abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64549005
Nou dat heb ik weer, op het moment dat ik nog wat oliebolletjes uit de oven wil halen vliegt de bakplaat met bakpapier in de hens, enfin ik heb meteen de gaskraan dichtgedaan en het brandje in de oven met een heel klein beetje schuim kunnen doven.
Nou las ik dat het gebruik hier van eventueel schade kunnen veroorzaken maar ik zie geen schade en heb de oven met water en zeep op het oog weer helemaal schoon gekregen...
Is het zo dat de schade zich pas later zal openbaren of iets dergelijks of heb ik gewoon geluk gehad?
Mocht het van belang zijn, het poeder was blauw.

[ Bericht 1% gewijzigd door WammesWaggel op 01-01-2009 03:08:04 (correctie, poeder ipv schuim) ]
pi_64549203
En waarom heb je het dan over een poederblusser in je OP, terwijl je een vraag steld over een schuimblusser ?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 1 januari 2009 @ 02:59:56 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64549233
Ik wilde je altijd nog eens bedanken voor die lezing uit je sig, maar ik wist je usernaam niet meer,
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64549248
Ligt er aan of je een A, B of C blusser hebt.. (staat wel op de blusser zelf) Een poederblusser wil nl nog wel eens schade aan electrische apparatuur veroorzaken (is op basis van een zout, gaat overal tussen zitten kortom ellende). Schuim is anders maar ook daar zit een schade gevaar aan voor het betreffende apparaat maar niet zo zeer voor alle electronica in de ruimte (leuk he zo'n BHV cursus... je weet nooit waar het goed voor is lol). Je zult het vast wel merken naar verloop van tijd.. gelukkig nieuwjaar bij de weg.
So afraid of getting older, I'm only good at being young
pi_64549342
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 02:57 schreef Sakura het volgende:
En waarom heb je het dan over een poederblusser in je OP, terwijl je een vraag steld over een schuimblusser ?
Dat was een fout van mijn kant, excuses.
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 02:59 schreef soylent het volgende:
Ik wilde je altijd nog eens bedanken voor die lezing uit je sig, maar ik wist je usernaam niet meer,
Graag gedaan
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 03:01 schreef tralalalars het volgende:
Ligt er aan of je een A, B of C blusser hebt.. (staat wel op de blusser zelf) Een poederblusser wil nl nog wel eens schade aan electrische apparatuur veroorzaken (is op basis van een zout, gaat overal tussen zitten kortom ellende). Schuim is anders maar ook daar zit een schade gevaar aan voor het betreffende apparaat maar niet zo zeer voor alle electronica in de ruimte (leuk he zo'n BHV cursus... je weet nooit waar het goed voor is lol). Je zult het vast wel merken naar verloop van tijd.. gelukkig nieuwjaar bij de weg.
Het betreft volgens de bus een:
Sicli
1KG Poeder ABC
5A 21B

Jij ook gelukkig nieuwjaar!
pi_64549359
Poeder is inderdaad funest voor electronica. Het bestaat voor 100% uit minerale zouten, wat invreet op alle electronica. Gewoon claimen op de brandverzekering. En voortaan schuimblussers kopen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_64550855
het probleem met poeder is dat het zo ontzettent fijn is dat het in je hele huis komt,ook in alle electronica zoals tv,computer etc.

daarom voortaan schuim gebruiken voor in het huis,alleen is schuim iets duurder in aanschaf.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_64555819
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 09:46 schreef the_contract_killer het volgende:
het probleem met poeder is dat het zo ontzettent fijn is dat het in je hele huis komt,ook in alle electronica zoals tv,computer etc.

daarom voortaan schuim gebruiken voor in het huis,alleen is schuim iets duurder in aanschaf.
Het beste is om een vetbrandblusser of nog beter, een blusdeken in de keuken te hebben en voor de rest van het huis een schuimblusser. De gemiddelde schuimblusser kan overigens veilig blussen op apparatuur tot 1000volt.
Een vetbrandblusser is een blusser waar een soort foam uit komt waarmee je een, in brand geraakte frituurpan kunt blussen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 1 januari 2009 @ 15:46:49 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64555887
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:43 schreef dahei het volgende:

[..]

Het beste is om een vetbrandblusser of nog beter, een blusdeken in de keuken te hebben en voor de rest van het huis een schuimblusser. De gemiddelde schuimblusser kan overigens veilig blussen op apparatuur tot 1000volt.
Een vetbrandblusser is een blusser waar een soort foam uit komt waarmee je een, in brand geraakte frituurpan kunt blussen.
Sorry, maar ik krijg het niet ingebeeld hoe je een ovenbrand wilt doven met een blusdeken zonder zelf in de hens te gaan...
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:39:09 #10
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64561630
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:46 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Sorry, maar ik krijg het niet ingebeeld hoe je een ovenbrand wilt doven met een blusdeken zonder zelf in de hens te gaan...
deken eroverheen, ovendeur dicht en oven uit?
pi_64568992
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:39 schreef gateway het volgende:

[..]

deken eroverheen, ovendeur dicht en oven uit?
correct!

en trouwens.. oliebollen op bakpapier?
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:40:39 #12
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64569498
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

correct!

en trouwens.. oliebollen op bakpapier?
oliebollen bak je toch in de vetpot?
pi_64569564
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:40 schreef gateway het volgende:

[..]

oliebollen bak je toch in de vetpot?
pot vet op het gasstel ja
pi_64581761
oliebollen opwarmen kan in de oven of in magnatron,is het nou zo moeilijk !!
pi_64588801
Poederblussers zijn zo gemeen, dat ze in mijn ogen alleen geschikt zijn om een vluchtweg vrij te maken... Voor materiele schade heb je er weinig aan omdat wat je ermee blust daarna toch naar de klote is. Plus de omgeving. Een blusdeken en schuimblusser is idd veel beter geschikt voor in huis!
Maargoed wat gebeurd is is gebeurd... en achteraf is altijd makkelijk praten.

Ik zou iig die oven eruit halen. En verder de hele keuken en aansluitende ruimtes letterlijk van top tot teen goed schoonmaken en afsoppen. Met een beetje geluk zal de apparatuur in de keuken het overleven.. ligt eraan hoeveel poeder er in het rond gevlogen is.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:06:44 #16
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_64882774
het is zelfs zo erg, dat als je in oude huizen met houten vloeren op de begane grond een poederblusser leegspuit, de buurvrouw op 2 hoog na 3 maanden een nieuwe tv kan gaan kopen!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_64883099
alles zo goed schoonmaken die poeder is zo laxerend als de pest...
pi_64885025
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')