Eens!quote:Op donderdag 29 december 2011 10:02 schreef _aurum_ het volgende:
Gisteren was gezelligManlief vond jullie ook leuk
^^quote:Op donderdag 29 december 2011 10:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Eens!![]()
En ik vond jouw manlief ook leuk. En lief!
nu weet je wat echte koffie isquote:
Vlees of vis komt er sowieso bijquote:Op donderdag 29 december 2011 10:06 schreef V1z0R het volgende:
Da's echt te weinig, Sarabi. Maak van je L dan een uitsmijter (brood eronder), en zorg in ieder geval voor aardappels en vlees bij je sla (zeg me dat het geen ijsbergsla is!(meest nutteloze groente zo'n beetje imo))
Spek/kaas/groenten door je omelet?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vlees of vis komt er sowieso bij
Verder weinig zin in brood eigenlijk dus nog iets anders op verzinnen
van die T met appel, kan je ook havermoutpap met geraspte pap maken. Dan gooi je 30 tot 50 gram havermout met water én geraspte appel in de magnetron, als het klaar is voeg je nog wat zoetstof/kaneel toe.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jeej!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tell us more!
Be someone that makes you happy
quote:Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
Vis is goedquote:Op donderdag 29 december 2011 10:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohja durp die had ik natuurlijk moeten zien aankomen! Ik kwak er wel een groeps-pmetje in! Alvast excuus als iemand hem krijgt die hem niet wil, maar dat scheelt weer posts met 'ik ook?'
Ik vis er wel wat leute uit die niet veel online zijn nu, dat ze niet over een paar dagen nutteloze pm lezen oidsDus niet omdat het geheim is voor hen ofzeu
![]()
Sarabi, dan wel 'goede' vis, geen koolvis of panga of iets dergelijks. Makreel is zo'n beetje de beste vis die je kunt hebben, en is al snel zo'n 500kcal per stuk dus die boost je lijstje qua kcals ook de goede richting op.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
is dit een op zichzelf staand lijstje, dus zo eet je alleen vandaag? Of doe je dit vaker?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:27 schreef Nallie het volgende:
Lijstje:
O: appel, kiwi, yoghurt, wat cornflakes
T: koffie verkeerd, 2 handjes rozijnen/cranberries
L: 2 kleine pistoletjes met leverworst, gekookt ei
T: salade van komkommer/tonijn/augurk
T: bio mueslireepje
S: de stad door voor inkopen/sale
D: iets met aubergine/courgette, curry of pasta
Op het moment heb ik alleen zalm en surimi (dus koolvis) in huis.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Maria!
Olijfolie-meet was dus ook een succes!?![]()
[..]
Sarabi, dan wel 'goede' vis, geen koolvis of panga of iets dergelijks. Makreel is zo'n beetje de beste vis die je kunt hebben, en is al snel zo'n 500kcal per stuk dus die boost je lijstje qua kcals ook de goede richting op.
Ja ik zit een beetje hoog in de carbs laatste tijd inderdaad. Maar mag een hele hoop niet eten ivm tijdelijk dieet om de buik weer tot rust te brengen, dus vind het lastig. Maar dan skip ik de pasta vanavond wel en maak ik er misschien wel omeletje van! Of linzencurryquote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
is dit een op zichzelf staand lijstje, dus zo eet je alleen vandaag? Of doe je dit vaker?
Want het carb gehalte is hoog en er mag wel meer eiwit in
Dan gaan voor zalm. Hoe vettiger de vis, des te beter.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op het moment heb ik alleen zalm en surimi (dus koolvis) in huis.
Maar de kcal zijn toch niet zo weinig van mijn lijstje? Vooral de O is veel.
dat is idd lichte kostquote:Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
In het kader van luchtige films hebben we gister The Believer en American History X gezien.
Walnoten, honing, geitenkaas alleen dat al voor ontbijt is meer kcal dan ik de vorige keer op een dag binnen kreegquote:Op donderdag 29 december 2011 10:38 schreef loveli het volgende:
Surimi is geen vis
En wat betreft de kcals, daar weet je het antwoord wel op. Je hebt meer oefening met kcals tellen dan ik
Hoeveel kcals is je ontbijt? En de rest van je lijst? Ik heb de cijfers niet paraat, jij kunt ze vast bij benadering oplepelen.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Walnoten, honing, geitenkaas alleen dat al voor ontbijt is meer kcal dan ik de vorige keer op een dag binnen kreeg
Dus als je er vanuit gaat dat ik nog wel een normale D eet dan is het toch geen lijstje met weinig kcal?
En surimi is zo lekker
Ik ben met kerst afgevallenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben met kerst aangekomenoeps
Nee sorry, misschien heb je dan toch de verkeerde voor je maar ik heb nooit kcal van eten uit mijn hoofd gewetenquote:Op donderdag 29 december 2011 10:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel kcals is je ontbijt? En de rest van je lijst? Ik heb de cijfers niet paraat, jij kunt ze vast bij benadering oplepelen.
Welke stad?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:06 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat is een goede optie om in de stad te eten vanavond? Mijn moeder begon al over macdonalds. Not gonna happen dus
Of falafel bij Maozquote:Op donderdag 29 december 2011 11:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Welke stad?je kan ook gewoon een salade nemen bij de Mac als je moeke daarheen wil, met grilled chicken en weinig dressing is dat prima te doen. Of je gaat naar een Wagamama of een Wok to go, al vraag ik me af of dat echt gezonder is.
Salade voor diner dan heb ik na een uur weer hongerquote:Op donderdag 29 december 2011 11:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Welke stad?je kan ook gewoon een salade nemen bij de Mac als je moeke daarheen wil, met grilled chicken en weinig dressing is dat prima te doen. Of je gaat naar een Wagamama of een Wok to go, al vraag ik me af of dat echt gezonder is.
Mwehehequote:Op donderdag 29 december 2011 11:18 schreef Nallie het volgende:
Waar ga je heen dan? Er is vast wel meer dan Mac.
Denken in oplossingen, niet in problemen...
Ik heb een awesome recept voor falafel ontdekt een tijdje geledenquote:
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755quote:Op donderdag 29 december 2011 11:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ja! Ik wil wel een falafel recept!
*nom*
Eten bij Picassoquote:Op donderdag 29 december 2011 11:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Mwehehe
Den bosch. Wat ik nu kan bedenken is macdonalds, subway , bakker bart en delifrance
Sorry, ik dacht dat dit topic hier voor wasquote:Op donderdag 29 december 2011 11:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij stelt vragen over je lijstje, zoek het zelf ff uit.
Dat doet me er aan denken dat ik natuurlijk ook zelf wraps kan maken voor vanavondquote:Op donderdag 29 december 2011 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb een awesome recept voor falafel ontdekt een tijdje geledenwe eten het nu echt om de week wel een keer!
Hebben?
Doe even normaal. Je krijgt als tip om je lijstje door de calorieteller te halen. Waarom verwacht je dat Loveli dat voor je doet? Je begint alweer lekker. Not.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat dit topic hier voor was
Heb ook al nuttige tips gehad, dus bedankt voor diegene die wel willen helpenga vanmiddag inderdaad een zooi groente door de omelet doen
Tnx! Ik heb die van Vegatopia volgens mij wel eens gemaakt.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755
Wil er de volgende keer wat mee gaan variëren, zoals er spinazie in doen bijvoorbeeld!
Ja, dat was echt lekker!! Die wrap had ik er wel naast gedaan, niet de zooi ingegooid, want dan is het wat messy eten zo op je werk.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:26 schreef Perruche het volgende:
En is er geen laPlace? De salades daar zijn erg substantieel (couscous, rijst, gegrilde groentes) en lekker!
Trouwens hoi Sarabi. Vind het ook een beetje weinig maar volgens mij eet jij normaal vrij goed (wat ik me van eerder nog herinner!).
Mocht iemand zich geroepen voelen om op mijn lijstje commentaar te geven, dan mag dat.
Co'tje dat "gadogado" van jou ga ik een keer namaken! Satesaus.
Ze geeft die tip als ik net al zeg dat ik nooit het type ben geweest om kcal te tellenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Doe even normaal. Je krijgt als tip om je lijstje door de calorieteller te halen. Waarom verwacht je dat Loveli dat voor je doet? Je begint alweer lekker. Not.
Er zit een LaPlacequote:Op donderdag 29 december 2011 11:26 schreef Perruche het volgende:
En is er geen laPlace? De salades daar zijn erg substantieel (couscous, rijst, gegrilde groentes) en lekker!
Trouwens hoi Sarabi. Vind het ook een beetje weinig maar volgens mij eet jij normaal vrij goed (wat ik me van eerder nog herinner!).
je kan ook wat minder snippy snap reagerenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze geeft die tip als ik net al zeg dat ik nooit het type ben geweest om kcal te tellen
Je kan toch ook inhoudelijk op een lijst reageren of gaat het alleen nog maar om de kcal? (want dan ben ik wel weer weg)
Voor 4 grote of 6 kleinere wraps:quote:Op donderdag 29 december 2011 11:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat doet me er aan denken dat ik natuurlijk ook zelf wraps kan maken voor vanavond
Daar had ik eigenlijk zin in maar heb geen wraps meer liggen
Ja te weinig klopt misschien, eetlust is nog niet helemaal terug. Alleen rond lunchtijd heb ik echt honger!! En eiwitten hm...? ik doe mijn best!!! Maar ik vind veel met eiwitten gewoon niet zo lekker geloof ikquote:Op donderdag 29 december 2011 11:27 schreef V1z0R het volgende:
Perr, iets te weinig en dan ook van dat ene, lijstje van vandaag dan![]()
Sorry dat ik meteen zo reageerdequote:Op donderdag 29 december 2011 11:32 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
je kan ook wat minder snippy snap reageren
Je zit hier omdat je wéér overgewicht hebt, dus dan kan je wel struisvogelen en niet kcals willen tellen of je kan leren van je fouten hier en daar een aanpassing maken (bijv. de eerste maand kcals tellen zodat je inzicht krijgt in wat je eet en hoeveel kcals het heeft) en voorkomen dat je hier volgend jaar nog zit....,
/2cents
Hmm dat is wel het proberen waardquote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor 4 grote wraps:
250 gram volkorenmeel
1tl zout
2 eetlepels zonnebloemolie
150ml water (water stap voor stap erbij doen tot het een mooi deeg is)
15 minuutjes laten rusten in een plastic zakje of onder een theedoek, uitrollen en in een oude hete koekenpan (droog verhit) bakken, ongeveer een minuutje op elke kant, maar zeker niet meer, is even aftasten.
Nou, hier? In het algemeen goed: alles wat uit de natuur komt (groente, fruit, aardappels, rijst, linzen, vlees, vis, melk, yoghurt). Niet goed: alles met te veel suiker (snoep, koek, chocolade) of met witmeel (witbrood, cake, broodjes). Ook geraffineerde dingen zijn vaak slecht (sappen uit pak, pre-made voedsel, etc).quote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft iemand een fantastische site met wat wel of niet goed eten is? Ik kom niet verder dan dat chips en snoep slecht is en dat groenten goed zijn... Faal
Het is héél makkelijkquote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm dat is wel het proberen waarddat heb ik allemaal wel in huis
Maar dan ga ik wel de hoeveelheden gebruiken voor 4 wraps ook al eet ik alleen, weet zeker dat de helft wel mislukt
Zeker handigquote:Op donderdag 29 december 2011 11:36 schreef MarMar het volgende:
@ Sarabi weten wat je eet is wel meer dan de helft van of je al dan niet succesvol op gewicht blijft imho... Dus ja, het kan geen kwaad om je lijstjes zelf eens te bestuderen en op calorieënteller zie je niet alleen de kcal, maar ook eiwit, vet, koolhydraten.. Soms werkt het bijvoorbeeld goed om meer eiwitten en minder koolhydraten te pakken bij ongeveer evenveel kcal. Daarbij is het wel belangrijk dat je niet te laag gaat zitten, omdat je dan je verbranding lam legt en dat kan eigenlijk niets meer opleveren dan een jojo-effect.
Dus sjah, zelf iets doen om inzicht te krijgen in je eetpatroon, of je dat nu "leuk" vindt of er "het type" voor bent of niet.. wellicht is het gewoon wel nuttig.
En wat men al zegt, het hoeft niet elke dag, maar als je twijfelt of je genoeg hebt en of de verdeling goed is, is het wel verdomd handig.
Nou als Mr.Mo het kanquote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is héél makkelijkZelfs Mr.Mo kan het!
Maar niet te vergeten zó lekker. Echt, ik ben er verslaafd aan
Als je geraffineerde producten en pre-made laat liggen kom je vanzelf aan je goede vetten. Die zitten namelijk in natuurlijke producten, zoals avocado, verse vis, etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
En met vetten, onverzadigd bladiebla, ik haal alles door elkaar.
Dat heb ik idd een tijd gedaan, dan krijg je ook te horen wanneer je teveel zout en vet e.d. binnen krijgt. Zal ik weer eens mee beginnen dan!quote:Op donderdag 29 december 2011 11:41 schreef MarMar het volgende:
@ spaceinvaders: voedingscentrum.nl en dan de eetmeter opzoeken, als je daar je eetdagboek invult krijg je een uitgebreide lijst met alle mineralen, vitamines, vetten, suikers etc. Heeft mij wel geholpen om wat inzicht te krijgen.
Puntje 1: wat mij betreft ben je hier welkom, het is jouw keus of je blijft, vrolijk meepost of dreigt weg te gaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze geeft die tip als ik net al zeg dat ik nooit het type ben geweest om kcal te tellen
Je kan toch ook inhoudelijk op een lijst reageren of gaat het alleen nog maar om de kcal? (want dan ben ik wel weer weg)
1: sorry dat ik zo reageerdequote:Op donderdag 29 december 2011 11:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Puntje 1: wat mij betreft ben je hier welkom, het is jouw keus of je blijft, vrolijk meepost of dreigt weg te gaan.
Puntje 2: voorkauwen hou ik niet van. Je mag zelf best wat moeite doen.
Puntje 3: koffie.
Vertrekken vanuit een andere luchthaven? Belgie, Dtsland..quote:Op donderdag 29 december 2011 11:30 schreef _aurum_ het volgende:
meh, ik wil een week naar Madeira en schijnbaar vertrekken de vluchten of op donderdag of op maandag. En we hebben 5 werkdagen vakantie, meer kan niet ivm stage van lief
Heb je wrap recept opgeschrevenquote:Op donderdag 29 december 2011 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
En voor de makkelijk nog het recept wat ik zo ga maken (alles staat al klaar) voor een volkorenbrood:
http://www.jamieoliver.co(...)s/basic-bread-recipe
Al doe ik wel de helft van dit recept. Eerste rijs een half uurtje, zeker niet meer, tweede rijs langer.
Oven op 200 graden Celcius en dan 25 minuutjes bakken
Stop de persen!quote:Op donderdag 29 december 2011 11:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil ook geen calorieën tellen, dus ik ben met Sarabi. Het moet ook wel zonder dat kunnen /eigenwijs.
Nee ok, daarom zei ik ook niets over je lijstje van gisterquote:Op donderdag 29 december 2011 11:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja te weinig klopt misschien, eetlust is nog niet helemaal terug. Alleen rond lunchtijd heb ik echt honger!! En eiwitten hm...? ik doe mijn best!!! Maar ik vind veel met eiwitten gewoon niet zo lekker geloof ik. Alhoewel ik eergisteren wel 2 gebakken ei op heb. Kan vandaag ook wel een eier op mijn broodje doen trouwens.
En ik heb meer dan een week niet gesport he, door die kaak, dus beweging was echt 0..maar thanks!
quote:
Zacht eigeel = het beste. Vitamines, goede vetten, the works.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Qua eiwitten, gebakken ei is ook goed in plaats van gekookt? Gekookt ei krijg ik namelijk alleen weg op sla of als eiersalade (en dat is dan weer vet slecht omdat veel mayo)
ik ga nog wel verder op onderzoek uit, maar ik heb zo 123 niet echt iets kunnen vinden.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Vertrekken vanuit een andere luchthaven? Belgie, Dtsland..
Als je hem niet in sloten boter bakt is t ook wel okequote:Op donderdag 29 december 2011 11:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Qua eiwitten, gebakken ei is ook goed in plaats van gekookt? Gekookt ei krijg ik namelijk alleen weg op sla of als eiersalade (en dat is dan weer vet slecht omdat veel mayo)
Henk knows all.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:58 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik ga nog wel verder op onderzoek uit, maar ik heb zo 123 niet echt iets kunnen vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |