Elitair gedrag schijnt bij iPhone-gebruikers helaas vaker regel dan uitzondering te zijn. Helemaal bij het anti-jailbreak volk, dat zich graag beter voelt dan de rest, omdat zij de tekortkomingen van iOS erkennen als "bewuste designkeuzes".quote:Op maandag 26 december 2011 00:11 schreef LompeHork het volgende:
Hou het eens leuk voor de verandering.
Het ligt misschien aan mij, maar ik zie nergens iets staan over draaiende apps die je telefoon langzamer maken.quote:Op maandag 26 december 2011 00:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je Google is stuk?
[ afbeelding ]
[..]
Ah, daar is het "al je problemen komen door jailbreak"-argument dat mensen zoals jij graag zonder na te denken rondstrooien. En ik heb een iPhone 4S, dus uiteraard zonder jailbreak.
En hoe ik weet dat het bij de iPhone 4 niet aan de jailbreak lag? Omdat de slowdown verholpen werd door de applicaties in de multitaskbar te sluiten. Ook zonder jailbreak trad de slowdown gewoon op wanneer er teveel applicaties open stonden. Dus, nee, het lag niet aan de jailbreak. But thanks for trying.
quote:
Je bedoelt dat stukje het werkgeheugen?quote:Op maandag 26 december 2011 00:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zijn we het daar tenminste over eens. Probeer je voortaan eens niet blind te staren op een enkel woordje in een post -in dit geval SBSettings- en de rest ook te lezen. Dank je
Werkgeheugen wat niet vol is, maakt ook niet langzaam.quote:edit: voor iemand die anderen altijd graag helpt de juiste laptop uit te zoeken, vind ik het apart dat je geen link kunt leggen tussen vol werkgeheugen en slowdowns in applicaties..
Wie gedraagt zich zo dan? Ik zie Dimens gewoon normaal posten, en ik vroeg alleen waarom het niet aan je jailbreak zou kunnen liggen. Misschien ben jij gewoon een driftkikker.quote:Op maandag 26 december 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Elitair gedrag schijnt bij iPhone-gebruikers helaas vaker regel dan uitzondering te zijn. Helemaal bij het anti-jailbreak volk, dat zich graag beter voelt dan de rest, omdat zij de tekortkomingen van iOS erkennen als "bewuste designkeuzes".
Maar je slaat ook graag op hol, kan ook wat minderquote:Op maandag 26 december 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Elitair gedrag schijnt bij iPhone-gebruikers helaas vaker regel dan uitzondering te zijn. Helemaal bij het anti-jailbreak volk, dat zich graag beter voelt dan de rest, omdat zij de tekortkomingen van iOS erkennen als "bewuste designkeuzes".
Klopt. Maar als het wel vol is, maakt het wel langzaam. Hence the slowdown.quote:Op maandag 26 december 2011 00:25 schreef Dimens het volgende:
Werkgeheugen wat niet vol is, maakt ook niet langzaam.
Could be. Vandaag niet, thoughquote:Op maandag 26 december 2011 00:29 schreef TimCook het volgende:
[..]
Wie gedraagt zich zo dan? Ik zie Dimens gewoon normaal posten, en ik vroeg alleen waarom het niet aan je jailbreak zou kunnen liggen. Misschien ben jij gewoon een driftkikker.
Doe eens normaal en rustig man. Ik stel alleen een vraag, en krijg gelijk allemaal verwijten naar me kop geslingerd.quote:Op maandag 26 december 2011 00:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Maar als het wel vol is, maakt het wel langzaam. Hence the slowdown.
[..]
Could be. Vandaag niet, thoughHet is gewoon dat anti's altijd met dat argument komen. Bovendien heb ik ook al antwoord gegeven op de vraag hoe ik weet dat het niet aan de jailbreak lag. Misschien kom je minder betweterig over als je niet meteen suggestieve aannames doet, maar eerst om bevestiging vraagt.
Ik kan niet rustiger zijn dan ik momenteel ben, en reageer gewoon normaal.quote:
Vraag?quote:Ik stel alleen een vraag, en krijg gelijk allemaal verwijten naar me kop geslingerd.
Is dat een vraag of een aanname? Juistquote:
Knap. En hoe heb je dat precies getest? En hoe verklaar jij dat ik met openstaande apps welslowdown had, en met de apps afgesloten niet? En niet in geisoleerde gevallen, maar consequent.quote:Maar goed, met woorden komen we er toch niet uit dus ik heb het even voor je onderzocht op m'n iPhone 4. Eerst heb ik het processorverbruik en het energieverbruik gemeten met alle apps afgesloten, daarna met een stuk of 25 apps open waaronder WhatsApp, iBooks, Real Racing 2, Fruit Ninja, Pinball HD, Tweetbot, best wel geheugenvretende apps dus. Beide testen met scherm uit om de resultaten niet te beïnvloeden.
Processorverbruik met alle apps afgesloten:
[ afbeelding ]
Processorverbruik met apps in het geheugen:
[ afbeelding ]
Energieverbruik met alle apps afgesloten:
[ afbeelding ]
Energieverbruik met apps in het geheugen:
[ afbeelding ]
Je ziet het zelf, er is gewoon geen noemenswaardig verschil.
quote:Op maandag 26 december 2011 02:23 schreef kadeya het volgende:
En hoe het te verklaren is? Wat is het verschil tussen jouw iPhone en die van TimCook: jailbreak.
Voor SBsettings moet je een jailbreak hebben. Hoe heb je die zogenaamde slowdowns dan ontdekt? Op gevoel?quote:Op maandag 26 december 2011 11:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
1) Ik heb geen jailbreak
2) de slowdowns waren zonder jailbreak net zo makkelijk te veroorzaken met openstaande applicaties
3) de slowdowns waren met jailbreak consequent verholpen door backgrounded applicaties te sluiten
Dit is allemaal al een keer gezegd. Jij hebt dus geen enkel recht de posts van een ander onzinposts te noemen, terwijl je zelf niet eens kunt lezen. Merry Christmas
Dat is Apple's eigen programma met de naam Instruments. Een nauwkeurig programma om metingen op je iPhone te doen, voornamelijk om te zien hoe je telefoon reageert op de applicatie die je gebouwd hebt.quote:Op maandag 26 december 2011 01:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
Knap. En hoe heb je dat precies getest?
Dat zit dan tussen je oren. Er is een bewijs gekomen dat de Applicaties niets gebruiken en toch blijf je eigenwijs doen en ons vertellen dat het niet zo is.quote:En hoe verklaar jij dat ik met openstaande apps welslowdown had, en met de apps afgesloten niet? En niet in geisoleerde gevallen, maar consequent.
Er vroeg iemand of er een applicatie was om al je applicaties in een keer te sluiten omdat hij dacht dat er nog processen in de achtergrond zouden draaien. Aangezien dit dus niet zo is, is dat geen rede voor hem zo'n applicatie te installeren. Waarom zou je hem dan nog aanraden om SBSettings te installeren?quote:Je mag die vragen best als retorisch beschouwen, hoor. Ik heb geen zin in discussies die toch nergens heengaan. Je hebt het weer lekker laten escaleren omdat je niet kunt accepteren dat sommige mensen op zoek zijn naar een functionaliteit die iOS zonder jailbreak niet biedt (zoals de mogelijkheid alle applicaties in een keer te sluiten). Prima voor jou. Maar niet de moeite van semantische discussies waard.
Ik merkte het wel degelijk. Vrienden van mij merkten het wel degelijk. Allemaal bij dezelfde applicaties, en allemaal wanneer er meerdere backgrounded applicaties open stonden. Met en zonder jailbreak. Toeval zeker?quote:Op maandag 26 december 2011 11:51 schreef Dimens het volgende:
Dat zit dan tussen je oren. Er is een bewijs gekomen dat de Applicaties niets gebruiken en toch blijf je eigenwijs doen en ons vertellen dat het niet zo is.
Om talloze redenen. Voor iemand die totaal niet weet wat SBSettings is of doet, ben je wel snel met het veroordelen ervan.quote:Er vroeg iemand of er een applicatie was om al je applicaties in een keer te sluiten omdat hij dacht dat er nog processen in de achtergrond zouden draaien. Aangezien dit dus niet zo is, is dat geen rede voor hem zo'n applicatie te installeren. Waarom zou je hem dan nog aanraden om SBSettings te installeren?
Weet je wel wat slowdowns zijn? Ik heb nooit gezegd dat ik slowdowns in SBSettings waarnam. Neem maar niet de moeite om te reageren. Je hebt je mening toch al lang en breed gemaakt, dus een discussie zal nergens heengaan.quote:Op maandag 26 december 2011 11:25 schreef kadeya het volgende:
[..]
Voor SBsettings moet je een jailbreak hebben. Hoe heb je die zogenaamde slowdowns dan ontdekt? Op gevoel?
Nee die voelde je. Net zoals mensen die beter worden van placebo's. Maar zoals hier boven al helder is uitgelegd, je hebt geen enkel bewijs en TimCook wel. Ja je komt met wat vriendjes aanzetten. Zweverig allemaal.quote:Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Weet je wel wat slowdowns zijn? Ik heb nooit gezegd dat ik slowdowns in SBSettings waarnam.
quote:
Je weet dus niet wat slowdowns zijn. Ik heb nergens gezegd dat ik ze 'voel', en ik stel het niet op prijs dat een opneukertje als jij mij woorden in de mond legt.quote:Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Neem maar niet de moeite om te reageren. Je hebt je mening toch al lang en breed gemaakt, dus een discussie zal nergens heengaan.
Ik drink geen koffie, en ik heb het idee dat al die fanboys alleen in de Starbucks willen meeten.quote:Op maandag 26 december 2011 12:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Meeting anyone ?Ahhh toe nouuuuu
En dan ons beschuldigen van vooroordelen, kijk eens naar jezelf man.quote:Op maandag 26 december 2011 12:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik drink geen koffie, en ik heb het idee dat al die fanboys alleen in de Starbucks willen meeten.
Ik heb ze dan ook nooit gehad. Ook niet met alle apps op de achtergrond. Niemand heeft ze zoals al duidelijk te zien is op de bewijzen van TimCook.quote:Op maandag 26 december 2011 12:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Je weet dus niet wat slowdowns zijn. Ik heb nergens gezegd dat ik ze 'voel', en ik stel het niet op prijs dat een opneukertje als jij mij woorden in de mond legt.
Ik weet niet wat TimCook probeert te bewijzen met z'n onderzoekje, maar iig niet het wel of niet optreden van merkbare slowdowns voor de eindgebruiker.quote:
Dit. Maar waag het niet te zeggen dat iOS minder dan perfect is, want dan krijg je dus blijkbaar een shitstorm over je heenquote:Op maandag 26 december 2011 12:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik weet niet wat TimCook probeert te bewijzen met z'n onderzoekje, maar iig niet het wel of niet optreden van slowdowns.
iOS is nooit perfect, maar met elke nieuwe versie komen er verbeteringen en oplossingen. Waar het om ging was dat er geen slowdowns optreden op het moment dat apps op de achtergrond draaien. Toen kwam jij met je jailbreak verhaal.quote:Op maandag 26 december 2011 12:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit. Maar waag het niet te zeggen dat iOS minder dan perfect is, want dan krijg je dus blijkbaar een shitstorm over je heen
Verstandig.quote:Op maandag 26 december 2011 14:15 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Laten we nu niet weer gaan beginnen.
Nee. Maar hij doet het ook wel gewoon. Kom nu alleen niet verder dan noodoproepen.quote:Op maandag 26 december 2011 23:33 schreef LompeHork het volgende:
iPhone ook werkend gezien met simkaart bij de verkoper thuis?
En er zit geen pin lock op je simkaart?quote:Op maandag 26 december 2011 23:32 schreef mrsjaak2 het volgende:
Heb zojuist de iPhone 3gs van iemand overgenomen maar als ik hem koppel aan iTunes krijg ik 2 verschillende meldingen.
iPhone zegt: No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone.
iTunes zegt: There is no SIM card installed in the iPhone you are attempting to activate. Please disconnect and insert a SIM card in the iPhone.
Heb gewoon de simkaart van me abbo op me htc erin gedaan. (T-mobile)
Op een andere iPhone die ik hier heb liggen doet ie het ook gewoon.
Iemand een idee hoe ik hem bruikbaar kan maken?
T-mobile bellen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 08:21 schreef Koningin het volgende:
Mijn vraag is waarschijnlijk al vaker gesteld, maar toch.
Hoe krijg ik mijn Iphone 3GS simlock vrij?
Doe eens een gok?quote:
Waarom zou ik mijn toestel moeten jailbreaken? Ik heb nog geen tekortkomingen gemerkt. Ik gebruik mijn iPhone voor email, bellen, whatsapp, Apple TV2 en heel af en toe een spelletje. Wat mis ik? Dat ding loopt nooit vast en is snelquote:Op maandag 26 december 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die discussie gaan we niet nogmaals voeren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn toestel moeten jailbreaken? Ik heb nog geen tekortkomingen gemerkt. Ik gebruik mijn iPhone voor email, bellen, whatsapp, Apple TV2 en heel af en toe een spelletje. Wat mis ik? Dat ding loopt nooit vast en is snel
quote:We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order.
Haha wat een rust.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Die discussie gaan we niet nogmaals voeren.
1. Je komt er niet uit.
2. Splackavellie02 kan even niet reageren.
3. Zie 1.
Stuur dan even een link naar een post waar het mij duidelijk zou moeten worden waarom ik zou moeten jailbreaken en wat ik allemaal aan tekortkomingen (blijkbaar) accepteer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Die discussie gaan we niet nogmaals voeren.
1. Je komt er niet uit.
2. Splackavellie02 kan even niet reageren.
3. Zie 1.
Welk deel van 'die discussie gaan we niet voeren' snap je niet?quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Stuur dan even een link naar een post waar het mij duidelijk zou moeten worden waarom ik zou moeten jailbreaken en wat ik allemaal aan tekortkomingen (blijkbaar) accepteer.
Kan ook in PM. Ik begrijp werkelijk niet wat je zegt. Ik ben nieuw in dit topic en ik zoek een antwoord op mijn vraag. Ik begrijp niet waarom ik iets "illegaals" zou moeten doen als alles naar mijn idee prima werkt. Maar blijkbaar weet jij het ook niet. Fine. Unfollowquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Welk deel van 'die discussie gaan we niet voeren' snap je niet?
Je krijgt zo PM van me.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kan ook in PM. Ik begrijp werkelijk niet wat je zegt. Ik ben nieuw in dit topic en ik zoek een antwoord op mijn vraag. Ik begrijp niet waarom ik iets "illegaals" zou moeten doen als alles naar mijn idee prima werkt. Maar blijkbaar weet jij het ook niet. Fine. Unfollow
Heb een 3GS en zou deze ook graag willen jailbreaken. Iemand linkje naar duidelijke uitleg voor apple-n00bs? Heb redelijke computerervaring, maar mijn apple/OSX/iOS-kennis is nog nihil.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:04 schreef TheGeneral het volgende:
Jailbreak 5.0.1 beschikbaar![]()
Alleen nog niet voor de A5 processor devices.
Untethered ja! Werkt uit de kunst!quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:04 schreef TheGeneral het volgende:
Jailbreak 5.0.1 beschikbaar![]()
Alleen nog niet voor de A5 processor devices.
Fuck, ben morgen pas weer thuis. Hoop dat Apple in de tussentijd niet een update released.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:36 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Untethered ja! Werkt uit de kunst!
Die update is toch nooit forced? Die kan je toch gewoon weigeren?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Fuck, ben morgen pas weer thuis. Hoop dat Apple in de tussentijd niet een update released.
Als last resort heb ik mijn firmware gedowngrade naar een oudere versie, maar dit hielp ook niet. Ik ben bang dat het inderdaad een hardware probleem is. De garantietermijn is helaas al verlopen.quote:Op maandag 26 december 2011 15:33 schreef LompeHork het volgende:
http://www.avforums.com/f(...)i-fi-greyed-out.html
Hmmm, known issue?
Zelf proberen lijkt me geen heel goed idee. Ik heb ooit het wifi-board van mijn 2G laten vervangen, dat heeft me in totaal ongeveer ¤70 gekost (het wifi-board had ik via Marktplaats gekocht, vervolgens door iemand anders laten fixen). Houd dus rekening met een kostenpost van ca. ¤100,-. Als je het zelf doet kan het ¤30,- schelen o.i.d., maar dat risico lijkt me die kosten niet waard...quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Als last resort heb ik mijn firmware gedowngrade naar een oudere versie, maar dit hielp ook niet. Ik ben bang dat het inderdaad een hardware probleem is. De garantietermijn is helaas al verlopen.
Misschien ga ik zelf wel proberen dat onderdeel te vervangen.
Ja maar dan kan je 5.0.1 toch niet meer downloaden?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Die update is toch nooit forced? Die kan je toch gewoon weigeren?
Ik zie dat Smartphonerepair het voor ¤49,- doet. Dus dat zou wel een goed idee zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelf proberen lijkt me geen heel goed idee. Ik heb ooit het wifi-board van mijn 2G laten vervangen, dat heeft me in totaal ongeveer ¤70 gekost (het wifi-board had ik via Marktplaats gekocht, vervolgens door iemand anders laten fixen). Houd dus rekening met een kostenpost van ca. ¤100,-. Als je het zelf doet kan het ¤30,- schelen o.i.d., maar dat risico lijkt me die kosten niet waard...
Je moet ook een beetje handig zijn en ervaring erin hebben. Ik zou zelf het risico niet nemen, maargoed.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Is allemaal goed zelf te doen als je enig technisch inzicht hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wat bang dat niet al mijn JB apps die ik nu heb op 4.2.1 ook draaien op 5.0.1. Anyway, morgen maar ff updaten..!quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Agiath het volgende:
En de witte lettertjes scrollen over het scherm, netjes gedaan weer.
Is je abbo wel al ingegaan?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:56 schreef kree het volgende:
Beste mensen ik krijg mijn internet maar niet aan de praat.
Heb net een half uur gebeld met de helpdesk.
Alles stond goed ingesteld zowel bij hun als bij mij.
Maar niks.....
3g logootje zie ik veranderd van grijs naar blauw en dat laden cirkeltje maar verder niks.
Nu gaven ze bij de helpdesk aan om een crosschek te doen met een andere telefoon maar daarvoor moet ik eerst weer naar een winkel en daar heb ik geen zin in nu.
Kan dit iets zijn met de telefoon of mis ik ergens iets?
MMS werkt overigens wel.
provider is btw telfort/kpn
Yep,quote:
Icloud aan ging nog goed, nieuwe itunes software erop.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:25 schreef kree het volgende:
Ok stapje verder, eerst alleen met gprs geprobeerd ->werkte niet
->3G aangezet en ik heb internet.
Dan ga ik nu eens Icloud via de telefoon aanzetten zonder wifi en zonder verbinding met de kabel naar de laptop. ben benieuwd.
Ik vind het maar een raar verhaal.. Je kan proberen of je em als een nieuw toestel kan beschouwen, dus geen backups terugzetten.. Zul je alleen wel handmatig al je contacten moeten invoeren..quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:53 schreef kree het volgende:
[..]
Icloud aan ging nog goed, nieuwe itunes software erop.
Ging ie weer wat updaten of weet ik wat.
Weg 3g verbinding.aaaaargh
Heb je al je netwerkninstelling gereset ?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:56 schreef kree het volgende:
Beste mensen ik krijg mijn internet maar niet aan de praat.
Heb net een half uur gebeld met de helpdesk.
Alles stond goed ingesteld zowel bij hun als bij mij.
Maar niks.....
3g logootje zie ik veranderd van grijs naar blauw en dat laden cirkeltje maar verder niks.
Nu gaven ze bij de helpdesk aan om een crosschek te doen met een andere telefoon maar daarvoor moet ik eerst weer naar een winkel en daar heb ik geen zin in nu.
Kan dit iets zijn met de telefoon of mis ik ergens iets?
MMS werkt overigens wel.
provider is btw telfort/kpn
Hij deed het net weer, totdat ik 1 keer verbinding maak via wifi, zet ik dat dan daarna weer uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar verhaal.. Je kan proberen of je em als een nieuw toestel kan beschouwen, dus geen backups terugzetten.. Zul je alleen wel handmatig al je contacten moeten invoeren..
yep en de complete telefoon inc firmware.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Heb je al je netwerkninstelling gereset ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |