Met verrijken is niets mis.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:21 schreef allesbeterweter het volgende:
Iedereen die met dit circus meedraaft en zich lekker verrijkt met (goud)?.
maar met een aandelen beurs die skyhigh gaatquote:Op woensdag 4 januari 2012 22:37 schreef allesbeterweter het volgende:
Nog even en dan is elke vorm van papier geld WC papier hahaha.
Hoe word geld om gezet in waarde dan? Als ik een brood maak van ingredienten+arbeid verkoop ik het eventueel aan jou. Die euro is niet in brood veranderd je hebt een brood gekocht met die euro en ik heb nu die euro.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:36 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je het geld omzet in waarde niet maar in cijfertjes die ook papier geld vertegenwoordigt?
Brood zit al een hele tijd rond de 1,80 naar mijn weten. Your point being?quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:58 schreef allesbeterweter het volgende:
En een paar uur later kost dit brood dan in eens $4000,- enz etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
]Sorry ik ben dom,ik gok maar iets ik verdien gem ¤300,- per uur met domme oude vragen te antwoorden op papier.?allesbeterweter
Geld is een waardemiddel. Je kan het ook als een soort ruilmiddel zien.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hoe word geld om gezet in waarde dan? Als ik een brood maak van ingredienten+arbeid verkoop ik het eventueel aan jou. Die euro is niet in brood veranderd je hebt een brood gekocht met die euro en ik heb nu die euro.
Is dat een vraag of een antwoord?quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:58 schreef allesbeterweter het volgende:
Kijk er zijn er nog meer die wat weten?
Graag gedaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:11 schreef allesbeterweter het volgende:
Nee maar er waren mensen die snapte niets van hyperinflatie(kandijfijn)bijv.
Allesbeterweter mist alleen een punt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:53 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Geld is een waardemiddel. Je kan het ook als een soort ruilmiddel zien.
Als er geen geld meer gehanteerd word (vanwege inflatie), is het goed (het brood) zelf het waardemiddel dat een bepaalde waarde weergeeft.
Dus de hele handel wordt bemoeilijkt want je moet de bakker iets geven dat hij op dat moment nodig heeft, en van gelijke waarde om de transactie te voltooien. Daardoor moet er vaak een derde partij aan te pas komen.
Ruilhandel is minder preferabel tot geldhandel maar niet onmogelijk.
Ik ging om deze stelling in.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:36 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je het geld omzet in waarde niet maar in cijfertjes die ook papier geld vertegenwoordigt?
Klopt. Geld zelf heeft geen waarde. Het vertegenwoordigt een waarde.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ging om deze stelling in.
Ik zeg, het omzetten van geld in waarde is onmogelijk! Omdat de waarde die geld vertegenwoordigend niet verdwijnt wanneer je iemand opdracht geeft een brug te bouwen, een brood te bakken of een auto te repareren. Het geld (de waarde) is alleen overgedragen aan iemand.
Het geld (de waarde) wordt niet omgezet maar geruild! Dit is handiger dan ruilhandel omdat je niet eerst iets hoeft te vinden wat de monteur/bakker/etc nodig heeft.
wat? nee ik solliciteerde en er waren 200 mensen voor mij voor een normale administratieve baan hbo niveau nederland. het banenklimaat is egt slecht gewordn de laatste tijd. als je aandelen koopt ben je gek.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:03 schreef allesbeterweter het volgende:
@200 mensen die ze makelijk willen verdienen bedoel je zeker?
Zelfvoorziend, geen vijand en een groot thuismarktquote:Op vrijdag 30 december 2011 08:46 schreef Stokstaart het volgende:
Zou er niet op rekenen dat de VS een derdewereldland gaat worden.Ze beschikken nog steeds over ruim voldoende militaire suprematie om zich niet de les te laten lezen.
Alleen maar qau voedsel hun productie van machines en electronica is bijna geheel verdwenen. Dan hebben ze nog het probleem dat ze veel energie importeren.quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zelfvoorziend, geen vijand en een groot thuismarkt
Als je gaat soliciteren voor strond schepper dan zie je geen 200 andere die ze dus wel makkelijker willen verdienen in ons systeem.quote:Op donderdag 5 januari 2012 04:27 schreef Dompiet het volgende:
[..]
wat? nee ik solliciteerde en er waren 200 mensen voor mij voor een normale administratieve baan hbo niveau nederland. het banenklimaat is egt slecht gewordn de laatste tijd. als je aandelen koopt ben je gek.
ohja daarom hebben ze ook een import overschot?quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zelfvoorziend, geen vijand en een groot thuismarkt
Willen en kunnenquote:Op zondag 15 januari 2012 16:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ohja daarom hebben ze ook een import overschot?
Ik heb 100x liever een goed bedrijf in bezit dan cash.quote:Op donderdag 5 januari 2012 04:27 schreef Dompiet het volgende:
[..]
als je aandelen koopt ben je gek.
quote:Op zondag 1 januari 2012 16:19 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om dat op Fok te melden. Het gros hier schuift het af als fantasie en alu-hoedjes, overtuigd als ze zijn dat het allemaal toeval is, of op zijn best goede bedoelingen van politici/bankiers die slecht worden uitgevoerd.
Straks als ze arm en berooid zijn, en verbaasd om zich heen kijken hoe het zo ver heeft kunnen komen, en je ze deze zaken onder de neus wrijft, dan nog zullen ze het niet geloven.
Helaas zullen wij er dan ook niet om kunnen juigen dat we gelijk hadden: want het zal een samenleving zijn die bestaat uit chaos, iedereen voor zichzelf, en je mag blij zijn als het fenomeen blog of internetforum dan nog bestaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:40 schreef Terrorizer het volgende:
Volgens D Ronald Trump is de VS nog veel, heel veel geld waard:fixedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Het lijkt me beter dan papiergeld, als de currencywar gaat beginnen dan geef ik meer voor een baksteen dan voor papierquote:Op zondag 29 januari 2012 10:56 schreef allesbeterweter het volgende:
Maar kun je deze bakstenen(gebouwen) en snelwegen en bruggen(infrastructuur) ook opeten om te overleven met bijv de hyperinflatie?
Die kunnen ze verpatsen aan ondernemers. Net zoals er gezegd wordt over de griekse infrastructuur verkopen als oplossing voor hun schuldenprobleem.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:56 schreef allesbeterweter het volgende:
Maar kun je deze bakstenen(gebouwen) en snelwegen en bruggen(infrastructuur) ook opeten om te overleven met bijv de hyperinflatie?
Daar geeft niemand iets voor, ten eerste zijn er geen mensen om te vervoeren met die spoorwegen en het personeel verdient veel te veel.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die kunnen ze verpatsen aan ondernemers. Net zoals er gezegd wordt over de griekse infrastructuur verkopen als oplossing voor hun schuldenprobleem.
Nee, dat kan niet, want er zitten geen voedingsstoffen in.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:56 schreef allesbeterweter het volgende:
Weet je niet hoe voedzaam gebouwen zijn voor stenenvreters een groep waar de meeste van de pro vrij markadepten bij horen. .quote:Op zondag 29 januari 2012 14:29 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, want er zitten geen voedingsstoffen in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |