quote:Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.
Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.
We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op
We gaan het gewoon zien de komende maand.
enquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:48 schreef wickie het volgende:
Ff een crosspost met reflux topic.
[..]
Daarna nogmaals vrijwillig fles op en nu diep in dromenland. Even ademhalen voor ons.
Oja en volgens de kinderarts heeft ze waarschijnlijk het RS virus onder de leden. De hoest was typisch RS. Het is op zijn retour, dus geen rede tot zorgen. Ook voorbij de 3 maande grens wat voor hun de opname grens is bij RS.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:23 schreef danic het volgende:
Wickie wat fijn dat er zo goed actie wordt ondernomen. En fijn dat ze nu al 2 flessen goed heeft gedronken. Nadeel van die pepti vind ik de lucht, echt verschrikkelijk. Maar ja, als ze het drinkt, dat lijkt me het belangrijkste.
Hier had mup ook een rare dag. Ze slaapt al een dag of 4 uit olé! Tot een uur of 09.00! Vanmorgen weer geslapen van 11.00 tot 13.15 en daarna van 15.00 tot 16.00. Toen was ze poepsacherijnig en dus weer in bed gelegd door papa en heeft ze geslapen van 16.45 tot 18.00!!
Moet je mij maar eens vertellen wanneer ze moet eten hoor!
Ik kwam om 17.45 uit mijn werk, 18.00 Eva wakker, dus ik haar halen. Denk ik nog 'wat is die nattigheid die ik voel?' Zit ze tot aan d'r nek in de poep![]()
Dat heeft ze dus nog nooit gehad. Dus romper, shirtje én broek in de biotex, samen met de aankleedkussenhoes. Mup maar gelijk een fles terwijl het bad volloopt en daarna lekker badderen.
Gewoon weer naar bed 's avonds (nou ja, half uurtje later) en sindsdien slaapt ze weer.
Ze zal wel ineens moeten groeien ofzo, ik snap et niet iig haha.
die van ons zijn echte buitenkatten, maar nu liggen ze thank god allebei rustig op de bankleuning. Vorig jaar werd onze kater aangereden die we uiteindelijk in hebben moeten slapen, omdat hij teveel (inwendige) verwondingen had. M'n hart breekt nog steeds als ik voor me zie hoe hij me kopjes aan 't geven was op de tafel bij de dierenarts terwijl hij moest vergaan van de pijnquote:Op zaterdag 31 december 2011 19:33 schreef __Isis__ het volgende:
Nu je het zegt... waar is de poes eigenlijk* __Isis__ opzoekgaat
quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
die van ons zijn echte buitenkatten, maar nu liggen ze thank god allebei rustig op de bankleuning. Vorig jaar werd onze kater aangereden die we uiteindelijk in hebben moeten slapen, omdat hij teveel (inwendige) verwondingen had. M'n hart breekt nog steeds als ik voor me zie hoe hij me kopjes aan 't geven was op de tafel bij de dierenarts terwijl hij moest vergaan van de pijn
Ja, zat bang op zolder. Toen we thuiskwamen om 3 uur sprong ze op bed tussen ons in en heeft daar even lekker een hele grote plas gedaanquote:
en ipv haar de fles te geven, maar gewoon een (tuit)beker in handen met een extra beker melk ipv in de fles, zou ze dat wel pikken?quote:Op zondag 1 januari 2012 22:54 schreef danic het volgende:
Ja het is best gek. Ik luister weer braaf naar het cb en Eva mist de ochtendfles niet. Dan smikkelt ze een hele boterham weg met wat sap. Bij 4 flessen ging het drinken aardig, maar ook lang niet op. Ze laat vaak zo'n 30cc staan. Dat is nu ook, maar dan krijgt ze dus een fles minder. Ik weet gewoon niet of ze dan voldoende flesvoedin binnenkrijgt.
Ze krijgt op een dag genoeg overige voeding en vocht binnen dus dat is het probleem niet. Ik weet gewoon niet wat ze nu nog binnen hoort te krijgen.
Het punt van het laten staan is ook de onrust die in haar zit. Ze vindt dan dat ze lang genoeg bij je heeft gelegen en wil weer spelen. Ze wordt dan ook heel fel als je dit tegenhoudt omdat ik haar nog even wil laten boeren bijvoorbeeld. Als ze kon, zou ze van schoot af springen.
Ze is niet voor niets zo snel met haar ontwikkeling. Ze heeft gewoon geen rust in dr kont.
En het is al zo'n kleintje, ze heeft alles alweer verbrand voordat het goed en wel binnen is.
http://www.nutriciavoorjo(...)nas/Hoeveelheid.aspxquote:Je kunt de hoeveelheid flesvoeding voor je kindje ook zelf uitrekenen met een eenvoudig rekensommetje. Voor elke kilo die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig. Weegt je kindje bijvoorbeeld 4 kilo, dan is 4 x 150 ml = 600 ml voldoende.
Daar heb je in het begin wat aan maar later niet meer. Puck zou dan nu 1500ml moeten drinkenquote:Op zondag 1 januari 2012 23:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.nutriciavoorjo(...)nas/Hoeveelheid.aspx
Was er ook een award voor Mr. Stating the obvious?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een baby moet gewoon moedermelk. veel gezonder.
nee anders hak hem wel gehad hequote:Op zondag 1 januari 2012 23:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Was er ook een award voor Mr. Stating the obvious?
ik meen dat er ooit eens is gezegd dat het minimum 300cc aan zuivel producten moest zijn, maar don't hang me there. ik weet het eerlijk niet meer ..quote:Op zondag 1 januari 2012 23:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Daar heb je in het begin wat aan maar later niet meer. Puck zou dan nu 1500ml moeten drinken
Ik heb het laatst op geprobeerd te zoeken maar 300 is voor rond een jaar meen ik.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik meen dat er ooit eens is gezegd dat het minimum 300cc aan zuivel producten moest zijn, maar don't hang me there. ik weet het eerlijk niet meer ..
Mja ik denk dat ik een beetje klaar ben met Fok (ik bedoel t niet negatiefquote:Op zondag 1 januari 2012 23:24 schreef danic het volgende:
DML jij had me met dat schema voor het eten ook goed geholpen. Wat kun je hierover zeggen? Hoeveel drinkt/dronk puck toen hij zo oud was?
KD je bent er nog! Ik miste je al!
En verder ga ik niet te hoog op de kast zitten, maar de keuze voor flesvoeding is hier wel overwogen en niet zonder redenen. Ik weet ook wel dat borstvoeding beter kan zijn. Maar bovenstaande reactie is geen antwoord op mijn vraag.
quote:Kinderen tussen 6 maanden en een jaar moeten een 0,5 liter tot een liter vocht binnenkrijgen. Voor de opvolgmelk geldt inderdaad een minimum van een 0,5 liter in verband met de voedingsstoffen. Voor een kind van 8 maanden geldt een richtlijn van 600 ml opvolgmelk.
wanneer ben jij bevallen van je tweede?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klinkt als een goed plan danic. Hopelijk werkt het voor eva
Jongste zegt gericht mama
Sal ik goen welteguster!quote:Op zondag 1 januari 2012 23:36 schreef danic het volgende:
Dank mp, eva zit nu tussen de 500 en 600.
Misschien bel ik nog wel ff naar de infolijn van het cb.
Ik snap het KD. Ik hou wel van je scherpe opmerkingen en kan er over het algemeen ook heerlijk om lachen, dus vandaar dat ik je miste. Samen met je heerlijke gezwijmel over lex. Geniet er lekker van en hopelijk laat je ons af e. Toe weten hoe get gaat.
Oh en excuses voor de taalfouten. Telefoon in bed enzo. Vriend denkt dat ik lig te pitten.
Rel? Heb ik een rel gemist?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:20 schreef Vleugels het volgende:
Hoi kloon hier. Mijn kinderen graag niet meer bij de naam noemen. Maar babylief besloot vanancht ineens weer een nachtvoeding te willen. Terwijl hij al 4 nachten doorsliep en ik laat de telefoon aan de kant legde wegens de rel![]()
maar ze slaapt 's nachts wel goed toch?quote:Op maandag 2 januari 2012 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik niet.. ik fake ook mijn huilbaby voor de aandacht
Insert huilsmiley en knipoog...
Schrikken he vanyel???
Wick, hoe is het met Wies??? Al duidelijk of het KMA of reflux is? En wanneer mogen jullie weer op controle? En denk je dat opname misschien een uitkomst zou zijn? Ik denk dat het voor Liene misschien wel goed zou zijn,ff uit de vicieuze cirkel, resetten..
quote:Op maandag 2 januari 2012 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik niet.. ik fake ook mijn huilbaby voor de aandacht
Insert huilsmiley en knipoog...
Schrikken he vanyel???
quote:
ik de 29e van december.. gelukkig hoef ik ook nog nietquote:Op maandag 2 januari 2012 22:24 schreef Susie het volgende:
Het gaat ook hard Juud! Als ik geen verlofdagen meer had gehad, had ik morgen alweer moeten gaan werken!10 weken vandaag alweer.....
BJ ik herken dit erg, Sarah deed dit ook erg frustrerend omdat ik wel merkte dat ze moe was maar ze gaf zich gewoon niet over. Dit gaat nu sinds een week of twee pas goed.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
Juud, bij Liene gaat het niet om 3 of 4 uur wakker, die is soms wel 6 of 7 uur wakker achter elkaar... en dat lijkt me nog niet helemaal de bedoeling, en ik probeer ook niet om er veel mee bezig te zijn, maar advies van hetziekenhuis was, elke paar uur op bed leggen om dr uit dr vicieuze cirkel te krijgen... dus dat probeer ik wel een beetje.
quote:Op maandag 2 januari 2012 23:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Idd heel herkenbaar wat je typt MP... het komt hier vroeg of laat ook vast wel goed. Maar idd ik vind het soms moeilijk, ik weet dat ze moe is, aan de borst wil ze wel slapen, maar zodra ze in bed wordt gelegd is ze klaarwakker en vecht vervolgens tegen de slaap...
Wanneer moet jij weer KD? Of had jij niet heul lang verlof?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik de 29e van december.. gelukkig hoef ik ook nog niet
ik heb niet zover teruggelezen dus misschien heb je deze tip allang gehad, maar: heb je wel eens geprobeerd haar in te bakeren? dat was voor onze cato destijds wel een goed werkend hulpmiddel.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
Juud, bij Liene gaat het niet om 3 of 4 uur wakker, die is soms wel 6 of 7 uur wakker achter elkaar... en dat lijkt me nog niet helemaal de bedoeling, en ik probeer ook niet om er veel mee bezig te zijn, maar advies van hetziekenhuis was, elke paar uur op bed leggen om dr uit dr vicieuze cirkel te krijgen... dus dat probeer ik wel een beetje.
ik heb nog een maand extraquote:Op maandag 2 januari 2012 23:56 schreef Susie het volgende:
[..]
Wanneer moet jij weer KD? Of had jij niet heul lang verlof?
Waar ik al bang voor was...mevrouw is klaar wakker nu en 'babbelt' er lekker op los. Kreeg net de grootste smile ever van d'r
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb nog een maand extra
en Lex is ook zo'n babbelaar, hij klinkt als zo'n koetjesbeker die je zo omkeert *WHAOOOOOO* en zachtjes loeitaan 1 stuk door en dan moet ik altijd een beetje huilen van verliefdheid
ik begin nu richting psycho te gaan hoor.
Jawel hij doet het eromquote:Op dinsdag 3 januari 2012 09:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hij is 3 maanden dus hij zal het niet expres doen om jou te pesten![]()
Hoe is het nu met drinken? Is hij alweer aangekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ah, ik was er al bang voor dat 't een overbodige tip zou zijn... jammer! en sterkte ermee. en er komen vast betere tijden!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
Lief van je, maar doen we al 4 maanden met de pacco...
Heeft onze kerel ook wel eensquote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ha, ik lees over meer overlopende luiers.. Ik kwam vanmorgen Bartjes kamer binnen, en vond het daar stinken. Hij had dus een overgelopen plasluier, tot zijn nek, en zijn slaapzak en beddegoed ook allemaal onder(en natuurlijk lag het topmatras er net niet op).
Ik heb mijnnog gevraagd of er gisteren een schone luier om is gedaan 's avonds, maar dat was ook gewoon zo. Hij had dus schijnbaar een hele volle blaas vannacht.
Misschien een beetje offtopic, maar heb jij nadat je het spiraal hebt laten zetten ook last gehad van doorbraakbloeding? Ik bloed nu al vanaf 5 december... (niet heel veel bloed hoor, maar moet wel steeds een inlegkruisje indoen!)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ha, ik lees over meer overlopende luiers.. Ik kwam vanmorgen Bartjes kamer binnen, en vond het daar stinken. Hij had dus een overgelopen plasluier, tot zijn nek, en zijn slaapzak en beddegoed ook allemaal onder(en natuurlijk lag het topmatras er net niet op).
Ik heb mijnnog gevraagd of er gisteren een schone luier om is gedaan 's avonds, maar dat was ook gewoon zo. Hij had dus schijnbaar een hele volle blaas vannacht.
Oh, en Cyntiaa, ik werd niet zo blij van de nuvaring, werd er een hormonster van. Ik heb 7 weken na de bevalling een mirenaspiraal laten zetten.
Ik heb in het begin echt een aantal weken nog wat bloedverlies gehad(een inlegkruisje was genoeg zeg maar), nu alleen nog bij mijn menstruatie, en dat duurt dan wat langer dan eerder.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Misschien een beetje offtopic, maar heb jij nadat je het spiraal hebt laten zetten ook last gehad van doorbraakbloeding? Ik bloed nu al vanaf 5 december... (niet heel veel bloed hoor, maar moet wel steeds een inlegkruisje indoen!)
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:22 schreef Juud79 het volgende:
@Vleugels, zou je dan niet eerder bij de huisarts langsgaan? Of heeft dat niet zoveel zin?
Ik vind het een naar idee als je nog met zoiets moet rondlopen zo lang, als er iets is achtergebleven ofzo dan kan je daar toch ziek van worden?
Succes ermee.Juud, wat moet ik bij de dokter?Die kan toch niet zien wat aan aan mankeert daarbinnen? En ik ben nooit bij een vk geweest, dus belde maar gelijk het zkh. Het is trouwens bij mij wel vers bloed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En geen idee of je er ziek van kan wordenDe balidame reageerde niet raar of paniekerig. Ik zou trouwens toch niet gewoon ongesteld zijn?! (maar nee, zoveel is het ook niet, te veel om het te laten zitten, maar te weinig voor een menstruatie.. Lastig
[ Bericht 2% gewijzigd door Vleugels op 03-01-2012 12:37:55 (klonten!) ]Vlieg met me mee
niets moet, alles mag. Maar het is voor je kleintje niet fijn als het straks ineens abrupt niet meer kan omdat jij moet gaan werken ofzo... Hier hebben we een week of 4 nodig gehad om af te bouwen op een aangename manier. Dus eerst een slaapje per dag en daarna twee, and so on..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:32 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik kan mijn moppie nog niet echt weg leggen...ze slaapt het liefst op mama! alleen snachts slaapt ze naast memoet er werk van maken...overdag ook af en toe in de box of haar ledikantje slapen
cleanyquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:59 schreef cleany het volgende:
net opgebeld door het KDV...hij wilt geen melk, geen water...een fruithapje nog wel, maar daar houdt het bij op...zometeen weer status checken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na de 2 gemene naalden heeft 'ie heel eventjes gehuild en bij het aankleden was hij alweer aan het lachen en pruttelen
[ Bericht 13% gewijzigd door Scorpionsworld op 03-01-2012 13:32:41 (lengtegrafiek toegevoegd) ]To err is human, but to really foul things up requires a computer.
Het gaat hard ja, qua kleren is het bijna niet bij te benenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:42 schreef cleany het volgende:
De tering...na 3 maanden is ie 400 gram zwaarder en 7cm korter dan Evan nu![]()
maar het kan nog erger...ik ken een baby van iemand die 10+ kilo is en 5 maanden.
ja, met 5,5 maanden...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik denk dat Cas bij de volgende weegronde ook wel de 9 kg gaat halen, Cleany. Ieder kind heeft nu eenmaal andere verhoudingen.
Het is ook een forse sprongquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vind het ook wel veelmaargoed ik heb een slechtvoorbeeld met Arwen , die was net 8 kg met t jaar
Uhm jahquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:51 schreef Susie het volgende:
@Nirak: volgens mij geen last verder. Gisteren is ze om half 1 in slaap gevallen en vanmorgen om 7.30 wakker. Ze had wel wat verhoging, gisteren, maar nu volgens mij niet meer en vanmorgen was ze lekker aan het lachen.
Trouwens, Faittz postte een pagina terug dat Danne morgen 9 weken is, maar ben ik nou gek, want toch al 10 weken???
Mengen van Nutrilon2 met Nutrilon1 zou ik niet weten, maar wij mengen al enige tijd Nutrilon1 met Nutrilon Forte exact om dezelfde reden. En tot nu toe werkt dat perfectquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:05 schreef Cyntiaa het volgende:
Ieder kind is anders en uiteindelijk stopt het snelle groeien toch weer...
Moet je met het overgaan op nutrilon2 het eerst mengen met nutrilon1? Ik denk er over om over te stappen naar Forte. Cas lijkt meer honger te hebben dan zijn 5 flessen kunnen vullen. Fruit en groente geef ik nu om te proeven, meneer is er nog niet super van gecharmeerd.
quote:
Wij hebben een los geval, met stof aan de onderkant, dus heeft geen last van schuimrubber in d'r rug.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:28 schreef Faithz het volgende:
Wij zitten trouwens te kloten met de verkleiner van het autostoeltje (Maxi Cosi). Hij is er te lang voor![]()
Ik heb geprobeerd om de verkleiner helemaal omhoog te zetten maar dat gaat natuurlijk niet omdat het dikke schuimrubber waar hij op zit dan in zijn rug komt te zitten, dat zit aan elkaar vast. Zonder de verkleiner zit zijn hoofdje te los. Dat is ook niet handig. Argh.
Donor zal wel een lange kerel zijn geweest. Over een paar jaar moet ik mijn arm recht omhoog houden: "Kom Danne, mamma wil je handje vasthouden als we oversteken"
Volgens mij hoef je niet te mengen als je van 1 naar 2 gaat. Maar wij hebben het wel gedaan, omdat we van forte1 naar standaard2 zijn gegaan en van 4*210/7 naar 4*180/6.. In een week tijd waren we helemaal over. Met groente en fruit erbij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:05 schreef Cyntiaa het volgende:
Ieder kind is anders en uiteindelijk stopt het snelle groeien toch weer...
Moet je met het overgaan op nutrilon2 het eerst mengen met nutrilon1? Ik denk er over om over te stappen naar Forte. Cas lijkt meer honger te hebben dan zijn 5 flessen kunnen vullen. Fruit en groente geef ik nu om te proeven, meneer is er nog niet super van gecharmeerd.
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem, verkleiner past niet meer wegens te dik hoofdquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:28 schreef Faithz het volgende:
Wij zitten trouwens te kloten met de verkleiner van het autostoeltje (Maxi Cosi). Hij is er te lang voor![]()
Ik heb geprobeerd om de verkleiner helemaal omhoog te zetten maar dat gaat natuurlijk niet omdat het dikke schuimrubber waar hij op zit dan in zijn rug komt te zitten, dat zit aan elkaar vast. Zonder de verkleiner zit zijn hoofdje te los. Dat is ook niet handig. Argh.
Donor zal wel een lange kerel zijn geweest. Over een paar jaar moet ik mijn arm recht omhoog houden: "Kom Danne, mamma wil je handje vasthouden als we oversteken"
Goh, die donor is lang en dik?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:41 schreef Faithz het volgende:
Zal ie de dikke kop van pappa wel hebben![]()
Opgerolde hydrofiel is wel een idee
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:44 schreef Faithz het volgende:
Ik bedoelde het hoofd van Scorpionsworld
Dat was precies mijn tekst toen de flyer niet wilde posten.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan het schuimrubber uit de verkleiner halen!
Ik ben zelf ongeveer 15 a 20 kilo te licht, dus neuhquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:41 schreef Faithz het volgende:
Zal ie de dikke kop van pappa wel hebben![]()
Opgerolde hydrofiel is wel een idee
Hij drinkt nog steeds niets (sinds 6:00 vanochtend). Fruit wil hij wel...ze proberen het nog met een drinkbeker en wat dentinox, mochten het z'n tandjes zijn. Verder slaapt hij wel heel veel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:59 schreef cleany het volgende:
net opgebeld door het KDV...hij wilt geen melk, geen water...een fruithapje nog wel, maar daar houdt het bij op...zometeen weer status checken.
Gordels zitten al op de hoogste stand!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat was precies mijn tekst toen de flyer niet wilde posten.
Als je dan de gordels ook nog een standje hoger zet, moet het bijna wel passen.
Nou ik kan je een handje geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:32 schreef bitterend het volgende:
![]()
ik kan mijn moppie nog niet echt weg leggen...ze slaapt het liefst op mama! alleen snachts slaapt ze naast memoet er werk van maken...overdag ook af en toe in de box of haar ledikantje slapen
Herkenbaar. Ook persen tot het hoofdje vuurrood aanliepquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:21 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou ik kan je een handje geven.
Sinds gisteren "besloten" dat "het" anders moet. Ik heb nog 1 maand vrij en hoop dan snel aan een baan te komen, dus heb ik en hij 4 weken om te oefenen.
Gisteravond begonnen om hem in zijn bedje te leggen. Dat ging een half uur goed, hij viel 2 x in slaap en werd ook 2x na een paar minuten weer wakkeren toen was het huilen.
Dus in de nacht weer naast mij geslapen.
Vandaag heeft hij al 2 dutjes van anderhalf uur in zijn bedje gedaan![]()
![]()
Hem er wel slapend ingelegd moet ik zeggen, maar een paar weken geleden lukte dat al niet.
Want als hij dan op mij sliep en ik hem weglegde werd hij na een paar minuten altijd wakker.
Kan ook zijn dat dit vandaag een dikke toevalstreffer is natuurlijkmaar ik ga hopen dat hij vannacht ook in zijn eigen bedje slaapt
![]()
Maar dat zou wel heel gemakkelijk gaandus erg veel hoop heb ik nog niet
![]()
Maar het begin is er (hoop ik)
Trouwens mijn kleine heeft nog lekkere dunne poepmaar een gekreun om het eruit te krijgen, ongeloofelijk
![]()
Zelfs in zijn slaap kreunt hij, wrijft in zijn gezicht, tegen zijn neus en niet een beetje kreunen maar vaak heel luid.
Is dat normaal?
Plotseling spugen en verslikken/stikken klinkt inderdaad erg eng. Kan me voorstellen dat je daarvan schrok.quote:En een uurtje geleden geschrokkenhij had gegeten en was tegen mij in slaap gevallen. Ineens schiet hij omhoog, de melk kwam zelfs uit zijn neus
![]()
En hoesten daarna, ik schrok ervan zeg.
Nou ik hoop dat het bij deze ene keer blijft.
Enne wat een story zeg van Jones/Becky
Hier ook een hoop gekreun om het eruit te krijgen hoor en dan gewoon dunne bendequote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:21 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Trouwens mijn kleine heeft nog lekkere dunne poepmaar een gekreun om het eruit te krijgen, ongeloofelijk
![]()
Zelfs in zijn slaap kreunt hij, wrijft in zijn gezicht, tegen zijn neus en niet een beetje kreunen maar vaak heel luid.
Is dat normaal?
En een uurtje geleden geschrokkenhij had gegeten en was tegen mij in slaap gevallen. Ineens schiet hij omhoog, de melk kwam zelfs uit zijn neus
![]()
Inderdaad zeg, iedereen wil wel zo'n artsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:49 schreef Susie het volgende:
Ah bah, wat vervelend SB! En wat een super arts!
Ik heb hem niet heel de dag op onze kamer in zijn bedje gelegd, dus de rest van de dutjes doet hij in de huiskamer in zijn wippertje.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:33 schreef Susie het volgende:
[..]
Hier ook een hoop gekreun om het eruit te krijgen hoor en dan gewoon dunne bende![]()
En dat is inderdaad schrikken!
Ik wil gaan proberen haar in haar eigen kamertje te laten slapen. Ze slaapt nu nog in haar wiegje naast mij, maar merk dat ik zelf 3 keer wakker word 's nachts omdat zij geluid maakt, maar ze nog helemaal niet wakker is. Ze slaapt al lekker door, dus zou voor mij ook fijn zijn als ik een nachtje doorslaap(lief slaapt met oordoppen in, dus die wordt er al niet wakker van
)
Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Overdag slaapt ze hier nog in de box of op de bank op een voedingskussen, maar ook dat wil ik nog aanpakken, maar lief heeft vakantie en vind het wel zo gezellig denk ikDus dat vanaf volgende week ook maar aanpakken. Ik heb nog een maand de tijd.
Hihi wat goed dat ie in zijn bedje heeft geslapen!!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:21 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou ik kan je een handje geven.
Sinds gisteren "besloten" dat "het" anders moet. Ik heb nog 1 maand vrij en hoop dan snel aan een baan te komen, dus heb ik en hij 4 weken om te oefenen.
Gisteravond begonnen om hem in zijn bedje te leggen. Dat ging een half uur goed, hij viel 2 x in slaap en werd ook 2x na een paar minuten weer wakkeren toen was het huilen.
Dus in de nacht weer naast mij geslapen.
Vandaag heeft hij al 2 dutjes van anderhalf uur in zijn bedje gedaan![]()
![]()
Hem er wel slapend ingelegd moet ik zeggen, maar een paar weken geleden lukte dat al niet.
Want als hij dan op mij sliep en ik hem weglegde werd hij na een paar minuten altijd wakker.
Kan ook zijn dat dit vandaag een dikke toevalstreffer is natuurlijkmaar ik ga hopen dat hij vannacht ook in zijn eigen bedje slaapt
![]()
Maar dat zou wel heel gemakkelijk gaandus erg veel hoop heb ik nog niet
![]()
Maar het begin is er (hoop ik)
![]()
Is dat normaal?
En een uurtje geleden geschrokkenhij had gegeten en was tegen mij in slaap gevallen. Ineens schiet hij omhoog, de melk kwam zelfs uit zijn neus
![]()
Enne wat een story zeg van Jones/Becky
Dat de arts zo is heeft een oorzaak. Een iets minder mooie oorzaak om het zo maar te zeggen. Oorzaak onder de spoiler want offtopic en misschien wat heftigquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:01 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, iedereen wil wel zo'n arts![]()
Pfff Cleany da's niet niks.
[..]
Ik heb hem niet heel de dag op onze kamer in zijn bedje gelegd, dus de rest van de dutjes doet hij in de huiskamer in zijn wippertje.
Dat moet ik eigenlijk ook niet doen![]()
(maar vind ook wel gezellig
![]()
) haha..
Grappig ook een maand de tijd![]()
Nou daar gaan we met zijn allen en ons plan van aanpak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb laatst geteld, we hebben 83 boekjes/boeken staan hier voor de kindersquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:57 schreef p_iglet het volgende:
prentenboeken?
vingerverf?
Een mooie kalender om aan de muur te hangen? (wij hebben hier de lemniscaat kalender), voordeel je kunt dan ieder jaar een nieuwe geven/vragen.
extra duplo, ostheimer/sleich diertjes?
vind ik op zich een leuk ideequote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Keshet het volgende:
Een abonnement op iets als een dierentuin?
Tim op de tegelsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb laatst geteld, we hebben 83 boekjes/boeken staan hier voor de kindersmaar ik ben niet vies van meer-meer-meer. Leuke tips die vanaf heel klein al leuk zijn? of die gewoon must-have zijn...
en wat zijn dat voor beestjes?
vergeef me, ik heb geen google-fears maar mn laptop is ZO frustrerend traag dat ik ervan moet huilendus een plaatje is welkom
duplo hebben we nog niet. Ik twijfel tussen duplo of van die houten blokken
niet om 't een of ander .. 'n kinderabo op diergaarde blijdorp is 50 euro. een persoonlijk abo voor 'n volwasse 71 (prijzen van 2011), en 'n gezinsabo rond de 185 oid.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Keshet het volgende:
Een abonnement op iets als een dierentuin?
het heeft hier ook 't verlanglijstje gestaan, kreeg toen wel geld van iedereen, maar zoals meestal, verdween dat regelrecht terug de dagelijkse boodschappen en rekeningen in. Nu had ik zoiets, het moet er maar gewoon van komen, dan maar op zo'n manier van de KB, het is tenslotte uiteindelijk wel voor de kidsquote:Op woensdag 4 januari 2012 00:01 schreef mignonne het volgende:
Ik ben zelf 3 dagen voor jongste jarig, we vieren het dus ook tegelijk. Het had een optie geweest als gezamenlijk cadeau van iedereen voor ons beiden, maar het is idd wel een prijzig cadeau.
Ach, ik ben er al uit, ik vraag gewoon van iedereen zara cadeaubonnen. opgelostgarpje eh, ik ben blij met t lijstje dat k nu heb. Dank voor de hulp!
Misschien het badje/een afwasteiltje/een emmer op de badkamer zetten en die met water vullen zodat daarmee gespeeld kan worden?quote:Op woensdag 4 januari 2012 09:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klinkt alsof het de goede kant op gaat Cleany en SB![]()
Hier is het duidelijk dat we dit topic toch echt gaan verlaten over een maand.
Dreumes streken. Iets in de toiletpot gooien en dan met je arm er in gaan hangen om het er weer uit te vissen![]()
Muziekdingetjes heb je zeker ook al zat?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:31 schreef mignonne het volgende:
Hebben jullie ideeen voor kado's voor de verjaardag van mn mini?
quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Muziekdingetjes heb je zeker ook al zat?
Over poep gesproken, ik was vanmorgen ook heel enthousiast in de poepluier aan het turen. Wel gegeten, geen brokken groente in de luier. Het lijkt wel alsof alles gewoon echt verteerd was
Vond ik ook tof
Jij houdt niet van muziekinstrumenten?quote:
Fixedquote:Op woensdag 4 januari 2012 14:50 schreef Nirak het volgende:
Onze kleine man is weer naar het kdv, dus ik ga nu even door het huis vliegen met een stofzuiger enzo, anders doet oma dat morgen op mijn eerste werkdag... lekker op mijn luie kont zitten, want oma poetst morgen wel het huis!
Helaas moet ik met tomaat erg oppassen i.v.m. eczeem, daarom was dat pasta recept zo ideaal! Maar couscous is ook een goed idee idd.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:31 schreef Juud79 het volgende:
@Ltiekje, wow wat knap en wat issie leuk!!![]()
Mijn kleine doet dat nog niet hoor, die gooit zichzelf met een zwiep achterover en valt opzij.![]()
Ze wil wel heel graag zittend spelen, ze probeert ook overeind te komen door haar buikspieren aan te spannen en haar hoofd op te tillen.
@Tankgirl, dat is leuk om te horen.![]()
Couscous heb ik inmiddels ontdekt, daar kan je van alles doorheen doen en das ook makkelijk te eten voor ukjes, en het is snel klaar, bijv met wat komkommer en tomaat en evt wat kip.
quote:3/5 courgette, 2/5 pasta, 1/5 zalm.
Een beetje op gevoel.
Ik hak het met een hakmolentje dat bij mijn staafmixer zit, dus niet met de staafmixer zelf, maar dat bakje met mesje.
Je kan ook gewoon stukken pasta in het handje geven, courgette ook. Dan knagen ze het zelf weg. Bij ons gaat het net hoe het uitkomt en wat we eten.
Ow en ik gebruik Farfalle of Fusilli, gewoon normale.
Het staat dus wel zo in het contract, baal er wel van. Vriendin van mij werkt op een kdv en die heeft het liefst dat kindjes daar een week komen wennen en dan opbouwend. Dit dus inderdaad voordat de ouders aan het werk gaan. Mja, het zij dus zo... hoop dat het verder wel goed gaat dan.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:10 schreef Jipster het volgende:
Susie, wat balen. Ik versta onder wendagen dat je kindje VOOR dat jij aan het werk gaat (en dus voor jij de dagen afneemt), gaat wennen bij het KDV, en niet tijdens.. maar of dat werkelijk zo is weet ik niet.
Kan het allemaal niet eerder dan? Als het zo in het contract staat!! Januari is net begonnen dus dat moet wel te doen zijn. Ik zou wel op mijn strepen gaan staan!quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:13 schreef Susie het volgende:
[..]
Het staat dus wel zo in het contract, baal er wel van. Vriendin van mij werkt op een kdv en die heeft het liefst dat kindjes daar een week komen wennen en dan opbouwend. Dit dus inderdaad voordat de ouders aan het werk gaan. Mja, het zij dus zo... hoop dat het verder wel goed gaat dan.
Zal ook Anouk binnenkort maar even bij haar tante laten wennen
Er staat in het contract dat er een wendag is voor de ingangsdatum en 2 daarna. Ik kan daar dus verder niets aan veranderen.... Had zelf beter moeten lezen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:21 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Kan het allemaal niet eerder dan? Als het zo in het contract staat!! Januari is net begonnen dus dat moet wel te doen zijn. Ik zou wel op mijn strepen gaan staan!
Ik snap dat het vervelend voelt als het niet gaat zoals je wil, maar....quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:33 schreef Susie het volgende:
[..]
Er staat in het contract dat er een wendag is voor de ingangsdatum en 2 daarna. Ik kan daar dus verder niets aan veranderen.... Had zelf beter moeten lezen.
Ik vond het ook niet echt flexibel van ze...
Je hebt helemaal gelijk hoor! Het overviel mij vanmiddag gewoon erg. Met name omdat ik er al over gesproken had met een vriendin en mijn schoonzus, waar de kindjes dus van te voren komen wennen. Het was dus eigenlijk een aanname van mijn kant. Bij dit kdv dus duidelijk niet, het is niet anders. (het even van mij afschrijven lucht altijd aardig opquote:Op woensdag 4 januari 2012 18:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap dat het vervelend voelt als het niet gaat zoals je wil, maar....
Als het zo in het contract staat en je hebt dat in april vorig jaar al kunnen lezen, vind ik het niet gek dat ze daar een maand van tevoren niks meer aan kunnen doen. Als je op tijd aan de bel had getrokken hadden ze misschien nog wat voor je kunnen betekenen, maar nu vraag je ze eigenlijk of ze op het laatste moment hun planning nog kunnen aanpassen.
En das lastig bij kdvs. Buiten de contractuele vastlegging hebben ze natuurlijk ook nog eens maximale aantallen kindjes per leidster.
bepanthen!!quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:
octo welkom met je mooie meisje
Mijn uk heeft luieruitslag. Nou ja ik denk dat dat het is ze heeft allemaal rode bultjes. Ik heb er nu schrale troost van de prenatal opgesmeerd. Iemand nog een tip met een wonder middel?
U vraagt, wij draaien, voila, dikke babyquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik dikke baby's zien, die zijn het schattigst!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:45 schreef Susie het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien, voila, dikke baby
ohmyyygossshhhhhhhhhhh ik wil die adopterennnnnnnnnnnn wat een poepieeeeeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit word later mijn toekomstige kind mijn kleine sumoworstelaarrrrrrrrr![]()
...
Hier werkt alleen het afwisselend gebruiken van uierzalf en vaseline tegen luieruitslag. Van bepanthen en zinkzalf/sudo krijgt ze juist pijn aan haar billetjes. Uierzalf werkt ontsmettend en waseline vochtregulerend. Werkt hier als een tiet (in de zeldzame periodes dat ze geen zure ontlasting heeft)quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:
octo welkom met je mooie meisje
Mijn uk heeft luieruitslag. Nou ja ik denk dat dat het is ze heeft allemaal rode bultjes. Ik heb er nu schrale troost van de prenatal opgesmeerd. Iemand nog een tip met een wonder middel?
Thanks, maar ze is niet te adopteren, ben zelf flieft op d'r!quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:52 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
ohmyyygossshhhhhhhhhhh ik wil die adopterennnnnnnnnnnn wat een poepieeeeee
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit word later mijn toekomstige kind mijn kleine sumoworstelaarrrrrrrrr![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |