abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 25 december 2011 @ 19:42:15 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_106036314
Ik weet dat er al een topic over is in het nieuws-Forum. Maar de TT refereert niet naar voetbal. En verder denk ik dat niet iedere VBL-user daar post of meeleest. Lijkt me derhalve wel een topic waard in VBL. Heb ooit een reporrtage gezien over hem en Robbie de Wit. Die beiden in de zaal voetbalden ondanks hun handicap. Was dacht ik in Sportpaleis de jong. Was gewoon een lieve man, die zijn best deed iets van het leven te maken na het grote drama.

Bericht :

Voormalig profvoetballer Edu Nandlal is kerstavond, op weg naar de nachtmis, mishandeld door meerdere agenten. Hij reed rond 22.30 uur samen met zijn dochter in zijn bedrijfsbus weg uit Voordorp, nadat ze eerst in Voordorp wat spullen uit de woning van zijn dochter in de wagen hadden gezet.

Ter hoogte van winkelcentrum De Gaard, moest Nandlal stoppen achter een bus. Tegelijkertijd kwamen twee politiewagens aanrijden. De agenten stormden op de wagen van de gehandicapte Nandlal af en riepen dat hij had ingebroken. Vervolgens werd hij uit zijn auto gesleurd. Daarbij viel hij met zijn gezicht op straat. Zelf overeind komen lukt Nandlal niet, vanwege de dwarslaesie die hij opliep toen hij in 1989 in Suriname neerstortte met het vliegtuig waarin het Surinaams nationaal elftal zat. Hij was een van de weinige overlevenden.

Omdat Nandlal niet ging staan werd hij hardhandig op zijn benen geholpen, nadat hij enkele tientallen meters was meegesleurd. Daarna werd hij, even hardhandig, door twee agenten in de boeien geslagen. Ook liep hij enkele stompen in zijn gezicht op. Dit gebeurde allemaal ondanks het feit dat Nandlal meerder keren had geroepen dat hij gehandicapt was en dat hij gemeenteraadslid (voor Leefbaar Utrecht) was geweest.

Uiteindelijk belandt Nandlal in een cel in bureau Paardenveld. Ook daar ging hij omver toen agenten hem uit de politiewagen trokken omdat hij zelf, vanwege zijn handicap, niet snel genoeg kon uitstappen. In het bureau werd hij onderzocht door een arts, aan wie Nandlal meldde dat hij een dwarslaesie heeft. Daarop vroeg de arts of hij kon plassen terwijl volgens Nandlal iedere arts weet dat iemand met een dwarslaesie dat niet kan. Daarop ging de arts hem katheteriseren, maar deed dat niet op de juiste manier. Een agent had volgens Nandlal nog geroepen dat hij maar in zijn broek moest plassen.

Uiteindelijk is Nandlal zondag om 4.00 uur vrijgelaten. Hij is toen naar het UMC gegaan waar bleek dat hij door het fout katheteriseren een bloeding in zijn blaas had opgelopen. Ook zijn oogkas, lippen en neus waren flink opgezwollen door de stompen, die hij in zijn gezicht kreeg. De zwaar aangeslagen Nandlal (48) vertelt dit alles terwijl hij met hevige pijn thuis zit. Of hij zondag nog aangifte gaat doen weet hij daarom nog niet.

Overigens is de Hindoestaanse Surinamer wel wat gewend, als het gaat om aangehouden worden door de politie. Dat gebeurt hem regelmatig, niet alleen in zijn bedrijfswagen maar ook in de Porsche, die hij kocht van het smartengeld, dat hij kreeg na de vliegramp.

Nandlal runt al jaren schoonmaakbedrijf Voordorp en schuwt daarbij het fysieke werk niet. Zo klimt hij, ondanks zijn handicap, toch de glazenwassersladder op. Iets waarmee hij, in combinatie met zijn altijd goede humeur, ongevraagd diep respect afdwingt bij iedereen die hem kent.

De politie is nog aan het uitzoeken wat er precies gebeurd is.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_106036339
Jezus..
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
pi_106036435
quote:
19s.gif Op zondag 25 december 2011 19:44 schreef 3M1N3M het volgende:
Jezus..
nee Edu Nandlal
Signed, Sealed, Delivered.
pi_106036468
Het verbaast me niets.

Intelligentie van de gemiddelde agent + bruinhuidige man in bestelbusje = rode lap op stier...

Ofzo.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 25 december 2011 @ 20:13:54 #5
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_106036817
Erg triest.. :{
pi_106036882
Eerst het onderzoek maar afwachten, maar indien waar de betrokkenen hard aanpakken natuurlijk.
  Trouwste user 2022 zondag 25 december 2011 @ 20:59:30 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_106037833
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:17 schreef Littlerabbit het volgende:
Eerst het onderzoek maar afwachten, maar indien waar de betrokkenen hard aanpakken natuurlijk.
Tuurlijk eerst het onderzoek.

Maar heb je zembla gezien afgelopen week ? Waar een agent een feestvierende amateur voetballer doodschoot en nog 3 anderen zwaarvewonde tijdens hun kampioensfeestje. Hij werd eerst in het gelijk gesteld. Maar gelukkig waren er bewakingscamera beelden van die alles lochenstrafte van wat ie had verklaar. Hij was zelf de agressor.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_106037873
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 19:42 schreef tong80 het volgende:

De politie is nog aan het uitzoeken wat er precies gebeurd is.

:{
Zoiets als een slager die zijn eigen vlees keurt.

Agenten krijgen zelf veel te maken met agressie en natuurlijk zijn het ook maar mensen maar als ze net zo opgefokt raken als veel figuren met wie ze te maken krijgen zijn ze niet geschikt als agent.
Ik hoop trouwens niet dat er een racistisch luchtje aan de zaak zit.
  Trouwste user 2022 zondag 25 december 2011 @ 21:03:12 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_106037940
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:00 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Zoiets als een slager die zijn eigen vlees keurt.

Agenten krijgen zelf veel te maken met agressie en natuurlijk zijn het ook maar mensen maar als ze net zo opgefokt raken als veel figuren met wie ze te maken krijgen zijn ze niet geschikt als agent.
Ik hoop trouwens niet dat er een racistisch luchtje aan de zaak zit.
Dat luchtje zit er juist wel in. Een donkere die zijn busje vollaadt.

Moderator zondag 25 december 2011 @ 21:06:03 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_106038021
Vreselijk, ik weet niet wat ik hierop moet zeggen, gewoon heel erg triest. Mensonterend :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_106038143
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat luchtje zit er juist wel in. Een donkere die zijn busje vollaadt.

Als het Roderick uit Wassenaar betrof had hij waarschijnlijk minder problemen gehad, maar ik wil die agenten nog niet gelijk van racisme beschuldigen.
Maar even afwachten hoe het verder gaat.
pi_106042573
2 tikken krijgen is zware mishandeling?
pi_106042645
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:21 schreef Stevenzenl het volgende:
2 tikken krijgen is zware mishandeling?
Heb je de OP gelezen? Nandlal is niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk mishandeld. Daarnaast vind ik een gehandicapte meesleuren en slaan et cetera sowieso onacceptabel. Zeer triest dit.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
  Trouwste user 2022 maandag 26 december 2011 @ 15:26:29 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_106058521
pi_106058863
Ik had het gister gezien op hart van nederland, en ik weet 1 ding zeker hij heeft het niet verzonnen!

Stelletje kk lijers :r
  Trouwste user 2022 maandag 26 december 2011 @ 16:15:45 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_106059860
quote:
99s.gif Op maandag 26 december 2011 15:39 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had het gister gezien op hart van nederland, en ik weet 1 ding zeker hij heeft het niet verzonnen!

Stelletje kk lijers :r
Interviewden ze hem ?

En zo ja wat zei ie ?

maandag 26 december 2011 @ 16:19:28 #17
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_106059946
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 20:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk eerst het onderzoek.

Maar heb je zembla gezien afgelopen week ? Waar een agent een feestvierende amateur voetballer doodschoot en nog 3 anderen zwaarvewonde tijdens hun kampioensfeestje. Hij werd eerst in het gelijk gesteld. Maar gelukkig waren er bewakingscamera beelden van die alles lochenstrafte van wat ie had verklaar. Hij was zelf de agressor.

Is er nog een link naar een nieuwsbericht daar over? Ik weet alleen het verhaal tot het gedeelte dat de agent in het gelijk gesteld werd, niet gehoord dat hij de agressor was.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  Trouwste user 2022 maandag 26 december 2011 @ 16:35:04 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_106060346
quote:
16s.gif Op maandag 26 december 2011 16:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Is er nog een link naar een nieuwsbericht daar over? Ik weet alleen het verhaal tot het gedeelte dat de agent in het gelijk gesteld werd, niet gehoord dat hij de agressor was.
Geprobeert het te vinden. Is me niet gelukt. Uitzendinggemist voor he misschien. Is echt schokkend.

pi_106060689
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 16:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Interviewden ze hem ?

En zo ja wat zei ie ?

Hij deed gewoon zijn verhaal en dat kwam gewoon overeen met OP. Voor de rest zag je hoe hij er uit zag en dat was niet best. De arme man loopt nog mank en zijn geschrokken buren kwam ook aan het woord.
pi_106060779
quote:
99s.gif Op maandag 26 december 2011 16:48 schreef Sala-adin het volgende:

[..]

Hij deed gewoon zijn verhaal en dat kwam gewoon overeen met OP. Voor de rest zag je hoe hij er uit zag en dat was niet best. De arme man loopt nog mank en zijn geschrokken buren kwam ook aan het woord.
Iemand met een dwarslaesie die nog steeds mank loopt... een beetje flauw van je hoor
  maandag 26 december 2011 @ 16:52:45 #21
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106060795
Met een dwarslaesie kun je niets meer ..
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 17:21:29 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_106061432
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Heb je de OP gelezen? Nandlal is niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk mishandeld. Daarnaast vind ik een gehandicapte meesleuren en slaan et cetera sowieso onacceptabel. Zeer triest dit.
Het meest trieste vond ik dit nog:
quote:
Daarop vroeg de arts of hij kon plassen terwijl volgens Nandlal iedere arts weet dat iemand met een dwarslaesie dat niet kan. Daarop ging de arts hem katheteriseren, maar deed dat niet op de juiste manier. Een agent had volgens Nandlal nog geroepen dat hij maar in zijn broek moest plassen.
Vreselijk voor Nandlal, zo vernederend.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_106062339
Dat die eencellige politieagenten zichzelf maar door hun kop mogen schieten met hun eigen dienstwapen....
Dit account is niet meer in gebruik.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2011 @ 18:25:35 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_106094663
De gehandicapte voormalige profvoetballer Edu Nandlal doet geen aangifte tegen de Utrechtse agenten die hem hebben aangehouden. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

Nandlal werd zaterdag ingerekend omdat de politie dacht dat hij een inbreker was. Volgens Nandlal ging dat met heel veel geweld gepaard. De politie heeft hem dinsdag gevraagd aangifte te doen, zegt een woordvoerder, maar dat weigerde Nandlal. Wel gaat hij een klacht indienen.

Burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht kondigde al een onafhankelijk onderzoek aan

pi_106107347
Das dan ook weer stom.... |:(
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_106118096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:25 schreef tong80 het volgende:
De gehandicapte voormalige profvoetballer Edu Nandlal doet geen aangifte tegen de Utrechtse agenten die hem hebben aangehouden. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

Nandlal werd zaterdag ingerekend omdat de politie dacht dat hij een inbreker was. Volgens Nandlal ging dat met heel veel geweld gepaard. De politie heeft hem dinsdag gevraagd aangifte te doen, zegt een woordvoerder, maar dat weigerde Nandlal. Wel gaat hij een klacht indienen.

Burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht kondigde al een onafhankelijk onderzoek aan

Waarom wel een klacht indienen, maar geen aangifte doen?
BFF met GGMM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')