Die waren al genoemd, dus had ik er niet in gezetquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
En vergeet de defecte bovenleiding tussen Woerden en Bodegraven niet, en de langere reistijd tussen Den Helder en Alkmaar door de weersomstandigheden
Het door jou geschetste beeld zie ik minder vaak, dan reizigers die op station Amersfoort wanhopig de overvolle trein langs rennen op zoek naar een balkon waar nog net een staanplaats vrij is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet je wel een beetje van te voren zekerheid kunnen hebben over hoe lang de trein zal zijn!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen.
Nou, zodra NS dat papieren kaartje afschaft (is al aantal keer uitgesteld), heb je geen papieren kaartje meer, nee.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de papieren treinkaartjes van de NS vanaf 1 januari 2013? (Aangenomen dat de wereld dan al niet vergaan is op 21 december uiteraard.)
NS heeft verklaard vanaf 1 januari 2013 alleen nog een ov-chip te accepteren, net als in het stads- en streekvervoer het geval is. Nu doe ik sinds de invoering van de ov-chip alles per fiets en trein en ga niet langer met de bus en op zich is dat te doen.
Maar zodra ook de NS alleen nog maar de ov-chip accepteert zie ik mezelf niet van Fryslan naar Amsterdam fietsen.
Gaan echt alle papieren kaartjes er uit? Ook op de grotere stations?
Ik heb een NS-VDU kaart maar die zal ik dan in dat geval annuleren, dat heeft dan ook geen zin meer.
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:04 schreef greavy het volgende:
- Wolfheze - Arnhem geen treinen door aanrijding met persoon (TIS 3.1). Is gebeurd bij KM 78.0.
Wolfheze = km 84,2, Ede-Wageningen km 75,4.
Euh. Ik bedoel Wolfheze-Ede Wageningenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem?
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goedquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag niet echt. Vanmorgen een storing, nu een aanrijding. Ik neem de gok en rij naar ede, misschien is het dan weer opgelost. Wie weet.
Gelukkig had ik nog een chococookie van vanmorgen
Dolle pretquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goed
Ze zijn goed bezig vandaagquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow.
PE 241 +31![]()
Kassa![]()
En goed dat ze een aanrijding met persoon hebben kunnen voorkomen
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plzquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
waarvan 5 aanrijdingen met persoon (hadden dus al 7 kunnen zijn!).
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow.
Eens kijken wat ik kan "bouwen"quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plz
Ja, kip-eiquote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht.
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kip-ei![]()
Maar leg me eens uit hoe het aanhouden van een suïcidaal persoon op Apeldoorn Osseveld alle overwegen tot Deventer in storing brengt?
Trein mocht pas uit Apeldoorn weg toen suïcidaal persoon gevonden en in verzekering gesteld was.
Er zal vast wel ergens iets een noodstop gemaakt hebben en mogelijk door de rooie geschoten zijn? geen idee wat de bijna-aanrijdingstrein was. Of dat een stopper of een IC was en in welke richting dan. Lijkt me dat het spoor er in beide richtingen last van had.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)
2 treinen in de molen gewaaid? nicequote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
3 januari, 2 GtbV's in de molen. Dit begint lekker....
Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhoudenquote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhouden
Vaak zitten de overwegen van een heel baanvak op dezelfde storingsmelder. En die melders zijn meestal zo ouderwets dat bij twee gestoorde overwegen de melder het ook niet meer weet. Dan moeten we voor alle overwegen aanwijzingen afgeven.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik)
quote:Reizigers ruim twee uur vast in SLT !
“Heel vervelend”, zo omschrijft NS de problemen met de gestrande sprinter tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol. Ongeveer tweehonderd reizigers zaten gisterochtend ruim twee uur gevangen in hun trein, die niet meer kon worden verwarmd en ook nog eens niet was uitgerust met toiletten.
De sprinter strandde rond 10.00 uur ’s morgens in Amsterdam op de Schinkelbrug bij de Nieuwe Meer. Vanwege de harde wind en omdat de trein op een brug stilstond, gaf de politie uit veiligheidsoverwegingen geen toestemming de passagiers uit de trein te halen. “We moesten de trein wegslepen en dat heeft iets meer tijd gekost dan normaal door de ligging”, licht NS-woordvoerder Edwin van Scherrenburg toe. “Omdat wegslepen niet lukte, zijn de reizigers uiteindelijk met een andere trein naar Amsterdam-Zuid gebracht. Dit was door de bijzondere omstandigheden echt overmacht.”
Reizigersbelangengroep Maatschappij Voor Beter OV vindt daarentegen dat er heel wat adequater had kunnen worden opgetreden. “Een gestrande trein moet, nadat een hulptrein is gearriveerd, altijd snel kunnen worden weggesleept naar een veilige locatie waar de reizigers kunnen uitstappen”, stelt woordvoerder Rikus Spithorst. “Gehannes met de remmen van een gestrande trein op een spoorbrug maakte een vlotte evacuatie onmogelijk. Dat mag niet meer gebeuren.”
Bij extreme weersomstandigheden mag de evacuatie van een trein niet langer duren dan twee uur, meent Spithorst. “Deze evacuatie duurde aanmerkelijk langer dan twee uur, terwijl reizigers zaten opgesloten in een trein die door de harde wind snel afkoelde en door het ontbreken van bovenleiding op de brug ook niet meer kon worden verwarmd. Bovendien beschikte het voertuig niet over sanitaire voorzieningen. Zelfs plaszakken waren, naar wij hebben begrepen, niet beschikbaar.”
Maatschappij Voor Beter OV deed gisteren beklag bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Deze doet een routineonderzoek naar de gebeurtenis, bevestigde woordvoerder Anne van der Vliet: “Dat gebeurt altijd als een trein langer dan twee uur is gestrand. Wij doen dat met de betrokkenen en de beheerder, dus met NS en ProRail. Het is een standaardonderzoek om naar verbetermaatregelen te zoeken. Vorige maand is dit bij twee andere incidenten ook gebeurd.”
(Bron: Metro)
ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoorquote:Op donderdag 29 december 2011 17:00 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner voor treinreizen binnen europa? want die reisplanner van NS hispeed kent alleen maar west europa en ik moet/wil naar kroatië.
Maar NSH kent veel stations nietquote:Op woensdag 4 januari 2012 11:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoor
En zo te zien maar 1 cabine.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, die bimode-loc stond op InnoTrans 2010. Mooi spul, wel wat groter dan we van Europese locs gewend zijn.
Het leuke is dat NS nu ineens je persoonsgegevens kan vinden door inchecken. Zonder in te checken kan alleen IB-Groep/DUO en TLS daarbij..quote:NS scherpt in- en uitcheckplicht aan voor student en krijgt ruzie
Studenten moeten sinds 1 januari altijd in- en uitchecken met hun ov-studentenkaart, ook wanneer ze vrij mogen reizen. Volgens de Bredase filosofiestudent Jan van den Berg maakt die verplichting het privacynet dat om burgers wordt gespannen nóg fijnmaziger.
'Veel mensen zeggen: wat zou het? Maar waarom moet de NS per se weten wanneer studenten vrij reizen? Al die persoonsgegevens bij elkaar maken de burger erg kwetsbaar.'
Van den Berg schakelde onderwijsjurist Wilco Brussee in. Die ging in de kleine lettertjes kijken en vond in de NS-regelgeving noch in de Wet personenvervoer een juridische grondslag voor de nieuwe verplichting.
'Heel geraffineerd halen ze nu al die studenten door de scan. De NS moet zich gewoon aan de regels houden en dus niet heel hard roepen dat iets verplicht is terwijl het dat niet is', zegt Brussee.
Niets aan de hand
Volgens de NS is er niets aan de hand. 'Je hebt pas een geldig elektronisch vervoersbewijs als je bent ingecheckt', zegt een woordvoerder. 'Vergelijk het met het kaartje uit de automaat zonder datumstempel.'
Sinds begin november is de ov-chipkaart in heel Nederland geldig. De NS neemt nu een jaar om enkele grote groepen reizigers, onder wie de studenten, te laten wennen aan het eind van het papieren treinkaartje. 'Eind dit jaar worden de poortjes op de stations gesloten en kom je er dus zonder ov-chipkaart niet meer langs.' Bij alle andere vervoerders moest het al en dat was verwarrend, zegt de NS-woordvoerder. Wennen aan de ov-chipkaart is bovendien geen overbodige luxe: 'Van de frequente NS-reizigers vergeet een half procent wel eens uit te checken en betaalt zo meer dan nodig. Bij de studenten is dat percentage liefst 7 procent.'
Vervoersbewijs
De in- en uitcheckplicht is conform de wet, stelt de NS. Volgens advocaat Brussee maakt de wet echter een uitzondering voor reizen per trein. 'Klopt', zeggen ze op het ministerie van Infrastructuur en Milieu. 'Maar er staat ook in de wet dat je in het bezit moet zijn van een geldig vervoersbewijs. In de vervoersvoorwaarden van de NS is dat zo vertaald dat een vervoersbewijs pas geldig is als er is ingecheckt.'
Zo werkt het niet, houdt Brussee vol. Je kunt niet zomaar in je eigen voorwaarden om de wet heen.
welke poortjes...quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja als die poortjes dichtgaan dan moet je wel.
quote:
Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamhedenquote:Op woensdag 4 januari 2012 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
uhh een deel van de randstad... uhhh amsterdam en leiden uhhh.
Utrecht, rotterdam en den haag hebben toch echt geen poortjes. Net als de rest van nederland.
prima dat er poortjes komen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamheden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |