Je zal gewoon wachten moeten. Duurt 3 tot 6 weken bij DUO.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:50 schreef Fuszy het volgende:
Iemand een idee of de mensen die de ov chipkaart vervangen hebben gewerkt tussen kerst en oud en nieuw? Mijn persoonlijke ov chipkaart met daarop een studenten reisproduct is defect geraakt en ik heb hem bijna 2 weken terug opgestuurd. Nu weet ik dat de kerst er tussen zat, maar ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk terug.
Het is best een duur grapje om 4 ritkaartjes te kopen voor de bus en een retourtje eindhoven zonder korting. Gelukkig kan ik tot nu toe met anderen meerijden naar mijn stagebedrijf.
quote:Ede-Wageningen-Arnhem
Melding dinsdag 3 januari 2012, 07:09 uur:
Oorzaak: stroomstoring
Tussen Arnhem en Ede-Wageningen rijden geen treinen door een stroomstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Die in Düsseldorf niet hoor, want dat zijn sinds vele jaren slechts nog braakliggende terreinen zonder sporen. En dat midden in de stad.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:35 schreef MTL het volgende:
Die dingen staan 's nachts dus echt vol (tenminste, dat viel mij op toen ik met de Euronight vanuit Kopenhagen naar Arnhem reed)
Duitsland vind het goedkoper om het eerst te laten liggen: Hebben wij het weer nodig? Ligt het er alquote:Op dinsdag 3 januari 2012 10:23 schreef Bitlord het volgende:
Onderweg met de ICE 105 van Utrecht naar Köln, we rijden net Dusseldorf binnen. Opvallend dat er in Duitsland altijd van die lege, gigantische rangeerterreinen liggen. Dat moet toch miljarden kosten of miljarden opleveren bij verkoop?
En in de regel heeft hij daar helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet!
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet!
http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html
quote:Aanrijding trein/rangeerdeel met:
• persoon/groot vee
• (brom-)fietser
• infra-elemen
Die waren al genoemd, dus had ik er niet in gezetquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
En vergeet de defecte bovenleiding tussen Woerden en Bodegraven niet, en de langere reistijd tussen Den Helder en Alkmaar door de weersomstandigheden
Het door jou geschetste beeld zie ik minder vaak, dan reizigers die op station Amersfoort wanhopig de overvolle trein langs rennen op zoek naar een balkon waar nog net een staanplaats vrij is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet je wel een beetje van te voren zekerheid kunnen hebben over hoe lang de trein zal zijn!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Nou, zodra NS dat papieren kaartje afschaft (is al aantal keer uitgesteld), heb je geen papieren kaartje meer, nee.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de papieren treinkaartjes van de NS vanaf 1 januari 2013? (Aangenomen dat de wereld dan al niet vergaan is op 21 december uiteraard.)
NS heeft verklaard vanaf 1 januari 2013 alleen nog een ov-chip te accepteren, net als in het stads- en streekvervoer het geval is. Nu doe ik sinds de invoering van de ov-chip alles per fiets en trein en ga niet langer met de bus en op zich is dat te doen.
Maar zodra ook de NS alleen nog maar de ov-chip accepteert zie ik mezelf niet van Fryslan naar Amsterdam fietsen.
Gaan echt alle papieren kaartjes er uit? Ook op de grotere stations?
Ik heb een NS-VDU kaart maar die zal ik dan in dat geval annuleren, dat heeft dan ook geen zin meer.
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef greavy het volgende:
- Wolfheze - Arnhem geen treinen door aanrijding met persoon (TIS 3.1). Is gebeurd bij KM 78.0.
Wolfheze = km 84,2, Ede-Wageningen km 75,4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |