bronquote:Bijna helft kinderen buitenechtelijk
AMSTERDAM - Het aantal buitenechtelijke kinderen in Nederland stijgt fors. In 2009 werd bijna de helft (43,3 procent) van de kinderen in ons land geboren bij een niet-gehuwde moeder, terwijl dat in 2000 nog 24,9 procent was.
Steeds meer kinderen worden geboren bij niet-gehuwde moeders.
Dit dus.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Asphias het volgende:
oftewel het taboe op trouwen voordat je kinderen krijgt is weg. mooi toch.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Trouwen. Bijna net zo²-waardig als religie. Bíjna.
Vrees van niet.quote:
De verklaring laat TS voor het gemak maar weg. Wat is daarvoor je beweegreden?quote:Traditionele gezinsvorm sterft uit
De stijgende trend wordt vooral veroorzaakt door het afbrokkelen van de traditionele gezinsvorm. Stelletjes krijgen wel vaak kinderen, maar hebben minder snel de neiging om te trouwen.
Anders haalt ie zijn eigen snollentheorie onderuit, duh.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:07 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
De verklaring laat TS voor het gemak maar weg. Wat is daarvoor je beweegreden?
Kinderen zijn inderdaad enorm gevoelig voor de juridische nuance tussen trouwen en een geregistreerd partnerschap.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:26 schreef Blitzkrieger het volgende:
Trouwen geeft kinderen houvast die ze dringend nodig hebben, zeker op jonge leeftijd. Meer buitenechtelijke kinderen is een slechte zaak.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kinderen zijn inderdaad enorm gevoelig voor de juridische nuance tussen trouwen en een geregistreerd partnerschap.
LOLquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:20 schreef Wokkel het volgende:
Snollen zijn het niet, wel bastaardsmoeders.
Twee ouders van tegenovergesteld geslacht is miz idd belangrijkquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:28 schreef Perrin het volgende:
Beter een goed functionerend gezin met ongetrouwde ouders dan een slecht functionerend gezin met getrouwde ouders.
Nou, zo ernstig is het niet gesteld met ons hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:29 schreef desiredbard het volgende:
voor bastaardmoeder moeten mensen hun woordenboek weer tevoorschijn gaan halen
Weet je niet altijd, als mensen zich aangesproken voelen:quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:30 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nou, zo ernstig is het niet gesteld met ons hoor.
Ik kan enige coherentie aanraden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Weet je niet altijd, als mensen zich aangesproken voelen:
http://en.wikipedia.org/w(...)tards.22_controversy
quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kinderen zijn inderdaad enorm gevoelig voor de juridische nuance tussen trouwen en een geregistreerd partnerschap.
De coherentie lag in de voorgaande reacties.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan enige coherentie aanraden.
Ik denk eerder dat een liefdevol ouderpaar belangrijk is, veel belangrijker dan hun geslacht. Beter opgroeien met harmonieuze homo of lesbo-ouders, dan met hetero-ouders die constant aan het ruzien zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:30 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Twee ouders van tegenovergesteld geslacht is miz idd belangrijk
Je brabbelt nog steeds maar wat onsamenhangend raak. Iemand maakt een opmerking over dat het gros van de mensen hier een woord niet hoeven op te zoeken in het woordenboek en jij komt uit het niets met een linkje naar een Engelstalige controverse over het woord 'bastard'. In je eigen hoofd is het vast heel logisch.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De coherentie lag in de voorgaande reacties.
Als je over bastaardkinderen praat.....
Ik bedoel als je voedsel/drank ziet als een ruil/betaalmiddel kund je de bastaardjes ook de titel hoerenjong geven. (Mamma deed het voor een Breezah)
Gevaarlijk...gaan we van de discussie af .... je haalt er iets anders bijquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat een liefdevol ouderpaar belangrijk is, veel belangrijker dan hun geslacht. Beter opgroeien met harmonieuze homo of lesbo-ouders, dan met hetero-ouders die constant aan het ruzien zijn.
Of hij heeft het artikel niet begrepen. Dat kan ook!quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:00 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dit.
Of TS trollt, laten we het hopen.
Grappig, maar ik doelde meer op het feit dat samenwonenden sneller uit elkaar gaan dan getrouwden, als je trouwt is de band immers een stuk vaster dan wanneer je samenwoont. Ik vind het triest dat de algemene gedachte is dat scheiden maar moet kunnen terwijl het onnoemlijk veel leed veroorzaakt bij de kinderen, ik heb het van dichtbij meegamaakt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trouwen sowieso.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:23 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Grappig, maar ik doelde meer op het feit dat samenwonenden sneller uit elkaar gaan dan getrouwden, als je trouwt is de band immers een stuk vaster dan wanneer je samenwoont. Ik vind het triest dat de algemene gedachte is dat scheiden maar moet kunnen terwijl het onnoemlijk veel leed veroorzaakt bij de kinderen, ik heb het van dichtbij meegamaakt.
Dit dus. Kinderen hebben liefdevolle ouders nodig die het juiste voorbeeld kunnen stellen. In welk verband die ouders met elkaar of uit elkaar zijn is in zekere zin niet relevant. Alhoewel er ongetwijfeld bepaalde zaken hand in hand gaan, zijn er geen garanties.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit rare vooroordeel? Hoezo maakt een papiertje een relatie 'vaster'?quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:23 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Grappig, maar ik doelde meer op het feit dat samenwonenden sneller uit elkaar gaan dan getrouwden, als je trouwt is de band immers een stuk vaster dan wanneer je samenwoont. Ik vind het triest dat de algemene gedachte is dat scheiden maar moet kunnen terwijl het onnoemlijk veel leed veroorzaakt bij de kinderen, ik heb het van dichtbij meegamaakt.
Waarom nu weer homofoob.quote:
zeker weten dat die studie´s niet door het vaticaan gesubsidieerd zijn?quote:Op zaterdag 31 december 2011 01:09 schreef desiredbard het volgende:
Studies wijzen voor zover ik gelezen heb wel uit dat een opgroeiend kind gelukkioger is met twee verschillende rolpatronen.
trouwen tot de dood ons scheid zegt mij absoluut niets. ik ben 22, heb de eerste 10 jaar nauwelijks bewust meegemaakt, en dan verwacht je dat ik na 12 jaar ervaring(waarvan de eerste 6 zonder uberhaupt een vrouw te zoenen, laat staan in een relatie te zitten) al te kunnen beslissen of ik over 70 jaar nog steeds diezelfde vrouw lief heb.quote:Op zaterdag 31 december 2011 01:09 schreef desiredbard het volgende:
Wat wel verbazend is dat mensen niet eens meer naar het gemeentehuis lopen?
Ten eerste wordt er in dat artikel geen enkel onderscheid gemaakt tussen de alleenstaande moeder en de moeder met een geregistreerd partnerschap, en ten tweede ga je voor dat geregistreerde partnerschap ook naar het gemeentehuis.quote:Op zaterdag 31 december 2011 01:09 schreef desiredbard het volgende:
Wat wel verbazend is dat mensen niet eens meer naar het gemeentehuis lopen?
Kim Kardashian is twee maanden getrouwd geweestquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:23 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Heb je wat bronnen? De laatste keer dat ik de literatuur er op nageslagen heb, was het algemene beeld dat er geen significant verschil zat tussen kinderen die opgroeiden met twee ouders van hetzelfde geslacht en twee ouders met een verschillend geslacht.quote:Op zaterdag 31 december 2011 01:09 schreef desiredbard het volgende:
Studies wijzen voor zover ik gelezen heb wel uit dat een opgroeiend kind gelukkioger is met twee verschillende rolpatronen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |