Wat vind men tevens het lekkerste tsjechische bier?
Ik kan zelf niet echt kiezen, zoveel verschillende en veel daarvan lekkerrr...
quote:Dobrý den
Op maandag 15 juli 2002 00:21 schreef Peewee het volgende:
Dobridèn!
of niet...nooit meer iets van gehoord eigenlijk
quote:Euhhh... leuk...
Op maandag 15 juli 2002 00:30 schreef MREn het volgende:
Ik heb een kind in Tjechiëof niet...nooit meer iets van gehoord eigenlijk
Dit wordt de 3e keer dat ik naar Tsjechië ga.
quote:Bij tsjechie denk ik aan weinig kosten, toch?
Op maandag 15 juli 2002 13:34 schreef Jassie het volgende:
Ik ga donderdag voor 3 weken naar Tsjechië op vakantie!Dit wordt de 3e keer dat ik naar Tsjechië ga.
Ik was eind vorig jaar in Praag, en het blijft een van de mooiste steden van Midden-Europa: de mensen, de gebouwen, het eten. Het accent in Praag is trouwens alleen al de trip waard. Jammer dat die eigenwijze Slowaken zelfstandigheid wilden.
quote:Half Slowaaks, hmmm
Op maandag 15 juli 2002 18:19 schreef Festen het volgende:
Ja som polovic Slovak, telt dat ook?Ik was eind vorig jaar in Praag, en het blijft een van de mooiste steden van Midden-Europa: de mensen, de gebouwen, het eten. Het accent in Praag is trouwens alleen al de trip waard. Jammer dat die eigenwijze Slowaken zelfstandigheid wilden.
Dit jaar met z'n 5-en.
Spanje kan de pest krijgen, CZ rules!!!!!!!!!
quote:wil het graag van jou weten....
Op maandag 15 juli 2002 21:18 schreef buzzer het volgende:
Wat is Tsjechisch voor : Hup naar Travel !
[Dit bericht is gewijzigd door Radost_FX op 16-07-2002 07:23]
En Karlovy Lazne is idd cool, lekker groot, echt niet duur, wel veel toeristen. Ook relaxt is dat Tsjechische disco's geen dresscode hebben, wat naar mijn id ook een wat relaxtere sfeer oplevert.
Pas bij Karlovy Lazne wel op als je iets als vodka-cola bestelt. Het hielp bij ons als we er met een groep bij gingen staan als het werd ingeschonken. Van een glas ijsklonten met cola en een vingerhoedje vodka ging het naar een half glas (of beker eigenlijk) vodka met cola, haha
Maar probeer zeker ook andere disco's in Praag zoals Roxy, Radost FX, CZ Beat, Industry 55, Akropolis, Futurum, Club Lavka (Naast Karlovy Lazne), Mecca, etc, etc, etc. En ook de cafe's en bars zijn lachen. Vooral rond Staromeske Namesti (Oldtown Square)
En als er vrouwen 'Ahoj' naar je roepen op Vaclavske Namesti rond een uur of elf 's-nachts of later, reken maar van jetje dat je met een hoer (Kurva, Devka, Prostitutka, etc.)te maken hebt
quote:oef, dat heb ik ook meegemaakt. kijk uit, want behalve een vlotte babbel hebben ze ook vlotte handjes -> zakkenrollers.
Op maandag 15 juli 2002 22:27 schreef Radost_FX het volgende:
En als er vrouwen 'Ahoj' naar je roepen op Vaclavske Namesti rond een uur of elf 's-nachts of later, reken maar van jetje dat je met een hoer (Kurva, Devka, Prostitutka, etc.)te maken hebt
quote:kwaliteit gaat boven kwantiteit
Op woensdag 17 juli 2002 20:21 schreef Radost_FX het volgende:
Dit Travel forum is een beetje dood de laatste tijd...
quote:In Tsjechië zeker... bah, ik zou weer gaan, maar het moet helaas wat later
Op woensdag 17 juli 2002 22:18 schreef Northpole het volgende:[..]
kwaliteit gaat boven kwantiteit
en een hoop mensen zijn op vakantie natuurlijk
quote:Niet alleen Praag is geweldig hoor
Op woensdag 17 juli 2002 23:32 schreef Qwie het volgende:
Praag is geweldig..ben er dit weekend nog voor een lang weekend geweestHeb er een tijdje voor mijn werk gewoont..wowsers
Het beste bier voor mij is radegast! Als je dus in nederland iemand met een tshirt van radegast ziet ben ik het vast.. Een andere goede club met mooie leuke vrouwen(geen hoeren) is Sparing veel goedkoper van Slaty strom of zoiets... en bijna geen toeristen.
En ik wed dat je nog veel te weinig tsjechische bieren hebt geproeft. Ik heb alle bekenden wel gezopen, Pilsner Urquell/ Plzensky Prazdroj, Radegast, Gabrinus, Starobrno, Budvar, etc, etc, etc... maar ik vond sommige aparte biertjes zoals Cerveny Drak, Svijansky Karamel en Velvet ook heeeeel lekker.
Spreek je ook een beetje tsjechisch? Wat voor werk deed je in Praag?
quote:Ik heb die Cerveny Drak inderdaad een keer geprobeerd (leuk opener-ringetje aan de dop bevestigd, waar ik mij aan sneed
Op maandag 15 juli 2002 22:27 schreef Radost_FX het volgende:
Probeer nog veel meer soorten bier.
Paar aparte doch lekkere biertjes:
* Cerveny Drak
* Svijansky Karamel
* Velvet
Velvet ook gedronken, is wat duurder, maar errug lekker!
mensen naar lipno?
Ze komen echt van overal en nergens, Praha (Praag), Sokolnice, Mikulov, Prerov, Losov, Jihlava. Een nederlandse vriendin werkt nu in Bila Tremesna.
Zelf ben ik dus in Praha (Praag, 3x), Brno (2x), Jihlava, Olomouc, Plzen, Trest, Telc, Sokolnice, Rosnov en Macocha en nog wat andere gehuchten geweest. Retegaaf
Ik hoop er later een paar jaar te werken. Ook om m'n tsjechisch te perfectioneren. Vorig jaar had ik een appartement in Zizkov (Praha 3) te leen van een vriendin. Met 5 vrienden daarheen gegaan. GEWELDIG! Vlakbij Flora metrostation en de trams en pal tegenover het appartement een sportcomplex met 4 velden om te tennissen, voetballen enzo. Natuurlijk sneuvelden de nodige ruiten maar het appartement was helemaal gratizzz en had écht alles en we hebben ons daar kostelijk vermaakt met het nodige apengedrag.
Ik kom daar nooit meer vanaf, Tsjechië...
Tsjechie je komt er nooit van af...
quote:Nou, de meeste Tsjechische vrouwen die ik gezien heb waren wat ouder, droegen schorten, waren wat dikkig etc.
Op zondag 21 juli 2002 12:29 schreef Radost_FX het volgende:
En wat vindt de rest van tsjechische vrouwen?
quote:doe je toch iets verkeerd
Op zondag 21 juli 2002 12:45 schreef BlackRabbit het volgende:[..]
Nou, de meeste Tsjechische vrouwen die ik gezien heb waren wat ouder, droegen schorten, waren wat dikkig etc.
quote:Verkeerde gebieden vast. Maarjah, ik kom daar dan ook niet voor de vrouwen, maar voor het land.
Op zondag 21 juli 2002 12:52 schreef Radost_FX het volgende:[..]
doe je toch iets verkeerd
[..]
doe je toch iets verkeerd
[/quote}
vast, maar wat dan?
Een andere reden om te kiezen voor Tsjechie is natuurlijk de lage kosten, maar dat is logsich als je nog studeert.
Voor iedereen die ook naar Tsjechie gaat; have fun!!!
Naar Olomouc om wat vriendinnen op te zoeken. En ook 1 in Praag. En ga waarschijnlijk nog wat plaatsen af in de buurt van Olomouc
Ik ben zelf naar Tsjechië geweest en het is wel een leuk landje.
Ik was zelf voor 2 weken in Praag en ik moet zeggen dat het een mooie stad is. Maar zelf heb ik me voornamelijk verdiept in het nachtleven.
Ik raad het je aan om 's avonds( wel met je vrienden natuurlijk) uit te gaan. Je hebt trouwens een disco met 3 verdiepingen, ben ff de naam kwijt, maar het is echt geweldig daar. Ook veel Duitsers trouwens.
Je hebt echt de gekste mensen daar rond lopen en dat is altijd mooi om te zien. Pas alleen wel op(vooral in de metro) dat ze je niet voor gek houden, er lopen zoo veel zakkerollers rond en dat is gewoon niet meer normaal.
Drank is trouwens ook heel goedkoop, ik vond zelf het eten een beetje tegenvallen. Vooral als ze 's ochtends ontbijt klaar maken. Soms krijg je wat brood met stukjes zout erop! Bah, ik weet nog de dag dat ik dat niet in de gaten had en er lekker wat jam op smeerde. Geloof me, een mix van jam en zout is niet lekker! Maar er is ook wel genoeg lekker eten in Tsjechië.
De vrouwen zijn ook heel mooi en makkelijk. Alleen ze spreken niet allemaal Engels of heel weinig.
quote:5 verdiepingen, 1 voor de jassen boven. erg populair bij de buitenlanders in praag. ik zit nu zelf achter een computer van de universiteit in Olomouc in het oosten van tsjechie. lastig hoor, zo'n tsjechisch toestenbord.
Op woensdag 23 oktober 2002 19:00 schreef Volcanus het volgende:
Ooh Tsjechië....Ik ben zelf naar Tsjechië geweest en het is wel een leuk landje.
Ik was zelf voor 2 weken in Praag en ik moet zeggen dat het een mooie stad is. Maar zelf heb ik me voornamelijk verdiept in het nachtleven.
Ik raad het je aan om 's avonds( wel met je vrienden natuurlijk) uit te gaan. Je hebt trouwens een disco met 3 verdiepingen, ben ff de naam kwijt, maar het is echt geweldig daar. Ook veel Duitsers trouwens.
Je hebt echt de gekste mensen daar rond lopen en dat is altijd mooi om te zien. Pas alleen wel op(vooral in de metro) dat ze je niet voor gek houden, er lopen zoo veel zakkerollers rond en dat is gewoon niet meer normaal.
Drank is trouwens ook heel goedkoop, ik vond zelf het eten een beetje tegenvallen. Vooral als ze 's ochtends ontbijt klaar maken. Soms krijg je wat brood met stukjes zout erop! Bah, ik weet nog de dag dat ik dat niet in de gaten had en er lekker wat jam op smeerde. Geloof me, een mix van jam en zout is niet lekker! Maar er is ook wel genoeg lekker eten in Tsjechië.
De vrouwen zijn ook heel mooi en makkelijk. Alleen ze spreken niet allemaal Engels of heel weinig.
en leer wt tsjechisch zoü ik zeggen. vinden de vrouwen heel erg leuk en ze zijn het ook wel waard. hmmmm mám rád èeske ený
[Dit bericht is gewijzigd door Radost_FX op 25-10-2002 16:25]
Yummie!
En Bohemia Regent
Wie gaan nog meer naar Tsjechië in 2003?
Vesele Vanoce a Stastny Novy Rok!
(raad maar wat dat betekent)
quote:idd erg vrouwlijk
Op zondag 21 juli 2002 13:35 schreef Radost_FX het volgende:
moet alleen wel toegeven dat de meeste tsjechische vrouwen kunnen zuipen als mannen. hahaha...
(geen geintje)
Ik ga over 2 dagen voor een maand naar Praag...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:46 schreef Kontiki het volgende:
Ik ga er ook maar eens heen, 'iedereen' is er lyrisch over.
Ga gewoon op eigen houtje.quote:Op donderdag 8 juli 2004 23:48 schreef Kontiki het volgende:
Wie weet er nog goede reisbureau's die reizen aanbieden naar Tjechie/Praag?
Nog wat aanraders:quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:02 schreef Kontiki het volgende:
Voor degenen die in Praag geweest zijn:
Welke clubs mag je echt niet missen? Deze namen pikte ik uit zo'n reisboekje:
- Bonton Disco ken ik niet.
- Karlovy Lazne De ultieme tourist trap van Praag. Alleen als alle andere plannen falen ben ik hier te vinden. en dat laat ik niet snel gebeuren
- Klub Meloun Ken ik van naam, weet niet waar het zit. Beetje een tourist trap geloof ik.
- Music Park ken ik niet. kan van alles zijn aan die naam te horen
- Propast ken ik niet. echt nog noooooooit van gehoord of over gelezen
- Radost FX Hippe tent. Misschien wat duur voor de doorsnee Tsjech. Zeker aan te raden
- Sky Club Brumlovka ken ik niet.
Voorkeur gaat uit naar goede dancemuziek, leuke sfeer en idem dames ()
vraag het eens op www.tsjechie.netquote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:18 schreef DeStedebouwer het volgende:
Iemand info over mijn vorige post van hierboven?Of waar ik dat kan zoeken?
32 , afgerondquote:Op donderdag 29 juli 2004 19:02 schreef DeStedebouwer het volgende:
Hoeveel kronen is eigenlijk een euro?
Als ik nou ook nog eens de allermooiste user van fok! ben, dan is het helemaal geweldig.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:30 schreef Ringo het volgende:
Ik ben in Praag, al drie weken op dit moment. Blijf nog een week. Doe een TEFL course en dat betekent vooral snoeihard werken en een gebrek aan vrije tijd.
Hoe dan ook, Praag is cool. En zonder twijfel de allermooiste stad in Europa.
Dan moet je eens naar Moskou toe:quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:30 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, Praag is cool. En zonder twijfel de allermooiste stad in Europa.
Bedankt voor de tip, maar ik ben meer op zoek naar de kampeertips in Tsjechië... niemand??quote:Op maandag 2 mei 2005 12:46 schreef jeoren het volgende:
Dan moet je aan die prijsvraag meedoen op www.tsjechie.nl; daar kun je een gratis verblijf bij dat Lipno mee winnen.
Leuke stad.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Dit voorjaar ga ik 4 dagen naar cesky krumlov en 3 dagen praag!
Iemand bekend met cesky krumlov?
En Cesky Krumlov wordt door de Lonely Planet (Europe on a Shoestring) de meest toeristische stad van Europa genoemd. Zegt meer dan voldoende. De huizen vond ik wel aardig, maar na een uurtje of wat had ik 't wel gezien.quote:
Ik heb bij Brno en ergens 100 km ten zuiden van Praag gekampeerd. Maar ik weet niet of daar écht actieve dingen waren te ondernemen (als is mountainbiken al snel mogelijkquote:Op maandag 2 mei 2005 08:36 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
*Schop
Iemand ervaring met kamperen in Tsjechië? Ik ben op zoek naar een semi-actieve vakantie... beetje surfen, raften, mountainbiken, slapen en een beetje stappen... Suggesties? Zelf zat ik aan het Lipno-meer te denken...
Dat is nog eens een lange kampeervakantiequote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:38 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb van m'n 6e tot m'n 15e met m'n ouders in oa Tsjechie gekampeerd.
Voor landen binnen de EU geldt vrijheid van verkeer van goederen... maar met beperkingenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:24 schreef Alieej het volgende:
Net een topic geopend waarin ik vroeg hoeveel sloffen sigaretten ik mee mag nemen naar Nederland, maar dat topic is alweer gesloten en dus ga k vrolijk door in dit topic
Blijkbaar mag je dus max 2 sloffen pp meenemen, wat gebeurt er als je word gepakt met meer?
bronquote:- 110 liter bier;
- 90 liter wijn;
- 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port;
- 10 liter sterke drank;
- 800 sigaretten;
- 400 sigaren of cigarillo's;
- 1 kilogram tabak.
Er gelden echter andere regels als u tabaksproducten koopt in Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije of Slovenië en u vervolgens reist naar of via België, Denemarken, Finland, Duitsland, Zweden, Engeland of Oostenrijk. In zo´n geval mag u maar 200 sigaretten met vrijstelling van belasting invoeren. Bij reizen vanuit Estland zijn er tevens beperkingen voor rooktabak (vrijstelling 250 gram). Bij reizen vanuit Tsjechië zijn er tevens beperkingen voor sigaren (vrijstelling 10 stuks), cigarillos (vrijstelling 20 stuks) en rooktabak (vrijstelling 250 gram).
Ik heb voor de keren in oost-europa geen inentingen gehaald. Voor teken etc. moet je sowieso altijd oppassen in bosrijke omgevingen. Kan ook in Nederland gebeuren, zeg maar.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:58 schreef RvD1985 het volgende:
Ik heb een vraagje over tsjechië, er stond laatst in de krant dat er in tsjechië teken zijn die een virus bevatten waar niks aan te doen is als je daarmee besmet word. Je kan er wel een inenting tegen halen voordat je weggaat. In hoeverre is het nodig, halen jullie ook altijd inentingen?
Ja daar heb je gelijk in, alleen de teken daar kunnen een ziekte hebben die teken in nederland niet hebben, en als je die ziekte eenmaal hebt is er niks meer aan te doen. Maar ik heb het bij de ggd nagevraagt en er lopen niet veel teken rond met die ziekte, dus ik doe gewoon voorzichtig en dan zal het wel goed komen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb voor de keren in oost-europa geen inentingen gehaald. Voor teken etc. moet je sowieso altijd oppassen in bosrijke omgevingen. Kan ook in Nederland gebeuren, zeg maar.
Ik ga er van de zomer voor het eerst heen dus ik ben geen ervaringsdeskundige..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef MaRySe het volgende:
Even wat vraagjes:
- is het in augustus 30° of kouder?
- Spreken ze Engels daar? Of alleen Tsjechisch?
- Is er strand/zee/meer/water zwembad?
- Is het leuk?
- Zijn er (leuke) kleding winkels?
- doorgaans kouderquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:42 schreef MaRySe het volgende:
Even wat vraagjes:
- is het in augustus 30° of kouder?
- Spreken ze Engels daar? Of alleen Tsjechisch?
- Is er strand/zee/meer/water zwembad?
- Is het leuk?
- Zijn er (leuke) kleding winkels?
Ik denk niet dat Tsjechie iets voor jou is..... De costa Brava is idd veel geschikter om de hele dag aan zee te liggen met 30 graden en af en toe engels te spreken in een leuke kledingzaakquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:54 schreef MaRySe het volgende:
Ik wil liever naar de Costa Brava.. Maar er zijn mensen het onzalige idee hebben naar Tsjechie te willen..
't lijkt mij niet zo heel leuk. Maar er zijn wel heel veel mensen lyrisch over.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:58 schreef Daiha het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Tsjechie iets voor jou is..... De costa Brava is idd veel geschikter om de hele dag aan zee te liggen met 30 graden en af en toe engels te spreken in een leuke kledingzaak![]()
www.happyhome.nlquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:01 schreef KixAss456 het volgende:
Weet iemand trouwens nog een beetje een leuk huisje in Tsjechie voor ong 6 personen?
Niet altijd even goed, als je gewoon de grotere wegen blijft volgen is er niks aan de hand. Let wel op kuilen in de weg, dat laten ze daar gewoon zitten, vooral op de kleinere wegen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:40 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb voor mijn vakantie aankomende zomer een auto gehuurd en moet iig 150km rijden van het vliegveld naar m'n huisje. Hoe zijn de wegen en de bewegwijzering daar?
Alleen kom je af en toe borden tegen, op een splitsing bijvoorbeeld, waarbij je rechtdoor naar Praag kan, en rechtsaf naar Praag. Gelukkig is Praag een mooie stadquote:Op woensdag 15 juni 2005 08:27 schreef Daiha het volgende:
[..]
De bewegwijzering vond ik prima, duidelijk zat.
Ja idd, dat kom je wel vaak tegen. Maar van te voren plan je natuurlijk even hoe je rijdt lijkt mijquote:Op woensdag 15 juni 2005 09:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Alleen kom je af en toe borden tegen, op een splitsing bijvoorbeeld, waarbij je rechtdoor naar Praag kan, en rechtsaf naar Praag. Gelukkig is Praag een mooie stad
Natuurlijk (alhoewel, een keertje verdwalen is ook wel leukquote:Op woensdag 15 juni 2005 09:33 schreef Daiha het volgende:
[..]
Ja idd, dat kom je wel vaak tegen. Maar van te voren plan je natuurlijk even hoe je rijdt lijkt mij![]()
Tuurlijk, maar aangezien er in de huurauto die ik heb zeer waarschijnlijk geen navigatiesysteem zit, en de routeplanner die ik heb in het Tsjechisch is hoop ik dat de bewegwijzering klopt en helder is...quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:33 schreef Daiha het volgende:
[..]
Ja idd, dat kom je wel vaak tegen. Maar van te voren plan je natuurlijk even hoe je rijdt lijkt mij![]()
Dat hangt er af wat je 'leuk' vindt. De streek onder Liberec in het noorden, het Boheems Paradijs, heeft in ieder geval mooie natuur en nog niet veel (Nederlandse) toeristen. Bij het Boheemse woud en Praag zou ik sowieso wegblijven als je weinig toeristen wilt tegenkomen. En hoe verder je naar het oosten gaat, hoe minder Nederlanders je zult tegenkomen. Misschien is Brno en omgeving iets?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:18 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand welke gebieden in Tsjechie leuk zijn om naar toe te gaan en waar niet te veel Nederlanders/toeristen zitten?
Bedankt voor de tip, zijn m'n vriendin en ik totaal geen voetballiefhebbers.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:36 schreef dramslag het volgende:
als je van voetbal houdt: slavia praag speelt voorrondes champions league.
vorig jaar ben ik naar voorrondes champions league van sparta praag geweest.
Ja. Vooral in Praag.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:13 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, zijn m'n vriendin en ik totaal geen voetballiefhebbers.
---
Zijn er in Tsjechië (veel) internetcafé's?
30 meter daar vanaf ligt het stadion van slavia praag.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:53 schreef jeoren het volgende:
Pak bus (tram 22 komt er ook in de buurt) naar het Strahovstadion in een westelijke buitenwijk van de stad; toen het nog in gebruik was het grootste stadion ter wereld. Tegenwoordig in gebruik als trainingscomplex van Sparta Praag; om je een idee te geven van de grootte van het stadion; er passen 9 voetbalvelden in (3 bij 3).
Jubo reizenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:01 schreef KixAss456 het volgende:
Weet iemand trouwens nog een beetje een leuk huisje in Tsjechie voor ong 6 personen?
Dat is zo, maar dat maakt het stadion zo speciaal. Stadion van Slavia Praag ben ik ook ingeweest; soort De Kuip maar dan in het klein.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:48 schreef dramslag het volgende:
[..]
dit trainingscomplex is wel een beetje vervallen als je naar de tribunes kijkt.
ah tsjechie is bes leuk hurquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:13 schreef MaRySe het volgende:
Ik ga niet naar Tsjechië,
te koud.
Ik ga naar het Zuiden
Zomer 2003, 46 graden in de stad (Praag). In de zomer is het warmer in Tsjechie dan in NL. Ik kom regelmatig in Tsjechie, dus ik praat geen poep.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:13 schreef MaRySe het volgende:
Ik ga niet naar Tsjechië,
te koud.
Ik ga naar het Zuiden
Zoek ik ook nog, die goedkope acommodatie dan!quote:Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef E.r.w.i.n het volgende:
In september ga ik een aantal dagen naar Berlijn en Praag, ben nu alleen nog twee dingen aan het uitzoeken:
- goedkoop overnachten (3 nachten) in Praag?
- trein Praag - Berlijn, online boeken of in Praag regelen?
Iemand?
In de parkeergarage onder het Nationaal Museum. Ligt een paar blokken van de Karelsbrug, langs het water.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:47 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb gelezen dat het parkeren in en om Praag een ramp is... tòch is de makkelijkste optie voor mij om met de auto te komen als ik een dagje Praag wil doen.
Waar kan ik het beste m'n auto neerzetten?
Als je goedkoop wilt overnachten kan je dat het beste in hostels doen. Gewoon even zoeken op internet en je hebt zo al wat leuke adressen in Praag. Online boeken kan, maar dat is, zeker in september, niet nodig denk ik.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef E.r.w.i.n het volgende:
In september ga ik een aantal dagen naar Berlijn en Praag, ben nu alleen nog twee dingen aan het uitzoeken:
- goedkoop overnachten (3 nachten) in Praag?
- trein Praag - Berlijn, online boeken of in Praag regelen?
Iemand?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:49 schreef KixAss456 het volgende:
Zijn veel leuke dingen in Tsjechie om te doen hoor... En terwijl het vorig jaar in Nederland kutweer was zaten wij er met 35 graden lekker te bakken
Je kan bijv. een dag naar Het blauwe meer. Je kan er ook beneden komen, maar dan moet je een hele stijle wand af. Om dit meer heb je een wandeltocht waar je wel een paar uurtjes mee zoet bent.
Ook Praag is natuurlijk heel erg leuk, maar ook wel erg toeristisch. Cultuur is er ook zeker, en erg veel soorten musea. Ook is Praag een hele oude stad, waarbij er veel prachtige gebouwen zijn.
Ook voordeel is toch dat Tsjechië lid is van de Europese Unie, dus je kunt gewoon met je ID kaart. (En je mag meer alcohol mee naar huis nemen). Je kunt er alleen nog niet met de euto betalen. Ook moet je een vignet halen om op de autobaan te mogen rijden.
Als je Tsjechië niks vind, kun je ook altijd doorsteken naar Polen of Hongarije. Mischien dat dat dan wel leuk is
Haista vittu!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:07 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Morgen om 05.30 rij ik richting Zuid-Bohemen voor een twee weekse kampeertrip... Iemand nog last-minute tips?
Cesky Krumlov uiteraard!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:07 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Morgen om 05.30 rij ik richting Zuid-Bohemen voor een twee weekse kampeertrip... Iemand nog last-minute tips?
Als je een pension in een buitenwijk hebt, probeer dan iets te vinden in de buurt van de metro. De metro kost bijna niks ( 20 kroon = 60 cent ) , en je zit zo in het centrum.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:17 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Zoek ik ook nog, die goedkope acommodatie dan!
Of kunnen we gewoon ergens in een buitenwijk gaan zitten en met het OV op en neer de stad in?
Karlovy Lazne, heb je alles bij elkaar zittenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:17 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Ik rij donderdag naar Tsjechie voor 6 dagen, maar nog geen hotel.
Iemand nog tips voor Praag of net erbuiten?
Hoeveel tijd heb je nodig om de standaard hotspots in Praag te zien?
Wat zijn leuke clubs om uit te gaan als je techno/house/DnB, R&B, 80's/90's/rock houdt?
Zijn er ook nog festivals of andere evenementen in praag of omgeving?
Nog leuke spots die minder bekend zijn?
Zijn 2 totaal verschillende muziekstromingen... teKno is een verbastering van industriele hardcore, zeer alternatief, echt superhard en supersnel. Deze muziek kom je in Nederland vooral tegen op illegale feestjes....techno is bekend neem ik aan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:19 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Thanx, wat is eigenlijk het verschil tussen techno en tekno?
teKno is teKno... rauw, hard, snel, industrieel en compromisloos.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:28 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Tekno is meer een soort van darkcore dan?
Been there, done that... was nogal afknapper, zeker als je al naar Praag geweest bent... jammer.quote:
He gitarist, waar blijft je reisverslag?quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:47 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb gelezen dat het parkeren in en om Praag een ramp is... tòch is de makkelijkste optie voor mij om met de auto te komen als ik een dagje Praag wil doen.
Waar kan ik het beste m'n auto neerzetten?
Het is 1 van de 5 grootste steden in Tsjechie, maar wat moet je in godsnaam in die achterhoek van Tsjechie?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:19 schreef MaxPower het volgende:
Ik ben van plan om half september naar Ostrava te gaan. Zijn er hier mensen bekend met die stad?
voetbal...quote:Op donderdag 1 september 2005 08:21 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Het is 1 van de 5 grootste steden in Tsjechie, maar wat moet je in godsnaam in die achterhoek van Tsjechie?
Op deze site navigeren is ook niet onaardig:quote:Op donderdag 1 september 2005 17:37 schreef Friebo het volgende:
Over het parkeren, wij hadden geen moeite met parkeren in de Narodni Divadlo garage (Nationaal Theater). Kostte iets van kc 40,- per uur, of 960 per 24 uur. TomTom is wel aan te raden. Navigeer naar "Ostrovní"![]()
Waar in Tsjechië wonen ze? En waarom?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:38 schreef RicXDesign het volgende:
Mn ouders wonen sinds Januari in Tsjechië , ben dr al een paar keer geweest dit jaarErg leuk allemaal
Ze hebben een boerderij gekocht in de omgeving van Prachatice ( ongeveer 110 km van de duitse grens ). Ze kwamen al best vaak en sinds lange tijd in Tsjechië en hebben altijd al zoiets gewild. Toen hebben ze daar een bedrijf opgestart (heb je nodig als je een huis wilt kopen daar) en dus wonen ze daar sinds 16 Januari dit jaar. Ze zijn nu ook bezig om van een bepaald gedeelte van de boerderij te verbouwen tot een paar apartementen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waar in Tsjechië wonen ze? En waarom?
50% van wat je in NL betaald.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:43 schreef DeRCT14 het volgende:
Btw, hoe duur is een slof sigaretten in Tsjechië? En dan bedoel ik niet de namaak die ze op de markten verkopen, maar de 'echte'
Dat is het. Gewoon in de winkel. Overal. 50% Voordeliger.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:30 schreef DeRCT14 het volgende:
Ok, meer comments?
Pakje sigaretten is ongeveer ¤ 1,70 / ¤ 1,80 per pakje. Ik haal ze daar gewoon bij de benzine pompquote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:43 schreef DeRCT14 het volgende:
Btw, hoe duur is een slof sigaretten in Tsjechië? En dan bedoel ik niet de namaak die ze op de markten verkopen, maar de 'echte'
http://www.tsjechie.netquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef koei het volgende:
Is er niemand bekend met campings nabij Praag?
Aangezien het er toch allemaal niks kost is het de bedoeling campings te skippen. Is er bij praag in de buurt niet een mooi meer of leuk openluchtzwembad?quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:53 schreef Gripper het volgende:
Als je lam op het strand wil liggen: zoek een leuk meer, ergens in het noorden (reuzengebergte)
. Campinnkje, vaak is er wel een klein barretje, en kun je voor een halve euro een halve liter prima pils naar binnen kieperen.
Praag moet je natuurlijk ook gezien hebben, wel wat duurder dan het platteland, maar naar onze begrippen nog steeds een goedkope stad. Stappen kan eigenlijk alleen in praag en andere grote plaatsen. Kleine stadjes hebben hooguit zo'n obscure disco waar elke avond 3 vrouwen met okselhaar rondhangen in de hoop versierd te worden
Thanks alvastquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:19 schreef Gripper het volgende:
Mooie meren of zwembaden, niet dat ik weet...
Jaar of 8 geleden ben ik met m'n ouders op een camping een km of 30 buiten praag geweest. Voordeel: niet de drukte van de stad, wel snel met de trein de stad in. Er was ook een meertje bij, hoewel niet heel groot of mooi. Ik ga effe zoeken in het archief wat "Pa" heet. Die onthoudt zulke namen altijd wel.
Als je een hotel neemt zou ik niet in Praag zelf gaan zitten, maar een stadje er net buiten. Scheelt drukte, criminaliteit, en parkeerproblemen. Praag heeft een prima metro die ook enkele van de voorstadjes aandoet.
Zijn jullie toevallig ook nog naar Krakau geweest?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef Coastertommm het volgende:
Ik hoop dat je dr wat aan hebt, heb ff alles opgeschreven wat me te binnen schoot, ik was ook 10 ofzo, dat was dus 6 jaar geleden![]()
*graaf graaf graaf* Nee, volgens mij zijn we niet naar Krakau geweest. Dat jaar ervoor zijn we een dag in Polen geweest, en dat was geen fijne ervaringquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Zijn jullie toevallig ook nog naar Krakau geweest?
Ik ben benieuwd hoe lang ik onderweg zal zijn vanaf de omgeving Mala Skala, over de Poolse wegen..
Misschien bedoel je het Lipno meer? Is leuk, alleen niet echt denderend. Laatste keer dat ik daar was was 3 jaar geleden en dr was niet veel uitgaansgelegenheid, met uitzondering van de dorpsdisco in Lipno nad Vltavouquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:53 schreef Erasmusch het volgende:
Zijn er ook plekkies als t Balatonmeer in Tsjechie? Zit er aan te denken om na een paar dagen Praag een week zon huisje te huren, met zon en uitgaan.
Het is iets meer dan 400 km, volgens de routeplanner. Heen en terug in een dag was ook zeker niet de bedoeling, maar als de wegen nou ook nog beroerd zijn dan beginnen we er helemaal niet aan. Daarvoor is de vakantie te kort.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:39 schreef Coastertommm het volgende:
Je rijd dit niet in een dag denk ik, het is nog voorbij Ostrava op de kaart en dat is echt ver.. Wat ga je er doen?
Camping Bucek, van de Nederlandse eigenaar Jan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef koei het volgende:
Is er niemand bekend met campings nabij Praag?
Dat is voor ons nog te ver van Praag (we hebben geen eigen vervoer en zijn dus van het OV afhankelijk en moeten zondag alweer vroeg op het vliegveld zijn). Maar goed, we hebben al een goed bereikbare camping gevonden in praag die gelukkig ook nog betaalbaar is. Vrijdag vertrekt het vliegtuig en ik ben zeer benieuwd of we de geplande route ook helemaal af kunnen leggen.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:09 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Camping Bucek, van de Nederlandse eigenaar Jan.Zijn zoon heeft zijn oude camping Frymburk overgenomen.
Zelezny Brod is echt zo mooiquote:Op zondag 2 juli 2006 16:20 schreef koei het volgende:
We komen aan op het vliegveld van Praag en gaan dan met het OV naar Zelezny Brod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |