quote:Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.
Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.
We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op
We gaan het gewoon zien de komende maand.
enquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:48 schreef wickie het volgende:
Ff een crosspost met reflux topic.
[..]
Daarna nogmaals vrijwillig fles op en nu diep in dromenland. Even ademhalen voor ons.
Oja en volgens de kinderarts heeft ze waarschijnlijk het RS virus onder de leden. De hoest was typisch RS. Het is op zijn retour, dus geen rede tot zorgen. Ook voorbij de 3 maande grens wat voor hun de opname grens is bij RS.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:23 schreef danic het volgende:
Wickie wat fijn dat er zo goed actie wordt ondernomen. En fijn dat ze nu al 2 flessen goed heeft gedronken. Nadeel van die pepti vind ik de lucht, echt verschrikkelijk. Maar ja, als ze het drinkt, dat lijkt me het belangrijkste.
Hier had mup ook een rare dag. Ze slaapt al een dag of 4 uit olé! Tot een uur of 09.00! Vanmorgen weer geslapen van 11.00 tot 13.15 en daarna van 15.00 tot 16.00. Toen was ze poepsacherijnig en dus weer in bed gelegd door papa en heeft ze geslapen van 16.45 tot 18.00!!
Moet je mij maar eens vertellen wanneer ze moet eten hoor!
Ik kwam om 17.45 uit mijn werk, 18.00 Eva wakker, dus ik haar halen. Denk ik nog 'wat is die nattigheid die ik voel?' Zit ze tot aan d'r nek in de poep![]()
Dat heeft ze dus nog nooit gehad. Dus romper, shirtje én broek in de biotex, samen met de aankleedkussenhoes. Mup maar gelijk een fles terwijl het bad volloopt en daarna lekker badderen.
Gewoon weer naar bed 's avonds (nou ja, half uurtje later) en sindsdien slaapt ze weer.
Ze zal wel ineens moeten groeien ofzo, ik snap et niet iig haha.
die van ons zijn echte buitenkatten, maar nu liggen ze thank god allebei rustig op de bankleuning. Vorig jaar werd onze kater aangereden die we uiteindelijk in hebben moeten slapen, omdat hij teveel (inwendige) verwondingen had. M'n hart breekt nog steeds als ik voor me zie hoe hij me kopjes aan 't geven was op de tafel bij de dierenarts terwijl hij moest vergaan van de pijnquote:Op zaterdag 31 december 2011 19:33 schreef __Isis__ het volgende:
Nu je het zegt... waar is de poes eigenlijk* __Isis__ opzoekgaat
quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
die van ons zijn echte buitenkatten, maar nu liggen ze thank god allebei rustig op de bankleuning. Vorig jaar werd onze kater aangereden die we uiteindelijk in hebben moeten slapen, omdat hij teveel (inwendige) verwondingen had. M'n hart breekt nog steeds als ik voor me zie hoe hij me kopjes aan 't geven was op de tafel bij de dierenarts terwijl hij moest vergaan van de pijn
Ja, zat bang op zolder. Toen we thuiskwamen om 3 uur sprong ze op bed tussen ons in en heeft daar even lekker een hele grote plas gedaanquote:
en ipv haar de fles te geven, maar gewoon een (tuit)beker in handen met een extra beker melk ipv in de fles, zou ze dat wel pikken?quote:Op zondag 1 januari 2012 22:54 schreef danic het volgende:
Ja het is best gek. Ik luister weer braaf naar het cb en Eva mist de ochtendfles niet. Dan smikkelt ze een hele boterham weg met wat sap. Bij 4 flessen ging het drinken aardig, maar ook lang niet op. Ze laat vaak zo'n 30cc staan. Dat is nu ook, maar dan krijgt ze dus een fles minder. Ik weet gewoon niet of ze dan voldoende flesvoedin binnenkrijgt.
Ze krijgt op een dag genoeg overige voeding en vocht binnen dus dat is het probleem niet. Ik weet gewoon niet wat ze nu nog binnen hoort te krijgen.
Het punt van het laten staan is ook de onrust die in haar zit. Ze vindt dan dat ze lang genoeg bij je heeft gelegen en wil weer spelen. Ze wordt dan ook heel fel als je dit tegenhoudt omdat ik haar nog even wil laten boeren bijvoorbeeld. Als ze kon, zou ze van schoot af springen.
Ze is niet voor niets zo snel met haar ontwikkeling. Ze heeft gewoon geen rust in dr kont.
En het is al zo'n kleintje, ze heeft alles alweer verbrand voordat het goed en wel binnen is.
http://www.nutriciavoorjo(...)nas/Hoeveelheid.aspxquote:Je kunt de hoeveelheid flesvoeding voor je kindje ook zelf uitrekenen met een eenvoudig rekensommetje. Voor elke kilo die je kind weegt, heeft hij ongeveer 150 ml voeding per dag nodig. Weegt je kindje bijvoorbeeld 4 kilo, dan is 4 x 150 ml = 600 ml voldoende.
Daar heb je in het begin wat aan maar later niet meer. Puck zou dan nu 1500ml moeten drinkenquote:Op zondag 1 januari 2012 23:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.nutriciavoorjo(...)nas/Hoeveelheid.aspx
Was er ook een award voor Mr. Stating the obvious?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een baby moet gewoon moedermelk. veel gezonder.
nee anders hak hem wel gehad hequote:Op zondag 1 januari 2012 23:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Was er ook een award voor Mr. Stating the obvious?
ik meen dat er ooit eens is gezegd dat het minimum 300cc aan zuivel producten moest zijn, maar don't hang me there. ik weet het eerlijk niet meer ..quote:Op zondag 1 januari 2012 23:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Daar heb je in het begin wat aan maar later niet meer. Puck zou dan nu 1500ml moeten drinken
Ik heb het laatst op geprobeerd te zoeken maar 300 is voor rond een jaar meen ik.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik meen dat er ooit eens is gezegd dat het minimum 300cc aan zuivel producten moest zijn, maar don't hang me there. ik weet het eerlijk niet meer ..
Mja ik denk dat ik een beetje klaar ben met Fok (ik bedoel t niet negatiefquote:Op zondag 1 januari 2012 23:24 schreef danic het volgende:
DML jij had me met dat schema voor het eten ook goed geholpen. Wat kun je hierover zeggen? Hoeveel drinkt/dronk puck toen hij zo oud was?
KD je bent er nog! Ik miste je al!
En verder ga ik niet te hoog op de kast zitten, maar de keuze voor flesvoeding is hier wel overwogen en niet zonder redenen. Ik weet ook wel dat borstvoeding beter kan zijn. Maar bovenstaande reactie is geen antwoord op mijn vraag.
quote:Kinderen tussen 6 maanden en een jaar moeten een 0,5 liter tot een liter vocht binnenkrijgen. Voor de opvolgmelk geldt inderdaad een minimum van een 0,5 liter in verband met de voedingsstoffen. Voor een kind van 8 maanden geldt een richtlijn van 600 ml opvolgmelk.
wanneer ben jij bevallen van je tweede?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klinkt als een goed plan danic. Hopelijk werkt het voor eva
Jongste zegt gericht mama
Sal ik goen welteguster!quote:Op zondag 1 januari 2012 23:36 schreef danic het volgende:
Dank mp, eva zit nu tussen de 500 en 600.
Misschien bel ik nog wel ff naar de infolijn van het cb.
Ik snap het KD. Ik hou wel van je scherpe opmerkingen en kan er over het algemeen ook heerlijk om lachen, dus vandaar dat ik je miste. Samen met je heerlijke gezwijmel over lex. Geniet er lekker van en hopelijk laat je ons af e. Toe weten hoe get gaat.
Oh en excuses voor de taalfouten. Telefoon in bed enzo. Vriend denkt dat ik lig te pitten.
Rel? Heb ik een rel gemist?quote:Op maandag 2 januari 2012 14:20 schreef Vleugels het volgende:
Hoi kloon hier. Mijn kinderen graag niet meer bij de naam noemen. Maar babylief besloot vanancht ineens weer een nachtvoeding te willen. Terwijl hij al 4 nachten doorsliep en ik laat de telefoon aan de kant legde wegens de rel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |