Zijn ze al een tijdje mee bezig. Ze slaan Russisch gas op in onze velden om het vervolgens weer door te verkopen aan landen die moeilijk aan Russisch gas kunnen komen zoals Duitsland.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:34 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het toverwoord is gas, daarvan hebben we in Nederland wel expertise. In de toekomst zie ik hiervoor een grote rol omdat het flexibel en relatief schoon is. Het voordeel van NL is dat wij veel gasvelden hebben.
Gas is tijdelijk en raakt op in Nederland.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:34 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het toverwoord is gas, daarvan hebben we in Nederland wel expertise. In de toekomst zie ik hiervoor een grote rol omdat het flexibel en relatief schoon is. Het voordeel van NL is dat wij veel gasvelden hebben.
Wie heeft het over gas in Nederland?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gas is tijdelijk en raakt op in Nederland.
Niet voor niks dat vele nieuwe woonwijken enz. geen cv ketels hebben, is gewoon dom om daarin te investeren omdat het op raakt of te duur wordt.
Met zonne-energie kunnen we het best redden, maar wel in combinatie met (bio)gas.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:17 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Daar red je het niet mee.
Wind energie is ook erg weinig draagvlak voor wegens horizonvervuiling.
Alleen zonne-energie hou je dus over... daar ga je het niet mee redden.
Ok, maar ik geloof niet dat we ze in Nederland hebben. Gelukkig... Olie is een veel te mooi product om het zomaar te verbranden.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
er bestaan wel degelijk oliecentrales.
Kolen is een keer op.. eerder dan uranium, vooral door de grote verbranding in Azië.
Ook erg vervuilend.
Zomaar te verbranden? De hele economie draait er letterlijk op. Voor medicijnen en dergelijke kun je ook natuurlijke oliën gebruiken. Voor die schaal kun je voldoende produceren.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:39 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Met zonne-energie kunnen we het best redden, maar wel in combinatie met (bio)gas.
[..]
Ok, maar ik geloof niet dat we ze in Nederland hebben. Gelukkig... Olie is een veel te mooi product om het zomaar te verbranden.
De lege aardgasvelden kunnen gebruikt worden voor de opslag van (bio)gas. De infrastructuur hiervoor is relatief goedkoop aan te leggen. Gebruik maken van je eigen kracht heet dat.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gas is tijdelijk en raakt op in Nederland.
Niet voor niks dat vele nieuwe woonwijken enz. geen cv ketels hebben, is gewoon dom om daarin te investeren omdat het op raakt of te duur wordt.
Het ruwe product olie verbranden is zonde.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Zomaar te verbranden? De hele economie draait er letterlijk op. Voor medicijnen en dergelijke kun je ook natuurlijke oliën gebruiken. Voor die schaal kun je voldoende produceren.
Vind ik niet. Ik heb er al veel plezier aan gehad.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:41 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het ruwe product olie verbranden is zonde.
Je werkt in de scheepvaart?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik heb er al veel plezier aan gehad.
Je kunt plastic van natuurlijke oliën maken.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:48 schreef DeRakker. het volgende:
Zijn er trouwens al plastic vervangers zonder olie te gebruiken?
Zonder aardolie bedoel je? Ja, die zijn er. (zie #62)quote:Op maandag 2 januari 2012 17:48 schreef DeRakker. het volgende:
Zijn er trouwens al plastic vervangers zonder olie te gebruiken?
Wanneer verbrand jij ruwe olie dan? In een aggregaat?quote:
Dus als ik gebruik maak van de auto, scheer of tv kijk, dan wordt er geen ruwe olie verbrand?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Wanneer verbrand jij ruwe olie dan? In een aggregaat?
Die olie wordt over het algemeen eerst geraffineerd. Misschien heb je gelijk, maar in welke sectoren verbrand men dan nog ruwe olie?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus als ik gebruik maak van de auto, scheer of tv kijk, dan wordt er geen ruwe olie verbrand?
In feite wordt ruwe olie verbrand om te raffineren. Het is alleen in de scheepvaart toegestaan om ruwe olie direct te verbranden.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Die olie wordt over het algemeen eerst geraffineerd. Misschien heb je gelijk, maar in welke sectoren verbrand men dan nog ruwe olie?
Kijk dat bedoelde ik nou.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:58 schreef mlg het volgende:
[..]
In feite wordt ruwe olie verbrand om te raffineren. Het is alleen in de scheepvaart toegestaan om ruwe olie direct te verbranden.
Definieer tokkies.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:04 schreef Louis22 het volgende:
Tegen. We kunnen beter het energiegebruik terugdringen, bijvoorbeeld door de energie te rantsoeneren voor tokkies en ze het bezit van nutteloze apparaten als auto's, tv's en koelkasten ontzeggen.
quote:Op maandag 2 januari 2012 18:04 schreef Louis22 het volgende:
Tegen. We kunnen beter het energiegebruik terugdringen, bijvoorbeeld door de energie te rantsoeneren voor tokkies en ze het bezit van nutteloze apparaten als auto's, tv's en koelkasten ontzeggen.
Ah, dat is een handige definitie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |