abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106239917

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_106239949
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:11 schreef progje het volgende:
Sigme ik heb je op facebook een berichtje gestuurt met de naam van haar facebook account.
Ik ben te dom voor facebook. Maar met wat moeite heb ik je bericht gevonden, en haar account. Dank! Zal vanmiddag eens op zoek naar het adres van de dansschool en dan een kaartje schrijven.

En probability, ze is niet zo kleinzerig dat ze niet genoemd wil worden op fok dacht ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106239985
Dat is niet zo mooi... Hoe krijg je dat spul ontploffend?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106240102
En het staat sowieso ook al in een ander topic. Maar ik denk niet dat je zoiets sowieso toch stil houdt op Fok. Zoveel mensen kennen haar. En velen daarvan heeft ze ook op facebook....
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_106240205
Denk het ook niet en krijg hier een omdraaiende maag van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106240406
Ik ben er echt een beetje naar van..
  Vis een optie? zaterdag 31 december 2011 @ 11:40:30 #7
70532 loveli
N
pi_106240484
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:33 schreef Ml-etje het volgende:
Denk het ook niet en krijg hier een omdraaiende maag van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verse brandwonden zien er lelijk uit, maar de huid heeft een verbazend goed herstellend vermogen. Wanneer de brandwonden niet te diep zitten, kan het heel mooi genezen. Hoop dat de derdegraads brandwonden niet in haar gezicht zitten.
Vaak is derdegraads waar kleding zat. *hopes for the best*
crap in = crap out
pi_106240739
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Verse brandwonden zien er lelijk uit, maar de huid heeft een verbazend goed herstellend vermogen. Wanneer de brandwonden niet te diep zitten, kan het heel mooi genezen. Hoop dat de derdegraads brandwonden niet in haar gezicht zitten.
Vaak is derdegraads waar kleding zat. *hopes for the best*
Ja las ook al zoiets.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106240896
Brrrrrrrr, ik hoop dat ze goed herstelt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106241025
Jeetje wat erg zeg! Hopelijk herstelt ze goed idd!
pi_106241059
pff, da's niet niks. Hopelijk herstelt ze goed idd.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106241063
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:58 schreef _aurum_ het volgende:
pff, da's niet niks. Hopelijk herstelt ze goed idd.
Ja doei.
pi_106241233
Jemig :{
pi_106241676
Lijst voor vandaag:

O: roggebrood met pindakaas en wat 'Intens pure' hagelslag van de Ruijter
L: 2 gekookte eitjes, 2 volkorenboterhammen met hummus
T: banaan, appel
T: ?
D: gevogelte, potatowedges, asperges, andere groente, stukje spongecake
T: oliebol
T: biertjes O+
Ja doei.
pi_106241758
Jeetje wat erg!

Ml, die van sony! Werd enthousiast nadat lief er een had gekocht. Het is de lichtste, langste batterijduur, wifi en drop n drag voor 150 euro bij bol
pi_106241926
Jemig, wat een naar bericht ;(. Hoop dat het nog wat goedkomt, zeker in haar gezicht...

Progje, wil je mij ook een linkje sturen van haar fb account?
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:31:44 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106242161
Las het inderdaad op FB, damn ....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106243087
Ik hoop heel erg voor haar dat het allemaal meevalt :{

Ik heb net voor het eerst wafels gebakken, er zijn er twee gelukt _O- Het is zo'n hartjesijzer en ik was de hele tijd bang dat ik teveel beslag deed. Maar ff Youtube aangeslingerd en toen gezien dat dat zo'n vaart niet loopt, dus de laatste twee waren goed (die heb ik ook ff omgedraaid op het einde).

Ik heb maar notities gemaakt voor het volgend O&N oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_106243223
Nog een uurtje voordat het middernacht is hier!

SPOILER
pi_106243267
Wat vreselijk zeg :{ dat gun je niemand....
Er zijn ook al twee gasten halfdood omdat ze een vuurwerkbom hadden gemaakt. Ik snap dat echt niet. Ik vind vuurwerk doodeng :')

Ik ga ook beginnen met koken en bakken voor vanavond :) nu eerst tapenade, hummus en alvast beginnen met de appelflappen!

En Jeeeeeej voor Amsel *O* *O*
Be someone that makes you happy
pi_106243368
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:02 schreef Amsel het volgende:

SPOILER
*O* *O* *O*
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:08:36 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106243452
Ga straks ook beginnen met hapjes, lekker!

Amsel wat leuk!! Zit je al aan de champagne?

Gaat aanstaande vanochtend naar het werk om 5 uur, staat ie om 7 uur weer bij bed, was even een miscommunicatie :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106243467
Ik ga afwassen en mezelf in de plooi gooien en dan met weekendtas naar mijn ouders. Blijf daar slapen omdat ik vannacht niet naar huis durf met die gekken op straat met hun vuurwerk :r
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_106243484
quote:

SPOILER
*; *; *; *; *; *;
Ja doei.
pi_106243493
quote:

SPOILER
Whoohooo! :D
pi_106243532
Amsel O+. Wat ongelooflijk leuk en lief enzo O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106243608
quote:

SPOILER
Woehoe! Fijne jaarwisseling alvast!

Nog-steeds-ziek-boks met Prob! gelukkig wonen de vrienden waar we naartoe gaan om de hoek en vinden ze het vast niet erg als ik halverwege crash :)
pi_106243881
Wat fijn voor je Amsel!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_106243904
*O* voor Amsel! *O*
En -O- voor de brandwonden van SHE. -O- Vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt overigens. :o

Nog steeds beterschap Anna en Billy!
Ik heb mijn plannen ook rond voor vanavond. Eerst komt een vriendin eten, daarna gaan we even langs bij vrienden (heb nog wat koffiebonen voor iemand) en daarna ga ik lekker naar huis en lekker vroeg naar bed. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106243984
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En -O- voor de brandwonden van SHE. -O- Vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt overigens. :o

http://www.brandwondenstichting.nl/page/1192

Ze zal niet de enige zijn vrees ik.
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:23:04 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106244100
Ik lees net over SHE :o. Sjonge -O-.

Nog geen tandenborstel gekocht, wacht er even mee tot na ik bij de tandarts ben geweest. Dan is het tandsteen verwijderd en kan ik mooi opnieuw beginnen met een nieuwe tandenborstel en bij het volgende bezoek hopelijk constateren dat ik geen/weinig tandsteen heb.
Niet meer actief op Fok!
pi_106244187
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

http://www.brandwondenstichting.nl/page/1192

Ze zal niet de enige zijn vrees ik.
Ok! Ik ben helemaal niet van de sfeerverlichting enzo en bij mijn google aktie op bio ethanol zag ik dat het biologische benzine is ofzo. :D En toen kreeg ik het beeld van een sigaret bij het tanken en toen snapte ik het niet meer. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:25:42 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106244215
En ik vind Oudejaarsdag voor het eerst in misschien wel 15 jaar niet stom. Maar melancholisch zal ik wel weer even worden, vanavond :').

Ik ga zo eerst eens opruimen hier in huis (is twee weken niet gebeurd :')) en vanavond lekker filmpjes kijken, oliebollen eten, ragout etc :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:27:51 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106244307
Heeft iemand hier nog een idee van waar ik een betaalbaar, maar niet lelijk regenpak kan kopen? Ik ben bij Bristol, Hema en sportzaken geweest. Bristol had wel mooie, maar zelfs de L was nog veel te groot en kleiner hadden ze niet, bij de HEMA zaten ze allemaal nog keurig in een zakje, dan durf ik ze er niet uit te halen (+ maar 1 kleur = saai) en bij de sportzaken waren ze te duur. En ik ben het zat om steeds nat op het werk te zitten, want daar word ik dus ziekjes van. Heb nu nog keelpijn van natgeregend zijn gisteren.
Niet meer actief op Fok!
pi_106244364
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
*O* voor Amsel! *O*

Nog steeds beterschap Anna en Billy!
Ik heb mijn plannen ook rond voor vanavond. Eerst komt een vriendin eten, daarna gaan we even langs bij vrienden (heb nog wat koffiebonen voor iemand) en daarna ga ik lekker naar huis en lekker vroeg naar bed. O+
Ik weet niet hoe het gegaan is hoor, maar bijv. met de hele fles in een sierhaard spuiten die al warm is, waardoor de straal vlam vat, vuurbal wordt, in de fles gaat en ontploft.

Dus ook NOOIT op de BBQ spuiten met rare dingen zoals spiritus, benzine, enz, liever in een kopje doen en dan er opgieten.

Het enige wat redelijk veilig is om vanuit de fles in de (echte) openhaard te gieten is lampenolie, dat ontbrandt niet zo snel.
pi_106244384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ok! Ik ben helemaal niet van de sfeerverlichting enzo en bij mijn google aktie op bio ethanol zag ik dat het biologische benzine is ofzo. :D En toen kreeg ik het beeld van een sigaret bij het tanken en toen snapte ik het niet meer. :P
Ik vermoed dat er een steekvlam is ontstaan bij het bijgieten en dat toen die fles ontploft is.

Overigens heb ik wel sfeerverlichting, maar ik hou het bij waxinelichtjes. :P

Edit: wat Prob zegt dus.
pi_106244401
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:27 schreef Viking84 het volgende:
Heeft iemand hier nog een idee van waar ik een betaalbaar, maar niet lelijk regenpak kan kopen? Ik ben bij Bristol, Hema en sportzaken geweest. Bristol had wel mooie, maar zelfs de L was nog veel te groot en kleiner hadden ze niet, bij de HEMA zaten ze allemaal nog keurig in een zakje, dan durf ik ze er niet uit te halen (+ maar 1 kleur = saai) en bij de sportzaken waren ze te duur. En ik ben het zat om steeds nat op het werk te zitten, want daar word ik dus ziekjes van. Heb nu nog keelpijn van natgeregend zijn gisteren.
Een leuke poncho (bij de H&M, Zara enz) en een zwarte regenbroek?
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:32:04 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106244513
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:29 schreef Probability het volgende:

[..]

Een leuke poncho (bij de H&M, Zara enz) en een zwarte regenbroek?
Ah, dat is nog wel een idee :). Thx!
Niet meer actief op Fok!
pi_106244524
quote:

SPOILER
*O* Het is je zoooo gegund!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  Vis een optie? zaterdag 31 december 2011 @ 13:36:28 #40
70532 loveli
N
pi_106244727
Wat je ver haalt is lekker :+
crap in = crap out
pi_106244818
Tof amsel! :s)
Oliebollen gehaald en vanavond weer sushi :)
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:39:43 #42
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106244894
Wat de rest zegt Amsel! :)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:46:57 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106245259
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat de rest zegt Amsel! :)
^^.

Mark: Ik neem tien oliebollen en tien appelflappen mee. Ik: OK, dat is goed. Hij: Wil jij ook zo veel? Ik: Wat?! Ik dacht tien oliebollen en tien appelflappen in totaal :').
Niet meer actief op Fok!
pi_106245385
Och, en Amsel: Als je tip nodigs hebt over lange afstandsrelatie, dan ben ik de expert denk ik!
pi_106245394
Hahaha hij gaat 20 dingen eten vanavond? Wens hem maar succes :P

Ik heb een biscuitdeeg in de oven staan. Hopelijk wordt dit geen epic fail :'). Het taartenplan is trouwens iets gewijzigd; biscuitdeeg, een laag verse aarbeien gelei met schijfjes aardbei en een laag wite chocolademousse. Boter eromheen, even in de vriezer, en afgieten met ganache. Hehe. Champagnefrut ging niet lukken, ik kwam er niet uit wat de beste optie was :').
pi_106245404
Oeh en amsel *O* wat romantisch!!!
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:50:41 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106245430
Onze visite van vanaaf neemt de bollen mee, dis we hebben nu nog niks. Een boterham zometeen :). 🍞
pi_106245467
ik vind oliebollen vies. We gaan zo nog wel de stad in, misschien dat ik er nog 1 haal voor de duutser. Zijn introductie. En dan gaan we vanavond kaasfonduen en een filmpje kijken ofzo...Morgen langs m'n ouders, en dan weer richting Bremen...
pi_106245475
Ik heb
O: havermout met krentjes
L: halve avocado, 1 tomaat, 2 bth vegapate
T: peer, en ik neem straks onderweg vast wel een oliebol omdat het kan
D: tapas :9
T: taart :D
pi_106245482
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^^.

Mark: Ik neem tien oliebollen en tien appelflappen mee. Ik: OK, dat is goed. Hij: Wil jij ook zo veel? Ik: Wat?! Ik dacht tien oliebollen en tien appelflappen in totaal :').
Hij wilde ze allemaal zelf opeten? Knap als hij het weg krijgt. :7 Oliebollen zijn wel echt lekker, ik ga er denk ik ook nog een halen. :9

En ik heb ook eindelijk besloten wat ik vanavond ga doen: Eerst eten bij een vriendin, en dan gewoon naar huis en mijn bed in duiken met een boekje. Ik vind O&N niet leuk, maar elk jaar geef ik weer toe en ga ik naar een feest waar ik het niet naar mijn zin heb omdat ik het zo sneu vind om alleen thuis te zitten. :') Dit jaar maar eens proberen of dat echt zo erg is. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')