abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:14:51 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106099471

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106099525
1 januari is ook zo'n afgezaagde datum om hier weer te komen binnenwandelen
misschien nu al even zwaaien :W
  Vis een optie? dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:26 #3
70532 loveli
N
pi_106099551
Eens met TT.

:W
crap in = crap out
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:50 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106099569
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:16 schreef loveli het volgende:
Eens met TT.

Ik dacht al dat het een puik sentiment was :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106099571
:W Sarabi!
Welkom en wat wil je gaan bereiken?
Lust je broccoli? En is vis een optie?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106099594
WhoopWhoop *O*
pi_106099723
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:16 schreef Ml-etje het volgende:
:W Sarabi!
Welkom en wat wil je gaan bereiken?
Lust je broccoli? En is vis een optie?
Wat ik wil bereiken? weer terug naar normale eetlijstjes en mocht ik dan 5 kilo afvallen is dat mooi meegenomen.
Broccoli is wel een goed idee voor lunch morgen.
  Vis een optie? dinsdag 27 december 2011 @ 20:21:37 #8
70532 loveli
N
pi_106099792
Hoeveel weeg je tegenwoordig, beweeg je nog evenveel, passen je kleren van 2 jaar geleden nog?
crap in = crap out
pi_106099908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat ik wil bereiken? weer terug naar normale eetlijstjes en mocht ik dan 5 kilo afvallen is dat mooi meegenomen.
Broccoli is wel een goed idee voor lunch morgen.
Jij bent een Cul poster toch? Althans dat staat me bij :9
  Vis een optie? dinsdag 27 december 2011 @ 20:24:35 #10
70532 loveli
N
pi_106099932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jij bent een Cul poster toch? Althans dat staat me bij :9
Nee, een ouwe slankie.
crap in = crap out
pi_106100029
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee, een ouwe slankie.
Oud? Noem jij Sarabi nu oud?

Ok ik ga wat beters doen dan alle topics tot SC verhelpen.
pi_106100030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef Ml-etje het volgende:
Ai, geloof dat ik in het vervolg nog maar beter ga poetsen ofzo.
Viel er niets onder de verzekering en denk je om het aftrekken bij de belastingdienst?
Het gemene is dat ik mijn tanden netjes 3 keer per dag poets en iedere dag tandenstoken. Mijn vriend en een vriendin zijn een stuk minder consequent en hebben nooit wat.

Ik krijg max 500 euro per jaar vergoed vanuit mijn verzekering. Ik had dit jaar al een oude vulling laten vervangen en was 2 keer op controle geweest. De rest van het verzekeringsgeld wat ik ''tegoed'' had is al in mindering gebracht bij de rekening voor de brug. Ik voer het zeker op bij de belasting, ja.
pi_106100163
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het gemene is dat ik mijn tanden netjes 3 keer per dag poets en iedere dag tandenstoken. Mijn vriend en een vriendin zijn een stuk minder consequent en hebben nooit wat.

Ik krijg max 500 euro per jaar vergoed vanuit mijn verzekering. Ik had dit jaar al een oude vulling laten vervangen en was 2 keer op controle geweest. De rest van het verzekeringsgeld wat ik ''tegoed'' had is al in mindering gebracht bij de rekening voor de brug. Ik voer het zeker op bij de belasting, ja.
Tijd voor een nieuwe verzekering dan ook?
Of is dit het voorlopig?
En ik ben ook zo'n non poetser :@
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:32:13 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106100321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Of is dit het voorlopig?
Waarom?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106100381
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom?
Weet niet waar je vraag over gaat.
pi_106100434
Hoihoi :W Heeft iedereen een leuk weekend gehad?
Worry is a misuse of imagination
pi_106100460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Of is dit het voorlopig?
Veel dure tandartsverzekeringen willen dat je je hele tandartsgeschiedenis opgeeft en dan wil niemand me meer. Er zijn wel een paar verzekeringen die iets minder moeilijk schijnen te doen, maar ik was te lui (en druk met een hoop ander gedoe, waaronder een lekkage) om dat dit jaar weer helemaal uit te gaan zoeken.
pi_106100532
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Veel dure tandartsverzekeringen willen dat je je hele tandartsgeschiedenis opgeeft en dan wil niemand me meer. Er zijn wel een paar verzekeringen die iets minder moeilijk schijnen te doen, maar ik was te lui (en druk met een hoop ander gedoe, waaronder een lekkage) om dat dit jaar weer helemaal uit te gaan zoeken.
Ah ja het blijft een gedoe idd.

Mijn Mr werd ondanks zijn niet bepaald smetteloze tandartsverleden niet afgewezen gelukkig.
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:36:37 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106100583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weet niet waar je vraag over gaat.
Waarom je een non-poetser bent?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106100718
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom je een non-poetser bent?
S'morgens gaat goed, @ work doe ik niets en s'avonds vaak zo moe dat ik zo mijn bed in rol.
Op het laatste ben ik nu aan het letten, als ik de trap op kan naar bed dan ook naar de badkamer.
pi_106101598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:21 schreef loveli het volgende:
Hoeveel weeg je tegenwoordig, beweeg je nog evenveel, passen je kleren van 2 jaar geleden nog?
Op dit moment weet ik niet maar een maand geleden 78 (en dat moet het liefste 76 zijn).
Bewegen doe ik ongeveer nog wel even veel, maar wel andere sporten.
Kleding past nog maar niet altijd even mooi, dus dat moet wel veranderen

Verder is Ml mij inderdaad tegen gekomen in CUL :)
pi_106101854
Ik woog op de nieuwe weegschaal opeens 67 na kerst :D Dat moet weer richting de 60 ipv richting de 70..

Zal wel 65 wegen 's ochtends dus dan ga ik voor 3 kilo er af!!
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? dinsdag 27 december 2011 @ 21:03:06 #23
70532 loveli
N
pi_106101924
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

S'morgens gaat goed, @ work doe ik niets en s'avonds vaak zo moe dat ik zo mijn bed in rol.
Op het laatste ben ik nu aan het letten, als ik de trap op kan naar bed dan ook naar de badkamer.
Dat had ik niet van jou verwacht!!
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 27 december 2011 @ 21:05:11 #24
70532 loveli
N
pi_106102035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Op dit moment weet ik niet maar een maand geleden 78 (en dat moet het liefste 76 zijn).
Bewegen doe ik ongeveer nog wel even veel, maar wel andere sporten.
Kleding past nog maar niet altijd even mooi, dus dat moet wel veranderen

Verder is Ml mij inderdaad tegen gekomen in CUL :)
Beetje finetunen dus, je bent aardig op gewicht gebleven sinds de laatste keer in slank.
crap in = crap out
pi_106102160
Ohai! :*
Morgen ga ik bijlezen! Hoop dat iedereen fijne dagen gehad heeft, wij hebben een superkerst gehad met belachelijke lijstjes ;) Morgen maar weer es normaal doen.

En voor nu trusten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')