Oeh hoe smaken ze? Het klinkt wel lekkerquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb champagnecupcakes met champagnebotercreme gemaakt, op speciaal verzoek van dochterliefAllen zijn het er wat veel geworden, 24 gewone en 24 mini's, dus ik ga zo nog wat naar de buren brengen...
Cake maken, verkruimelen, botercreme doorheen, bolletjes van maken (gewoon met de hand!), even in de vriezer (10 minuutjes?) en dan in de choco/smeltsnoep dippen. Heb je geen mold voor nodigquote:Op zondag 1 januari 2012 22:09 schreef Keroppi het volgende:
Ik wil van die cake-pops gaan bakken. Maar waar zijn de vormen ervoor verkrijgbaar? Ik heb wel iets gezien op de DLTwebshop, maar ik kan niet zien of die bestaat uit twee 'blikken' die je op elkaar vastmaakt. Want ik vraag me af hoe je anders mooie ronde bolletjes krijgt.
Ik hoorde iemand dat ze nu ook via Tell Sell aan de man gebracht worden, maar dat is toch een beetje tegen mijn principes... dingen via Tell Sell kopen
nu heb ik spijt dat ik de gekleurde chocolade gekocht heb.quote:Op zondag 1 januari 2012 22:57 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Cake maken, verkruimelen, botercreme doorheen, bolletjes van maken (gewoon met de hand!), even in de vriezer (10 minuutjes?) en dan in de choco/smeltsnoep dippen. Heb je geen mold voor nodig
Wat voor gekleurde chocolade heb je?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:00 schreef Popples het volgende:
[..]
nu heb ik spijt dat ik de gekleurde chocolade gekocht heb.
dame heeft over 10 dagen kinderfeestje. van de week maar even 2 uur rijden![]()
maar gewone cake of biscuit?
van wilton heb je gekleurde chocolade. zag er leuk uit.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:01 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Wat voor gekleurde chocolade heb je?
Gewone cakeBiscuit kan volgens mij ook, ik heb het in ieder geval met gewone cake gedaan..
Dat zijn toch de candymelts? In een wit zakje, met een opdruk in de kleur van het spul in het zakje.. Die zijn er juist mega geschikt voor!quote:Op zondag 1 januari 2012 23:08 schreef Popples het volgende:
[..]
van wilton heb je gekleurde chocolade. zag er leuk uit.
ik heb werkelijk geen idee, ik heb niet zo goed gekeken. het zag er uit als kleine bolletjes gekleurde chocolade.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:12 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Dat zijn toch de candymelts? In een wit zakje, met een opdruk in de kleur van het spul in het zakje.. Die zijn er juist mega geschikt voor!
Als je ze kan smelten, zodat ze vloeibaar worden kan je ze prima gebruiken voor je cakepopsquote:Op zondag 1 januari 2012 23:17 schreef Popples het volgende:
[..]
ik heb werkelijk geen idee, ik heb niet zo goed gekeken. het zag er uit als kleine bolletjes gekleurde chocolade.
ik liep met 3 kids door de winkel die wel even van alles verzonnen en mijn moeder was het 4de kind die je losliet in een winkel waar ze alles bekeek of ze het nog nooit gezien had.
En dit recept uit de OP, voor hoeveel cupcakes is dat ongeveer?quote:Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.
Denk iets van 12-15.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ga morgen voor mijn verjaardag cupcakes maken. Ik wil wel luchtige en niet te droge cakejes, is dit recept dan iets?
http://www.cupcakerecepte(...)basisrecept-cupcakes
[..]
En dit recept uit de OP, voor hoeveel cupcakes is dat ongeveer?
Ik kan niet inschatten![]()
Botercreme is gewoon boter, poedersuiker, smaakje, evt. kleurstof.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
Oke ik heb weken niet gebakken maar ik denk dat ik maar eens aan de slag ga
normaal maak ik 'gewone' taarten en cupcakes en zoek ik de uitdaging meer in de technieken of smaak maar ik wil al jaren zo klooien met decoratie en zo
iemand nog tips?
ik dacht te beginnen met cupcakes met botercreme?
of heeft iemand zoiets van nou ik zou daar mee beginnen?
en heeft iemand misschien hét recept voor botercreme? waarvan je zegt: je moet echt die van mij proberen?
alvast bedankt!
en wat melkquote:Op maandag 2 januari 2012 12:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Botercreme is gewoon boter, poedersuiker, smaakje, evt. kleurstof.
ik heb het ooit 1 keer geprobeerd maar dat werd ellendequote:Op maandag 2 januari 2012 12:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Botercreme is gewoon boter, poedersuiker, smaakje, evt. kleurstof.
ik had 250 gram roomboter, 250 gram poedersuiker, 2 eetlepels water en 1 theelepel vanille-extract en het was heerlijkquote:Op maandag 2 januari 2012 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
Oke ik heb weken niet gebakken maar ik denk dat ik maar eens aan de slag ga
normaal maak ik 'gewone' taarten en cupcakes en zoek ik de uitdaging meer in de technieken of smaak maar ik wil al jaren zo klooien met decoratie en zo
iemand nog tips?
ik dacht te beginnen met cupcakes met botercreme?
of heeft iemand zoiets van nou ik zou daar mee beginnen?
en heeft iemand misschien hét recept voor botercreme? waarvan je zegt: je moet echt die van mij proberen?
alvast bedankt!
ik zal even iemand vragen van een andere forum ik weet dat zij dicht bij losser woont en dichtbij haar een zit. of wil je echt in enschede blijven?quote:Op maandag 2 januari 2012 12:52 schreef MaximusTG het volgende:
Leuke taartjes allemaal zeg! Nu heeft mn vriendin net een boek gekregen over zulke taarten voor kerst "Taart om blij van te worden", en ik vroeg me af of jullie misschien een winkel in Enschede weten waar je benodigheden kan halen? Uitsteekvormpjes etc. ? Want ik heb wel eens iets over Pipoos gelezen. Maar laat die nu net uit Enschede weg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |