abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39612726
Wil je nu naar Polen of naar Tsjechië?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:56:59 #202
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39612756
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:55 schreef DJJoris het volgende:
Wil je nu naar Polen of naar Tsjechië?
Een van de twee.

Nou ja het liefst beide, maar de ander komt nog wel eens
pi_39620048
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil 23 juli of 1 van de dagen er na naar Tsjechië, voor tussen de 7 en 14 dagen of zo

waar kan ik een goedkope, doch goede last minute vakantie naar Tsjechië vinden? Voor 2 personen
Even Googlen doet wonderen

www.bookings.com
www.zinger-travel.nl
www.happyhome.nl
www.holiday-home.nl
www.tsjechoreizen.nl
www.interhome.nl
www.novasol.nl

En gewoon ff verder zoeken.. keuze genoeg Succes met zoeken
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:33:45 #204
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39620072
Tsjechië is leuk.. Maargoed, ben er nou wat te vaak geweest inmiddels.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:58:23 #205
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39620712
Hm, we zien bij Peter Langhout iets leuks, 10 dagen reuzengebergte in augustus dik kans dat we dat gaan doen
  maandag 10 juli 2006 @ 22:33:44 #206
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39705815
We zijn er uit!
Vanaf 25 augustus 10 dagen naar het Beskydygebergte in Tsjechië
pi_39772653
Zijn van die kaartjes voor fototoestellen in Tsjechië algemeen verkrijgbaar, en goedkoper dan hier, of moet ik in Nederland voor de tijd een extra fotokaartje kopen?
pi_39772912
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Zijn van die kaartjes voor fototoestellen in Tsjechië algemeen verkrijgbaar, en goedkoper dan hier, of moet ik in Nederland voor de tijd een extra fotokaartje kopen?
Die kaartjes zijn bijna nergens ter wereld goedkoper als hier. Misschien in Duitsland nog wel iets, maar niet veel. In de Oosteuropese landen is het ook goed zoeken naar de klein computerwinkels en daar heb je op reis normaal gesproken niet zo veel tijd voor. Je komt dan vrijwel alleen maar de Mediamarkt etc. tegen en die zijn veel te duur met dit soort dingen.

Even op tweakers kijken dus
pi_39772967
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die kaartjes zijn bijna nergens ter wereld goedkoper als hier. Misschien in Duitsland nog wel iets, maar niet veel. In de Oosteuropese landen is het ook goed zoeken naar de klein computerwinkels en daar heb je op reis normaal gesproken niet zo veel tijd voor. Je komt dan vrijwel alleen maar de Mediamarkt etc. tegen en die zijn veel te duur met dit soort dingen.

Even op tweakers kijken dus
Ieks, tweakers

Ik koop voor de tijd wel een kaartje dan. Kan ik ook in het Nederlands vertelen wat ik wil

ik heb er zin an
pi_39775398
Hoop dat je de foto's met ons zal delen, zo een prachtig land Tsjechië
pi_39787269
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:10 schreef DJJoris het volgende:
Hoop dat je de foto's met ons zal delen, zo een prachtig land Tsjechië
Ik poep hier wel wat linkjes neer Om hier nu 1000 foto's van Skoda, Liaz en Tatra te posten word niemand blij van
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 16:34:52 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39943731
Iemand dit jaar nog via die grensovergang bij Zittau naar Tsjechië gereisd?
Hoe stond het met de wachttijden?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_40049580
Ik ben op het moment mijn tassen aan het pakken voor mijn vierde vakantie naar Tjechie. Onze tactiek is ieder jaar ongeveer hetzelfde: we gaan met tien jongens (mannen!) en huren dan ook een flinke villa ergens op het Tjechische platteland. Dit is geen probleem, want we reizen met twee gehuurde busjes, die niet alleen sjofel en gedeukt zijn, maar bovendien spotgoedkoop. Je moet trouwens wel heel erg je best doen wil je op de Tjechische wegen opvallen met een brakke auto.
De busjes, het huisje en de benzine zijn eigenlijk de drie grootste kostenposten. Het komt meestal neer op 200 euro per persoon, ongeveer, misschien 250. Dit betalen we al door het jaar heen, zodat wanneer het eindelijk zo ver is het enige wat je in Tjechie betalen hoeft de kosten voor eten, drinken en activiteiten zijn. Zoals je vast wel weet is Tjechie bepaald geen duur land, zeker niet wanneer het deze zaken betreft, en dus geef je in een week op vakantie ongeveer even veel geld uit als wanneer je een week in Nederland zit en twee of drie keer flink gaat stappen. Ik zal proberen om hier wat ervaringen te delen en misschien toekomstige Tjechie-gangers wat bruikbare informatie te geven.

Over de prijzen gesproken. In Tjechie zijn bepaalde dingen spotgoedkoop terwijl andere dingen even duur of net iets duurder zijn dan hier. Een goede vuistregel hiervoor is als volgt: als de lokale Tjechen gebruik maken van dezelfde diensten als jij, of het betreft een product dat niet geimporteerd is, dan is het goedkoop. Zodra je op plekken komt die echt specifiek voor toeristen bedoelt zijn of dingen gaat kopen die geimporteerd zijn (zoals bv. electronica), dan ben je ongeveer even duur uit als in Nederland.

Taal. De gemiddelde Tjech spreekt zijn talen ronduit slecht. Aangezien het Tjechisch onmogelijk te leren valt (verder dan "leuk skipak!" zijn we nooit gekomen) is dit een probleem. Als er een taal is die mensen nog wel redelijk spreken is het Duits - maar hier moet je goed bij opletten. Wanneer je met Tjechen gaat praten, probeer het altijd eerst in het Engels. Doe er alles aan om duidelijk te maken dat je geen Duitser bent. Het lijkt misschien sterk, maar in het Oostblok hebben ze een nog veel grotere hekel aan Duitsers dan hier - de Duitsers hebben daar in de oorlog dan ook vreselijk huisgehouden. Ik ken veel verhalen van Polen en Tjechen, die glimlachend vertellen dat ze Duitsers altijd dubbel laten betalen en veel langer laten wachten.

Tips? In Pilsen is er een fantastisch keldercafetje alias cocktail bar, die het "Jazz Rock Cafe" heet. Het licht vrijwel in het centrum en het is een van onze favoriete plekken in Tjechie. Een gezellige rokerige kelder met prima muziek in combinatie met drankjes die je in Nederland boven de tien euro zouden kosten levert altijd een prima avond op.
Dan is er nog een tweede grote aanrader. Een stukje buiten het centrum van Praag ligt het cafe 'U Fleku', wat 'de klok' schijnt te betekenen. Dit is een traditioneel cafe, dat heerlijk zelfgebrouwen bier schenkt. Verder is de regel dat zolang je drinkt zolang je daar zit. Je hoeft dus niets te bestellen, maar er komt gewoon met grote regelmaat een serveerster langs die je een grote pot schuimend gerstenat voorzet. Bovendien zwalkt er een accordeon speler door de tent, die als je hem een biertje geeft best over te halen valt om "Tulpen uit Amsterdam" (of andere klassiekers) te spelen. Absoluut een aanrader.

Maargoed, nu ga ik verder met inpakken - en hopen dat ik niets vergeet. Ik vertrek vanavond rond 23:00.
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_40049749
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:34 schreef Gert het volgende:
Iemand dit jaar nog via die grensovergang bij Zittau naar Tsjechië gereisd?
Hoe stond het met de wachttijden?
Ik geloof dat wij in vier jaar naar Tjechie gaan geen enkele keer echt lang hebben moeten wachten (langer dan een kwartiertje). Wij worden er trouwens ook ieder jaar steevast uitgepikt voor controle. Blijkbaar hebben we ontzettende boeventronies.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:30:01 #215
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40051464
Tsjechië, niet Tjechie.

Veel Tsjechen spreken vaak juist Duits als ze geen Engels kunnen. Ze snappen heus wel als ze je horen met je gebrekkige Duits dat je geen Duitser bent. En Tsjechisch is echt niet onmogelijk om te leren.

Juist als je geen Tsjechisch praat, dan pakken ze je want dan weten ze dat je een toerist bent.
pi_40051569
Ik geloof niet dat het mogelijk is om te verbergen dat wij toeristen zijn, dus alles wat we kunnen doen is de schade beperken door in ieder geval duidelijk te maken dat we geen Duitsers zijn. Gezien het gebrekkig niveau van het Duits van de gemiddelde Tsjech (dat van mij is trouwens ook tenenkrommend) zal hij niet goed in kunnen schatten of iemand die wel een goed woordje Duits spreek (zoals sommigen in onze groep) al dan niet een Duitser is. De Nederlandse taal lijkt trouwens ook, voor het ongeoefend oor, veel als Duits.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:37:22 #217
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40051665
U Fleků betekend trouwens niet 'de klok'. Flek is vlek ( ) en U Fleků betekent iets als: bij de vlek.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:37:24 #218
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_40051667
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:34 schreef Mas het volgende:
Ik geloof niet dat het mogelijk is om te verbergen dat wij toeristen zijn, dus alles wat we kunnen doen is de schade beperken door in ieder geval duidelijk te maken dat we geen Duitsers zijn. Gezien het gebrekkig niveau van het Duits van de gemiddelde Tsjech (dat van mij is trouwens ook tenenkrommend) zal hij niet goed in kunnen schatten of iemand die wel een goed woordje Duits spreek (zoals sommigen in onze groep) al dan niet een Duitser is. De Nederlandse taal lijkt trouwens ook, voor het ongeoefend oor, veel als Duits.
Pf, ik ga gewoon Frysk praten daar hoor.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:37:49 #219
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40051679
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ze snappen heus wel dat je bier wilt.
pi_40051695
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Limburgs dialect doet het ook goed, trouwens.
pi_40051707
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:37 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

ze snappen heus wel dat je bier wilt.
Dat is dus zo'n woord dat ik wel weer weet: pivo!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:41:15 #222
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40051762
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:38 schreef Mas het volgende:

[..]

Dat is dus zo'n woord dat ik wel weer weet: pivo!
1 bier = pivo
2 bier = dva piva
5 bier = pět piv
10 bier = deset piv (jullie waren toch met 10 man? )
pi_40051939
Kijk, daar hebben we nou wat aan! Nog iets over Tsjechie, trouwens, is het jullie ooit opgevallen dat Tsjechisch barpersoneel ontzettend langzaam tapt? Niet zoals hier in Nederland, waar men in een kroeg de tap open gooien en er gewoon glaasjes onderdoor halen (en nog steeds prima biertjes aflevert), in Tsjechie doen ze het haast allemaal glas voor glas: tap open, glas vol, tap dicht, even wachten om te kijken of het er goed uit ziet, volgend glas, etcetera.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:52:13 #224
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40052048
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:48 schreef Mas het volgende:
Kijk, daar hebben we nou wat aan! Nog iets over Tsjechie, trouwens, is het jullie ooit opgevallen dat Tsjechisch barpersoneel ontzettend langzaam tapt? Niet zoals hier in Nederland, waar men in een kroeg de tap open gooien en er gewoon glaasjes onderdoor halen (en nog steeds prima biertjes aflevert), in Tsjechie doen ze het haast allemaal glas voor glas: tap open, glas vol, tap dicht, even wachten om te kijken of het er goed uit ziet, volgend glas, etcetera.
Nooit op gelet. Tsjechen drinken het meeste bier per hoofd van de bevolking ter wereld (2 keer zoveel als wij Nederlanders), dus zo langzaam kan het ook niet zijn!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:58:20 #225
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_40332679
Heeft er iemand toevallig nog foto's van gewoon op straat in Tsjechië? Ik wil graag weten wat voor auto's/trucks/bussen en dergelijke ik er kan verwachten
pi_40335122
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Heeft er iemand toevallig nog foto's van gewoon op straat in Tsjechië? Ik wil graag weten wat voor auto's/trucks/bussen en dergelijke ik er kan verwachten
Veel wel normale auto's in de grotere steden, maar in de dorpjes enzo zie je toch ook heel veel Lada's .. heb nu ff geen foto helaas.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:23:30 #227
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40335483
Veel ¦koda's natuurlijk en redelijk wat Duitse merken.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:27:31 #228
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_40335628
En jullie hebben geen foto's gemaakt waarbij op de achtergrond gewoon wat dingen met wielen te zien zijn?

Want een personenwagen herkennen kunnen de meetse mensen wel, maar mijn interesse gaat nog meer uit naar het wat grotere spul
  zondag 30 juli 2006 @ 23:38:45 #229
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40338327
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
En jullie hebben geen foto's gemaakt waarbij op de achtergrond gewoon wat dingen met wielen te zien zijn?

Want een personenwagen herkennen kunnen de meetse mensen wel, maar mijn interesse gaat nog meer uit naar het wat grotere spul
Vorig jaar geloof ik zag ik een Hummer-Limo (zwart) tijdens een kerkelijk huwelijk in het centrum. Dat was erg vet!

Zoiets:
pi_40418677
Waar in Tsjechie moet ik heen als we wat opstap willen enzo?
Waar zit het jongeren gedeelte ofzo?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:28:41 #231
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_40905559
Ben van juli ook 2 weken in Tsjechie geweest en zijn een paar leuke dingen tegengekomen. We zijn eerst in Kalovy Vary geweest. Stadje dat bekend staat om zijn warm water bronnen. Dit is te drinken overigens (wat iedereen daar doet uit porseleinen mokken) en heeft een aparte smaak. Verder kan je er leuk kanoen en is de natuur er prachtig.

Toen richting Praag, maar daar vertel ik niets over want daar is iedere Tsjechie bezoeker toch al geweest. Alleen uitkijken op het centraal station voor junkies want die willen je nog wel met een naald bedreigen.

2e week naar Harrachov, niets en nooit iets over gehoord en zomaar op de pof heen gereisd. In de winter een ski-oord, in de zomer ook een grote toeristische trekpleister in het reuzengebergte. Gezellig dorpje op 600 meter hoogte waar veel Nederlanders zijn, je lekker kan eten en ook zeer goed kunt fietsen. Vergeet niet om met de skilift omhoog te gaan om van het mooie uitzicht te genieten.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_40907299
er was te wienig animo voor onze reis die i 25 augustus zou vertrekken nu dus omgeboekt naar 8 september, hopen dat er dan wel genoeg animo is....
pi_41226299
Weer niet genoeg animo

Nou ja, volgend jaar met de auto nara het Tatra museum dan maar

Nu gaat de reis naar het reuzengebergte, vertrek komende vrijdag

En ik heb het programma voorgelegd aan de echte experts
  zondag 27 augustus 2006 @ 18:06:52 #234
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41229789
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:30 schreef -Wolf- het volgende:

Juist als je geen Tsjechisch praat, dan pakken ze je want dan weten ze dat je een toerist bent.
da's hun handelsmerk wel ja
gelukkig valt het bij de vrouwen nog redelijk mee

voor de rest ligt duits daar redelijk gevoelig met de voorgeschiedenis van de Sudeten...
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_41230293
quote:
Op maandag 15 juli 2002 00:18 schreef Northpole het volgende:
oe, Radost FX, stoere Praagse club met lekker eten!
Ook geweest, zeer goed eten!!
  zondag 27 augustus 2006 @ 18:34:38 #236
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41230483
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:48 schreef Mas het volgende:
dat heb ik daar ook vaak gemerkt ; er zit belachelijk weinig druk op die installatie's denk ik.
voor de rest zijn de pilseners verschrrikkelijk lekker ; maar ik mag er zoveel van drinken als ik wil ; zat ben ik er nog nooit van geweest
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_41321279
Zondag vertrekken we normaal richting Reuzegebergte. Hopelijk blijft het wat droog want het weer is er ook niet echt schitterend.
pi_41322007
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:42 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Zondag vertrekken we normaal richting Reuzegebergte. Hopelijk blijft het wat droog want het weer is er ook niet echt schitterend.
Whehe, wie weet zie ik je nog

Waar zit je precies?
  donderdag 7 september 2006 @ 20:00:27 #239
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_41593242
We yitten nu midden in het reuyengebergte, en het weer is prqachtig hoor __O_
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_41593646
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:00 schreef Dangel het volgende:
We yitten nu midden in het reuyengebergte, en het weer is prqachtig hoor __O_
Het weerbericht vermeld morgen nog 30 graden, maar daarna 18 graden..

Alexxxx, ik had nog foto's van oude Tsjechische auto's voor je gemaakt, haha! Als je geinteresseerd bent, moet je ff mailen.

Het zijn er niet veel ofzo, maar ik kwam ze tegen en dacht, maak ff een foto .
  donderdag 7 september 2006 @ 20:16:33 #241
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_41593727
Vandaag was het 28 in ieder geval, even naar Liberec geweest. Morgen gaan we naar Tanvald.

In fotos van barrels heb ik altijd interesse, zelf ook al een kleine 400 gemaakt

Groetjes, Alexxxxx zijn kloon.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_41729473
En weer terug

Voor wie het boeit, mn foto's staan hier
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:43:56 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41730746
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:37 schreef Alexxxxx het volgende:
En weer terug

Voor wie het boeit, mn foto's staan hier
Welkom terug Hoe was het Tatra museum?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41730894
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Welkom terug Hoe was het Tatra museum?
Ja, dat ging dus niet door Te wienig belangstelling Dus naar een ander deel van Tsjechië gegaan, volgend jaar met de auto naar het Tatra museum Ik heb wel 3 Tatra personenwagens en een hele reut Tatra vrachtwagens er op gezet trouwens
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:00:43 #245
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41731104
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, dat ging dus niet door Te wienig belangstelling Dus naar een ander deel van Tsjechië gegaan, volgend jaar met de auto naar het Tatra museum Ik heb wel 3 Tatra personenwagens en een hele reut Tatra vrachtwagens er op gezet trouwens
Ik had inmiddels gezien ja. Ik had best mee gewild naar het museum, maar ik had minder belangstelling voor de rest van de rit, of het idee van een busreis Overigens wel grappig, van die roestende treintjes in Tanvald heb ik jaren geleden ongeveer dezelfde foto gemaakt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41751914
quote:
Ikzelf had geen interesse in die waterval. De waterval werd niet aangedreven door een dieselmotor, en heeft ook geen wielen.
.
pi_41752240
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:16 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

.
Je kunt er om lachen, maar ik was wel mooi de enige van de hele groep die een geslaagde dag heeft gehad
pi_41958675
Wij zijn een week naar Harrachov geweest, Teresin (Theresienstadt) bezocht. Merk je ook waarom ze niet zo dol zijn op Duitsers. Ook naar Adrspach geweest. En Praag of course. Dan verder naar Polen richting Oswiecim en Krakau.

Leuke trip, Tsjechiën en Polen zijn zeker de moeite! De Polen beheersen het engels wel veel beter dan de Tsjechen.
  woensdag 20 september 2006 @ 12:43:57 #249
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_41980013
Ik ben afgelopen Zaterdag terug gekomen van mn 4e trip naar Tsjechië dit jaar .

Mn ouders wonen er sinds 2 jaar
pi_41983519
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Wij zijn een week naar Harrachov geweest, Teresin (Theresienstadt) bezocht. Merk je ook waarom ze niet zo dol zijn op Duitsers. Ook naar Adrspach geweest. En Praag of course. Dan verder naar Polen richting Oswiecim en Krakau.

Leuke trip, Tsjechiën en Polen zijn zeker de moeite! De Polen beheersen het engels wel veel beter dan de Tsjechen.
Harrachov is mooi Ik zat aan de andere kant van de berg (Rokytnice) maar heb ook even twee keer in Harrachov gekeken
  Moderator zondag 24 september 2006 @ 14:44:43 #251
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42091947
Tsjechië is prima bevallen.
We zijn in het reuzengebergte geweest, en hebben flink geboft met het zonnige weer. Dat maakt de natuur en de plaatsjes in de omgeving nog net wat mooier.

Het landschap is heuvelachtig en prachtig groen , hoewel hoogst zelden écht spectaculair. De steden zijn een mooie mengelmoes van fraaie architectuur, kicke gevels en pittoreske steegjes aan de ene kant, en overblijfselen uit de oostbloktijd aan de andere kant (grote fabriek met hoge roodwit gestreepte pijp aan de rand van het centrum, grijze flats, doelmatig en kostenbesparend bij elkaar gegroepeerd). Een goed voorbeeld is Liberec, dat een leuk stukje centrum combineert met een lelijke, soms ronduit vervallen periferie. Plaatsen als Turnov en Zelezdny Brod zijn ook niet echt bijzonder te noemen, maar Jablonec (N.N) is weer een prachtig stadje.

Praag, op een uur rijden, was fantastisch. Al eens eerder geweest, maar het is geen straf om weer rond te lopen in één van de mooiste steden van het oude Europa. Tevens daar het duurste biertje van de vakantie gedronken, 4 euro voor 0,5 liter tapbier. Ter vergelijk: in de pub van het plaatsje waar ons vakantiehuis stond (Mala Skala) betaal je ¤ 0.65 voor een halve liter heerlijk (Svyany)bier.

Op weg naar Polen (ri. Jelenia Gora) werd het landschap nog iets ruiger en werden de heuvels bergen. Daar bevindt zich ook het skigebied van Tsjechië. Ik zag hierboven wat mensen over Harrachov en Tanwald posten, dat gebied zag er zeker ook erg mooi uit!

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 24 september 2006 @ 15:15:00 #252
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42092450
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:

Dat laatste is wel sterk afhankelijk van het gebied, hoor. Krakau en Auschwitch zijn zo'n beetje de grootste toeristenplaatsen van Polen, in Tsjechië is vooral Adrspach en Harrachov nog vooral voor de 'lokalen'. Ik ben aan het begin van het jaar in Noord-Polen geweest en daar was het Engels toch wat minder gemeengoed. In Praag spreken ze wel veel Engels, overigens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 24 september 2006 @ 15:24:59 #253
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42092738
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:44 schreef Gert het volgende:
Tsjechië is prima bevallen.
We zijn in het reuzengebergte geweest, en hebben flink geboft met het zonnige weer. Dat maakt de natuur en de plaatsjes in de omgeving nog net wat mooier.

Het landschap is heuvelachtig en prachtig groen , hoewel hoogst zelden écht spectaculair. De steden zijn een mooie mengelmoes van fraaie architectuur, kicke gevels en pittoreske steegjes aan de ene kant, en overblijfselen uit de oostbloktijd aan de andere kant (grote fabriek met hoge roodwit gestreepte pijp aan de rand van het centrum, grijze flats, doelmatig en kostenbesparend bij elkaar gegroepeerd). Een goed voorbeeld is Liberec, dat een leuk stukje centrum combineert met een lelijke, soms ronduit vervallen periferie. Plaatsen als Turnov en Zelezdny Brod zijn ook niet echt bijzonder te noemen, maar Jablonec (N.N) is weer een prachtig stadje.

Praag, op een uur rijden, was fantastisch. Al eens eerder geweest, maar het is geen straf om weer rond te lopen in één van de mooiste steden van het oude Europa. Tevens daar het duurste biertje van de vakantie gedronken, 4 euro voor 0,5 liter tapbier. Ter vergelijk: in de pub van het plaatsje waar ons vakantiehuis stond (Mala Skala) betaal je ¤ 0.65 voor een halve liter heerlijk (Svyany)bier.

Op weg naar Polen (ri. Jelenia Gora) werd het landschap nog iets ruiger en werden de heuvels bergen. Daar bevindt zich ook het skigebied van Tsjechië. Ik zag hierboven wat mensen over Harrachov en Tanwald posten, dat gebied zag er zeker ook erg mooi uit!
Mala Skala, Turnov en Zelezny Brod liggen niet in het Reuzengebergte, maar in het Boheems Paradijs (Cesky Raj). Harrachov, Tanvald en dat skigebied op de weg naar Polen is het echte reuzengebergte. Overigens vond ik het Boheems Paradijs een erg mooi gebied, met al die rotsgebieden. Heb je toevallig ook een Pizza Vesuvio besteld bij de pizzaria in Mala Skala? Ik vond het daar erg fijn dat het bier zo goedkoop was, had er wel een paar nodig

Overigens vond ik Turnov nog wel aardig, Zelezny Brod is inderdaad niet veel, maar wat was er mooi aan Jablonec Nad Nisou? We zijn daar een paar keer doorheen gereden en het leken mij echt alleen maar oostblok-wijken daar..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_42092762
Dat is een uitgebreidde variant van onze reis :-)
We zijn in Praag geweest en vandaar hebben we de bus naar Spindleruv Mlyn genomen (2:30 uur). S'winters is dat een toeristen ski hel. Buiten dat seizoen overheerst het natuurpark Kronosos dat daar ligt. Erg mooie wandelingen gemakt. Ook op de ruggegraat van het Reuzengebergte (Kronosos) langs de Poolse grens. Vandaaruit kijk je zo tot voorbij Jelina Gorec in Polen, dat in tegenstelling tot het Tsjechische gedeelte helemaal plat is. Veel korstmossen, watervallen en bossen gezien.

Buiten de natuur hoef je geen authenticiteit in die regio te zoeken, men leeft van toerisme. De enige boerderij die we zagen was een kippen/ganzen boerderij annex pension. Toch beviel ons autolozen Splinderluv Mlyn goed. Het is een makkelijke start plek voor diverse recreatie mogelijkheden; kanoen, skilift, fietsen, bussen, wandelen. We hadden zonnig weer zodat we alle 5 dagen zijn gaan wandelen. Daar is weinig training voor nodig, de bergen zijn niet extreem hoog of stijl, maar wel heel mooi.
pi_42092825
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
maar wat was er mooi aan Jablonec Nad Nisou? We zijn daar een paar keer doorheen gereden en het leken mij echt alleen maar oostblok-wijken daar..
De Liaz (tegenwooridg Tedom?) fabrieken natuurlijk

zondag 24 september 2006 @ 15:31:33 #256
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42092905
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:27 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De Liaz (tegenwooridg Tedom?) fabrieken natuurlijk

[afbeelding]
Interessant, misschien, maar dat maakt het stadje als geheel niet 'mooi' lijk me. Zowel, dan ligt er in Zelezny Brod ook nog een erg mooie fabriek
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 11:24:01 #257
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42108546
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
Heb je toevallig ook een Pizza Vesuvio besteld bij de pizzaria in Mala Skala? Ik vond het daar erg fijn dat het bier zo goedkoop was, had er wel een paar nodig
Het is ons gelukt om die pizzeria twee weken te mijden.
quote:
Overigens vond ik Turnov nog wel aardig, Zelezny Brod is inderdaad niet veel, maar wat was er mooi aan Jablonec Nad Nisou? We zijn daar een paar keer doorheen gereden en het leken mij echt alleen maar oostblok-wijken daar..
Het heeft, itt plaatsen als Turnov en Zelezny Brod, een autovrij centrum met een mooi plein. Er omheen: straten met mooie oude gebouwen, sterk naar boven hellend. Charmant.
Maar dat zie je er inderdaad niet vanaf als je op de doorgaande weg rijdt. Zoals wel meer steden daar, is de "PR" niet optimaal voor de voorbijganger.
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:14:44 #259
36666 Furious
animalist.
pi_42270372
quote:
Oostblokkers zijn okay!

TVP overigens. Ben opzoek naar een ietswat andere vakantie dan Duitsland of iets vergelijkbaars.
Ik post om het posten.
pi_42270881
Mooie vrouwen daar in Tsjechië, absoluut waar ja .
  zondag 1 oktober 2006 @ 01:01:06 #261
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_42271497
Mwoh, ik ken knappere meiden dan haar. .
pi_44524123
yeah ff nieuw leven blazen in dit topic.

de skodafabrik, waar kan je die excursie boeken?
bier
pi_44533489
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:11 schreef italiaan1987 het volgende:
yeah ff nieuw leven blazen in dit topic.

de skodafabrik, waar kan je die excursie boeken?
http://www.skoda-auto.com/global/history/muzeum/contacts/

Volgens mij
  donderdag 21 december 2006 @ 04:44:13 #264
159652 PPAUL
.de pispot.
pi_44618626
leukleuk, om alles hiero te lezen, ben vaak in tjechie op vakantie geweest (boheemse pardijs, elk jaar wintersport in harrachov (reuzengebergte) ook zie ik dat veel mensen in mala skala zijn geweest heb 2x daar op de camping gestaan, Tjechie is een mooi land als het een beetje lekker weer is! de steden zien er van buiten vrij lelijk uit, maar de oude binnensteden zijn vaak erg mooi! (karlovivary etc)
Hesitation means masturbation…
pi_47021277
Weet iemand ook hoe duur de entree is van de urquell fabriek?
bier
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:31:19 #266
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_47109442
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:05 schreef italiaan1987 het volgende:
Weet iemand ook hoe duur de entree is van de urquell fabriek?
http://www.plzenskyprazdr(...)wery-tour/tour-price
pi_47557316
TVP
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:07:04 #268
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_47558972
Even mijn belevingen van Tsjechië dan maar. Ben afgelopen kerst naar Tsjechië geweest in het plaatsje Drachkov, vlakbij Strakonice. Ligt in het bohemerwoud.
We zaten in dit huis : http://www.happyhome.nl/A(...)woud/Drachkov/BW-215

Heb het echt heel erg naar mijn zin gehad, woning was goed. Niet heel modern ofzo, maar we hadden 2 badkamers waarvan 1 met ligbad, open haardje, ietswat kleine keukentafel voor 6 personen maar goed. Ik vond het prima
Drachkov was eigenlijk geen drol te beleven, ligt wel heel mooi midden in de natuur...klein dorpje met geen winkels, maar we hebben een fantastische wandeling gemaakt over de heuvels in de omgeving (en kwamen, zoals altijd bij een wandeling van ons, in iemands achtertuin uit ). De reeën liepen echt langs ons, heel mooi om te zien.
Strakonice daarentegen is echt een heel leuk plaatsje. Leuke winkeltjes met moderne mode, er zat ook een soort C&A met erg leuke dingen zoals winterjassen voor 20 euro Heerlijk gegeten in een nieuw restaurant aan de rand van Strakonice.
Verder zijn we een dag naar Praag geweest, met de trein. Was even moeilijk doen, maar bij het station in Strakonice kregen we een uitdraai (uit een matrix-printer ) met daarop de tijden etc. naar Praag. Vanaf perron 3 zou de trein vertrekken...alleen geen perron te bekennen. Je moet erg lenig zijn om zo vanaf de grond een trein in te stappen kan ik je vertellen Verder kregen we ook nog groepskorting in de trein...jaja, 6 personen is een groep in Tsjechië. Het was 190 km heen, en dus ook 190 terug en in totaal waren we 40 euro kwijt. Kan de ns nog wat van leren...de treinen reden ook allemaal op tijd
Praag zelf vond ik wat tegenvallen, je kent er niet zoveel van dus het is wat minder leuk dan Parijs of Londen ofzo. We hebben wel de poppetjes in de klok op het grote plein gezien...moest je gezien hebben volgens iedereen als je in praag was dus oke. Verder natuurlijk de Carls-brug (heet ie zo) en de burcht bovenop de heuvel. Wel hele leuke dag, zeker omdat er ook kerstmarkt was door de hele stad heen.
Ook ijn we nog naar 2 ski-gebieden geweest, we hadden niet voor nix ons snowboard bij. Als eerste zijn we in Zelezna Ruda geweest, hier lag helaas niet erg veel sneeuw en er kon dus ook niet geboard worden. Wel zijn we met een 1-persoons stoeltjesliftje een berg op geweest en daar lag aardig wat sneeuw, maar board lag nog in de auto.Hele mooie omgeving daar en heerlijk gewandeld. Ook nog even rondgekeken, leuk plaatsje maar erg veel van die verkopers die duidelijk niet uit Tsjchië komen.
Daarna zijn we nog naar Ceske Budejovice geweest en daar lag wel sneeuw!! Er was 1 piste open met een vrij nieuwe stoeltjeslift. Nu had ik nog nooit buiten geboard en er lag niet heel veel sneeuw dus bij mij ging het niet zo super, maar het was wel leuk!!
Ik had eerst zo mijn bedenkingen bij Tsjechië, maar sinds ik er geweest ben wil ik echt weer terug. De rust, vriendelijke mensen, mooie natuur...ik vond het echt heerlijk daar!!

Hier nog een paar pics van onze trip

Ons huis :

Uitzicht :

Praha , DE klok :

Brug :

Burcht :

Eng skiliftje in Zelezna ruda, mijn broer, zijn vriendin en ik zijn over het pad terug naar beneden gelopen, mooie wandeling :

Mooie boom met rijp... :

* ivetje doet stoer :

En onze eigen Sjaak Vries (de 1 na laatste avond begon het heel erg te sneeuwen) die we helaas achter moesten laten :
To infinity…and beyond!
pi_47560615
Ty brd'o! Krasne fotky!

.
  donderdag 22 maart 2007 @ 21:13:22 #270
11458 ivetje
pi_47561225
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:55 schreef -Wolf- het volgende:
Ty brd'o! Krasne fotky!

.
Ik kom uit op "Wow! mooie foto's" ofzo?

Daar zeg ik dan weer op : Dík

Sorry als er geen hout van klopt...niet al teveel Tsjechisch opgedaan in die week
To infinity…and beyond!
pi_47561969
Nou, ik vind het al bijzonder knap dat je 'Ty Brd'o' kent. Overigens had je het helemaal goed!
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:34:41 #272
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_47564188
Mijn ouders willen wee rnaar Tsjechië dit jaar. Wat is nou echt een toeristisch bruisend gebied met veel uitgaansmogelijkheden (afgezien van Praag)? Zwemmen en watersport vinden mijn ouders wel een pré.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:46:39 #273
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_47579791
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:34 schreef Tuinboon het volgende:
Mijn ouders willen wee rnaar Tsjechië dit jaar. Wat is nou echt een toeristisch bruisend gebied met veel uitgaansmogelijkheden (afgezien van Praag)? Zwemmen en watersport vinden mijn ouders wel een pré.
Rond het Lipno meer
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_47580242
Of Slapy meer, onder Praag. Ik heb ooit op camping Skalice (in dorp/stad genaamd Bus) gezeten.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 18:43:29 #275
11458 ivetje
pi_47590411
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:33 schreef -Wolf- het volgende:
Nou, ik vind het al bijzonder knap dat je 'Ty Brd'o' kent. Overigens had je het helemaal goed!
Beetje googlen doet wonderen
To infinity…and beyond!
pi_48547488
hoe duur kost een diner ongeveer in praag?
bier
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:56:45 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_49894155
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:02 schreef italiaan1987 het volgende:
hoe duur kost een diner ongeveer in praag?
eurootje of 6 (met 1 a 2 bier) op de campus tot 15 euro in het centrum. 150 - 500 Kc dus ongeveer, afhankelijk van wat je eet en vooral waar je eet.

Ik ben momenteel in Praag (Suchdol, universiteit) en vermaak me prima! Bijna dagelijks moet ik naar Dubec, een buitenwijk aan de andere kant van de stad. Maar in mijn vrije tijd ben ik natuurlijk veel in Praha 1 en omstreken te vinden. Heerlijke stad om doorheen te lopen, dingen te bezichtigen etc.
Ik ga nog wel eens terug!

ps: Stappen vind ik een beetje tegenvallen tot nu toe. De Kalovy Lazny is niet mijn ding (vooral vergeleken met wat ik in andere landen heb gezien, Spanje/Italie/Nederland). Sommige muziekbars zijn wel weer leuk. Ik zoek nog een leuke cluc voor komende vrijdag, suggesties zijn welkom
  woensdag 30 mei 2007 @ 01:23:42 #278
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49913827
Dubec is wel een aardig eindje weg uit het centrum van Praag. Al helemaal als je vanuit Suchdol komt. Wat moet je helemaal in Dubec doen dan? Ben zelf voornamelijk in het centrum, Zizkov en Praag 6 te vinden. Karlovy Lazne is voor 1st-time toeristen en pubers of als je niets beters hebt te doen. Praag is veeeeel vetter als het aankomt op uitgaan. Ik kan je zeker wel wat meer laten zien. Ken je toevallig Cafe De Brug? Mocht je tussendoor zin hebben in een Nederlands cafe.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:13:28 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_49920099
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 01:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Dubec is wel een aardig eindje weg uit het centrum van Praag. Al helemaal als je vanuit Suchdol komt. Wat moet je helemaal in Dubec doen dan? Ben zelf voornamelijk in het centrum, Zizkov en Praag 6 te vinden. Karlovy Lazne is voor 1st-time toeristen en pubers of als je niets beters hebt te doen. Praag is veeeeel vetter als het aankomt op uitgaan. Ik kan je zeker wel wat meer laten zien. Ken je toevallig Cafe De Brug? Mocht je tussendoor zin hebben in een Nederlands cafe.
Ik heb een aantal gezaghebbenden geinterviewd in Dubec (maar ook van de stad Praag, van het Ministerie en beleidsmakers etc.). Verder vragenlijsten uitgedeeld en in laten vullen in Dubec (best lastig, niemand kan er Engels). Ook nog veldwerk onderzoek gedaan daar. Dus het bos in met heerlijk weer Mooie natuurgebieden daar! En nog wel wat meer dingen..ik kan het allemaal niet meer onthouden

Ik zoek nog een club ofzo voor vrijdag. Ik las iets over de Roxy ofzo? We willen wel een beetje dansen, dus goede muziek is wel een pre. En een beetje groot, bepaalde muziekbarretjes zijn vrij klein. Ik ben nog niet zo thuis in het uitgaansleven van Praag, maar ik ga zeker terug!
En dan gewoon weer op de Universiteit proberen te slapen, kost je 1 euro per nacht/persoon!!
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:18:00 #280
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49920276
heb ook wel eens op een campus in Praag 6 geslapen. Weet niet meer precies waar. Lekker goedkoop ja. Hoelang zit je al in Praag? Roxy is zo'n beetje de bekendste disco van heel Tsjechie.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:26:11 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_49920565
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:18 schreef Aanvoerder het volgende:
heb ook wel eens op een campus in Praag 6 geslapen. Weet niet meer precies waar. Lekker goedkoop ja. Hoelang zit je al in Praag? Roxy is zo'n beetje de bekendste disco van heel Tsjechie.
Ik zit er tot komende zaterdag

Ik vind Praag super, maar na 2 weken vind ik het toch wel weer even mooi geweest. En er wacht nog iemand in NL op me, dat speelt ook mee. Maar qua vrouwen, eten en drank zit je in Praag echt wel goed! Wordt trouwens wel afkicken met bier awnneer ik terug ben!

Iedereen begint om 11:00 te drinken (tijdens het werk..)
Ik heb mensen geinterviewd in een restaurant rond 11:00 en die dronken zo 2-3 halve liters op tijdens het werk
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:28:09 #282
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49920646
Veel Tsjechen zitten rond 05:00 al in de tram op weg naar werk. Echt bizar druk.
pi_49991976
Beschikt Tsjechie over veel campings?
m.a.w. is Tsjechie een geschikt land om met de tent en auto op de bonnefooi heen te rijden, zoals dat in Frankrijk bijvoorbeeld perfect kan?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 4 juni 2007 @ 10:00:39 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50083737
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Beschikt Tsjechie over veel campings?
m.a.w. is Tsjechie een geschikt land om met de tent en auto op de bonnefooi heen te rijden, zoals dat in Frankrijk bijvoorbeeld perfect kan?
Heb in Praag wel hostels gezien, geen campings (al zullen ze er vast zijn..). Verder geen idee
pi_52148193
Ik vertrek zaterdag in de auo voor een tripje naar Polen en Tsjechië. Iemand nog tips? En dan niet als in toeristishce atracties,maar als in "let op dronken fietsers onderweg", die categorie...

Oh, enne [GEZ] reisgenoot autotrip Oost-Europa week 33 nog steeds
  zondag 18 mei 2008 @ 08:56:04 #287
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_58738532
waar kan je het beste een reis naar praag boeken? Bij een reisbureau of zelf een hotel + vlucht zoeken
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  zondag 18 mei 2008 @ 09:45:31 #288
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_58738766
Ik zou gewoon zelf een hostel en vlucht zoeken.
pi_58739889
quote:
Op zondag 18 mei 2008 08:56 schreef stevengerrard het volgende:
waar kan je het beste een reis naar praag boeken? Bij een reisbureau of zelf een hotel + vlucht zoeken
Vliegreis via www.skyeurope.com of een treinreis met interrail (zie www.ns.nl/internationaal)

Hostel via hostelz.com , hostelworld.com of hotel via expedia.nl , agoda.com of bookings.com.

Maar even bij een reisbureau binnenlopen kan ook geen kwaad, zeker niet als je een compleet pakket wil met trein- of busreis en hotel, dan kan het best wel eens goedkoper zijn.
  zondag 18 mei 2008 @ 18:42:53 #290
161207 jakkop
rennen!
pi_58747483
Tsjechie

Vorig jaar via school met een uitwisseling geweest, en dan dus echt bij een jongen thuis. Ik had wel geluk, het waren, naar Tsjechische begrippen, behoorlijk rijke mensen. Ze hadden ook bv. wel wat van de wereld gezien, vakantie naar Griekenland bv. De vader was ook een aantal keer voor zijn werk naar Nederland geweest.

Op 1 avond zijn we naar een lokale discotheek geweest, super lache! We reden met de auto het dorp uit, 5 minuutjes rijden ofzo...staat daar een soort van bouwkeet, maar dan een stuk groter, dat bleek het te zijn. We werden bang, hoe kan dit ooit een leuke tent zijn? Maar van binnen echt supertof, niet gloedjenieuw maar wel vet ingericht. En veel Pivo, zelfs Heineken was echt goedkoop.

Ook nog een leuke excursie gedaan: de lokale kerncentrale (daar in de buurt van Brno) Was op zich wel leuk hoor, maar wel stereotype voor een Oostblokland.

Ook nog een dag op eigen houtje door Praag, zeer tof! Daar ga ik zeker naar terug.

Nu nog een vraagje voor Aanvoerder: voetbalkaartjes, voor Slavia of Sparta ofzo, wat kost dat? En hoe kom ik er aan? Lijkt me tof om als ik weer ga een wedstrijd te bezoeken.

Doet me trouwens denken aan iets wat we nog meemaakten. We waren in Praag, we gingen bijna terug naar Nederland; maar eerst maakte de bus nog een laatste stop bij de MacDonalds, die naast het Sparta-stadion. We zagen dat je (in theorie) zo het stadion in kon lopen, dus dat wilden we wel eens proberen. We liepen er naar toe, maar toen kwam er op eens een bewakingskerel naar buiten lopen, het mocht niet. Wij nog es vragen, nee mag echt niet. And if we pay? Nou dat was natuurlijk goed, zoveel kronen. Shit, alle kronen al uitgegeven, is euro's ook goed? Ja mag ook. Dus 2,50 aan die gast gegeven, mochten we met z'n 2en er in, kregen ook nog het clubblad mee. (in het tsjechisch )

Het blijft natuurlijk wel Oost-Europa, dus ik denk niet dat die 2,50 de clubkas ingegaan is.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_58880892
Tsjechië, ga ik nog ooit voor langere tijd heen
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_58933354
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 16:49 schreef Coastertommm het volgende:
Btw.. die Hypernova's zijn ook zo vett www.ihypernova.cz
...je bent een groot Albert Heijn fan?

Dit weekend even op en neer geweest naar Tsjechië voor kraamvisite. Tsjechië is in rap tempo duurder aan het worden, veel produkten zijn praktisch niet goedkoper dan in Nederland.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_60036664
Ik wil deze zomer samen met mijn vriendin met de auto 2 weken door Tsjechie gaan reizen. Weet iemand wat een tweepersoonskamer in een simpel hotel/hostel ongeveer kost?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:31:04 #294
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_60037721
Zijn er nog andere steden behalve Praag de moeite waard om te bezoeken?!?!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_60040270
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:31 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ja.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60050009
Nog een vraag. Ik heb gekeken wat ik allemaal wil zien en Tsjechië en ben er uiteraard achter gekomen dat 2 weken wel heel kort is. Vooral omdat we nog eerst 2 dagen naar Berlijn moeten om iemand te bezoeken (anders krijg ik ruzie met mn vriendin ).

Kan er helaas niet meer tijd van maken, dus dan maar reizen met een strakke planning (relaxed he? ).
Zo uit de losse pols heb ik wat in elkaar gedrukt. Wat zouden jullie veranderen? Doel is sowieso om de korte stukken binnendoor te crossen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Za 9 aug   Utrecht - Berlijn, 560 km (6h00)
Zo 10 aug   Berlijn 
Ma 11 aug   Berlijn - Liberec, 320 km (4h00)
Di 12 aug   Liberec
Wo 13 aug   Liberec - Hradec Kralove, 100 km (2h00)
Do 14 aug   Hradec Kralove - Olomouc   , 140 km (2h00)
Vr 15 aug   Olomouc
Za 16 aug   Olomouc - Moravsky Kras - Mikulov, 125 km (1h30)
Zo 17 aug   Mikulov
Ma 18 aug   Mikulov - Telc - Cesky Krumlov, 220 km (3h45:00)
Di 19 aug   Cesky Krumlov
Wo 20 aug   Cesky Krumlov - Plzen, 160 km (2h45)
Do 21 aug   Plzen - Praag, 90 km (1:15)
Vr 22 aug   Praag
Za 23 aug   Praag - Karlovy Vary, 125 km (2h00)
Zo 24 aug   Karlovy Vary - Utrecht, 780 km (8h00)

Totaal: 2620 km en 33h15:00 in de auto

Alvast bedankt

[ Bericht 29% gewijzigd door Knakker op 11-07-2008 21:49:16 ]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:47:05 #297
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_60051379
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:43 schreef Knakker het volgende:
Nog een vraag. Ik heb gekeken wat ik allemaal wil zien en Tsjechië en ben er uiteraard achter gekomen dat 2 weken wel heel kort is. Vooral omdat we nog eerst 2 dagen naar Berlijn moeten om iemand te bezoeken (anders krijg ik ruzie met mn vriendin ).

Kan er helaas niet meer tijd van maken, dus dan maar reizen met een strakke planning (relaxed he? ).
Zo uit de losse pols heb ik wat in elkaar gedrukt. Wat zouden jullie veranderen? Doel is sowieso om de korte stukken binnendoor te crossen.
Ik zou een aantal reistijden verlengen. Zeker als je binnendoor wilt 'crossen' is het allemaal wat aan de krappe krant. Een groot deel van je routes heeft geen snelwegen en als je een keer een vrachtwagen voor je hebt bergop red je het al niet meer. Bovendien is een beetje relaxt rijden ook wel prettig op vakantie, lijkt me zo
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_60073831
Die reistijden zijn sowieso maar een indicatie van Google Maps Het idee van rondrijden is ook dat we de omgeving willen zien en wellicht hier en daar gaan stoppen.

Maar wat qua de plaatsen die ik neergezet heb? Dingen niet de moeite waard? Vergeet ik wellicht een highlight?
  zondag 13 juli 2008 @ 13:42:35 #299
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_60074110
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:31 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Karlovy Vary, Cesky Krumlov, Telc, Brno om een paar te noemen.
  zondag 13 juli 2008 @ 13:48:10 #300
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_60074258
Ik vind Liberec maar een saai stadje. Als je 's morgens optijd uit Berlijn weggaat, kun je 's middags wat in Liberec rondwandelen, misschien de kabelbaan omhoog nemen de berg op, en dan de volgende dag weg. En ik zou wel naar Brno gaan inderdaad, dat is een leuke stad!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:01:33 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60139711
Boem, ik gooi hem meteen even dicht, zodat ik een nieuw topic kan openen, want mijn laatste post leest (vast) niemand meer.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')