Je kan het op meerdere manieren oplossen, bijv. de product regel: tan (x) * tan(x)quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:02 schreef vault_tec het volgende:
laatste vraag, ben ik klaar met mijn huiswerk.
Wat komt er uit
(tan x)²
als je het differentieert. Morgen even langs mijn docent voor wat bijscholing.
ik heb zelf 2 (tan x) * cos² x
jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:04 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Is de absolute waarde van een imaginair getal de wortel van de kwadraten van het reële en imaginaire deel? Oftewel geldt: Abs(a+bi) = (a^2+b^2)^(1/2) ?
Nee, de afgeleide van tan(x) is niet cos²(x).quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:02 schreef vault_tec het volgende:
laatste vraag, ben ik klaar met mijn huiswerk.
Wat komt er uit
(tan x)²
als je het differentieert. Morgen even langs mijn docent voor wat bijscholing.
ik heb zelf 2 (tan x) * cos² x
wat is het dan wel?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:31 schreef thenxero het volgende:
[..]
Nee, de afgeleide van tan(x) is niet cos²(x).
Wiskunde vraagjequote:Op woensdag 25 januari 2012 21:51 schreef norrie13 het volgende:
thanks
de eerste snap ik
2e snap ik nogsteeds niet : O(p)=p²(p-4)(2p+7)
en hoe quot je? me quot button is weg
Ik kom uit op 6/6x = 1/x en -3e-xquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:57 schreef vault_tec het volgende:
volgens mijn docent is na differentieren Ln 6x
1/6e * 6x
geworden maar dit is toch 1/x ?
en 3e^-x
-e^-x
maar dat klopt toch ook niet?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:57 schreef vault_tec het volgende:
volgens mijn docent is na differentieren Ln 6x
1/6e * 6x
geworden maar dit is toch 1/x ?
De regel is datquote:en 3e^-x
-e^-x
maar dat klopt toch ook niet?
Gebruik eens wat haakjes want volgens mij snap je zelf ook niet wat je eigenlijk zegt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:08 schreef vault_tec het volgende:
dus die vermenigvuldiging bij 1/6e* 6x moet eigenlijk een deling zijn?
het sterretje staat voor een keer teken. die dat moet dus een deling deelteken zijn?quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:11 schreef thenxero het volgende:
[..]
Gebruik eens wat haakjes want volgens mij snap je zelf ook niet wat je eigenlijk zegt.
Ik bedoel het volgende:quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:12 schreef vault_tec het volgende:
[..]
het sterretje staat voor een keer teken. die dat moet dus een deling deelteken zijn?
Bedankt in ieder geval mannen
Dat is inderdaad beter. Het liefst met \frac{a}{b} voor a/b.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:15 schreef zoem het volgende:
Tip: gebruik de [tex] en [ /tex] voor duidelijke opmaak van vergelijkingen (of ongelijkheden )
Bumpquote:Op donderdag 19 januari 2012 13:38 schreef JohnSpek het volgende:
Als ik in SPSS een lineaire regressie uitvoer, dan vind ik het vreemd dat eigenlijk alles wel significant is. Ik heb een grote dataset.
Elke willekeurige combinatie van variabelen heeft een significant effect, de R^2 is daarentegen soms heel laag (0,0005) dus de onafhankelijke variabel verklaart vrijwel niks in de afhankelijke variabel.
Hoe kan het dat zowat alles significant is?
Dat is een zwakte van statistiek.quote:
Ik heb nu een model met 4 variabelen met een adjusted R^2 van 12%.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is een zwakte van statistiek.
Dat hangt van het model af. Als je iets helemaal niet verwacht is 12% hoog. Als je iets echt wilt verklaren is 80% laag.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:25 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ik heb nu een model met 4 variabelen met een adjusted R^2 van 12%.
Het gaat over het underpricing fenomeen van aandelen (gemiddelde eerste dag returns zijn niet verklaarbaar hoog).
Ik weet niet echt wat ik nu kan zeggen. Hoe weet ik of 12% veel is?
Ik heb gewoon hypotheses (of tenminste, die moet ik nog opschrijven) in de vorm van "Variabel 1 heeft een positief effect op variabel Y". Dan is het erg laag dus?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat hangt van het model af. Als je iets helemaal niet verwacht is 12% hoog. Als je iets echt wilt verklaren is 80% laag.
Hij kan genoeg zijn om je nulhypothese (geen effect) te verwerpen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:38 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Ik heb gewoon hypotheses (of tenminste, die moet ik nog opschrijven) in de vorm van "Variabel 1 heeft een positief effect op variabel Y". Dan is het erg laag dus?
Wat voor factoren hebben daar invloed op?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hij kan genoeg zijn om je nulhypothese (geen effect) te verwerpen.
Van wat ik me herinner, zijn p-waarden vaak kleiner dan 0,01 als je heel erg veel waarnemingen hebt zelfs als het effect heel klein is.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:44 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Wat voor factoren hebben daar invloed op?
De p waarde van alle beta's in het model zijn kleiner dan 0,01
Zijn er andere statistische methoden om wat meer duidelijkheid te creëren of er een effect is?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Van wat ik me herinner, zijn p-waarden vaak kleiner dan 0,01 als je heel erg veel waarnemingen hebt zelfs als het effect heel klein is.
Met jouw hypothese set H0: b1=b2..=bk = 0quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:12 schreef Sir_Windsor het volgende:
Je kan gebruik maken van de volgende test (n-k)/(n-1)*R^2/(1-R^2) de test statistic volgt een F distributie. Met H0: b2...bk=0. Je test dus dat alle beta's 0 zijn behalve de intersectie
Je test als R^2 0 kan zijn of niet. Je kijkt dus als je bewijs hebt om aan te nemen dat er geen verband is tussen de afhankelijke en onafhankelijke variabelen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:19 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Met jouw hypothese set H0: b1=b2..=bk = 0
en H1: Niet H0
Test je toch juist of 1 of meer beta's niet gelijk zijn aan 0?
Dat doet SPSS volgens mij automatisch? Gewoon het testen van het regressiemodel?quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:22 schreef Sir_Windsor het volgende:
[..]
Je test als R^2 0 kan zijn of niet. Je kijkt dus als je bewijs hebt om aan te nemen dat er geen verband is tussen de afhankelijke en onafhankelijke variabelen.
Wat is de andere kant van de vergelijking, of moet er geïntegreerd danwel gedifferentieerd worden?quote:
Je bedoelt ?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:24 schreef One_conundrum het volgende:
uh? ik wil gewoon graag een nummer ipv q. dat nummer is 0.02003
Inderdaad.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:30 schreef GlowMouse het volgende:
steek maar meer moeite in het stellen van je vraag
haha, Ik had niet verwacht dat mijn vraag zo onduidelijk was.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:30 schreef GlowMouse het volgende:
steek maar meer moeite in het stellen van je vraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |