In de winter moeten ze er wel weer uit dan...quote:Op maandag 16 januari 2012 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het weer wat warmer is in de vijver kiepen bij de buurman ofzo. Daar groeien ze ook goed in.
Ben benieuwd tegen welke tijd de 10 sluierstaartjes te groot voor deze bak zijnquote:Op maandag 16 januari 2012 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het weer wat warmer is in de vijver kiepen bij de buurman ofzo. Daar groeien ze ook goed in.
Was dat die mafklapper met dat ozon apparaat dat magisch je aquarium na 3 dagen aan de praat had?quote:
quote:Op maandag 16 januari 2012 16:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Je klinkt precies als een andere user die hier vaak kwam. Vond z'n vissen niet leuk, dus ging over op discussen. Vond 'ie ook niet leuk, dus ging 'ie over op zoutwater. En nu sla ik nog 30 stappen tussendoor over...
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:37 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
Nu alweer opnieuw inrichten, je bent toch niet de nieuwe Stoeltafel hè...
Nee, ze zullen vergroeien zodat hun zwemblaas ongeveer achter hun oren zitten en dan kunnen ze alleen nog maar op zn kop zwemmen.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ben benieuwd tegen welke tijd de 10 sluierstaartjes te groot voor deze bak zijn
Zal dat rond deze zomer al kunnen zijn?
Does niet zo onvriendelijk.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:46 schreef moussy het volgende:
[..]
Nee, ze zullen vergroeien zodat hun zwemblaas ongeveer achter hun oren zitten en dan kunnen ze alleen nog maar op zn kop zwemmen.
Wat wil je nou eigenlijk?!
Ssb heeft duidelijk geen idee wat hij doetquote:
Voorlopig doet hij helemaal niks en heeft hij z'n goudvissen nog in de bak. Laat hem lekker dromen over vissen. Hij vraagt toch adviezen hier? Hij heeft ook direct een grotere bak aangeschaft voor de goudvissen toen we zeiden dat ze te klein zaten, dus er is goede wil.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:28 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ssb heeft duidelijk geen idee wat hij doet
Ik heb het ook in de kleinere bak. Sneller alg op m'n ruitje... Gelukkig hebben we de bankpastipquote:Op maandag 16 januari 2012 22:21 schreef Saninl het volgende:
Vandaag ook mijn Aqua60 weer eens goed schoongemaakt. Vers watertje (1/3) en ruiten weer algvrij gemaakt. Het ziet er gelijk weer een stuk frisser uit
Helaas blijven mijn ruiten wel ontzettend snel en veel alg aantrekken
Ik heb m'n goudvissen al een tijdje (zo'n jaartje of 7) dus je kan je lol op met dat gegraas.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee ik hou ze wel gewoon tot ze te groot worden
Heb ze zelf gekocht en ga ze daarom niet wegdoen om IK hun gegraas storend vind
Dat grondelen moeten ze doen om hun kieuwen te verzorgen.quote:Op maandag 16 januari 2012 14:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Geen goed idee dus?
Saaie vissen eigenlijk die goudvissen, er kan niks bij
En ben hun gedrag ook wel zat.
Altijd dat gegraas van ze door die bak, chronische vraatzucht
Goudvissen zijn echt leuk.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:42 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik heb m'n goudvissen al een tijdje (zo'n jaartje of 7) dus je kan je lol op met dat gegraas.
Mijn vissen eten ook van alles ze herkennen me ook en reageren heel anders op mij dan op andere huisgenoten. Er is als ware een interactie iets wat je met neon-tetra's niet snel zal hebben.
Ja, dat is wel waar. Maar ik zou zo graag willen dat ik het minder frequent zou moeten doenquote:Op maandag 16 januari 2012 22:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb het ook in de kleinere bak. Sneller alg op m'n ruitje... Gelukkig hebben we de bankpastip
Dat ging over het overzetten van de goudvissen, grapjas. En die zijn vrij sterk en leven dus allemaal nog. Die guppies, die bleken er toen opeens ook in te zitten en dat was misschien niet zo handig.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:39 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat betreft de vissen die bij SSB zijn doodgegaan. Vind het niet zo gek. "Ja joh, gewoon erin flikkeren", was het advies vanuit die topic. Als vijf mensen "niet doen" zeggen en twee "ja, gewoon doen", en iemand wil iets, zal hij dus eerder met het positieve advies meegaan dan met het negatieve.
Guppen horen sowieso in een tropische bak volgens mij.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat ging over het overzetten van de goudvissen, grapjas. En die zijn vrij sterk en leven dus allemaal nog. Die guppies, die bleken er toen opeens ook in te zitten en dat was misschien niet zo handig.
Overigens mag SSB best eens leren Googlen, het antwoord op elke vraag die hij tot nu toe gesteld heeft heb ik al zonder veel moeite zelf gevonden op het web.
Zijn allebei prima bakkenquote:Op maandag 16 januari 2012 23:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Hallo mensjes hier
Ik wil misschien binnenkort misschien een aquarium aanschaffen om mijn kamer eens op te sierlijken en ik zit nu te zoeken naar een mooie niet te grote aquarium (omdat mijn kamer niet zo groot is). Nu hoeven er niet geen vissen in te kunnen, garnalen zijn goed genoeg (en dat mag ook wel een paar maand wachten). Ik ben vooral geintresseerd in het aquascapen.
Maar nu kijk ik rond en heb ik mijn oog laten vallen op twee aquaria, de Fluval edge 23L en een Dennerle Nano 30L. Iemand die mij verder kan helpen met keuzes tips etc.
Dat dacht ik ook, daarom (en vanwege de vraatzucht van die goudvissen) vind ik het ook niet heel gek dat ze dood zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Guppen horen sowieso in een tropische bak volgens mij.
Maar goed, we kunnen heel fok wel opdoeken, want alles valt wel via google terug te vinden.
Het ging over goudvissen en dan is het geouwehoer om die beesten drie weken in een kloterig vaasbakje te laten rondzwemmen. Dat advies, daar mankeerde geen hol aan.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Guppen horen sowieso in een tropische bak volgens mij.
Maar goed, we kunnen heel fok wel opdoeken, want alles valt wel via google terug te vinden.
Ik vertrouw meer op jullie expertise dan die van de gemiddelde vondst na een zoekrondje op google. Simpelweg omdat er een heleboel mensen vissen als gebruiksobjecten beschouwen i.p.v. levende dieren.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, daarom (en vanwege de vraatzucht van die goudvissen) vind ik het ook niet heel gek dat ze dood zijn.
Da's waar, maar er zijn vragen die discussies kunnen oproepen of waar echt experts voor nodig zijn en er zijn vragen waarop je het antwoord op elke pagina voor beginnende aquariumhouders kunt vinden.
Natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Het ging over goudvissen en dan is het geouwehoer om die beesten drie weken in een kloterig vaasbakje te laten rondzwemmen. Dat advies, daar mankeerde geen hol aan.
Dat hij er later guppen bij heeft gedaan of dat die er al inzaten heb ik gemist.
Maar je moet niet de boel verdraaien natuurlijk.
Aw, dankjewel!quote:Op maandag 16 januari 2012 23:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vertrouw meer op jullie expertise dan die van de gemiddelde vondst na een zoekrondje op google. Simpelweg omdat er een heleboel mensen vissen als gebruiksobjecten beschouwen i.p.v. levende dieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |