Elitair gedrag schijnt bij iPhone-gebruikers helaas vaker regel dan uitzondering te zijn. Helemaal bij het anti-jailbreak volk, dat zich graag beter voelt dan de rest, omdat zij de tekortkomingen van iOS erkennen als "bewuste designkeuzes".quote:Op maandag 26 december 2011 00:11 schreef LompeHork het volgende:
Hou het eens leuk voor de verandering.
Het ligt misschien aan mij, maar ik zie nergens iets staan over draaiende apps die je telefoon langzamer maken.quote:Op maandag 26 december 2011 00:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je Google is stuk?
[ afbeelding ]
[..]
Ah, daar is het "al je problemen komen door jailbreak"-argument dat mensen zoals jij graag zonder na te denken rondstrooien. En ik heb een iPhone 4S, dus uiteraard zonder jailbreak.
En hoe ik weet dat het bij de iPhone 4 niet aan de jailbreak lag? Omdat de slowdown verholpen werd door de applicaties in de multitaskbar te sluiten. Ook zonder jailbreak trad de slowdown gewoon op wanneer er teveel applicaties open stonden. Dus, nee, het lag niet aan de jailbreak. But thanks for trying.
quote:
Je bedoelt dat stukje het werkgeheugen?quote:Op maandag 26 december 2011 00:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zijn we het daar tenminste over eens. Probeer je voortaan eens niet blind te staren op een enkel woordje in een post -in dit geval SBSettings- en de rest ook te lezen. Dank je
Werkgeheugen wat niet vol is, maakt ook niet langzaam.quote:edit: voor iemand die anderen altijd graag helpt de juiste laptop uit te zoeken, vind ik het apart dat je geen link kunt leggen tussen vol werkgeheugen en slowdowns in applicaties..
Wie gedraagt zich zo dan? Ik zie Dimens gewoon normaal posten, en ik vroeg alleen waarom het niet aan je jailbreak zou kunnen liggen. Misschien ben jij gewoon een driftkikker.quote:Op maandag 26 december 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Elitair gedrag schijnt bij iPhone-gebruikers helaas vaker regel dan uitzondering te zijn. Helemaal bij het anti-jailbreak volk, dat zich graag beter voelt dan de rest, omdat zij de tekortkomingen van iOS erkennen als "bewuste designkeuzes".
Maar je slaat ook graag op hol, kan ook wat minderquote:Op maandag 26 december 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Elitair gedrag schijnt bij iPhone-gebruikers helaas vaker regel dan uitzondering te zijn. Helemaal bij het anti-jailbreak volk, dat zich graag beter voelt dan de rest, omdat zij de tekortkomingen van iOS erkennen als "bewuste designkeuzes".
Klopt. Maar als het wel vol is, maakt het wel langzaam. Hence the slowdown.quote:Op maandag 26 december 2011 00:25 schreef Dimens het volgende:
Werkgeheugen wat niet vol is, maakt ook niet langzaam.
Could be. Vandaag niet, thoughquote:Op maandag 26 december 2011 00:29 schreef TimCook het volgende:
[..]
Wie gedraagt zich zo dan? Ik zie Dimens gewoon normaal posten, en ik vroeg alleen waarom het niet aan je jailbreak zou kunnen liggen. Misschien ben jij gewoon een driftkikker.
Doe eens normaal en rustig man. Ik stel alleen een vraag, en krijg gelijk allemaal verwijten naar me kop geslingerd.quote:Op maandag 26 december 2011 00:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Maar als het wel vol is, maakt het wel langzaam. Hence the slowdown.
[..]
Could be. Vandaag niet, thoughHet is gewoon dat anti's altijd met dat argument komen. Bovendien heb ik ook al antwoord gegeven op de vraag hoe ik weet dat het niet aan de jailbreak lag. Misschien kom je minder betweterig over als je niet meteen suggestieve aannames doet, maar eerst om bevestiging vraagt.
Ik kan niet rustiger zijn dan ik momenteel ben, en reageer gewoon normaal.quote:
Vraag?quote:Ik stel alleen een vraag, en krijg gelijk allemaal verwijten naar me kop geslingerd.
Is dat een vraag of een aanname? Juistquote:
Knap. En hoe heb je dat precies getest? En hoe verklaar jij dat ik met openstaande apps welslowdown had, en met de apps afgesloten niet? En niet in geisoleerde gevallen, maar consequent.quote:Maar goed, met woorden komen we er toch niet uit dus ik heb het even voor je onderzocht op m'n iPhone 4. Eerst heb ik het processorverbruik en het energieverbruik gemeten met alle apps afgesloten, daarna met een stuk of 25 apps open waaronder WhatsApp, iBooks, Real Racing 2, Fruit Ninja, Pinball HD, Tweetbot, best wel geheugenvretende apps dus. Beide testen met scherm uit om de resultaten niet te beïnvloeden.
Processorverbruik met alle apps afgesloten:
[ afbeelding ]
Processorverbruik met apps in het geheugen:
[ afbeelding ]
Energieverbruik met alle apps afgesloten:
[ afbeelding ]
Energieverbruik met apps in het geheugen:
[ afbeelding ]
Je ziet het zelf, er is gewoon geen noemenswaardig verschil.
quote:Op maandag 26 december 2011 02:23 schreef kadeya het volgende:
En hoe het te verklaren is? Wat is het verschil tussen jouw iPhone en die van TimCook: jailbreak.
Voor SBsettings moet je een jailbreak hebben. Hoe heb je die zogenaamde slowdowns dan ontdekt? Op gevoel?quote:Op maandag 26 december 2011 11:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
1) Ik heb geen jailbreak
2) de slowdowns waren zonder jailbreak net zo makkelijk te veroorzaken met openstaande applicaties
3) de slowdowns waren met jailbreak consequent verholpen door backgrounded applicaties te sluiten
Dit is allemaal al een keer gezegd. Jij hebt dus geen enkel recht de posts van een ander onzinposts te noemen, terwijl je zelf niet eens kunt lezen. Merry Christmas
Dat is Apple's eigen programma met de naam Instruments. Een nauwkeurig programma om metingen op je iPhone te doen, voornamelijk om te zien hoe je telefoon reageert op de applicatie die je gebouwd hebt.quote:Op maandag 26 december 2011 01:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Knap. En hoe heb je dat precies getest?
Dat zit dan tussen je oren. Er is een bewijs gekomen dat de Applicaties niets gebruiken en toch blijf je eigenwijs doen en ons vertellen dat het niet zo is.quote:En hoe verklaar jij dat ik met openstaande apps welslowdown had, en met de apps afgesloten niet? En niet in geisoleerde gevallen, maar consequent.
Er vroeg iemand of er een applicatie was om al je applicaties in een keer te sluiten omdat hij dacht dat er nog processen in de achtergrond zouden draaien. Aangezien dit dus niet zo is, is dat geen rede voor hem zo'n applicatie te installeren. Waarom zou je hem dan nog aanraden om SBSettings te installeren?quote:Je mag die vragen best als retorisch beschouwen, hoor. Ik heb geen zin in discussies die toch nergens heengaan. Je hebt het weer lekker laten escaleren omdat je niet kunt accepteren dat sommige mensen op zoek zijn naar een functionaliteit die iOS zonder jailbreak niet biedt (zoals de mogelijkheid alle applicaties in een keer te sluiten). Prima voor jou. Maar niet de moeite van semantische discussies waard.
Ik merkte het wel degelijk. Vrienden van mij merkten het wel degelijk. Allemaal bij dezelfde applicaties, en allemaal wanneer er meerdere backgrounded applicaties open stonden. Met en zonder jailbreak. Toeval zeker?quote:Op maandag 26 december 2011 11:51 schreef Dimens het volgende:
Dat zit dan tussen je oren. Er is een bewijs gekomen dat de Applicaties niets gebruiken en toch blijf je eigenwijs doen en ons vertellen dat het niet zo is.
Om talloze redenen. Voor iemand die totaal niet weet wat SBSettings is of doet, ben je wel snel met het veroordelen ervan.quote:Er vroeg iemand of er een applicatie was om al je applicaties in een keer te sluiten omdat hij dacht dat er nog processen in de achtergrond zouden draaien. Aangezien dit dus niet zo is, is dat geen rede voor hem zo'n applicatie te installeren. Waarom zou je hem dan nog aanraden om SBSettings te installeren?
Weet je wel wat slowdowns zijn? Ik heb nooit gezegd dat ik slowdowns in SBSettings waarnam. Neem maar niet de moeite om te reageren. Je hebt je mening toch al lang en breed gemaakt, dus een discussie zal nergens heengaan.quote:Op maandag 26 december 2011 11:25 schreef kadeya het volgende:
[..]
Voor SBsettings moet je een jailbreak hebben. Hoe heb je die zogenaamde slowdowns dan ontdekt? Op gevoel?
Nee die voelde je. Net zoals mensen die beter worden van placebo's. Maar zoals hier boven al helder is uitgelegd, je hebt geen enkel bewijs en TimCook wel. Ja je komt met wat vriendjes aanzetten. Zweverig allemaal.quote:Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Weet je wel wat slowdowns zijn? Ik heb nooit gezegd dat ik slowdowns in SBSettings waarnam.
quote:
Je weet dus niet wat slowdowns zijn. Ik heb nergens gezegd dat ik ze 'voel', en ik stel het niet op prijs dat een opneukertje als jij mij woorden in de mond legt.quote:Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Neem maar niet de moeite om te reageren. Je hebt je mening toch al lang en breed gemaakt, dus een discussie zal nergens heengaan.
Ik drink geen koffie, en ik heb het idee dat al die fanboys alleen in de Starbucks willen meeten.quote:Op maandag 26 december 2011 12:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Meeting anyone ?Ahhh toe nouuuuu
En dan ons beschuldigen van vooroordelen, kijk eens naar jezelf man.quote:Op maandag 26 december 2011 12:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik drink geen koffie, en ik heb het idee dat al die fanboys alleen in de Starbucks willen meeten.
Ik heb ze dan ook nooit gehad. Ook niet met alle apps op de achtergrond. Niemand heeft ze zoals al duidelijk te zien is op de bewijzen van TimCook.quote:Op maandag 26 december 2011 12:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Je weet dus niet wat slowdowns zijn. Ik heb nergens gezegd dat ik ze 'voel', en ik stel het niet op prijs dat een opneukertje als jij mij woorden in de mond legt.
Ik weet niet wat TimCook probeert te bewijzen met z'n onderzoekje, maar iig niet het wel of niet optreden van merkbare slowdowns voor de eindgebruiker.quote:
Dit. Maar waag het niet te zeggen dat iOS minder dan perfect is, want dan krijg je dus blijkbaar een shitstorm over je heenquote:Op maandag 26 december 2011 12:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik weet niet wat TimCook probeert te bewijzen met z'n onderzoekje, maar iig niet het wel of niet optreden van slowdowns.
iOS is nooit perfect, maar met elke nieuwe versie komen er verbeteringen en oplossingen. Waar het om ging was dat er geen slowdowns optreden op het moment dat apps op de achtergrond draaien. Toen kwam jij met je jailbreak verhaal.quote:Op maandag 26 december 2011 12:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit. Maar waag het niet te zeggen dat iOS minder dan perfect is, want dan krijg je dus blijkbaar een shitstorm over je heen
Verstandig.quote:Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Laten we nu niet weer gaan beginnen.
Nee. Maar hij doet het ook wel gewoon. Kom nu alleen niet verder dan noodoproepen.quote:Op maandag 26 december 2011 23:33 schreef LompeHork het volgende:
iPhone ook werkend gezien met simkaart bij de verkoper thuis?
En er zit geen pin lock op je simkaart?quote:Op maandag 26 december 2011 23:32 schreef mrsjaak2 het volgende:
Heb zojuist de iPhone 3gs van iemand overgenomen maar als ik hem koppel aan iTunes krijg ik 2 verschillende meldingen.
iPhone zegt: No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone.
iTunes zegt: There is no SIM card installed in the iPhone you are attempting to activate. Please disconnect and insert a SIM card in the iPhone.
Heb gewoon de simkaart van me abbo op me htc erin gedaan. (T-mobile)
Op een andere iPhone die ik hier heb liggen doet ie het ook gewoon.
Iemand een idee hoe ik hem bruikbaar kan maken?
T-mobile bellen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 08:21 schreef Koningin het volgende:
Mijn vraag is waarschijnlijk al vaker gesteld, maar toch.
Hoe krijg ik mijn Iphone 3GS simlock vrij?
Doe eens een gok?quote:
Waarom zou ik mijn toestel moeten jailbreaken? Ik heb nog geen tekortkomingen gemerkt. Ik gebruik mijn iPhone voor email, bellen, whatsapp, Apple TV2 en heel af en toe een spelletje. Wat mis ik? Dat ding loopt nooit vast en is snelquote:Op maandag 26 december 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die discussie gaan we niet nogmaals voeren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn toestel moeten jailbreaken? Ik heb nog geen tekortkomingen gemerkt. Ik gebruik mijn iPhone voor email, bellen, whatsapp, Apple TV2 en heel af en toe een spelletje. Wat mis ik? Dat ding loopt nooit vast en is snel
quote:We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order.
Haha wat een rust.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Die discussie gaan we niet nogmaals voeren.
1. Je komt er niet uit.
2. Splackavellie02 kan even niet reageren.
3. Zie 1.
Stuur dan even een link naar een post waar het mij duidelijk zou moeten worden waarom ik zou moeten jailbreaken en wat ik allemaal aan tekortkomingen (blijkbaar) accepteer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Die discussie gaan we niet nogmaals voeren.
1. Je komt er niet uit.
2. Splackavellie02 kan even niet reageren.
3. Zie 1.
Welk deel van 'die discussie gaan we niet voeren' snap je niet?quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Stuur dan even een link naar een post waar het mij duidelijk zou moeten worden waarom ik zou moeten jailbreaken en wat ik allemaal aan tekortkomingen (blijkbaar) accepteer.
Kan ook in PM. Ik begrijp werkelijk niet wat je zegt. Ik ben nieuw in dit topic en ik zoek een antwoord op mijn vraag. Ik begrijp niet waarom ik iets "illegaals" zou moeten doen als alles naar mijn idee prima werkt. Maar blijkbaar weet jij het ook niet. Fine. Unfollowquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Welk deel van 'die discussie gaan we niet voeren' snap je niet?
Je krijgt zo PM van me.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kan ook in PM. Ik begrijp werkelijk niet wat je zegt. Ik ben nieuw in dit topic en ik zoek een antwoord op mijn vraag. Ik begrijp niet waarom ik iets "illegaals" zou moeten doen als alles naar mijn idee prima werkt. Maar blijkbaar weet jij het ook niet. Fine. Unfollow
Heb een 3GS en zou deze ook graag willen jailbreaken. Iemand linkje naar duidelijke uitleg voor apple-n00bs? Heb redelijke computerervaring, maar mijn apple/OSX/iOS-kennis is nog nihil.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:04 schreef TheGeneral het volgende:
Jailbreak 5.0.1 beschikbaar![]()
Alleen nog niet voor de A5 processor devices.
Untethered ja! Werkt uit de kunst!quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:04 schreef TheGeneral het volgende:
Jailbreak 5.0.1 beschikbaar![]()
Alleen nog niet voor de A5 processor devices.
Fuck, ben morgen pas weer thuis. Hoop dat Apple in de tussentijd niet een update released.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Untethered ja! Werkt uit de kunst!
Die update is toch nooit forced? Die kan je toch gewoon weigeren?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Fuck, ben morgen pas weer thuis. Hoop dat Apple in de tussentijd niet een update released.
Als last resort heb ik mijn firmware gedowngrade naar een oudere versie, maar dit hielp ook niet. Ik ben bang dat het inderdaad een hardware probleem is. De garantietermijn is helaas al verlopen.quote:Op maandag 26 december 2011 15:33 schreef LompeHork het volgende:
http://www.avforums.com/f(...)i-fi-greyed-out.html
Hmmm, known issue?
Zelf proberen lijkt me geen heel goed idee. Ik heb ooit het wifi-board van mijn 2G laten vervangen, dat heeft me in totaal ongeveer ¤70 gekost (het wifi-board had ik via Marktplaats gekocht, vervolgens door iemand anders laten fixen). Houd dus rekening met een kostenpost van ca. ¤100,-. Als je het zelf doet kan het ¤30,- schelen o.i.d., maar dat risico lijkt me die kosten niet waard...quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Als last resort heb ik mijn firmware gedowngrade naar een oudere versie, maar dit hielp ook niet. Ik ben bang dat het inderdaad een hardware probleem is. De garantietermijn is helaas al verlopen.
Misschien ga ik zelf wel proberen dat onderdeel te vervangen.
Ja maar dan kan je 5.0.1 toch niet meer downloaden?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Die update is toch nooit forced? Die kan je toch gewoon weigeren?
Ik zie dat Smartphonerepair het voor ¤49,- doet. Dus dat zou wel een goed idee zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelf proberen lijkt me geen heel goed idee. Ik heb ooit het wifi-board van mijn 2G laten vervangen, dat heeft me in totaal ongeveer ¤70 gekost (het wifi-board had ik via Marktplaats gekocht, vervolgens door iemand anders laten fixen). Houd dus rekening met een kostenpost van ca. ¤100,-. Als je het zelf doet kan het ¤30,- schelen o.i.d., maar dat risico lijkt me die kosten niet waard...
Je moet ook een beetje handig zijn en ervaring erin hebben. Ik zou zelf het risico niet nemen, maargoed.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Is allemaal goed zelf te doen als je enig technisch inzicht hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wat bang dat niet al mijn JB apps die ik nu heb op 4.2.1 ook draaien op 5.0.1. Anyway, morgen maar ff updaten..!quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Agiath het volgende:
En de witte lettertjes scrollen over het scherm, netjes gedaan weer.
Is je abbo wel al ingegaan?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:56 schreef kree het volgende:
Beste mensen ik krijg mijn internet maar niet aan de praat.
Heb net een half uur gebeld met de helpdesk.
Alles stond goed ingesteld zowel bij hun als bij mij.
Maar niks.....
3g logootje zie ik veranderd van grijs naar blauw en dat laden cirkeltje maar verder niks.
Nu gaven ze bij de helpdesk aan om een crosschek te doen met een andere telefoon maar daarvoor moet ik eerst weer naar een winkel en daar heb ik geen zin in nu.
Kan dit iets zijn met de telefoon of mis ik ergens iets?
MMS werkt overigens wel.
provider is btw telfort/kpn
Yep,quote:
Icloud aan ging nog goed, nieuwe itunes software erop.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:25 schreef kree het volgende:
Ok stapje verder, eerst alleen met gprs geprobeerd ->werkte niet
->3G aangezet en ik heb internet.
Dan ga ik nu eens Icloud via de telefoon aanzetten zonder wifi en zonder verbinding met de kabel naar de laptop. ben benieuwd.
Ik vind het maar een raar verhaal.. Je kan proberen of je em als een nieuw toestel kan beschouwen, dus geen backups terugzetten.. Zul je alleen wel handmatig al je contacten moeten invoeren..quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:53 schreef kree het volgende:
[..]
Icloud aan ging nog goed, nieuwe itunes software erop.
Ging ie weer wat updaten of weet ik wat.
Weg 3g verbinding.aaaaargh
Heb je al je netwerkninstelling gereset ?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:56 schreef kree het volgende:
Beste mensen ik krijg mijn internet maar niet aan de praat.
Heb net een half uur gebeld met de helpdesk.
Alles stond goed ingesteld zowel bij hun als bij mij.
Maar niks.....
3g logootje zie ik veranderd van grijs naar blauw en dat laden cirkeltje maar verder niks.
Nu gaven ze bij de helpdesk aan om een crosschek te doen met een andere telefoon maar daarvoor moet ik eerst weer naar een winkel en daar heb ik geen zin in nu.
Kan dit iets zijn met de telefoon of mis ik ergens iets?
MMS werkt overigens wel.
provider is btw telfort/kpn
Hij deed het net weer, totdat ik 1 keer verbinding maak via wifi, zet ik dat dan daarna weer uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal.. Je kan proberen of je em als een nieuw toestel kan beschouwen, dus geen backups terugzetten.. Zul je alleen wel handmatig al je contacten moeten invoeren..
yep en de complete telefoon inc firmware.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Heb je al je netwerkninstelling gereset ?
En in een andere telefoon met dezelfde sim wel internet .. ?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:43 schreef kree het volgende:
[..]
yep en de complete telefoon inc firmware.
FakeClockup?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef LeNick het volgende:
Heel lang geleden kwam dit in deze reeks naar boven: een cydia tweak waarmee je iPhone sneller werd. Niet letterlijk, maar hij versnelde de grafische effecten.. Weet iemand de naam nog toevallig hiervan?
Heb ik nog niet kunnen testen want heb hier effe geen telefoon waarmee dat kan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
En in een andere telefoon met dezelfde sim wel internet .. ?
Je zal maar dankbaar zijn voor alles wat je eigenlijk voor niks krijgtquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:
En terecht, je zal maar een Android-telefoon krijgen.
Hater.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:
Waar zag je (als je mij bedoelt) mij haten dan?quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:43 schreef LompeHork het volgende:
Ja, de iPhone haters mogen weer even oprotten. Groetjens.
fakeclockupquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef LeNick het volgende:
Heel lang geleden kwam dit in deze reeks naar boven: een cydia tweak waarmee je iPhone sneller werd. Niet letterlijk, maar hij versnelde de grafische effecten.. Weet iemand de naam nog toevallig hiervan?
Die horor is mijn vriendin overkomen en die vroeg niet eens op een iphone maar een ipod touchquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:
quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:42 schreef Baghdaddy het volgende:
Untethered jailbreak 5.0.1
(Niet voor iPhone 4S en iPad 2)
http://www.redmondpie.com(...)n0w-0.9.10b1-corona/!
Mogelijkheden zijn (bijna) eindeloos; tweaks, themas en uitgebreidere apps etc.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:50 schreef kree het volgende:
Dat filmpje ziet er simpel genoeg uit.
Maar kan iemand even in Jip en Janneke taal uitleggen wat de voordelen gaan zijn van dat jailbraken?
Dat laatste. Hij werkt gewoon op de 4 maar de servers blokkeren hem dacht ikquote:Op woensdag 28 december 2011 03:27 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom kan Siri eigenlijk niet op een Iphone 4 draaien? Tis toch gewoon software? Blokkeren ze het puur om het als unique selling point te houden voor de 4S?
Ja dat kan, je maakt een reservekopie aan zoals gewoonlijk, upgrade naar 5.0.1 via iTunes en vervolgens jailbreak je je toestel. Ten slot gebruik je iTunes om je reservekopie terug te zetten.quote:Op woensdag 28 december 2011 03:08 schreef Cardizzle14 het volgende:
Vraagje, heb nu een iPhone 4 die draait op 4.3.3 met JB en wil morgen dus gaan upgraden naar 5.0.1 met JB. Ik kan gewoon back up maken terwijl hij nog gejailbreaked is?
En is 't goed verlopen bij de mensen die de zelfde upgrade hebben gedaan?
Thanks
Zoveel nog?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
En dan heb je het, speel je er 3 keer mee .. Klaar ..
Gewoon een reservekopie maken via iCloud of iTunes.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:38 schreef KneusTeun het volgende:
Is het beetje te doen om JB te testen?
Ben namelijk al lange tijd gelukkig met gewone iOS, maar wil wel is zien of het wat voor me is, en of ik het weer easy kan terugzetten.
Hou je alle in-app data? En hou je je JB apps? Ik heb wel pkgbackup, maar dan zal je altijd zien dat een paar sources het niet doen oid en alles mus gaat.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja dat kan, je maakt een reservekopie aan zoals gewoonlijk, upgrade naar 5.0.1 via iTunes en vervolgens jailbreak je je toestel. Ten slot gebruik je iTunes om je reservekopie terug te zetten.
Ik heb het gister gedaan (van 5.0 naar 5.0.1).
nee en neequote:Op woensdag 28 december 2011 12:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Hou je alle in-app data? En hou je je JB apps? Ik heb wel pkgbackup, maar dan zal je altijd zien dat een paar sources het niet doen oid en alles mus gaat.
Als je iets terugscrollt kun je meerdere malen lezen dat het perfect werkt.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:48 schreef no1uknow het volgende:
En hoe is de nieuwe untethered jailbreak op 5.0.1?
Nouja, die cydia store.quote:
Indien Cydia zegt dat je het niet kan downloaden via de zoekfunctie omdat er conflicten zijn moet je ff via de bron zelf downloaden (geldt ook voor Winterboard en Five icon dock).quote:Op woensdag 28 december 2011 13:04 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nouja, die cydia store.
Maar volgens mij gaat dat sowieso niet wat worden vandaag kan sbsettings niet eens downloaden..
Kreeg een http foutmelding, bij make it mine ook, maar na wat pogingen is ie nu aan het installeren.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:10 schreef Chav het volgende:
[..]
Indien Cydia zegt dat je het niet kan downloaden via de zoekfunctie omdat er conflicten zijn moet je ff via de bron zelf downloaden (geldt ook voor Winterboard en Five icon dock).
Praktisch, alle data van 150 apps kwijt.quote:
Ik heb dit probleem eigenlijk alleen met Whatsapp, volgens mij heb ik iets ingesteld waardoor het later aankomt maar ik heb geen idee. Behoorlijk irritant, ik moet nu elke keer Whatsapp opstarten om te kijken of ik nieuwe berichten heb, maar soms krijg ik ze ook wel door. Bij m'n Android kreeg ik gewoon een melding...quote:Op woensdag 28 december 2011 13:56 schreef MagischMannetje het volgende:
Ik heb een iPhone 4s waar ik erg tevreden over ben. Maar ik heb nu vaak dat de melding pas een kwartier later aankomt. En ik dan vaak wat laat ben met antwoorden, dit is niet met een specifiek programma maar met ongeveer elk app die een melding kan geven. Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn.
Nadelen van Jailbreak.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:39 schreef KneusTeun het volgende:
Ik heb dus net JB erop gezet en nu is whatsapp echt traag met meldingen!!! of hij laat ze helemaal niet langs komen :S
Geloof me, ik heb geen JB en ik heb bij whatsapp alleen meldingen als ik het programma open heb en als het scherm aanstaat. Het ligt dus niet aan JB. (helaas)quote:
Dan doe je toch iets niet helemaal goed denk ikquote:Op woensdag 28 december 2011 16:08 schreef Saninl het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb geen JB en ik heb bij whatsapp alleen meldingen als ik het programma open heb en als het scherm aanstaat. Het ligt dus niet aan JB. (helaas)
Ik kan bijvoorbeeld facetimen waar ik maar wil. Om een klein voorbeeld te noemen, als het goed is kan jij dat alleen met een wi-fi connectie.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie geen meerwaarde van het jailbreaken
Dat vind ik nog oninteressanter dan twitter of facebook, ongeveer ergens voorbij vegetarisch gourmettenquote:Op woensdag 28 december 2011 16:13 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik kan bijvoorbeeld facetimen waar ik maar wil. Om een klein voorbeeld te noemen, als het goed is kan jij dat alleen met een wi-fi connectie.
Paar jaar terug een iPod Nano geupdate via mijn Mac Mini, vervolgens kon ik hem dus niet meer verbinden met mijn Windows laptop. In de instellingen van de iPod stond toen ook iets van: Geformatteerd voor Mac.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:15 schreef macondo het volgende:
Klein praktisch vraagje. Mijn vriendinnetje heeft een oude 3G iPhone met IOS 4 er op. Probleem is bekend, het apparaat is echt zo traag als een slak. Dus Macondo gaat dat wel even fixen voor haar : terugrollen naar 3.1.3
Bv volgens de instructies hier
Maar dan de vraag, kan ik het doen op mijn MacBook (andere user aanmaken enz), of komt ze daarna volledig in de knel bij het update op haar eigen (windows) laptop? Hoe werkt dat, een clean install op de ene iTunes en verder er mee syncen op de andere?
Prima tochquote:Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vind ik nog oninteressanter dan twitter of facebook, ongeveer ergens voorbij vegetarisch gourmetten
Whehe. En daarbij, met die krappe databundels van tegenwoordig lijkt me dat ook niet extreem nuttig.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vind ik nog oninteressanter dan twitter of facebook, ongeveer ergens voorbij vegetarisch gourmetten
Nuttig?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Whehe. En daarbij, met die krappe databundels van tegenwoordig lijkt me dat ook niet extreem nuttig.
Volgens mij formatteert hij de schijf op de iPhone niet toch?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef YazooW het volgende:
[..]
Paar jaar terug een iPod Nano geupdate via mijn Mac Mini, vervolgens kon ik hem dus niet meer verbinden met mijn Windows laptop. In de instellingen van de iPod stond toen ook iets van: Geformatteerd voor Mac.
Als ik het goed zeg gebruiken Windows en Mac beide verschillende bestandssystemen, al praat ik nu uit ervaring van de G4 tijd, tegenwoordig is het allemaal Intel en lijken Macs veel meer op PCs dan toen dus ik kan er ook naast zitten.
Ja erg veel! aangezien veel mensen die ik ken een 4 of een 4s hebben is het ideaal.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:45 schreef Dimens het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen hier die Facetime gebruiken?
Ik denk het wel, daarom wordt er ook altijd een reservekopie gemaakt als je gaat updaten.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:52 schreef macondo het volgende:
[..]
Volgens mij formatteert hij de schijf op de iPhone niet toch?
Nope ik gebruik Tango. Gaat ook over 3g. Staat gewoon in de appstorequote:Op woensdag 28 december 2011 16:45 schreef Dimens het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen hier die Facetime gebruiken?
Erg veel ???? Hoe dan.. Ben je altijd thuis ofzoquote:Op woensdag 28 december 2011 16:58 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja erg veel! aangezien veel mensen die ik ken een 4 of een 4s hebben is het ideaal.
tegenwoordig is de hele stad hier zo'n beetje met wifi gedekt. Thuis op school op werk overal kan ik gewoon op een wifi.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Erg veel ???? Hoe dan.. Ben je altijd thuis ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels wachtwoord gewijzigd etc. Maar kan ik deze aankopen nog ergens terughalen en annuleren? Ik ben bang dat iemand anders op mijn account dit besteld heeft? Ik heb al wat nummers gebeld van Apple maar krijg ook niemand aan de lijn.
Ik ben nogal een newb hierin dus hulp is gewenst! Alvast bedankt.
Ik bewaar zelf helemaal niks, gewoon fresh install.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Hou je alle in-app data? En hou je je JB apps? Ik heb wel pkgbackup, maar dan zal je altijd zien dat een paar sources het niet doen oid en alles mus gaat.
Ah. Ik zit nu op 4.2.1. Heb net een backup gemaakt met PKG-backup. Nu doe update ik naar 5.0.1 (direct, dus niet eerst terugzetten naar 'leeg' en dan updaten). Daarna opnieuw jailbreaken. Hoop dat ik nog wat van mijn data bewaard hou zo.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik bewaar zelf helemaal niks, gewoon fresh install.
quote:Op woensdag 28 december 2011 17:45 schreef Spaulding het volgende:
Vraagje:
Ik heb momenteel al een half jaar een HTC Desire. Hiervoor had ik een 2 jarige abo met een iPhone. Hierdoor was ik dus ook ingeschreven bij iTunes en Click&Buy. Deze iPhone ligt momenteel ergens in een kast, ik heb hem al een half jaar niet meer in gebruik.
Nu krijg ik vanmiddag opeens twee mailtjes van Click&Buy met twee facturen van ¤79.99 en ¤19.99.
Hiervoor kreeg ik dit mailtje van Apple vooraf:NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels wachtwoord gewijzigd etc. Maar kan ik deze aankopen nog ergens terughalen en annuleren? Ik ben bang dat iemand anders op mijn account dit besteld heeft? Ik heb al wat nummers gebeld van Apple maar krijg ook niemand aan de lijn.
Vraagje:
Ik heb momenteel al een half jaar een HTC Desire. Hiervoor had ik een 2 jarige abo met een iPhone. Hierdoor was ik dus ook ingeschreven bij iTunes en Click&Buy. Deze iPhone ligt momenteel ergens in een kast, ik heb hem al een half jaar niet meer in gebruik.
Nu krijg ik vanmiddag opeens twee mailtjes van Click&Buy met twee facturen van ¤79.99 en ¤19.99.
Hiervoor kreeg ik dit mailtje van Apple vooraf:Helpdesk van apple melden dat er fraude is gepleegd en je credit card maatschappij dat er fraude is gepleegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels wachtwoord gewijzigd etc. Maar kan ik deze aankopen nog ergens terughalen en annuleren? Ik ben bang dat iemand anders op mijn account dit besteld heeft? Ik heb al wat nummers gebeld van Apple maar krijg ook niemand aan de lijn.
Ik ben nogal een newb hierin dus hulp is gewenst! Alvast bedankt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Vraagje:
Hiervoor kreeg ik dit mailtje van Apple vooraf:Stuur een e-mail naar iTunes: http://www.apple.com/nl/support/itunes/contact.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels wachtwoord gewijzigd etc. Maar kan ik deze aankopen nog ergens terughalen en annuleren? Ik ben bang dat iemand anders op mijn account dit besteld heeft? Ik heb al wat nummers gebeld van Apple maar krijg ook niemand aan de lijn.
Ik heb ook weleens geld terug gekregen omdat ik een app niet wilde hebben, ik gebruikte toen de smoes dat het niet werkte op mijn iPhone.Maar als je het verhaal uitlegt zullen je ze vast helpen.
Ten percent faster with a sturdier frame
Die zitten in andere repo's dan BigBoss.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:19 schreef Cardizzle14 het volgende:
Update en JB gelukt. Is hij nu meteen untheterd? Of moet ik daar nog iets voor installeren? Ik kan trouwens geen installous, hackolous etc vinden in cydia, klopt dit?
Lang geleden de vorige x toen ik heb gejailbraked
Aha, ja nu heb ik m! Thanksquote:Op woensdag 28 december 2011 18:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Die zitten in andere repo's dan BigBoss.
SBsettings werkt volledig bij mij. De lockscreen die je hebt is waarschijk gemaakt voor iOS4.X, Apple heeft vaak de neiging om bestandsnamen te wijzigen of verplaatsen waardoor themas aangepast moeten worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:38 schreef KneusTeun het volgende:
Hoe kan ik nu makkelijk me theme aanpassen, ik gebruik nu die winterboard, maar dan wijzigd ie niet alles :S alleen de icons en de achtergrond, maar lockscreen etc niet.
En sbsettings lijkt ook niet 100% te werken :S
Thanks. Heb ze gemaild, benieuwd naar het antwoord.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Stuur een e-mail naar iTunes: http://www.apple.com/nl/support/itunes/contact.html
Ik heb ook weleens geld terug gekregen omdat ik een app niet wilde hebben, ik gebruikte toen de smoes dat het niet werkte op mijn iPhone.Maar als je het verhaal uitlegt zullen je ze vast helpen.
Hangt van de server af denk waar ie de app vandaan haalt, heb er nu 1 die wel gewoon snel gaatquote:Op woensdag 28 december 2011 21:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geloof me ligt echt aan alle nieuwe users denk ik .. Normaal minimaal 200 kb
Backup is niet nodig.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:08 schreef Skv het volgende:
Kutzooi. Blijf error 42 krijgen bij het maken van een backup voordat ik kan updaten.
Bij mij niet :S ik ben alle progress van games kwijt...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:34 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Backup is niet nodig.
Ik heb vanmiddag mijn 3GS geupdate van 4.3.3 JB naar 5.0.1 en daarna JB. Alles is bewaard gebleven, ook de in-app data.
Heeft niets met installous te maken inderdaad.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:29 schreef kree het volgende:
[..]
Hangt van de server af denk waar ie de app vandaan haalt, heb er nu 1 die wel gewoon snel gaat
Klinkt alsof de charger niet opgeladen is? Moeten die dingen volledig opgeladen zijn?quote:Op donderdag 29 december 2011 09:21 schreef very het volgende:
Goedenmorgen,
ik heb voor kerst de duracell pocket charger gekregen (link), maar ik krijg hem niet goed aan de praat.
Wanneer de charger in het stopcontact zit en ik sluit dan mijn iPhone aan, dan werkt het prima. Maar zodra de charger los van het stopcontact is, niet meer.
Iemand ervaringen?
Ik heb hem heel de nacht in het stopcontact gehouden, dus zou wel opgeladen moeten zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:24 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Klinkt alsof de charger niet opgeladen is? Moeten die dingen volledig opgeladen zijn?
Problemen werden veroorzaakt door Lockdown Pro en My3G.quote:Op donderdag 29 december 2011 03:37 schreef Skv het volgende:
Ik heb wat problemen met mijn 5.0.1. jailbreak.
Een aantal apps crashen direct na het opstarten (safari, mail). En na het openen van SBSettings en iets aanklikken bevriest het scherm een paar seconden.
Ik denk dat het wat te maken heeft met Lockinfo: als ik de settings hiervan wil openen via het instellingen crasht instellingen. Maar in LockInfo staat dat deze gewoon compatible zou moeten zijn met 5.0.1. Draait iemand anders hier nog lockinfo?
Wel aangevinkt bij het jailbreaken?quote:
Lockdown crasht meteen bij mij, gelijk in safe mode (en die wil ik dus absoluut). My3G geen problemen mee gelukkig.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Problemen werden veroorzaakt door Lockdown Pro en My3G.
Enige waar ik nu nog last van heb is dat het scherm 5 seconden hangt als ik een actie uit heb gevoerd met SBSettings. Gebruik ik echter SBSettings via het messagesmenu dan is er niks aan de hand.
Lockdown deed dat bij mij inderdaad ook (safe mode loop). My3G zorgde er voor dat safari, appstore en settings steeds uitvielen. Ben nu steeds wat spul aan het uninstallen om te zien of het beter wordt. Lijkt te werken (behalve de freezes na sbsettings).quote:Op donderdag 29 december 2011 11:14 schreef Chav het volgende:
[..]
Lockdown crasht meteen bij mij, gelijk in safe mode (en die wil ik dus absoluut). My3G geen problemen mee gelukkig.
Waarom zou je TetherMe gebruiken als je telefoon al standaard kan tetheren?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Lockdown deed dat bij mij inderdaad ook (safe mode loop). My3G zorgde er voor dat safari, appstore en settings steeds uitvielen. Ben nu steeds wat spul aan het uninstallen om te zien of het beter wordt. Lijkt te werken (behalve de freezes na sbsettings).
Overigens lijkt het ook dat TetherMe niet meer werkt..
Niet met alle providers, bij T-mobile moet je bijbetalen.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Waarom zou je TetherMe gebruiken als je telefoon al standaard kan tetheren?
Weer niet dus.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:54 schreef no1uknow het volgende:
Nu nog maar een keer proberen en Cydia niet aanvinken, wellicht doet dat wat.
Ik krijg zo'n jankberichtje dat ik contact op moet nemen met T-Mobile.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Waarom zou je TetherMe gebruiken als je telefoon al standaard kan tetheren?
Ken je Google? Daar kun je heel veel informatie in terugzoeken. Aanrader!quote:Op donderdag 29 december 2011 12:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik krijg zo'n jankberichtje dat ik contact op moet nemen met T-Mobile.
Overigens vraag ik me nu pas af wat de toegevoegde waarde van iOS 5 is. Alleen dat notification center is wat anders en ik heb iCloud.
Voor mij eigenlijk niks. Voor die pushberichten waren er al tweaks voor en voor die ene keer in het jaar dat ik mijn backup nodig heb gebruik ik iTunes wel.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik krijg zo'n jankberichtje dat ik contact op moet nemen met T-Mobile.
Overigens vraag ik me nu pas af wat de toegevoegde waarde van iOS 5 is. Alleen dat notification center is wat anders en ik heb iCloud.
Ja, dat snapt mijn neus ook wel. Ik weet wel wat er anders aan is, maar ik vraag me af wat het voor mij nou voor toevoeging is. Overigens kan ik kiezen om een reservekopie op iCloud te maken óf op mijn pc. Maar ik heb maar 5 GB aan ruimte, dan kan je toch nooit alles backuppen op iCloud?quote:Op donderdag 29 december 2011 12:32 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ken je Google? Daar kun je heel veel informatie in terugzoeken. Aanrader!
Zo'n oplaadkabeltje kost tien euro ofzo, maar wat moet je met 'n opgeladen iPhone als er een simlock op zit?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:24 schreef Probability het volgende:
Ik heb hulp nodig! Heb al 2 weken een iPhone, maar ik kan er niets mee doordat er een simlock opzit en het kabeltje stuk is. Iemand nog tips voor een goedkope winkel voor het kabeltje? Dan kan ik hem iig opladen.. Of moet ik per se een kabeltje van Apple hebben?
Zucht,quote:Op donderdag 29 december 2011 13:46 schreef KneusTeun het volgende:
Oke, al met al was JB het domste wat ik ooit met me iphone heb gedaan.
Helft van de shit werkt niet, het vreet stroom en ben nu ook nog is alles kwijt!!! ik had een reserve kopie, maar die kan ie om de een of andere reden niet terug zetten.
Een jailbreak doet alles wat je niet wil, het maakt van een stabiele telefoon een android wanna be dat er niet uitziet en ook maar half werkt.
Want?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:55 schreef Skv het volgende:
Sommige mensen moeten er ook niet aan beginnen. Jezus zeg.
http://www.apple.com/ios/quote:Op donderdag 29 december 2011 12:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom wou je eigenlijk jailbreaken? En over welke vormgeving heb je het?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:58 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Want?
Hoezo jezus?
Het is gewoon zo, het werkt allemaal maar semi, en de vormgeving is allemaal crap.
Het is niet zo dat ik wat verkeerd heb gedaan met de JB, die was gewoon goed.
Ik wou JB doen om even te kijken of het wat voor me was.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:09 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Waarom wou je eigenlijk jailbreaken? En over welke vormgeving heb je het?
Er zijn inderdaad wat jailbreak tweaks die nog niet geoptimaliseerd zijn voor iOS5 en dus niet helemaal volledig werken, maar er is -bijna- altijd wel een alternatief die wél doet wat je vraagt. Maargoed, ieder moet de voor- en nadelen voor zichzelf bekijken en dan tot een conclusie komenquote:Op donderdag 29 december 2011 14:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik wou JB doen om even te kijken of het wat voor me was.
En er zitten wel wat handige dingen tussen, zoals sbsettings en anylock app.
Maar veel dingen zijn gewoon erg slecht gemaakt, veel kreeg ik dat icoontjes opeens wit werden.
Nu door de reserve kopie staat het er nog steeds op, maar misschien houd ik hem gewoon met anylock en sbsettings.
En ibooks dat opeens niet werkt vond ik ook vrij raar.
Al met al zal het best leuk zijn hoor, maar je merkt gewoon dat de meeste dingen niet echt geoptimaliseerd zijn.
Plus ik vraag me af hoeveel mensen nu mijn gegevens hebben
Ik reageerde misschien wat lomp, maar dat komt omdat ik ondertussen ook ruzie met itunes kreeg.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:16 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad wat jailbreak tweaks die nog niet geoptimaliseerd zijn voor iOS5 en dus niet helemaal volledig werken, maar er is -bijna- altijd wel een alternatief die wél doet wat je vraagt. Maargoed, ieder moet de voor- en nadelen voor zichzelf bekijken en dan tot een conclusie komen.
quote:Op donderdag 29 december 2011 03:37 schreef Skv het volgende:
Ik heb wat problemen met mijn 5.0.1. jailbreak.
Een aantal apps crashen direct na het opstarten (safari, mail). En na het openen van SBSettings en iets aanklikken bevriest het scherm een paar seconden.
Ik denk dat het wat te maken heeft met Lockinfo: als ik de settings hiervan wil openen via het instellingen crasht instellingen. Maar in LockInfo staat dat deze gewoon compatible zou moeten zijn met 5.0.1. Draait iemand anders hier nog lockinfo?
quote:Op donderdag 29 december 2011 11:14 schreef Chav het volgende:
[..]
Lockdown crasht meteen bij mij, gelijk in safe mode (en die wil ik dus absoluut). My3G geen problemen mee gelukkig.
Zit er dan toch een kern van waarheid in de TT?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:46 schreef KneusTeun het volgende:
Oke, al met al was JB het domste wat ik ooit met me iphone heb gedaan.
Helft van de shit werkt niet, het vreet stroom en ben nu ook nog is alles kwijt!!! ik had een reserve kopie, maar die kan ie om de een of andere reden niet terug zetten.
Een jailbreak doet alles wat je niet wil, het maakt van een stabiele telefoon een android wanna be dat er niet uitziet en ook maar half werkt.
Tuurlijk, iedereen gaat nu jailbreaken terwijl de JB nog niet geoptimaliseerd is. Dan gaat er uiteraard wel eens wat mis.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:20 schreef TimCook het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zit er dan toch een kern van waarheid in de TT?
Een jailbreak die net een dag uit is niet perfect. Net als Apple's iOS 5.0 die snel gevolgd werd door 5.0.1.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:20 schreef TimCook het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zit er dan toch een kern van waarheid in de TT?
Ik gebruik alleen wat kleine tweaks. Jailbreak was voor mij vooral belangrijk om mijn eigen thema's, lockscreens etc. aan te passen.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:31 schreef KneusTeun het volgende:
Wat zijn jullie meest gebruikte tweaks en apps dan?
Hebben jullie je hele telefoon overhoop of ook slechts wat kleine tweaks?
Die wist ie niet, die sluit ie. Zo wil ie RAM zien te besparen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:23 schreef einzeinz het volgende:
Ik werk met SBsettings 5.2.1 en heb dit eigenlijk in eerste instantie om heel snel Wifi, locatievoorzienigen, data, airplanemodus enz. aan en uit te zetten.
Die dingen wijzig ik via het berichtencentrum.
Wel nu is mijn vraag hoe haal ik daar de overbodige iconen weg? Zoals Bluetooth, Brightness, Fast notes en Processes?
Vooral in die laatste heb ik weinig vertrouwen omdat hij precies altijd je telefoonboek en mail wil wissen
Ok, maar ze blijven blijkbaar gewoon staan na het uitvoeren van die actie.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Die wist ie niet, die sluit ie. Zo wil ie RAM zien te besparen.
Neem aan dat ik die er af kan halen/of de code van de provider krijg.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zo'n oplaadkabeltje kost tien euro ofzo, maar wat moet je met 'n opgeladen iPhone als er een simlock op zit?
Vertel?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan doe je toch iets niet helemaal goed denk ik
quote:Fix iOS 5.0.1 Untethered Jailbreak Bugs With New Redsn0w 0.9.10b3 – Update Now!
The b3 version of redsn0w fixes a problem where re-running redsn0w over an existing jailbreak would cause MobileSubstrate-based apps to stop running until MS was installed again. Now you can re-run the redsn0w jailbreak step without worrying about that (but still remember to de-select the “Install Cydia” option if it’s already installed).
In addition to the wise words of the release log, if RedSn0w fails to properly identify the data of your auto-detected IPSW, then you’ll simply need to manually selected your device’s 5.0.1 IPSW by navigating to Extras > Select IPSW in Redsn0w’s menu.
Update gedraaid over versie 2 heen. Werkt prima.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:19 schreef Baghdaddy het volgende:
Quote van het bericht zonder links:
[..]
Met redsn0w b1 heb ik er in ieder geval geen last van.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:08 schreef mk13139 het volgende:
Iemand anders problemen met de Cydia repos? Heb nog steeds de POSIX: Operation timed out error..
Helpt redsnow b3 hier tegen? Of ligt het alleen aan de repos?
Heb redsnow b3 erover heen gegooid en hij werkt weerquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:58 schreef mk13139 het volgende:
Als je cydia refresed bedoeld ik.
Verder kan ik hem ook wel gebruiken alleen de sources van ZodTTD en ModMyi geven aan dat de hosts down zijn.. Niemand hier last van?
Iemand?quote:Op woensdag 28 december 2011 22:14 schreef nelisb het volgende:
Even check of m'n denkwijze klopt.
Pc met daarop 2 iphones aangesloten.
Iphones geactiveerd, daarna nooit meer aan pc gehangen.
Wel direct muziek erop gezet.
Pc is nu dood.
iMac gekocht.
Ik autoriseer de iMac met dezelfde Apple id op m'n iphones en dezelfde als m'n oude pc.
Dan iPhone aansluiten. Aankopen overzetten.
Muziek is niet gekocht, dus dat zal niet gebeuren. Prima.
Na aankopen overzetten, reservekopie maken.
Daarna iphones updaten naar versie 5.01.
Reservekopie terugzetten en klaar.
Muziek kan ik daarna opnieuw synchroniseren.
iMac/ITunes zal de iPhone qua muziek wel eerst willen wissen, dat is prima. Alle muziek staat alweer in iTunes en die kan ik daarna wel weer op de iPhone zetten, toch?
Klopt toch allemaal?
Wat is je angst precies? Een backup van het toestel wordt opgeslagen in iCloud, dus foto's en app data raak je sowieso niet kwijt. Apps zijn gekoppeld aan je account en kan je eventueel gemakkelijk opnieuw downloaden, dus het enige wat je kan gebeuren is dat je muziek kwijt raaktquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:46 schreef nelisb het volgende:
Thanks.
Ik denk het ook, maar ga het voor n bevriend stel doen, beetje lullig als ik beide iphones verneuk ;-).
Waarom updatet je dan niet eerst naar iOS 5 zodat ze wel iCloud hebbenquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:52 schreef nelisb het volgende:
Ze hebben beide geen iCloud.
Reserve kopie wordt toch op de iMac opgeslagen?
Ben gewoon bang dat ze een leeg toestel hebben straks. Maar dat zal volgens mij echt niet gebeuren.
Muziek is logisch.
Volgens mij kan je wel updaten zonder hem te syncen hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:05 schreef nelisb het volgende:
Ja omdat ze nu nog op 4.3 zitten ofzo en de pc dus dood is.
Ik moet eerst de nieuwe Mac instellen met deze iphones.
Vandaar bovenstaande stappen.
Ik kan hem niet eerst updaten naar 5.0 voordat ik hem aan de nieuwe iMac heb gehangen.
Waarom wil je ie de account veranderen? Waarom doe je niet gewoon herstellen naar fabrieksinstellingen en je reservekopie van je vorige iPhone terugzetten? Waarom snap je zo weinig van hoe een iPhone werkt, het is geen Nokia 3310 hoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:46 schreef Babbatuur het volgende:
Eindelijk een nieuwe iPhone!
Heb een vraag. De iPhone is ingelogd op iemand anders account, hoe kan ik gewoon inloggen op mijn eigen Apple-account? Eerst moet ik dus uitloggen op zijn account, hoe kan dat?
Heb hem aanstaan!quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom wil je ie de account veranderen? Waarom doe je niet gewoon herstellen naar fabrieksinstellingen en je reservekopie van je vorige iPhone terugzetten? Waarom snap je zo weinig van hoe een iPhone werkt, het is geen Nokia 3310 hoor.
En vergeet niet Find My iPhone aan te zetten.
Een reservekopie van je iPhone zit alles in. Duidelijker kan ik niet zijnquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:50 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Heb hem aanstaan!
Ah dat kan ook, zit er bij die reservekopie ook al mijn contacten uit vorige iPhone in? En hoe zet ik die in mijn Iphone?
Snap dat ik veel vragen heb, maar vind het een prachtding, maar af en toe vrij lastig.
Ben iig blij dat ik hier terecht kan met vragen.
Hartstikke bedankt man!quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een reservekopie van je iPhone zit alles in. Duidelijker kan ik niet zijn. Je moet je iPhone op iTunes aansluiten. In iTunes moet je op "Herstellen" klikken. De nieuwste software wordt er nu opgezet en je iPhone wordt leeggemaakt.
Een reservekopie terugzetten kan op twee manieren, afhankelijk van je eigen keuzes in het verleden:
- Als je een reservekopie in iCloud hebt moet je na het herstellen van je iPhone de wizard op je iPhone volgen en via je je iPhone de backup terugzetten.
- Als je een reservekopie via iTunes had gemaakt, dan moet je via iTunes kiezen om een reservekopie terugzetten. Dat kan bijv. door op de rechtermuisknop op je iPhone te klikken in iTunes en te kiezen voor "Reservekopie terugzetten" (vrij vertaald, mijn iTunes is Engels).
Verdiep je in wat de iPhone nou allemaal precies kan, het maakt je leven zoveel makkelijker.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:09 schreef Babbatuur het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt man!
Ideaal dat ik mijn nummers nog heb. Dat had ik niet verwacht.
Fijne jaarwisseling!
Dit werkt dus niet bij mij. Ik vind ook maar nergens iets die wijst op Reservekopie terugzettenquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
- Als je een reservekopie via iTunes had gemaakt, dan moet je via iTunes kiezen om een reservekopie terugzetten. Dat kan bijv. door op de rechtermuisknop op je iPhone te klikken in iTunes en te kiezen voor "Reservekopie terugzetten" (vrij vertaald, mijn iTunes is Engels).
Ik had het ook, iTunes en alles wat met Apple te maken heeft moet je verwijderen. Sla je backup wel ergens anders op als je die nog wil.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:50 schreef SteelDogg het volgende:
Mijn neef probeert zijn iPhone 4 4.3.5 te updaten naar 5.0.1 via iTunes, maar krijgt elke keer een 1604 error.
De iPhone is NIET gejailbreakt en heeft gewoon de originele versie en baseband geinstalleerd.
Wat moeten we nu doen?
In DFU mode gaan lijkt me al voldoendequote:Op zaterdag 31 december 2011 00:09 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik had het ook, iTunes en alles wat met Apple te maken heeft moet je verwijderen. Sla je backup wel ergens anders op als je die nog wil.
Vervolgens installeer je iTunes terug op je pc en schakel je je anti-virus uit.
Ga met je iPhone in PWNED DFU mode en start iTunes.
Bij mij lukte het toen wel.
Vreemdquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:07 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dit werkt dus niet bij mij. Ik vind ook maar nergens iets die wijst op Reservekopie terugzetten
Enkel reservekopie maken heb ik, terwijl ik er ondertussen al 100 gemaakt heb maar ik kan die niet terugplaatsen
Nee, iTunes bewaart er meer. Maar als je er maar 1 kan selecteren is de andere waarschijnlijk weg.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:43 schreef nelisb het volgende:
Zo 2 Iphones aan een nieuwe imac gehangen.
Ben ik weggegaan is zijn vriendin gaan kloten met Icloud.
Resultaat. Bij 1 IPhone alle telefoonnummers weg. Maar de reservekopie van 21.00 uur die ik had gemaakt is ook weg. Iemand een idee of die er nog ergens is? Er is er namelijk alleen 1 van 23.38 die ze zelf aan de imac heeft gehangen.
Bewaard Itunes maar 1 reservekopie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |