abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106237598
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
5 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
4 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 01-01-2012 09:29:59 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106237651
van wickie:

quote:
Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.

Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.

We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op *O*
We gaan het gewoon zien de komende maand.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:48 schreef wickie het volgende:
Ff een crosspost met reflux topic.

[..]

Daarna nogmaals vrijwillig fles op en nu diep in dromenland. Even ademhalen voor ons.
Oja en volgens de kinderarts heeft ze waarschijnlijk het RS virus onder de leden. De hoest was typisch RS. Het is op zijn retour, dus geen rede tot zorgen. Ook voorbij de 3 maande grens wat voor hun de opname grens is bij RS.
en

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:23 schreef danic het volgende:
Wickie wat fijn dat er zo goed actie wordt ondernomen. En fijn dat ze nu al 2 flessen goed heeft gedronken. Nadeel van die pepti vind ik de lucht, echt verschrikkelijk. Maar ja, als ze het drinkt, dat lijkt me het belangrijkste.

Hier had mup ook een rare dag. Ze slaapt al een dag of 4 uit olé! Tot een uur of 09.00! Vanmorgen weer geslapen van 11.00 tot 13.15 en daarna van 15.00 tot 16.00. Toen was ze poepsacherijnig en dus weer in bed gelegd door papa en heeft ze geslapen van 16.45 tot 18.00!!
Moet je mij maar eens vertellen wanneer ze moet eten hoor!
Ik kwam om 17.45 uit mijn werk, 18.00 Eva wakker, dus ik haar halen. Denk ik nog 'wat is die nattigheid die ik voel?' Zit ze tot aan d'r nek in de poep :r
Dat heeft ze dus nog nooit gehad. Dus romper, shirtje én broek in de biotex, samen met de aankleedkussenhoes. Mup maar gelijk een fles terwijl het bad volloopt en daarna lekker badderen.

Gewoon weer naar bed 's avonds (nou ja, half uurtje later) en sindsdien slaapt ze weer.
Ze zal wel ineens moeten groeien ofzo, ik snap et niet iig haha.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106238450
Oh wickie, ik hoop zó dat dit de ommekeer is voor Wies! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106239024
Er wordt hier carbid afgeschoten in de straat, Cas slaapt gewoon door :o
pi_106239058
Bizar hè, Eva lijkt er ook helemaal niet op te reageren!

Bitterend, volgens mij ligt het niet aan pampers hoor. Soms poepen ze gewoon veel in 1x en dat kan geen enkele luier binnenhouden.
pi_106239953
Hij besloot geen slaap meer nodig te hebben, ligt nu lekker te kraaien in de box *;
Heb echt een hekel aan vuurwerk, nu meer dan ooit.
pi_106240216
Hier nog één. Ben ook altijd de saaie doos van het vriendengroepje, want iedereen vindt vuurwerk leuk om af te steken. Maar zelfs vriendlief had er dit jaar geen zin in :o
Daarbij, normaal vieren we oud en nieuw met vier vrienden en 3 ervan hebben dit jaar andere plannen gemaakt, dus.......klein clubje vanavond.
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:07:35 #8
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106241352
Ik haat vuurwerk, ik ben heel bang voor vuurwerk (ooit naast vuurwerkongeluk gestaan) en Kiran slaapt aan voorkant en daardoor ook aan kant waar je t vuurwerk t meeste hoort. Vandeweek is ie wakker geworden, nu lijkt ie nog wakker te zijn.

Ik ben voor vuurwerkshows in elke gemeente. Geen los vuurwerk meer. Enik snap niet hoe je zoveel geld kan uitgeven aan zoiets tijdelijks.
In AD gisteren familie die 1500!!!!!! Euro had uitgegeven en ze gingen nog voor 200 euro pijlen halen. Vind ik zo bizar. Voor 1700 euro kunnen ze weekmet zijn vieren naar Spanje, laptop kopen etc ec etc nee schiet je in 2 uur ff de licht in. De mensheid is gek geworden echt waar.

/einde frustratiepost
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106241398
hahaha J-net, adem in, adem uit.
Maar ik snap je wel hoor :*
pi_106241615
Ik snap je volkomen ;)
Het lijkt nu rustig boven, ga zo maar eens spieken of hij slaapt. Zou wel even fijn zijn, vanmiddag nog even een uitstapje naar Prenatal. Autostoeltjes van 2011 in de aanbieding, maxicosi tobi wordt waarschijnlijk even gehaald. En een babyfoon, toch wel handig in ons nieuwe huis. Helemaal voor vanavond!

Cas heb ik net nog banaan gegeven, je had zijn gezicht moeten zien! Haha. En even bij AH de biologische potjes gehaald, altijd handig wanneer we op visite gaan. :+
pi_106241681
Hoe lang geldt die actie van de prenatal nog Cyntiaa? Is misschien ook wel wat voor ons, maar vandaag zit er niet meer in vrees ik.
pi_106241970
Ik zie hier dat het tot 8 januari geldt! Dan heb je dus nog even ;).
pi_106242000
ik kijk altijd achter het raam naar vuurwerk, heftig genoeg voor mij :Y)
* mignonne is een mietje

Hihi Danic die poepbroek :D fijne verrassing :')

Mijn kleine mup is ziekjes, ze heeft verhoging en is hangerig. Ik zie ook een flinke bobbel in haar mond dus ze zal wel een tandje krijgen. Komt me niet zo handig uit want ik moet mn hele eindejaarsritueel nog afdraaien :')

Wickie ik hoop zo ontzettend dat dit het is, dat jullie lieve Wiesje hier gewoon mee geholpen is en rust in haar lijfje krijgt. Ik gun het jullie ontzettend en hoop dat het snel allemaal duidelijk wordt.

En die melk meurt ja. Die nutramigen ook, gatverdegatver :X maar goed, ze krijgen er geen buikpijn en whatever van dus ik snap wel dat ze het gewoon drinken. Die muppet van mij drinkt het in principe ook probleemloos. Maar als oudste een slok neemt zegt ze ' gatsie mama, heul keivies! nie leuk!' :') ja dat krijg je ervan als je per se ook een slok uit die fles wil _O-
:)
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:30:01 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106242099
Argh, vuurwerk, vind het best mooi enzo hoor, maar geef er zelf geen cent aan uit... Of eigenlijk normaal wel, want dan zitten we met een man of 20 bij iemand en dan zit dat bij de prijs in :P Ik snap alleen niet dat ze zo overdag al alles afsteken, ik bedoel je ziet er dan toch geen hol van?

Ontopic dan maar; Anouk schijnt er geen last van te hebben!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106244175
Mignonne beterschap voor je mini.

Danic die poepbroek _O-

Vuurwerk vind ik ook niet zo veel aan. Grotere shows vind ik dan weer wel leuk. Vind het ook zonde van mijn geld, kan veel beter kinderkleertjes ervan kopen :+

Sarah krijgt nog altijd rond 5 uur 's morgens een klein flesje melk en dan slaapt ze verder.. Vanmorgen om 7 uur schrok ik wakker! Ze was nog niet geweest, dus ik tik manlief aan en zeg weet je hoe laat het is, hij nee, ik 7 uur en Saar is nog neit geweest op dat moment begint er een meisje heelgezellig te keuvelen in haar eigen kamer O+ Rond half acht pas een fles gegeven en daarna nog lekker een beetje geslapen bij ons in bed :) En as we speak ze ligt nu ook al weer anderhalf uur stil in bed, er begint echt zo een rust te komen in ons moppie *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:01:51 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106254029
Wat fijn MP!

Iedereen een gezellige jaarwisseling gewenst en dat alle beebs maar mogen opknappen in 2012!
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:26:34 #17
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106255130
Jeeej MamaPurk, wat goed van Sarah *O* !

Wickie, ik hoop echt dat ze snel kunnen vinden wat er scheelt aan jullie meissie... Even een hele dikke :* voor jullie!

Hier een Draakje die zich ook niet druk maakt om het vuurwerk. Ik heb wel uit voorzorg alle rolluiken gesloten en alle andere deuren op de overloop dichtgemaakt zodat het geluid een stuk minder is, maar volgens mij is het niet nodig.
Toen ze nog geen week oud was waren ze bij de buurvrouw een nieuwe ketel aan het hangen, met het nodige hak- en breekwerk, en toen sliep ze er ook al doorheen, terwijl (8> en ik rechtop in bed zaten van de herrie! De kraam vroeg toen nog of ze Draak niet beneden neer moest leggen, maar ze zal straks nog wel meer herrie aan d'r hoofdje krijgen, als ze nu al went aan (onverwachte) geluiden, kan dat straks alleen maar in haar voordeel werken denk ik.

Zometeen eens alles klaarmaken voor een paar uurtjes weg. Even een bliksembezoek aan onze vriendengroep die samen O&N vieren. En dan lekker voor 0.00uur weer thuis zijn!
pi_106256136
ik wens jullie allemaal een fantastische en gezonde 2012 O+ O+
pi_106258785
MP, fijn dat het zo goed gaat met Sara *O* Ik hoop dat het zo blijft.

Mignonne, beterschap voor je kleintje. Tandje zal vast wel snel doorkomen. En is het nog gelukt met je eindejaarsritueel?

Vanmiddag nog op het nippertje DE aankoop van het jaar gedaan. Wij hebben omdat ik merkte dat Marieke het rustigst was als ze in bed strak ingestopt was een pacco gekocht. En mevrouw heeft vandaag al twee keer geslapen met dat ding en daarbij viel ze een stuk makkelijker in slaap. Ze slaapt ook langer waardoor ze met het aantal voedingen beter uitkomt. Hadden we dat nou maar eerder bedacht.

Ze sliep tijdens het winkelen vanmorgen en vanmiddag ook compleet door alle vuurwerkknallen heen. Zelfs de astronaut die op 3 meter van de wandelwagen ontplofte (en bedankt he, pukkelige kl*tepuber, ik schrok me een hartverzakking) deed haar niets. Ik ben trots op onze meid!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 31 december 2011 @ 19:14:00 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106259300
ik lees goed nieuws van MP en SB. fijn! Mignonne sterkte met je pukkie! :*

Geert gaat steeds actiever zélf op zoek naar de borst. Hij lag vanavond nadat hij door papa was afgedroogd en aangekleed op ons bed waar ik me ook aan 't afdrogen was. Hij draait op z'n buik, kruipt naar me toe, gaat op z'n knieen zitten en hapte zo aan _O- O+

verder .. vuurwerk :X ze hebben me vier jaar geleden verstijfd uit 'n portiek geplukt en naar huis moeten dragen .. ze dachten in eerste instantie dat ik me aanstelde en ik moest dus gewoon mee naar buiten. Prima, sinds die dag mag ik oudejaarsdag + nacht gewoon lekker cocoonen en lekker bang achter glas zijn :+ Mijn man was vanmiddag nog even wat vergeten boodschapjes halen, dus ik heb de tv aangehad en ben lekker gaan stofzuigen en opruimen. M'n man kwam thuis en zei: zo mag het altijd wel oudjaar zijn; dan wordt er tenminste ook eens opgeruimd . en bedankt he :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106259455
ow Geert O+

leuk dat de pacco werkt SB! hier eentje van mijn schoonzus geleend maar geen succes ze vond het vreselijk...wat wel werkt is haar handje vast houden en rustig liedjes in haar oor fluisteren O+ O+ valt ze gelijk in slaap!

en vuurwerk :N heb er een hekel aan, de kat zit de hele dag onder de commode zich te verstoppen :{ arme beest
  zaterdag 31 december 2011 @ 19:33:31 #22
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106260008
Nu je het zegt... waar is de poes eigenlijk :o * __Isis__ opzoekgaat
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 31 december 2011 @ 19:42:25 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106260311
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:33 schreef __Isis__ het volgende:
Nu je het zegt... waar is de poes eigenlijk :o * __Isis__ opzoekgaat
die van ons zijn echte buitenkatten, maar nu liggen ze thank god allebei rustig op de bankleuning. Vorig jaar werd onze kater aangereden die we uiteindelijk in hebben moeten slapen, omdat hij teveel (inwendige) verwondingen had. M'n hart breekt nog steeds als ik voor me zie hoe hij me kopjes aan 't geven was op de tafel bij de dierenarts terwijl hij moest vergaan van de pijn :'(
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106261573
Fijne jaarwisseling iedereen! Mijn baby snurkt gewoon lekker door het vuurwerk heen! *;
pi_106262112
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

die van ons zijn echte buitenkatten, maar nu liggen ze thank god allebei rustig op de bankleuning. Vorig jaar werd onze kater aangereden die we uiteindelijk in hebben moeten slapen, omdat hij teveel (inwendige) verwondingen had. M'n hart breekt nog steeds als ik voor me zie hoe hij me kopjes aan 't geven was op de tafel bij de dierenarts terwijl hij moest vergaan van de pijn :'(
:'( :*

Isis poes gevonden?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 31 december 2011 @ 20:44:31 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106262251
hier pitten ze trouwens ook gewoon door 't vuurwerk heen (toegegeven, Jan slaapt sowieso wel door z'n melatonine, maar toch, als hij wil kan hij daar ook tegen vechten ;) ) Wij gaan zo, als hij klaar is met de was opvouwen, heel burgelijk een potje kaarten met z'n tweeen. Stokbroodje kruidenboter en crackertje erbij. Geert ligt ernaast op de bank te pitten, en Jan word standaard rond 'n uur of elf wel wakker dus die kan mooi vuurwerk kijken met papa straks. Misschien dat ik m'n dochter nog bel, moet net geluk hebben dat ik er door kom natuurlijk.

pi_106262649
Over stinkende dieetmelk gesproken, Dottir zelf stinkt ook behoorlijk sinds ze dat spul drinkt. Vooral als ze net uit bed komt!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106264325
Klopt vanyel, alsof heg uit hun poriën komt. Ik weet het nog van kindjes van het kinderdagverblijf.

DJMO, waarom krijgt Jan melatonine om te slapen? Maakt hij zelf te weinig aan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 31 december 2011 @ 22:43:12 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106264896
Danic: ik duik wel even in je pm, want dat hoort hier niet thuis ;)

pi_106267012
Niet bijgelezen want weekendje weg :)
Maar wat slaapt hij goed door ondanks de herrie O+

Allemaal een goed en gezond 2012, dat het met onze gezinnetjes maar allemaal heel voorspoedig mag gaan en evt ellende snel achter ons gelaten kan worden. :*
pi_106267267
Wat een heerlijkheid Nirak.

Iedereen ook namens ons een heel fijn, mooi, liefdevol, gezond en goed 2012!

Onze kleine meid leek door te slapen totdat ze om half 11 wakker werd van de honger. Vanaf dat moment waren de knallen en lichtflitsen te interessant om te negeren en mevrouw weigerde dus ook te gaan slapen.

Uiteindelijk viel madame tijdens het hoogtepunt van het geknal (om kwart over 12) in een diepe coma. Op dat moment waren er zoveel knallen en flitsen dat het een continu gerommel werd en dat vond ze blijkbaar niet interessant. Hopelijk slaapt ze morgenochtend een beetje uit, anders gaat ze vast heel erg mopperen. Vervelender voor haar dan voor ons overigens.
pi_106267602
Allemaal een heel mooi en gezond 2012!!
Eva slaapt er hier ook redelijk doorheen. Heeft een paar keer geschrokken rechtop gezeten, maar viel gelijk weer om (letterlijk) in slaap.
Nu ligt ze in baar slaap heel zachtjes te kermen, dus ze heeft er op de achtergrond wel wat last van. We gaan merken wat de nacht gaat brengen.
pi_106270519
Bah, vuurwerk is hier al een tijdje voorbij, maar vriend en ik zitten klaarwakker te 'genieten' van de muziek van de buren. Gezien de locatie waar we wonen (vlak bij schiphol) en we een nieuwbouwhuis hebben kan ik je vertellen dat de geluidsisolatie hier wel goed geregeld is. Als Marieke eens een huilbui heeft waarin ze echt krijst dan hoor je haar buiten echt niet. Maar we kunnen nu wel letterlijk verstaan wat er gezongen wordt bij Synphonica in Rosso waar de buurman naar zit te kijken.

Vriend heeft, omdat wij willen slapen en Marieke ook echt haar rust nodig heeft, net aangebeld em te vragen of de muziek wat zachter mag in verband met ons dochtertje van 5 weken oud. Hij zei alleen maar dat hij zijn best ging doen en dat het niet zijn schuld of probleem (ik weet even niet meer wat hij precies zei) was dat ons kind zo licht slaapt.

Ik denk dat ik nu erg blij ben dat we een kind hebben, want anders had mijn vriend zich waarschijnlijk niet zomaar omgedraaid, maar was er een hoop gescholden en misschien zelfs wel gemept.

Ik kan mijn buurman wel de nek omdraaien. Het is namelijk niet de eerste keer dat we last hebben van zijn muziek. Als wij eens wat veel geluid maken doordat we een barbecue-feestje geven dan gaat het volume drastisch omlaag zodra hij daarom vraagt, maar andersom is dat nogal lastig gebleken.

* SummerBreeze noteert een goed voornemen voor 2012: geen rekening meer houden met de buurman, doet hij immers ook niet

/einde klaagpost
  zondag 1 januari 2012 @ 07:36:51 #34
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_106271819
Klaagpost? Mooi belachelijk.... Een béétje rekening houden met kan toch?!?!?! Of leef ik dan in de middeleeuwen? Hopelijk hebben jullie niet al te lang last gehad.

Seth is ongeveer de hele nacht op geweest, 13 man over de vloer en toen ie voor zijn avondfles kwam al meteen overprikkeld. Daarna nog een klein uur geslapen, weer wakker van het vuurwerk. Van drie tot vijf geslapen en inmiddels zit ik alweer even op. Hij kan gewoon zijn rust niet pakken. Zo sneu :(... Zuslief sliepoverigens overal doorheen, op dezelfde kamer :D

Een heel fijn 2012, dat alle baby's maar heerlijk opgroeien!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_106272027
Summerbreeze das mooi klote! Wij hebben ook zoiets aan de hand gehad toen Saar een week of drie was. Buurman was jarig, ook vriendelijk verzocht of het zachter mocht tot drie keer toe en toen gewoon de politie gebeld ivm overlast, daarna nooit meer last gehad terwijl daarvoor hadden we ook regelmatig last van hem. Ik denk dat het indruk heeft gemaakt en dat hij he niet verwacht had..

Hier heeft onze dame gewoon tot 8 uur uitgeslapen :D en ze draait tegenwoordig zelf op haar buik om zo te slapen! Ziet er wel maf uit als je gewent bent haar als een plank op de rug te zien liggen ;)
pi_106272843
Uiteindelijk hebben we tot een uur of half 5 last gehad van de buurman. Marieke is er gelukkig doorheen geslapen, want die was al overprikkeld genoeg. Misschien straks of morgen eens een gesprek met de buurman aangaan als hij nuchter is. Misschien is hij dan voor rede vatbaar (ik heb er een hard hoofd in, maar toch).

Marieke heeft overigens wel een lange ruk gemaakt vannacht voor haar doen. Rond half 1 hebben we haar een fles gegeven en om half 7 vanmorgen kwam ze pas weer. En nu pas zit mijn vriend haar de tweede fles van vandaag te geven. Ons hongerlappie lijkt makkelijker verzadigbaar te zijn *O*

Vervelend dat Seth zoveel last van jullie visite bleek te hebben Takkembah. Volgende keer dat het huis vol zit de flesjes misschien op zijn slaapkamertje geven zodat hij niet overprikkeld raakt?
pi_106272851
Eva is alleen even wakker geworden om 04.00 toen ze haar speentje kwijt was, maar heeft vervolgens tot 09.15 geslapen!! Wat een heerlijkheid! Het heeft ook totaal geen indruk gemaakt, het vuurwerk.
  zondag 1 januari 2012 @ 11:50:53 #38
348178 NotTheSame
pi_106273069
Summerbreeze, wat een hork van een buurman zeg :X ! Maar fijn dat ze nu zo 'makkelijk' is!

DJMO, wat leuk om te lezen dat Geert zelf actief zoekt!!

Even een *O* voor alle kindjes die lekker door het bombardement heen geslapen hebben!

En natuurlijk iedereen de beste wensen voor 2012!

Hier heeft Draakje weer bewezen een voorbeeldbaby te zijn O-) ! Van 20.00uur tot 23.00uur bij vrienden geweest (zo'n 10 man in een kleine woonkamer), madam heeft in de kinderwagenbak in de woonkamer rustig doorgeslapen tot we thuis waren!. Ze nog wel even wakker geweest na de laatste voeding om 23:30uur, maar een uurtje later is ze lekker weer gaan slapen, om vervolgens tot 3.30uur door te tukken en vanmorgen kwam ze pas om 8.00uur! Dit is nou al de derde dag op rij dat ze dit ritme aanhoud, dus ik heb zo m'n vermoedens dat we een nachtvoeding aan het lossen zijn *O* ! Al vind ik het aan de ene kant wel vroeg voor een frummel van 16 dagen oud?

Nu ligt ze weer lekker te tukken, manlief is op familiebezoek aan zijn kant van de familie, en na d'r volgende voeding gaan we naar mijn familie. Gisteren en vandaag als een malle gekolft om straks twee flesvoedingen te geven zodat we toch iets langer kunnen blijven (ik ben nog niet zo van het live voeden op een andere plek :@ ).
  zondag 1 januari 2012 @ 11:55:57 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106273120
Pfff SB wat een eikel zeg!

Zou ik ook niet zo snel doen als ik bv zou geven NTS.

Anouk werd wel ff wakker van het bombardement hier, maar viel redelijk snel, na 2 geruststellingen weer in slaap. Zometeen langs de opa's. Ik vermoed dat ze daar wel blijft pitten, want de ochtend waren zeer korte slaapjes, alhoewel ik wel eindelijk enige ritme bespeur! *O*
pi_106273310
NTS, ik ga dan gewoon boven voeden als ik me niet prettig voel in gezelschap. Kolven is natuurlijk wel gezelliger.

Hier ook door het vuurwerk heengeslapen.

Iedereen een mooi 2012 gewenst!
pi_106273350
Pfff SB ben je mooi klaar mee zo'n buurman!

fijn al de slapende kindjes!! hier eentje die tot van 10uur tot 2uur sliep om vervolgen wakker te worden van de honger...maar daarna waren de knallen en lichtjes te interessant en dus niet willen slapen... -O- :O

Nirak O+ geniet van jullie weekendje weg!

iedereen een gezonde en gelukkige 2012 gewenst :*
pi_106273385
Happy new year!

Ik voed gewoon overal, want anders worden we heel erg beperkt door zijn ritme (om de 3u). Dus bij schoonfamilie ook, in de HEMA, bij La Place, ik doe het gewoon en het gaat prima. Ik heb altijd een hemdje aan want ik aan de bovenkant naar beneden doe, en mijn shirt/trui gaat omhoog, dus ik heb nooit een blote buik. Vaak vraag ik vriendlief er even voor te gaan staan als ik mijn tepel eruit wip :D en als J. is aangelegd zie je dus eigenlijk niks bloots. Ik vind het prima gaan, en geeft dus een stuk meer vrijheid t.o.v. bezoekjes, winkelen, dagje weg etc.
pi_106273441
Jipster lekker hoor!! ik voed ook overal! laatst bij de C&A, in de auto, bij het CB ^O^
pi_106273525
Gelukkig nieuwjaar!

Bartje ging gisteravond eerst best goed slapen, maar toen kreeg hij last van krampjes, en was het drama.. Wel sneu voor hem. Vanmorgen ook nog een korte aanval, en nu is hij in slaap gevallen tijdens het drinken van zijn fles..

Ik merk toch dat hij wel gevoelige darmpjes heeft, afgelopen week zijn er toch een paar dingen geweest die wij gegeven hebben waar hij dan op reageert... En soms is het ook maar gokken wat het nu geweest is..
  zondag 1 januari 2012 @ 13:28:55 #45
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106274852
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 20:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

:'( :*

Isis poes gevonden?
Ja, zat bang op zolder. Toen we thuiskwamen om 3 uur sprong ze op bed tussen ons in en heeft daar even lekker een hele grote plas gedaan :( . Fijn! Midden in de nacht alles verschonen, gelukkig hebben we goede matrassen met losse matrashoezen, zodat we ze kunnen wassen/stomen anders hadden we ze gewoon weg kunnen gooien, het stinkt zo verschrikkelijk :r .

Anyway, wij hebben een topavond gehad, meiske heeft daar heerlijk in haar wagenbak geslapen, deze om 3 uur op de wagen gezet en naar huis gelopen. Daar nog een klein flesje en heerlijk geslapen tot 9 uur, wat een topgrietje is het toch! O+

Meiden allemaal het allerbeste voor 2012 en dat alle kindjes weer snel fit en beter zijn!!! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106275194
Alle beste wensen voor t nieuwe jaar!!!

Eva was gisterenavond om de anderhalf uur wakker tot ik haar om half elf op bed legde; ze werd pas om 8.10 u wakker! Heeft daarna nog geslapen tot 10.00u en ze ligt nu vanaf 11.00u te slapen. Zal zo wel wakker worden denk ik.

Wat buren betreft: wij hebben ook allemaal eilandbewoners in de buurt hoor.
Ik ging rond 2.00 u slapen en toen stond de muziek nog hard aan ergens in de buurt, gelukkig ben ik in slaap gevallen. Maar om 5.45 ging keihard de polonaise hollandaise aan en werd ik weer wakker. Manlief zei dat ze al veel vaker vannacht ineens de muziek keihard aanzetten, net lang genoeg om er wakker van te worden.
Kijk, ik snap best, het is oud en nieuw en prima dat je een feestje geeft, maar je bevindt je gewoon in een woonwijk dus een beetje normaa doen kan best.
Als je dan zonodig een groot feest met veel harde muziek wilt geven doe dat dan in een kroeg of weet ik t. Niet in een woonwijk en al helemaal niet heel de nacht door. Maar rekening houden met andere mensen is iets dat steeds zeldzamer wordt heb ik t idee.

Goedemorgen :)
Tralalalaaa
pi_106278105
Liefdevol nieuwjaar!

Ik vloei ineens weer :( ik ga morgen even bellen. Vertrouw het niet helemaal :N
Was al twee weken droog namelijk.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 1 januari 2012 @ 16:28:36 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106278536
Potdikke Vlindur, daar zit je niet bepaald op te wachten, ik hoop voor je dat het niets bjzonders is.... :{

Iedereen de beste wensen voor 2012! :)
pi_106280170
Ik wens iedereen een gezond en liefdevol 2012 toe!!

Sarah haar jaar is begonnen met een tand *O* EINDELIJK het puntje is door! Volgens mij staan er nog drie op springen in haar onderkaakje.. Mooie datum om je eerste tand te krijgen toch 1-1-2012!
  zondag 1 januari 2012 @ 17:46:01 #50
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_106280910
Allemaal een heel goed 2012! Dat al onze baby'tjes in dit jaar zullen uitgroeien tot gezonde vrolijke dreumesjes :*
Oude (on)bekende.
pi_106281242
Iedereen een happy 2012 *O*

Ik begin vandaag slecht }:| vanmiddag van de trap gevallen met Wies. Die heeft niks gelukkig.. ik heb overal heel veel pijn en mn duim die behoorlijk pijnlijk is...
En ook nog voor het eerst weer ongesteld aan het worden...

Met Wies gaat het steeds een beetje beter. Ze drinkt sinds gisteren weer hele flessen en sinds vandaag begint ze ook weer goed te poepen. Gewoon normaal, zonder pijn ofzo, wat fijn is dat voor haar, ik hoop dat dat zo blijft.
Gisteren is ze door alles heengeslapen. Mette ook en de 2 kids van onze gasten ook. En dat terwijl er weer duizendklappers voor ons raam met enkelglas werden afgestoken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106284199
Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Ean heeft door alles heen geslapen de babyfoon sloeg wel uit maar dat was van de knallen.
Ook onze katten hebben het prima gedaan. 1tje zat er op de vensterbank naar het vuurwerk te kijken en de rest was ook gewoon in de woonkamer.

Vanmorgen nog een doop gehad en ik was blij dat ik ean niet meegenomen had. Voor ons zat een stel met een baby van 7mnd en die werd moe waardoor ze ging jengelen heel begrijpelijk maar het leidde wel af.
pi_106285103
Wickie, fijn dat het steeds beter met Wies gaat, ik hoop dat het zo doorgaat! En wat rot dat je van de trap viel :'(

Hier was J wakker om 0.00uur, maar verblikte of verbloosde niet, zelfs niet toen we over straat naar huis gingen.

Vandaag bij nieuwjaar wensen in een kamer geweest met een kindje dat waterpokken heeft, wel al een paar dagen en zo goed als ingedroogd alle blaasjes. Zou dit nog erg besmettelijk zijn? Hoop niet dat J het krijgt, we zullen zien.

Morgen bij kdv kijken of we het wat vinden.
pi_106285826
Isis pff wat een nacht zeg! arme poes -O- en arme jullie :*

T_A_P jij moet morgen werken toch?? succes! ben benieuwd hoe Eva het op het kdv gaat doen! :*

wickie eng! :o gelukkig niks ernstig gebeurt

kiek mijn baby in bad O+
pi_106286078
ohhh O+ O+
  zondag 1 januari 2012 @ 20:22:34 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106286257
Zo guitig, Bitterend!
  zondag 1 januari 2012 @ 20:35:28 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106286907
Hier een geslaagd oud en nieuwfeest. We hadden met vrienden een boerderij gehuurd en daar 2 nachten geslapen. Het ging hartstikke goed, de authentieke bedstee fungeerde als speelkleed/box/bedje :D (er was ook een reisbedje, maar daar had-ie het naar mijn idee te koud in). Gisteravond sliep hij door alles heen, en hij heeft maar een keer 1 minuutje gehuild, vanmorgen om half 10 toen manlief het flesje niet snel genoeg klaarmaakte :D Hij heeft iedereen om zijn kleine vingertjes gewonden O+ Ben zelf wel magabrak nu, de wijntjes en bubbels hakken er wel in.
  zondag 1 januari 2012 @ 22:10:14 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106291251
Oh Wickie toch! Morgen zal de pijn nog wel erger zijn ben ik bang! :* Ik ben daar altijd angstig voor (ook omdat ik 5 dagen voor de bevalling al van de trap gestuiterd ben), ik loop ook erg voorzichtig, echt de achterkant van mijn voet tegen de trap aan.

Leuk die bad foto's he Bitterend! Moppie hoor!

Ik heb op de vorige pagina nog gemeld dat ik enige ritme bespeurde... Nah, niet dus. Bij opa 1 heeft ze de buren even laten horen dat ze er was, maar omdat ze 45 minuten daarvoor nog een fles had gehad, dachten we dat het slaap was. Ze viel na een half uur wel in slaap, maar na 15 minuten weer brullen. Toen kwam schoonzus en die had haar redelijk snel weer bedaard, toch maar fles en op was die! Vervolgens naar opa 2, daar kwam ze wakker aan, maar na 10 minuten in slaap gevallen (3 uur) en heeft tot 8 geslapen. Sindsdien is ze wakker en drinkt nu inmiddels haar tweede fles.... En dan hopelijk slapen tot 7 uur ofzo? Zou ik wel fijn vinden! :)
Morgen naar cb voor prik en wegen! Ben benieuwd hoe zwaar mijn spekkie is! :)
pi_106292089
Getver wickie, kijk je uit!

Oooh bitterend, wat een plaatje!

Even een vraagje nog over het eten (en dan hou ik er over op). Het is gelukt om over te gaan naar 3 flessen. Ze krijgt nu 3x 180/6 op een dag, de laatste met pap. Maar die gaan ineens maar moeizaam leeg. Hoeveel moet ze nou nog binnenkrijgen? Want op een goede dag drinkt ze ook nog zo'n 300cc sap. Dus aan vocht niets te kort. Yoghurt nu 1x gegeven, maar 3 hapjes waren genoeg. Daarna vond ze dat zure spul maar niks meer. Uiteraard blijf ik geven, ze lust het dan straks echt wel.

Maar we moeten pas 30-1 weer naar het cb en ik kan niet naar het inloopspreekuur omdat dit op mijn werkdag is. Dus vandaag even hier de vraag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 22:36:25 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106292287
waarom wil je perse op 3 flessen uitkomen als dat maar moeizaam gaan Danic? Waarom dan niet vier keer 150 + 5 en dan een extra momentje inlassen? Bij Jan werd ook gezegd dat we de avondfles maar moesten laten vallen want oud genoeg etc, maar hij heeft nog tot een jaar na die opmerking een fles gehad ;)

pi_106292886
Ja het is best gek. Ik luister weer braaf naar het cb en Eva mist de ochtendfles niet. Dan smikkelt ze een hele boterham weg met wat sap. Bij 4 flessen ging het drinken aardig, maar ook lang niet op. Ze laat vaak zo'n 30cc staan. Dat is nu ook, maar dan krijgt ze dus een fles minder. Ik weet gewoon niet of ze dan voldoende flesvoedin binnenkrijgt.
Ze krijgt op een dag genoeg overige voeding en vocht binnen dus dat is het probleem niet. Ik weet gewoon niet wat ze nu nog binnen hoort te krijgen.

Het punt van het laten staan is ook de onrust die in haar zit. Ze vindt dan dat ze lang genoeg bij je heeft gelegen en wil weer spelen. Ze wordt dan ook heel fel als je dit tegenhoudt omdat ik haar nog even wil laten boeren bijvoorbeeld. Als ze kon, zou ze van schoot af springen.
Ze is niet voor niets zo snel met haar ontwikkeling. Ze heeft gewoon geen rust in dr kont.
En het is al zo'n kleintje, ze heeft alles alweer verbrand voordat het goed en wel binnen is.
pi_106293009
bitterend scheer je benen ns joh! :+
grapje ;) wat een scheet zo <3 ze heeft het heerlijk naar haar zin zo te zien O+

Wicks :o :o gelukkig dat er verder niets is. Wat een schrik :{

mn meisje zegt mama! Echt heel duidelijk en heel gericht O+ O+ zo leuk!
Ze begint sinds kort steeds meer te brabbelen, ze zat vandaag letterlijk blablablabla te doen :') maar ze zegt mama! Heel echt Mama *O* ik vind t zo leuk
nu nog dat punt dat ze het niet alleen maar brullend eruit gooit als ik de kamer uit loop :+
pi_106293102
Oh mignonne wat gaaf!!

En ik zat ook op zo'n opmerking te broeden over de benen van bitterend, maar ben niet meer zo scherp. Last enzo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 23:02:39 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106293230
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:54 schreef danic het volgende:
Ja het is best gek. Ik luister weer braaf naar het cb en Eva mist de ochtendfles niet. Dan smikkelt ze een hele boterham weg met wat sap. Bij 4 flessen ging het drinken aardig, maar ook lang niet op. Ze laat vaak zo'n 30cc staan. Dat is nu ook, maar dan krijgt ze dus een fles minder. Ik weet gewoon niet of ze dan voldoende flesvoedin binnenkrijgt.
Ze krijgt op een dag genoeg overige voeding en vocht binnen dus dat is het probleem niet. Ik weet gewoon niet wat ze nu nog binnen hoort te krijgen.

Het punt van het laten staan is ook de onrust die in haar zit. Ze vindt dan dat ze lang genoeg bij je heeft gelegen en wil weer spelen. Ze wordt dan ook heel fel als je dit tegenhoudt omdat ik haar nog even wil laten boeren bijvoorbeeld. Als ze kon, zou ze van schoot af springen.
Ze is niet voor niets zo snel met haar ontwikkeling. Ze heeft gewoon geen rust in dr kont.
En het is al zo'n kleintje, ze heeft alles alweer verbrand voordat het goed en wel binnen is.
en ipv haar de fles te geven, maar gewoon een (tuit)beker in handen met een extra beker melk ipv in de fles, zou ze dat wel pikken?

zondag 1 januari 2012 @ 23:06:41 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106293412
Wat super Mignonne!
pi_106293508
Ze snapt niet wat e met een uitbreken moet en wordt dan heel driftig. Alsof ze denkt iets te drinken te krijgen wat ze vervolgens niet krijgt (omdat ze het er niet uit krijgt). Maar 4x150 gaat ook prima hoor.
Mijn vraag is meer wat ze nou op een dag binnen moet krijgen. Wellicht krijgt ze genoeg en is er niks aan de hand, maar ik weet dit gewoon niet. En tegenwoordig slaapt ze ook nog eens langer uit (oh heerlijkheid) dus zitten we vaak pas tussen 09.00 en 09.30 aan het ontbijt. Dus die ochtendfles laten vallen ging geel makkelijk. Ik had alleen verwacht dat ze dan die andere 3 gretiger zou drinken dan dat ze doet.

Bottomline: hoeveel moet ze nu drinken op een dag. Ze is volgende week 8 maanden (what!!! Niet waar, ik ontken *struisvogel*)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 23:13:00 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106293644
quote:
Je kunt de hoeveelheid flesvoeding voor je kindje ook zelf uitrekenen met een eenvoudig rekensommetje. Voor elke kilo die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig. Weegt je kindje bijvoorbeeld 4 kilo, dan is 4 x 150 ml = 600 ml voldoende.
http://www.nutriciavoorjo(...)nas/Hoeveelheid.aspx

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 23:14:04 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106293682
mignonne O+ mama is O+

pi_106293697
quote:
Daar heb je in het begin wat aan maar later niet meer. Puck zou dan nu 1500ml moeten drinken :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106293730
een baby moet gewoon moedermelk. veel gezonder.
pi_106293869
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een baby moet gewoon moedermelk. veel gezonder.
Was er ook een award voor Mr. Stating the obvious?
pi_106293972
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Was er ook een award voor Mr. Stating the obvious?
nee anders hak hem wel gehad he :@
pi_106294137
DML jij had me met dat schema voor het eten ook goed geholpen. Wat kun je hierover zeggen? Hoeveel drinkt/dronk puck toen hij zo oud was?

KD je bent er nog! Ik miste je al!

En verder ga ik niet te hoog op de kast zitten, maar de keuze voor flesvoeding is hier wel overwogen en niet zonder redenen. Ik weet ook wel dat borstvoeding beter kan zijn. Maar bovenstaande reactie is geen antwoord op mijn vraag.
pi_106294275
Drie flessen was volgens het cb hier heel normaal rond acht maanden. Ze zeiden dat je vaak zag dat ze dan er ook geen ander drinken naast wilden wegens genoeg dus wellicht juist het sap aanbod minderen zodat ze meer dorst heeft danic?
De flessen haalt ze namelijk meer voedingsstoffen uit dan sap. Dat is enkel vocht.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 23:27:46 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106294296
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Daar heb je in het begin wat aan maar later niet meer. Puck zou dan nu 1500ml moeten drinken :P
ik meen dat er ooit eens is gezegd dat het minimum 300cc aan zuivel producten moest zijn, maar don't hang me there. ik weet het eerlijk niet meer ..

pi_106294454
Ik had dus een reactie gelost, maar die is nergens te bekennen.
Ik dacht er ook al aan om minder sap te gaan geven.
En ik wil eens kijken of overstappen van een speentje 3 naar 4 ook helpt. Dan gaat het iets sneller. Is misschien fijn voor de kleine miss ongeduld haha.
pi_106294458
quote:
12s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik meen dat er ooit eens is gezegd dat het minimum 300cc aan zuivel producten moest zijn, maar don't hang me there. ik weet het eerlijk niet meer ..
Ik heb het laatst op geprobeerd te zoeken maar 300 is voor rond een jaar meen ik.
The way you rock'n'roll
pi_106294473
Sarah is bijna tien maanden en ik heb de laatste keer gevraagd wat ze aan flesvoeding moest krijgen en toen was het antwoord dat rond de tien maanden 500cc prima was. Daarkomtzebij ons nu ongeveer wel aan.
pi_106294480
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:24 schreef danic het volgende:
DML jij had me met dat schema voor het eten ook goed geholpen. Wat kun je hierover zeggen? Hoeveel drinkt/dronk puck toen hij zo oud was?

KD je bent er nog! Ik miste je al!

En verder ga ik niet te hoog op de kast zitten, maar de keuze voor flesvoeding is hier wel overwogen en niet zonder redenen. Ik weet ook wel dat borstvoeding beter kan zijn. Maar bovenstaande reactie is geen antwoord op mijn vraag.
Mja ik denk dat ik een beetje klaar ben met Fok (ik bedoel t niet negatief :P ) maar ik kijk eigenlijk alleen nog maar bij t kinderkleertjestopic of updatetopic, in het babytopic kan ik alleen maar herhalen dat ik verliefd ben op Lex en dat het een supermakkelijk jochie is, drinken doet ie, poepen,plassen,slapen... dus ik heb niets om over mee te praten :+
pi_106294552
Klinkt als een goed plan danic. Hopelijk werkt het voor eva :*

Jongste zegt gericht mama *O*
The way you rock'n'roll
pi_106294676
Dank mp, eva zit nu tussen de 500 en 600.
Misschien bel ik nog wel ff naar de infolijn van het cb.

Ik snap het KD. Ik hou wel van je scherpe opmerkingen en kan er over het algemeen ook heerlijk om lachen, dus vandaar dat ik je miste. Samen met je heerlijke gezwijmel over lex. Geniet er lekker van en hopelijk laat je ons af e. Toe weten hoe get gaat.

Oh en excuses voor de taalfouten. Telefoon in bed enzo. Vriend denkt dat ik lig te pitten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 23:37:53 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106294708
http://www.ouders.nl/friso/v0064.htm
quote:
Kinderen tussen 6 maanden en een jaar moeten een 0,5 liter tot een liter vocht binnenkrijgen. Voor de opvolgmelk geldt inderdaad een minimum van een 0,5 liter in verband met de voedingsstoffen. Voor een kind van 8 maanden geldt een richtlijn van 600 ml opvolgmelk.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 januari 2012 @ 23:38:21 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106294724
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klinkt als een goed plan danic. Hopelijk werkt het voor eva :*

Jongste zegt gericht mama *O*
wanneer ben jij bevallen van je tweede? :+ :P

pi_106294791
Dank DJMO, dan zitten we aardig goed. Morgen speentje 4.
pi_106294820
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:36 schreef danic het volgende:
Dank mp, eva zit nu tussen de 500 en 600.
Misschien bel ik nog wel ff naar de infolijn van het cb.

Ik snap het KD. Ik hou wel van je scherpe opmerkingen en kan er over het algemeen ook heerlijk om lachen, dus vandaar dat ik je miste. Samen met je heerlijke gezwijmel over lex. Geniet er lekker van en hopelijk laat je ons af e. Toe weten hoe get gaat.

Oh en excuses voor de taalfouten. Telefoon in bed enzo. Vriend denkt dat ik lig te pitten.
Sal ik goen welteguster! :+
En ik verdwijn niet hoor, ik zal alleen gewoon veel minder posten denk ik, na 4 jaar kindgebral weet je t ook wel een keertje :) en Mignonne! Mama O+ Ik vind het nog steeds heel bijzonder als elin het zegt (wat minder als ze MAMAMMAMAMAMMAMMAMAMMAMMAMAM doet om aandacht te krijgen) maar 's ochtends vanuit r kamertje 'mamaaaa'en als ik niet gelijk reageer 'Tjiiiimkjeeeee O+ '
pi_106301517
Het is zover. Deze dame moet vandaag weer werken en m'n mini voor het eerst naar t kinderdagverblijf... Gelukkig hoef ik maar een halve dag (omdat ik Eva weg ga brengen en daarna nog eentjes naar huis ga). Maar bah bah en nog eens bah!!!
Hoop dat m'n mini het goed gaat doen en wel gaat drinken...
Tralalalaaa
pi_106301557
Ik vind dat mama ook zooo lief. Hier ook nog vooral als ze niet blij is, maar heel soms ook gewoon bij een knuffel. Nog leuker O+

Dot komt op het moment ongeveer aan 500cc melk per dag. Daarvan komt een hoop er ook weer uit, maar hoeveel dat is weet ik niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106301631
Spannend TAP, succes ermee! Ik weet nog wel dat ik het raar vond, die eerste dag weer voor de klas..

Ik breng Bartje zo ook nog maar even naar de gastouder, heb nog wel een week vakantie, maar wil een aantal dingen nog doen, en dat gaat sneller zonder hem om mij heen..
  maandag 2 januari 2012 @ 09:23:48 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106302497
TAP wat spannend! Ik ben blij nog een maand aan verlofdagen over te hebben, anders had ik morgen al weer moeten beginnen :X Dat had ik echt nog niet gered!
  maandag 2 januari 2012 @ 10:50:43 #90
348178 NotTheSame
pi_106303865
Sorry, egopost... :')

Net voor het eerst op het inloopspreekuur geweest: Draakje is 320gram aangekomen in een week tijd en zit nu op 2820gram!
*O* voor mijn slagroom _O- !
pi_106304908
Zo..terug van vakantie...Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Op vakantie was er een grappig momentje.

M'n vrouw voorlezen dat je 75% meer kans op een meisje hebt bij stress in de tijd voordat je zwanger wordt...en vervolgens zegt Evan "oh oh" (Teletubbie stemmetje). Even later bleek dat hij z'n luier gewoon vol gepoept had. Het feit dat ie daarvoor waarschuwt is ook al grappig.

Ook hebben we voor het eerst met Evan gezwommen. Hij in een zwemband...hij vond het geweldig, ondanks dat het water kouder is dan in bad. Hij vond het zelfs leuk toen een dik kind een bommetje deed zodat er een golf water over hem heen ging. Hij keek alleen verbaasd.

Vuurwerk vond hij ook niet eng...hebben we in onze voortuin zitten kijken. Knallen deden hem weinig. Rook vond ie wat minder.

btw: geen nieuwe baby's meer in de openingspost?
  maandag 2 januari 2012 @ 12:36:20 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106306819
Wat lachen Cleany! En wat je vrouw heeft voorgelezen klopt in mijn geval! :D

De mevrouw van cb heeft geen vriendjes gemaakt met Anouk! Prikjes gehad en het was brullen, zooooo zielig vond ik het! Thuis was het ook nog sniffen, flesje gegeven en nu slaapt ze O+
Ze is goed aangekomen, 5785 :X en 59 cm lang alweer! Ze liet heel goed haar skills op haar buik zien en was lekker aan het lachen en brabbelen, totdat die prikken kwamen.... Maar ik ben trots op mijn spekkie! O+
pi_106310741
Hoi kloon hier. Mijn kinderen graag niet meer bij de naam noemen. Maar babylief besloot vanancht ineens weer een nachtvoeding te willen. Terwijl hij al 4 nachten doorsliep en ik laat de telefoon aan de kant legde wegens de rel }:|
Nu ben ik moe ;)

Mijn PM werkt ;)
Vlieg met me mee
pi_106310769
:*

hier vermoed ik regeldagen want om 1uur snachts beslissen dat je om het kwartier wil drinken :X

pfoe

slagroom voor nts! *O*

[ Bericht 33% gewijzigd door bitterend op 02-01-2012 14:27:51 ]
  maandag 2 januari 2012 @ 14:50:32 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106311866
Nog steeds regeldagen Bitterend? Nu ben ik absoluut geen expert, maar dat is toch bij 10 dagen, 3 weken en 3 maanden?
  maandag 2 januari 2012 @ 16:13:08 #96
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106314803
TAP, hoe is het gegaan met je mupke?

En regeldagen komen wel vaker voor hoor, alleen bijna standaard met 10 dagen, 3 weken en 3 maanden.

Bij mij is het een keer in de zoveel weken 2 nachten bal....dan drinkt ze zich een slag in de rondte.
  maandag 2 januari 2012 @ 16:18:17 #97
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106315019
helluw ;)

regeldagen... geloof dat dr bij 6 maanden ook eentje op de planning staat?? en ik lees op verschillende sites bij 4,5 maand?
naja ik herken ze wel...

ik moet overdag met Liene oefenen met slapen in bed... maar pfff.. overdag is het wel een strijd hoor. Snachts slaapt ze prima in dr ledikantje, maar overdag gaat het maar slecht... ze slaapt eigenlijk max 30-45 min, en dat na een hoop gemopper. Nu ligt ze er ook weer in, maar ze blijft maar mopperen.. en ze was toch alweer ruim 3 uur wakker, dus ze zou toch wel moe zijn denk ik dan..
(heb dr inmiddels wel een verdieping naar beneden verplaatst, zodat ze dr grote zus niet wakker maakt.. ).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106315061
elke paar nachten hier is een regelnacht/dag lijkt het wel! dan veel ze heeeel vaak drinken...en nu slaapt ze al sinds 13h
maar ik ga haar gewoon wakker maken want zo lang slapen doe je snachts :6 :')
en ik moet echt heel erg plassen :D
pi_106315276
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:20 schreef Vleugels het volgende:
Hoi kloon hier. Mijn kinderen graag niet meer bij de naam noemen. Maar babylief besloot vanancht ineens weer een nachtvoeding te willen. Terwijl hij al 4 nachten doorsliep en ik laat de telefoon aan de kant legde wegens de rel }:|
Rel? Heb ik een rel gemist? -O-
pi_106315332
Vanyel ja! over stopcontacten :')
pi_106315449
Waar?
pi_106315553
pi_106315989
vanyel :D
gebeurt er eindelijk weer eens wat in OUD, mis je all the action! :+
relleh jonguh :Y)

mijn kleine druif heeft net lychees op, en ze vond het geweldig! <3
pi_106316126
Ik heb de mijne ziek opgehaald. Sneutje. Hij wilde niet eens fruit eten.
The way you rock'n'roll
pi_106316518
Dank bitterend. Ik sukkel :(
pi_106316734
Volgende keer ook graag een rel onder werktijd ;) Ik ben nu mega brak :+

Beterschap DML!
Vlieg met me mee
  maandag 2 januari 2012 @ 17:06:26 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106316927
Ik kwam dr ook pas rond de middag achter hoor vanyel....

En smurf wilde dus echt niet slapen, maar ligt nu wel op de bank op mijn blote borst te maffen... hmmm kijken of de pedagogisch vpk donderdag nog tips voor ons heeft.
pi_106317077
Nu moet ik wel een beetje huilen. Dat ik dat gemist heb zeg.
Aan de andere kant wist ik nauwelijks wie mj was, dus...

OT
:W ik heb wel een baby hoor :Y
  maandag 2 januari 2012 @ 17:15:35 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106317288
Ik niet.. ik fake ook mijn huilbaby voor de aandacht

Insert huilsmiley en knipoog...

Schrikken he vanyel???

Wick, hoe is het met Wies??? Al duidelijk of het KMA of reflux is? En wanneer mogen jullie weer op controle? En denk je dat opname misschien een uitkomst zou zijn? Ik denk dat het voor Liene misschien wel goed zou zijn,ff uit de vicieuze cirkel, resetten..
  maandag 2 januari 2012 @ 17:48:55 #110
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106318467
Zo eindelijk bijgelezen, wat een toestand.... Te bedenken dat ik gewoon echt heb gehuild om haar :N ...

Hier gaat het fruit eten eindelijk wat beter, ze doet nu echt goed haar mondje open als de lepel eraan komt en slurpt het soort van naar binnen. Oké, een deel komt er daarna weer uit, maar gaat echt een heel stuk beter! :) Alleen bij te nat fruit (peer bijv) dan houdt ze het moeilijk binnen, dus vanmiddag een halve liga eerste stap erdoorheen verkruimeld en dat werkte super! :9 Ik zag nu voor het eerst dat ze het echt lekker vond, leuk hoor! O+

Nog even een dikke :* voor de mama's van de zieke kindjes!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106322529
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:

Schrikken he vanyel???

Wick, hoe is het met Wies??? Al duidelijk of het KMA of reflux is? En wanneer mogen jullie weer op controle? En denk je dat opname misschien een uitkomst zou zijn? Ik denk dat het voor Liene misschien wel goed zou zijn,ff uit de vicieuze cirkel, resetten..
maar ze slaapt 's nachts wel goed toch?
Hier hielp het wel om me erbij neer te leggen dat ze overdag niet of nauwelijks sliep tenzij ze bovenop mij lag.

En al die rellen pffrt. Ik ben in staat om fok voorlopig even te laten voor wat het is, klinkt lekker dramatisch :D maar ik heb t eigk toch te druk hiervoor dus meh.
pi_106323428
Ik heb de hele rel ook gemist.
Wel bizar zeg. Ik heb nog met haar gepmmed of ze prematuurkleertjes wilde lenen. Nu snap ik de echte reden waarom ze ze niet wilde lenen. En ik vond LJ al zo groot op die foto en heel erg op ean lijken. Nu lijken prematuurkindjes volgens mij wel op elkaar.

En nu wil ik ook wel weten wie vleugels is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 januari 2012 @ 19:38:25 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106323584
Verrek nu je 't zegt F_R ik had ook nog een pakje maat 44 aangeboden aan d'r ... wilde ze ook niet hebben.

pi_106324045
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:

Schrikken he vanyel???
:o

Heb jij wel een baby?
  maandag 2 januari 2012 @ 20:44:24 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106327319
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o

Heb jij wel een baby?
;) jups; en er zijn getuigen ;)
zelfs mijn hechtingen zijn verwijderd door een fokster :+

:+ @mignonne; ja snachts gaat het wel goed, misschien is het ook wel gewoon haar ritme hoor... maar in het ziekenhuis adviseerden ze wel om er aan te werken. Dus wil wel graag advies van hun dan...

maar overdag gaat het verder wel beter hoor, ze speelt nu ook echt in de box, op dr zij draaien, en rondjes draaien door je af te zetten aan de zijkanten :Y
ze lijkt zich wel echt beter te gaan voelen en beter in dr velletje te gaan steken.
:Y
  maandag 2 januari 2012 @ 20:57:24 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106328002
Hier heb ik een slaper op het moment, slaapt al bijna de hele dag, uiteraard wel met drinken tussendoor. Ze is echt suf van de prikjes denk ik, arm kind! Ik hoop alleen dat ze vannacht ook slaapt....

Wat fijn dat het de goede kant op gaat BJ!
pi_106329264
DML hoe is het met Puck?

Mignonne, ik begrijp je wel, heb dat ook bij elke rel wel. Maar ik post al wel op een lager pitje, althans ik volg wat ik wil volgen en af en toe post ik meer dan anders. Straks als ik werk heb ik helemaal weinig tijd meer. Maar blijf wel posten, omdat er nog heel veel leuke mensen hier zijn met lieve kindjes.
Ik ga je wel en de meisje missen.
Ik heb wel erg veel steun gevoeld tijdens dat hele borst abces gebeuren. Ergens vind ik het ook heel goed dat dat helemaal online is na te lezen. Het zou andere mensen die er last van hebben wel kunnen helpen om te lezen.

BJ, vrede met de situatie hebben geeft een hoop rust. Mette kwam pas een beetje los na een half jaar. daarvoor was het hangen op mij en niet slapen, moeilijk zelf spelen en veel huilen. 's Nachts sliep ze wel na 3 maanden. Wat we bij haar merkte was dat hoe verder ze ontwikkelde en haar ei kwijt kon hoe beter ze in haar vel zat. Net als wat DML over Puck vertelde.
En dan geeft het voor jezelf rust om het soms even los te laten.

Met ons kleine muppie gaat het elke dag een klein beetje beter heb ik het idee. Of het KMA is moet de tijd uitwijzen. We gaan de pepti een maand gebruiken, daarna wordt er pas verder gekeken of de Zantac er af kan en eventueel een provocatietest gedaan. Maar de arts zei, dat als ze zichtbaar opknapt met deze voeding het een vrij helder verhaal zal zijn en dat het kma zal zijn. We wachten het gewoon af.
Wij zelf neigen wel die kant op. Ik heb de laatste dagen veel gelezen en het past wel erg goed binnen het plaatje van haar klachten en het beloop ervan.
Ik ben al blij dat ze weer vrijwillig drinkt. Ze heeft het overdag nog erg zwaar en is echt een zielig hoopje mens. Maar ze leeft ook wel steeds wat vaker op en heeft dan weer lol in de box beetje op haar buik draaien en rondspartelen. Ook poept ze al veel makkelijker en vandaag zelfs 2x, zonder gesteun en gekreun. Maar de onbedaarde krijssessies zijn nog lang niet weg. Gisteren hebben we haar de hele dag moeten troosten.
We hebben morgen weer een belafspraak met de arts. Opname zal wel niet gebeuren, weet ook niet of ik me daar volledig happy mee zou voelen.
Gister zat ik er wel weer compleet ff doorheen toen ik van de trap was gevallen, zag het echt even allemaal niet meer zitten. Dingen mogen ook weleens meezitten.. Maar voel me nu alweer een stuk beter, we hebben gewoon veel pech gehad.
Over 2 weekjes ga ik weer werken en daar heb ik ook wel echt zin in.
pi_106331563
Nou wicks, :* voor jullie Werken zal voor jou misschien wel een welkome verademing zijn.. Even tot rust komen misschien wel?
Als het allemaal echt waar is tenminste ;)
Want ik heb veel gemist las ik :')

Morgenvroeg proefdraaien op kdv, spannend hoor.. Nu slapen :W
  maandag 2 januari 2012 @ 22:22:35 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106332329
Jeetje Nirak, jullie baby is toch nog maar pasgeboren? Wat vliegt de tijd toch.. :o
Niet alleen hier maar ook bij baby's van anderen zo blijkt.

Wickie :*
Ik hoop zo dat 2012 jullie heel veel rust, plezier, gezondheid en geluk zal brengen.

BJ, mooi om te lezen dat het beter gaat met Liene. Het ene kind is het andere niet he, die van mij was ook rustig 3 uur wakker als kleine baby, om vervolgens een uurtje of net iets meer te slapen en weer 2 uur wakker te zijn.
Maar soms sliep ze dan ook langer, bijv de avonden.
Ik heb me er aan overgegeven en volg haar schema, inclusief de nachten. Het geeft veel rust als je dat doet en maakt alles makkelijker.
Maar het is niet makkelijk dat te doen, want je moet nog zoveel meer op een dag en dan is een beetje structuur ook handig. ;)
  maandag 2 januari 2012 @ 22:24:54 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106332448
Het gaat ook hard Juud! Als ik geen verlofdagen meer had gehad, had ik morgen alweer moeten gaan werken! :X 10 weken vandaag alweer.....
  maandag 2 januari 2012 @ 22:45:17 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106333574
Juud, bij Liene gaat het niet om 3 of 4 uur wakker, die is soms wel 6 of 7 uur wakker achter elkaar... en dat lijkt me nog niet helemaal de bedoeling, en ik probeer ook niet om er veel mee bezig te zijn, maar advies van hetziekenhuis was, elke paar uur op bed leggen om dr uit dr vicieuze cirkel te krijgen... dus dat probeer ik wel een beetje.
pi_106333779
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:24 schreef Susie het volgende:
Het gaat ook hard Juud! Als ik geen verlofdagen meer had gehad, had ik morgen alweer moeten gaan werken! :X 10 weken vandaag alweer.....
ik de 29e van december.. gelukkig hoef ik ook nog niet
pi_106334037
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
Juud, bij Liene gaat het niet om 3 of 4 uur wakker, die is soms wel 6 of 7 uur wakker achter elkaar... en dat lijkt me nog niet helemaal de bedoeling, en ik probeer ook niet om er veel mee bezig te zijn, maar advies van hetziekenhuis was, elke paar uur op bed leggen om dr uit dr vicieuze cirkel te krijgen... dus dat probeer ik wel een beetje.
BJ ik herken dit erg, Sarah deed dit ook erg frustrerend omdat ik wel merkte dat ze moe was maar ze gaf zich gewoon niet over. Dit gaat nu sinds een week of twee pas goed.
Ik heb ook heel veel moeite gehad me over te geven aan dat het dan maar anders was dan dat ik of de het cb het het liefste zag... Ik kon haar niet in slaap dwingen en hoe harder ik mijn best ging doen haar in slaap te krijgen hoe meer zij wakker werd en bleef. In haar eigen bed was het zowieso standaard krijsen.
Sarah sliep bijvoorbeeld wel op ons bed als een van ons ernaast lag, ik weet niet of je grote dame nog slaapt maar anders kun je overwegen dan met Liene op bed te gaan liggen (als ze dan wel slaapt natuurlijk). Dat deed ik, ik baalde ook enrom dat mijn oudste op een gegeven moment weigerde te slapen 's middags. maar het is wel heel lastig hoor als je kleine ukkie neit wil slapen, je hebt dan ook zelf nooit eens je handen vrij. En ik vond het juist omdat ik er nog een had rond lopen nog lastiger ofzo, moelijk uit te leggen..
  maandag 2 januari 2012 @ 23:01:16 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106334490
Idd heel herkenbaar wat je typt MP... het komt hier vroeg of laat ook vast wel goed. Maar idd ik vind het soms moeilijk, ik weet dat ze moe is, aan de borst wil ze wel slapen, maar zodra ze in bed wordt gelegd is ze klaarwakker en vecht vervolgens tegen de slaap...
pi_106334932
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Idd heel herkenbaar wat je typt MP... het komt hier vroeg of laat ook vast wel goed. Maar idd ik vind het soms moeilijk, ik weet dat ze moe is, aan de borst wil ze wel slapen, maar zodra ze in bed wordt gelegd is ze klaarwakker en vecht vervolgens tegen de slaap...
:*
  maandag 2 januari 2012 @ 23:56:17 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106337660
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik de 29e van december.. gelukkig hoef ik ook nog niet
Wanneer moet jij weer KD? Of had jij niet heul lang verlof?

Waar ik al bang voor was...mevrouw is klaar wakker nu en 'babbelt' er lekker op los. Kreeg net de grootste smile ever van d'r O+
pi_106338235
BJ, ik vind het zo sneu voor jullie.. Hoop dat er gauw verbetering in komt :*

Volgens mij slaapt J. eindelijk. Ik ben moe :')
Vlieg met me mee
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:10:21 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106338351
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb niet zover teruggelezen dus misschien heb je deze tip allang gehad, maar: heb je wel eens geprobeerd haar in te bakeren? dat was voor onze cato destijds wel een goed werkend hulpmiddel.
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:13:54 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106338484
Lief van je, maar doen we al 4 maanden met de pacco...
pi_106338561
Officieel mag inbakeren niet bij kindjes met reflux heb ik me laten vertellen.. (wij deden het overigens wel, gaf haar rust en ik voelde me er ook wel rustig bij)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:23:47 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106338841
Toen wisten we natuurlijk ook nog niet dat ze reflux had, en de kinderarts vindt het nu ok. Zonder wil ze nu ook echt nog niet slapen.. nou ik ga ook slapen, T doet de kmende ronde, ik heb net gekolft..
pi_106339002
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:56 schreef Susie het volgende:

[..]

Wanneer moet jij weer KD? Of had jij niet heul lang verlof?

Waar ik al bang voor was...mevrouw is klaar wakker nu en 'babbelt' er lekker op los. Kreeg net de grootste smile ever van d'r O+
ik heb nog een maand extra O+

en Lex is ook zo'n babbelaar, hij klinkt als zo'n koetjesbeker die je zo omkeert *WHAOOOOOO* en zachtjes loeit :D aan 1 stuk door en dan moet ik altijd een beetje huilen van verliefdheid :') ik begin nu richting psycho te gaan hoor.
pi_106339372
Ooohh KaDeetje O+ , zo fijn om je Lex verhalen te lezen.

Wiesje had net ook zo'n smelt momentje, ik probeerde haar de fles te geven, maar diep in slaap. Wordt ze toch even wakker met grote ogen, kijkt me met een grote glimlach om vervolgens een oerboer te doen en weer in slaap te sukkelen.
O+
pi_106344232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb nog een maand extra O+

en Lex is ook zo'n babbelaar, hij klinkt als zo'n koetjesbeker die je zo omkeert *WHAOOOOOO* en zachtjes loeit :D aan 1 stuk door en dan moet ik altijd een beetje huilen van verliefdheid :') ik begin nu richting psycho te gaan hoor.
:D O+
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 januari 2012 @ 08:57:17 #135
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106344240
Zit je een weekend in Zeeland, mis je zomaar de hele becky-jones affaire zoals iemand het mooi noemde :') OMFG! Dan word je gewoon misselijk als je mensen Du Becky succes ziet wensen. Blech :r

Danne is morgen 9 weken :) Vandaag en morgen proefdraaien en met 10 weken 2 dagen per week naar de opvang!

Succes BJ. Zo rot voor jullie :(
Trotse mamma :)
pi_106344418
He bah....gisteren moest Evan bij opa en oma een paar keer kotsen, toen ook over mama heen en papa. Gelukkig heeft hij later wel twee keer een beetje gedronken en vanochtend ook een iets groter flesje opgedronken. Voor die flesjes kwam er nog veel poep uit, misschien moet je daar ook van over je nek? Er was op geen enkel moment koorts en hij gedroeg zich niet anders dan anders.

Helaas is ons energielevel (ondanks de vakantie) wel tot een nulpunt gedaald door al die ziektes.

Succes Nirak bij het KDV
Succes met Danne bij het KDV, Faithz!
Succes BJ, ik weet hoe het is.
pi_106344612
Wickie wat fijn dat het de goede kant op gaat met je meisje *O*

Puck is nog ziek. Nog steeds 38 graden koorts. Gisteren was het 39.
Hij had net voor het eerst van zijn leven een poepbroek waarbij de romper naar beneden uit moest :7
Reuze handig dan dat je kind inmiddels kan staan op de commode :P
The way you rock'n'roll
pi_106344969
Matthias maakt er ook een spelletje van om 's nachts te gaan poepen. En dan ook meteen alles eronder :r Vannacht echt tot aan zijn nek. Dus moest hem wel onder de douche doen waardoor ie dus mooi klaar wakker was en niet meer ging slapen. Hij was helemaal goed te pas. En maar lachen en brabbelen. Tegen 6 uur viel ie eindelijk weer in slaap dus kon ik nog net even een uurtje de ogen dicht doen voordat de rest wakker werd.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106344990
Hij is 3 maanden dus hij zal het niet expres doen om jou te pesten ;)

Hoe is het nu met drinken? Is hij alweer aangekomen?
The way you rock'n'roll
pi_106345091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 09:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij is 3 maanden dus hij zal het niet expres doen om jou te pesten ;)

Hoe is het nu met drinken? Is hij alweer aangekomen?
Jawel hij doet het erom :P

Maar hij was gisteren weer bijna 500 gram aangekomen. Hij drinkt weer redelijk. Nog niet helemaal zoals het hoort maar ik mag niet klagen.Vrijdag weer controle bij de ka.
pi_106345119
Fijn ^O^ Deze lijn doorzetten Matthias!
The way you rock'n'roll
pi_106345283
Oh lekker dan MeNicole! :o Kleine boef :D

DML, super tip he, dat de rompers ook naar beneden uitkunnen :P

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis, want ik vloei dus inmiddels weer :( Ik was met 6 weken droog en met 8 begon het ongeveer weer. En nu kan ik pas op 16 januari terecht -O- 'ja, ze hebben nu bijna allemaal vakantie en volgende week zit al vol' ik krijg dan ook gelijk de nacontrole, want die heb ik ook niet gehad. Wel voor J, maar niet voor mijzelf. Dat vond ik ook niet erg, maar nu inmiddels wel ;)
Vlieg met me mee
  dinsdag 3 januari 2012 @ 10:22:04 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106345585
@Vleugels, zou je dan niet eerder bij de huisarts langsgaan? Of heeft dat niet zoveel zin?
Ik vind het een naar idee als je nog met zoiets moet rondlopen zo lang, als er iets is achtergebleven ofzo dan kan je daar toch ziek van worden?

Succes ermee. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 10:29:57 #144
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106345782
Gisteren weer bij de fysio geweest met Larissa. Ze overstrekt nog erg veel (ondanks vaak oefenen), en heeft nog steeds geen zin om te rollen. Ze rolt naar haar zijkant, maar houdt haar armpje naar achteren (moeilijk uit te leggen ;) ). Daardoor rolt ze weer terug.

Fysio denkt dat ze bang is om de laatste stap te zetten om op haar buik te rollen. Daarom hebben wij nu een extra oefening gehad in de hoop dat ze spelenderwijs toch gaat leren rollen (en het leuk gaat vinden).

Voor diegene die de oefening willen weten:

Op een oefenmat leggen, torentje bouwen van speelgoed en dat net buiten haar bereik neerzetten. Dan moet Larissa wel omrollen, en dan haar arm gebruiken om de toren om te gooien.

Ze heeft veel gebruld daar natuurlijk, maar daarna ben ik toch met haar en mijn zus en moeder naar de Ikea gegaan.

Na de fles heeft ze het heeeeel erg naar haar zin gehad O+
Zo bizar om te zien hoe ze kan omslaan van huilen naar glunderen :D
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_106345785
De ka gaat trouwens vrijdag kijken of we de inentingen kunnen splitsen. Dus niet een cocktail maar alles los. Om zo te kijken of er misschien een allergische reactie is op iets. Maar hoe precies horen we vrijdag wel.
pi_106345804
ik vloei nog steeds met 6 weken...overdag droog in de avond begint het weer :(

DML beterschap voor puck!

Susie vind het fijn te lezen dat Anouk niet zo veel last heeft van de inentingen! we moeten binnenkort ook en ik ben zenuwachtig

Danne naar de kdv!! wat gaat het hard zeg! :*

wickie goed om te lezen dat er verbetering in zit! snap dat je zin hebt om te werken he...beetje wat anders :*

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 03-01-2012 10:58:29 ]
pi_106346457
Hier trouwens zometeen de eerste prikken !
Ik vloeide tot 4 weken ongeveer en het kwam weer even terug in de 5de week.
pi_106346986
Zo, ik zal even vertellen hoe het gisteren is gegaan!
Ik ben heel trots op m'n lieve frummel! Ze heeft het heel goed gedaan, heeft haar voedingen opgedronken en ze ging heerlijk naar me lachen toen ik binnen kwam. Zo enorm fijn!!
De juffen hebben meerdere technieken uitgeprobeerd om haar te laten drinken en uiteindelijk is in de speen knijpen de manier :)
Eenmaal thuisgekomen heeft ze een klein dutje gedaan, wilde toen een voeding en heeft toen van 19.00u tot 23.50u geslapen, en toen van 0.10u tot 6.30u (en toen maakte ik haar wakker). Dus dat was fijn!

Het aankleden gisteren en wegbrengen was wel een drama. Voor mij dan he. Tranen met tuiten!!
Verder doe ik deze week nog rustig aan op werk en is het best wel heel vermoeiend, maar ook wel fijn. Gewoon m'n lieve collega's weer om me heen enzo, lekker. Maar ik mis mn hummeltje wel enorm hoor. Is toch raar als je 15 weken alleen maar met haar bezig bent geweest en nu ineens niet elk moment van de dag naar haar kan. En ik kan haar veel minder vaak knuffelen ;(

Maargoed, ik ben dolblij en opgelucht dat het goed is gegaan, dat ze vrolijk heeft liggen spelen en brabbelen, goed heeft gedronken en ook lekker heeft geslapen. Mijn hummeltje O+

En wat een rel, pffff. Ongelooflijk dat iemand zoiets kan doen. Ik las het gisteren pas op werk. En dan te bedenken dat ik tranen om haar 'verlies' heb gelaten en zo blij voor haar was dat ze alweer 'zwanger' was. Te bizar.
Tralalalaaa
  dinsdag 3 januari 2012 @ 11:30:18 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106347339
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
Lief van je, maar doen we al 4 maanden met de pacco...
ah, ik was er al bang voor dat 't een overbodige tip zou zijn... jammer! en sterkte ermee. en er komen vast betere tijden! :*
in de haak.
pi_106347805
Fijn dat het met de kindjes weer iets beter gaat! Niets is zo vervelend dan wanneer het allemaal even niet zo soepel gaat.
Ik voel me elke dag nog zo grote roze wolkerig *; Meneer ligt nog even te tukken zodat ik lekker kan poetsen en opruimen hier. Straks even het prutweer door naar de supermarkt en apotheek.Weer beginnen met anticonceptie, totaal niet gemist tijdens de zwangerschap. Zijn er dames bekend met de nuvaring?
En wbt de rel.. Onvoorstelbaar dat iemand het zo goed vol kan houden! Ik had al moeite met het secret santa gebeuren, haha. Toen had ik ook een kloon waar ik de fout mee ben in gegaan _O- .
pi_106347833
Ha, ik lees over meer overlopende luiers.. Ik kwam vanmorgen Bartjes kamer binnen, en vond het daar stinken. Hij had dus een overgelopen plasluier, tot zijn nek, en zijn slaapzak en beddegoed ook allemaal onder(en natuurlijk lag het topmatras er net niet op).

Ik heb mijn O+ nog gevraagd of er gisteren een schone luier om is gedaan 's avonds, maar dat was ook gewoon zo. Hij had dus schijnbaar een hele volle blaas vannacht.

Oh, en Cyntiaa, ik werd niet zo blij van de nuvaring, werd er een hormonster van. Ik heb 7 weken na de bevalling een mirenaspiraal laten zetten.
pi_106347924
Ik vond de nuvaring niet lekker zitten.

Hier hadden we weer een leuke poepluier. Tweede romper en pyjama in de was. Nu maar in een ebay legging gepropt. Daar is het echt het weer voor ook :D

L'tiekje zul je altijd zien dat net het topmatras afwezig is }:|
The way you rock'n'roll
pi_106348130
Thanks dames! Ik probeer het gewoon, mocht het niets zijn dan kan ik altijd iets anders overwegen.

Poepluiers, altijd fijn _O- Ik hoor net dat mijn monstertje ook weer wakker is! Eens zien of hij nog wat voor mij in petto heeft. Dan het weer maar eens trotseren!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 11:53:33 #154
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106348157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ha, ik lees over meer overlopende luiers.. Ik kwam vanmorgen Bartjes kamer binnen, en vond het daar stinken. Hij had dus een overgelopen plasluier, tot zijn nek, en zijn slaapzak en beddegoed ook allemaal onder(en natuurlijk lag het topmatras er net niet op).

Ik heb mijn O+ nog gevraagd of er gisteren een schone luier om is gedaan 's avonds, maar dat was ook gewoon zo. Hij had dus schijnbaar een hele volle blaas vannacht.

Heeft onze kerel ook wel eens :) Soms zit er dan ook een flapje van de luier net niet helemaal goed. Maar hij lijkt te plassen in fases. En niet heel de dag door kleine beetjes.
pi_106348356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:45 schreef laiveneertiekje het volgende:

Oh, en Cyntiaa, ik werd niet zo blij van de nuvaring, werd er een hormonster van. Ik heb 7 weken na de bevalling een mirenaspiraal laten zetten.
Misschien een beetje offtopic, maar heb jij nadat je het spiraal hebt laten zetten ook last gehad van doorbraakbloeding? Ik bloed nu al vanaf 5 december... (niet heel veel bloed hoor, maar moet wel steeds een inlegkruisje indoen!)
Tralalalaaa
pi_106349083
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:58 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Misschien een beetje offtopic, maar heb jij nadat je het spiraal hebt laten zetten ook last gehad van doorbraakbloeding? Ik bloed nu al vanaf 5 december... (niet heel veel bloed hoor, maar moet wel steeds een inlegkruisje indoen!)
Ik heb in het begin echt een aantal weken nog wat bloedverlies gehad(een inlegkruisje was genoeg zeg maar), nu alleen nog bij mijn menstruatie, en dat duurt dan wat langer dan eerder.
pi_106349159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:22 schreef Juud79 het volgende:
@Vleugels, zou je dan niet eerder bij de huisarts langsgaan? Of heeft dat niet zoveel zin?
Ik vind het een naar idee als je nog met zoiets moet rondlopen zo lang, als er iets is achtergebleven ofzo dan kan je daar toch ziek van worden?

Succes ermee. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juud, wat moet ik bij de dokter?Die kan toch niet zien wat aan aan mankeert daarbinnen? En ik ben nooit bij een vk geweest, dus belde maar gelijk het zkh. Het is trouwens bij mij wel vers bloed.
SPOILER
En geen idee of je er ziek van kan worden :@ De balidame reageerde niet raar of paniekerig. Ik zou trouwens toch niet gewoon ongesteld zijn?! (maar nee, zoveel is het ook niet, te veel om het te laten zitten, maar te weinig voor een menstruatie.. Lastig :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Vleugels op 03-01-2012 12:37:55 (klonten!) ]
Vlieg met me mee
pi_106349305
Ik ben hier helemaal kunstmatige hormoonvrij. Echt verschrikkelijk. Voel me weer mezelf. Ach, ze zijn niet handig, maar met condooms lukt het ook.

En vleugels: konten? Ik moest lachen :-)
pi_106349338
hier elke nacht rond 2-3 uur een poep explosie! echt...overdag alleen natte scheten maar snachts :X

hier nog geen pil of sex trouwens...zou toch niet weten wanneer! slaapt een ukkie tussen ons O+
pi_106349407
Overdag bitterend? Het kan ook op de keukentafel hoor ;-)
pi_106349463
_O-
ik kan mijn moppie nog niet echt weg leggen...ze slaapt het liefst op mama! alleen snachts slaapt ze naast me O+ moet er werk van maken...overdag ook af en toe in de box of haar ledikantje slapen
pi_106349490
vanmorgen onze kleine man voor een heel uur en 45 minuten naar het kdv gebracht. Viel dat even tegen zeg :')
Ons mannetje vond het prima.. maar ik vond het toch wel een beetje vreemd en vervelend om hem zo achter te laten. Maar hij heeft het hartstikke leuk gehad. Lekker om zich heen zitten kijken, geknuffeld met een van de leidsters en 2 minuten voordat ik hem weer op kwam halen ging hij bij haar in de armen ineens "out of order". haha. Net lekker samen uitgewaaid terwijl hij nog sliep en nu ligt hij lekker in de box te spelen.
Morgen gaat hij de middag en dan wat langer. Ben benieuwd of ik hem dan makkelijker afgeef. En ik riep nog zo hard: ik ga daar echt geen traan om laten ;)

@ Susie, hoe gaat het nu? Heeft ze last van de prikjes?

ow en over poepen gesproken. Hij deed het nog maag eens in de 2/3 dagen, maar sinds afgelopen vrijdag weer gewoon iedere dag en dan 2 tot 3 keer achter elkaar :') Hij had het in het weekendje weg werkelijk alle rompertjes doorheen gewerkt die we bij hadden (3 voor iedere dag..) en hij heeft m'n schoonzus ondergepoept (het lekte gewoon z'n pijpen uit :') )
pi_106350079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:32 schreef bitterend het volgende:
_O-
ik kan mijn moppie nog niet echt weg leggen...ze slaapt het liefst op mama! alleen snachts slaapt ze naast me O+ moet er werk van maken...overdag ook af en toe in de box of haar ledikantje slapen
niets moet, alles mag. Maar het is voor je kleintje niet fijn als het straks ineens abrupt niet meer kan omdat jij moet gaan werken ofzo... Hier hebben we een week of 4 nodig gehad om af te bouwen op een aangename manier. Dus eerst een slaapje per dag en daarna twee, and so on..
pi_106350265
met moet bedoelde ik dat het van mezelf moet door de reden die je noemde...moet trouwens pas in april werken maar in februari 2 dagen naar de uni
pi_106350456
:{ net opgebeld door het KDV...hij wilt geen melk, geen water...een fruithapje nog wel, maar daar houdt het bij op...zometeen weer status checken.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:05:13 #166
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106350714
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:59 schreef cleany het volgende:
:{ net opgebeld door het KDV...hij wilt geen melk, geen water...een fruithapje nog wel, maar daar houdt het bij op...zometeen weer status checken.
cleany :*
Heeft hij nog last van de longontsteking ofzo?
Ik heb niet alles gevolgd, sorry :@
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_106350839
Misschien een beetje, maar een koemelkallergie sluiten we ook niet meer uit.
Hij heeft nu Nutrilon opvolgmelk. Dat leek goed te gaan, maar misschien is de speciale voeding helemaal uit z'n 'systeem' en is dit te heftig.
pi_106351027
cleany, dat is naar.. Fruithapje is opzich fijn, nog iets vocht. Maar dat is ook niet genoeg :*

Hier een jochie dat op dag 13 bijna weer op zijn geboortegewicht zit, nog 10 gram. 2 dagen geleden gewogen na 1 borst, en vandaag na 2 borsten, maar ook een flinke luier vol voor het wegen. En toch 150 gram zwaarder in die 2 dagen :o
pi_106351819
Goedemiddag :W

Vanmorgen met ons mannetje naar het CB geweest voor de 2de inenting en 3de controle.
D. heeft weer een sticker in z'n boekje en groeit als kool. (3 maanden, 7450 gram en 63.7cm. ) :)

Voor de statistiek even de curve erbij:
SPOILER
Na de 2 gemene naalden heeft 'ie heel eventjes gehuild en bij het aankleden was hij alweer aan het lachen en pruttelen O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Scorpionsworld op 03-01-2012 13:32:41 (lengtegrafiek toegevoegd) ]
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_106352275
De tering...na 3 maanden is ie 400 gram zwaarder en 7cm korter dan Evan nu :{
maar het kan nog erger...ik ken een baby van iemand die 10+ kilo is en 5 maanden.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:51:35 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106352649
@Nirak: volgens mij geen last verder. Gisteren is ze om half 1 in slaap gevallen en vanmorgen om 7.30 wakker. Ze had wel wat verhoging, gisteren, maar nu volgens mij niet meer en vanmorgen was ze lekker aan het lachen.
Trouwens, Faittz postte een pagina terug dat Danne morgen 9 weken is, maar ben ik nou gek, want toch al 10 weken???
pi_106353003
Ik denk dat Cas bij de volgende weegronde ook wel de 9 kg gaat halen, Cleany. Ieder kind heeft nu eenmaal andere verhoudingen ;).
pi_106353088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:42 schreef cleany het volgende:
De tering...na 3 maanden is ie 400 gram zwaarder en 7cm korter dan Evan nu :{
maar het kan nog erger...ik ken een baby van iemand die 10+ kilo is en 5 maanden.
Het gaat hard ja, qua kleren is het bijna niet bij te benen :')
majah, dat verschilt per kind
pi_106353158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik denk dat Cas bij de volgende weegronde ook wel de 9 kg gaat halen, Cleany. Ieder kind heeft nu eenmaal andere verhoudingen ;).
ja, met 5,5 maanden...
pi_106353318
Ieder kind is anders en uiteindelijk stopt het snelle groeien toch weer...

Moet je met het overgaan op nutrilon2 het eerst mengen met nutrilon1? Ik denk er over om over te stappen naar Forte. Cas lijkt meer honger te hebben dan zijn 5 flessen kunnen vullen. Fruit en groente geef ik nu om te proeven, meneer is er nog niet super van gecharmeerd.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:19:53 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106353984
Ik vind het ook wel veel :o maargoed ik heb een slechtvoorbeeld met Arwen , die was net 8 kg met t jaar :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106354174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vind het ook wel veel :o maargoed ik heb een slechtvoorbeeld met Arwen , die was net 8 kg met t jaar :)
Het is ook een forse sprong :Y we stonden er vanmorgen zelf ook van te kijken :o
zelf hadden we D. eerder net boven de 6500gr. geschat
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:24:49 #178
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106354186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:51 schreef Susie het volgende:
@Nirak: volgens mij geen last verder. Gisteren is ze om half 1 in slaap gevallen en vanmorgen om 7.30 wakker. Ze had wel wat verhoging, gisteren, maar nu volgens mij niet meer en vanmorgen was ze lekker aan het lachen.
Trouwens, Faittz postte een pagina terug dat Danne morgen 9 weken is, maar ben ik nou gek, want toch al 10 weken???
Uhm jah :@

10 dus *)
pi_106354247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:05 schreef Cyntiaa het volgende:

Moet je met het overgaan op nutrilon2 het eerst mengen met nutrilon1? Ik denk er over om over te stappen naar Forte. Cas lijkt meer honger te hebben dan zijn 5 flessen kunnen vullen. Fruit en groente geef ik nu om te proeven, meneer is er nog niet super van gecharmeerd.
Mengen van Nutrilon2 met Nutrilon1 zou ik niet weten, maar wij mengen al enige tijd Nutrilon1 met Nutrilon Forte exact om dezelfde reden. En tot nu toe werkt dat perfect
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:28:52 #180
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106354379
Wij zitten trouwens te kloten met de verkleiner van het autostoeltje (Maxi Cosi). Hij is er te lang voor :{

Ik heb geprobeerd om de verkleiner helemaal omhoog te zetten maar dat gaat natuurlijk niet omdat het dikke schuimrubber waar hij op zit dan in zijn rug komt te zitten, dat zit aan elkaar vast. Zonder de verkleiner zit zijn hoofdje te los. Dat is ook niet handig. Argh.

Donor zal wel een lange kerel zijn geweest. Over een paar jaar moet ik mijn arm recht omhoog houden: "Kom Danne, mamma wil je handje vasthouden als we oversteken" :o
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:29:05 #181
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106354389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:24 schreef Faithz het volgende:

[..]

Uhm jah :@

10 dus *)
_O- Ik dacht al dat ik gek werd, heb het zelfs helemaal nagekeken net op de kalender! :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:32:08 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106354536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:28 schreef Faithz het volgende:
Wij zitten trouwens te kloten met de verkleiner van het autostoeltje (Maxi Cosi). Hij is er te lang voor :{

Ik heb geprobeerd om de verkleiner helemaal omhoog te zetten maar dat gaat natuurlijk niet omdat het dikke schuimrubber waar hij op zit dan in zijn rug komt te zitten, dat zit aan elkaar vast. Zonder de verkleiner zit zijn hoofdje te los. Dat is ook niet handig. Argh.

Donor zal wel een lange kerel zijn geweest. Over een paar jaar moet ik mijn arm recht omhoog houden: "Kom Danne, mamma wil je handje vasthouden als we oversteken" :o
Wij hebben een los geval, met stof aan de onderkant, dus heeft geen last van schuimrubber in d'r rug.
pi_106354625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:05 schreef Cyntiaa het volgende:

Volgens mij hoef je niet te mengen als je van 1 naar 2 gaat. Maar wij hebben het wel gedaan, omdat we van forte1 naar standaard2 zijn gegaan en van 4*210/7 naar 4*180/6.. In een week tijd waren we helemaal over. Met groente en fruit erbij.
pi_106354785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:28 schreef Faithz het volgende:

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem, verkleiner past niet meer wegens te dik hoofd :P
we leggen het hoofdje nu klem met een opgerold handdoekje/hydrofiel :+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:41:59 #185
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106355063
Zal ie de dikke kop van pappa wel hebben :+

Opgerolde hydrofiel is wel een idee :Y
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:43:41 #186
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106355137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:41 schreef Faithz het volgende:

Goh, die donor is lang en dik? :P ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:44:40 #187
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106355187
Ik bedoelde het hoofd van Scorpionsworld :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:44:55 #188
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106355195
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:43 schreef Susie het volgende:

[..]

Goh, die donor is lang en dik? :P ;)
Maarr al het slechte is van de donor, of course.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:46:16 #189
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106355265
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:44 schreef Faithz het volgende:
Ik bedoelde het hoofd van Scorpionsworld :D
_O-
Ik las het verkeerd! :D
pi_106355339
Je kan het schuimrubber uit de verkleiner halen!
The way you rock'n'roll
pi_106355550
Matthias komt vandaag op maar 4 flessen uit. Hij heeft vanmorgen om 08:15 de eerste gehad, om 12:45 de tweede dus komt ie tegen 17:15 voor de derde en 22:00 voor de vierde. Moet ik maar proberen of ie de vierde fles uurtje eerder wil en dan om 12 uur nog een ofzo.
pi_106355713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan het schuimrubber uit de verkleiner halen!
Dat was precies mijn tekst toen de flyer niet wilde posten.
Als je dan de gordels ook nog een standje hoger zet, moet het bijna wel passen.
pi_106355867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:41 schreef Faithz het volgende:

Ik ben zelf ongeveer 15 a 20 kilo te licht, dus neuh :+
Hoewel ik als baby ook niet een van de kleinste was
pi_106357276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:59 schreef cleany het volgende:
Hij drinkt nog steeds niets (sinds 6:00 vanochtend). Fruit wil hij wel...ze proberen het nog met een drinkbeker en wat dentinox, mochten het z'n tandjes zijn. Verder slaapt hij wel heel veel.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:31:30 #195
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106357413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat was precies mijn tekst toen de flyer niet wilde posten.
Als je dan de gordels ook nog een standje hoger zet, moet het bijna wel passen.
Gordels zitten al op de hoogste stand! :)

Ik ga straks eens kijken of het schuimerrubber uiter kan. Dank DML en Vanyel, dat rijmt *O*
pi_106357757
Cas is even aan het oefenen met zijn tuitbeker _O- Stopt hem gretig in zijn mond... Oh, wacht! Water? Hm... Geen melk? Gaat op onderzoek uit :+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:58:43 #197
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106358688
:D Dat moet je echt filmen voor later :)
pi_106359278
Heeeel even, voor ik de foto weer weg haal :

*knip*

[ Bericht 47% gewijzigd door Cyntiaa op 03-01-2012 16:45:16 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:21:07 #199
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106359794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:32 schreef bitterend het volgende:
_O-
Nou ik kan je een handje geven.
Sinds gisteren "besloten" dat "het" anders moet. Ik heb nog 1 maand vrij en hoop dan snel aan een baan te komen, dus heb ik en hij 4 weken om te oefenen.
Gisteravond begonnen om hem in zijn bedje te leggen. Dat ging een half uur goed, hij viel 2 x in slaap en werd ook 2x na een paar minuten weer wakker :{ en toen was het huilen.
Dus in de nacht weer naast mij geslapen.

Vandaag heeft hij al 2 dutjes van anderhalf uur in zijn bedje gedaan *O* :Z
Hem er wel slapend ingelegd moet ik zeggen, maar een paar weken geleden lukte dat al niet.
Want als hij dan op mij sliep en ik hem weglegde werd hij na een paar minuten altijd wakker.
Kan ook zijn dat dit vandaag een dikke toevalstreffer is natuurlijk ;) maar ik ga hopen dat hij vannacht ook in zijn eigen bedje slaapt :+
Maar dat zou wel heel gemakkelijk gaan :9 dus erg veel hoop heb ik nog niet :P
Maar het begin is er (hoop ik ;) )

Trouwens mijn kleine heeft nog lekkere dunne poep :9 maar een gekreun om het eruit te krijgen, ongeloofelijk :o
Zelfs in zijn slaap kreunt hij, wrijft in zijn gezicht, tegen zijn neus en niet een beetje kreunen maar vaak heel luid.
Is dat normaal?

En een uurtje geleden geschrokken ;( hij had gegeten en was tegen mij in slaap gevallen. Ineens schiet hij omhoog, de melk kwam zelfs uit zijn neus :o
En hoesten daarna, ik schrok ervan zeg.
Nou ik hoop dat het bij deze ene keer blijft.

Enne wat een story zeg van Jones/Becky 8)7
Rayen 2½ jaar!
pi_106359977
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:21 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Sinds gisteren "besloten" dat "het" anders moet. Ik heb nog 1 maand vrij en hoop dan snel aan een baan te komen, dus heb ik en hij 4 weken om te oefenen.
Gisteravond begonnen om hem in zijn bedje te leggen. Dat ging een half uur goed, hij viel 2 x in slaap en werd ook 2x na een paar minuten weer wakker :{ en toen was het huilen.

Hem er wel slapend ingelegd moet ik zeggen, maar een paar weken geleden lukte dat al niet.
Want als hij dan op mij sliep en ik hem weglegde werd hij na een paar minuten altijd wakker.
Kan ook zijn dat dit vandaag een dikke toevalstreffer is natuurlijk ;) maar ik ga hopen dat hij vannacht ook in zijn eigen bedje slaapt :+

Trouwens mijn kleine heeft nog lekkere dunne poep :9 maar een gekreun om het eruit te krijgen, ongeloofelijk :o
Zelfs in zijn slaap kreunt hij, wrijft in zijn gezicht, tegen zijn neus en niet een beetje kreunen maar vaak heel luid.
Is dat normaal?

Herkenbaar. Ook persen tot het hoofdje vuurrood aanliep :Y
quote:
En een uurtje geleden geschrokken ;( hij had gegeten en was tegen mij in slaap gevallen. Ineens schiet hij omhoog, de melk kwam zelfs uit zijn neus :o

Plotseling spugen en verslikken/stikken klinkt inderdaad erg eng. Kan me voorstellen dat je daarvan schrok.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:33:54 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106360353
quote:

[..]

Is dat normaal?

Hier ook een hoop gekreun om het eruit te krijgen hoor en dan gewoon dunne bende :D

En dat is inderdaad schrikken!

Ik wil gaan proberen haar in haar eigen kamertje te laten slapen. Ze slaapt nu nog in haar wiegje naast mij, maar merk dat ik zelf 3 keer wakker word 's nachts omdat zij geluid maakt, maar ze nog helemaal niet wakker is. Ze slaapt al lekker door, dus zou voor mij ook fijn zijn als ik een nachtje doorslaap :D (lief slaapt met oordoppen in, dus die wordt er al niet wakker van }:| )
Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Overdag slaapt ze hier nog in de box of op de bank op een voedingskussen, maar ook dat wil ik nog aanpakken, maar lief heeft vakantie en vind het wel zo gezellig denk ik :? Dus dat vanaf volgende week ook maar aanpakken. Ik heb nog een maand de tijd.
pi_106361549
Zojuist weer (tweede keer in een week) met ons kleine meisje bij de huisarts geweest. Dit keer is mijn vermoeden bevestigd. De vele dunne luiers (nu met een leefijd van 5,5 week nog altijd 6 poepluiers per dag) die regelmatig groen van kleur en slijmerig zijn in combinatie met de huiduitslag die is ontstaan sinds we deels Nutrilon Forte gebruiken zijn aanleiding om een ernstige verdenking van KMA te hebben.

Dus vanaf nu een maand lang aan de pepti en daarna weer koemelk provoceren. Tenzij de pepti zo goed aanslaat, dan zou het volgens de huisarts zonde zijn om haar weer bloot te stellen aan koemelkeiwitten, dus in dat geval gewoon doorgaan met de pepti.

Hij heeft echter nu al voorgesteld om mij over een maand een verklaring op papier mee te geven waar dan in staat dat er een huidtest heeft plaatsgevonden waar KMA uit gebleken is zodat de verzekering meebetaalt aan de duurdere voeding. Dat vind ik wel erg lief van hem. Hij wilde me zelfs zijn Makro-pas lenen omdat de pepti daar goedkoper is dan bij de drogist.

KMA was trouwens wel te verwachten. Mijn beide broertjes hebben als klein kind een fikse KMA gehad en zijn dus grootgebracht met soya en mijn moeder kan koemelk nog steeds niet goed verwerken. Dus het zat er toch wel aardig in.
pi_106361604
Cleany, wat rot van en voor die kleine vent van je. Niet drinken is toch wel zorgwekkend. Niet te lang mee doorlopen he, desnoods vanavond de HAP verblijden met een bezoekje als je het niet vertrouwt. Want op alleen fruit kan een kindje van zijn leeftijd echt nog niet leven.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:49:51 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106363340
Ah bah, wat vervelend SB! En wat een super arts!
pi_106365188
Marieke vindt het zeker bah. SocialDisorder geeft haar nu het eerste flesje Pepti en je ziet aan haar dat het met tegenzin naar binnengaat. En er komt ook aardig wat terug, voor haar doen dan. Maar ik hoop dat ze snel went en doorheeft dat het beter is voor haar buikje.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:01:30 #206
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106365786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:49 schreef Susie het volgende:
Ah bah, wat vervelend SB! En wat een super arts!
Inderdaad zeg, iedereen wil wel zo'n arts :Y

Pfff Cleany da's niet niks.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Hier ook een hoop gekreun om het eruit te krijgen hoor en dan gewoon dunne bende :D

En dat is inderdaad schrikken!

Ik wil gaan proberen haar in haar eigen kamertje te laten slapen. Ze slaapt nu nog in haar wiegje naast mij, maar merk dat ik zelf 3 keer wakker word 's nachts omdat zij geluid maakt, maar ze nog helemaal niet wakker is. Ze slaapt al lekker door, dus zou voor mij ook fijn zijn als ik een nachtje doorslaap :D (lief slaapt met oordoppen in, dus die wordt er al niet wakker van }:| )
Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Overdag slaapt ze hier nog in de box of op de bank op een voedingskussen, maar ook dat wil ik nog aanpakken, maar lief heeft vakantie en vind het wel zo gezellig denk ik :? Dus dat vanaf volgende week ook maar aanpakken. Ik heb nog een maand de tijd.

Ik heb hem niet heel de dag op onze kamer in zijn bedje gelegd, dus de rest van de dutjes doet hij in de huiskamer in zijn wippertje.
Dat moet ik eigenlijk ook niet doen :N ;) (maar vind ook wel gezellig :@ :+ ) haha..
Grappig ook een maand de tijd ;)
Nou daar gaan we met zijn allen en ons plan van aanpak :+
Rayen 2½ jaar!
pi_106365914
quote:

[..]

Is dat normaal?

Hihi wat goed dat ie in zijn bedje heeft geslapen!! *O*
lastig is het...ik vind het knuffelen erg fijn en ze hoeft van mij snachts niet in haar ledikant te slapen want ik vind naar haar kijken snachts veel te leuk :@ maar over dag zou het fijn zijn om toch even te kunnen douchen enzo
al moet ik zeggen ik kan steeds meer doen in huis zonder dat ze gelijk huilt! dus wie weet hier kan het ook straks apart slapen

en die spugen ken ik ook, doet ze regelmatig! komt uit met een straal!

pff 5 weken hier en nu al maat 62 :o mijn baby is enorm :')
pi_106365945
Sterkte SB...
pi_106366323
SB volgens mij kan een dietist gewoon een machtiging geven waarmee je de dieetmelk vergoed krijgt. Zo wordt onze melk een half jaar thuisbezorgd, als het goed is zonder dat wij daaraan meebetalen. Dit n.a.v. een consult bij de dietist zonder testen of valse (en vals is vervelend, want kan uitkomen) verklaringen.
pi_106367166
sb sterkte er mee.
ik heb aan het spugen tijdens mijn zwangerschap een maagontsteking overgehouden.
Nu mag ik in maart een slang door mijn keel laten duwen om te kijken hoe en wat precies.
Kreeg wel tot die tijd een andere maagzuurremmer mee maar die worden niet meer vergoed.
En ik vind ze heel duur 39euro voor 28stuk
pi_106370221
SB; sterkte :*

Succes voor de mama's die hun kleintjes in hun eigen bed willen laten slapen.

F_R; die slang klinkt heel naar. Wat vervelend dat je nu nog de lichamelijke ongemakken hebt door de zwangerschap.

TJ; hier ook een kleintje die kreunt alsof er hele dikke poep uitkomt en meestal is het gewoon dun.

Ons mannetje lijkt goed te reageren op de zantac. Hij is een stuk tevredener, huilt een stuk minder en ook niet meer als we hem op zijn rug leggen.
Vandaag maat 50 uit de kast gehaald want dat werd toch wel wat kort, 50/56 er in en dan is hij al bijna 8 weken :')
Morgen krijgt hij zijn eerste prikjes, ben benieuwd. Hoop dat hij er niet teveel last van gaat hebben.
Vanavond na het douchen schilfers ontdekt op zijn hoofd, lijkt dat hij last heeft van berg, helaas. Had gehoopt dat dit aan ons voorbij zou gaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 januari 2012 @ 20:44:16 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106370302
even egopost :@
('k maak morgen wel een beter filmpje bij daglicht, maar ben zo trots op m'n kleinste <3 )

pi_106370571
ean zit ook onder de berg. Daarbij heeft ze amper haar dus het valt extra op.
Poezebeest toch raar he afscheid nemen van maatje 50
Ean is bijna mnd en zit nog in maatje 62. 68 gaat wel passen dus dat ga ik haar vaker aan doen.
pi_106371075
Mijn kleintje heeft veel donker haar dus het valt hopelijk niet zo op. Ik zag het vanavond ook pas na het douchen. Ach ja, niks aan.te doen en hij heeft er geen last van.
Afscheid nemen van maat 50 is best raar idd. Na de geboorte verzoop hij er nog in en nu is het al bijna te klein, vooral in de lengte, in de breedte zou het nog wel even kunnen. 50/56 is nog wat groot maar ik verwacht daar hij er met een week of 2 wel beter in zit. Vind hem al zo groot, terwijl er baby's geboren worden die nog groter zijn dan mijn kleintje nu. Ben ook wel benieuwd naar lengte en gewicht morgen.
pi_106371216
Ik lees vaak nog met lichte verwondering de stats van (bijna) voldragen baby's.
Heb je nog naar de begrafenis kunnen gaan?
pi_106372138
Lief dat je het vraagt, ja, dat is uiteindelijk nog gelukt, mijn lief kon toch mee en de kleine man is ook mee geweest en deed het super. Uiteindelijk dus toch goed gekomen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:30:28 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106372600
de mijne zit ook al in 68.. en had gister zelfs een mt 74 hemajurkje aan..(en die zat niet eens ruim... )
echt pfffff waar blijft mijn baby.. :@

Zo geert; goed bezig!!! *O*

SB; suc6 ermee :* erg naar als je kindje zich niet goed voelt.. en KMA is echt niet leuk!

Poezebeest; wat fijn dat jullie mannetje zich ook beter lijkt te voelen nu hij zuurremmers krijgt. :*

TJ; fijn dat het slapen overdag beter lijkt te gaan... :Y

hier ging het vandaag weer een keertje goed! 2 dutjes gedaan... :Y en nu ligt ze er net in, en moppert niet eens... :Y
Vandaag op mijn werk een gesprek gehad; en over 2 weken ga ik weer proberen te werken; nog wel boventallig de eerste 2 weken, ff kijken hoe het gaat en hoe mijn concentratie enzo is...
pi_106372685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:01 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, iedereen wil wel zo'n arts :Y

Pfff Cleany da's niet niks.

[..]

Ik heb hem niet heel de dag op onze kamer in zijn bedje gelegd, dus de rest van de dutjes doet hij in de huiskamer in zijn wippertje.
Dat moet ik eigenlijk ook niet doen :N ;) (maar vind ook wel gezellig :@ :+ ) haha..
Grappig ook een maand de tijd ;)
Nou daar gaan we met zijn allen en ons plan van aanpak :+
Dat de arts zo is heeft een oorzaak. Een iets minder mooie oorzaak om het zo maar te zeggen. Oorzaak onder de spoiler want offtopic en misschien wat heftig

SPOILER
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:47:45 #219
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106373455
Wauw DJMO!! Wat leuk!! O+
pi_106373543
Dat is wel heftig SB. Wel goed dat hij nu goed alles naloopt
SPOILER
pi_106374649
Evan heeft nog 100cc gedronken en 30cc ORS en zat op een temp. van 38.1, maar helaas is m'n vrouw ook heel ziek geworden. Ze belde me om hem op te halen van het KDV, maat mijn trein reed niet, dus ze moest hem zelf ophalen. Ze liggen nu allebei op bed....pfff (einde ego klaagpost)
pi_106375710
pff het zit jullie ook niet mee he cleany? beterschap, voor allemaal. Het wordt nou wel weer even tijd dat het gewoon allemaal meezit en goed gaat.

SB wat heftig! pfoe. Ik kan me het gevoel van je arts wel voorstellen ergens.
Hopelijk geeft de pepti snel meer rust in dat kleine lijfje :*

Geert *O* wat goed djmo!

We zijn hier vandaag bij t cb geweest, stats 11 maanden en 1 dag, 69 cm en 7.9 kilo. Ze deed het keurig, prikken zitten dr in en geslaagd voor de testjes. Het propje pakte ze op en gooide ze behendig terug naar de wvk :')

Hebben jullie ideeen voor kado's voor de verjaardag van mn mini? Van ons krijgt ze een loopfiets, dat cadeau is al geregeld, van mijn moeder krijgt ze zo'n waterplay-toestand voor de zomer. Maar verder heb ik geen flauw idee...
Ik zoek cadeau's in de prijsrange 0 tot 30 euro zeg maar, en als tricky bijzaken, we hebben al-les al vanwege zus die anderhalf jaar ouder is :X en daarnaast is ons huis niet bijster groot en hebben we geen eigen tuin. Groot speelgoed of zaken als zandbaktoestanden zijn dus niet bij de opties.
Wie helpt?
ik dacht zelf aan die stoffen opvouw-boerderij van ikea misschien. En/of een dekbedje en los overtreksets vragen, maar ik heb nog veul meer nodig aan suggesties...
pi_106376100
Hoe sta je tegenover het leuke met het aangename combineren?
Ik bedoel, wil je echt speelgoed enzo voor d'r, of mogen het ook praktische dingen zijn? Volgens mij wel als ik je hoor over een dekbedje.

Je kunt dan ook denken aan kleertjes, schoenen eventueel? Zomerjasje?

Die boerderij van Ikea heeft mijn petekindje ook en is een dikke hit bij haar. Heeft ze van haar peetoom gekregen (en dat is níét mijn vriend, dus wordt lachen als we ooit echt iets voor haar moeten gaan betekenen).
pi_106376704
ik sta daar zeker positief tegenover hoor!
maar omdat we dus nog een kind van t zelfde geslacht hebben en omdat de dames maar zo weinig schelen, hebben we kasten vol met prima kleding voor haar, schoenen idem dito. Imelda Marcos verschiet van kleur van de collectie die de dames hier hebben :')

Dekbedjes en overtreksetjes zijn dingen die we nog niet hebben, afgezien van 2 sets van oudste. Verder zou ik het dus niet weten. Kleding/schoenen hebben we onwijs veel, fietsstoeltjes en autostoeltjes en zulks zijn we in voorzien. Andere practische zaken zijn ook vrijwel allemaal aanwezig.

Ik bedenk me ineens dat ik misschien wel een mooi foto-album kan vragen om in te plakken ofzo.

Ik heb trouwens vandaag een mooi mini-album gekocht bij hema, op de voorkant met iets viltigs ofzo? en geborduurd, superschattig <3 7,95.
pi_106377075
prentenboeken?
vingerverf?

Een mooie kalender om aan de muur te hangen? (wij hebben hier de lemniscaat kalender), voordeel je kunt dan ieder jaar een nieuwe geven/vragen.

extra duplo, ostheimer/sleich diertjes?
pi_106377189

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 03-01-2012 23:07:05 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:03:14 #227
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106377298
Een abonnement op iets als een dierentuin?
A grand adventure has begun.
pi_106377311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:57 schreef p_iglet het volgende:
prentenboeken?
vingerverf?

Een mooie kalender om aan de muur te hangen? (wij hebben hier de lemniscaat kalender), voordeel je kunt dan ieder jaar een nieuwe geven/vragen.

extra duplo, ostheimer/sleich diertjes?
ik heb laatst geteld, we hebben 83 boekjes/boeken staan hier voor de kinders :D maar ik ben niet vies van meer-meer-meer. Leuke tips die vanaf heel klein al leuk zijn? of die gewoon must-have zijn...

en wat zijn dat voor beestjes?
vergeef me, ik heb geen google-fears maar mn laptop is ZO frustrerend traag dat ik ervan moet huilen :') dus een plaatje is welkom :D

duplo hebben we nog niet. Ik twijfel tussen duplo of van die houten blokken
pi_106377413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Keshet het volgende:
vind ik op zich een leuk idee :Y
pi_106377892
of voor babygym oid. Elin heeft een jaar balletles van ons (gewoon vrij dansen) en verder vooral knutselspul. voor een 1 jarige is er weinig echt leuks IMHO misschien houten speelgoed vragen is altijd wel leuk..en tijdloos. Elin speelde op r eerste voornamelijk met houten auto's :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:16:11 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106377912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb laatst geteld, we hebben 83 boekjes/boeken staan hier voor de kinders :D maar ik ben niet vies van meer-meer-meer. Leuke tips die vanaf heel klein al leuk zijn? of die gewoon must-have zijn...

en wat zijn dat voor beestjes?
vergeef me, ik heb geen google-fears maar mn laptop is ZO frustrerend traag dat ik ervan moet huilen :') dus een plaatje is welkom :D

duplo hebben we nog niet. Ik twijfel tussen duplo of van die houten blokken
Tim op de tegels O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:16:24 #232
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106377929
Een armbandje met naam en geboortedatum? Of een leuke uitvergroting van een mooie foto?

Herken het probleem van twee meiden en alles bijna hebben ...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:16:36 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_106377938
mignonne, duplo lijkt me ook best een goede ja. Doet het hier prima, maar ja, wij hebben jongens natuurlijk. Muziekinstrumenten? Is hier ook een hit. Eh, lastig he, wij hebben hetzelfde probleem. Al heb ik voor mijn eigen verjaardag nu nog een fietsstoeltje als wens.
Abonnement vind ik ook een goede. Dierentuin, speelboerderij etc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:21:25 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106378194
Ik heb voor mijn eigen verjaardag een externe harde schijf gevraagd inclusief een enorme hoeveelheid gedownloade kinderprogrammas.. kijken op verzoek dus.
pi_106378405
KD zo'n abo staat voor de tweede verjaardag op de planning. Heeft oudste ook gekregen. Bovendien zit ik met mn onmogelijke rooster dat iedere week verandert dus een vast lesje op vrijdag ofzo is lastig. -O-

Mef :D duplo is toch niet alleen voor jongens? :D blokken vallen hier ook goed in de smaak hoor :Y

Buuf thanks, ga k opzoeken.

het punt met een dierentuinabo is wel een beetje dat je daar ook nog moet komen en moet parkeren enzo. En dat zijn dan toch weer kosten die ervoor zouden zorgen dat we zoiets nog steeds niet heel veel zouden gebruiken.

BJ ik ben niet echt een fan van armbandjes en canvassen :@

ik maak het ook niet echt makkelijk he :D

nouja ik heb al best een lijstje opties zo:

- duplo
- stoffen boerderij ikea
- dekbed
- overtreksets
- prentenboek
- fotoalbum
- dierentoestanden

iets van little people is altijd nog een optie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 januari 2012 @ 23:25:29 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106378408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Keshet het volgende:
niet om 't een of ander .. 'n kinderabo op diergaarde blijdorp is 50 euro. een persoonlijk abo voor 'n volwasse 71 (prijzen van 2011), en 'n gezinsabo rond de 185 oid.

toevallig heb ik net zelf, via omwegen van de kinderbijslag, één dag voor jan z'n derde verjaardag een persoonlijk abo gehaald, zodat hij de resterende tijd van mijn abo gratis mee mag op mijn abo. Scheelde ruim 65 euro. (wanneer ik had gewacht tot de kb er daadwerkelijk gweest was) .

pi_106380288
Ik ben zelf 3 dagen voor jongste jarig, we vieren het dus ook tegelijk. Het had een optie geweest als gezamenlijk cadeau van iedereen voor ons beiden, maar het is idd wel een prijzig cadeau.

Ach, ik ben er al uit, ik vraag gewoon van iedereen zara cadeaubonnen. opgelost :7 garpje eh, ik ben blij met t lijstje dat k nu heb. Dank voor de hulp!
pi_106380334
BJ; fijn dat hrt goed lijkt te gaan. Ik duim dat hrt doorzet.

Mignonne; helaas geen cadeausuggesties voor de bijna jarige.

Zei ik dat het hier beter ging vis ik een kwartier voor de volgende voeding een klein mopperend jongetje uit bed die zich helemaal ondergespuugd heeft en op het aankleedkussen kwam weer een hele golf voeding terug, toen zat het in z'n nek en haren en stinken, blergh. Volgens mijn lief had hij de voeding genoeg ingedikt, dus waar het dan vandaan komt, geen idee. Hij heeft zojuist weer zijn fles leeg en hoop dat het binnen blijft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 januari 2012 @ 00:03:59 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106380452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:01 schreef mignonne het volgende:
Ik ben zelf 3 dagen voor jongste jarig, we vieren het dus ook tegelijk. Het had een optie geweest als gezamenlijk cadeau van iedereen voor ons beiden, maar het is idd wel een prijzig cadeau.

Ach, ik ben er al uit, ik vraag gewoon van iedereen zara cadeaubonnen. opgelost :7 garpje eh, ik ben blij met t lijstje dat k nu heb. Dank voor de hulp!
het heeft hier ook 't verlanglijstje gestaan, kreeg toen wel geld van iedereen, maar zoals meestal, verdween dat regelrecht terug de dagelijkse boodschappen en rekeningen in. Nu had ik zoiets, het moet er maar gewoon van komen, dan maar op zo'n manier van de KB, het is tenslotte uiteindelijk wel voor de kids :+ (ik loop niet voor m'n lol een hele dag door een dierentuin :X )

pi_106381982
Net toch een fles van 180cc er in gekregen...hopen dat het binnen blijft.
pi_106383718
Ik hoop met je mee cleany.

Hier net de eerste echte poepbroek sinds het beginnen met de pepti gehad. Noem het toeval, maar geen waterige bende, eerder zalfachtig. Gaat nu al de goede kant op *O*
pi_106386039
Hoera voor goede poep!
Hier net ook goede poep en 180cc die er makkelijk in ging. Hij zit nog wel op 38.1 en kreeg zojuist een golf melk over me heen.
pi_106386343
Als iemand me trouwens een paar maanden geleden had gezegd dat ik zou jubelen over de structuur van poep zou ik diegene keihard hebben uitgelachen. Ik bedoel, het is poep :')

Maar toch *O*

En Cleany, fijn dat het ook bij jou weer een beetje de goede kant op gaat. Wel jammer nog van de temperatuur, maar die is al lager dan gisteren als ik het me goed herinner.
En hoe is het met je vrouw? Al weer een beetje opgeknapt?
pi_106386867
Fijn dat het beter lijkt te gaan SB en Cleany :*
pi_106387290
Klinkt alsof het de goede kant op gaat Cleany en SB :*

Hier is het duidelijk dat we dit topic toch echt gaan verlaten over een maand.

Dreumes streken. Iets in de toiletpot gooien en dan met je arm er in gaan hangen om het er weer uit te vissen }:| :P
The way you rock'n'roll
pi_106387381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klinkt alsof het de goede kant op gaat Cleany en SB :*

Hier is het duidelijk dat we dit topic toch echt gaan verlaten over een maand.

Dreumes streken. Iets in de toiletpot gooien en dan met je arm er in gaan hangen om het er weer uit te vissen }:| :P
Misschien het badje/een afwasteiltje/een emmer op de badkamer zetten en die met water vullen zodat daarmee gespeeld kan worden?

edit;

Of gewoon aanleren dat de wc geen speelgoed is. Lijkt me een verstandigere en permanentere oplossing.
pi_106387575
Dat weet hij nu ook. Voorheen stond de deur op een kier omdat hij graag met de deuren speelt. Nu is de deur gewoon permanent dicht. Ik moest er wel om lachen voor deze ene keer. Boefje. Hij luistert eigenlijk gewoon heel goed naar nee namelijk.
The way you rock'n'roll
pi_106387692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:31 schreef mignonne het volgende:
Hebben jullie ideeen voor kado's voor de verjaardag van mn mini?
Muziekdingetjes heb je zeker ook al zat?

Over poep gesproken, ik was vanmorgen ook heel enthousiast in de poepluier aan het turen. Wel gegeten, geen brokken groente in de luier. Het lijkt wel alsof alles gewoon echt verteerd was :o
Vond ik ook tof B-)
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:34:24 #249
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106391339
Juud, nog bedankt voor het recept zalm/pasta/courgette :) Larissa vond het heerlijk!
Rustig dagje gehad gisteren, en ze is na de fles van 22:00 nog maar 1 keer wakker geworden :)

DJMO: Geert *O*
Cleany: hopen dat het nu weer ff beter gaat met jullie en de kleine :*
Mignonne: Ik heb het volgende gekocht voor het dochtertje van mijn nichtje:

http://www.intertoys.nl/speelgoed/snelle-slak-576341.html
http://www.intertoys.nl/s(...)k-gitaar-567991.html
Valt wel binnen het budget ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:34:57 #250
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106391367
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Muziekdingetjes heb je zeker ook al zat?

Over poep gesproken, ik was vanmorgen ook heel enthousiast in de poepluier aan het turen. Wel gegeten, geen brokken groente in de luier. Het lijkt wel alsof alles gewoon echt verteerd was :o
Vond ik ook tof B-)
:') _O-
pi_106394213
leuk ideeën hier voor kadootjes!
ik ben gek op burger's zoo! jammer dat ie zo ver is..artis vind ik niks aan zo klein :N
blijdorp is ook leuk! schoonzus en haar kinderen wonen in de buurt dus gaan we vaker!

een primeur: mijn baby heeft vandaag voor het eerst een half uur in haar box geslapen!!! *O* *O*
we wisten niet wat we zagen :o ^O^
pi_106394608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:34 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

:') _O-
Jij houdt niet van muziekinstrumenten? O-)
pi_106395420
Fijn bitterend!

En hier nog even het bewijs dat mijn pukje zelf zit(deze is van een week geleden, inmiddels blijft hij rustig een tijd zitten spelen..)

edit: foto weer weg, wil je hem nog zien, dan kan je een pm sturen.. :P

[ Bericht 25% gewijzigd door laiveneertiekje op 04-01-2012 18:22:16 ]
pi_106395543
wat een schatje!! en kijk hem zitten O+
pi_106396235
Goed bezig bitterend!
En 'tiekje, wat een schatje en wat leuk dat hij zit O+
V, verteerd eten, goed bezig die kleine Dot!

Onze kleine man is weer naar het kdv, dus ik ga nu even door het huis vliegen met een stofzuiger enzo, anders doet oma dat morgen op mijn eerste werkdag...
pi_106396319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:50 schreef Nirak het volgende:
Onze kleine man is weer naar het kdv, dus ik ga nu even door het huis vliegen met een stofzuiger enzo, anders doet oma dat morgen op mijn eerste werkdag... lekker op mijn luie kont zitten, want oma poetst morgen wel het huis!
Fixed :Y
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:59:23 #257
348178 NotTheSame
pi_106396671
Bitterend wat goed *O* !

L'tiekje, wat een vrolijkerd! En wat goed dat pukje al zo blijft zitten *O* !

Nirak even lekker door het huis vliegen ;) !
Ik heb net m'n poetsslaafjes weer naar huis gestuurd, alles is weer schoon!

En nou kreeg ik net een pakje in de hand gedrukt van de postbode, Draakjes kleertjes zijn binnen! Fijn die 50% korting bij kleertjes.com ;) !
We zijn overigens wel vandaag begonnen met Cinababy geven. Draakje heeft 'last' van krampen, of beter gezegd, wij hebben last van Draakje omdat ze krampjes heeft ;) . Wij slapen al nachten niet door haar gekreun en gesteun. En zelf slaapt ze er natuurlijk gewoon doorheen :') !
pi_106398326
L'tiekje, wat een schatje!! O+
Tralalalaaa
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:31:50 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106401124
@Ltiekje, wow wat knap en wat issie leuk!! O+
Mijn kleine doet dat nog niet hoor, die gooit zichzelf met een zwiep achterover en valt opzij. :')
Ze wil wel heel graag zittend spelen, ze probeert ook overeind te komen door haar buikspieren aan te spannen en haar hoofd op te tillen.

@Tankgirl, dat is leuk om te horen. :)
Couscous heb ik inmiddels ontdekt, daar kan je van alles doorheen doen en das ook makkelijk te eten voor ukjes, en het is snel klaar, bijv met wat komkommer en tomaat en evt wat kip.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:06:08 #260
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106402523
TAp wil je mij dat zalm courgette hapje misschien ook sturen?
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:15:59 #261
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106402908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:31 schreef Juud79 het volgende:
@Ltiekje, wow wat knap en wat issie leuk!! O+
Mijn kleine doet dat nog niet hoor, die gooit zichzelf met een zwiep achterover en valt opzij. :')
Ze wil wel heel graag zittend spelen, ze probeert ook overeind te komen door haar buikspieren aan te spannen en haar hoofd op te tillen.

@Tankgirl, dat is leuk om te horen. :)
Couscous heb ik inmiddels ontdekt, daar kan je van alles doorheen doen en das ook makkelijk te eten voor ukjes, en het is snel klaar, bijv met wat komkommer en tomaat en evt wat kip.
Helaas moet ik met tomaat erg oppassen i.v.m. eczeem, daarom was dat pasta recept zo ideaal! Maar couscous is ook een goed idee idd.

J-net:
van Juud
quote:
3/5 courgette, 2/5 pasta, 1/5 zalm.
Een beetje op gevoel.
Ik hak het met een hakmolentje dat bij mijn staafmixer zit, dus niet met de staafmixer zelf, maar dat bakje met mesje.
Je kan ook gewoon stukken pasta in het handje geven, courgette ook. Dan knagen ze het zelf weg. Bij ons gaat het net hoe het uitkomt en wat we eten.

Ow en ik gebruik Farfalle of Fusilli, gewoon normale.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:21:26 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106403074
Couscous kan ook met pompoen, das dan wellicht beter? Nou ja, je kan het met veel dingen combineren volgens mij.
Pompoen is hier sowieso een hit, ik wil ook eens bataat (zoete aard) halen.

Vanavond krijgt ze zuurkool met aard en appel, eens kijken of dat feest geeft of niet.

Ik vind dit een leuke site om wat inspiratie op te doen.
http://kokenvoormijndochter.nl/
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:53:47 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106404265
L'tiekje wat een vreselijk te schattig jochie! O+
pi_106404548
nou fruithapjes gaan er wel in :P een heel potje vandaag. Het enige dat ie verder nog heeft gedronken is een fles van 120cc net en dat was al verrassend. Poging gedaan om water door fruit te stoppen, maar daar wilde hij niet veel van. M'n vrouw is aan de herstellende hand, maar bij beiden is het nog lang niet goed.
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:05:14 #265
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106404660
/klaagpost over kdv
Ik ben vandaag gebeld door het kdv om de intake in te plannen en de wendagen. Ik heb dus vanaf 1 februari 2 dagen kdv, dinsdag en vrijdags. Nu begon zij dus voor de intake op 31/1 en dan op 3 feb een wendag van 10 tot 13 en 7 feb van 10 tot 16. Ik flipte een beetje de pan uit, aangezien ik "gewoon" weer aan het werk moet en niet op mijn tweede dag al kan aankomen dat ik later ben of weer eerder weg moet. Ik vind het eigenlijk belachelijk, aangezien ik wel voor die 2 dagen, die dus niet volledig opgenomen worden, wel de volle mep kan betalen. Buiten dat om, ik moet nu dus gelijk alweer zaken regelen (terwijl ik alles al geregeld had!), want ik wil Anouk wel zelf voor het eerst naar het kdv brengen en ook ophalen of anders dat lief haar haalt, maar dan niet gelijk door een tante ofzo. Dat was namelijk de suggestie van de dame die ik aan de telefoon had.
Vervolgens heb ik de manager aan de telefoon gekregen, zij uitleg gegeven dat het zo in het contract zou staan (die ik dus ergens april vorig jaar heb gelezen) en iets over toezicht bla bla bla.... puntje bij paaltje heb ik nu dus mijn zus maar ingeschakeld, die past dan 1 feb en 2 feb op en dan kan ik Anouk zelf 3 feb brengen en halen.

Hebben meerdere bovenstaande zo meegemaakt? Want ik blijft het toch wel apart vinden en vind dit ook niet echt een leuke start met het kdv.
Edit; het staat ook inderdaad zo in het contract, maar flipte er evengoed van. Dat heb ik vaker wanneer ik dingen goed georganiseerd denk te hebben en er vervolgens roet in het eten wordt gegooid.... mijn probleem :P
/einde klaagpost.

[ Bericht 9% gewijzigd door Susie op 04-01-2012 18:10:19 ]
pi_106404831
Susie, wat balen. Ik versta onder wendagen dat je kindje VOOR dat jij aan het werk gaat (en dus voor jij de dagen afneemt), gaat wennen bij het KDV, en niet tijdens.. maar of dat werkelijk zo is weet ik niet.
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:13:29 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106404926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:10 schreef Jipster het volgende:
Susie, wat balen. Ik versta onder wendagen dat je kindje VOOR dat jij aan het werk gaat (en dus voor jij de dagen afneemt), gaat wennen bij het KDV, en niet tijdens.. maar of dat werkelijk zo is weet ik niet.
Het staat dus wel zo in het contract, baal er wel van. Vriendin van mij werkt op een kdv en die heeft het liefst dat kindjes daar een week komen wennen en dan opbouwend. Dit dus inderdaad voordat de ouders aan het werk gaan. Mja, het zij dus zo... hoop dat het verder wel goed gaat dan.
Zal ook Anouk binnenkort maar even bij haar tante laten wennen ;)
pi_106405221
Susie, wat een vreemd iets zeg.. Bartje mocht bij de gastouder gewoon van tevoren eens komen wennen, en dat werd ook niet in rekening gebracht...
pi_106405233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:13 schreef Susie het volgende:

[..]

Het staat dus wel zo in het contract, baal er wel van. Vriendin van mij werkt op een kdv en die heeft het liefst dat kindjes daar een week komen wennen en dan opbouwend. Dit dus inderdaad voordat de ouders aan het werk gaan. Mja, het zij dus zo... hoop dat het verder wel goed gaat dan.
Zal ook Anouk binnenkort maar even bij haar tante laten wennen ;)

Kan het allemaal niet eerder dan? Als het zo in het contract staat!! Januari is net begonnen dus dat moet wel te doen zijn. Ik zou wel op mijn strepen gaan staan!
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:33:42 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106405782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:21 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Kan het allemaal niet eerder dan? Als het zo in het contract staat!! Januari is net begonnen dus dat moet wel te doen zijn. Ik zou wel op mijn strepen gaan staan!
Er staat in het contract dat er een wendag is voor de ingangsdatum en 2 daarna. Ik kan daar dus verder niets aan veranderen.... Had zelf beter moeten lezen.
Ik vond het ook niet echt flexibel van ze...
pi_106405813
Cas heeft de week voor hij naar het kdv zou gaan mogen wennen. 1 keer een ochtend. Dit is inderdaad niet in rekening gebracht. Rare zaak Susie!
pi_106406291
Susie ik zou het ook irritant vinden, je kan moeilijk de eerste week op je werk al vrij nemen. Kan je vriend haar wel brengen en ophalen die wendagen? .ze zouden toch beetje flexibeler kunnen zijn ja
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:48:07 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106406434
susie, ik vind het ook geen logische regeling! misschien is het iets om een keer aan te kaarten bij de oudercommissie, er zullen toch meer ouders zijn die hier niet mee uit de voeten kunnen?
in de haak.
pi_106406785
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Er staat in het contract dat er een wendag is voor de ingangsdatum en 2 daarna. Ik kan daar dus verder niets aan veranderen.... Had zelf beter moeten lezen.
Ik vond het ook niet echt flexibel van ze...
Ik snap dat het vervelend voelt als het niet gaat zoals je wil, maar....

Als het zo in het contract staat en je hebt dat in april vorig jaar al kunnen lezen, vind ik het niet gek dat ze daar een maand van tevoren niks meer aan kunnen doen. Als je op tijd aan de bel had getrokken hadden ze misschien nog wat voor je kunnen betekenen, maar nu vraag je ze eigenlijk of ze op het laatste moment hun planning nog kunnen aanpassen.
En das lastig bij kdvs. Buiten de contractuele vastlegging hebben ze natuurlijk ook nog eens maximale aantallen kindjes per leidster.
pi_106408107
toch wat vrolijkheid...

pi_106408142
Susie, ik had precies hetzelfde met ons KDV. Ik ging er van uit dat wendagen VOOR de ingangsdatum plaatsvonden. Niet dus. In principe was dat voor mij niet zo'n enorm probleem geweest omdat ik toch nog geen opdracht had (detachering) maar ik moest dus wel die dagen ineens op intakes. En het ging dus NIET goed op de wendagen want Hannah weigerde de afgekolfde melk te drinken terwijl het 30 graden buiten was. Ik ben toen na een mislukte intake met leeggekolfde borsten naar het KDV gegaan om een dusdanig overstuur kind aan te treffen dat ze niet eens probeerde aan te happen :'(
Het is wel goedgekomen gelukkig. Ze vindt het nu geweldig op het KDV.
Voor Mia heb ik wel rekening gehouden met de wendagen en haar contractdatum een halve maand eerder gepland dan dat ik weer aan het werk moet. Maar het is gewoonweg handiger als ze dit even goed duidelijk maken bij het aanmelden.

Kan je trouwens ipv bij het KDV niet op je werk iets regelen? Sowieso zijn volle werkdagen direct na je verlof best pittig!
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:37:21 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106408682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik snap dat het vervelend voelt als het niet gaat zoals je wil, maar....

Als het zo in het contract staat en je hebt dat in april vorig jaar al kunnen lezen, vind ik het niet gek dat ze daar een maand van tevoren niks meer aan kunnen doen. Als je op tijd aan de bel had getrokken hadden ze misschien nog wat voor je kunnen betekenen, maar nu vraag je ze eigenlijk of ze op het laatste moment hun planning nog kunnen aanpassen.
En das lastig bij kdvs. Buiten de contractuele vastlegging hebben ze natuurlijk ook nog eens maximale aantallen kindjes per leidster.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Het overviel mij vanmiddag gewoon erg. Met name omdat ik er al over gesproken had met een vriendin en mijn schoonzus, waar de kindjes dus van te voren komen wennen. Het was dus eigenlijk een aanname van mijn kant. Bij dit kdv dus duidelijk niet, het is niet anders. (het even van mij afschrijven lucht altijd aardig op ;) )
Octo; op mijn werk zijn ze redelijk flexibel. Ik heb nu de dag even omgegooid (heb nog geen bevestiging, maar neem aan dat het ok is) en mijn zus ingeschakeld. Ik wil haar toch echt graag zelf naar de wendag brengen. En ja, het zal waarschijnlijk pittig zijn, maar de eerste dagen zal ik waarschijnlijk tig in de macht van 4 mail aan het doornemen zijn ;) Ik ben allang al blij dat ik er nog een maand aan vast heb geplakt, ik had er niet aan moeten denken deze week alweer aan het werk te zijn!
pi_106408713
Bij deze kom ik trouwens lekker het topic binnenvallen met mijn dochter Mia (31-12-2011)
Wil een modje haar toevoegen in de OP?

Mijn oliebolletje is inmiddels 4 dagen oud en doet het hartstikke goed O+ Hoewel we nog een beetje moeite hebben met aanleggen (ze krijgt de borst) en ik :X :X tepelkloven :X :X heb, is de melkproductie onwijs goed op gang en is Mia weer lekker aan het aankomen in gewicht ^O^
Ze heeft helaas wel ontzettend veel krampjes na elke voeding ;(

woensdag 4 januari 2012 @ 19:39:45 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106408796
Oh, wat een lieffie! (dat jasje heb ik ook... nooit aangedaan en inmiddels past ze het niet meer :X )

En helemaal over de zwempraktijken van Evan gekeken! Wat leuk!! O+
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:40:59 #280
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106408855
Susie, wat vervelend inderdaad dat je daar nu pas achterkomt :{ , bij ons heeft ze twee keer mogen wennen voordat haar officiële eerste dag was.

Cleany, wat een grote kerel is Evan al! O+ Vergeleken met Olivia (16-6) is hij echt al een stuk groter en wijzer ;) . Wij gaan begin februari naar Centerparcs, moet inderdaad niet vergeten de zwemband mee te nemen, ziet er erg leuk uit!

Octo, wat is Mia een heerlijk grietje en ben helemaal verliefd op haar naam! Helaas kunnen wij die bij een eventuele 2e niet gebruiken, want dan zou het een vernoeming zijn en dat vind ik dan een beetje 'lullig' naar mijn schoonmoeder :@ . Wel vervelend van de kloven en de krampjes, hopelijk wordt dat snel beter! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106408862
Welkom Octo met Mia!! wat een scheetje O+ O+
pi_106408878
oh octo wat een heerlijk stippenprinsesje heb je gebakken O+ O+ O+
lijkt ze op Hannah?

zijn voor jou van die medela gelpad-gevallen een idee? ik heb van een kennis begrepen dat zij er heel veel verlichting van had voor haar kloven.

Mn mini stond net een halve minuut los _O-
en waarom, omdat ze met oudste aan de hand liep, en die besloot ineens los te laten :') lekker handig, jongste wist van gekkigheid niet meer wat ze nou moest doen, of ze nou eerst moest huilen en daarna zitten of dat ze eerst moest zitten en daarna huilen, en dus bleef ze heel verbaasd staan :D muppet O+
pi_106408882
pi_106408898
Ik dikke baby's zien, die zijn het schattigst!
...
pi_106408990
octo welkom met je mooie meisje

Mijn uk heeft luieruitslag. Nou ja ik denk dat dat het is ze heeft allemaal rode bultjes. Ik heb er nu schrale troost van de prenatal opgesmeerd. Iemand nog een tip met een wonder middel?
pi_106409005
MeNicole O+ O+

Octo ik heb met mijn kloven in het begin een tepelhoedje gebruikt :Y na 3 dagen waren ze weg en kon ik gewoon voeden!

ahh mignonne je mini los :o *O*
pi_106409036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:

Mijn uk heeft luieruitslag. Nou ja ik denk dat dat het is ze heeft allemaal rode bultjes. Ik heb er nu schrale troost van de prenatal opgesmeerd. Iemand nog een tip met een wonder middel?
bepanthen!!
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:44:37 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106409052
mini mignonne gewoon los staan! *O*
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:45:50 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106409115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik dikke baby's zien, die zijn het schattigst!
U vraagt, wij draaien, voila, dikke baby O+

SPOILER
pi_106409168
:D O+
pi_106409445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:45 schreef Susie het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien, voila, dikke baby O+

SPOILER
ohmyyygossshhhhhhhhhhh ik wil die adopterennnnnnnnnnnn wat een poepieeeeee
O+ O+ O+ O+

Dit word later mijn toekomstige kind mijn kleine sumoworstelaarrrrrrrrr O+

...
pi_106409482
Ocot *O* gefeliciteerd met Mia, wat een heerlijk propje zo te zien. Jammer van je kloven, maa dat gaat ook wel over. Laat de kraamverzorgster je zo veel mogelijk helpen en tips geven om je tepels te ontzien.

Ik zit sinds vanmiddag met een heel zielig meisje. Sinds ze aan de pepti zit gaat het met poepen wel beter, maar daardoor heeft ze nu dus enorme volle luiers die voorafgegaan worden door behoorlijk heftige krampen. Ik was er vanmiddag net niet op tijd bij en het zat dus op haar rug en we moesten in bad. Daar hebben we heerlijk een half uur gezeten en mevrouw kwam helemaal tot rust. Na het uit bad gaan was ze echter meteen weer over de zeik, want koud (verwarming stond uit want het was niet echt de bedoeling om boven te zijn vandaag). Ik heb haar snel een luier omgedaan en daarna zijn we samen in het grote bed gekropen. Daar ligt ze nu nog steeds te slapen. (op een voedingskussen, in een dekentje gewikkeld, dus het is veilig. Bovendien staat de baby-videofoon op haar snufferd gericht, dus we kunnen het ook goed in de gaten houden).

Ander nadeel van die pepti lijkt te zijn dat mevrouw ineens aan het spugen is geslagen. En dan geen melk, maar heldere vloeistof. En dat dan uren na het eten. Vlak na de voeding laat ze wel eens een golf melk uit haar mond lopen, maar dit is anders. Iemand enig idee wat die heldere vloeistof is?
pi_106409600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:

Hier werkt alleen het afwisselend gebruiken van uierzalf en vaseline tegen luieruitslag. Van bepanthen en zinkzalf/sudo krijgt ze juist pijn aan haar billetjes. Uierzalf werkt ontsmettend en waseline vochtregulerend. Werkt hier als een tiet (in de zeldzame periodes dat ze geen zure ontlasting heeft)
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:00:12 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106409895
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:52 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

ohmyyygossshhhhhhhhhhh ik wil die adopterennnnnnnnnnnn wat een poepieeeeee
O+ O+ O+ O+

Dit word later mijn toekomstige kind mijn kleine sumoworstelaarrrrrrrrr O+
Thanks, maar ze is niet te adopteren, ben zelf flieft op d'r!

En jeetje, dat is wel een hele erge dikkerd hoor!

SB; ik kan je helaas niet helpen, wat vervelend!
pi_106409994
Welkom met je meisje Octo! En hopen dat de krampjes snel minder worden, ik vond dat nog wel het zwaarste aan de eerste maanden.

f_r, ik smeer eigenlijk altijd sudocreme als ik rode bultjes zie, en dat werkt prima...
pi_106410062
Bepanthen hielp trouwens ook met mijn kloven :D
pi_106410199
Dikke baby, check

dit was een dag na de geboorte. Het is inmiddels aardig goedgekomen met 'r hoor. Ze ziet er iets minder debielerig uit :s)
pi_106410874
Octo; welkom met je mooie meisje. Purelan helpt ook goed tegen tepelkloven.

Vanavond is de kleine man goedgekeurd bij het cb, 52 cm en 3500 gram, keurig het lijntje volgend dus heel tevreden. Hij kon ook al heel goed volgen met z'n ogen en lachen zit er aan te komen. Ook de inentingen zitten er in, even heel hard huilen en toen was het goed. Mijn kleine held.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 januari 2012 @ 20:19:57 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106410914
* DJMO hoofd als zeef heeft vanavond (ben druk bezig al m'n programma's te herinstalleren)

ik had even een malle vraag wellicht :') Gisteren ben ik vergeten Geert z'n fruit te geven (want de bananen waren op thuis en hij is helemaal gek van banaan :') ) en hij had gisteren niet gepoept. Nu viel het mij wel vaker op, maar hij kreeg vanmiddag z'n banaan, en binnen tien minuten had hij een overvolle poepluier :X :') waar ik normaal één of twee doekjes nodig heb, had ik er nu een stuk of zes nodig.

Goed m'n kernvraag: ik dacht dat banaan juist stoppend werkte, en niet laxerend zoals het dus bij Geert het geval lijkt te zijn :?

pi_106411156
SB :D hodver, cola op mn scherm!
ik had ook een bollo <3 ik hou er wel van, lekkere spekkies, beetje reserve.
inmiddels is ze geen bollo meer, ik mis die bolle wangen en onderkin wel een beetje hoor :D

DJMO dat banaan stoppend zou zijn is achterhaald. Het verschilt per persoon, en wat voor de een stoppend werkt is voor de ander een trigger tot poepfest. Wij hoeven van de dietisten en kinderartsen bijv. ook absoluut geen banaan te laten staan voor oudste, ondanks al haar obstipatie-problemen.
Kortom, kan best dat het voor Geert juist laxerend is, zolang het niet de spuigaten uit loopt maakt het echt niet uit.
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:26:36 #301
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106411199
Ook al zo'n lekker bolle SB! O+

Ik heb geen idee DMJO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')