Week 33 ga ik naar Kopřivnice, naar het Tatra museum. Dit stadje ligt in Tsjchië, niet ver van de grens van Slowakije. De heenreis voert via Duitsland (Bremen, Hannover, Berlijn) en Polen (Wroclaw, Opole). Ik verwacht twee dagen onderweg te zijn. de rest van de week daar in de omgeving wat rondkijken, even Slowakije in, en langzaamaan weer terug naar Nederland, en natuurlijk verder kijken wat ik doe met de reisgenoot, het is ten slotte maar een week. Het vervoermiddel zal een spiksplinternieuwe Skoda Fabia diesel huurauto zijn. Ik vind dat je naar Tsjechië in stijl moet gaan. Mijn eigen auto is meer gemaakt voor Zuid-Frankrijk, maar dat gebied spreekt mij niet aan. Geslapen word nderweg op plekken waar het bordje "Zimmer Frei" staat. Vertrek zal waarschijnlik zondagochtend 12 augustus HEEL vroeg zijn, en thuiskomst zaterdag 18 augustus.
Maar ja, alleen gaan is ook weer zo wat. Daarom zoek ik een reisgenoot. Het liefst vrouwelijk (met een vrouw in de auto rijdt ik rustiger en veiliger, bovendien zijn vrouwen gewoon leuker), en in bezit van rijbewijs zou leuk zijn ivm afwisselend kunnen rijden, maar is geen noodzaak. Wie heeft zin?