Die taktiek gaat niet werken vrees ik...quote:Op maandag 2 januari 2012 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gooi slaappillen in het eten van je ouders.
Gooi ze daarna in de vriezer.
Blijf hun geld ontvangen.
????
Profit!
Jammer man, sterktequote:Op maandag 2 januari 2012 13:52 schreef hertron het volgende:
[..]
Die taktiek gaat niet werken vrees ik...
Ik wil best aan het werk maar ik vraag mij dus af of ik daarvan rond kan komen...?quote:Op maandag 2 januari 2012 13:53 schreef malleable het volgende:
Je hebt twee opties:
1) je eigen geld verdienen!
2) met hangende pootjes terug naar je ouders en smeken daar te mogen blijven.
Dat ligt toch aan welk werk enzo? Wat wil je? Horen dat het makkelijk te doen is? Je bent een drop out, dakloos, totaal geen perspectief. Niet lenen van DUO is, in jouw situatie, het stomste wat je hebt kunnen doen. Had gewoon geleend, een diploma gehaald, en over 4 jaar had je gelachen om die maandelijkse termijn van 50 euro ofzo die je had moeten betalen. Nu jank je over 4 jaar weer op Fok! dat het allemaal niet te behappen valt met je karig loontje, en dat je destijds nooit had moeten stoppen met school.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:54 schreef hertron het volgende:
[..]
Ik wil best aan het werk maar ik vraag mij dus af of ik daarvan rond kan komen...?
Dat kan best, al helemaal als je hard/veel wilt werken.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:54 schreef hertron het volgende:
[..]
Ik wil best aan het werk maar ik vraag mij dus af of ik daarvan rond kan komen...?
Jep, maar kan pas per 1 september weer studeren ivm loting. In de tussentijd zal ik toch echt wat anders moeten en onderdak zien te regelen.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:54 schreef Rapaille het volgende:
In februari een studie beginnen? Ben je er al een beetje uit wat je wil?
Tot die tijd kun je ze aanklagen. En zorg ervoor dat het een verassing voor ze blijft, dan hebben ze er nog meer spijt van dat ze je eruit gekickt hebben.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:57 schreef hertron het volgende:
[..]
Jep, maar kan pas per 1 september weer studeren ivm loting. In de tussentijd zal ik toch echt wat anders moeten en onderdak zien te regelen.
Ik denk nou niet dat dat de beste oplossing is... Maar hoe zit dat met die onderhoudsplicht? Zover ik weet hoef ik niet op geld te rekenen van mijn ouders..quote:Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Tot die tijd kun je ze aanklagen. En zorg ervoor dat het een verassing voor ze blijft, dan hebben ze er nog meer spijt van dat ze je eruit gekickt hebben.
Zij MOETEN betalen. Als jij dit aankaart kunnen zij niet weigeren te betalen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:00 schreef hertron het volgende:
[..]
Ik denk nou niet dat dat de beste oplossing is... Maar hoe zit dat met die onderhoudsplicht? Zover ik weet hoef ik niet op geld te rekenen van mijn ouders..
Als het goed is kan je een uitkering aanvragen en die wordt dan op je ouder verhaald. De mensen bij de betreffende uitkeringsinstanties kunnen je daar vast wel mee helpen. Daarnaast val je waarschijnlijk onder de urgentie regeling voor sociale huur.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:00 schreef hertron het volgende:
[..]
Ik denk nou niet dat dat de beste oplossing is... Maar hoe zit dat met die onderhoudsplicht? Zover ik weet hoef ik niet op geld te rekenen van mijn ouders..
Ik zit op het moment bij mijn grootouders maar die zullen mij waarschijnlijk binnenkort ook de deur uit trappen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:06 schreef Marie30 het volgende:
Geen grootouders, ooms of tantes waar je kan verblijven?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:10 schreef beerten het volgende:
Met alle respect: ik mis het hele verhaal. Je ouders gooien je niet het huis uit omdat je alleen maar je studie niet afmaakt. Corrigeer me als ik fout zit. Die zijn vermoed ik zo ten einde raad en hopen je zo te doordringen van het leven. Voor je zelf leren zorgen, verantwoordelijkheid etc.
Ik verlang niets meer dan een plek voor mezelf. Het zou toch belachelijk zijn dat ik al werkende dit niet eens kan veroorloven?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:10 schreef beerten het volgende:
Met alle respect: ik mis het hele verhaal. Je ouders gooien je niet het huis uit omdat je alleen maar je studie niet afmaakt. Corrigeer me als ik fout zit. Die zijn vermoed ik zo ten einde raad en hopen je zo te doordringen van het leven. Voor je zelf leren zorgen, verantwoordelijkheid etc.
Maar goed, misschien zijn je ouders echt niet lief en komt de optie vrieskist nog van pas.
Wat er ook is: ga studeren. Waarom zou je niet lenen? Moet ik je studie betalen met mij belastingcenten? Die paar tientjes aflossing is het meer dan waard. Ga maar eens rekenen en informeren wat het leven kost. Huisje, boompje, beestje, meisje, kinderen, auto, gas, water, licht. En neem het goedkoopste van het goedkoopste. Dan zie je namelijk heel goed dat je geen rode cent overhoudt en een leefsituatie hebt die niet veel eenvoudiger kan. Luxe, uitgaan, vakantie etc. kan je vergeten.
En geen neukende weg dat je je dit nu al zou kunnen veroorloven. Ongeschoold en 18. Check het minimum loon eens. Nu kan het nog, op straat zijn er geen pc's met internetaansluiting
Wil je wel iets meer dan droog brood en een sociale huurwoning in een achterstandswijk, zul je een vak moeten leren. En blijkbaar heb je de hersens wel. Doe het dan ook. Hoe groter de te nemen hobbel, hoe groter de voldoening.
Dat is toch geen probleem? Zoek werk en huur ergens een kamer. Niet zo heel moeilijk,.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:13 schreef hertron het volgende:
[..]
Ik verlang niets meer dan een plek voor mezelf. Het zou toch belachelijk zijn dat ik al werkende dit niet eens kan veroorloven?
Exacte kopie van wat er met mijn zwagertje is gebeurd!quote:Op maandag 2 januari 2012 13:49 schreef hertron het volgende:
Beste Fok!ers,
Ik ben onlangs door mijn ouders het huis uit gezet. Ik heb tijdelijk onderdak maar zal snel op zoek moeten naar wat anders, anders sta ik straks misschien op straat. Tot voor kort studeerde ik nog, maar ik ben wegens omstandigheden gestopt met mijn studie. Dit is tevens de reden dat ik op straat ben gezet.
Studiefinanciering ontvang ik dus niet meer, maar dit stelde sowieso weinig voor. Ik kreeg zelfs geen aanvullende beurs, ondanks dat mijn ouders niet mee konden betalen. Dit is ook een beetje de reden waarom ik gestopt ben met mijn studie, ook vanwege het feit dat ik niet wou lenen om later in de schulden te zitten en vanwege twijfel omtrent mijn studiekeuze. Financieel sta ik er dus hoe dan ook alleen voor. En ik heb gelezen dat het straks alleen maar moeilijker wordt te gaan studeren...![]()
Maar wat zijn realistisch gezien mijn opties? Welke mogelijkheden heb ik wat betreft onderdak? Is het een mogelijkheid te gaan werken? Kan ik daarvan wel rondkomen op mijn achttiende?
Graag advies!
Als je als knapje van 18 denkt het allemaal zelf te kunnen regelen en niks meer van je ouders wilt weten vind ik dat je ook geen recht meer hebt op financiele steun van je ouders.. Als je als 18-21 jarige schulden maakt maar geen cent hebt kunnen je ouders het vervolgens ook nog even leuk gaan terugbetalen omdat je dan zelf te beroerd bent iets van je leven te maken..quote:
Gast flikker op man! Zijn ouders gooien hem er heus niet zomaar uit.. Eerst zover laten komen dat je het huis uit wordt gezet en dan je eigen ouders nog gaan aanklagen ook? Wat een stakkersmentaliteit!quote:Op maandag 2 januari 2012 13:58 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Tot die tijd kun je ze aanklagen. En zorg ervoor dat het een verassing voor ze blijft, dan hebben ze er nog meer spijt van dat ze je eruit gekickt hebben.
Wegens het feit dat ik het niet meer zag zitten om met mijn huidige opleiding verder te gaan. Financiele steun kan ik wel vergeten en vraag ik ook niet om. Ik vraag me alleen af wat mijn opties zijn en hoe ik het beste aan onderdak kan komen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:18 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Exacte kopie van wat er met mijn zwagertje is gebeurd!
Voor hem geldt: Eigen schuld dikke bult!
Hoe komt het bij jou dat je uit huis bent gezet? Lijkt me niet dat je ouders dat zo maar doen?
Zoek werk en huur een kamer. Zo simpel is het.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef hertron het volgende:
[..]
Wegens het feit dat ik het niet meer zag zitten om met mijn huidige opleiding verder te gaan. Financiele steun kan ik wel vergeten en vraag ik ook niet om. Ik vraag me alleen af wat mijn opties zijn en hoe ik het beste aan onderdak kan komen.
Had je als ouders je kind maar fatsoenlijk op moeten voeden als hij zo is geworden. Owh wacht, dit klinkt toch niet bepaald als het ideale gezinnetje waar kinderen goed op kunnen groeien.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:22 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Gast flikker op man! Zijn ouders gooien hem er heus niet zomaar uit.. Eerst zover laten komen dat je het huis uit wordt gezet en dan je eigen ouders nog gaan aanklagen ook? Wat een stakkersmentaliteit!
Dat is dom want je hebt gewoon recht op dat geld. En dat gaat er niet om of je ouders dat willen. Desnoods zal er via de gemeente met een deurwaarder ze er toe gedwongen worden. Als je alleen de basisbeurs kreeg is het een gevalletje niet willen, niet dat er geen geld is.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef hertron het volgende:
[..]
Wegens het feit dat ik het niet meer zag zitten om met mijn huidige opleiding verder te gaan. Financiele steun kan ik wel vergeten en vraag ik ook niet om. Ik vraag me alleen af wat mijn opties zijn en hoe ik het beste aan onderdak kan komen.
Wellicht dat jou zulke goede ouders hebt, maar zo zitten mijn ouders niet in elkaar helaas. Ik ben echt niet het type dat graag z'n hand boven z'n hoofd houdt, maar om nou te zeggen dat het allemaal mijn schuld is dat ik daar de deur wordt uit gezet vind ik een beetje nonchalant.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:22 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Gast flikker op man! Zijn ouders gooien hem er heus niet zomaar uit.. Eerst zover laten komen dat je het huis uit wordt gezet en dan je eigen ouders nog gaan aanklagen ook? Wat een stakkersmentaliteit!
Als je ouders je serieus alleen maar vanwege je studie het huis uit zetten zou inderdaad wel te triest zijn.. Dan wordt die onderhoudsplicht toch een ander verhaal.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef hertron het volgende:
[..]
Mijn zwagertje is ook gewoon fatsoenlijk opgevoed. Daar is alleen door zijn eigen toedoen en door dat van zijn vriendin en hun vrienden totaal niks meer van over. Niet alles kan je op opvoeding afschuiven hoor! Normaal gesproken hebben kinderen ook nog een eigen karakter.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:26 schreef StM het volgende:
[..]
Had je als ouders je kind maar fatsoenlijk op moeten voeden als hij zo is geworden. Owh wacht, dit klinkt toch niet bepaald als het ideale gezinnetje waar kinderen goed op kunnen groeien.
Kinders zijn een keuze, dan ben je er ook verantwoordelijk voor. En daar hoort voor betalen ook onder.
[..]
Dat is dom want je hebt gewoon recht op dat geld. En dat gaat er niet om of je ouders dat willen. Desnoods zal er via de gemeente met een deurwaarder ze er toe gedwongen worden. Als je alleen de basisbeurs kreeg is het een gevalletje niet willen, niet dat er geen geld is.
Ik was al teruggekomen op mijn ouders als dat inderdaad het geval is..quote:Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef hertron het volgende:
[..]
Wellicht dat jou zulke goede ouders hebt, maar zo zitten mijn ouders niet in elkaar helaas. Ik ben echt niet het type dat graag z'n hand boven z'n hoofd houdt, maar om nou te zeggen dat het allemaal mijn schuld is dat ik daar de deur wordt uit gezet vind ik een beetje nonchalant.
Niet alles nee, veel wel ook al zullen veel van dat soort ouders dat altijd ontkennen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:29 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Mijn zwagertje is ook gewoon fatsoenlijk opgevoed. Daar is alleen door zijn eigen toedoen en door dat van zijn vriendin en hun vrienden totaal niks meer van over. Niet alles kan je op opvoeding afschuiven hoor! Normaal gesproken hebben kinderen ook nog een eigen karakter.
Ja maar die regeltjes zijn zo zwart/wit dat vaak de verkeerde partij hier voordeel uit trekt. En ik kan inmiddels uit ervaring spreken..quote:Op maandag 2 januari 2012 14:32 schreef StM het volgende:
[..]
Niet alles nee, veel wel ook al zullen veel van dat soort ouders dat altijd ontkennen.
Voor dat soort gevallen zijn er dan ook weer uitzonderingen op de onderhoudsplicht, maar dan moet je wel naar de rechter. Nederland is juist 1 van de beste landen met dit soort regeltjes en voor ieder regeltje is er wel een uitzondering met eigen regeltjes omdat die nodig waren.
Ik deed een wo-opleiding. Ik kwam erachter dat ik nog niet toe was aan studeren en ik twijfelde enorm over mijn studiekeuze. Dus stond ik op het punt om te stoppen met mijn studie. Dit was wel volledig aan mijzelf te wijten. Maar om dan vervolgens zo uit huis te worden getrapt zat ik ook niet bepaald op te wachten...quote:Op maandag 2 januari 2012 14:28 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Als je ouders je serieus alleen maar vanwege je studie het huis uit zetten zou inderdaad wel te triest zijn.. Dan wordt die onderhoudsplicht toch een ander verhaal.
Ik zou dan inderdaad spoed aanvragen voor sociale huur en in de tussentijd kijken naar kamers in onderverhuur bijvoorbeeld. En werken of een BBL-opleiding wat al eerder aangegeven werd..
En wat voor een opleiding deed je? MBO, HBO?
Had je al nagedacht wat je ging doen met je tijd als je ging stoppen?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:33 schreef hertron het volgende:
[..]
Ik deed een wo-opleiding. Ik kwam erachter dat ik nog niet toe was aan studeren en ik twijfelde enorm over mijn studiekeuze. Dus stond ik op het punt om te stoppen met mijn studie. Dit was wel volledig aan mijzelf te wijten. Maar om dan vervolgens zo uit huis te worden getrapt zat ik ook niet bepaald op te wachten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |