abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2011 @ 21:22:21 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106181922
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  donderdag 29 december 2011 @ 21:40:18 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106182858
Tico, is Leyla een nachtje uit logeren geweest?

Brengt me bij een vraag. Nu wacht ik 's avonds altijd met weggaan totdat Nathan in bed ligt, kan ik ook een voeding overslaan dat hij dan melk oid krijgt en heeft dat gevolgen voor de hoeveelheid voeding die ik de dag erna 's avonds heb? Ik heb wel eens gelezen dat zwitserse moeders voeden wanneer het hun uit komt, de ene dag 's ochtends, de volgende dag 's avonds en dan weer 's ochtends, maar vanaf welke leeftijd is dat?
  donderdag 29 december 2011 @ 21:47:41 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_106183200
Huh, hoezo zwitserse moeders? :D Na een jaar kon ik vanalles met de voedingen qua schema en heb dat toen tot 27 maanden volgehouden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_106183662
Nathan is al 17 maanden, dus je productie is nu echt wel zo stabiel dat een keertje overslaan moet lukken hoor.

Pepijn dronk toen der tijd nog een keer of 3 per dag, maar ik kon een week weg met maar 1x per dag of om de dag kolven. En dan daarna gewoon weer verder zoals voor die week.
pi_106183784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:47 schreef PM-girl het volgende:
Huh, hoezo zwitserse moeders? :D Na een jaar kon ik vanalles met de voedingen qua schema en heb dat toen tot 27 maanden volgehouden.
haha idd :D

t' is wel Alpenmilch natuurlijk he c_/
:)
pi_106184431
Haha dat doe ik ook hoor, de ene keer wel 's middags en de andere keer niet, 's avonds overslaan als het zo uitkomt, of juist 's ochtends... En ik ben uitermate Hollandsch.
pi_106184436
Pessie, ik zou ook zeggen dat 1 voeding overslaan niet zoveel effect meer heeft. Of Nathan ook gaat slapen zonder borst is een andere :P Dat gaat hier niet lukken helaas, maar dat heb ik natuurlijk zelf in de hand gewerkt. ;)

Tico, fijn dat alles best goed gegaan is, scheelt ongetwijfeld een hoop stress! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 29 december 2011 @ 22:28:10 #8
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106185030
@Pessie

Ik ben vorige week voor het eerst een avondje weg geweest zonder mijn mupke. Ze heeft toen gedronken om 17.00 (zo uit het hoofd) en toen pas weer om 0.20 uur....geen centje pijn gehad, zelfs geen lekkage.
Wel volle borsten hoor rond middernacht, dus Lientje had heel veel te drinken. :D

Ze wou/wil overigens geen moedermelk meer uit de fles, vorige week ineens gaan weigeren toen we weer gingen oefenen. Water drinkt ze wel, maar mijn melk wil ze alleen uit de borst, niet uit een fles/bekertje of what ever. Zijn er meer hier die zo'n eigenwijsje hebben?

Ze hadden het om 19.00 uur wel geprobeerd, maar ging niet. 's Avonds laat heeft ze toen maar een bordje pap gehad, dat vind ze heerlijk en gaat er altijd in. Half melk/half water en half rijstebloem/half granenpap.
pi_106185446
quote:
donderdag 29 december 2011 @ 19:51 • 294
Vanyel
Filmpjes kijken helpt niet? Of juist niet met hem of kolven bezig zijn maar relaxt tv kijken?
Ik Fok!, internet, kijk tv, vergeet zelfs dat ik aan het kolven ben bij wijze van ;)
Maar de tsr is er niet, die is er wel spontaan als ik nies, hoest, wandel, buk, gewoon op de bank zit.. Maargoed.. We zien wel waar het ship gaat stranden :)
pi_106187125
Ik heb op mijn linkertepel aan de linkerzijde een zwarte/donkere plek. De tepel doet ook zeer. Net met drinken heb ik hem op het laatst losgekoppeld, kon het niet meer aan :@ iemand een idee wat het is?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:16:19 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106187398
een kloofje ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106187509
klinkt heel apart vlindur :o is t geen zuigblaar ofzo? dat ie net een tikje scheef aangelegd lag?

ik heb mn curve's even bijgewerkt :{ ben benieuwd naar de cb-meting over een week. Hoop dat ik daar vrolijker van word.

en de groeigidscurve omdat die meest overeenkomt met de curve van t ziekenhuis

pi_106187568
Geen idee hoe dat er uit ziet. Ik zie geen snee/gat achtig iets :N
De gewone normale lijntjes wel. Maar die liggen ook niet dieper ofzo?

Ik (her)ken het alweer niet :')
pi_106187679
Oh Jezus Mignonne.. Dat ziet er niet goed uit zeg -O-
Ik ga voor je duimen dat het er bij het CB weer een heel stuk beter uitziet. En ook blijft dan!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 29-12-2011 23:24:51 (Oeps! ) ]
pi_106187685
Als ik moet gokken aan de hand van je beschrijving ga ik met Mignonne mee voor de zuigblaar of blauwe plek. Komende tijd secuur aanleggen.
pi_106187715
Zit het op je tepel of tepelhof?
pi_106187818
Tepel. Tegen de top aan zeg maar..

Hij drinkt ook zo rommelig. Ik zal er op letten. Bedankt!
pi_106187939
Oh. Dan gok ik toch op een kloof :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:31:32 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106188013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:29 schreef WupWup het volgende:
Oh. Dan gok ik toch op een kloof :')
smeren met lanoline !

mignonne -O- ik kan me goed voorstellen dat je je hier de blaren van schrikt ... sterkte en hopelijk laat het cb iets anders zien dat dit :* :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106188096
Mignonne :* ik hoop dat het een pietsie meevalt bij het cb.
pi_106188122
Och Mignonne -O- Ik hoop heel erg dat het volgende week op het cb er toch beter uit ziet. Wat is het toch tobben met je meisje(s) :* :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106188129
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb op mijn linkertepel aan de linkerzijde een zwarte/donkere plek. De tepel doet ook zeer. Net met drinken heb ik hem op het laatst losgekoppeld, kon het niet meer aan :@ iemand een idee wat het is?
Ik weet niet wat het is, maar heb het wel gehad. Het is vanzelf overgegaan. :)
pi_106188218
He Mignonne, wat een nare curves. :o
Daar zou ik ook behoorlijk mee in mijn maag zitten.
Aan de andere kant vond ik Elin er wel rank/fijntjes maar niet slap of ziekig uitzien vandaag.
Alleen geen hollands glorie inderdaad.
Lastig zeg om te weten hoe je dit moet interpreteren.
Zijn dit veel verschillende weegschalen trouwens? Of heb je steeds op dezelfde gewogen?
Bah. Hopelijk is het bij je cb bezoek beter. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106188255
cantare :D

ik dacht dat het op je tepelhof zat vlindur, als t idd op de tepel zelf zit dan zeg ik ook kloof. Helaas geen tips voor je, behalve letten op aanleggen en smeren met lanoline.

En thnx all :*
het is zo dubbel, als je haar ziet valt het allemaal zat mee, zo klein of iel is ze helemaal niet en als er geen verkeerde dingen zijn gegeten ofzo dan is het een heel vrolijk ding O+ maar toch is het wel iets waar ik wat mee moet voor mn gevoel. (en omdat de kinderarts het zegt :+ )
ze begon zo hoog en inmiddels dondert ze er bijkans vanaf.
pi_106188314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
He Mignonne, wat een nare curves. :o
Daar zou ik ook behoorlijk mee in mijn maag zitten.
Aan de andere kant vond ik Elin er wel rank/fijntjes maar niet slap of ziekig uitzien vandaag.
Alleen geen hollands glorie inderdaad.
Lastig zeg om te weten hoe je dit moet interpreteren.
Zijn dit veel verschillende weegschalen trouwens? Of heb je steeds op dezelfde gewogen?
Bah. Hopelijk is het bij je cb bezoek beter. :*
lief :* ik snap wat je bedoelt, ik schrijf bijna hetzelfde haha. Ze is niet zo'n bollo als haar zus was (hoewel die ook altijd rond de gemiddelde-lijn zat dus dat viel mee op zich), maar ze is gewoon levendig en ontwikkelt zich prima, daar ligt het niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')