Nee, precies. Maar daarom is het ook een onbevestigde mythe.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat zegt alleen maar dat je het zou kunnen doen, niet dat men het daarom deed.
Niet in Spanje?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat Piet Hein van "de zilvervloot" hier in nederland als held gezien wordt maar in Portugal als piraat.
Vast ook wel maar ik hoorde het van een portugese.quote:
Dat had ik altijd heel erg met het deuntje van de ChemoKar.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:30 schreef Gwywen het volgende:
Vroeger, op een warme dag, hoorde je 's avonds soms een muziekje door stille avondlucht klinken. Een soort speeldoosje, heel mysterieus. Ik kon de bron nooit herleiden en dacht dat ik droomde. Hoorden de anderen het ook? Waar kwam dat mooie muziekje toch vandaan? Ik vond het betoverend...
...tot ik ontdekte dat dat het melodietje van de ijscoman is.
Willem van Oranje was natuurlijk ook een terrorist die streed tegen de rechtmatige overheerser Filips 2.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vast ook wel maar ik hoorde het van een portugese.
Reddit!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
Ik kom er net achter dat er geen spieren in je vingers zitten.
Bestaat die nog eigenlijk?quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:35 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Dat had ik altijd heel erg met het deuntje van de ChemoKar.
Wat zit er dan wel in?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
Ik kom er net achter dat er geen spieren in je vingers zitten.
quote:Op zondag 15 januari 2012 15:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pezen die aan je vingertoppen en spieren in je armen vast zitten
Ja, echt. Als je je arm op tafel legt met je palm omhoog en je vingers beweegt naar boven kun je de spieren ook zien bewegen. Die van je ringvinger ligt aan de binnenkant van je onderarmen, die van je wijsvinger bijna bovenop. De vingerstrekkers (die dus de tegengestelde beweging doen die je net deed) liggen op dezelfde plek aan de nu achterkant van je onderarmquote:Op zondag 15 januari 2012 15:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]Echt!?
Ik kwam er onlangs achter dat als mensen zo op hun rug gaan liggen in de sneeuw, dat ze dan een sneeuwengel maken. Ik dacht altijd dat ze dat deden omdat ze zo blij waren dat het eindelijk een keer had gesneeuwd
Leg je hand plat op tafel met je palm omhoog, en buig je pink zo ver als je kunt. Bij vrijwel iedereen beweegt je ringvinger dan ook een beetje. Zelfde geldt voor ringvinger - middelvinger en middelvinger - ringvinger.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Welke zou ik dan niet los kunnen bewegen?
Oh, een beetje.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leg je hand plat op tafel met je palm omhoog, en buig je pink zo ver als je kunt. Bij vrijwel iedereen beweegt je ringvinger dan ook een beetje. Zelfde geldt voor ringvinger - middelvinger en middelvinger - ringvinger.
Je kan niet je pink helemaal ombuigen terwijl je ringvinger recht omhoog wijst.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Welke zou ik dan niet los kunnen bewegen?
Vergeet niet dat in je hand ook veel spieren zitten, niet alleen in de arm.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, echt. Als je je arm op tafel legt met je palm omhoog en je vingers beweegt naar boven kun je de spieren ook zien bewegen. Die van je ringvinger ligt aan de binnenkant van je onderarmen, die van je wijsvinger bijna bovenop. De vingerstrekkers (die dus de tegengestelde beweging doen die je net deed) liggen op dezelfde plek aan de nu achterkant van je onderarm
Dat is trouwens ook de reden dat je sommige vingers niet los kunt bewegen, ze hebben dezelfde buigspier
Volgens mij wel; hij kwam vroeger altijd bij ons in de straat, maar ik zie hem tegenwoordig eigenlijk alleen nog héél af en toe op het winkelplein staan.quote:
Was dat ook die kar met die vrouwenstem die door te straten schalde?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:32 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Volgens mij wel; hij kwam vroeger altijd bij ons in de straat, maar ik zie hem tegenwoordig eigenlijk alleen nog héél af en toe op het winkelplein staan.
Het deuntje heb ik al jaren niet meer gehoord...
Nee, bij ons was het een lage mannenstem die het insprak.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Agiath het volgende:
[..]
Was dat ook die kar met die vrouwenstem die door te straten schalde?
"Hier is de chemobox, lever uw chemisch afval in."
Wel eerst je ruitenwissers loshalen als je dat doet. Anders blijven de rubbers staanquote:Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Turbomuis het volgende:
Ik kwam er net achter dat antivries ruitenwisservloeistof niet alleen zo heet omdat het niet bevriest in je reservoir, maar ook omdat je er een (dun) ijslaagje mee van je voorruit kunt halen. Handig, had me veel tijd bespaart, als ik dat eerder had geweten
Bwa, als het heel dun is dan kan je ook zo wissen hoor (en dat heeft me deze ochtend ook heel wat tijd bespaart, maar ik kende dat trucje al)quote:Op maandag 16 januari 2012 13:32 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wel eerst je ruitenwissers loshalen als je dat doet. Anders blijven de rubbers staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |