Stel ik los 12 gram op in een liter water, wat is dan het effect?quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
10-12 gr/L, je moet het dan wel 12 to 24 uur de tijd geven om z'n werk te doen.
Ja hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:09 schreef _Loki het volgende:
Ik weet niet of Piet de persoon is om dit aan te vragen, maar: ik heb niet enorm veel geld te besteden aan eten komende tijd. Heb je nog goede, enorm goedkope gerechten te leen?
Gadver, sojalecithine, dat geeft pas een smerige smaak. Koop dan meteen bij de makro een ijsmix ofzo. Daar zit monoglyceride en guar of locust bean gum in..quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:36 schreef Bramito het volgende:
Ik vindt dat je eidooiers proeft, en ik word daar niet blij van. Ik gebruik het alleen in Chocolade ijs of ijs met een specifieke eiersmaak. Je kan het vervangen door sojalecithine (E322 zit o.a. in chocolade). Zelfde effect, geen naar smaakje. Kan je je recept niet posten?
Dat was mijn probleem ook een beetjequote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik eet gerookte haring eigenlijk alleen maar los, zou niet weten wat er anders mee te doen.
Moest googelen wat spekbokking is, maar ik lees nu dat dat idd gerookte haring is. Wat doe jij verder nog door zo'n salade heen?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:41 schreef tjoptjop het volgende:
Dat is klipvis toch? Eet ik meestal ook in een salade met wat aardappeltjes.
Als ik al zin heb om het te ontgraten
Als je het fileren een beetje onder de knie hebt dan heb je amper graten over..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:41 schreef tjoptjop het volgende:
Dat is spekbokking toch? Eet ik meestal ook in een salade met wat aardappeltjes.
Als ik al zin heb om het te ontgraten
Zouten en peperenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:55 schreef cinnamon_M het volgende:
Piet, vandaag heb ik een heel konijn gekocht (wild), morgen gaan we het eten. Heb je tips over hoe je een heel konijn het beste bereid?
En nog een vraagje: weet jij een leuk (hoofd)gerecht met gerookte haring? Zelf wel eea bedacht maar misschien heb jij nog inspirerende suggesties.
Thanks!
Ik heb wel een keer een koude salade van gerookte makreeltartaar in een pakketje van gekookte witlof gegeten, dat was erg lekker.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:40 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat was mijn probleem ook een beetjeZal zelf te denken aan iets in de trant van een lauwwarme salade met aardappeltjes, ui, waterkers e.d. en misschien nog ei.
Thanks, dat klinkt goed! Gewoon zelfde als een konijnebout dus feitelijk: aanbraden, stoven in vocht. Hoofd kan dus ook gewoon meegestoofd? Ik wil m overigens in witte wijn stoven, maar qua smaak komen we er vast wel uit, ging me vooral om de bereiding van t vlees.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouten en peperen
Wat gerookt spek uitbakken, en uit de pan nemen
Konijn aanbraden in het spekvet.
Stoven in kriekenbier, met ui, wortel en knoflook, lik mosterd, blaadje laurier
Binden met een bruine boterham.
De gerookte haring, wat dacht je van een aardappelsla met kappertjes en komkommer met stukjes gerookte haring?
Mm, das ook wel een leuke. Ga ik nu niet doen denk ik, maar wel ff onthoudenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb wel een keer een koude salade van gerookte makreeltartaar in een pakketje van gekookte witlof gegeten, dat was erg lekker.
Misschien dat je van de haring ook tartaar kan maken?
Erg lekker met kort gebakken coquilles en wat rucola overigens.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:17 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Mm, das ook wel een leuke. Ga ik nu niet doen denk ik, maar wel ff onthouden
Ja, dat kanquote:Op zondag 15 januari 2012 22:07 schreef Lavenderr het volgende:
Hoi Piet,
Weet niet of ik hier op de goede plek ben maar ik stel mijn vraag toch maar. Op goed geluk![]()
Bij het recept van appelplaatkoek staat dat ik bloem en 3 theelepels bakpoeder moet gebruiken. Kan ik ipv deze twee dingen ook zelfrijzend bakmeel gebruiken?
Alvast bedankt voor het antwoord
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |