Je kan het op meerdere manieren oplossen, bijv. de product regel: tan (x) * tan(x)quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:02 schreef vault_tec het volgende:
laatste vraag, ben ik klaar met mijn huiswerk.
Wat komt er uit
(tan x)²
als je het differentieert. Morgen even langs mijn docent voor wat bijscholing.
ik heb zelf 2 (tan x) * cos² x
jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:04 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Is de absolute waarde van een imaginair getal de wortel van de kwadraten van het reële en imaginaire deel? Oftewel geldt: Abs(a+bi) = (a^2+b^2)^(1/2) ?
Nee, de afgeleide van tan(x) is niet cos²(x).quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:02 schreef vault_tec het volgende:
laatste vraag, ben ik klaar met mijn huiswerk.
Wat komt er uit
(tan x)²
als je het differentieert. Morgen even langs mijn docent voor wat bijscholing.
ik heb zelf 2 (tan x) * cos² x
wat is het dan wel?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:31 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nee, de afgeleide van tan(x) is niet cos²(x).
Wiskunde vraagjequote:Op woensdag 25 januari 2012 21:51 schreef norrie13 het volgende:
thanks
de eerste snap ik
2e snap ik nogsteeds niet : O(p)=p²(p-4)(2p+7)
en hoe quot je? me quot button is weg
Ik kom uit op 6/6x = 1/x en -3e-xquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:57 schreef vault_tec het volgende:
volgens mijn docent is na differentieren Ln 6x
1/6e * 6x
geworden maar dit is toch 1/x ?
en 3e^-x
-e^-x
maar dat klopt toch ook niet?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:57 schreef vault_tec het volgende:
volgens mijn docent is na differentieren Ln 6x
1/6e * 6x
geworden maar dit is toch 1/x ?
De regel is datquote:en 3e^-x
-e^-x
maar dat klopt toch ook niet?
Gebruik eens wat haakjes want volgens mij snap je zelf ook niet wat je eigenlijk zegt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:08 schreef vault_tec het volgende:
dus die vermenigvuldiging bij 1/6e* 6x moet eigenlijk een deling zijn?
het sterretje staat voor een keer teken. die dat moet dus een deling deelteken zijn?quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:11 schreef thenxero het volgende:
[..]
Gebruik eens wat haakjes want volgens mij snap je zelf ook niet wat je eigenlijk zegt.
Ik bedoel het volgende:quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:12 schreef vault_tec het volgende:
[..]
het sterretje staat voor een keer teken. die dat moet dus een deling deelteken zijn?
Bedankt in ieder geval mannen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |