Eens!quote:Op donderdag 29 december 2011 10:02 schreef _aurum_ het volgende:
Gisteren was gezelligManlief vond jullie ook leuk
^^quote:Op donderdag 29 december 2011 10:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Eens!![]()
En ik vond jouw manlief ook leuk. En lief!
nu weet je wat echte koffie isquote:
Vlees of vis komt er sowieso bijquote:Op donderdag 29 december 2011 10:06 schreef V1z0R het volgende:
Da's echt te weinig, Sarabi. Maak van je L dan een uitsmijter (brood eronder), en zorg in ieder geval voor aardappels en vlees bij je sla (zeg me dat het geen ijsbergsla is!(meest nutteloze groente zo'n beetje imo))
Spek/kaas/groenten door je omelet?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vlees of vis komt er sowieso bij
Verder weinig zin in brood eigenlijk dus nog iets anders op verzinnen
van die T met appel, kan je ook havermoutpap met geraspte pap maken. Dan gooi je 30 tot 50 gram havermout met water én geraspte appel in de magnetron, als het klaar is voeg je nog wat zoetstof/kaneel toe.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jeej!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tell us more!
Be someone that makes you happy
quote:Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
Vis is goedquote:Op donderdag 29 december 2011 10:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohja durp die had ik natuurlijk moeten zien aankomen! Ik kwak er wel een groeps-pmetje in! Alvast excuus als iemand hem krijgt die hem niet wil, maar dat scheelt weer posts met 'ik ook?'
Ik vis er wel wat leute uit die niet veel online zijn nu, dat ze niet over een paar dagen nutteloze pm lezen oidsDus niet omdat het geheim is voor hen ofzeu
![]()
Sarabi, dan wel 'goede' vis, geen koolvis of panga of iets dergelijks. Makreel is zo'n beetje de beste vis die je kunt hebben, en is al snel zo'n 500kcal per stuk dus die boost je lijstje qua kcals ook de goede richting op.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
is dit een op zichzelf staand lijstje, dus zo eet je alleen vandaag? Of doe je dit vaker?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:27 schreef Nallie het volgende:
Lijstje:
O: appel, kiwi, yoghurt, wat cornflakes
T: koffie verkeerd, 2 handjes rozijnen/cranberries
L: 2 kleine pistoletjes met leverworst, gekookt ei
T: salade van komkommer/tonijn/augurk
T: bio mueslireepje
S: de stad door voor inkopen/sale
D: iets met aubergine/courgette, curry of pasta
Op het moment heb ik alleen zalm en surimi (dus koolvis) in huis.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Maria!
Olijfolie-meet was dus ook een succes!?![]()
[..]
Sarabi, dan wel 'goede' vis, geen koolvis of panga of iets dergelijks. Makreel is zo'n beetje de beste vis die je kunt hebben, en is al snel zo'n 500kcal per stuk dus die boost je lijstje qua kcals ook de goede richting op.
Ja ik zit een beetje hoog in de carbs laatste tijd inderdaad. Maar mag een hele hoop niet eten ivm tijdelijk dieet om de buik weer tot rust te brengen, dus vind het lastig. Maar dan skip ik de pasta vanavond wel en maak ik er misschien wel omeletje van! Of linzencurryquote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
is dit een op zichzelf staand lijstje, dus zo eet je alleen vandaag? Of doe je dit vaker?
Want het carb gehalte is hoog en er mag wel meer eiwit in
Dan gaan voor zalm. Hoe vettiger de vis, des te beter.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op het moment heb ik alleen zalm en surimi (dus koolvis) in huis.
Maar de kcal zijn toch niet zo weinig van mijn lijstje? Vooral de O is veel.
dat is idd lichte kostquote:Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
In het kader van luchtige films hebben we gister The Believer en American History X gezien.
Walnoten, honing, geitenkaas alleen dat al voor ontbijt is meer kcal dan ik de vorige keer op een dag binnen kreegquote:Op donderdag 29 december 2011 10:38 schreef loveli het volgende:
Surimi is geen vis
En wat betreft de kcals, daar weet je het antwoord wel op. Je hebt meer oefening met kcals tellen dan ik
Hoeveel kcals is je ontbijt? En de rest van je lijst? Ik heb de cijfers niet paraat, jij kunt ze vast bij benadering oplepelen.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Walnoten, honing, geitenkaas alleen dat al voor ontbijt is meer kcal dan ik de vorige keer op een dag binnen kreeg
Dus als je er vanuit gaat dat ik nog wel een normale D eet dan is het toch geen lijstje met weinig kcal?
En surimi is zo lekker
Ik ben met kerst afgevallenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben met kerst aangekomenoeps
Nee sorry, misschien heb je dan toch de verkeerde voor je maar ik heb nooit kcal van eten uit mijn hoofd gewetenquote:Op donderdag 29 december 2011 10:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel kcals is je ontbijt? En de rest van je lijst? Ik heb de cijfers niet paraat, jij kunt ze vast bij benadering oplepelen.
Welke stad?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:06 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat is een goede optie om in de stad te eten vanavond? Mijn moeder begon al over macdonalds. Not gonna happen dus
Of falafel bij Maozquote:Op donderdag 29 december 2011 11:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Welke stad?je kan ook gewoon een salade nemen bij de Mac als je moeke daarheen wil, met grilled chicken en weinig dressing is dat prima te doen. Of je gaat naar een Wagamama of een Wok to go, al vraag ik me af of dat echt gezonder is.
Salade voor diner dan heb ik na een uur weer hongerquote:Op donderdag 29 december 2011 11:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Welke stad?je kan ook gewoon een salade nemen bij de Mac als je moeke daarheen wil, met grilled chicken en weinig dressing is dat prima te doen. Of je gaat naar een Wagamama of een Wok to go, al vraag ik me af of dat echt gezonder is.
Mwehehequote:Op donderdag 29 december 2011 11:18 schreef Nallie het volgende:
Waar ga je heen dan? Er is vast wel meer dan Mac.
Denken in oplossingen, niet in problemen...
Ik heb een awesome recept voor falafel ontdekt een tijdje geledenquote:
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755quote:Op donderdag 29 december 2011 11:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja! Ik wil wel een falafel recept!
*nom*
Eten bij Picassoquote:Op donderdag 29 december 2011 11:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Mwehehe
Den bosch. Wat ik nu kan bedenken is macdonalds, subway , bakker bart en delifrance
Sorry, ik dacht dat dit topic hier voor wasquote:Op donderdag 29 december 2011 11:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij stelt vragen over je lijstje, zoek het zelf ff uit.
Dat doet me er aan denken dat ik natuurlijk ook zelf wraps kan maken voor vanavondquote:Op donderdag 29 december 2011 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb een awesome recept voor falafel ontdekt een tijdje geledenwe eten het nu echt om de week wel een keer!
Hebben?
Doe even normaal. Je krijgt als tip om je lijstje door de calorieteller te halen. Waarom verwacht je dat Loveli dat voor je doet? Je begint alweer lekker. Not.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat dit topic hier voor was
Heb ook al nuttige tips gehad, dus bedankt voor diegene die wel willen helpenga vanmiddag inderdaad een zooi groente door de omelet doen
Tnx! Ik heb die van Vegatopia volgens mij wel eens gemaakt.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755
Wil er de volgende keer wat mee gaan variëren, zoals er spinazie in doen bijvoorbeeld!
Ja, dat was echt lekker!! Die wrap had ik er wel naast gedaan, niet de zooi ingegooid, want dan is het wat messy eten zo op je werk.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:26 schreef Perruche het volgende:
En is er geen laPlace? De salades daar zijn erg substantieel (couscous, rijst, gegrilde groentes) en lekker!
Trouwens hoi Sarabi. Vind het ook een beetje weinig maar volgens mij eet jij normaal vrij goed (wat ik me van eerder nog herinner!).
Mocht iemand zich geroepen voelen om op mijn lijstje commentaar te geven, dan mag dat.
Co'tje dat "gadogado" van jou ga ik een keer namaken! Satesaus.
Ze geeft die tip als ik net al zeg dat ik nooit het type ben geweest om kcal te tellenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Doe even normaal. Je krijgt als tip om je lijstje door de calorieteller te halen. Waarom verwacht je dat Loveli dat voor je doet? Je begint alweer lekker. Not.
Er zit een LaPlacequote:Op donderdag 29 december 2011 11:26 schreef Perruche het volgende:
En is er geen laPlace? De salades daar zijn erg substantieel (couscous, rijst, gegrilde groentes) en lekker!
Trouwens hoi Sarabi. Vind het ook een beetje weinig maar volgens mij eet jij normaal vrij goed (wat ik me van eerder nog herinner!).
je kan ook wat minder snippy snap reagerenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze geeft die tip als ik net al zeg dat ik nooit het type ben geweest om kcal te tellen
Je kan toch ook inhoudelijk op een lijst reageren of gaat het alleen nog maar om de kcal? (want dan ben ik wel weer weg)
Voor 4 grote of 6 kleinere wraps:quote:Op donderdag 29 december 2011 11:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat doet me er aan denken dat ik natuurlijk ook zelf wraps kan maken voor vanavond
Daar had ik eigenlijk zin in maar heb geen wraps meer liggen
Ja te weinig klopt misschien, eetlust is nog niet helemaal terug. Alleen rond lunchtijd heb ik echt honger!! En eiwitten hm...? ik doe mijn best!!! Maar ik vind veel met eiwitten gewoon niet zo lekker geloof ikquote:Op donderdag 29 december 2011 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Perr, iets te weinig en dan ook van dat ene, lijstje van vandaag dan![]()
Sorry dat ik meteen zo reageerdequote:Op donderdag 29 december 2011 11:32 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
je kan ook wat minder snippy snap reageren
Je zit hier omdat je wéér overgewicht hebt, dus dan kan je wel struisvogelen en niet kcals willen tellen of je kan leren van je fouten hier en daar een aanpassing maken (bijv. de eerste maand kcals tellen zodat je inzicht krijgt in wat je eet en hoeveel kcals het heeft) en voorkomen dat je hier volgend jaar nog zit....,
/2cents
Hmm dat is wel het proberen waardquote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor 4 grote wraps:
250 gram volkorenmeel
1tl zout
2 eetlepels zonnebloemolie
150ml water (water stap voor stap erbij doen tot het een mooi deeg is)
15 minuutjes laten rusten in een plastic zakje of onder een theedoek, uitrollen en in een oude hete koekenpan (droog verhit) bakken, ongeveer een minuutje op elke kant, maar zeker niet meer, is even aftasten.
Nou, hier? In het algemeen goed: alles wat uit de natuur komt (groente, fruit, aardappels, rijst, linzen, vlees, vis, melk, yoghurt). Niet goed: alles met te veel suiker (snoep, koek, chocolade) of met witmeel (witbrood, cake, broodjes). Ook geraffineerde dingen zijn vaak slecht (sappen uit pak, pre-made voedsel, etc).quote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft iemand een fantastische site met wat wel of niet goed eten is? Ik kom niet verder dan dat chips en snoep slecht is en dat groenten goed zijn... Faal
Het is héél makkelijkquote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm dat is wel het proberen waarddat heb ik allemaal wel in huis
Maar dan ga ik wel de hoeveelheden gebruiken voor 4 wraps ook al eet ik alleen, weet zeker dat de helft wel mislukt
Zeker handigquote:Op donderdag 29 december 2011 11:36 schreef MarMar het volgende:
@ Sarabi weten wat je eet is wel meer dan de helft van of je al dan niet succesvol op gewicht blijft imho... Dus ja, het kan geen kwaad om je lijstjes zelf eens te bestuderen en op calorieënteller zie je niet alleen de kcal, maar ook eiwit, vet, koolhydraten.. Soms werkt het bijvoorbeeld goed om meer eiwitten en minder koolhydraten te pakken bij ongeveer evenveel kcal. Daarbij is het wel belangrijk dat je niet te laag gaat zitten, omdat je dan je verbranding lam legt en dat kan eigenlijk niets meer opleveren dan een jojo-effect.
Dus sjah, zelf iets doen om inzicht te krijgen in je eetpatroon, of je dat nu "leuk" vindt of er "het type" voor bent of niet.. wellicht is het gewoon wel nuttig.
En wat men al zegt, het hoeft niet elke dag, maar als je twijfelt of je genoeg hebt en of de verdeling goed is, is het wel verdomd handig.
Nou als Mr.Mo het kanquote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is héél makkelijkZelfs Mr.Mo kan het!
Maar niet te vergeten zó lekker. Echt, ik ben er verslaafd aan
Als je geraffineerde producten en pre-made laat liggen kom je vanzelf aan je goede vetten. Die zitten namelijk in natuurlijke producten, zoals avocado, verse vis, etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
En met vetten, onverzadigd bladiebla, ik haal alles door elkaar.
Dat heb ik idd een tijd gedaan, dan krijg je ook te horen wanneer je teveel zout en vet e.d. binnen krijgt. Zal ik weer eens mee beginnen dan!quote:Op donderdag 29 december 2011 11:41 schreef MarMar het volgende:
@ spaceinvaders: voedingscentrum.nl en dan de eetmeter opzoeken, als je daar je eetdagboek invult krijg je een uitgebreide lijst met alle mineralen, vitamines, vetten, suikers etc. Heeft mij wel geholpen om wat inzicht te krijgen.
Puntje 1: wat mij betreft ben je hier welkom, het is jouw keus of je blijft, vrolijk meepost of dreigt weg te gaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze geeft die tip als ik net al zeg dat ik nooit het type ben geweest om kcal te tellen
Je kan toch ook inhoudelijk op een lijst reageren of gaat het alleen nog maar om de kcal? (want dan ben ik wel weer weg)
1: sorry dat ik zo reageerdequote:Op donderdag 29 december 2011 11:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Puntje 1: wat mij betreft ben je hier welkom, het is jouw keus of je blijft, vrolijk meepost of dreigt weg te gaan.
Puntje 2: voorkauwen hou ik niet van. Je mag zelf best wat moeite doen.
Puntje 3: koffie.
Vertrekken vanuit een andere luchthaven? Belgie, Dtsland..quote:Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef _aurum_ het volgende:
meh, ik wil een week naar Madeira en schijnbaar vertrekken de vluchten of op donderdag of op maandag. En we hebben 5 werkdagen vakantie, meer kan niet ivm stage van lief
Heb je wrap recept opgeschrevenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
En voor de makkelijk nog het recept wat ik zo ga maken (alles staat al klaar) voor een volkorenbrood:
http://www.jamieoliver.co(...)s/basic-bread-recipe
Al doe ik wel de helft van dit recept. Eerste rijs een half uurtje, zeker niet meer, tweede rijs langer.
Oven op 200 graden Celcius en dan 25 minuutjes bakken
Stop de persen!quote:Op donderdag 29 december 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil ook geen calorieën tellen, dus ik ben met Sarabi. Het moet ook wel zonder dat kunnen /eigenwijs.
Nee ok, daarom zei ik ook niets over je lijstje van gisterquote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja te weinig klopt misschien, eetlust is nog niet helemaal terug. Alleen rond lunchtijd heb ik echt honger!! En eiwitten hm...? ik doe mijn best!!! Maar ik vind veel met eiwitten gewoon niet zo lekker geloof ik. Alhoewel ik eergisteren wel 2 gebakken ei op heb. Kan vandaag ook wel een eier op mijn broodje doen trouwens.
En ik heb meer dan een week niet gesport he, door die kaak, dus beweging was echt 0..maar thanks!
quote:
Zacht eigeel = het beste. Vitamines, goede vetten, the works.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Qua eiwitten, gebakken ei is ook goed in plaats van gekookt? Gekookt ei krijg ik namelijk alleen weg op sla of als eiersalade (en dat is dan weer vet slecht omdat veel mayo)
ik ga nog wel verder op onderzoek uit, maar ik heb zo 123 niet echt iets kunnen vinden.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Vertrekken vanuit een andere luchthaven? Belgie, Dtsland..
Als je hem niet in sloten boter bakt is t ook wel okequote:Op donderdag 29 december 2011 11:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Qua eiwitten, gebakken ei is ook goed in plaats van gekookt? Gekookt ei krijg ik namelijk alleen weg op sla of als eiersalade (en dat is dan weer vet slecht omdat veel mayo)
Henk knows all.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:58 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik ga nog wel verder op onderzoek uit, maar ik heb zo 123 niet echt iets kunnen vinden.
Oh, maar het moet voor jezelf ook werkbaar zijn!quote:Op donderdag 29 december 2011 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..].
@ Viz: Mja, ik vind het te veel werk en te ingewikkeld om dat allemaal bij te houden. Het zou vast wat beter kunnen allemaal, maar ik wil wel een patroon dat ik kan volhouden. Als ik straks alsnog dichtslib, kan ik het wel weer aanpassen, maar op dit moment werkt het prima voor mij zoals het nu gaat.
Hangt ervan af waaruit die calorieën bestaan en wat je nog meer gaat etenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zit vandaag op de 504 kcal tot nu toe. Is dat slecht?
Oh, als je het een tijdje doet, gaat het vast gemakkelijker, maar ik heb er helemaal geen zin in en als ik er geen zin in heb, doe ik het ook niet, ook al is het nog zo goed voor mequote:Op donderdag 29 december 2011 12:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Oh, maar het moet voor jezelf ook werkbaar zijn!
En zoveel werk is dat niet
Lijstje met havermout, 3 bth, aardappels = 5 delen KH's / 2 bth belegd met vlees, iets van zuivel, vlees bij D = 4 delen E / zuivel, vlees bij D, nootjes = 3 delen V...
In nog geen 5sec kun je zien of een lijstje in de buurt van wenselijk komt of niet![]()
A'j niet wilt luuster'n, kun je met die lange voet'n over de drumpel, en dan zuuk 'ie moar 'n ander huus!quote:Op donderdag 29 december 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, als je het een tijdje doet, gaat het vast gemakkelijker, maar ik heb er helemaal geen zin in en als ik er geen zin in heb, doe ik het ook niet, ook al is het nog zo goed voor me.
Totdat je het ook hebt ontdekt en dan het evangelie verkondigt.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, als je het een tijdje doet, gaat het vast gemakkelijker, maar ik heb er helemaal geen zin in en als ik er geen zin in heb, doe ik het ook niet, ook al is het nog zo goed voor me.
Betreft punt 3, het prutje onderin is altijd een nare verrassing, daarom vond ik de nespresso zo fijnquote:Op donderdag 29 december 2011 11:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Puntje 1: wat mij betreft ben je hier welkom, het is jouw keus of je blijft, vrolijk meepost of dreigt weg te gaan.
Puntje 2: voorkauwen hou ik niet van. Je mag zelf best wat moeite doen.
Puntje 3: koffie. *cafetiere aanslingert*
quote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Totdat je het ook hebt ontdekt en dan het evangelie verkondigt.
Klinkt me bekend in de orenquote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Als het gegroeid of bewogen heeft, dan is het beter dan wanneer je dat er niet meer aan af kunt zien. Vers = beter dan houdbaar spul. Je eet niet alleen om je macronutrienten binnen te krijgen (eiwitten, carbs, vetten), maar ook voor vitamines, mineralen, spore-elementen. Die zitten vooral in vers en niet in houdbaar, zijn some essentiele dingen om je energiehuishouding goed te laten verlopen.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft iemand een fantastische site met wat wel of niet goed eten is? Ik kom niet verder dan dat chips en snoep slecht is en dat groenten goed zijn... Faal
Amen!quote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
quote:De hoeveelheid energie die je uit je voeding haalt (1762 kcal) is minder dan de richtlijn (2200 kcal)
De hoeveelheid eiwit in je voeding is goed
De hoeveelheid koolhydraten in je voeding is goed
De hoeveelheid vet in je voeding is goed
De hoeveelheid verzadigd vet in je voeding is aan de hoge kant
Je voeding bevat te weinig vezels
Je voeding bevat teveel natrium (zout)
Ik heb geen nespressoquote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Betreft punt 3, het prutje onderin is altijd een nare verrassing, daarom vond ik de nespresso zo fijn
vaker bakkie komen doen dan maarquote:
quote:Op donderdag 29 december 2011 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
De vierjarige dochter van Robert ten Brink is zwanger
Ik denk dat ik ff in de auto stap.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:12 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
vaker bakkie komen doen dan maarEn helemaal voor Mevrouwtje Puff die om de hoek blijkt te werken
Had dat eerder gezegd!quote:Op donderdag 29 december 2011 12:12 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
vaker bakkie komen doen dan maarEn helemaal voor Mevrouwtje Puff die om de hoek blijkt te werken
Stuur ze een link naar deze post! Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef V1z0R het volgende:
![]()
Schijt nu.nl, die titel bij dat artikel klopt helemaal niet! Van fastfood krimpen je hersenen niet, het gebrek aan omega's en vitaminen veroorzaken dat. Zo'n hekel aan dat wanneer nieuwsbronnen uit onderzoeken zelf conclusies gaan trekken, zonder dat er rekening wordt gehouden met alle variabelen.
Lijkt de Telegraaf wel!
Heel irritant inderdaad. T was ook al bij RTL nieuws vanochtend, ze trokken daar zelfs een relatie tussen alzheimer en junkfood. Zeg dan: gezond eten en veel vitamientjes is goed voor je hersenen!quote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef V1z0R het volgende:
![]()
Schijt nu.nl, die titel bij dat artikel klopt helemaal niet! Van fastfood krimpen je hersenen niet, het gebrek aan omega's en vitaminen veroorzaken dat. Zo'n hekel aan dat wanneer nieuwsbronnen uit onderzoeken zelf conclusies gaan trekken, zonder dat er rekening wordt gehouden met alle variabelen.
Lijkt de Telegraaf wel!
Of 'allochtonen lezen de krant meer'. Blijkt dat 'allochtonen' dan 15 Marokkanen zijn die blijkbaar sneller overdrijven dan autochtonenquote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef V1z0R het volgende:
![]()
Lijkt de Telegraaf wel!
/betweterquote:Op donderdag 29 december 2011 12:24 schreef V1z0R het volgende:
![]()
Lijkt de Telegraaf wel!
Dat wordt dringen in januari bij de visboer.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:31 schreef loveli het volgende:
[..]
/betweter
Kleine nuance, door fastfood (shitty vetten) worden je goede vetzuten vervangen door de verkeerde. De balans van je omega's wordt verstoord. Dat kun je oplossen door meer omega's te nemen, maar om een shitload aan crappy vetten te compenseren, moet je een shipload aan vette vis eten.
Ja, een shitloadquote:Op donderdag 29 december 2011 12:31 schreef loveli het volgende:
[..]
/betweter
Kleine nuance, door fastfood (shitty vetten) worden je goede vetzuten vervangen door de verkeerde. De balans van je omega's wordt verstoord. Dat kun je oplossen door meer omega's te nemen, maar om een shitload aan crappy vetten te compenseren, moet je een shipload aan vette vis eten.
quote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Fysio => zeker weten nodig. Wanneer de kiezen die nu opspelen 'klaar' zijn, hoeveel verwacht je nog met je gebit?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toch maar mn zorgverzekering omzetten, maar wat een dilemma.
Heb volledig fysio nodig, maar ook goede tandartsverzekering. Voor de écht goede verzekeringen word ik overal geweigerd op basis van de medische selectie (was bij ZK ook) en ik kom er net achter dat ik bij ZK een lagere tandartsverzekering heb dan ik dacht, max. 450 per jaar_! Bij Menzis vergoeden ze alle fysio, en de tandarts is re-de-lijk. Materiaal- en techniekkosten worden niet vergoed, maar die zijn wel het duurst, maaar, ze hebben geen medische selectie of jaarmaximum, dus onder de streep zit ik daar toch beter denk ik.
Wat een gedoe.
Ik heb een begroting voor een dubbele kroon a ¤1500 liggen. Die moet sowieso volgend jaar. De rest... geen idee. Loterij.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Fysio => zeker weten nodig. Wanneer de kiezen die nu opspelen 'klaar' zijn, hoeveel verwacht je nog met je gebit?
Goeikoper uit eten gaan?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:08 schreef Perruche het volgende:
Lijstjes upperupperdate!!
O: beetje melk met havermout
T: wat paprika en cherrytomaatjes
L: zacht bruin bolletje ham/kaas/sla/dressing, spinaziesoepje, vifit
T: koffie met melk
T: banaan
D: uit etenalsof ik niet genoeg geld verspeeld heb!
Idem!!! Hopelijk krijg ik iets leuks terug van de belastingdienstquote:Op donderdag 29 december 2011 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb een begroting voor een dubbele kroon a ¤1500 liggen. Die moet sowieso volgend jaar. De rest... geen idee. Loterij.
Nee. Regelingen rondom fysio zijn aangescherpt. Ik zou de eerste 21 behandelingen (a 40¤ per keer) zelf moeten gaan betalen.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:12 schreef V1z0R het volgende:
Maar fysio in jouw geval zit in het basispakket toch, XMert
Altijd nog goedkoper dan die kroon.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee. Regelingen rondom fysio zijn aangescherpt. Ik zou de eerste 21 behandelingen (a 40¤ per keer) zelf moeten gaan betalen.
Als je een chronische indicatie hebt, moet je níet bij zilveren kruis wezen.
Ik ga even terugzoeken, want had er toen ook al met Mar (en jou volgens mij ook) over, en meen me te herinneren dat dit alleen bij een pas vastgestelde diagnose was.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee. Regelingen rondom fysio zijn aangescherpt. Ik zou de eerste 21 behandelingen (a 40¤ per keer) zelf moeten gaan betalen.
Als je een chronische indicatie hebt, moet je níet bij zilveren kruis wezen.
Ja. maar bij ZK max 450 euro terugquote:Op donderdag 29 december 2011 13:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Altijd nog goedkoper dan die kroon.
Ik tel ze ook niet, ik zorg dat ik iedere dag iig veel groente eet en niet te veel suiker/koekjes/enz (ik dan eet ook liever een paprika dan een sinaasappel voor de vitamine C)quote:Op donderdag 29 december 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil ook geen calorieën tellen, dus ik ben met Sarabi. Het moet ook wel zonder dat kunnen /eigenwijs.
Shut itquote:Op donderdag 29 december 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Het gaat per aandoening XMquote:Op donderdag 29 december 2011 13:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik ga even terugzoeken, want had er toen ook al met Mar (en jou volgens mij ook) over, en meen me te herinneren dat dit alleen bij een pas vastgestelde diagnose was.
Ben je al een poos geleden gediagnostiseerd en bezig met fysio, dan had dit geen invloed verder.
Maar jij hebt toch al fysiotherapie gehad?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, en nu krijg ik alle behandelingen vergoed.
Oh dat sucks. Dat hadden wij vorig jaar, huur- en zorgtoeslag. 1500 euro. We zitten nu op de helft (betalen in termijnen terug).quote:Op donderdag 29 december 2011 13:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Martijn en ik hebben ook een financiële domper![]()
Blijkbaar moeten we de zorgtoeslag terugbetalen. Ka-ching! ¤1250
Ja, maar ik hoef die eerste 20 nu ook niet meer zelf te betalen.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch al fysiotherapie gehad?
Dat zeg ik dus, het wordt gerekend per aandoening en niet per kalenderjaar.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, maar ik hoef die eerste 20 nu ook niet meer zelf te betalen.
Jij bent leukquote:Op donderdag 29 december 2011 13:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
ZK:quote:Op donderdag 29 december 2011 13:52 schreef V1z0R het volgende:
Maar waarom zou XM dan nog aanvullend fysio er bij in doen, als het voor haar toch al vergoed word in het basispakket?
Thanks! Leuk en ¤1250 armerquote:
Is daar nog wel geld voor nu?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Thanks! Leuk en ¤1250 armer![]()
Ik ben de keuken uit aan het ruimen (als ik niet op fok zit, uiteraard). Gaan straks beginnen met de boel slopen en dan nieuwe muren/nieuw plafond etc. Over paar weekjes komt de nieuwe keuken al
quote:Op donderdag 29 december 2011 13:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik Martijn getrouwd om zijn geld
Dat wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering, dus onbeperkt, lijkt me.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:57 schreef Probability het volgende:
Ik moet dit jaar ook eens een nieuwe zorgverzekering gaan uitkiezen, ik zit nu bij Zilverenkruis Achmea en krijg volgens mij vrij weinig vergoed (maar ik heb ook vrij weinig)
Hoe zit dat eigenlijk met doktersbezoek? Hoe vaak mag je naar de dokter gaan?
hehe, if only....quote:Op donderdag 29 december 2011 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]![]()
Rijkdom is er in verschillende soorten en maten![]()
Stom van de zorgtoeslag, yay voor de keuken! En hoera voor je rijke sirrah
Ah, oké, zo vaak ga ik niet naar de dokter..quote:Op donderdag 29 december 2011 14:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering, dus onbeperkt, lijkt me.
Ja, en ze misleiden ook echt. In principe doen ze het niet 'fout', maar de schoonheidsprijs verdient het niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind die zorgverzekeraars maar een bende, onduidelijke voorwaarden, dingen vatbaar voor meerdere uitleg en de kleine lettertjes zijn wel heel klein. Bah.
Hoe orienteer jij je?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:21 schreef Perruche het volgende:
Ik vind eigenlijk dat een aantal dingen gewoon door de overheid geregeld moet worden. Zorg ten eerste, daarnaast goede scholing en de vuilophaal.
Voor vriendje twijfel ik nu tussen anderzorg, menzis, fbto en ohra. qua prijs is FBTO denk ik het beste...
Op zich ook een goede reden om er weg te gaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:21 schreef V1z0R het volgende:
Ik vind dat ZK verhaal zo krom.
Wat ik hier lees
http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.html
Is dat bij een chronische ziekte de eerste 20 behandelingen zelf betaald moeten worden, dan wordt het vanuit het basispakket vergoed omdat het per aandoening is en niet per kalenderjaar.
Bij ZK gaat het dus over de vergoeding bij chronisch wanneer dit nog niet gediagnostiseerd is.
Zonder dat beter af, 1e 20 voor jezelf
Met dat beter af worden een paar behandelingen worden per kalenderjaar vergoed (raar? want als in 2013 het nog op dezelfde lijst met chronische aandoeningen staat moeten ze het blijven betalen vanuit het basispakket)
Is dus gewoon oplichterij![]()
Nou ja ik blijf waar ik ben. Voor vriendje kijk ik naar de prijs en de dekking voor tanden (hij moet dit jaar echt even naar de tandartsquote:
Hier heb je de lijst die in 2012 nog in het basisbakket vergoed worden.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op zich ook een goede reden om er weg te gaan.
Mijn fysio was er vrij duidelijk over: ga het goed na, want dat je nu al behandeld wordt is geen garantie dat je niet alsnog moet gaan betalen.
Hoe ver moet de overheid daarin gaan?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:21 schreef Perruche het volgende:
Ik vind eigenlijk dat een aantal dingen gewoon door de overheid geregeld moet worden. Zorg ten eerste, daarnaast goede scholing en de vuilophaal.
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:34 schreef conleche het volgende:
Ik heb Anderzorg basis. Die was het goedkoopst. En die vergoed verder niks hoor; ik betaal nog steeds alles zelf vanwege verplicht eigen risico.Toen het begon, die ratrace, kreeg je ieder jaar nog tweehonderdzoveel euro, terug als je er geen gebruik van had gemaakt. Dat hebben ze op een dag ook maar zomaar eens afgeschaft. En ipv dan de premie iets te verlagen, om dat te compenseren, doen ze de premie omhoog. Lekker normaal ook weer. Ik maak me maar niet druk. Krijg ik vast hoge bloeddruk van en dat kost dus weer geld.
In mijn ogen zijn er een aantal dingen waar de overheid voor is. En de overheid is er voor burgers. Er zijn heel veel dingen waar ze op kunnen bezuinigen, ik noem een huizenmarkt (huursubsidue en HRA), wachtgeld, etc. Ik begrijp ook wel dat het ingewikkeld ligt en dat je niet 1,2,3 bijvoorbeeld de belasting omhoog/omlaag kan doen en dergelijke. Doch vind ik dat daar waar de overheid echt nodig is, zij faalt. Beetje jammer.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe ver moet de overheid daarin gaan?
Met de vergrijzing wordt de zorg zoals die nu is, onbetaalbaar. Welvaartsziekten in overvloed en "we" blijven ons ziek eten, drinken, roken en bewegen te weinig, zorgkosten zullen blijven stijgen. Vind het moeilijk om te verwachten dat alles voor me betaald wordt, heb er best wat voor over om m'n lijf gezond te houden. En ben blij dat m'n tante met haar gebroken heup geopereerd kon worden, ook dankzij de premie en belasting die we met z'n allen betalen.
/perspectief
^^quote:Op donderdag 29 december 2011 14:39 schreef Perruche het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn er een aantal dingen waar de overheid voor is. En de overheid is er voor burgers. Er zijn heel veel dingen waar ze op kunnen bezuinigen, ik noem een huizenmarkt (huursubsidue en HRA), wachtgeld, etc. Ik begrijp ook wel dat het ingewikkeld ligt en dat je niet 1,2,3 bijvoorbeeld de belasting omhoog/omlaag kan doen en dergelijke. Doch vind ik dat daar waar de overheid echt nodig is, zij faalt. Beetje jammer.
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:34 schreef conleche het volgende:
Ik heb Anderzorg basis. Die was het goedkoopst. En die vergoed verder niks hoor; ik betaal nog steeds alles zelf vanwege verplicht eigen risico.Toen het begon, die ratrace, kreeg je ieder jaar nog tweehonderdzoveel euro, terug als je er geen gebruik van had gemaakt. Dat hebben ze op een dag ook maar zomaar eens afgeschaft. En ipv dan de premie iets te verlagen, om dat te compenseren, doen ze de premie omhoog. Lekker normaal ook weer. Ik maak me maar niet druk. Krijg ik vast hoge bloeddruk van en dat kost dus weer geld.
^^quote:Op donderdag 29 december 2011 14:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
^^
Marktwerking in de zorg vind ik iets dat je echt niet moet willen. Er zijn talloze gebieden waar nog geld te halen valt, idd de HRA, maar kijk ook eens naar de JSF en consorten. En verder ben ik niet zo'n fan van veel geld naar ontwikkelingssamenwerking, maar dat durf ik nooit hardop te zeggen.
Nu gaat er procentueel geloof ik niet zo'n groot bedrag naar dat soort partijen. Maar kijk ook eens naar de (particuliere!!) bedrijven markt. Daar valt ook vrij veel te halen. Probleem is dat je bedrijven niet weg wilt jagen omdat die ook werkgelegenheid brengen. En nogmaals, dat is juist het punt; het ligt allemaal vrij gevoelig want ja, alles is tegenwoordig "verwoven". Vandaar dat ik ook denk dat het systeem op de schop moet. Een aantal kerntaken voor de overheid (scholing, defensie, zorg, transport). Daarnaast moet prive ook prive blijven. Een bank die omvalt zou niet gered moeten worden door de overheid, het is immers een prive bedrijf. Dat dat nu allemaal wat anders (moeilijker) ligt, is wel jammerquote:Op donderdag 29 december 2011 14:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
^^
Marktwerking in de zorg vind ik iets dat je echt niet moet willen. Er zijn talloze gebieden waar nog geld te halen valt, idd de HRA, maar kijk ook eens naar de JSF en consorten. En verder ben ik niet zo'n fan van veel geld naar ontwikkelingssamenwerking, maar dat durf ik nooit hardop te zeggen.
Dat laatste klopt in mijn geval ook niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, het wordt gerekend per aandoening en niet per kalenderjaar.
Als jij dus al een poos wordt behandeld, dan hoefde je sowieso volgend jaar die eerste 20 behandelingen niet te betalen.
Als je voor 2011 al bezig was, kost het je niets extra.
Ben je in 2011 begonnen en heb je de eerste 12 zelf betaald (of via aanvullend), hoef je volgend jaar niet die andere 8 te betalen.
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Update volgt, ik ga omkleden en richting de trein!![]()
[..]
Niets op tegen. "Vroeger" werd er veel meer gesubsidieerd door "de rijken"; het vondelpark is bijvoorbeeld door de wealthy few aangelegd voor het volk. Maar; ik ben er wel voor om kunstenaars meer volgens een "entrepreneur" systeem te helpen. Minder subsidie; wel bijv. een lening tegen 0.5% rente, contacten, opstarthulp, etc. En geen WIK maar gewoon bijstand.quote:
@ dat laatste: dat snap ik wel, maar het werkt twee kanten op. Als wij andere landen in de steek laten, laten zij ons ook in de steek op het moment dat wij hen nodig hebbenquote:Op donderdag 29 december 2011 14:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
^^
http://www.ted.com/talks/hans_rosling_at_state.htmlquote:Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ dat laatste: dat snap ik wel, maar het werkt twee kanten op. Als wij andere landen in de steek laten, laten zij ons ook in de steek op het moment dat wij hen nodig hebben(niet dat ik ons heel arm zie worden en Afrika heel rijk, maar hypothetisch
)
En dat gaat ook niet op - waar "het westen" vrij veel geld in China en constorten stak, zijn zij nu de laatsten om bij te dragen aan het nieuwe Europese noodfonds.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ dat laatste: dat snap ik wel, maar het werkt twee kanten op. Als wij andere landen in de steek laten, laten zij ons ook in de steek op het moment dat wij hen nodig hebben(niet dat ik ons heel arm zie worden en Afrika heel rijk, maar hypothetisch
)
Bij ***-ja. Ik heb twee ** , voor *** en **** werd ik geweigerd.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:45 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens krijgt mijn Mr over de 900 euro voor tandartskosten van ZK XM?
Huh wat doen die sterren daarquote:Op donderdag 29 december 2011 14:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij ***-ja. Ik heb twee ** , voor *** en **** werd ik geweigerd.
Laatste berekeningen waren dat het koningshuis meer oplevert dan het kost.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
En dat gaat ook niet op - waar "het westen" vrij veel geld in China en constorten stak, zijn zij nu de laatsten om bij te dragen aan het nieuwe Europese noodfonds.
Of dat fonds uberhaupt zo'n goed idee is laat ik in het midden, maar ok, you get my point. Volgens mij is dat soort hulp vooral goed voor je internationale betrekkingen.
Ander ding waar op bezuinigd mag worden: het koningshuis
Jup, dat denk ik ook. Een president kost vééééél.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Laatste berekeningen waren dat het koningshuis meer oplevert dan het kost.
Dat dus.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef Ewelina het volgende:
Zal de sterkte van de verzekering zijn Ml-etje. XM zal geweigerd zijn voor de drie en viersterren verzekering.
Dat waren dan vrij optimistische berekeningen lijkt me. Daarnaast kan een premier of andere "speciale delegatie" best de taken van het koningshuis overnemen (relaties bouwen enzo) zonder dat daar miljarden heen hoeft.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Laatste berekeningen waren dat het koningshuis meer oplevert dan het kost.
Jij bent wakker.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef Ewelina het volgende:
Zal de sterkte van de verzekering zijn Ml-etje. XM zal geweigerd zijn voor de drie en viersterren verzekering.
Nee een hele "royal family", dat is gratis.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jup, dat denk ik ook. Een president kost vééééél.
Een koningshuis is als het goed is redelijk stabiel. Die premier niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat waren dan vrij optimistische berekeningen lijkt me. Daarnaast kan een premier of andere "speciale delegatie" best de taken van het koningshuis overnemen (relaties bouwen enzo) zonder dat daar miljarden heen hoeft.
Nee, onderzoek gedaan, bij >3 wortelkanaalbehandelingen is hetquote:Op donderdag 29 december 2011 14:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jij bent wakker.
Balen XM! Wellicht dat een ander je wel accepteert? Tenslotte hebben ze niet allemaal vragenlijsten.
Huh? Mikken ze je dan eruit of mag je er niet in?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, onderzoek gedaan, bij >3 wortelkanaalbehandelingen is het![]()
![]()
Dat is ook zo. Kan trouwens ook in je nadeel werken als "men" je koningshuis niet zo sympathiek vindtquote:Op donderdag 29 december 2011 14:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Een koningshuis is als het goed is redelijk stabiel. Die premier niet.
Je mag er niet in.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Huh? Mikken ze je dan eruit of mag je er niet in?
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:53 schreef loveli het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)tot-5-miljard-op.htm
Eiwittenquote:Op donderdag 29 december 2011 14:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap echt niets van die zorgverzekeringen, ik moet ook nog achter mijn zorgtoeslag aan![]()
Ik heb wel al een betere lunch bedacht (tenminste volgens mij is ie beter)
Gekookte eieren met rookvlees en avocado
GMTAquote:Op donderdag 29 december 2011 14:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat een duidelijk te verifiëren onderzoek ook.
"If you torture the data long enough, it will confess to anything."quote:Op donderdag 29 december 2011 14:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat een duidelijk te verifiëren onderzoek ook.
Jup, maar met de huidige bezuinigingen op studenten en ggz en huurtoeslag word ik wel aan alle kanten genaaid.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:54 schreef Nallie het volgende:
Ze hebben toch pas nog bezuinigd op koningshuis? Al dat gezeur rondom t huis van Max en Lex in Mozambique?
Maar waar je ook op bezuinigt, je 'raakt' toch altijd een groep mensen.
Huurtoeslag vind ik prima als ze dan de vrije markt wel wat meer stimuleren / reguleren. Studenten op zich ook, alleen gaat het nu wel een beetje ver. Ergens niet erg dat je je gewoon 4 of 5 jaar op je studie stort en er niet ook nog eens 20 uur bij werkt enzo. Alleen jammer dat het steeds duurder wordt en mensen daardoor wel moeten werken.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jup, maar met de huidige bezuinigingen op studenten en ggz en huurtoeslag word ik wel aan alle kanten genaaid.
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:58 schreef Ml-etje het volgende:
Even tussendoor: we hebben allemaal een dak boven ons hoofd toch?
En eten en kleding en volgens mij kan iedereen hier nog leuke dingen doen?
quote:Op donderdag 29 december 2011 14:58 schreef Ml-etje het volgende:
Wow!! Balen..quote:Op donderdag 29 december 2011 13:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
Dat!quote:Op donderdag 29 december 2011 14:58 schreef Ml-etje het volgende:
Deeltijdstudenten worden hard genaaid, dat lijkt me toch niet zo eerlijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:59 schreef Perruche het volgende:
[..]
Huurtoeslag vind ik prima als ze dan de vrije markt wel wat meer stimuleren / reguleren. Studenten op zich ook, alleen gaat het nu wel een beetje ver. Ergens niet erg dat je je gewoon 4 of 5 jaar op je studie stort en er niet ook nog eens 20 uur bij werkt enzo. Alleen jammer dat het steeds duurder wordt en mensen daardoor wel moeten werken.
Nee bij jou niet, maar het is gebaseerd op het grote deel dat wel lambalt... dan zijn er altijd mensen de dupe van. Net zoals bij uitkeringen e.d.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Deeltijdstudenten worden hard genaaid, dat lijkt me toch niet zo eerlijk.En mijn uitloop is niet gekomen door lamballen.
Eens. Maar het is soms zo frustrerend om te zien hoe we een regering hebben die de zwakken in de samenleving juist nog verder in een hoekje duwt en beslissingen neemt die op lange termijn voor het land gewoon niet gaan werken.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef Ml-etje het volgende:
Nou het lijkt soms wel een beetje alsof we het allemaal zo slecht hebben
Mijn post gaat dan ook niet over jou persoonlijkquote:Op donderdag 29 december 2011 15:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Deeltijdstudenten worden hard genaaid, dat lijkt me toch niet zo eerlijk.En mijn uitloop is niet gekomen door lamballen.
Dat dusquote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Eens. Maar het is soms zo frustrerend om te zien hoe we een regering hebben die de zwakken in de samenleving juist nog verder in een hoekje duwt en beslissingen neemt die op lange termijn voor het land gewoon niet gaan werken.
Dat weet ik wel, maar het voelt toch als oneerlijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Mijn post gaat dan ook niet over jou persoonlijk
^^quote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Eens. Maar het is soms zo frustrerend om te zien hoe we een regering hebben die de zwakken in de samenleving juist nog verder in een hoekje duwt en beslissingen neemt die op lange termijn voor het land gewoon niet gaan werken.
Als het dan gaat over de mensen die door een vorm van ziekte niet kúnnen werken dan ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zwakken onderhouden is op de lange termijn heel slecht voor een samenleving. Heeft miljoenen jaren evolutie al uitgewezenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Survival of the Fittestquote:Op donderdag 29 december 2011 15:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zwakken onderhouden is op de lange termijn heel slecht voor een samenleving. Heeft miljoenen jaren evolutie al uitgewezen![]()
[ afbeelding ]
Nu ook weer aldus 3 kennissen die @kinderopvang werken.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toen de kinderopvang duurder werd, vrouwen zeiden massaal hun baan op. Maar dát was niet de bedoeling, aldus Den Haag. Dan denk ik, zijn jullie nou écht zo dom. Denk nou eens vooruit mensen...
Magere Hein!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zwakken onderhouden is op de lange termijn heel slecht voor een samenleving. Heeft miljoenen jaren evolutie al uitgewezen![]()
[ afbeelding ]
Je weet toch, we moeten eerst zorgen dat we met 130 km/u op de snelweg mogen om onze kiezers blij te houden!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nah, dat vind ik gewoon domme acties.
Symboolpolitiek.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Je weet toch, we moeten eerst zorgen dat we met 130 km/u op de snelweg mogen om onze kiezers blij te houden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En begonnen met slopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^^quote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Perruche for prime minister?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:26 schreef Perruche het volgende:
Ik vond politiek ook nooit interessant. Tot het me direct ging "raken", toen wel. Nu overweeg ik zelfs een carriereswitch. Maar denk dat ik wacht tot ik wat ouder ben.
En natuurlijk hebben we het goed. Het is echter wel belangrijk om te zorgen dat dat zo blijft.
Oh, in dat laatste heb je natuurlijk gelijkquote:Op donderdag 29 december 2011 15:26 schreef Perruche het volgende:
Ik vond politiek ook nooit interessant. Tot het me direct ging "raken", toen wel. Nu overweeg ik zelfs een carriereswitch. Maar denk dat ik wacht tot ik wat ouder ben.
En natuurlijk hebben we het goed. Het is echter wel belangrijk om te zorgen dat dat zo blijft.
Nu hebben we het goed?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:26 schreef Perruche het volgende:
Maar als we dan met een hamer knock-out werden geslagen omdat je kies getrokken moest worden, had je en geen verdoving en moest je ook nog die weldoener zelf betalen, niets geen verzekering die dat voor je deed!!!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nu hebben we het goed?
2000 jaar geleden hadden we het goed! Toen gingen we(de mannen dan) tijdens Saturnalia, naakt en dronken het dorp door om te zingen en te verkrachten.
Die vrijheid hebben we nu niet meerALLEMAAL DE SCHULD VAN DE PVV EN GROENLINKS!
EN D66, DIE ROEHMER MAG IK OOK NIET NAMELIJK!
![]()
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Perruche for prime minister?.
Toen was er ook nog geen Fok...quote:Op donderdag 29 december 2011 15:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nu hebben we het goed?
2000 jaar geleden hadden we het goed! Toen gingen we(de mannen dan) tijdens Saturnalia, naakt en dronken het dorp door om te zingen en te verkrachten.
![]()
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Keukenzooi in huiskamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En begonnen met slopen
The Dude!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Het beste is een dictatuur, dan kun je ten minste over meer dan 4 jaar plannen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ow, en ik ben ook helemaal niet zo geïnteresseerd in politiek, maar het is zo jammer dat het beleid allemaal zo korte termijn georiënteerd is.
Ja, nu herken ik je niet meerquote:Op donderdag 29 december 2011 15:22 schreef Probability het volgende:
En ik heb dus eindelijk een icoontje onder mijn naam
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Het beste is een dictatuur, dan kun je ten minste over meer dan 4 jaar plannen.
Nu nog een goede dictator zoeken
Aurum?
Iedereen aan de eiwitten!quote:Op donderdag 29 december 2011 15:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Aurum?
Ik herinner me nog zo'n veelbelovende politicus, ooit jongste staatssecretaris van financien, keurig in 3-delig pak...quote:Op donderdag 29 december 2011 15:35 schreef Perruche het volgende:
[..]huhu. Minister van financien ofzo
. En dan lekker mijn eigen portemonnee spekken
. Want ja, tegen die tijd denk ik er natuurlijk heel anders over
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Aurum?
Remember hoe SHE mij noemde?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Aurum?
Moeten we zeker allemaal gaan hardlopen? En mogen we geen calorieën tellen?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Remember hoe SHE mij noemde?.
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nu hebben we het goed?
![]()
Wat deed Verdonk dan?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Rita Verdonk het gedaan zou hebben in deze tijden. Je kunt het met haar eens zijn of niet, maar ze dééd iig wel iets ipv alleen maar te lullen, waardoor alles nog langer duurt en het alleen maar erger wordt.
Vice bedoel ik ja.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef V1z0R het volgende:
Loveli je deed me denken aan Hans Spekman!
[ afbeelding ]
De Fusionfreak van de TK![]()
Maar op wie doel jij eigenlijk dan? Bos is het geweest en werd vice, maar kan me zo geen herinneren die premier is geworden.
De opmerking over houthakkershemd deed me er aan denken, mijn excusesquote:Op donderdag 29 december 2011 16:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Vice bedoel ik ja.
/alzheimer light
En denk de volgende keer even na voordat je me vergelijkt met iemand die je met fusionfresk vergelijkt
Ja, maar om dat nou als Verdonks bewonderenswaardige daadkracht op te voeren..quote:Op donderdag 29 december 2011 16:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De opmerking over houthakkershemd deed me er aan denken, mijn excuses
Sigme, Balkenende II heeft ze zo'n beetje doen vallen
Kerst viel dit jaar ideaal voor supermarkten. En/of voedselprijzen zijn gestegen, mensen eten minder buitenshuis, etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Tot zover de crisis
http://www.telegraaf.nl/m(...)n_naar_record__.html
Vergelijk Ayaan eens met Mauro danquote:Op donderdag 29 december 2011 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar om dat nou als Verdonk bewonderenswaardige daadkracht op te voeren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |