SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
This isn't even my final form.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
Welke hufter vertelde dan dat bir bier was?
Raki is dan weer wel bir, snap je het nog?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
Raki is door de grieken uitgevonden.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Raki is dan weer wel bir, snap je het nog?
quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
quote:
quote:
Het was 1 van jullie Turkenquote:
Het wordt tijd voor een boek; Bir voor dummies.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Wil je geband worden ofzo ? besef je wel wat je in een turkentopic zegt ?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
Raki is door de grieken uitgevonden.
Ja ja, en Atatürk komt zeker ook uit Griekenland.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mail maar naar forum@fok.nl dat je een ban voor me wilt aanvragenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:44 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een boek; Bir voor dummies.
[..]
Wil je geband worden ofzo ? besef je wel wat je in een turkentopic zegt ?
Is dat een groentesoort? En zo ja, is het bir?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja ja, en Atatürk komt zeker ook uit Griekenland.
Wacht...
Ik roep mijn moeder erbij. Nu gaan jullie er van lustenquote:
quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:44 schreef Levolution het volgende:
Ja ja, en Atatürk komt zeker ook uit Griekenland.
Wacht...
Je droomde zeker dat febe de Turkse Beker haalde ?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:48 schreef xminator het volgende:
Kan het wat rustiger hiero? Ik probeer te slapen.
Snel je mond spoelen, zulks smerigheid wil ik hier niet horen!quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Okquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Snel je mond spoelen, zulks smerigheid wil ik hier niet horen!
Welnee, dat is ouzo!quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neen, waarom zou ik over voet al dromen als ik ook over jeanne kan dromenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:49 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je droomde zeker dat febe de Turkse Beker haalde ?
Jij ook dudequote:Op zaterdag 31 december 2011 13:55 schreef Weissman het volgende:
Wammes, onze redder in nood![]()
Trouwens iedereen een hartstikke bir 2012 toegewenst.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Iedereen natuurlijk een bir nieuw en prachtig 2012!
Kin omhoog
Rug recht
Schouders naar achteren
Voeten naast elkaar
De armen alsof er rollen tapijt onder vast gehouden worden
Glimlach
Denk aan de glorie van Turkiye
Ja, dat is een bir 2012
Ja, ik drink er een biertje op.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:55 schreef Weissman het volgende:
Wammes, onze redder in nood![]()
Trouwens iedereen een hartstikke bir 2012 toegewenst.
Een bira.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, ik drink er een biertje op.
Deze man weetquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Iedereen natuurlijk een bir nieuw en prachtig 2012!
Kin omhoog
Rug recht
Schouders naar achteren
Voeten naast elkaar
De armen alsof er rollen tapijt onder vast gehouden worden
Glimlach
Denk aan de glorie van Turkiye
Ja, dat is een bir 2012
Tell me about it lanquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:24 schreef Weissman het volgende:
Oliebollen bakken eindigt in vuurzee
Dit gebeurt nooit met sarma, dolma of manti. Ook daarom Turkaij bir. Altijd bir lan, altijd !
Is ze lekker danquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik roep mijn moeder erbij. Nu gaan jullie er van lusten
Nee. Maar haar eten is wel lekker.quote:
Wat is haar specialiteit danquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Maar haar eten is wel lekker.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:13 schreef Ayca het volgende:
Alvast een gelukkig nieuw jaar jongens!
Aan iedereen ook toegewenst.xxquote:Op zondag 1 januari 2012 02:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal
Hopelijk heeft iedereen z'n vingers nog!
Ja volgens mij sliep jij voor 12en forever alonequote:Op zondag 1 januari 2012 07:16 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik heb geslapen en ben al een tijdje wakker, u mad ?
Die kun je eten man.quote:Op zondag 1 januari 2012 14:41 schreef Julis het volgende:
En de daaropvolgende stap is Genghis Khan?
En waarom werden er kwartels gevangen? Ik lees net dat het siervogels zijn. Verkochten ze kwartels in Bolu?
Vind het wel meevallen, het is apart. Vind ik kip of kalkoen toch lekkerder.quote:Op zondag 1 januari 2012 15:18 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh. Daar dacht ik ook even aan, hmmm. Smaakt het lekker ja?
Ahaquote:Op zondag 1 januari 2012 15:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen, het is apart. Vind ik kip of kalkoen toch lekkerder.
* zarGon beaamt en bevestigt. Jüliş smaakt naar kip.quote:Op zondag 1 januari 2012 15:23 schreef Julis het volgende:
[..]
Aha. Er gaat niets boven kip als vleessoort voor mijn smaakpapillen
.
![]()
WTFquote:Op zondag 1 januari 2012 15:23 schreef Julis het volgende:
[..]
Aha. Er gaat niets boven kip als vleessoort voor mijn smaakpapillen
.
![]()
quote:Op zondag 1 januari 2012 14:03 schreef xminator het volgende:
Ja volgens mij sliep jij voor 12en forever alone
Ik kan geen jaar vooruit plannen, maar ik zal het overwegen. Het is wel ver weg voor mij.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:02 schreef Weissman het volgende:
[..]
Thnx brahWie wil er volgend jaar mee ?
Naar?quote:Op zondag 1 januari 2012 16:02 schreef Weissman het volgende:
[..]
Thnx brahWie wil er volgend jaar mee ?
Ik plan ook niet vooruit bro, zeker niet. Maar dit is gew epic.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:03 schreef Levolution het volgende:
Ik kan geen jaar vooruit plannen, maar ik zal het overwegen. Het is wel ver weg voor mij.
quote:
quote:
Tja, zo ging het ook bij mij. Gew doen, niet plannen.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Respect, een nieuwjaarsduik staat nog altijd op mijn to-do-lijstje.... De tijd begint alleen wel een beetje te dringen.
quote:Op zondag 1 januari 2012 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
* zarGon beaamt en bevestigt. Jüliş smaakt naar kip.
quote:Op zondag 1 januari 2012 16:10 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik plan ook niet vooruit bro, zeker niet. Maar dit is gew epic.
[..]
[..]
Tautologie.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:57 schreef Julis het volgende:
[..].
. Dat kwam door de KFC!!!
Beamen en bevestigen, contaminatie toch?
Daarom schijt hebben aan politiek.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:14 schreef Weissman het volgende:
Ik weet niet wat ik met mijn bir roots moet na het zien van deze foto.
[ afbeelding ]
Doet me trouwens ook nadenken over het feit dat neonazi's in Duitsland het gemunt hebben op Turken.
zware HOAX..quote:Op zondag 1 januari 2012 19:14 schreef Weissman het volgende:
Ik weet niet wat ik met mijn bir roots moet na het zien van deze foto.
[ afbeelding ]
Doet me trouwens ook nadenken over het feit dat neonazi's in Duitsland het gemunt hebben op Turken.
ja want turkaij altijd bir zekerquote:
Oh ja, dat zeker. Was bedoeld als troll. Bovenstaande Homo Erectus is er al ingetuind. Nu wachten op de rest.quote:
zogenaamde musevi, a.q. wie hou jij voor de gek? kimin kloon'usun ulan? a.q Fettos'uquote:Op zondag 1 januari 2012 19:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
ja want turkaij altijd bir zekerbir kere de isinize gelmeyene yalan demeyin a.q.
[..]
Oh ja, dat zeker. Was bedoeld als troll. Bovenstaande Homo Erectus is er al ingetuind. Nu wachten op de rest.
En dan als het echt is? Wat the fuck maakt dat uit?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
ja want turkaij altijd bir zekerbir kere de isinize gelmeyene yalan demeyin a.q.
[..]
Oh ja, dat zeker. Was bedoeld als troll. Bovenstaande Homo Erectus is er al ingetuind. Nu wachten op de rest.
Het ís echt. Degene op de foto aan de Turkse kant ken je zelfs van z'n naam. Şükrü Saracoğlu.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En dan als het echt is? Wat the fuck maakt dat uit?
Eens bir altijd Bir.
hemaal nie waar kijk dan naar die piksels rondom sukru's hoofd daaraan kan ik echt wel zien dat het bewerkte fotootje isquote:Op maandag 2 januari 2012 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het ís echt. Degene op de foto aan de Turkse kant ken je zelfs van z'n naam. Şükrü Saracoğlu.
Bro, slechte food man.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb hier deze dingen, maar hoe moet ik ze maken?
Staat geen bereiding niks op.
[ afbeelding ]
Ik weet man maar ik ben rond deze dagen niet zo streng.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Bro, slechte food man.
Maar je kan ze koken, je kan ze bakken, zelfs in de magnetron. Maakt echt geen donder uit.
Wat is het lekkerste?quote:Op maandag 2 januari 2012 00:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Gewoon in water koken is het beste lijkt me.
Vooruit, ik heb me ook laten gaan.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik weet man maar ik ben rond deze dagen niet zo streng.
Ik bak alles, altijd met olie, maar boter kan vast ook wel. Dat is aan jou.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Van bakken krijg je sowieso een lekkerder smaakje dan van koken, is bij Bosnische worsten wel zo.
In olie of boter?
Hoogvuur, laag, middel? Minuten?quote:Op maandag 2 januari 2012 00:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik bak alles, altijd met olie, maar boter kan vast ook wel. Dat is aan jou.
Water koken en die dingen zo'n 8 à 10 minuten in laten liggen.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb hier deze dingen, maar hoe moet ik ze maken?
Staat geen bereiding niks op.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 januari 2012 00:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vooruit, ik heb me ook laten gaan.
Hoe een Turk sosis zou maken:
Snijd ze 1x doormidden (of in meer stukken als je sosissen lang zijn). Vervolgens maak je in elke helft inkepingen en daarna bak je ze tot ze kromtrekken.
Zo dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, het is geen ossehaas ofzo dat het zo perfect moet.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoogvuur, laag, middel? Minuten?
Ja, die zijn volgens mij redelijk afgekoeld ofzo, waardoor ze zo gaan rimpelen.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:54 schreef zarGon het volgende:
[..]!
Op de tweede foto lijken ze trouwens op worst.
quote:Op maandag 2 januari 2012 00:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoogvuur, laag, middel? Minuten?
Dit kan inderdaad ook prima.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:55 schreef zarGon het volgende:
[..].
Als ik lui ben kook ik water in de waterkoker, pleur ik het in een pan, doe de sosis erin en donder de klep er dan op. En haal ik het op over 10 minuten..
Nou je bed in!quote:Op maandag 2 januari 2012 01:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Omdat ik geen zin had om veel vies te maken en te wachten tot het water is gekookt heb ik ze in de magnetron gedaan zoals Turq zei. Was lekker en vullend.
Bedankt voor de overige tips.
quote:Op zondag 1 januari 2012 20:46 schreef EL_Presidente het volgende:
zogenaamde musevi, a.q. wie hou jij voor de gek? kimin kloon'usun ulan? a.q Fettos'u![]()
quote:
Deze manquote:Op maandag 2 januari 2012 00:12 schreef Turquaz52 het volgende:
En dan als het echt is? Wat the fuck maakt dat uit?
Eens bir altijd Bir.
quote:Op maandag 2 januari 2012 00:49 schreef JaleesaJoia het volgende:
oeps, sorry weiss.. ik ben je helemaal vergeten te contacten.. u mad?
quote:Op maandag 2 januari 2012 13:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Is iets Nederlands volgens mij. Ben het echt nooit tegen gekomen bij Turken/Marokkanen.
Ja en Turkaij altijd bir zekerquote:
Wat ben jij nou weer op je pik getrapt, flikker dan gewoon op huillie. Het is nou eenmaal zo dat de meeste Nederlandse ouders minder geven om hun kinderen dan Turkse/Marokkaanse oudersquote:Op maandag 2 januari 2012 14:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
[..]
Ja en Turkaij altijd bir zeker
Godver, wat een stel zwakbegaafden hier zeg
Dat is zeer subjectiefquote:Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat ben jij nou weer op je pik getrapt, flikker dan gewoon op huillie. Het is nou eenmaal zo dat de meeste Nederlandse ouders minder geven om hun kinderen dan Turkse/Marokkaanse ouders
Hm. Kostgeld is op zich een betekenisvolle bezigheid. Vanaf een bepaalde leeftijd zou iedereen dat eigenlijk moeten doen, mits ze er niet door in de geldproblemen raken. Hebben je ouders het iets ruimer en maakt het meebetalen aan de lasten je toch ietwat volwassener.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef Turquaz52 het volgende:
oh ja: Kostgeld, ook iets typisch nederlanders..
Ohw ja: Tunaydiin..
Zelfstandigheid geven is wat anders dan iemand op straat gooien zonder werk, studie en onderdak. Dat is puur verwaarlozing. Als je ze zelfstandigheid wilt geven zorg je dat ze vanaf hun 16e een bijbaantje zoeken en dat ze hun studiekeuzes maken.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Dat is zeer subjectief. Sommige ouders geven om hun kinderen door ze al wat meer zelfstandigheid te geven op een jonge leeftijd en sommige ouders doen dat weer door het kind in de watten te leggen. Ik geloof niet dat er een verschil zit in de mate hoeveel de ouders om het kind geven tussen de verschillende etniciteiten. Ze tonen het alleen anders.
Forceren is onzin. Ik steun mijn ouders ook niet omdat ze er om vragen maar omdat IK dat wil. Ik weet wat de situatie is en ik kan het geld missen (ik kan m'n CZ, school etc. immers ook nog gewoon zelf betalen)quote:Op maandag 2 januari 2012 14:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm. Kostgeld is op zich een betekenisvolle bezigheid. Vanaf een bepaalde leeftijd zou iedereen dat eigenlijk moeten doen, mits ze er niet door in de geldproblemen raken. Hebben je ouders het iets ruimer en maakt het meebetalen aan de lasten je toch ietwat volwassener.
Ik keur dat ook niet goed. Dat heb ik nergens beweerd. Ik ben het niet eens met de volgende stelling van je: "het is nou eenmaal zo dat de meeste Nederlandse ouders minder geven om hun kinderen dan Turkse/Marokkaanse ouders". Ik geloof niet dat daar een verschil in zit.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zelfstandigheid geven is wat anders dan iemand op straat gooien zonder werk, studie en onderdak. Dat is puur verwaarlozing. Als je ze zelfstandigheid wilt geven zorg je dat ze vanaf hun 16e een bijbaantje zoeken en dat ze hun studiekeuzes maken.
Kort door de bocht, zoals Julis het al heeft gezegd. Het is bij onze cultuur vanzelfsprekender dat je thuis blijft totdat je werkt en zelfs trouwt. Dat geeft de hoeveelheid liefde niet aan. Je merkt toch wel best vaak dat het op een gegeven moment clasht tussen kind en ouder (generatieverschillen) en het kan dus in het voordeel van beide partijen zijn als het kind het huis verlaat, terwijl de situatie in Turkse gezinnen uit de hand kan lopen. Om maar iets te noemen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat ben jij nou weer op je pik getrapt, flikker dan gewoon op huillie. Het is nou eenmaal zo dat de meeste Nederlandse ouders minder geven om hun kinderen dan Turkse/Marokkaanse ouders
Ik heb het niet over forceren, eh. Ik heb het over een opvoeding waarbij kostgeld 'normaal' is, iets dat vanzelfsprekend is wanneer je een bepaalde leeftijd hebt bereikt.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Forceren is onzin. Ik steun mijn ouders ook niet omdat ze er om vragen maar omdat IK dat wil. Ik weet wat de situatie is en ik kan het geld missen (ik kan m'n CZ, school etc. immers ook nog gewoon zelf betalen)
De Nederlandse families waarover jij het hebt zullen hun kinderen er niet uitgooien. Dat zijn vaak ook de families die meer geld tot hun beschikking hebben. En natuurlijk zullen er Turkse gezinnen zijn die niet of niet vaak naar pretparken e.d. gaan. Dat zijn vaak de mensen die het minder hebben en vaak uit een köy komen en met de hele köy feestden en die het hele concept van pretparken niet begrijpen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:25 schreef Levolution het volgende:
zarGon en Julis hebben wel gelijk.
Genoeg Turkse ouders die hun kinderen financieel wel onderhouden, maar ze geen liefde of ontwikkelingsstimuli geven. Terwijl er Nederlandse gezinnen zijn waarbij elk weekend iets met de familie gedaan wordt, of de kinderen in elke vakantie 'gegezdirmekt' worden (pretparken, vakanties etc.), komen veel Turkse gezinnen niet verder dan samen naar ATV haber kijken.
Hoe je het ook wendt, als je kinderen verwaarloost, zul je er later zelf spijt van krijgen, denk ik. Nederlandse ouders die hun kinderen op hun 18e uit huis zetten om rust aan hun hoofd te hebben of privacy te hebben o.i.d., zullen heel eenzaam eindigen in het bejaardentehuis als hun kinderen ze die 'rust en privacy' dan nog steeds gunnen. Terwijl Turkse kinderen sneller geneigd zijn hun ouders ook op hun oude dag te bezoeken/onderhouden.
Maar, kwestie van cultuurverschillen. Dat maakt de een nog geen betere ouder dan de ander, omdat ze dus op veel gebieden anders handelen.
Dat is waar, maar anderzijds kun je bij Turken weer pijn voelen bij het feit dat veel kinderen niet met een goede partner trouwen, omdat ze niet echt de ruimte hadden om te oriënteren (verboden vriendjes te hebben etc.), of omdat hun partner min of meer uitgekozen wordt, of omdat er spanning is tussen partner en schoonouders omdat ze elkaar niet mogen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Nederlandse families waarover jij het hebt zullen hun kinderen er niet uitgooien. Dat zijn vaak ook de families die meer geld tot hun beschikking hebben. En natuurlijk zullen er Turkse gezinnen zijn die niet of niet vaak naar pretparken e.d. gaan. Dat zijn vaak de mensen die het minder hebben en vaak uit een köy komen en met de hele köy feestden en die het hele concept van pretparken niet begrijpen.
Dat Nederlanders minder om elkaar geven komt dan ook weer keihard terug in het bejaardentehuis leven. Het doet mij gewoon pijn (ja echt pijn) om op tv te zien dat een bejaarde man die in een bejaarde tehuis woont en eigenlijk liever dood wilt omdat zijn kinderen hem niet meer bezoeken en zijn dierbare hond overleden is. Het enige wat hij in die laatste jaren overhad was zijn hond en die is er nu ook niet meer...Dit kan ik me in Turkse gezinnen gewoon veel en veel minder voorstellen terwijl dit in Nederland gewoon vanzelfsprekend is.
Sowieso, Turkse haberler.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Overigens is ATV Haber echt trouwens AKP boeren nieuws![]()
De nieuwsberichten met Mehmet Ali Birand. Hij ligt altijd in de deuk om die filmpjes xD.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso, Turkse haberler.
Eentje doet nou ook elke keer zo'n 'grappig' internetfilmpje erin als filler, geen idee welke.
Het uitkiezen van partners ben ik ook tegen ja en komt gelukkig steeds minder en minder voor. Het aso worden van de Nederlandse samenleving waar de Nederlanders een centrale rol in spelen komt dan weer wel steeds meer en meer voor.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is waar, maar anderzijds kun je bij Turken weer pijn voelen bij het feit dat veel kinderen niet met een goede partner trouwen, omdat ze niet echt de ruimte hadden om te oriënteren (verboden vriendjes te hebben etc.), of omdat hun partner min of meer uitgekozen wordt, of omdat er spanning is tussen partner en schoonouders omdat ze elkaar niet mogen.
Je hebt dus gelijk dat sommige aspecten triest zijn, maar bij elke bevolking zul je trieste aspecten tegenkomen. Het is dus onmogelijk om te zeggen dat Turkse ouders beter zijn.
Kanal D Haber jeweetzquote:Op maandag 2 januari 2012 15:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso, Turkse haberler.
Eentje doet nou ook elke keer zo'n 'grappig' internetfilmpje erin als filler, geen idee welke.
Ohja, hij ja.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:41 schreef Julis het volgende:
[..]
De nieuwsberichten met Mehmet Ali Birand. Hij ligt altijd in de deuk om die filmpjes xD.
Voor mijn gevoel heb je gelijk, maar ik zou dit niet glashard durven beweren.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederlanders moeten gewoon steeds meer en meer minder van elkaar hebben. De Nederlandse samenleving is een individu samenleving en de Turkse is een groepen samenleving. Daar zit het grote verschil in. Dat komt in zoveel verschillende dingen naar voren zoals hoe men dus met elkaar in families omgaan.
Met z'n fel gekleurde niet passende horlogesquote:Op maandag 2 januari 2012 15:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ohja, hij ja.
Wat een trollface is die man toch.
quote:Op maandag 2 januari 2012 15:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met z'n fel gekleurde niet passende horloges
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 januari 2012 15:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Met z'n fel gekleurde niet passende horloges
[ afbeelding ]
Jaquote:Op maandag 2 januari 2012 15:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ohja, hij ja.
Wat een trollface is die man toch.
Dat zijn vaak de families in overgang. De families met zeer conservatieve ouders overgaan op vrijere ouders.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heb je gelijk, maar ik zou dit niet glashard durven beweren.
Turken hebben vaak hele hechte families inderdaad. Maar in sommige gevallen is er ook zoveel vijandelijkheid binnen Turkse families, dat gaat ook nergens meer over.
quote:
Jaquote:Op maandag 2 januari 2012 15:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij heeft echt vaak moeite om uit z'n woorden te komen en zegt vaak verkeerde woorden![]()
Overigens die reacties eronder
Turken op internet
Hijquote:
Ik ga helemaal stuk op werk.quote:
Jammer dat het niet tastbaar is en het dus een gevoelskwestie is. Ik wil alleen even zeggen een "groepen samenleving" zoals jij dat omschrijft ook niet alles is. De bedoelingen zijn goed (zorgen voor elkaar, opkomen voor elkaar; kortom: hogere mate van solidariteit), maar al snel voelt het beklemmend aan omdat iedereen zich met elkaar bemoeit, er geroddeld wordt en je al snel merkt dat wordt tegengehouden in je denken en doen wanneer dat niet overeenkomt met het denken en doen van die maatschappij.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nederlanders moeten gewoon steeds meer en meer minder van elkaar hebben. De Nederlandse samenleving is een individu samenleving en de Turkse is een groepen samenleving. Daar zit het grote verschil in. Dat komt in zoveel verschillende dingen naar voren zoals hoe men dus met elkaar in families omgaan.
Verhitte discussiesquote:Op maandag 2 januari 2012 17:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat voor soort discussies mis je precies?
Ik vindt het niet iets typisch Nederlands. Eerder een rare manier om je kind bewust te willen maken.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:23 schreef Turquaz52 het volgende:
oh ja: Kostgeld, ook iets typisch nederlanders..
Ohw ja: Tunaydiin..
Ik ''flikker'' niet op. En ben in geen geval een huillie. Maar dat had je zelf ook al doorquote:Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
QFFTquote:Op maandag 2 januari 2012 14:39 schreef Julis het volgende:
Dat is zeer subjectief. Sommige ouders geven om hun kinderen door ze al wat meer zelfstandigheid te geven op een jonge leeftijd en sommige ouders doen dat weer door het kind in de watten te leggen. Ik geloof niet dat er een verschil zit in de mate hoeveel de ouders om het kind geven tussen de verschillende etniciteiten. Ze tonen het alleen anders.
Dat is 'm juist. Ik denk dat veel ouders daar de balans niet in kunnen vinden.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:44 schreef zarGon het volgende:
Hm. Kostgeld is op zich een betekenisvolle bezigheid. Vanaf een bepaalde leeftijd zou iedereen dat eigenlijk moeten doen, mits ze er niet door in de geldproblemen raken. Hebben je ouders het iets ruimer en maakt het meebetalen aan de lasten je toch ietwat volwassener.
Net als je aantijging wordt je oordeel ook verworpen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zelfstandigheid geven is wat anders dan iemand op straat gooien zonder werk, studie en onderdak. Dat is puur verwaarlozing. Als je ze zelfstandigheid wilt geven zorg je dat ze vanaf hun 16e een bijbaantje zoeken en dat ze hun studiekeuzes maken.
En toch doet iedereen het. Maar niet op dezelfde manier.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Forceren is onzin. Ik steun mijn ouders ook niet omdat ze er om vragen maar omdat IK dat wil. Ik weet wat de situatie is en ik kan het geld missen (ik kan m'n CZ, school etc. immers ook nog gewoon zelf betalen)
Dat geloof ik ook niet. En zoals eerder gezegd is dat niet terug te koppelen aan de afkomst van een ouder.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:47 schreef Julis het volgende:
Ik keur dat ook niet goed. Dat heb ik nergens beweerd. Ik ben het niet eens met de volgende stelling van je: "het is nou eenmaal zo dat de meeste Nederlandse ouders minder geven om hun kinderen dan Turkse/Marokkaanse ouders". Ik geloof niet dat daar een verschil in zit.
QFFTquote:Op maandag 2 januari 2012 14:47 schreef zarGon het volgende:
Kort door de bocht, zoals Julis het al heeft gezegd. Het is bij onze cultuur vanzelfsprekender dat je thuis blijft totdat je werkt en zelfs trouwt. Dat geeft de hoeveelheid liefde niet aan. Je merkt toch wel best vaak dat het op een gegeven moment clasht tussen kind en ouder (generatieverschillen) en het kan dus in het voordeel van beide partijen zijn als het kind het huis verlaat, terwijl de situatie in Turkse gezinnen uit de hand kan lopen. Om maar iets te noemen.
True that.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:51 schreef zarGon het volgende:
Ik heb het niet over forceren, eh. Ik heb het over een opvoeding waarbij kostgeld 'normaal' is, iets dat vanzelfsprekend is wanneer je een bepaalde leeftijd hebt bereikt.
Ik wil hiermee dus aangeven dat niet alles raar aan de Nederlanders is. Ik vind ze op sommige punten best nuchter, wat veel beter is dan bij Turken.
Meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden. Maar goed.quote:
Scherpe analyse.quote:Genoeg Turkse ouders die hun kinderen financieel wel onderhouden, maar ze geen liefde of ontwikkelingsstimuli geven. Terwijl er Nederlandse gezinnen zijn waarbij elk weekend iets met de familie gedaan wordt, of de kinderen in elke vakantie 'gegezdirmekt' worden (pretparken, vakanties etc.), komen veel Turkse gezinnen niet verder dan samen naar ATV haber kijken.
Ik denk net als bij de ouders dit weinig te maken heeft met de etniciteit van het kind.quote:Hoe je het ook wendt, als je kinderen verwaarloost, zul je er later zelf spijt van krijgen, denk ik. Nederlandse ouders die hun kinderen op hun 18e uit huis zetten om rust aan hun hoofd te hebben of privacy te hebben o.i.d., zullen heel eenzaam eindigen in het bejaardentehuis als hun kinderen ze die 'rust en privacy' dan nog steeds gunnen. Terwijl Turkse kinderen sneller geneigd zijn hun ouders ook op hun oude dag te bezoeken/onderhouden.
Wederom scherp.quote:Maar, kwestie van cultuurverschillen. Dat maakt de een nog geen betere ouder dan de ander, omdat ze dus op veel gebieden anders handelen. Het uit huis schoppen is wel meer Nederlands denk ik, maar dan is een te strenge opvoeding ook meer Turks.
Weinig aan toe te voegen.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:38 schreef Levolution het volgende:
Dat is waar, maar anderzijds kun je bij Turken weer pijn voelen bij het feit dat veel kinderen niet met een goede partner trouwen, omdat ze niet echt de ruimte hadden om te oriënteren (verboden vriendjes te hebben etc.), of omdat hun partner min of meer uitgekozen wordt, of omdat er spanning is tussen partner en schoonouders omdat ze elkaar niet mogen.
Je hebt dus gelijk dat sommige aspecten triest zijn, maar bij elke bevolking zul je trieste aspecten tegenkomen. Het is dus onmogelijk om te zeggen dat Turkse ouders beter zijn.
Ik denk dat dat idee wel achterhaald is. Mss stof voor een volgende discussie, Ayca ?quote:Op maandag 2 januari 2012 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
ik ben 100% nederlands en dat mijn ouders minder om me geven dan de buren om hun zoon is bullshit.. werkelijk bullshit.. wat een achterlijke uitspraak sorry hoor :squote:Op maandag 2 januari 2012 14:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 januari 2012 21:21 schreef JaleesaJoia het volgende:
hij doet maar....i dont give a shit
neuh, I aint even mad. zijn wel ergere dingen in het levenquote:
Het is patat.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:01 schreef Frietkraam het volgende:
seni seviyoum tum kalbimle <3xxx gr. gr. toedeledokie
Slechte bron.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:03 schreef Frietkraam het volgende:
ik verwijs u door naar mijn onderschrift.
Maar er staat patat! Nouhou. Doe niet zo gemeen!quote:Op maandag 2 januari 2012 22:13 schreef Weissman het volgende:
[..]
Turks is niet toegestaan; heb al een PR gemaakt.
Bhahahahaha!quote:Op maandag 2 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarschijnlijk Kütahya porselen.
quote:Op maandag 2 januari 2012 23:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarschijnlijk Kütahya porselen.
Noem mij een cultuurbarbaar, maar wat is dat voor gedicht?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:43 schreef zarGon het volgende:
Vreemde gedichten van Jan Hanlo poëzie noemen.
Veroorzaakt de slappe lach bij mij..
wat vind jij ervan dan??quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Ik vind dat we het probleem alleen bij de wortels kunnen aanpakken als we rechtdoorzee zijn. Door veel nietszeggende begrippen te gebruiken aan welke alleen een sterke context een goede invulling zou geven, zouden we de wereldproblematiek, welke ik niet nader noem, mogelijk ten einde kunnen brengen.quote:
With great liberty comes great responsibility!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar we waren toch zo liberaal?
Dit is echt een voorbeeld van een turk die probeert diplomatisch over te komenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vind dat we het probleem alleen bij de wortels kunnen aanpakken als we rechtdoorzee zijn. Door veel nietszeggende begrippen te gebruiken aan welke alleen een sterke context een goede invulling zou geven, zouden we de wereldproblematiek, welke ik niet nader noem, mogelijk ten einde kunnen brengen.
what the ....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vind dat we het probleem alleen bij de wortels kunnen aanpakken als we rechtdoorzee zijn. Door veel nietszeggende begrippen te gebruiken aan welke alleen een sterke context een goede invulling zou geven, zouden we de wereldproblematiek, welke ik niet nader noem, mogelijk ten einde kunnen brengen.
Dit is echt een voorbeeld van een zuurpruim die zelfs zelfspot in de vorm van cynisme niet doorziet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is echt een voorbeeld van een turk die probeert diplomatisch over te komen
ga spelen
Hij reageert niet goed/traag. En eenhandtypen. Nee geen fap.quote:
Moet frustrerend zijn, als iedereen over je praat, terwijl jij zwetend een reactie bij elkaar probeert te sprokkelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hij reageert niet goed/traag. En eenhandtypen. Nee geen fap.![]()
Deze post duurde heel lang om te maken.
Jij mag geen fap zeggen. ayip!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:17 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hij reageert niet goed/traag. En eenhandtypen. Nee geen fap.![]()
Deze post duurde heel lang om te maken.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is echt een voorbeeld van een turk die probeert diplomatisch over te komen
ga spelen
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is echt een voorbeeld van een zuurpruim die zelfs zelfspot in de vorm van cynisme niet doorziet.
ga slapen
jij echt slieme turk horquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit is echt een voorbeeld van een zuurpruim die zelfs zelfspot in de vorm van cynisme niet doorziet.
ga slapen
couldn't care lessquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Moet frustrerend zijn, als iedereen over je praat, terwijl jij zwetend een reactie bij elkaar probeert te sprokkelen.
thnx anyway levoquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring, anders had ik je graag geholpen.
stel je vraag dan meteenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:18 schreef JaleesaJoia het volgende:
heeft iemand hier ervaring met de Fok! app op android?
Probeer eens hier te vragen:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:29 schreef JaleesaJoia het volgende:
omdat ik er problemen mee heb die ik zelf niet opgelost krijg.. als ik een DM of PM ontvang dan komt er rechtsbovenin een "1" te staan.. maar zodra ik het heb gelezen, blijft die "1" alsnog staan.. pas als ik via een pc inlog en de berichten verwijder, verdwijnt de 1 op mn app.. op het begin had ik dit probleem helemaal niet :s kut app!
thnx! kusje?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:31 schreef Che_ het volgende:
kijk dan naar haar display, dat komt niet al te snugger over
thanks!!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Probeer eens hier te vragen:
[MOBILE] TouchPhone forumlayout #22
Welke browser gebruik je? Dat aantal hoort te verdwijnen nadat je je berichten hebt gelezen (op http://dm.fok.nl/).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:29 schreef JaleesaJoia het volgende:
omdat ik er problemen mee heb die ik zelf niet opgelost krijg.. als ik een DM of PM ontvang dan komt er rechtsbovenin een "1" te staan.. maar zodra ik het heb gelezen, blijft die "1" alsnog staan.. pas als ik via een pc inlog en de berichten verwijder, verdwijnt de 1 op mn app.. op het begin had ik dit probleem helemaal niet :s kut app!
niks.. en je kan ook niet eens via de 2.0 versie op t forum komen.. dus ik MOET de oude gebruiken :squote:
Waar blijven jouw foto's dan, held?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:31 schreef Che_ het volgende:
kijk dan naar haar display, dat komt niet al te snugger over
ik heb serieus geen ideequote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welke browser gebruik je? Dat aantal hoort te verdwijnen nadat je je berichten hebt gelezen (op http://dm.fok.nl/).
watquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
niks.. en je kan ook niet eens via de 2.0 versie op t forum komen.. dus ik MOET de oude gebruiken :s
Ga gewoon naar forum.fok.nl?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
niks.. en je kan ook niet eens via de 2.0 versie op t forum komen.. dus ik MOET de oude gebruiken :s
hahaha.. die hoef ik ECHT niet te zien. mag hij lekker prive houden!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:34 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waar blijven jouw foto's dan, held?
de white knight is weer aan komen galopperen hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:34 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waar blijven jouw foto's dan, held?
samsung galaxy squote:
nooit eerder geprobeerd eerlijk gezegd.. ik zal ns ff kijken.. thanks!quote:
Voor het eerst hang ik eens de white knight uit, ja.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
de white knight is weer aan komen galopperen hoor
nee!!! met bitches bedoelde ik niet specifiek "dames" hoor..quote:
Niks persoonlijk hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Voor het eerst hang ik eens de white knight uit, ja.
Kom hier gewoon lekker trollen over Turken, Atatürk of wat dan ook. Niemand vraagt je om persoonlijk te worden.
Ze gebruikt dus wel een app.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat doet ze ook. Er is geen standalone FOK!-app.
sommige mensen voelen zich nou eenmaal groot als ze andere via internet kunnen beledigen.. maar dat zijn toevallig wel altijd die personen die zelf geen foto durven te plaatsen.. rarara hoe kan dat ?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Voor het eerst hang ik eens de white knight uit, ja.
Kom hier gewoon lekker trollen over Turken, Atatürk of wat dan ook. Niemand vraagt je om persoonlijk te worden.
Je klikt op het internet-icoontje op je telefoon, surft naar http://forum.fok.nl en krijgt daar een mobiele lay-out van het forum te zien, toch?quote:
Voor mensen die niet eens weten welke browser ze gebruiken (niet negatief bedoeld, is gewoon de zo) is alles een app.quote:
Hoe heet de app dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
ik gebruik echt een app ja, gedownload in mn "market"
Ik heb hem net ook gedownload, staat gewoon in market.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Voor mensen die niet eens weten welke browser ze gebruiken (niet negatief bedoeld, is gewoon de zo) is alles een app.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:44 schreef JaleesaJoia het volgende:
maar het is ECHT een app.. het heet zelfs "FOK! app" .. dus ligt echt niet aan mij
ik heb er dan wel geen verstand van.. maar dit was toch gewoon een app?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:45 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik heb hem net ook gedownload, staat gewoon in market.
Ja haha.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:45 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
ik heb er dan wel geen verstand van.. maar dit was toch gewoon een app?:p
je weet dat je een link naar het forum kan plaatsen op je één van je home screens hèquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:47 schreef JaleesaJoia het volgende:
nouja, ik ben lui.. ik vind het wel makkelijk dat ik op mn homescreen gewoon op het icoontje kan klikken en ik direct in t forum zit!
ehh... hehehe, ga je me heel hard uitlachen als ik nee zeg?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
je weet dat je een link naar het forum kan plaatsen op je één van je home screens hè
Open je browser. Surf naar http://forum.fok.nl/. Voeg dat adres toe als een bookmark (gebruik je menu-knop). Ga naar je home screen. Klik op een leeg plekje en houd je vinger ingedrukt. Voeg de bookmark toe als een shortcut.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:49 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
ehh... hehehe, ga je me heel hard uitlachen als ik nee zeg?
echt nietquote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
en btw: in mn browser is de "1" nu weg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |