abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106252556
Leuk dit topic!

Om de cupcakes plat te krijgen: Direct nadat je ze uit de oven haalt een boek/gids (bijv hm gids ofzo die dikte/zwaarte) op je cupcake plaat leggen, zakken ze mooi gelijkmatig recht.

Heb ik gister gemaakt :) Ben nog lekker beginner maar vind echt superleuk om te doen.
Deze zijn framboos-vanilla-witte choco cupcakes
derp!
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2011 @ 20:16:44 #77
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106261512
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb champagnecupcakes met champagnebotercreme gemaakt, op speciaal verzoek van dochterlief :D Allen zijn het er wat veel geworden, 24 gewone en 24 mini's, dus ik ga zo nog wat naar de buren brengen...
Oeh hoe smaken ze? Het klinkt wel lekker :9~ heb je champagneessence ofzo?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_106290687
Afgelopen vrijdag bij Deleukstetaartenshop in Veenendaal geweest! Wat een fijne winkel :) Die man was echt mega behulpzaam en alles wat er niet was (omdat er tijdelijk niets geleverd werd, bij de webshop ook niet) gingen ze na bestellen en kunnen we dinsdag zo ophalen :) Geen gedoe met verzendkosten etc :) Nu heb ik toch wel heeeel erg veel zin om weer taarten te gaan bakken.

Wat is Satin Ice trouwens lekker spul! Hij liet het ons proeven en ik vond het echt lekker. Hij zei dat het ook heeeeeeel erg fijn is om mee te werken, dus dat ga ik uitproberen! :) Kan niet wachten.. O+
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  FOK!fossiel zondag 1 januari 2012 @ 22:09:08 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_106291199
Ik wil van die cake-pops gaan bakken. Maar waar zijn de vormen ervoor verkrijgbaar? Ik heb wel iets gezien op de DLTwebshop, maar ik kan niet zien of die bestaat uit twee 'blikken' die je op elkaar vastmaakt. Want ik vraag me af hoe je anders mooie ronde bolletjes krijgt.

Ik hoorde iemand dat ze nu ook via Tell Sell aan de man gebracht worden, maar dat is toch een beetje tegen mijn principes... dingen via Tell Sell kopen ;)
Chick on a mission
pi_106292319
Cakepops kun je toch gewoon maken van verkruimeld cake? Zelf bolletjes draaien?
pi_106292985
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:09 schreef Keroppi het volgende:
Ik wil van die cake-pops gaan bakken. Maar waar zijn de vormen ervoor verkrijgbaar? Ik heb wel iets gezien op de DLTwebshop, maar ik kan niet zien of die bestaat uit twee 'blikken' die je op elkaar vastmaakt. Want ik vraag me af hoe je anders mooie ronde bolletjes krijgt.

Ik hoorde iemand dat ze nu ook via Tell Sell aan de man gebracht worden, maar dat is toch een beetje tegen mijn principes... dingen via Tell Sell kopen ;)
Cake maken, verkruimelen, botercreme doorheen, bolletjes van maken (gewoon met de hand!), even in de vriezer (10 minuutjes?) en dan in de choco/smeltsnoep dippen. Heb je geen mold voor nodig :)
pi_106293147
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:57 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Cake maken, verkruimelen, botercreme doorheen, bolletjes van maken (gewoon met de hand!), even in de vriezer (10 minuutjes?) en dan in de choco/smeltsnoep dippen. Heb je geen mold voor nodig :)
nu heb ik spijt dat ik de gekleurde chocolade gekocht heb.
dame heeft over 10 dagen kinderfeestje. van de week maar even 2 uur rijden O+

maar gewone cake of biscuit?
mama van 3 kids!
pi_106293197
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:00 schreef Popples het volgende:

[..]

nu heb ik spijt dat ik de gekleurde chocolade gekocht heb.
dame heeft over 10 dagen kinderfeestje. van de week maar even 2 uur rijden O+

maar gewone cake of biscuit?
Wat voor gekleurde chocolade heb je?
Gewone cake :) Biscuit kan volgens mij ook, ik heb het in ieder geval met gewone cake gedaan..
  FOK!fossiel zondag 1 januari 2012 @ 23:02:45 #84
1455 Keroppi
kool kikker
pi_106293236
Handig! Ik zal zelf even zoeken naar recepten/how-to's (ben geen keukenprinses ;) ) maar houd me ook aanbevolen voor links van jullie!
Chick on a mission
pi_106293480
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:01 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Wat voor gekleurde chocolade heb je?
Gewone cake :) Biscuit kan volgens mij ook, ik heb het in ieder geval met gewone cake gedaan..
van wilton heb je gekleurde chocolade. zag er leuk uit.
mama van 3 kids!
pi_106293619
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:08 schreef Popples het volgende:

[..]

van wilton heb je gekleurde chocolade. zag er leuk uit.
Dat zijn toch de candymelts? In een wit zakje, met een opdruk in de kleur van het spul in het zakje.. Die zijn er juist mega geschikt voor! :)
pi_106293847
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:12 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Dat zijn toch de candymelts? In een wit zakje, met een opdruk in de kleur van het spul in het zakje.. Die zijn er juist mega geschikt voor! :)
ik heb werkelijk geen idee, ik heb niet zo goed gekeken. het zag er uit als kleine bolletjes gekleurde chocolade.
ik liep met 3 kids door de winkel die wel even van alles verzonnen en mijn moeder was het 4de kind die je losliet in een winkel waar ze alles bekeek of ze het nog nooit gezien had.
mama van 3 kids!
pi_106293929
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:17 schreef Popples het volgende:

[..]

ik heb werkelijk geen idee, ik heb niet zo goed gekeken. het zag er uit als kleine bolletjes gekleurde chocolade.
ik liep met 3 kids door de winkel die wel even van alles verzonnen en mijn moeder was het 4de kind die je losliet in een winkel waar ze alles bekeek of ze het nog nooit gezien had.
Als je ze kan smelten, zodat ze vloeibaar worden kan je ze prima gebruiken voor je cakepops :)

Ik ga donderdag weer cakepops maken, heb namelijk zo'n cupcakemold gekocht vrijdag! Hoop dat hij een beetje fijn werkt, we zullen het zien :)
pi_106306793
Ik ga morgen voor mijn verjaardag cupcakes maken. Ik wil wel luchtige en niet te droge cakejes, is dit recept dan iets?

http://www.cupcakerecepte(...)basisrecept-cupcakes

quote:
Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
En dit recept uit de OP, voor hoeveel cupcakes is dat ongeveer?

Ik kan niet inschatten :')

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2012 12:36:25 ]
pi_106306894
Hebben we onze verjaardag op dezelfde dag SpaceInvaders? Morgen ook jarig?
Ik ga morgen voor ovemorgen op het werk maar weer aan de bakkerij, met dezelfde ingredienten als met kerst. Heb nog een partij over ;)
pi_106307011
Oke ik heb weken niet gebakken maar ik denk dat ik maar eens aan de slag ga
normaal maak ik 'gewone' taarten en cupcakes en zoek ik de uitdaging meer in de technieken of smaak maar ik wil al jaren zo klooien met decoratie en zo

iemand nog tips?
ik dacht te beginnen met cupcakes met botercreme?
of heeft iemand zoiets van nou ik zou daar mee beginnen?

en heeft iemand misschien hét recept voor botercreme? waarvan je zegt: je moet echt die van mij proberen?

alvast bedankt!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_106307039
quote:
17s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ga morgen voor mijn verjaardag cupcakes maken. Ik wil wel luchtige en niet te droge cakejes, is dit recept dan iets?

http://www.cupcakerecepte(...)basisrecept-cupcakes

[..]

En dit recept uit de OP, voor hoeveel cupcakes is dat ongeveer?

Ik kan niet inschatten :')
Denk iets van 12-15.
pi_106307069
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
normaal maak ik 'gewone' taarten en cupcakes en zoek ik de uitdaging meer in de technieken of smaak maar ik wil al jaren zo klooien met decoratie en zo

iemand nog tips?

en heeft iemand misschien hét recept voor botercreme? waarvan je zegt: je moet echt die van mij proberen?

alvast bedankt!
Botercreme is gewoon boter, poedersuiker, smaakje, evt. kleurstof.
pi_106307112
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:43 schreef Tegan het volgende:

[..]

en wat melk
mama van 3 kids!
pi_106307176
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:43 schreef Tegan het volgende:

[..]

ik heb het ooit 1 keer geprobeerd maar dat werd ellende ;(
een engels recept gebruikt
misschien een foutje gemaakt met rekenen of zo
vandaar dat ik het hier ff kwam vragen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106307274
Oh en hoe lang blijven ze goed als je die creme er al op smeert?
want ik en mijn vriend houden niet zo van cake :') dus ik moet eerst een plan maken misschien met hoe ik er vanaf kom
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_106307362
Ik had ooit gedaan. Een deel boter, een deel poedersuiker, paar eetlepels witte chocoladepasta :9~.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 12:52:36 #98
91830 MaximusTG
pi_106307370
Leuke taartjes allemaal zeg! Nu heeft mn vriendin net een boek gekregen over zulke taarten voor kerst "Taart om blij van te worden", en ik vroeg me af of jullie misschien een winkel in Enschede weten waar je benodigheden kan halen? Uitsteekvormpjes etc. ? Want ik heb wel eens iets over Pipoos gelezen. Maar laat die nu net uit Enschede weg zijn :(.
pi_106307450
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:42 schreef rhubarbje het volgende:

iemand nog tips?

alvast bedankt!
ik had 250 gram roomboter, 250 gram poedersuiker, 2 eetlepels water en 1 theelepel vanille-extract en het was heerlijk
pi_106307497
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:52 schreef MaximusTG het volgende:
Leuke taartjes allemaal zeg! Nu heeft mn vriendin net een boek gekregen over zulke taarten voor kerst "Taart om blij van te worden", en ik vroeg me af of jullie misschien een winkel in Enschede weten waar je benodigheden kan halen? Uitsteekvormpjes etc. ? Want ik heb wel eens iets over Pipoos gelezen. Maar laat die nu net uit Enschede weg zijn :(.
ik zal even iemand vragen van een andere forum ik weet dat zij dicht bij losser woont en dichtbij haar een zit. of wil je echt in enschede blijven?
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')