abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106156700

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106156785
Weet ik nu ook wat dim sum is :D :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106156787
Eetlijstje

O: meergranen broodje geitenkaas, honing & walnoot
T: appel
L: omelet
T: komkommer, tomaat en een beetje dressing
D: ik eet alleen dus zal niet zo spannend worden, heb nog een zak sla liggen dus eens kijken wat ik daar nog bij kan doen
pi_106156803
Gisteren was gezellig O+ Manlief vond jullie ook leuk :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 29 december 2011 @ 10:02:56 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106156821
Was er gisteren een meet? :o.

Ja dus 8-).
Niet meer actief op Fok!
pi_106156861
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:02 schreef _aurum_ het volgende:
Gisteren was gezellig O+ Manlief vond jullie ook leuk :Y
Eens! *O*
En ik vond jouw manlief ook leuk. En lief! O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106156887
Da's echt te weinig, Sarabi. Maak van je L dan een uitsmijter (brood eronder), en zorg in ieder geval voor aardappels en vlees bij je sla (zeg me dat het geen ijsbergsla is! :') (meest nutteloze groente zo'n beetje imo))
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 29 december 2011 @ 10:06:38 #8
70532 loveli
N
pi_106156893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens! *O*
En ik vond jouw manlief ook leuk. En lief! O+
^^
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 29 december 2011 @ 10:07:37 #9
70532 loveli
N
pi_106156916
koffie senseo
crap in = crap out
pi_106156944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:07 schreef loveli het volgende:
koffie senseo
nu weet je wat echte koffie is *D
pi_106156985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:06 schreef V1z0R het volgende:
Da's echt te weinig, Sarabi. Maak van je L dan een uitsmijter (brood eronder), en zorg in ieder geval voor aardappels en vlees bij je sla (zeg me dat het geen ijsbergsla is! :') (meest nutteloze groente zo'n beetje imo))
Vlees of vis komt er sowieso bij :Y
Verder weinig zin in brood eigenlijk dus nog iets anders op verzinnen
pi_106157038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Spek/kaas/groenten door je omelet?
Be someone that makes you happy
pi_106157046
quote:

[..]

van die T met appel, kan je ook havermoutpap met geraspte pap maken. Dan gooi je 30 tot 50 gram havermout met water én geraspte appel in de magnetron, als het klaar is voeg je nog wat zoetstof/kaneel toe.

Je kan ook aardappeltjes koken en door je salade doen.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:15:03 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106157075
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106157104
quote:
99s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeej! *O* Tell us more!
  Vis een optie? donderdag 29 december 2011 @ 10:17:02 #16
70532 loveli
N
pi_106157121
quote:
12s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:08 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

nu weet je wat echte koffie is *D
Nogal.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 29 december 2011 @ 10:17:14 #17
70532 loveli
N
pi_106157123
quote:
99s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
*O*
SPOILER
*O*
crap in = crap out
  donderdag 29 december 2011 @ 10:17:47 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106157139
Ohja durp die had ik natuurlijk moeten zien aankomen! Ik kwak er wel een groeps-pmetje in! Alvast excuus als iemand hem krijgt die hem niet wil, maar dat scheelt weer posts met 'ik ook?' :+
Ik vis er wel wat leute uit die niet veel online zijn nu, dat ze niet over een paar dagen nutteloze pm lezen oids :P Dus niet omdat het geheim is voor hen ofzeu :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106157218
Leuk Maria! Zou toch wel even een toffe afsluiting van het jaar zijn toch?! :D

Owja, ik hoor net van mijn collega dat we beter hier kunnen gaan eten:
http://www.groupon.nl/dea(...)nu-paramount/2390177
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? donderdag 29 december 2011 @ 10:24:56 #20
70532 loveli
N
pi_106157279
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohja durp die had ik natuurlijk moeten zien aankomen! Ik kwak er wel een groeps-pmetje in! Alvast excuus als iemand hem krijgt die hem niet wil, maar dat scheelt weer posts met 'ik ook?' :+
Ik vis er wel wat leute uit die niet veel online zijn nu, dat ze niet over een paar dagen nutteloze pm lezen oids :P Dus niet omdat het geheim is voor hen ofzeu :+
Vis is goed :Y
crap in = crap out
pi_106157285
Oeh leuk maria!!
pi_106157314
Lijstje:

O: appel, kiwi, yoghurt, wat cornflakes
T: koffie verkeerd, 2 handjes rozijnen/cranberries
L: 2 kleine pistoletjes met leverworst, gekookt ei
T: salade van komkommer/tonijn/augurk
T: bio mueslireepje
S: de stad door voor inkopen/sale ;)
D: iets met aubergine/courgette, curry of pasta
pi_106157398
*O* Maria!

Olijfolie-meet was dus ook een succes!? :) ^O^

quote:

[..]

Sarabi, dan wel 'goede' vis, geen koolvis of panga of iets dergelijks. Makreel is zo'n beetje de beste vis die je kunt hebben, en is al snel zo'n 500kcal per stuk dus die boost je lijstje qua kcals ook de goede richting op. ;)

Zo op het eerste gezicht vind ik die van jou gewoon weer netjes, Nallie! ^O^
pi_106157408
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:27 schreef Nallie het volgende:
Lijstje:

O: appel, kiwi, yoghurt, wat cornflakes
T: koffie verkeerd, 2 handjes rozijnen/cranberries
L: 2 kleine pistoletjes met leverworst, gekookt ei
T: salade van komkommer/tonijn/augurk
T: bio mueslireepje
S: de stad door voor inkopen/sale ;)
D: iets met aubergine/courgette, curry of pasta
is dit een op zichzelf staand lijstje, dus zo eet je alleen vandaag? Of doe je dit vaker?

Want het carb gehalte is hoog en er mag wel meer eiwit in :Y
pi_106157419
oh en tof Maria!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')