Mwuah, daar is Erdogan heel duidelijk over geweest, heeft Armenie aangeboden om beiden samen te werken, beide archieven te openen en wetenschappers en historici er over laten oordelen, het is Armenie die er herhaaldelijk niet op in ging.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:17 schreef illusions het volgende:
Naast de Armeense genocide door de Turken is er dus ook een Turkse genocide door Armenen geweest. Ik denk dat dit voor niemand echt moeilijk te geloven is, dus wat probeer je nu precies op dit forum te bereiken? Volgens mij is de enige die het verhaal niet wil veranderen Turkije, niet BNW.
Ditquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:34 schreef andre347 het volgende:
Ja en nu? Turkije moet de genocide eerst maar eens erkennen. Dan praten we verder
Waarom zou Turkije dat doen als Armenie de genocide die ze gepleegd hebben op Turken niet erkennen?quote:
ze willen toch zo graag bij de e.u.?quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom zou Turkije dat doen als Armenie de genocide die ze gepleegd hebben op Turken niet erkennen?
Hoe is dat ook maar relevant?quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom zou Turkije dat doen als Armenie de genocide die ze gepleegd hebben op Turken niet erkennen?
Waarom willen allerlei landen dat Turkije de genocide op Armeniers erkent, terwijl ze niet willen van Armenie dat ze de genocide op Turken erkennen? Waarom willen ze dat Turkije een versie erkent waarbij de Turken eenzeidig de Armeniers hebben afgeslacht? De waarheid is dat Turken en Koerden veel Armeniers hebben gedood en dat Armeniers veel Turken en Koerden hebben gedood. Turkije geeft aan dat de meeste doden slachtoffer zijn van een grote burgeroorlog.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe is dat ook maar relevant?
Het klinkt zo enorm kinderachtig. We hebben het hier over volwassenen die landen besturen, niet over kleuters in de zandbak.
Misschien omdat Turkije lid wil worden van de EU en Armenië niet?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom willen allerlei landen dat Turkije de genocide op Armeniers erkent, terwijl ze niet willen van Armenie dat ze de genocide op Turken erkennen? Waarom willen ze dat Turkije een versie erkent waarbij de Turken eenzeidig de Armeniers hebben afgeslacht? De waarheid is dat Turken en Koerden veel Armeniers hebben gedood en dat Armeniers veel Turken en Koerden hebben gedood. Turkije geeft aan dat de meeste doden slachtoffer zijn van een grote burgeroorlog.
Ja, en dan is mijn opvolgende vraag waarom de Turkse regering ( los van de gedachte dat het natuurlijk om geld zal gaan) zoveel jaar na dato nog steeds zo spastische reageert (en afwijzend) op dit alles. Ik bedoel daarmee dat Turkije zo vooruit is gegaan als land dat het een beetje raar staat anno 2013 dat gezien de vooruitgang men nog zo ouderwets en bekrompen te boek blijft staan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:34 schreef andre347 het volgende:
Ja en nu? Turkije moet de genocide eerst maar eens erkennen. Dan praten we verder
Het was ook een aanbod van niks.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, daar is Erdogan heel duidelijk over geweest, heeft Armenie aangeboden om beiden samen te werken, beide archieven te openen en wetenschappers en historici er over laten oordelen, het is Armenie die er herhaaldelijk niet op in ging.
Zoals de artikelen uit 1905 en 1920.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:51 schreef polderturk het volgende:
Tijd om dit topic een schop te geven. Mensen moeten inzien dat de officiele geschiedenis niet altijd de ware is. Dit topic is volgestopt met bewijzen die aantonen dat het officiele verhaal niet klopt.
De datum is niet belangrijk. Ze tonen aan dat Armeniers massaslachtingen onder Turken en Koerden hebben uitgevoerd. Dit was inderdaad ver voor WO I al begonnen. Zoals je kan zien zijn het vooral westerse bronnen. Of wil jij zeggen dat Armeniers niet op grote schaal Turken en Koerden hebben afgeslacht?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:11 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zoals de artikelen uit 1905 en 1920.
De Turken hebben ver voor WO I massaslachtingen aangericht onder Assyriers, Armeniers, Bulgaren, Grieken en Koerden, dus het zou je weinig moeite moeten kosten om te geloven dat ze daar tijdens de oorlog mee door zijn gegaan. Ik zie trouwens niet in waarom de datum niet van belang zou zijn, maar het feit dat dit artikelen zijn uit Westerse kranten wel.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
De datum is niet belangrijk. Ze tonen aan dat Armeniers massaslachtingen onder Turken en Koerden hebben uitgevoerd. Dit was inderdaad ver voor WO I al begonnen. Zoals je kan zien zijn het vooral westerse bronnen. Of wil jij zeggen dat Armeniers niet op grote schaal Turken en Koerden hebben afgeslacht?
Hebben Armeense milities volgens jou massaslachtingen op Turken en Koerden uitgevoerd voor en tijdens WO I, of niet?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:24 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De Turken hebben ver voor WO I massaslachtingen aangericht onder Assyriers, Armeniers, Bulgaren, Grieken en Koerden, dus het zou je weinig moeite moeten kosten om te geloven dat ze daar tijdens de oorlog mee door zijn gegaan. Ik zie trouwens niet in waarom de datum niet van belang zou zijn, maar het feit dat dit artikelen zijn uit Westerse kranten wel.
Daar zijn gevallen van bekend, ja. Het is alleen net zo relevant voor de vraag of de Turkse genocide echt gebeurd is als vragen of Vom Rath gedood is en of er na de oorlog Duitsers uit Oost-Duitsland verdreven zijn in het geval van de Holocaust.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hebben Armeense milities volgens jou massaslachtingen op Turken en Koerden uitgevoerd voor en tijdens WO I, of niet?
Omdat er Turkse soldaten waren die heel veel Armeniers afslachtten. Er waren ook heel veel Armeense milities die Turken en Koerden afslachtten. Ook waren er heel veel Turkse, Koerdische en Armeense burgers die elkaar afslachtten. Het was een burgeroorlog. De Turkse regering heeft nooit een bevel gegeven tot genocide. Sterker nog, er zijn heel veel bevelen uit die tijd gekomen die oproepen tot bescherming van Armeniers. Turkse soldaten die over de schreef zijn gegaan tegen Armeniers hebben de doodstraf gekregen en zijn opgehangen. Waarom heeft de regering Turkse soldaten opgehangen die over de schreef zijn gegaan?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:32 schreef TitusPullo het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zo veel gegevens over de genocide verzameld zijn door Duitse ambtenaren en officieren?
Een burgeroorlog waarin Turkse soldaten Armeense burgers afslachten en niet andersom? Waren de Armeense soldaten misschien ontwapend? En wie is er zoal bestraft door de overheid?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
Omdat er Turkse soldaten waren die heel veel Armeniers afslachtten. Er waren ook heel veel Armeense milities die Turken en Koerden afslachtten. Ook waren er heel veel Turkse, Koerdische en Armeense burgers die elkaar afslachtten. Het was een burgeroorlog. De Turkse regering heeft nooit een bevel gegeven tot genocide. Sterker nog, er zijn heel veel bevelen uit die tijd gekomen die oproepen tot bescherming van Armeniers. Turkse soldaten die over de schreef zijn gegaan tegen Armeniers hebben de doodstraf gekregen en zijn opgehangen. Waarom heeft de regering Turkse soldaten opgehangen die over de schreef zijn gegaan?
Hebben Duitse Joden op grote schaal Duitse dorpen aangevallen en uitgeroeid voor en tijdens WO II? Zijn Duits- Joodse soldaten op grote schaal gedeserteerd en hebben ze zich aangesloten bij de tegenstanders tijdens WO II? Kan jij je dat voorstellen? Duitse Joden die bij de SS of in het Nazi leger zitten? Zijn Nazi's bestraft door de Nazi's omdat ze Joden hebben vermoord? Is er een bevel geweest vanuit de Nazi regering om Joden te beschermen tijdens WO II?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Daar zijn gevallen van bekend, ja. Het is alleen net zo relevant voor de vraag of de Turkse genocide echt gebeurd is als vragen of Vom Rath gedood is en of er na de oorlog Duitsers uit Oost-Duitsland verdreven zijn in het geval van de Holocaust.
Als Turken een genocide hebben iitgevoerd op Armeniers, dan hebben Armeniers ook een genocide uitgevoerd op Turken. Waarom wordt er alleen gezegd dat Turken een genocide hebben uitgevoerd? Waarom wordt er noet gezegd dat Armeniers een genocide hebben uitgevoerd?quote:Op zondag 15 maart 2015 10:37 schreef Momo... het volgende:
De Turken en de Armeniërs hebben beide elkaar veel leed aangericht.
Maar de Turkse genocide heeft dus wel gewoon plaatsgevonden.
Dat Nationalistische geblaat van Turken altijd, ga dan bij ome Erdogan in het land wonen
Omdat ik de feiten ken en ik weet dat er gelogen wordt. Als ik de feiten had bestudeerd en tot de conclusie was gekomen dat de Turken ongelijk hebben, dan had ik dat graag toegegeven. Het is heel moeilijk om aan te geven dat het officiele verhaal niet klopt. Je krijgt een hoop bagger over je heen. Ik vind het echt helemaal niet leuk om te doen.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Polderturk, waarom zit je er zo erg mee dat mensen zeggen dat Turken een genocide hebben gepleegd?
En de talloze geschiedkundigen die deze zaak ook hebben bestudeerd, kennen niet de feiten? Jij kunt onmogelijk toegang hebben tot meer bronnen dan zij. Bovendien lijken zij me meer onafhankelijk dan jij in dit geval.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Omdat ik de feiten ken en ik weet dat er gelogen wordt. Als ik de feiten had bestudeerd en tot de conclusie was gekomen dat de Turken ongelijk hebben, dan had ik dat graag toegegeven. Het is heel moeilijk om aan te geven dat het officiele verhaal niet klopt. Je krijgt een hoop bagger over je heen. Ik vind het echt helemaal niet leuk om te doen.
Het zou best kunnen hoor dat de Turken een genocide hebben uitgevoerd. Echter, de feiten en bewijzen spreken dit tegen. Als wat de Turken gedaan hebben tegen Armeniers een genocide genoemd wordt, dan moet wat de Armeniers hebben gedaan tegen Turken en Koerden ook genocide genoemd worden. Als dat niet gedaan wordt, dan zijn de betrokkenen oneerlijk en op een smerige manier bezig.
De Turken hebben hun eigen archieven volledig vrijgegeven. Ook zijn er meerdere historici in de Russische, Britse en Amerikaanse archieven gedoken. De bewijzen uit deze archieven steunen vooral de Turkse kant van het verhaal. Turkije heeft Armenie aangeboden een gezamenlijke commissie op te richten om de bewijzen te onderzoeken. Armenie heeft dit voorstel verworpen. Waarom lees je anders even niet heel dit topic door?quote:Op zondag 15 maart 2015 12:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En de talloze geschiedkundigen die deze zaak ook hebben bestudeerd, kennen niet de feiten? Jij kunt onmogelijk toegang hebben tot meer bronnen dan zij. Bovendien lijken zij me meer onafhankelijk dan jij in dit geval.
Ik heb dit hele topic ooit doorgelezen, maar aangezien ik geen geschiedkundige ben en niet de zin en tijd heb om alle bronnen zelf door te lezen en te keuren, is dat zinloos.quote:Op zondag 15 maart 2015 12:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
De Turken hebben hun eigen archieven volledig vrijgegeven. Ook zijn er meerdere historici in de Russische, Britse en Amerikaanse archieven gedoken. De bewijzen uit deze archieven steunen vooral de Turkse kant van het verhaal. Turkije heeft Armenie aangeboden een gezamenlijke commissie op te richten om de bewijzen te onderzoeken. Armenie heeft dit voorstel verworpen. Waarom lees je anders even niet heel dit topic door?
Er zaten Duitse Joden bij de Wehrmacht. Verder heeft het geen zin om vragen te stellen als je niet bereid bent om antwoord te geven en je eigen beweringen te staven.quote:Op zondag 15 maart 2015 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hebben Duitse Joden op grote schaal Duitse dorpen aangevallen en uitgeroeid voor en tijdens WO II? Zijn Duits- Joodse soldaten op grote schaal gedeserteerd en hebben ze zich aangesloten bij de tegenstanders tijdens WO II? Kan jij je dat voorstellen? Duitse Joden die bij de SS of in het Nazi leger zitten? Zijn Nazi's bestraft door de Nazi's omdat ze Joden hebben vermoord? Is er een bevel geweest vanuit de Nazi regering om Joden te beschermen tijdens WO II?
Anfang 1919 vermerkte Bronsart:quote:Op zondag 15 maart 2015 12:10 schreef polderturk het volgende:
Verklaring van General Lieutenant a.d. Bronsart von Schellendorfeen Duitse officier in de Deutsche Algemeine Zeiting, 24 juli 1921
"Since all the able Moslem men were in the army, it was easy for the Armenians to begin a horrible slaughter of the defenseless Moslem inhabitants in the area. They did not just go against the Turkish Eastern front army from a flank or at its back, but they simply cleaned out the Moslem inhabitants in those areas. They performed gruesome deeds, of which I, as an eye witness honestly say that they were much worse than what Turks have been accused of as an Armenian atrocity."
[ afbeelding ]
Enver was een held.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:30 schreef Erasmo het volgende:
De Turken hebben alleen vrijgegeven wat hun in een positief daglicht stelt. Sowieso als je kijkt in wat voor een clusterfuck Enver Pasha het Ottomaanse rijk heeft gebracht tijdens WO1 zou je verwachten dat het ongeveer de meest gehate man van Turkije is.
Nee, maar hem daarvoor verantwoordelijk houden is dan ook behoorlijk onzin.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een kwart van de Turkse bevolking over de kling jagen beschouw jij als een heldendaad?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |