abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106309653
Beste Fok!ers,

Ik ben onlangs door mijn ouders het huis uit gezet. Ik heb tijdelijk onderdak maar zal snel op zoek moeten naar wat anders, anders sta ik straks misschien op straat. Tot voor kort studeerde ik nog, maar ik ben wegens omstandigheden gestopt met mijn studie. Dit is tevens de reden dat ik op straat ben gezet.

Studiefinanciering ontvang ik dus niet meer, maar dit stelde sowieso weinig voor. Ik kreeg zelfs geen aanvullende beurs, ondanks dat mijn ouders niet mee konden betalen. Dit is ook een beetje de reden waarom ik gestopt ben met mijn studie, ook vanwege het feit dat ik niet wou lenen om later in de schulden te zitten en vanwege twijfel omtrent mijn studiekeuze. Financieel sta ik er dus hoe dan ook alleen voor. En ik heb gelezen dat het straks alleen maar moeilijker wordt te gaan studeren... :{

Maar wat zijn realistisch gezien mijn opties? Welke mogelijkheden heb ik wat betreft onderdak? Is het een mogelijkheid te gaan werken? Kan ik daarvan wel rondkomen op mijn achttiende?
Graag advies!
pi_106309712
Gooi slaappillen in het eten van je ouders.
Gooi ze daarna in de vriezer.
Blijf hun geld ontvangen.
????
Profit!
pi_106309731
Ik zou weer je studie op proberen te pakken. Het geld wat je nu leent, kan je later best terug betalen als je werkt. Om van de duo te lenen is honderd keer beter dan van andere instanties. Verder zou ik met familie gaan praten en je ouders. Ik weet niet wat de verdere redenen zijn dat ze je eruit hebben gezet, maar dat kan toch niet alleen zijn vanwege het feit dat je gestopt bent met studeren?!?!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106309762
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gooi slaappillen in het eten van je ouders.
Gooi ze daarna in de vriezer.
Blijf hun geld ontvangen.
????
Profit!
Die taktiek gaat niet werken vrees ik...
  maandag 2 januari 2012 @ 13:52:40 #5
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_106309765
En nu denk je: Ik ga me maar registreren op FOK!... Daar zijn mensen die mijn toekomst redden :P

Nee, ik zou even een heel goed gesprek met je ouders aangaan. Ik denk dat dat het beste is. Nu sta je er alleen voor en heb je een heel kleine kans om nog iets te worden.
pi_106309774
quote:
9s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:52 schreef hertron het volgende:

[..]

Die taktiek gaat niet werken vrees ik...
Jammer man, sterkte
  maandag 2 januari 2012 @ 13:53:18 #7
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_106309789
Je hebt twee opties:
1) je eigen geld verdienen!
2) met hangende pootjes terug naar je ouders en smeken daar te mogen blijven.
pi_106309811
Ze hebben een onderhoudsplicht tot je 21e, dus je kan gewoon van hen geld vangen. Aanklagen die hap.
  maandag 2 januari 2012 @ 13:54:05 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106309819
De criminaliteit in.
pi_106309822
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:53 schreef malleable het volgende:

Je hebt twee opties:
1) je eigen geld verdienen!
2) met hangende pootjes terug naar je ouders en smeken daar te mogen blijven.
Ik wil best aan het werk maar ik vraag mij dus af of ik daarvan rond kan komen...?
pi_106309845
In februari een studie beginnen? Ben je er al een beetje uit wat je wil?
pi_106309916
Handelaar worden.
:Y
pi_106309929
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:54 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik wil best aan het werk maar ik vraag mij dus af of ik daarvan rond kan komen...?
Dat ligt toch aan welk werk enzo? Wat wil je? Horen dat het makkelijk te doen is? Je bent een drop out, dakloos, totaal geen perspectief. Niet lenen van DUO is, in jouw situatie, het stomste wat je hebt kunnen doen. Had gewoon geleend, een diploma gehaald, en over 4 jaar had je gelachen om die maandelijkse termijn van 50 euro ofzo die je had moeten betalen. Nu jank je over 4 jaar weer op Fok! dat het allemaal niet te behappen valt met je karig loontje, en dat je destijds nooit had moeten stoppen met school.
pi_106309937
je kunt urgentie aanvragen bij gemeente voor sociale huurwoning, bij de staat kun je het eea aan toeslagen vangen en verder kun je naast je studie toch gewoon werken?
  maandag 2 januari 2012 @ 13:57:12 #16
359381 malleable
pi_106309943
quote:

[..]

Dat kan best, al helemaal als je hard/veel wilt werken.

Huisvesting is misschien lastiger te regelen op korte termijn.

Je ouders zijn trouwens wel verplicht mee te betalen aan je kosten voor levensonderhoud.
  maandag 2 januari 2012 @ 13:57:13 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106309944
Geld verdienen met wat....?
Je hebt geen echte opleiding, dus je zal een wat minder baantje moeten nemen om wat te verdienen, uiteraard tegen minimumloon waarschijnlijk.

Ik zou mijn studie oppakken, of een andere studie kiezen, een beurs aanvragen en geld lenen en mijn tanden erin zetten!
Je hebt weinig andere opties dan geld te lenen, maar dat is later wel weer terug te betalen. daar moet je je nu geen zorgen om gaan maken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_106309971
Ga anders zwart werken in een kassen enz.
Genoeg werk daar
pi_106309975
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:54 schreef Rapaille het volgende:
In februari een studie beginnen? Ben je er al een beetje uit wat je wil?
Jep, maar kan pas per 1 september weer studeren ivm loting. In de tussentijd zal ik toch echt wat anders moeten en onderdak zien te regelen.
pi_106309994
En aangezien je niet meer thuis woont kan je rekenen op 400-500 euro studiefinanciering..
Moet je eerst wel ingeschreven staan op een nieuwe plek (je nieuwe kamer/huis dan ofzo)
  maandag 2 januari 2012 @ 13:58:44 #21
351717 Compoantje
pi_106310004
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:57 schreef hertron het volgende:

[..]

Jep, maar kan pas per 1 september weer studeren ivm loting. In de tussentijd zal ik toch echt wat anders moeten en onderdak zien te regelen.
Tot die tijd kun je ze aanklagen. En zorg ervoor dat het een verassing voor ze blijft, dan hebben ze er nog meer spijt van dat ze je eruit gekickt hebben.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:00:18 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106310055
Vertel je ouders in iede rgeval dat ze hun kleinkinderen nooit te zien zullen krijgen...

... al is het alleen al om het drama te verhogen :P
pi_106310068
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Tot die tijd kun je ze aanklagen. En zorg ervoor dat het een verassing voor ze blijft, dan hebben ze er nog meer spijt van dat ze je eruit gekickt hebben.
Ik denk nou niet dat dat de beste oplossing is... Maar hoe zit dat met die onderhoudsplicht? Zover ik weet hoef ik niet op geld te rekenen van mijn ouders..
  maandag 2 januari 2012 @ 14:04:34 #24
351717 Compoantje
pi_106310192
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:00 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik denk nou niet dat dat de beste oplossing is... Maar hoe zit dat met die onderhoudsplicht? Zover ik weet hoef ik niet op geld te rekenen van mijn ouders..
Zij MOETEN betalen. Als jij dit aankaart kunnen zij niet weigeren te betalen.
Je kan ook eerst naar je ouders gaan en hun chanteren.
"Of jullie nemen mij weer in huis, of jullie betalen mij want jullie hebben onderhoudsplicht."
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 14:06:28 #25
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_106310250
Geen grootouders, ooms of tantes waar je kan verblijven?
Are you fokking to me?
  maandag 2 januari 2012 @ 14:07:45 #26
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106310280
Dan was ik meteen gegaan en gezegd dat ze me nooit meer zouden zien. :r
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_106310321
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:00 schreef hertron het volgende:

[..]

Als het goed is kan je een uitkering aanvragen en die wordt dan op je ouder verhaald. De mensen bij de betreffende uitkeringsinstanties kunnen je daar vast wel mee helpen. Daarnaast val je waarschijnlijk onder de urgentie regeling voor sociale huur.
pi_106310381
Met alle respect: ik mis het hele verhaal. Je ouders gooien je niet het huis uit omdat je alleen maar je studie niet afmaakt. Corrigeer me als ik fout zit. Die zijn vermoed ik zo ten einde raad en hopen je zo te doordringen van het leven. Voor je zelf leren zorgen, verantwoordelijkheid etc.

Maar goed, misschien zijn je ouders echt niet lief en komt de optie vrieskist nog van pas.

Wat er ook is: ga studeren. Waarom zou je niet lenen? Moet ik je studie betalen met mij belastingcenten? Die paar tientjes aflossing is het meer dan waard. Ga maar eens rekenen en informeren wat het leven kost. Huisje, boompje, beestje, meisje, kinderen, auto, gas, water, licht. En neem het goedkoopste van het goedkoopste. Dan zie je namelijk heel goed dat je geen rode cent overhoudt en een leefsituatie hebt die niet veel eenvoudiger kan. Luxe, uitgaan, vakantie etc. kan je vergeten.
En geen neukende weg dat je je dit nu al zou kunnen veroorloven. Ongeschoold en 18. Check het minimum loon eens. Nu kan het nog, op straat zijn er geen pc's met internetaansluiting

Wil je wel iets meer dan droog brood en een sociale huurwoning in een achterstandswijk, zul je een vak moeten leren. En blijkbaar heb je de hersens wel. Doe het dan ook. Hoe groter de te nemen hobbel, hoe groter de voldoening.
pi_106310411
Waarom word je eigenlijk het huis uit gegooid?

Het beste wat je kunt doen is een baan zoeken en bij een woningcoorperatie / gemeente met spoed een woning aanvragen (ik weet niet precies hoe dat werkt, maar ze zullen daar vast wel procedures voor hebben). Of als je dan al studeert een kamer / studentenwoning.

Tegelijkertijd ga je, gewoon rustig, met je ouders onderhandelen of je kan blijven tot je een eigen woning hebt gevonden. Zowel zij als jij zullen daar voorwaarden aan kunnen stellen. Als die deal rond is kun je beginnen over een mogelijk bijdrage aan je levensonderhoud en studie, waarbij je ze kunt wijzen op hun verplichtingen. Zulke dingen moet je altijd eerst onderling proberen te onderhandelen.

Als je eenmaal uit huis bent en je studie weer oppakt kun je weer stufi ontvangen, een uitwonende beurs. Je geeft aan dat je niet wil lenen, maar ik denk dat je daar misschien niet aan ontkomt. Zie het als een investering in je toekomst. Als je van DUO leent dan is de rente waarschijnlijk zo laag dat je daar waarschijnlijk toch geen verlies op maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 02-01-2012 14:18:15 ]
pi_106310413
quote:
5s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:06 schreef Marie30 het volgende:
Geen grootouders, ooms of tantes waar je kan verblijven?
Ik zit op het moment bij mijn grootouders maar die zullen mij waarschijnlijk binnenkort ook de deur uit trappen.

Studeren is even geen optie voor mij.
Mijn pa zit dik in de schulden en weigert alimentatie te betalen en van mijn ma hoef ik ook niks te verwachten vrees ik. :X
  maandag 2 januari 2012 @ 14:12:05 #31
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106310452
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:10 schreef beerten het volgende:
Met alle respect: ik mis het hele verhaal. Je ouders gooien je niet het huis uit omdat je alleen maar je studie niet afmaakt. Corrigeer me als ik fout zit. Die zijn vermoed ik zo ten einde raad en hopen je zo te doordringen van het leven. Voor je zelf leren zorgen, verantwoordelijkheid etc.
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:13:10 #32
351717 Compoantje
pi_106310495
Maar waarschijnlijk kan je ook geen huurwoning aanvragen als je niks verdient.

Dus je staat sowieso op straat als je grootouders je niet meer willen.
pi_106310507
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:10 schreef beerten het volgende:

Maar goed, misschien zijn je ouders echt niet lief en komt de optie vrieskist nog van pas.

Wat er ook is: ga studeren. Waarom zou je niet lenen? Moet ik je studie betalen met mij belastingcenten? Die paar tientjes aflossing is het meer dan waard. Ga maar eens rekenen en informeren wat het leven kost. Huisje, boompje, beestje, meisje, kinderen, auto, gas, water, licht. En neem het goedkoopste van het goedkoopste. Dan zie je namelijk heel goed dat je geen rode cent overhoudt en een leefsituatie hebt die niet veel eenvoudiger kan. Luxe, uitgaan, vakantie etc. kan je vergeten.
En geen neukende weg dat je je dit nu al zou kunnen veroorloven. Ongeschoold en 18. Check het minimum loon eens. Nu kan het nog, op straat zijn er geen pc's met internetaansluiting

Wil je wel iets meer dan droog brood en een sociale huurwoning in een achterstandswijk, zul je een vak moeten leren. En blijkbaar heb je de hersens wel. Doe het dan ook. Hoe groter de te nemen hobbel, hoe groter de voldoening.
Ik verlang niets meer dan een plek voor mezelf. Het zou toch belachelijk zijn dat ik al werkende dit niet eens kan veroorloven?

Edit: De reden dat ik het huis uit ben gezet is weldegelijk vanwege het feit dat ik niet wist wat ik wou qua studeren. Blijkbaar vonden zij dit reden genoeg om mij het huis uit te trappen.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:14:23 #34
359381 malleable
pi_106310542
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:13 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik verlang niets meer dan een plek voor mezelf. Het zou toch belachelijk zijn dat ik al werkende dit niet eens kan veroorloven?
Dat is toch geen probleem? Zoek werk en huur ergens een kamer. Niet zo heel moeilijk,.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:18:08 #35
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106310657
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:49 schreef hertron het volgende:
Beste Fok!ers,

Ik ben onlangs door mijn ouders het huis uit gezet. Ik heb tijdelijk onderdak maar zal snel op zoek moeten naar wat anders, anders sta ik straks misschien op straat. Tot voor kort studeerde ik nog, maar ik ben wegens omstandigheden gestopt met mijn studie. Dit is tevens de reden dat ik op straat ben gezet.

Studiefinanciering ontvang ik dus niet meer, maar dit stelde sowieso weinig voor. Ik kreeg zelfs geen aanvullende beurs, ondanks dat mijn ouders niet mee konden betalen. Dit is ook een beetje de reden waarom ik gestopt ben met mijn studie, ook vanwege het feit dat ik niet wou lenen om later in de schulden te zitten en vanwege twijfel omtrent mijn studiekeuze. Financieel sta ik er dus hoe dan ook alleen voor. En ik heb gelezen dat het straks alleen maar moeilijker wordt te gaan studeren... :{

Maar wat zijn realistisch gezien mijn opties? Welke mogelijkheden heb ik wat betreft onderdak? Is het een mogelijkheid te gaan werken? Kan ik daarvan wel rondkomen op mijn achttiende?
Graag advies!
Exacte kopie van wat er met mijn zwagertje is gebeurd!
Voor hem geldt: Eigen schuld dikke bult!
Hoe komt het bij jou dat je uit huis bent gezet? Lijkt me niet dat je ouders dat zo maar doen?
  maandag 2 januari 2012 @ 14:21:17 #36
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106310759
quote:
Als je als knapje van 18 denkt het allemaal zelf te kunnen regelen en niks meer van je ouders wilt weten vind ik dat je ook geen recht meer hebt op financiele steun van je ouders.. Als je als 18-21 jarige schulden maakt maar geen cent hebt kunnen je ouders het vervolgens ook nog even leuk gaan terugbetalen omdat je dan zelf te beroerd bent iets van je leven te maken..

Nederland is gewoon een kutland met kutregels! En altijd maar de hand boven het hoofd houden van criminelen en tuig!
  maandag 2 januari 2012 @ 14:22:17 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_106310805
Met urgentie een woning aanvragen gaat ook enkele weken duren (met urgentie wordt bedoeld dat je geen 7 jaar hoeft te wachten, maar niet dat je binnen een paar weken iets hebt) en de meeste aanvragen worden afgewezen.

Via marktplaats.nl en kamernet.nl kan je als een gek gaan reageren op allerlei kamers en hokken. Daarnaast is het een kwestie van werken. Baan zoeken dus. Als je volgend jaar weer gaat studeren dan krijg je weer stufi en al die andere onzin. Als je dan niet wilt gaan lenen dan kan dat maar moet je dat zelf weten, eventueel door dan extra te gaan werken. Je leven is al niet ideaal, maar je bent hard bezig om het nog een stukje moeilijker voor jezelf te maken. Succes daarmee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 januari 2012 @ 14:22:32 #38
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_106310813
Ga anders werken en leren, zoek een werkgever die je opleiding wil betalen, huur een kamer op appartementje (zo goedkoop mogelijk) en ondertussen ga je nog 1 dag per week naar school en over 2 jaar loop jij met een extra diploma op zak.
En met een beetje geluk werk je dan nog bij hetzelfde bedrijf en kan je jezelf misschien hogerop werken.

Als je niet HOEFT te lenen, leen dan niet! wordt je niet beter van.
Wat voor werk zou je willen doen?
  maandag 2 januari 2012 @ 14:22:50 #39
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106310828
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Gast flikker op man! Zijn ouders gooien hem er heus niet zomaar uit.. Eerst zover laten komen dat je het huis uit wordt gezet en dan je eigen ouders nog gaan aanklagen ook? Wat een stakkersmentaliteit!
pi_106310860
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:18 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Exacte kopie van wat er met mijn zwagertje is gebeurd!
Voor hem geldt: Eigen schuld dikke bult!
Hoe komt het bij jou dat je uit huis bent gezet? Lijkt me niet dat je ouders dat zo maar doen?
Wegens het feit dat ik het niet meer zag zitten om met mijn huidige opleiding verder te gaan. Financiele steun kan ik wel vergeten en vraag ik ook niet om. Ik vraag me alleen af wat mijn opties zijn en hoe ik het beste aan onderdak kan komen.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:25:22 #41
359381 malleable
pi_106310913
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef hertron het volgende:

[..]

Wegens het feit dat ik het niet meer zag zitten om met mijn huidige opleiding verder te gaan. Financiele steun kan ik wel vergeten en vraag ik ook niet om. Ik vraag me alleen af wat mijn opties zijn en hoe ik het beste aan onderdak kan komen.
Zoek werk en huur een kamer. Zo simpel is het.
pi_106310956
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:22 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Gast flikker op man! Zijn ouders gooien hem er heus niet zomaar uit.. Eerst zover laten komen dat je het huis uit wordt gezet en dan je eigen ouders nog gaan aanklagen ook? Wat een stakkersmentaliteit!
Had je als ouders je kind maar fatsoenlijk op moeten voeden als hij zo is geworden. Owh wacht, dit klinkt toch niet bepaald als het ideale gezinnetje waar kinderen goed op kunnen groeien.

Kinders zijn een keuze, dan ben je er ook verantwoordelijk voor. En daar hoort voor betalen ook onder.

quote:

[..]

Dat is dom want je hebt gewoon recht op dat geld. En dat gaat er niet om of je ouders dat willen. Desnoods zal er via de gemeente met een deurwaarder ze er toe gedwongen worden. Als je alleen de basisbeurs kreeg is het een gevalletje niet willen, niet dat er geen geld is.
pi_106310997
quote:

[..]

Wellicht dat jou zulke goede ouders hebt, maar zo zitten mijn ouders niet in elkaar helaas. Ik ben echt niet het type dat graag z'n hand boven z'n hoofd houdt, maar om nou te zeggen dat het allemaal mijn schuld is dat ik daar de deur wordt uit gezet vind ik een beetje nonchalant.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:28:09 #44
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311013
quote:

[..]

Als je ouders je serieus alleen maar vanwege je studie het huis uit zetten zou inderdaad wel te triest zijn.. Dan wordt die onderhoudsplicht toch een ander verhaal.
Ik zou dan inderdaad spoed aanvragen voor sociale huur en in de tussentijd kijken naar kamers in onderverhuur bijvoorbeeld. En werken of een BBL-opleiding wat al eerder aangegeven werd..
En wat voor een opleiding deed je? MBO, HBO?
  maandag 2 januari 2012 @ 14:29:33 #45
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311057
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:26 schreef StM het volgende:

[..]

Had je als ouders je kind maar fatsoenlijk op moeten voeden als hij zo is geworden. Owh wacht, dit klinkt toch niet bepaald als het ideale gezinnetje waar kinderen goed op kunnen groeien.

Kinders zijn een keuze, dan ben je er ook verantwoordelijk voor. En daar hoort voor betalen ook onder.

[..]

Dat is dom want je hebt gewoon recht op dat geld. En dat gaat er niet om of je ouders dat willen. Desnoods zal er via de gemeente met een deurwaarder ze er toe gedwongen worden. Als je alleen de basisbeurs kreeg is het een gevalletje niet willen, niet dat er geen geld is.
Mijn zwagertje is ook gewoon fatsoenlijk opgevoed. Daar is alleen door zijn eigen toedoen en door dat van zijn vriendin en hun vrienden totaal niks meer van over. Niet alles kan je op opvoeding afschuiven hoor! Normaal gesproken hebben kinderen ook nog een eigen karakter.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:30:14 #46
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311081
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef hertron het volgende:

[..]

Wellicht dat jou zulke goede ouders hebt, maar zo zitten mijn ouders niet in elkaar helaas. Ik ben echt niet het type dat graag z'n hand boven z'n hoofd houdt, maar om nou te zeggen dat het allemaal mijn schuld is dat ik daar de deur wordt uit gezet vind ik een beetje nonchalant.
Ik was al teruggekomen op mijn ouders als dat inderdaad het geval is..
pi_106311151
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:29 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Mijn zwagertje is ook gewoon fatsoenlijk opgevoed. Daar is alleen door zijn eigen toedoen en door dat van zijn vriendin en hun vrienden totaal niks meer van over. Niet alles kan je op opvoeding afschuiven hoor! Normaal gesproken hebben kinderen ook nog een eigen karakter.
Niet alles nee, veel wel ook al zullen veel van dat soort ouders dat altijd ontkennen.

Voor dat soort gevallen zijn er dan ook weer uitzonderingen op de onderhoudsplicht, maar dan moet je wel naar de rechter. Nederland is juist 1 van de beste landen met dit soort regeltjes en voor ieder regeltje is er wel een uitzondering met eigen regeltjes omdat die nodig waren.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:33:21 #48
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311187
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:32 schreef StM het volgende:

[..]

Niet alles nee, veel wel ook al zullen veel van dat soort ouders dat altijd ontkennen.

Voor dat soort gevallen zijn er dan ook weer uitzonderingen op de onderhoudsplicht, maar dan moet je wel naar de rechter. Nederland is juist 1 van de beste landen met dit soort regeltjes en voor ieder regeltje is er wel een uitzondering met eigen regeltjes omdat die nodig waren.
Ja maar die regeltjes zijn zo zwart/wit dat vaak de verkeerde partij hier voordeel uit trekt. En ik kan inmiddels uit ervaring spreken..
pi_106311191
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:28 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Als je ouders je serieus alleen maar vanwege je studie het huis uit zetten zou inderdaad wel te triest zijn.. Dan wordt die onderhoudsplicht toch een ander verhaal.
Ik zou dan inderdaad spoed aanvragen voor sociale huur en in de tussentijd kijken naar kamers in onderverhuur bijvoorbeeld. En werken of een BBL-opleiding wat al eerder aangegeven werd..
En wat voor een opleiding deed je? MBO, HBO?
Ik deed een wo-opleiding. Ik kwam erachter dat ik nog niet toe was aan studeren en ik twijfelde enorm over mijn studiekeuze. Dus stond ik op het punt om te stoppen met mijn studie. Dit was wel volledig aan mijzelf te wijten. Maar om dan vervolgens zo uit huis te worden getrapt zat ik ook niet bepaald op te wachten...
  maandag 2 januari 2012 @ 14:34:25 #50
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311221
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:33 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik deed een wo-opleiding. Ik kwam erachter dat ik nog niet toe was aan studeren en ik twijfelde enorm over mijn studiekeuze. Dus stond ik op het punt om te stoppen met mijn studie. Dit was wel volledig aan mijzelf te wijten. Maar om dan vervolgens zo uit huis te worden getrapt zat ik ook niet bepaald op te wachten...
Had je al nagedacht wat je ging doen met je tijd als je ging stoppen?
En had je het hier ook met je ouders over gehad?
Of heb je gezegd dat je ging stoppen en was er toen al geen gesprek meer mogelijk?

Van studie veranderen lijkt mij totaal geen schande. En als je in de tussentijd ook nog gewoon gaat werken, omdat kansloos op de bank hangen ook geen toegevoegde waarde heeft, dan is het inderdaad volkomen onterecht.

Hebben je ouders nog toelichting gegeven waarom ze hiertoe over zijn gegaan?
pi_106311275
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:33 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ja maar die regeltjes zijn zo zwart/wit dat vaak de verkeerde partij hier voordeel uit trekt. En ik kan inmiddels uit ervaring spreken..
Dan is er ofwel sprake van dat er niet gebruik is gemaakt van de mogelijkheden (verzoek in dienen bij de rechter tot stop van de onderhoudsplicht met de volgende redenen) of er was niet sprake van een ernstig genoege misdragingssituatie. De regels zijn in de basis zwart/wit ja. De uitzonderingen niet.

Het bewust frusteren van een studie om zo lang mogelijk van paps en mams afhankelijk te zijn kan al reden zijn tot stopzetting!
pi_106311302
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:34 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Had je al nagedacht wat je ging doen met je tijd als je ging stoppen?
En had je het hier ook met je ouders over gehad?
Of heb je gezegd dat je ging stoppen en was er toen al geen gesprek meer mogelijk?
Er werd gelijk gezegd dat ik moest gaan werken en maar kostgeld zou moeten betalen. Op zich had ik hier geen problemen mee, zij het niet dat ik nog steeds met mijn studiekeuze in mijn maag zat. Ik wist dus even niet wat ik er mee aan moest. Voor hun reden genoeg om mij buiten de deur te zetten.
pi_106311303
Baan zoeken, kamer zoeken (of proberen goede afspraken te maken met opa en oma) en in september weer gaan studeren.

Woon je in een stad of plaats waar redelijk wat kamers verhuurd worden? Of anders misschien kijken of je samen met een aantal mensen samen ergens iets kan huren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106311309
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:33 schreef hertron het volgende:

[..]

Maar volgend jaar ben je wel toe aan die studie?

Verder verwacht ik niet dat je voor een huis in aanmerking gaat komen, de wbv's zijn ook niet gek. Dan zouden alle kinderen/oud studenten weer snel zogenaamd in huis gaan wonen en eruit gedonderd wordt om zo aan urgentie te komen.
pi_106311321
Of ik volgend jaar wel toe ben aan studeren ligt een beetje aan mijn gemoedstoestand. Ik zal toch eerst op zoek moeten gaan voor een plek voor mezelf..

Zelf woon ik in een studentenstad, dus er zijn kamers genoeg denk ik.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:39:45 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_106311426
Kwestie van een baan zoeken dus. Tegelijkertijd kan je dan ook oriënteren op een studie doordat je wat werkervaring op doet. Voordeel van slecht betaald en ongeschoold werk doen voor een half jaartje is wel dat je daarna niet alleen weet maar ook tot diep in je botten begrijpt waarom een studie afronden belangrijk is.

Als je een baan hebt kan je ook weer naar huis gaan en daar kostgeld gaan betalen. Dan heb je nog een dikke 7 maanden om rustig aan een leuk kamertje te zoeken en het volgend jaar met hernieuwde moed nog een keer te gaan proberen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 januari 2012 @ 14:40:27 #57
351717 Compoantje
pi_106311447
quote:

[..]

Ik geef deze reactie op zijn verhaal. Hij laat blijken in zijn verhaal dat ie niks heeft gedaan waarvoor ie het huis uit is gekickt. Hij heeft alleen z'n studie opgezegd. Dus je hoeft het niet "heel ver" laten komen.
Als mijn ouders mij eruit trapten omdat ik m'n studie cancelde, klaagde ik ze aan en eiste ik onderhoudsgeld.
Maarja, je kan het ook op jouw manier doen natuurlijk... het gewoon laten gaan en hopen dat je ergens op straat een toekomst krijgt.
pi_106311475
Urgentie gaat inderdaad niet lukken. Heb je iets van spaargeld?
pi_106311494
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:39 schreef Ryon het volgende:
Kwestie van een baan zoeken dus. Tegelijkertijd kan je dan ook oriënteren op een studie doordat je wat werkervaring op doet. Voordeel van slecht betaald en ongeschoold werk doen voor een half jaartje is wel dat je daarna niet alleen weet maar ook tot diep in je botten begrijpt waarom een studie afronden belangrijk is.

Als je een baan hebt kan je ook weer naar huis gaan en daar kostgeld gaan betalen. Dan heb je nog een dikke 7 maanden om rustig aan een leuk kamertje te zoeken en het volgend jaar met hernieuwde moed nog een keer te gaan proberen.
Dat was dus ook mijn idee. Alleen ik hoop dat ik het allemaal kan bekostigen.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:41:35 #60
359381 malleable
pi_106311500
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:36 schreef hertron het volgende:
Of ik volgend jaar wel toe ben aan studeren ligt een beetje aan mijn gemoedstoestand. Ik zal toch eerst op zoek moeten gaan voor een plek voor mezelf..

Tip: veel hospita's willen alleen aan studenten verhuren. Vertellen dat je studeert of gaat studeren kan je wat makkelijker aan een kamer helpen. Als je vermeld dat je ouders je uit huis hebben gezet geeft dat misschien de indruk dat je een probleem geval bent.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:42:13 #61
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311533
quote:

[..]

Er werd gelijk gezegd dat ik moest gaan werken en maar kostgeld zou moeten betalen. Op zich had ik hier geen problemen mee, zij het niet dat ik nog steeds met mijn studiekeuze in mijn maag zat. Ik wist dus even niet wat ik er mee aan moest. Voor hun reden genoeg om mij buiten de deur te zetten.
En als je nu tegen ze zegt dat je totdat je een andere opleiding hebt gevonden gaat werken en kostgeld betaald? Dan zou er toch geen probleem moeten zijn verder? Dat is een redelijk verzoek van hun en voor jou ook lijkt mij. Aangezien je er dan toch de tijd voor hebt.. En je verdiend er gelijk ook een centje bij..
pi_106311537
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:41 schreef Rapaille het volgende:
Urgentie gaat inderdaad niet lukken. Heb je iets van spaargeld?
Nee, mijn spaargeld is volledig opgegaan aan mijn studie helaas. Ik heb nog wel wat cash maar daar houdt het bij op.
pi_106311621
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:41 schreef hertron het volgende:

[..]

dan is het dus zaak om betaalbare huisvesting te gaan zoeken.

Kan je in goed overleg nog een tijdje bij je grootouders terecht?
Als dat kan probeer daar dan goede afspraken over te maken en ga als de wiedeweerga op zoek naar werk.
Lukt dit niet dan zal je alsnog heel hard moeten gaan zoeken naar werk maar ook naar een betaalbare kamer.
Dan moet het allemaal financieel wel lukken maar een vetpot is het allemaal niet.
pi_106311633
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:42 schreef MuRKie het volgende:

[..]

En als je nu tegen ze zegt dat je totdat je een andere opleiding hebt gevonden gaat werken en kostgeld betaald? Dan zou er toch geen probleem moeten zijn verder? Dat is een redelijk verzoek van hun en voor jou ook lijkt mij. Aangezien je er dan toch de tijd voor hebt.. En je verdiend er gelijk ook een centje bij..
Misschien wel een idee. Alleen ik zit er niet echt om te wachten om er weer bij in te trekken. Zeker niet omdat ik zonder pardon de deur uit ben gezet. De enige mogelijkheid is dus om te gaan werken en hopen dat er nog een kamer vrij is.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:45:28 #65
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311656
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:40 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Ik geef deze reactie op zijn verhaal. Hij laat blijken in zijn verhaal dat ie niks heeft gedaan waarvoor ie het huis uit is gekickt. Hij heeft alleen z'n studie opgezegd. Dus je hoeft het niet "heel ver" laten komen.
Als mijn ouders mij eruit trapten omdat ik m'n studie cancelde, klaagde ik ze aan en eiste ik onderhoudsgeld.
Maarja, je kan het ook op jouw manier doen natuurlijk... het gewoon laten gaan en hopen dat je ergens op straat een toekomst krijgt.
Ik was er ten onrechte vanuit gegaan dat TS meer op zijn kerfstok had dan hij liet weten.
Dan zou je ouders aanklagen voor onderhoudsgeld totaal niet op zijn plaats zijn. Maar als je hard je best doet om een oplossing te bedenken is op de straat belanden absoluut geen noodzaak!
pi_106311673
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

dan is het dus zaak om betaalbare huisvesting te gaan zoeken.

Kan je in goed overleg nog een tijdje bij je grootouders terecht?
Als dat kan probeer daar dan goede afspraken over te maken en ga als de wiedeweerga op zoek naar werk.
Lukt dit niet dan zal je alsnog heel hard moeten gaan zoeken naar werk maar ook naar een betaalbare kamer.
Dan moet het allemaal financieel wel lukken maar een vetpot is het allemaal niet.
Dat zal wel lukken denk ik. Een vetpot zal het niet zijn maar dat verlang ik ook niet.
  maandag 2 januari 2012 @ 14:46:29 #67
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311699
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:41 schreef hertron het volgende:

[..]

Het kostgeld aan je ouders zou toch wel te bekostigen moeten zijn met een bijbaan? Ik kan me niet voorstellen dat ze meer dan 150 á 200 euro kostgeld zouden vragen van je. En anders zou ik het belachelijk vinden aangezien ze je dan een poot uit willen draaien!
pi_106311760
Wat je ook gaat doen. Praat in ieder geval nog met je ouders over mogelijk langer verblijf, tot je het huis uit gaat, en een mogelijke bijdrage aan je levensonderhoud en studie, als je die weer oppakt. Als je nu niet kalm om de tafel gaat zitten met hen, dan merken zij daar niks van, maar dan zal de komende periode voor jou een stuk moeilijker gaan worden.

Maak vooraf een lijstje met zaken die je wil bespreken. Bedenk vooraf alvast argumenten, bedenk alvast wat hun reactie zal zijn en bedenk alvast antwoorden daarop. Maak geen beschuldigingen, ga niet koppig doen, maar probeer het professioneel te houden.

Niet geschoten is altijd mis.
pi_106311800
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:46 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Het kostgeld aan je ouders zou toch wel te bekostigen moeten zijn met een bijbaan? Ik kan me niet voorstellen dat ze meer dan 150 á 200 euro kostgeld zouden vragen van je. En anders zou ik het belachelijk vinden aangezien ze je dan een poot uit willen draaien!
Nee, maar het is de vraag of ik daar uberhaupt wel weer in huis wil trekken. En vergeet niet, zij zijn degene de me buiten de deur hebben gezet, niet ik.

Edit: En financiele steun kan ik helemaal wel vergeten. Of ik nou gestudeerd had of niet.
pi_106311909
Maar bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Ik zal eens kijken wat ik nu het beste kan doen..
  maandag 2 januari 2012 @ 14:52:17 #71
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_106311932
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:48 schreef hertron het volgende:

[..]

Nee, maar het is de vraag of ik daar uberhaupt wel weer in huis wil trekken. En vergeet niet, zij zijn degene de me buiten de deur hebben gezet, niet ik.

Edit: En financiele steun kan ik helemaal wel vergeten. Of ik nou gestudeerd had of niet.
Als je daar inderdaad niet terug wil dan zou ik proberen inderdaad iets met je grootouders te regelen dat je daar kan verblijven met dezelfde voorwaarden bijvoorbeeld?
pi_106311934
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef hertron het volgende:

[..]

Dat zal wel lukken denk ik. Een vetpot zal het niet zijn maar dat verlang ik ook niet.
Supermarkten hebben vaak wel belang bij mensen die overdag en onregelmatig willen werken en vaak kan bij winkels wel op vrij korte termijn terecht, die banen publiceren ze meestal niet maar je moet gewoon vragen. Dat is wel een aardige manier om aan werk te komen. Heb je ervaring met eerdere bijbaantjes ergens?
pi_106311981
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Supermarkten hebben vaak wel belang bij mensen die overdag en onregelmatig willen werken en vaak kan bij winkels wel op vrij korte termijn terecht, die banen publiceren ze meestal niet maar je moet gewoon vragen. Dat is wel een aardige manier om aan werk te komen. Heb je ervaring met eerdere bijbaantjes ergens?
Nee, heb nog geen werkervaring helaas. Maar ik zal inderdaad eerst eens bij de supermarkten kijken.
pi_106312046
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:52 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Als je daar inderdaad niet terug wil dan zou ik proberen inderdaad iets met je grootouders te regelen dat je daar kan verblijven met dezelfde voorwaarden bijvoorbeeld?
Wellicht wel een idee. Helaas zijn de omstandigheden er niet ideaal maar het is beter dan niks.
pi_106312079
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:53 schreef hertron het volgende:

[..]

Nee, heb nog geen werkervaring helaas. Maar ik zal inderdaad eerst eens bij de supermarkten kijken.
Langsgaan en vragen of je de bedrijfsleider mag spreken. je door een kassamiep af laten schepen met een sollicitatieformulier werkt niet echt super denk ik.
En misschien ken je iemand die bij een supermarkt werkt en eens wil informeren?
pi_106312128
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Langsgaan en vragen of je de bedrijfsleider mag spreken. je door een kassamiep af laten schepen met een sollicitatieformulier werkt niet echt super denk ik.
En misschien ken je iemand die bij een supermarkt werkt en eens wil informeren?
Ik heb toevallig nog een sollicitatiebrief liggen. Maar ik kan natuurlijk altijd even informeren als dat niet gaat werken...
  maandag 2 januari 2012 @ 14:58:30 #77
351717 Compoantje
pi_106312133
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ik was er ten onrechte vanuit gegaan dat TS meer op zijn kerfstok had dan hij liet weten.
Dan zou je ouders aanklagen voor onderhoudsgeld totaal niet op zijn plaats zijn. Maar als je hard je best doet om een oplossing te bedenken is op de straat belanden absoluut geen noodzaak!
Zo is dat.
pi_106312162
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:58 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik heb toevallig nog een sollicitatiebrief liggen. Maar ik kan natuurlijk altijd even informeren als dat niet gaat werken...
Langsgaan werkt beter bij supermarkten (of er moet toevallig een functie echt openstaan) heb ik het idee.
pi_106312257
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Langsgaan werkt beter bij supermarkten (of er moet toevallig een functie echt openstaan) heb ik het idee.
Goed om te weten. Hier in de buurt zitten genoeg supermarkten iig. Dat zal het probleem niet zijn denk ik. Alleen ik maak me meer druk om het vinden van een kamer/appartement, maar ik zal binnenkort even informeren en misschien nog even langsgaan bij het gemeentehuis.
Maar iets zegt met dat het niet makkelijk gaat worden...
pi_106312303
Een gemeentehuis gaat je niet helpen ben ik bang. die verwijzen hooguit door naar de woningbouwvereniging. Daar langsgaan kan mogelijk wel helpen.
maar het is wel een lastige zonder baan/ inkomen krijg je geen kamer ben ik bang.
  maandag 2 januari 2012 @ 15:05:49 #81
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106312377
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:02 schreef hertron het volgende:

Goed om te weten. Hier in de buurt zitten genoeg supermarkten iig. Dat zal het probleem niet zijn denk ik. Alleen ik maak me meer druk om het vinden van een kamer/appartement, maar ik zal binnenkort even informeren en misschien nog even langsgaan bij het gemeentehuis.
Maar iets zegt met dat het niet makkelijk gaat worden...
Zet je pc uit, kam je haren, trek je schoenen aan en ga werk zoeken: naar de uitzendbureaus in de buurt, de supermarkten in de buurt, de restaurants in de buurt. Als je een beetje doorloopt, kun je morgenmiddag op 25 plaatsen zijn geweest.

Dan ga je overmorgen naar de bieb, de uni, de hogeschool, etc om te kijken of er briefjes hangen dat er een kamer te huur is.

Zien we je donderdag terug voor een verslag en het vervolgadvies ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Boks-Chick maandag 2 januari 2012 @ 15:06:46 #82
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106312410
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zet je pc uit, kam je haren, trek je schoenen aan en ga werk zoeken: naar de uitzendbureaus in de buurt, de supermarkten in de buurt, de restaurants in de buurt. Als je een beetje doorloopt, kun je morgenmiddag op 25 plaatsen zijn geweest.

Dan ga je overmorgen naar de bieb, de uni, de hogeschool, etc om te kijken of er briefjes hangen dat er een kamer te huur is.

_O_
lolwut
pi_106312492
quote:

[..]

Dat is wel heel optimistisch :o
pi_106312541
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:09 schreef hertron het volgende:

[..]

Staat die pc nu nog steeds aan. :')
pi_106312574
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:09 schreef hertron het volgende:

[..]

Ze heeft zeker wel een punt. Werk is wel te vinden als je dat wilt.

Woonruimte is soms wat ingewikkelder. In welke stad woon je? (of wat voor stad, omvang, is er een hogeschool/ universiteit? dat soort dingen)
pi_106312591
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Staat die pc nu nog steeds aan. :')
Ik zit niet voor niets op fok :')
pi_106312892
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze heeft zeker wel een punt. Werk is wel te vinden als je dat wilt.

Woonruimte is soms wat ingewikkelder. In welke stad woon je? (of wat voor stad, omvang, is er een hogeschool/ universiteit? dat soort dingen)
Grunn :7
Werk en kamers zat dus zou je denken.
  maandag 2 januari 2012 @ 15:39:04 #88
351717 Compoantje
pi_106313559
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:21 schreef hertron het volgende:

[..]

Ja, en een universiteit. Alleen de prijs van de kamers is wat aan de hoge kant.
pi_106314019
Ik vind dat wel grappig dat er wordt geroepen dat ouders van TS MOETEN betalen want ze zijn zgn. onderhoudsplichtig. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en laat ik iedereen even lekker uit de droom helpen: ouders MOETEN niks nadat een kind 18 is geworden. Enige is wel dat als een kind op die leeftijd rotzooi gaat trappen, dat ouders hier dan tot het kind 21 is financieel verantwoordelijk voor zijn.

Dus ouders van TS zijn 0,0 iets verplicht aan hem in financieel opzicht.

Zoals gezegd ik heb in hetzelfde schuitje gezeten toen ik 18 werd en enige advies dat ik voor TS heb:
- Maak in godsnaam je studie af.. Je krijgt over een paar jaar spijt dat je dat niet gedaan hebt. Of ga een studie volgen met een toekomstperspectief wat je graag ziet

- Meld je zo snel mogelijk bij de woningstichting. Urgentie gaat hem waarschijnlijk niet worden.. Tot die tijd dus overleven bij familie/vrienden/kennissen of particuliere kamerhuur.

- Als je dan op jezelf zit krijg je een uitwonende beurs. Met een bijbaantje is dit alles prima te bekostigen totdat je na je studie kan gaan werken.

Zo heb ik het aangepakt. Ben er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen helaas, maar toentertijd was dit de beste beslissing en ik heb er nog steeds geen spijt van.

En verder, sorry als het wat hard over komt maar ik vind dat ik het mag zeggen als ervaringsdeskundige: Ga niet in een hoekje zitten janken en zielig doen, maar verman je. Alleen jij kunt vanaf nu je eigen toekomst bepalen.

Succes!
pi_106314120
Ik vind het advies van ElisaB helemaal zo slecht nog niet. Dat is wel hetgeen wat TS in mijn ogen nu het beste kan doen.

En als TS daar geen zin in heeft of er geen vaart achter zet, dan zegt dat ook wat over de 'ernst' van het probleem (wat er dus dan in mijn ogen ook niet is).

Als het werkelijk zo slecht is allemaal, dan zorg je wel dat je de dingen voor elkaar krijgt.

Zelfde als mijn moeder die in de bijstand zit en zit te janken omdat ze zo weinig te besteden heeft.
Maar ze vergeet er wel bij te vertellen dat ze per maand minstens voor 200 euro weg stookt aan sigaretten. Tja, dan vind ik niet dat je reden tot klagen hebt.

In dit land wordt niemand totaal aan zijn lot over gelaten. Er zijn vangnetten. Ik zeg niet dat het luxe is, maar als je het goed aanpakt sta je niet op straat.

Sommige mensen zijn nog te lui om hun bed uit te komen en die raken vervolgens in de problemen. Tja, daar kan ik dan ook heel weinig medelijden mee hebben.
pi_106314256
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:21 schreef hertron het volgende:

[..]

Oh, dan is er wel iets te vinden inderdaad. Door het grote aanbod aan studenten is werk misschien niet altijd makkelijk maar jij kan veel beschikbaar zijn, dat scheelt nogal.

Veel succes gewenst in elk geval!
  maandag 2 januari 2012 @ 16:01:30 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106314349
Ik krijg de indruk dat TS al vrij vlot zijn studie opgaf en toen niet bepaald vlot was met zoeken naar werk. Ik snap wel dat ouders dat niet accepteren. Vandaar dus deze schop onder zijn kont.
The love you take is equal to the love you make.
pi_106314831
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel succes gewenst in elk geval!

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik krijg de indruk dat TS al vrij vlot zijn studie opgaf en toen niet bepaald vlot was met zoeken naar werk. Ik snap wel dat ouders dat niet accepteren. Vandaar dus deze schop onder zijn kont.
Klopt, ik wist al vrij snel dat het 'm niet zou worden. Ik denk alleen niet dat ik hier erg mee geholpen ben, maarja meningen verschillen.
pi_106314863
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:01 schreef Lienekien het volgende:
Logisch dat ouders dat niet accepteren, maar ga dan in gesprek met elkaar in plaats van je kind het huis uit te trappen. Dat gaat wel erg ver.
  maandag 2 januari 2012 @ 16:21:14 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106315145
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:13 schreef hertron het volgende:

[..]

[..]

Klopt, ik wist al vrij snel dat het 'm niet zou worden. Ik denk alleen niet dat ik hier erg mee geholpen ben, maarja meningen verschillen.
Het gaat er niet om dat je stopt met je studie, het gaat erom wat je daarna deed (of juist niet).
pi_106315861
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Logisch dat ouders dat niet accepteren, maar ga dan in gesprek met elkaar in plaats van je kind het huis uit te trappen. Dat gaat wel erg ver.
TS speelt hier de vermoorde onschuld, maar wie weet hoeveel de ouders al in gesprek zijn geweest met de TS. ;)
pi_106316120
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

TS speelt hier de vermoorde onschuld, maar wie weet hoeveel de ouders al in gesprek zijn geweest met de TS. ;)
Gepraat is er wel. Ik heb hun ook duidelijk gemaakt dat ik met mijn studie in de maag zat en dat ik het op het moment niet zag zitten om te gaan werken. Maarja schuld of geen schuld, ik zal er toch zelf uit moeten komen.
  maandag 2 januari 2012 @ 16:50:40 #98
33954 ElisaB
pi_106316267
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:46 schreef hertron het volgende:

[..]

Gepraat is er wel. Ik heb hun ook duidelijk gemaakt dat ik met mijn studie in de maag zat en dat ik het op het moment niet zag zitten om te gaan werken. Maarja schuld of geen schuld, ik zal er toch zelf uit moeten komen.
En waarom heb je je haar nog niet gekamd, je pc uitgezet en op stap gegaan?
pi_106316366
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Oh, shit betrapt o|O
pi_106316585
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Omdat hij eigenlijk nog steeds geen zin heeft om te gaan werken. :')

Als hij dus nu werk vind durf ik te wedden dat zijn ouders hem wel weer zijn kamer terug geven. :D
  maandag 2 januari 2012 @ 17:00:10 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106316668
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:46 schreef hertron het volgende:

[..]

Waarom zag je het niet zitten om te gaan werken? En wat wilde je in de plaats van studeren of werken gaan doen?
pi_106316740
Ik heb ook niet echt het idee dat TS een oplossing wil vinden, ja, een oplossing waarbij ie geld kan krijgen en een woning zonder er iets voor te hoeven doen. Want studeren wil hij niet, volgend jaar waarschijnlijk ook nog niet, werken wil hij ook niet, want als hij dat wel zou willen was er ook niet echt een probleem geweest met zijn ouders, en bij zijn opa en oma is het volgens hem ook al niet ideaal, dus eigenlijk wil ie dat ook niet.
Maar goed, ik kan het mis hebben. Uit de reacties tot nu toe lijkt het er echter niet op dat we hier te maken hebben met een extreem gemotiveerde TS. Hij is immers "al enige tijd" uit huis, maar is blijkbaar nog niet begonnen met het zoeken naar werk.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:05:49 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106316890
Niet enige tijd, onlangs.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:05:52 #104
33954 ElisaB
pi_106316893
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:52 schreef hertron het volgende:
Oh, shit betrapt o|O
Je wilt geen oplossing waarvoor je zelf van je kont moet komen, maar je wilt van ons horen waar je geld kan gaan ophalen? Wake-up-call: er is geen plek waar je geld kunt gaan ophalen. Dus óf je komt van je kont en gaat voor jezelf zorgen, of je verrekt binnenkort.

Verder nog vragen?
pi_106316972
Als hij nog een ovkaart heeft mag hij wel even naar tilburg komen dan kan hij wel een grote kartonnen doos van mij gratis krijgen. :D
pi_106317144
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zag je het niet zitten om te gaan werken? En wat wilde je in de plaats van studeren of werken gaan doen?
Ugh, dat ligt een beetje persoonlijk. Laten we het erop houden dat ik al een tijd niet lekker in m'n vel zit.. Ik mag al blij zijn als ik gemotiveerd ben om 's morgens m'n bed uit te komen. Wellicht moeilijk te snappen als je er zelf geen ervaring mee hebt. Ik gebruik het dan ook absoluut niet als excuus en geef niemand anders de schuld dan mezelf. Het is wel de hoofdoorzaak dat ik gestopt ben met studeren. Om eerlijk te zijn geloof ik er zelf ook niet zo in. Ik doe nu wel alsof ik wat aan de situatie wil veranderen maar ik weet dat het er waarschijnlijk toch niet van komt. Wel grappig dat ik zo voorspelbaar ben, though :o
pi_106317202
dan is werken helemaal belangrijk. Zorg dat je in een ritme komt.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:15:04 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106317266
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:11 schreef hertron het volgende:

[..]

Ugh, dat ligt een beetje persoonlijk. Laten we het erop houden dat ik al een tijd niet lekker in m'n vel zit.. Ik mag al blij zijn als ik gemotiveerd ben om 's morgens m'n bed uit te komen. Wellicht moeilijk te snappen als je er zelf geen ervaring mee hebt. Ik gebruik het dan ook absoluut niet als excuus en geef niemand anders de schuld dan mezelf. Het is wel de hoofdoorzaak dat ik gestopt ben met studeren. Om eerlijk te zijn geloof ik er zelf ook niet zo in. Ik doe nu wel alsof ik wat aan de situatie wil veranderen maar ik weet dat het er waarschijnlijk toch niet van komt. Wel grappig dat ik zo voorspelbaar ben, though :o
Ik zeg het even heel cru, maar zoals het nu lijkt, heb je enkele reis goot. De enige die daar wat aan kan veranderen, dat ben jij zelf.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:15:26 #109
33954 ElisaB
pi_106317280
quote:
Het ligt er ook niet een beetje dik bovenop :')

Maar goed, alternatief programma: zet je pc uit, kam je haren en ga naar de huisarts :{

Je kan wel lekker blijven zitten waar je zit, maar daar schiet je geen fuck mee op. En zolang je nog gezellig kan zitten typen, kan je ook je leven in eigen hand nemen en gaan zorgen dat je er iets aan doet :{

Ik begin je ouders wel aardig te snappen hoor :Y
  maandag 2 januari 2012 @ 17:16:33 #110
359381 malleable
pi_106317322
quote:

[..]

Zoek nu je nog een internetverbinding hebt alvast op waar het dichtstbijzijnde leger des heils zit.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:34:15 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106317946
quote:

[..]

Dit is precies het advies wat ik gegeven zou hebben ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 januari 2012 @ 17:35:22 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106317986
quote:

[..]

Knoop goed in je oren dat als je nu niets doet aan je situatie dat je dan zult eindigen als een zwerver, binnen nu en 3 maanden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106318087
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

TS zal dan ook alleen zijn gekleurde verhaal geven, misschien kan TS aan zijn ouders vragen om zich ook even te registreren, lezen we het van twee kanten.

TS zal heus wel bepaalde eigenschappen hebben dat zijn ouwelui het nu helemaal zat zijn.
pi_106318137
quote:

Wel of geen lamlul zijn bedoel je?
pi_106318199
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:38 schreef klipper het volgende:

[..]

TS zal dan ook alleen zijn gekleurde verhaal geven, misschien kan TS aan zijn ouders vragen om zich ook even te registreren, lezen we het van twee kanten.

TS zal heus wel bepaalde eigenschappen hebben dat zijn ouwelui het nu helemaal zat zijn.
Ik zweer je dat ik alle redenen heb gegeven. Het feit dat ik gestopt was met studeren en het nog niet zag zitten om te gaan werken. Moeder en vader zijn zelf op vroege leeftijd het huis uit gezet en slecht voorbeeld doet volgen denk ik maar. Maar ik ga hier verder helemaal niet op in want over dit soort dingen valt blijkbaar toch niet te praten. Was ik ook niet van plan overigens.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Knoop goed in je oren dat als je nu niets doet aan je situatie dat je dan zult eindigen als een zwerver, binnen nu en 3 maanden.
Als dat mijn lot is, so be it.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:42:18 #116
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106318219
quote:

[..]

Nee, dat gaat hem niet worden vanwege het minimumjeugdloon (655 euro bruto op je 18e). Stel dat je daar 120% van verdient, red je het nog steeds niet.

Minder prettige ouders heb je trouwens, met hun instelling. Het is in dit land nu eenmaal zo dat je met je 18e niet per definitie recht hebt op een volwaardig loon.
Het feit dat je geen recht hebt op aanvullende beurs, betekent in principe dat het inkomen van je ouders hoog genoeg is.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:44:01 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106318289
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:41 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik zweer je dat ik alle redenen heb gegeven. Het feit dat ik gestopt was met studeren en het nog niet zag zitten om te gaan werken. Moeder en vader zijn zelf op vroege leeftijd het huis uit gezet en slecht voorbeeld doet volgen denk ik maar. Maar ik ga hier verder helemaal niet op in want over dit soort dingen valt blijkbaar toch niet te praten. Was ik ook niet van plan overigens.

[..]

Je lot? Neem je lot in eigen handen!
pi_106318402
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:42 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Nee, dat gaat hem niet worden vanwege het minimumjeugdloon (655 euro bruto op je 18e). Stel dat je daar 120% van verdient, red je het nog steeds niet.
Lekkere ouders heb je trouwens, met hun instelling :N
Het feit dat je geen recht hebt op aanvullende beurs, betekent in principe dat het inkomen van je ouders hoog genoeg is.
Vergeet het maar. Moeder verdient minder dan het minimumloon en vader weigert te betalen. Vanwege het feit dat hij 2 jaar geleden wel een goed inkomen had, heb ik dus geen recht op een aanvullende beurs. Terwijl hij anno 2011 al dik in de schulden zat. Mooi geregeld dus.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:47:18 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106318418
quote:

[..]

Als je stopt met studeren en weigert te gaan werken dan geef ik je ouders wel gelijk dat ze je het huis uit zetten. Dat zouden er veel doen denk ik!

quote:
Je bent liever ongelukkig dan gelukkig?
Een gedicht over Maanvis
pi_106318450
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je bent liever ongelukkig dan gelukkig?
Soms is geluk te hoog gegrepen.
  maandag 2 januari 2012 @ 17:49:33 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106318492
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:48 schreef hertron het volgende:

[..]

Soms is geluk te hoog gegrepen.
Wat weet jij er van, je bent net volwassen.
Een gedicht over Maanvis
pi_106318527
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat weet jij er van, je bent net volwassen.
Ervaring. :{
  maandag 2 januari 2012 @ 17:51:42 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106318589
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:50 schreef hertron het volgende:

[..]

Ervaring. :{
ik heb meer ervaring dan jij ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_106318704
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb meer ervaring dan jij ;)
Misschien op andere gebieden ja ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 17:56:10 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106318788
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:54 schreef hertron het volgende:

[..]

Misschien op andere gebieden ja ;)
je hebt nog een heel leven voor je maar je kiest er nu al voor om op de straat te gaan leven en ongelukkig te zijn, dat snap ik niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_106319030
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je hebt nog een heel leven voor je maar je kiest er nu al voor om op de straat te gaan leven en ongelukkig te zijn, dat snap ik niet.
Als je al zes jaar lang depressief bent dan snap je het misschien wel..
En natuurlijk wil ik niets liever dan uit deze shit komen, maar het lijkt alleen zo onmogelijk.
Maar dat is meer iets voor R&P dacht ik zo :P
  maandag 2 januari 2012 @ 18:03:35 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106319147
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:01 schreef hertron het volgende:

[..]

Als je al zes jaar lang depressief bent dan snap je het misschien wel..
Wat heb je in die 6 jaar gedaan om van je depressiviteit af te komen?

quote:
En natuurlijk wil ik niets liever dan uit deze shit komen, maar het lijkt alleen zo onmogelijk.
Als ik je zeg dat het mogelijk is, waarom geloof je mij dan niet? Of Lienekien?

quote:
Maar dat is meer iets voor R&P dacht ik zo :P
Je bent welkom om daar een topique te openen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_106319409
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat heb je in die 6 jaar gedaan om van je depressiviteit af te komen?
Veels te weinig. Vandaar dit topic in de hoop dat ik eindelijk iets ga ondernemen om de situatie te verbeteren.

quote:
Als ik je zeg dat het mogelijk is, waarom geloof je mij dan niet? Of Lienekien?
Ik wou dat ik het kon geloven. Uiteindelijk ben ik degene die het moet doen. Daar ligt dan ook gelijk het probleem.

quote:
Je bent welkom om daar een topique te openen :).
Been there, done that. ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 18:10:44 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106319494
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:08 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik wou dat ik het kon geloven. Uiteindelijk ben ik degene die het moet doen. Daar ligt dan ook gelijk het probleem.

Als je eenmaal de eerste stappen op de goede weg hebt gezet, dan zul je merken dat het juist geweldig is als blijkt dat je dus op jezelf kunt rekenen!
  maandag 2 januari 2012 @ 18:11:19 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106319528
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:08 schreef hertron het volgende:

[..]

Veels te weinig. Vandaar dit topic in de hoop dat ik eindelijk iets ga ondernemen om de situatie te verbeteren.
Nu mensen hier moeite in jou hebben gestoken ben je verplicht om iets met die tips te doen. Dus vertel vrijdag maar wat je al hebt gedaan :).

quote:
We kunnen je wel helpen hoor, en als je iemand nodig hebt om je hand vast te houden tijdens de gang naar de supermarkt dan kan dat ook?
Een gedicht over Maanvis
pi_106319659
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:11 schreef Maanvis het volgende:

Nu mensen hier moeite in jou hebben gestoken ben je verplicht om iets met die tips te doen. Dus vertel vrijdag maar wat je al hebt gedaan :).
Zou een afspraak bij de dokter kwaad kunnen? :')

quote:
We kunnen je wel helpen hoor, en als je iemand nodig hebt om je hand vast te houden tijdens de gang naar de supermarkt dan kan dat ook?
:6
  maandag 2 januari 2012 @ 18:18:13 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106319823
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:14 schreef hertron het volgende:

[..]

Zoiets kan altijd helpen, maar ik kan me niet voorstellen dat de dokter een medicijn heeft wat jou helpt om werk te zoeken :). Wel kan ie je doorverwijzen naar een psycholoog, maar je moet jezelf bedenken dat daar ook wel weer wat tijd overheen gaat :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 2 januari 2012 @ 18:22:10 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106320046
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:14 schreef hertron het volgende:

[..]

[..]

:6
Is niet gek, hoor. Misschien kun je via de huisarts bij maatschappelijk werk terecht, bijv.
pi_106320060
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zoiets kan altijd helpen, maar ik kan me niet voorstellen dat de dokter een medicijn heeft wat jou helpt om werk te zoeken :). Wel kan ie je doorverwijzen naar een psycholoog, maar je moet jezelf bedenken dat daar ook wel weer wat tijd overheen gaat :).
Ik loop al bij een psycholoog, maar dat verandert alsnog niks aan de situatie...
Mijn enige hoop ligt op medicijnen waardoor ik misschien weer enigszins positief kan zijn en weer de motivatie heb te gaan werken etc... Maar dat kan idd wel even duren ja. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is niet gek, hoor. Misschien kun je via de huisarts bij maatschappelijk werk terecht, bijv.
Dat is misschien ook een optie, idd
pi_106321690
je bent terecht uit huis gegooid.

18 jaar, nog nooit gewerkt, stopt met zijn studie en wil niet werken.
als je mijn kind was had ik je er ook uitgegooid.

je leeft nu van je grootouders, je betaald niets.
hopelijk gooien zij je er ook snel uit.

een oud gezegde: wie niet werkt zal niet eten
pi_106322651
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:00 schreef doradora456 het volgende:

Ik kom hier voor advies niet voor het feit of het wel of niet terecht is dat ik uit huis ben gezet.
Lekkere rechtse mentaliteit heb je trouwens. Slechte dag gehad op het werk? :')
pi_106323277
advies?

oke.
kom van je luie reet en zoek werk.
pi_106323361
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:31 schreef doradora456 het volgende:
advies?

oke.
kom van je luie reet en zoek werk.
Als je niks nuttigs te melden hebt, doe het dan niet. :W
pi_106323635
edit: doe normaal

[ Bericht 93% gewijzigd door Five_Horizons op 02-01-2012 23:40:58 ]
pi_106323956
ik vind het een nuttig advies, heel nuttig zelfs.

zoals eerder gezegd: wie niet werkt zal niet eten.
denk daar eens goed over na.
  maandag 2 januari 2012 @ 19:49:05 #141
33954 ElisaB
pi_106324099
quote:

Hoi, dat is je lot niet, dat is je keuze :{
pi_106324267
quote:
18s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:39 schreef klipper het volgende:
edit: doe normaal
I see what you did there.
Kan het niet waarderen overigens maar ik mag hopen dat je gelukkig bent met jezelf.

quote:
4s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:49 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Hoi, dat is je lot niet, dat is je keuze :{
Sommige dingen daar kies je niet voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 02-01-2012 23:41:23 ]
  maandag 2 januari 2012 @ 19:54:18 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106324343
Mensen willen jou best helpen om jezelf te helpen. Maar als je jezelf als slachtoffer gaat neerzetten en dat het je lot is om in de goot te belanden, dan haken mensen af.
  maandag 2 januari 2012 @ 19:55:32 #144
33954 ElisaB
pi_106324399
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:52 schreef hertron het volgende:

Te makkelijk. Jij kiest ervoor achter FOK! te blijven zitten in plaats van voor jezelf te gaan zorgen. En ja, ik mag en kan dat zeggen. Been there, done that. Véél langer dan jij helaas en inmiddels ben ik ruim 2 keer zo oud en happy.

Nu jij weer ^O^
pi_106324401
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Mensen willen jou best helpen om jezelf te helpen. Maar als je jezelf als slachtoffer gaat neerzetten en dat het je lot is om in de goot te belanden, dan haken mensen af.
Ik vraag niet om hulp maar om advies zodat ik eventueel weet waar ik moet beginnen. Ik verwacht echt niet dat een ander mijn problemen wel even zal oplossen.
pi_106324409
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:52 schreef hertron het volgende:

[..]

I see what you did there.
Kan het niet waarderen overigens maar ik mag hopen dat je gelukkig bent met jezelf.
Ik zou het gewoon gebruiken om een werkgever te zoeken, verwacht namelijk niet dat je al een auto hebt als net 18 jarige die het huis uit geschopt is.
quote:
[..]

maandag 2 januari 2012 @ 19:56:56 #147
33954 ElisaB
pi_106324464
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:55 schreef hertron het volgende:
Ik vraag niet om hulp maar om advies zodat ik eventueel weet waar ik moet beginnen.
quote:

maandag 2 januari 2012 @ 19:57:14 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106324476
quote:

[..]

Ik vraag niet om hulp maar om advies zodat ik eventueel weet waar ik moet beginnen. Ik verwacht echt niet dat een ander mijn problemen wel even zal oplossen.
Dan geldt nog steeds dat mensn afhaken als je jezelf als slachtoffer neerzet.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 19:58:54 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_106324554
quote:

[..]

Het advies van o.a. ElisaB opvolgen?

Pak jezelf aan en dóe iets.
pi_106324779
quote:
13s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

So not done :N
Vreemde denkwijze houd je er wel op na.

Doet me denken aan die mop van marietje.

De juf vraagt aan marietje:
Er zitten 3 duiven op een kabel, een jager schiet er 1 dood hoeveel zitten er nu nog op de kabel?
Marietje antwoord 0.
Fout zegt de juf, het huiste antwoord is 2 hoewel ik jouw denkwijze ook wel interessant vindt.
Daarop zegt marietje juf ik heb een vraag aan u.
Vraag maar zegt de juf.
Er zijn drie vrouwen, de eerste houd een lollie vast, de tweede likt eraan en de derde stopt hem in haar mond, wie van de drie is er getrouwd?
Nou de derde natuurlijk antwoord de juf.
Nee zegt marietje degene met de ring maar uw denkwijze vindt ik ook wel interessant.
pi_106325014
Ja, ik snap het. Ik moet het zelf doen. Tenzij er een wonder gebeurd gaat dit niet gebeuren dat weet ik nou al wel. De reden waarom ik dit topic opende is meer een laatste poging om nog wat gedaan te krijgen. Maar dat gaat 'm toch niet worden, waarom zou ik nog de moeite doen? Maar ik weet in ieder geval wat ik normaal gesproken zou moeten doen. Bedankt voor jullie reacties. :)

@klipper, excuus ik vatte 'm ook verkeerd op.
pi_106325303
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:08 schreef hertron het volgende:
Ja, ik snap het. Ik moet het zelf doen. Tenzij er een wonder gebeurd gaat dit niet gebeuren dat weet ik nou al wel. De reden waarom ik dit topic opende is meer een laatste poging om nog wat gedaan te krijgen. Maar dat gaat 'm toch niet worden, waarom zou ik nog de moeite doen? Maar ik weet in ieder geval wat ik normaal gesproken zou moeten doen. Bedankt voor jullie reacties. :)

@klipper, excuus ik vatte 'm ook verkeerd op.
Nouja als ik het zo terugkijkt dan komt het inderdaad nogal cru over, maar niet bedoeld zo.
Heb een oom die machinist is.
Een winkelbaan gaat het waarschijnlijk niet worden, daar heb je je leeftijd voor tegen, hoe jonger hoe beter voor hun.
Maar vele werkgevers zijn prima met het ov bereikbaar.
pi_106328370
Belachelijk om daarvoor het huis uitgezet te worden, als dat de reden is. Wat voor relatie had je daarvoor met je ouders, ook niet al te best zeker?

Woon je in de buurt van Amsterdam? Ik kan eens kijken of ik wat weet.
pi_106329306
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:04 schreef El_Liberaliste het volgende:
Belachelijk om daarvoor het huis uitgezet te worden, als dat de reden is. Wat voor relatie had je daarvoor met je ouders, ook niet al te best zeker?

Woon je in de buurt van Amsterdam? Ik kan eens kijken of ik wat weet.
Ik denk achteraf gezien dat het meer door mijn instelling kwam. Mijn relatie is nooit al te best geweest nee. Maar of ik dit nou verdiend heb? Ik zou het mijn kinderen nooit aandoen iig, helemaal niet als ik zou weten dat ze in de shit zitten, maar wie ben ik? Ik denk ook niet dat ik kwalificeer als onhandelbaar... Eerder lui en ongemotiveerd.

Maar Amsterdam ligt een beetje ver weg voor mij, maar bedankt voor je aanbod. Maar ook al zou de oplossing voor mijn neus liggen dan nog heb ik de motivatie niet, maarja das een heel ander verhaal. Ik moet er zelf uitkomen, echt. :)
pi_106330559
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:21 schreef hertron het volgende:

[..]

Ik denk achteraf gezien dat het meer door mijn instelling kwam. Mijn relatie is nooit al te best geweest nee. Maar of ik dit nou verdiend heb? Ik zou het mijn kinderen nooit aandoen iig, helemaal niet als ik zou weten dat ze in de shit zitten, maar wie ben ik? Ik denk ook niet dat ik kwalificeer als onhandelbaar... Eerder lui en ongemotiveerd.

Maar Amsterdam ligt een beetje ver weg voor mij, maar bedankt voor je aanbod. Maar ook al zou de oplossing voor mijn neus liggen dan nog heb ik de motivatie niet, maarja das een heel ander verhaal. Ik moet er zelf uitkomen, echt. :)
Okay, goed dat je dat toegeeft en zo te lezen weet je zelf ook waar het probleem onder meer ligt.
Nu is het tijd om er aan te werken en wie weet ga je 2013 in met het idee 'dat had ik eerder moeten doen' :)
  maandag 2 januari 2012 @ 22:09:24 #156
33954 ElisaB
pi_106331682
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:03 schreef klipper het volgende:

Vreemde denkwijze houd je er wel op na.

Doet me denken aan die mop van marietje.

De juf vraagt aan marietje:
Er zitten 3 duiven op een kabel, een jager schiet er 1 dood hoeveel zitten er nu nog op de kabel?
Marietje antwoord 0.
Fout zegt de juf, het huiste antwoord is 2 hoewel ik jouw denkwijze ook wel interessant vindt.
Daarop zegt marietje juf ik heb een vraag aan u.
Vraag maar zegt de juf.
Er zijn drie vrouwen, de eerste houd een lollie vast, de tweede likt eraan en de derde stopt hem in haar mond, wie van de drie is er getrouwd?
Nou de derde natuurlijk antwoord de juf.
Nee zegt marietje degene met de ring maar uw denkwijze vindt ik ook wel interessant.
Boeiend :{

Je kent FOK! en je kent de betekenis van verwijzingen naar het spoorboekje?
pi_106336458
Maarre, TS, wanneer ben je precies gestopt met je studie dan?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_106339612
En welke studie? En hoe breng je je dagen nu door?
ADHD-C
pi_106339613
goed te zien, dat je begrijpt dat het aan jouw instelling ligt.
dat is al halfweg naar een oplossing.

als je eerlijk bent moet je kunnen toegeven, dat als je ouders je er niet hadden uitgegooid, je dit niet had ingezien.
pi_106345668
Ik betaal alles sinds mijn 17e zelf TS, en krijg ook geen aanvullende beurs en ben uitwonend (dus krijg iets van 260 stufi). Het is hard werken, vooral als vriendinnetjes af en toe niet snappen dat het mogelijk is en broeken van 200 euro kopen en niet snappen dat ik dat niet wil en kan, haha. Maar vooralsnog ben ik juist diegene die mensen geld leent waar nodig ipv andersom. Hoe? Kwestie van plannen, hard werken, alles bijhouden en lenen bij DUO indien nodig.

Ik volg daarbij twee WO-studies (als in, dubbele boekenlast), doe een commissie van 2 dagen en 2 avonden in de week bij een vereniging zonder vergoeding en werk twee dagen in de week op de uni. Is heel druk, maar heb nu al beste studieschuld en wil dat zoveel mogelijk beperken. En de enige manier waarop je dat doet, en dat heb je inmiddels gelukkig zelf door, is om de stoute schoenen aan te trekken en aan de slag te gaan.

Groningen is verder qua kamers best duur. Ga zo goedkoop mogelijk in Vinkhuizen wonen zou ik zeggen, en werk zoeken daar in de buurt. Supermarkt wordt op je 18e lastig, want je bent duur, maar als jij bijv drie dagen in de week kan ben je een aantrekkelijke kracht. Anders uitzendbureaus, horeca, er is echt genoeg, zeker in Groningen waar studentengelegenheden op elke hoek zitten en dus ook personeel nodig hebben. Zet 'm op TS, het lijkt een hele opgave, maar het is heus te doen! Een kamer kost je zo'n 300 incl, rekenen op 5 a 6 euro per uur als je mag supermarkten, dat is dus minimaal 60 uur per maand werken. Maak er drie dagen in de week van en je kan er ook nog eens van eten. Betalen je ouders je zorgverzekering e.d wel?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 11:11:52 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106346821
Denk voor werk ook aan Postnl. Je kunt via hun site vrij gemakkelijk zien of ze voor jou iets hebben.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:16:10 #162
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106371919
Anders is het een laatste optie nog altijd op in België te gaan wonen en daar een vorstelijk salaris te gaan verdienen. Het bruto minimumloon voor een 18-jarige is daar: 82% van 1443,54 euro = 1183,70 euro.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_106374932
TS ik raad je aan eerst werk te zoeken en mocht er inderdaad niet meer zijn gebeurd dan jij zegt zou ik voorlopig die "ouders" van je negeren want die hebben de zorgzaamheid van Afrikaanse stam waar ze de kids op 12-jarige leeftijd ook totaal links laten liggen.

Wel opvallend dat je trouwens nog nooit hebt gewerkt, sowieso nadeling voor een C.V.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:00 schreef doradora456 het volgende:

Hopen dat jij nooit aan kinderen begint dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:25 schreef Ansu het volgende:
Ik betaal alles sinds mijn 17e zelf TS, en krijg ook geen aanvullende beurs en ben uitwonend (dus krijg iets van 260 stufi). Het is hard werken, vooral als vriendinnetjes af en toe niet snappen dat het mogelijk is en broeken van 200 euro kopen en niet snappen dat ik dat niet wil en kan, haha. Maar vooralsnog ben ik juist diegene die mensen geld leent waar nodig ipv andersom. Hoe? Kwestie van plannen, hard werken, alles bijhouden en lenen bij DUO indien nodig.

Ik volg daarbij twee WO-studies (als in, dubbele boekenlast), doe een commissie van 2 dagen en 2 avonden in de week bij een vereniging zonder vergoeding en werk twee dagen in de week op de uni. Is heel druk, maar heb nu al beste studieschuld en wil dat zoveel mogelijk beperken. En de enige manier waarop je dat doet, en dat heb je inmiddels gelukkig zelf door, is om de stoute schoenen aan te trekken en aan de slag te gaan.

Groningen is verder qua kamers best duur. Ga zo goedkoop mogelijk in Vinkhuizen wonen zou ik zeggen, en werk zoeken daar in de buurt. Supermarkt wordt op je 18e lastig, want je bent duur, maar als jij bijv drie dagen in de week kan ben je een aantrekkelijke kracht. Anders uitzendbureaus, horeca, er is echt genoeg, zeker in Groningen waar studentengelegenheden op elke hoek zitten en dus ook personeel nodig hebben. Zet 'm op TS, het lijkt een hele opgave, maar het is heus te doen! Een kamer kost je zo'n 300 incl, rekenen op 5 a 6 euro per uur als je mag supermarkten, dat is dus minimaal 60 uur per maand werken. Maak er drie dagen in de week van en je kan er ook nog eens van eten. Betalen je ouders je zorgverzekering e.d wel?
Dat jij dat allemaal kan is nog geen reden dat je dat ook van anderen kan verwachten. Daarnaast valt Grunn nog wel ivm Utrecht of Amsterdam.
pi_106376470
Ik vind het niet erg aardig van je ouders. Natuurlijk kan het zo zijn dat jij ook je steentje hebt bijgedragen, maar dat is nog geen excuus.. Hopelijk raak je het vertrouwen in de mensheid niet helemaal kwijt.
Maar alles heeft zijn goede kanten. Je kan nu leren om voor jezelf te zorgen en je eigen keuzes te maken. Als ik jou was zou ik gaan studeren en een uitwonende beurs aanvragen (+lening)
maar dan moet je wel iets weten wat je leuk vind om te studeren.

Ik heb toen ik 19 was ook zoiets meegemaakt, maar wel minder heftig. Uit ervaring kan ik je dit vertellen:
Niemand geeft het je. Je moet het zelf nemen!

Veel succes.
pi_106376511
Hertron noemt zichzelf "eerder lui en ongemotiveerd"

ik heb 2 kinderen.
zoon, 30 jaar, werkte vanaf 13 jaar. heeft MBO diploma, nog nooit zonder werk geweest.
dochter 35 jaar, werkte vanaf 15 jaar.heeft HBO diploma, nog nooit zonder werk geweest.
pi_106376705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:46 schreef doradora456 het volgende:
Hertron noemt zichzelf "eerder lui en ongemotiveerd"

ik heb 2 kinderen.
zoon, 30 jaar, werkte vanaf 13 jaar. heeft MBO diploma, nog nooit zonder werk geweest.
dochter 35 jaar, werkte vanaf 15 jaar.heeft HBO diploma, nog nooit zonder werk geweest.
dus die mochten wel blijven toen ze 18 waren?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:24:09 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106378336
Je ouders zijn gescheiden, de ouder bij wie je woont zet je het huis uit, en dan kun je niet bij je andere ouder terecht? Vreemd...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106379471
ja, dat mochten ze.
en deden dat ook.
pi_106384090
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:16 schreef Dejannn het volgende:
TS ik raad je aan eerst werk te zoeken en mocht er inderdaad niet meer zijn gebeurd dan jij zegt zou ik voorlopig die "ouders" van je negeren want die hebben de zorgzaamheid van Afrikaanse stam waar ze de kids op 12-jarige leeftijd ook totaal links laten liggen.

Wel opvallend dat je trouwens nog nooit hebt gewerkt, sowieso nadeling voor een C.V.

[..]

Hopen dat jij nooit aan kinderen begint dan.

[..]

Dat jij dat allemaal kan is nog geen reden dat je dat ook van anderen kan verwachten. Daarnaast valt Grunn nog wel ivm Utrecht of Amsterdam.
Dat is de strekking niet. Het is allemaal best te doen, als je maar je schouders eronder zet. TS snapt dat wel, maar geeft zelf aan dat hij daar niet zo goed in is. Even laten zien en op zijn situatie toegepast dat het wel te doen is om rond te komen. Je kunt zeiken op je ouders (ja en je MOET betalen als ouder zijnde etc), been there, done that, zelfde adviezen gekregen maar dat werkt niet. Via IB-groep kreeg ik toen zelfs maar het advies om officieel 'afstand' te doen van m'n ouders, zodat je als 'wees' erkend wordt en wel je aanvullende beurs krijgt :') . Ik kan me dus redelijk inbeelden in welke situatie TS zit. Het lijkt aan het begin even uitzichtloos, maar er is altijd een oplossing.
pi_106451079
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:49 schreef hertron het volgende:
Graag advies!
Meld je eens bij de lokale vestiging van het juridisch loket met de mededeling dat je een onderhoudsbijdrage voor een jongvolwassen kind van je ouders wilt vorderen, en wilt laten narekenen wat jouw behoefte dan is en wat je ouders' hun draagkracht is, en of daar door de rechtbank een alimentatie tot je 21ste valt vast te stellen. Als je nauwelijks inkomen hebt, dan kost de eigen bijdrage aan de zogenaamde "toevoeging" je ook maar 75 euro met een verwijsformulier van het juridisch loket.

Ik heb trouwens een beroep op de hardheidsclausule gedaan bij de (destijds) IB groep, omdat mijn biologische pa het vertikte om te dokken, en zich in het buitenland aan de alimentatieplicht onttrok. Is ook een optie als van de ouders - goedschiks of kwaadschiks - niks valt te halen. Je moet dan wel kunnen aantonen dat er niets valt te beginnen qua alimentatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')