abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106239917

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_106239949
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:11 schreef progje het volgende:
Sigme ik heb je op facebook een berichtje gestuurt met de naam van haar facebook account.
Ik ben te dom voor facebook. Maar met wat moeite heb ik je bericht gevonden, en haar account. Dank! Zal vanmiddag eens op zoek naar het adres van de dansschool en dan een kaartje schrijven.

En probability, ze is niet zo kleinzerig dat ze niet genoemd wil worden op fok dacht ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106239985
Dat is niet zo mooi... Hoe krijg je dat spul ontploffend?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106240102
En het staat sowieso ook al in een ander topic. Maar ik denk niet dat je zoiets sowieso toch stil houdt op Fok. Zoveel mensen kennen haar. En velen daarvan heeft ze ook op facebook....
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_106240205
Denk het ook niet en krijg hier een omdraaiende maag van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106240406
Ik ben er echt een beetje naar van..
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zaterdag 31 december 2011 @ 11:40:30 #7
70532 loveli
N
pi_106240484
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:33 schreef Ml-etje het volgende:
Denk het ook niet en krijg hier een omdraaiende maag van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verse brandwonden zien er lelijk uit, maar de huid heeft een verbazend goed herstellend vermogen. Wanneer de brandwonden niet te diep zitten, kan het heel mooi genezen. Hoop dat de derdegraads brandwonden niet in haar gezicht zitten.
Vaak is derdegraads waar kleding zat. *hopes for the best*
crap in = crap out
pi_106240739
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Verse brandwonden zien er lelijk uit, maar de huid heeft een verbazend goed herstellend vermogen. Wanneer de brandwonden niet te diep zitten, kan het heel mooi genezen. Hoop dat de derdegraads brandwonden niet in haar gezicht zitten.
Vaak is derdegraads waar kleding zat. *hopes for the best*
Ja las ook al zoiets.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106240896
Brrrrrrrr, ik hoop dat ze goed herstelt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106241025
Jeetje wat erg zeg! Hopelijk herstelt ze goed idd!
pi_106241059
pff, da's niet niks. Hopelijk herstelt ze goed idd.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106241063
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:58 schreef _aurum_ het volgende:
pff, da's niet niks. Hopelijk herstelt ze goed idd.
Ja doei.
pi_106241233
Jemig :{
pi_106241676
Lijst voor vandaag:

O: roggebrood met pindakaas en wat 'Intens pure' hagelslag van de Ruijter
L: 2 gekookte eitjes, 2 volkorenboterhammen met hummus
T: banaan, appel
T: ?
D: gevogelte, potatowedges, asperges, andere groente, stukje spongecake
T: oliebol
T: biertjes O+
Ja doei.
pi_106241758
Jeetje wat erg!

Ml, die van sony! Werd enthousiast nadat lief er een had gekocht. Het is de lichtste, langste batterijduur, wifi en drop n drag voor 150 euro bij bol
pi_106241926
Jemig, wat een naar bericht ;(. Hoop dat het nog wat goedkomt, zeker in haar gezicht...

Progje, wil je mij ook een linkje sturen van haar fb account?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:31:44 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106242161
Las het inderdaad op FB, damn ....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106243087
Ik hoop heel erg voor haar dat het allemaal meevalt :{

Ik heb net voor het eerst wafels gebakken, er zijn er twee gelukt _O- Het is zo'n hartjesijzer en ik was de hele tijd bang dat ik teveel beslag deed. Maar ff Youtube aangeslingerd en toen gezien dat dat zo'n vaart niet loopt, dus de laatste twee waren goed (die heb ik ook ff omgedraaid op het einde).

Ik heb maar notities gemaakt voor het volgend O&N oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_106243223
Nog een uurtje voordat het middernacht is hier!

SPOILER
pi_106243267
Wat vreselijk zeg :{ dat gun je niemand....
Er zijn ook al twee gasten halfdood omdat ze een vuurwerkbom hadden gemaakt. Ik snap dat echt niet. Ik vind vuurwerk doodeng :')

Ik ga ook beginnen met koken en bakken voor vanavond :) nu eerst tapenade, hummus en alvast beginnen met de appelflappen!

En Jeeeeeej voor Amsel *O* *O*
Be someone that makes you happy
pi_106243368
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:02 schreef Amsel het volgende:

SPOILER
*O* *O* *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 31 december 2011 @ 13:08:36 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106243452
Ga straks ook beginnen met hapjes, lekker!

Amsel wat leuk!! Zit je al aan de champagne?

Gaat aanstaande vanochtend naar het werk om 5 uur, staat ie om 7 uur weer bij bed, was even een miscommunicatie :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106243467
Ik ga afwassen en mezelf in de plooi gooien en dan met weekendtas naar mijn ouders. Blijf daar slapen omdat ik vannacht niet naar huis durf met die gekken op straat met hun vuurwerk :r
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_106243484
quote:

SPOILER
*; *; *; *; *; *;
Ja doei.
pi_106243493
quote:

SPOILER
Whoohooo! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')