quote:AMSTERDAM - Ivan Skobrev kan toch niet deelnemen aan het Europees kampioenschap allround schaatsen. De Rus liet vorige week weten toch van start te gaan bij de Europese titelstrijd, maar moet nu vanwege een kwetsuur alsnog het EK aan zich voorbij laten gaan.
De coach van het Russische team laat in de krant Gazeta optekenen dat Skobrev niet van start kan gaan vanwege een blessure aan zijn schouder.
"Gezien het feit dat het WK allround dit jaar in Moskou wordt georganiseerd zou het gek zijn als wij de gezondheid en de kansen van onze kopman zouden riskeren bij dit EK", aldus de coach.
De regerend Europees en wereldkampioen allround liet eerder weten niet van start te gaan bij de Europese titelstrijd in het Hongaarde Boedapest omdat deze op buitenijs wordt verreden. Skobrev kwam daar afgelopen donderdag op terug.
Klap
Het wegvallen van de Rus is een klap voor het deelnemersveld bij de mannen. Voor de Nederlanders Sven Kramer, Jan Blokhuijsen, Koen Verweij en Ted-Jan Bloemen lijkt de enige serieuze concurrentie nu uit Noorwegen te komen met Havard Bokko.
Kramer gaf tijdens de Schaatsweek al enigszins gekscheren aan dat zijn grootste tegenstander in Boedapest misschien wel de sneeuw zou zijn.
Vet!quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:15 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Foto genomen door Sven Kramer.
quote:Regen bedreigt EK allround in Boedapest
Het EK allround schaatsen in Boedapest dit weekeinde wordt mogelijk verstoord door regen. De Europese titelstrijd wordt in de Hongaarse hoofdstad op een buitenbaan verreden.
Op zaterdag wordt neerslag verwacht en ook op de derde dag van het EK is er kans op een bui, meldt Weeronline.
Op zondag staan de langste afstanden gepland. Dan kan de regen zorgen voor sterk verschillende omstandigheden voor de schaatsers.
Vrijdagmiddag is er bewolking in Boedapest, maar blijft het wel droog als de vrouwen het EK beginnen met de 500 meter en de 3000 meter. Het waait flink met een windkracht drie tot vier.
Zaterdag gaat het in de loop van de middag regenen. Het programma begint dan vroeg, maar de 5000 meter voor de mannen begint pas om 13.55 uur.
Warmste dag
Zondag is de warmste dag van het EK met een temperatuur van rond de vijf graden. Naast regen krijgen de schaatsers dan ook te maken met pittige windvlagen.
Het is het tweede jaar op rij dat een EK op een buitenbaan wordt verreden. Vorig jaar werd Ivan Skobrev in het Italiaanse Collalbo Europees kampioen. De titelverdediger doet overigens wegens een schouderblessure niet mee.
quote:Bondscoach voor EK: "Top 12 met Bart Swings"
Belga Bart Swings
wo 04/01/2012 - 21:48 Vrijdag gaat in Boedapest het EK allround snelschaatsen van start. De Belgische ploeg telt drie schaatsers, een unicum. Bart Swings is het uithangbord en Sporza blikte al eens vooruit met de bondscoach Marc Otter.
"Bart gaat voor een goed klassement", legt bondscoach Otter uit. "Enkel de top 12 mag de slotafstand, de 10.000 meter, rijden en dat is de ambitie van Swings. Bovendien is die top 12 rechtstreeks geplaatst voor het WK."
"We werkten aan de kortere afstanden om daarop zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Maar Bart zit al op een heel hoog niveau en blijft groeien. Hij is zeker nog niet op het einde van zijn mogelijkheden."
Op lange termijn wil Otter met Swings naar de Winterspelen. "Of een medaille in Sotsji mogelijk is? Als hij deze evolutie blijft maken, zeker."
Naast Bart Swings nemen ook Ferre Spruyt en Nele Armée deel in Boedapest. "Ferre komt net als Bart uit de skeelersport en maakt een normale progressie", vertelt Otter.
"Nele is dan weer de verrassing. We hebben in het Belgische schaatsen twee talenten bij de vrouwen, met naast Armée ook Jelena Peeters. Ze streden fel om een EK-ticket. Hopelijk kan Armée de top 19 halen, dan krijgen we een extra ticket voor het komende EK en kunnen we nog een vrouw meenemen."
"Veel mediabelangstelling dankzij Swings"
Schaatsen zit trouwens in de lift. "Er is veel interesse uit de media, vooral dankzij Bart Swings", weet de bondscoach.
"De Belgische prestaties zijn nu ook van echte Belgen en geen ex-Nederlanders. En met Swings spelen we mee aan de wereldtop. Wat betreft sponsors: die zijn er, maar er is natuurlijk ruimte voor meer."
Kramer wilde niet alles op alles zetten om voor de winst te rijden, dus liet ie hem lopen. Maar met wat 33'ers op het eind uitrijden toch nog 13:15 schaatsen vind ik niet slecht. Hij was gewoon nog niet goed genoeg voor een tijd onder de 12:55.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:00 schreef franklop het volgende:
Laatste 10km die Kramer reed zakte hij toch behoorlijk 'door het ijs' (hawhahawhjhahahaa woordgrapje). Nu verwacht ik dat niet direct weer, maar zou goed kunnen zijn dat Bokko hem wellicht voor kan blijven.
Inderdaad, vind het altijd wel leuk, die buitentoernooien.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:25 schreef komrad het volgende:
* komrad meldt zich
ouderwetsch allrounden op een buitenbaan
ik hoop op sneeuw, mist, wind, temperatuurwisselingen en vooral spannende laatste afstanden
Anders wordt het morgen een matige dag...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:50 schreef franklop het volgende:
maar waarom nou 2 vrouwenafstanden vandaag...
vijf minuten extra wachtenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:53 schreef komrad het volgende:
Mart mag weg en het schaatsen mag beginnen
Sappige anekdote, in 2009 was ik in dat park en onder die brug stond een paartje dat nogal aan elkaar gekleefd was. Die schaatsbaan werd toen overigens gerenoveerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:02 schreef YUR het volgende:
Sta je gewoon op een brug naar het EK schaatsen te kijken
WK 2001 gemist?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:05 schreef tong80 het volgende:
Alsof je de Champions finale bij Excelsior houdt
Jaren 80 waren ook gewoon buitenbaan in principe, heb de overgang naar binnenbaan eind jaren 80 ook bewust meegemaakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:09 schreef golfer het volgende:
Ziet er wel pittoresk uit, maar het is wel erg vanuit mijn jaren 60 en 70-tijd zo'n buitenbaan.
Ik rij het niet.quote:
41-laag lijkt me realistischerquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Zou mooi zijn als Valkenburg een 40'er kan rijden...
Ik ga er nog geen waardeoordeel over geven....even de rest afwachtenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad, 41.5 valt eerlijk gezegd een tikkie tegen...
Wind in de rug hequote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:20 schreef golfer het volgende:
Opvallend snelle eerste 100m. van Sablikova.
als het zondag flink doorwaait wordt het leuk iddquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:22 schreef Mani89 het volgende:
De 5km dames gaat wel episch worden op deze baan, rondjes 40.0 worden de standaard.
En veel missertjes...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:22 schreef komrad het volgende:
veel valse starts, zal wel mede door de wind komen
Precies, maar Dijkstra kijkt alleen naar Wüst.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Pechstein heeft misschien wel de beste zaken gedaan...
Precies.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Pechstein heeft misschien wel de beste zaken gedaan...
en naar Sablikovaquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies, maar Dijkstra kijkt alleen naar Wüst.
Ben benieuwd naar 5km als ze die mag schaatsen. Was vorig jaar op een binnenbaan al een groot probleem.quote:
Mooiste 5km van het toernooiquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar 5km als ze die mag schaatsen. Was vorig jaar op een binnenbaan al een groot probleem.
Dijkstra wilde net zeggen hoe goed ze het laatste rechte stuk rijdt.quote:
Zo indrukwekkend vind ik die lange afstanden van de 'nieuwe Pechstein' nou ook weer niet. Pechstein rijdt altijd een sterke 500 op allroundtoernooien. Die 1500 zal belangrijker zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Niet Wust, maar Pechstein is de morele winnaar. Pechstein kan op de 5km met gemak 15 seconde goed maken...
"HAH!"quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:42 schreef Marcoss het volgende:
Volgens mij heeft Dijkstra in de zomer te horen gekregen dat het allemaal iets enthousiaster mag in zijn commentaar. Het is nu wel een beetje de andere kant op geslagen
En Hersman haalt bij elke misslag zo'n beetje zijn Maya-kalender van stal.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:42 schreef Marcoss het volgende:
Volgens mij heeft Dijkstra in de zomer te horen gekregen dat het allemaal iets enthousiaster mag in zijn commentaar. Het is nu wel een beetje de andere kant op geslagen
Volgens mij wel, eigenlijk was dat het enige leuke aan de 5 km.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mooiste 5km van het toernooihad jij toen niet de ronde geraden waarin ze haar eerste 40'er zou rijden?
Op de 1500m kan Wust wel 2 seconden op Pechstein pakken...maar dan moet ze straks op de 3km echt in de buurt van Pechstein blijven...straks na de 3km kunnen we al meer zeggen...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zo indrukwekkend vind ik die lange afstanden van de 'nieuwe Pechstein' nou ook weer niet. Pechstein rijdt altijd een sterke 500 op allroundtoernooien. Die 1500 zal belangrijker zijn.
Ik heb het niet kunnen horen, maar het klinkt alsof ik me er weer verschrikkelijk aan geërgerd zou hebben. Herbert woddt echt steeds erger tegenwoordig. Hij schreeuwt zelfs bij een podiumplek van een Nederlander in een WB-wedstrijd al zo hard dat het net lijkt of de Nederlandse olympische equipe 75 gouden medailles tegelijk heeft gewonnenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:42 schreef Marcoss het volgende:
Het is gewoon werkelijk waar triest, met als voorlopig 'hoogtepunt' dit seizoen de 'DIT GAAT HIJ NOOIT MEER WEGGEVEN, GROOTHUIS IS VAN EEN ANDERE PLANET!111!!!!1111!1'-epic fail tijdens een WB-wedstrijd in de kantlijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik heb het niet kunnen horen, maar het klinkt alsof ik me er weer verschrikkelijk aan geërgerd zou hebben. Herbert woddt echt steeds erger tegenwoordig. Hij schreeuwt zelfs bij een podiumplek van een Nederlander in een WB-wedstrijd al zo hard dat het net lijkt of de Nederlandse olympische equipe 75 gouden medailles tegelijk heeft gewonnen
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, hij heeft de waarschuwing begrepen:
http://www.speld.nl/2012/(...)f-voor-ek-schaatsen/
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 16:54 schreef roos85 het volgende:
[..]
Straks begint ie nog over de vader van Voeckler
[..]
[..]
Ze heeft nog een fenomenale versnelling in de benen.quote:
En meteen daarna zijn Bøkko en Kraus snellerquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:16 schreef wimderon het volgende:
Armee gaat de 5 km halen als het zo doorgaat.
Bak reed haar laatste twee rondjes in de 40, Erbanova haar eennalaatstequote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:29 schreef komrad het volgende:
[..]
damn gemist, was ff weg. Wie was de heldin?
of de schaatssters worden beterquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Er wordt nu opvallend sneller gereden...blijkbaar is de wind dus gaan liggen...
Als de omstandigheden goed zijn (quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:31 schreef komrad het volgende:
die 5k wordt leuk. ik zet in op 5 dames in de 40.
Kan Erbanova de slotafstand halen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als de omstandigheden goed zijn () dan is een tijd boven de 8 minuten mogelijk
Wou net zeggen, wat ziet dat er prachtig uitquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:59 schreef Ericr het volgende:
Mooi park wel waar die ijsbaan ligt, kan je gelijk door naar : http://www.szechenyibath.com/ Ligt er bijna naast.
Mart Smeets.quote:BOEDAPEST – Bij de informele persconferentie voor het Essent EK Allround staat Annouk van der Weijden een klein groepje journalisten te woord. Plotseling komt Mart Smeets aangelopen en onderbreekt het gesprek om zich aan Van der Weijden voor te kunnen stellen. "Ik zal het de komende dagen veel over je hebben, dus ik wil wel weten wie je bent", verklaart de NOS-man zijn uitgestoken hand.
Ze hoeven niet te klagen of excuses te zoeken, maar het af en toe vermelden is wel handig als die info er is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:40 schreef miss_dynastie het volgende:
We zullen niet klagen, maar we doen het constant
Dat Mart Smeets het koud heeft? Hoeft van mij echt niet vermeld te wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Ze hoeven niet te klagen of excuses te zoeken, maar het af en toe vermelden is wel handig als die info er is.
Beter tegen Graf dan tegen Sablikova of Pechstein; zij zouden alleen maar profiteren van Wust...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:59 schreef wimderon het volgende:
Ja Herbert, gunstige loting voor Wust, iemand die je de hele race achter je hebt.
Wat een veel te vroege voorspellingquote:
5 km wordt een slagveld (voor Wust), Pechstein zal zich wel kunnen vastbijten in zo'n 5km op een buitenbaan.quote:
Mhua Wüst is eerlijk genoeg, ook in het verleden gebleken, dat ze zo toegeeft als ze zelf minder is.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je niet goed bent, dan geef je snel het materiaal de schuld...
Eens. Met TDF dacht hij vorig jaar ook nog in de laatste week dat Gesink ging winnen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:31 schreef golfer het volgende:
Volgens Dijkstra was de buit voor Wüst toch al vrijwel zeker binnen na de 500 meter?
Wat een droeftoeter is dat toch, die chauvinistische schreeuwer.
Dat doet haar de das omquote:
De 1500 meter van Pechstein en Sablikova doen niet onder voor die van Wüst. De 5000 meter van Wüst is stukken slechter dan die van Sablikova en Pechstein, dus tussen die 2 laatsten zal het gaan. Wüst is nu al kansloos voor de titel tenzij 1 van die 2 zondag in een wak rijdt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:33 schreef TheArt het volgende:
Als Wüst echt een goede 1500 rijdt, zie ik haar nog steeds kampioen worden. Het is ook voordelig dat Wüst straks op de 5 km. tegen waarschijnlijk Pechstein rijdt en dat is toch een stukje lekkerder. Op die 5 km. zal ze ook niet direct te snel starten en ze heeft bewezen dat ze lange afstanden wel vlak kan rijden, zolang ze maar niet zo hard start.
Dat lijkt me onzin. Pechstein en Sablikova gaan echt niet ongeveer dezelfde tijd rijden als Wüst op de 1500. Als Wüst goed in orde is, moet ze zeker een seconde kunnen pakken op beide, ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
De 1500 meter van Pechstein en Sablikova doen niet onder voor die van Wüst. De 5000 meter van Wüst is stukken slechter dan die van Sablikova en Pechstein, dus tussen die 2 laatsten zal het gaan. Wüst is nu al kansloos voor de titel tenzij 1 van die 2 zondag in een wak rijdt.
Ik wel, zeker op een buitenbaan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef TheArt het volgende:
Dat lijkt me onzin. Pechstein en Sablikova gaan echt niet ongeveer dezelfde tijd rijden als Wüst op de 1500.
Een seconde op Pechtein is lang niet genoeg...dan heeft ze slechts 6 seconde voorsprong op de 5 km...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin. Pechstein en Sablikova gaan echt niet ongeveer dezelfde tijd rijden als Wüst op de 1500. Als Wüst goed in orde is, moet ze zeker een seconde kunnen pakken op beide, ben ik van overtuigd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 1. Claudia Pechstein, Dui 83. 955 2. IREEN WÜST 83. 975 0,06 3. Natalia Czerwonka, Pol 84. 455 1,50 4. Martina Sábliková, Tsj 84. 471 1,55 5. Joelija Skokova, Rus 84. 863 2,73 6. DIANE VALKENBURG 85. 108 3,46 7. LINDA DE VRIES 85. 563 4,83 8. Jekater. Lobysjeva, Rus 85. 653 5,10 9. Hege Bøkko, Noo 85. 878 5,77 10. Isabell Ost, Dui 85. 885 5,79 11. ANNOUK V.D. WEIJDEN 85. 936 5,95 12. Katarzyna Wozniak, Pol 86. 320 7,10 13. Olga Graf, Rus 86. 426 7,42 14. Ida Nj tun, Noo 86. 701 8,24 15. Karolina Erbanová, Tsj 86. 851 8,69 |
Inderdaad, wat erger ik me weer groen en geel aan Herbert, met zijn: HOE kan Wust DIT weggeven, 3 seconden voor in de laatste twee ronden..... Terwijl iedereen twee ritten ervoor 39,5 heeft gezien en Wust altijd te hard weg gaat en altijd laatste rond of 2 stil staat, zeker op buitenijs.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:30 schreef Szura het volgende:
Kan die mongool van een Dijkstra niet eens gewoon z'n kop houden?
Heb maar een paar ritten 3000m gezien maar wat was ie weer aan het raaskallen.
"Valkenburg is deze ronde dichter bij Pechstein aan het komen, doet ze goed"
Vervolgens beide rondetijd 33,9 in beeld
Ik zie die Fransman best de top 6 halen hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:02 schreef danos het volgende:
[..]
Inderdaad, wat erger ik me weer groen en geel aan Herbert, met zijn: HOE kan Wust DIT weggeven, 3 seconden voor in de laatste twee ronden..... Terwijl iedereen twee ritten ervoor 39,5 heeft gezien en Wust altijd te hard weg gaat en altijd laatste rond of 2 stil staat, zeker op buitenijs.
Kijk nou alweer uit naar het ophemelen van al die skeeleraars (ja! die komt uit het skeeleren!), en natuurlijk die fransman die nooit top6 haalt.
Zendt de belg niet uit? Toch leuk, weer eens wat anders voor Renaat!
Ik heb ondertussen wel genoeg Pechstein in mijn leven gezienquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch knap wat ze op haar 39e presteert?
Die had ik gelezen, ik vroeg om bevestiging of het nog steeds hetzelfde was en zoquote:
Ids, waar ben je?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:52 schreef TheVulture het volgende:
Die hand van Ritsma gaat volgens mij onder tafel zo richting de knie van Friesinger
Ik geef m geen ongelijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:52 schreef TheVulture het volgende:
Die hand van Ritsma gaat volgens mij onder tafel zo richting de knie van Friesinger
Ik weet niet wat hij thuis op de bank heeft zittenquote:
Inderdaad... kutwijf dat het is!quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:00 schreef wimderon het volgende:
Daar heb je toch helemaal geen fluit aan, zo'n opmerking van Friesinger. Op wie moeten we letten voor winst vraagt Mart. Eerst Kramer noemen, dan Bøkko en dan 'de rest van de Nederlandse jongens'. Ja, dan zit je wellicht goed ja.
Vind het ook lastig te voorspellen, hoe goed is Kramer nu en kan Bokko de druk nu wel aan als favoriet?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar wat moet ze dan zeggen, er zijn ook maar 4 mensen die een podium kunnen halen
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:07 schreef Mani89 het volgende:
Wat een treurige dag dat ik blij moet zijn om Frank Snoeks te horen.
Opening was ook niet echt goed.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:09 schreef Ericr het volgende:
Verweij had ik wel meer van verwacht op de 500m.
Dat hoeft niet per sé, dit seizoen wint Kramer niet zomaar veel tijd op de 5 en 10km.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:09 schreef danos het volgende:
Bokko moet onder de 37 iig om het leuk te maken...
Bloemen was 3e op de 500 van het EK een paar jaar terug, net wat Snoeks zeg. Bloemen is uitstekend op een buitenbaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als Bloemen 37.8 rijdt, dan moet Kramer een lage 37'er kunnen rijden...
Beter luisteren? Snoeks had het over Verwijfdquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bloemen was 3e op de 500 van het EK een paar jaar terug, net wat Snoeks zeg. Bloemen is uitstekend op een buitenbaan.
x10.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:11 schreef Paxcon het volgende:
Sorry dat ik zo'n noob ben hoor, maar hoe worden die hondersten van secondes verekend met bijv. de 5 kilometer, aangezien daar gemakkelijk grote verschillen ontstaan.
Dan lette ik inderdaad niet op. Maar desondanks denk ik dat deze tijd echt niet per se slecht is. Van Verweij had je wat meer kunnen verwachten ja.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:11 schreef danos het volgende:
[..]
Beter luisteren? Snoeks had het over Verwijfd
De tijd over de andere afstanden wordt naar gemiddelde snelheid over 500m meter omgerekend. Bijv: de tijd van de 1500m wordt door 3 gedeeld. Voor de vier afstanden worden dan de gemiddelde tijden over de 500 meters bij elkaar geteld. Dat is wordt de eindscore.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:11 schreef Paxcon het volgende:
Sorry dat ik zo'n noob ben hoor, maar hoe worden die hondersten van secondes verekend met bijv. de 5 kilometer, aangezien daar gemakkelijk grote verschillen ontstaan.
Alle afstanden worden teruggerekend naar de 500m. Dus voor de 5km worden de tijden door 10 gedeeld en bij de tijd van de 500 meter opgeteld.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:11 schreef Paxcon het volgende:
Staan 1,2,3.quote:
Iedere schaatser zit in een ploeg. Niks interessants aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:18 schreef danos het volgende:
Wel interessant dat bokko en contin in een ploeg zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |