abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106306934
Op 10 maart vorig jaar heb ik een nieuwe laptop besteld, een Samsung NF-310.
Na enkele weken stopten een paar toetsen met werken, waarna ik de laptop terug heb gestuurd naar de webshop waar ik deze had gekocht. Deze stuurden hem door naar Samsung en na een week of vijf kreeg ik het apparaat terug.

Twee maanden later kwam precies hetzelfde probleem weer terug: dezelfde toetsen stopten met werken en ik moest de laptop weer opsturen. Dit maal direct via Samsung gedaan (dit gaat blijkbaar sneller), waarna de boel weer gerepareerd werd en ik vier weken later weer een werkende laptop had.

Sinds enkele dagen werkt het trackpad echter niet meer. De twee bijbehorende toetsen nog wel (en een externe muis ook), maar zonder externe muis is er niet meer mee te werken. Na Samsung te hebben gebeld werd me verteld dat er ze niks anders kunnen (willen) doen dan opnieuw repareren. Er is dus geen mogelijkheid om een nieuwe laptop te krijgen of mijn geld terug oid.

Ik vraag me af voor rechten ik heb in deze. De laptop is negen maanden in mijn bezit en al twee keer opgestuurd (9 weken weggeweest). Nu zou ik de mogelijkheid hebben om 'm weer op te sturen, wat weer minstens vier weken gaat duren (als onderdelen er niet zijn een aantal weken extra). Voor een nieuwe laptop lijkt me dit absoluut onaanvaardbaar: als student heb ik dit ding gewoon nodig en ik vind dat ik er vanuit moet kunnen gaan dat een nieuwe laptop het tenminste één jaar normaal volhoudt. Ook zit ik met het geregel van steeds opnieuw opsturen, zelf een vervanging regelen en het opnieuw installeren als ik 'm weer terug heb.

Heeft iemand een idee?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 2 januari 2012 @ 12:46:47 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_106307180
Je rechten heb je verspeeld door bij de tweede reparatie direct naar Samsung te gaan.
Als consument ben je goed beschermt, maar dan ben je wel verplicht om alleen contact met de verkoper te houden. Die is namelijk verantwoordelijk voor de levering van een goed werkend apparaat.

Neemt niet weg dat je alsnog contact op kan nemen met de verkoper om daar een nieuwe te eisen.
So we just called him Fred
pi_106307222
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Je rechten heb je verspeeld door bij de tweede reparatie direct naar Samsung te gaan.
Als consument ben je goed beschermt, maar dan ben je wel verplicht om alleen contact met de verkoper te houden. Die is namelijk verantwoordelijk voor de levering van een goed werkend apparaat.

Neemt niet weg dat je alsnog contact op kan nemen met de verkoper om daar een nieuwe te eisen.
De verkoper heeft mij zelf indertijd doorverwezen naar Samsung. Dus niet direct gegaan, maar doorverwezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Skv op 02-01-2012 12:58:31 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_106307484
En daar had jij geen genoegen mee moeten nemen.
pi_106307608
Dat verandert toch alsnog niks voor mijn winkelgarantie? Het is nog steeds binnen een jaar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_106307620
Sowieso moet je bij de verkoper een nieuwe claimen. Niet bij Samsung
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 2 januari 2012 @ 12:58:47 #7
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106307641
^^ Helaas, Scorpie heeft gelijk. Het is de verkoper die verantwoordelijk is om dit soort problemen op te lossen, helaas weten veel mensen dit niet en laten ze zich met een kluitje in het riet sturen.
Maar hopelijk kun je er met de verkoper nog uitkomen (desnoods als een vorm van coulance).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106307645
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sowieso moet je bij de verkoper een nieuwe claimen. Niet bij Samsung
Dat doe ik nu als eerste idd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_106307692
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Helaas, Scorpie heeft gelijk. Het is de verkoper die verantwoordelijk is om dit soort problemen op te lossen, helaas weten veel mensen dit niet en laten ze zich met een kluitje in het riet sturen.
Maar hopelijk kun je er met de verkoper nog uitkomen (desnoods als een vorm van coulance).
Wat de verkoper zei was: als je het via ons doet, stuur je de laptop naar ons en dan sturen wij 'm naar Samsung. Dat duurt ongeveer 1 á 2 weken extra voor je 'm terug hebt. Dus hier is het adres van Samsung, dan kan je 'm direct sturen en heb je 'm eerder terug. Heb de verkoper in ieder geval nog even een mail gestuurd dat ik er wel klaar mee ben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 2 januari 2012 @ 13:05:51 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106307910
^^ Met die truc is de verkoper/winkel dus van het probleem af. Wordt vaak toegepast.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106308004
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Met die truc is de verkoper/winkel dus van het probleem af. Wordt vaak toegepast.
Pff wat een achterbakse truc.
pi_106308229
Jammer dat je tegenwoordig een graad in het consumentenrecht dient te hebben om aanspraak te maken op je wettelijke garantie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_106308452
volgens mij is het zo dat je ze nu een aangetekende brief moet sturen dat als dat ding nog 1 keer kapot gaat je een nieuwe wil.

Had het een keer met een Macbook. Gewoon contact opnemen met de consumentenbond oid.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 2 januari 2012 @ 13:23:54 #14
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_106308587
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Met die truc is de verkoper/winkel dus van het probleem af. Wordt vaak toegepast.
De winkel mag best de garantie afhandeling door een derde (de fabrikant in dit geval) laten doen. Dat doet niets af aan je rechten als consument.

Er kan gewoon weer een garantie claim bij de winkel worden ingediend.

De overlast die dit geeft is echter gewoon dikke pech.
pi_115049977
Reparatie(s) binnen garantie: lang geen product.

[ Bericht 49% gewijzigd door Skv op 03-08-2012 15:45:57 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_115053226
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Je rechten heb je verspeeld door bij de tweede reparatie direct naar Samsung te gaan.
Als consument ben je goed beschermt, maar dan ben je wel verplicht om alleen contact met de verkoper te houden. Die is namelijk verantwoordelijk voor de levering van een goed werkend apparaat.

Neemt niet weg dat je alsnog contact op kan nemen met de verkoper om daar een nieuwe te eisen.
Heb jij hier een bron van dat je dan je garantie kwijtraakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115053563
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:34 schreef Skv het volgende:
dd
Goeie kick ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_115053594
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Goeie kick ^O^
Moest nog even de url van dat andere topic pasten. :+ Omdat het een beetje verwant is aan dit topic.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')