Correct. Huursubsidie tegelijkertijd afbouwen dus.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het hele woning-verhaal in NL moet op de schop, enkel de HRA eruit trekken laat het scheef zakken. De huursubsidie is net zo'n vehikel als de HRA bijvoorbeeld, kost ook klauwen met geld, en zorgt voor een verzieking van de woningmarkt, maar dan aan de onderkant.
Op het budget van OCW, 30 miljard per jaar, is vast nog wel wat te vinden.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De overheid moet gewoon minder geld uitgeven aan al die hobby's en overhead. Ontwikkelingshulp afschaffen bijvoorbeeld,
Huursubsidie en een soort van HRA moeten (voorlopig) blijven bestaan, die puur is gericht op de huizenbezitters met een kleinere beurs. Verder moeten er zoveel mogelijk regelingen worden geschrapt of ingeperkt (EWF, Overdrachtsbelasting).quote:Op donderdag 29 december 2011 10:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het hele woning-verhaal in NL moet op de schop, enkel de HRA eruit trekken laat het scheef zakken. De huursubsidie is net zo'n vehikel als de HRA bijvoorbeeld, kost ook klauwen met geld, en zorgt voor een verzieking van de woningmarkt, maar dan aan de onderkant.
Je weet waarom woningen zo duur zijn in Nederland?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Huursubsidie en een soort van HRA moeten (voorlopig) blijven bestaan, die puur is gericht op de huizenbezitters met een kleinere beurs. Verder moeten er zoveel mogelijk regelingen worden geschrapt of ingeperkt (EWF, Overdrachtsbelasting).
Kan niet, zijn afspraken over gemaakt. Populistisch geroeptoeter.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De overheid moet gewoon minder geld uitgeven aan al die hobby's en overhead. Ontwikkelingshulp afschaffen bijvoorbeeld,
Ah, jij kan zo even een landsbegroting van ~200 miljard bijsturen?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:42 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou de overheid prima met 40 procent minder kunnen schat ik zo in, kijk voor de grap eens naar de ontwikkeling van de overheidsuitgaven, bij bedrijven zie je over de afgelopen 100 jaar dat men enorm efficient is gaan werken, o.a. door automatisering, maar bij de overheid zie je juist een omgekeerde trend.
per direct met terugwerkende kracht tot 67 laten werken, alle mensen die nog geen 67 zijn en met pensioen direct weer aan het werkquote:Op donderdag 29 december 2011 10:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Op het budget van OCW, 30 miljard per jaar, is vast nog wel wat te vinden.En uiteraard mogen de babyboomers opdraaien voor hun slechte (lees: niet bestaande) rentmeesterschap, dus volgend jaar tot 66 werken, en in 2013 tot 67, en een top-belasting over alle pensioenen >2,5x modaal.
Overigens zet de overheid sinds Balkenende IV erg sterk in op de basis-administraties en e-overheid mogelijkheden die dat biedt, dus je zit er wat naast met je trendmatige aanname..quote:Op donderdag 29 december 2011 10:42 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou de overheid prima met 40 procent minder kunnen schat ik zo in, kijk voor de grap eens naar de ontwikkeling van de overheidsuitgaven, bij bedrijven zie je over de afgelopen 100 jaar dat men enorm efficient is gaan werken, o.a. door automatisering, maar bij de overheid zie je juist een omgekeerde trend.
Hej huilerd. Weet niet of je het weet, maar tegen de tijd dat HRA is afgschaft, ben jij waarschijnlijk al dood. Plus dat je je voorlopig echt geen zorgen hoeft te maken met je huisje van 150k. Er wordt niet direct morgen een streep doorheen gezet.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is heel simpel, ik zou prima vinden als HRA word afgeschaft, maar je beseft je wel hoeveel belasting ik betaal? Linksom of rechtsom kan ik gewoon niet meer kwijt.
Nu heb ik best een aardig in komen (1.5x modaal) en helemaal geen duur huis (150K hypotheek), en voor mij is het nu al krap, het is toch te zot voor woorden dat ik een aardige baan op HBO/WO niveau heb, een leuk salaris, en daar al bijna niet van kan rondkomen?
Laten we eerst eens de gasten aanpakken die gewoon niet werken, en de babyboomers die eerst tot hun 38e hebben gestudeerd, en vervolgens met hun 54e met pensioen kunnen.
Er zijn ook afspraken gemaakt over HRA, gewoon terugdraaien die ontwikkelingshulp.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan niet, zijn afspraken over gemaakt. Populistisch geroeptoeter.
Komt het door de huurtoeslag??!!quote:Op donderdag 29 december 2011 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet waarom woningen zo duur zijn in Nederland?
En dan? Uit de EU en VN stappen?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook afspraken gemaakt over HRA, gewoon terugdraaien die ontwikkelingshulp.
Geef mij de macht en ik doe het, laten we eerst gewoon eens beginnen met budget naleving, op=op.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, jij kan zo even een landsbegroting van ~200 miljard bijsturen?
Ach, er zit 550 tot 600 miljard in de pensioenpot, daar kan de overheid wel even wat geld uit halen. Hoeven die babyboomers ook niet weer te gaan werken.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook afspraken gemaakt over HRA, gewoon terugdraaien die ontwikkelingshulp.
Gast, ik betaal al 70 procent belasting, mag ik reden hebben tot klagen?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hej huilerd. Weet niet of je het weet, maar tegen de tijd dat HRA is afgschaft, ben jij waarschijnlijk al dood. Plus dat je je voorlopig echt geen zorgen hoeft te maken met je huisje van 150k. Er wordt niet direct morgen een streep doorheen gezet.
Er zijn zat droeftoeters (zonder HRA) die graag willen dat de HRA gelijk wordt afgeschaft heurrrr.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hej huilerd. Weet niet of je het weet, maar tegen de tijd dat HRA is afgschaft, ben jij waarschijnlijk al dood. Plus dat je je voorlopig echt geen zorgen hoeft te maken met je huisje van 150k. Er wordt niet direct morgen een streep doorheen gezet.
Je bedoeld dat ze dat geld "duurzaam" hebben geinvesteerd in zwakke landen en Kantoorpanden (die allemaal leeg staan).quote:Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ach, er zit 550 tot 600 miljard in de pensioenpot, daar kan de overheid wel even wat geld uit halen. Hoeven die babyboomers ook niet weer te gaan werken.
1,5 keer modaal en 70 procent belasting? Gast, ik verdien iets onder 1,5 keer modaal en betaal zeker zeventig procent.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast, ik betaal al 70 procent belasting, mag ik reden hebben tot klagen?
Waarom? Griekenland, spanje, Portugal en Italie hielden zich ook niet aan begrotingsafspraken, zijn die uit de EU of Euro?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:45 schreef betyar het volgende:
[..]
En dan? Uit de EU en VN stappen?![]()
Je snapt het concept belasting? Je weet ook dat er nog zaken zijn die buiten je Loon worden belast?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1,5 keer modaal en 70 procent belasting? Gast, ik verdien iets onder 1,5 keer modaal en betaal zeker zeventig procent.
Ah gossie, btw moet ook verdwijnen?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt het concept belasting? Je weet ook dat er nog zaken zijn die buiten je Loon worden belast?
Als koos economie zou snappen zou hij niet links zijnquote:Op donderdag 29 december 2011 10:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt het concept belasting? Je weet ook dat er nog zaken zijn die buiten je Loon worden belast?
Tsja, misschien moet je dan minder afhankelijk zijn van vadertje staat. Ik heb geen HRA, zorgtoeslag, huurtoeslag of andere voordeeltjes. Deal with it.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn zat droeftoeters (zonder HRA) die graag willen dat de HRA gelijk wordt afgeschaft heurrrr.
Daarnaast wel weer kenmerkend om te zien hoe makkelijk je over andermans portomonnee kan beslissen Koosje.
Wat die landen doen interesseert me niet. Waarom kom je met zo'n "hullie doen ook foute dingen" post. Waarom zou je je willen verlagen tot een van die landen? Wat en waarom is de drang om de boel op te blazen?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Griekenland, spanje, Portugal en Italie hielden zich ook niet aan begrotingsafspraken, zijn die uit de EU of Euro?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |