Dat was een fout van mijn kant, excuses.quote:Op donderdag 1 januari 2009 02:57 schreef Sakura het volgende:
En waarom heb je het dan over een poederblusser in je OP, terwijl je een vraag steld over een schuimblusser ?
Graag gedaanquote:Op donderdag 1 januari 2009 02:59 schreef soylent het volgende:
Ik wilde je altijd nog eens bedanken voor die lezing uit je sig, maar ik wist je usernaam niet meer,
Het betreft volgens de bus een:quote:Op donderdag 1 januari 2009 03:01 schreef tralalalars het volgende:
Ligt er aan of je een A, B of C blusser hebt.. (staat wel op de blusser zelf) Een poederblusser wil nl nog wel eens schade aan electrische apparatuur veroorzaken (is op basis van een zout, gaat overal tussen zitten kortom ellende). Schuim is anders maar ook daar zit een schade gevaar aan voor het betreffende apparaat maar niet zo zeer voor alle electronica in de ruimte (leuk he zo'n BHV cursus... je weet nooit waar het goed voor is lol). Je zult het vast wel merken naar verloop van tijd.. gelukkig nieuwjaar bij de weg.
Het beste is om een vetbrandblusser of nog beter, een blusdeken in de keuken te hebben en voor de rest van het huis een schuimblusser. De gemiddelde schuimblusser kan overigens veilig blussen op apparatuur tot 1000volt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 09:46 schreef the_contract_killer het volgende:
het probleem met poeder is dat het zo ontzettent fijn is dat het in je hele huis komt,ook in alle electronica zoals tv,computer etc.
daarom voortaan schuim gebruiken voor in het huis,alleen is schuim iets duurder in aanschaf.
Sorry, maar ik krijg het niet ingebeeld hoe je een ovenbrand wilt doven met een blusdeken zonder zelf in de hens te gaan...quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:43 schreef dahei het volgende:
[..]
Het beste is om een vetbrandblusser of nog beter, een blusdeken in de keuken te hebben en voor de rest van het huis een schuimblusser. De gemiddelde schuimblusser kan overigens veilig blussen op apparatuur tot 1000volt.
Een vetbrandblusser is een blusser waar een soort foam uit komt waarmee je een, in brand geraakte frituurpan kunt blussen.
deken eroverheen, ovendeur dicht en oven uit?quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:46 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Sorry, maar ik krijg het niet ingebeeld hoe je een ovenbrand wilt doven met een blusdeken zonder zelf in de hens te gaan...
correct!quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:39 schreef gateway het volgende:
[..]
deken eroverheen, ovendeur dicht en oven uit?
oliebollen bak je toch in de vetpot?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
correct!
en trouwens.. oliebollen op bakpapier?
pot vet op het gasstel jaquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:40 schreef gateway het volgende:
[..]
oliebollen bak je toch in de vetpot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |