Die geeft standaard errorsquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Rythmbox vind ik prima. Ook toen Banshee de standaard was, bleef ik gewoon op Rythmbox.
VLCquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:12 schreef Joooo-pi het volgende:
Rythmbox vind ik prima. Ook toen Banshee de standaard was, bleef ik gewoon op Rythmbox.
Dan kom jij op ander plekken dan ik want er zijn genoeg positieve reacties over Unity. Ik had ook mijn bedenkingen maar na een week of 2, 3 van gewenning wil ik niks anders meer eerlijk gezegd.quote:Op zondag 29 april 2012 16:52 schreef ouderejongere het volgende:
De waanzinnig enthousiaste reacties blijven uit. Unity is nog altijd een kutsysteem dat nog geen vijf minuten zonder crash kan draaien en nog altijd de processor 100% belast. Ook ben ik nog op zoek naar een theme dat ClearLooks kan vervangen (Newlooks heeft standaard een zwart font, waardoor tooltips niet te lezen zijn).
Ik wacht de LTS van Mint maar af voor mijn andere computers. Nieuw is niet altijd beter, dit geldt zeker voor Ubuntu.
Oh daar heb ik absoluut geen last van. Opzich vind ik ook dat unity best aardig werkt, zolang je geen programma's hebt die meerdere vensters openen. Voor browsen, fototjes kijken, documentje bewerken enz. werkt het hardstikke prima. Maar als je GIMP of simulink opent is het ineens een ramp.quote:Op zondag 29 april 2012 16:52 schreef ouderejongere het volgende:
De waanzinnig enthousiaste reacties blijven uit. Unity is nog altijd een kutsysteem dat nog geen vijf minuten zonder crash kan draaien en nog altijd de processor 100% belast.
Deze bedoel je?quote:Op zondag 29 april 2012 17:34 schreef ouderejongere het volgende:
Ik gebruik gewoon Gnome-Classic (no effects) met panels. Eerst maar eens kijken of ik dat weer net zo goed kan krijgen als 11.04 (kostte me eerst ook even, maar later werkte het goed). Zo niet zijn er genoeg andere OS-en.
Dat zal ik nog eens proberen. Maar ik erger me vooral aan andere dingen in 12.04 (althans in de beta), zoals de network-manager die niet meer fatsoenlijk om kan gaan met wisselende wifi-netwerken, standby die soms niet werkt, enz.quote:Op zondag 29 april 2012 17:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
http://www.omgubuntu.co.u(...)othing-ever-changed/
Kwestie van 1 package installeren: gnome-panel
quote:Op zondag 29 april 2012 17:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
http://www.omgubuntu.co.u(...)othing-ever-changed/
Kwestie van 1 package installeren: gnome-panel
Ik gebruik standby/resume/hibernate niet meer want mijn systeem start op onder de 10 secondesquote:Op zondag 29 april 2012 17:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat zal ik nog eens proberen. Maar ik erger me vooral aan andere dingen in 12.04 (althans in de beta), zoals de network-manager die niet meer fatsoenlijk om kan gaan met wisselende wifi-netwerken, standby die soms niet werkt, enz.
MyUnity heeft clearlooks er in staan (maar ik vind die niet uitzienquote:Op zondag 29 april 2012 17:51 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
nu nog zoeken naar een beter theme
http://gnome-look.org/
ik vind Ambiance niet mooi, ik had altijd ClearLooks, maar hier staat vast wel wat bij.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | #!/usr/bin/perl # # onstat - Server on status. # # This program tells you if your server is switched on. A common problem # is when staff attempt to use a server or desktop when the power is not # switched on. This may help diagnose such a situation. # # 08-Nov-2004 ver 1.00 # # USAGE: onstat # # COPYRIGHT: Copyright (c) 2004 Brendan Gregg. # # This program is free software; you can redistribute it and/or # modify it under the terms of the GNU General Public License # as published by the Free Software Foundation; either version 2 # of the License, or (at your option) any later version. # # This program is distributed in the hope that it will be useful, # but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of # MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the # GNU General Public License for more details. # # You should have received a copy of the GNU General Public License # along with this program; if not, write to the Free Software Foundation, # Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA 02111-1307, USA. # # (http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html) # # 08-Nov-2004 Brendan Gregg Created this. # We check if the server is on by asking the ALU to perform an operation, $result = 1 + 1; if ($result == 2) { print "Server is ON.\n"; } else { print "Server is OFF.\n"; print "Power on the system before attempting to run any programs!\n"; } |
eej, da's een handige tip.quote:Op zondag 29 april 2012 17:27 schreef wdn het volgende:
Gimp valt ook wel mee. Gewoon die patch installeren waardoor gimp maar 1 venster gebruikt
http://www.omgubuntu.co.u(...)w-mode-layer-groups/
20 sec??quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:37 schreef marcel-o het volgende:
Zo vandaag eens de iso opgestart vanaf n usb-3 stick(wat als usb2 wordt verkocht)
20 sec![]()
handig, als je t ff snel nodig hebt
1 2 3 4 5 6 7 | sudo mount hercules.tue.nl:/vol/hercules/software/linux /software mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on hercules.tue.nl:/vol/hercules/software/linux, missing codepage or helper program, or other error (for several filesystems (e.g. nfs, cifs) you might need a /sbin/mount.<type> helper program) In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so |
Geen idee, maar om het te proberen moet je denk ik wel VPN verbinding hebben met de TUe.quote:
1 | sudo mount -t nfs hercules.tue.nl:/vol/hercules/software/linux /software |
Heb je nfs-common wel geinstalleerd?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:51 schreef Dale. het volgende:
[..]
Geen idee, maar om het te proberen moet je denk ik wel VPN verbinding hebben met de TUe.
Denk het niet,
[ code verwijderd ]
werkt niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |