Beter is het gewoon openbaar zodat alles wat beter controleerbaar is. Er zijn zeer weinig nascholingscursussen welke niet door de farmaceutische industrie worden gesponsord. Wel fijn, zo'n monopoly positie op de nascholingsmarkt, maar in mijn ogen totaal ongewenst.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een wat verkapte blik hebt over wat een huisarts allemaal doet. En je kan gewoon vragen waar hij zijn CME haalt
En als ik nou behandeld wil worden met het beste medicijn, en niet mrt het goedkoopste?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke, maar ik neem aan dat lang niet elke arts dit doet. Zodoende wordt de zaak gestuurd uit winstbejag. Zeer slecht.
Daaarbij vraag ik me af of dit geen consequenties voor je heeft in de toekomst met verzekeraars die je uitsluiten, danwel de patiënt sommeren een andere arst te nemen.
Hoe weet jij wat het beste medicijn is? En als je arts vooraf instructies heeft welke te gebruiken, zit je met je 0,0 kennis over medicijnen nog nergens.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:27 schreef Re het volgende:
[..]
En als ik nou behandeld wil worden met het beste medicijn, en niet mrt het goedkoopste?
Meeste CME is niet gesponsord of alleen met naam en dat staat dan gewoon aangegeven, goedkoop is die zooi nietquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Beter is het gewoon openbaar zodat alles wat beter controleerbaar is. Er zijn zeer weinig nascholingscursussen welke niet door de farmaceutische industrie worden gesponsord. Wel fijn, zo'n monopoly positie op de nascholingsmarkt, maar in mijn ogen totaal ongewenst.
"Het beste medicijn" suggereert alweer een hoop. Voor heel veel zaken waar nu snel voor wordt voorgeschreven (hoog cholesterol ea) zijn aanpassingen in de leefwijze van de persoon veel relevanter. Alleen verdient niemand hier wat aan dus wordt dat steeds meer een ondergeschoven kindje.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:27 schreef Re het volgende:
[..]
En als ik nou behandeld wil worden met het beste medicijn, en niet mrt het goedkoopste?
Buiten enkele enkelingen die dat denken en waarvan je toch hun mening niet kan veranderen, zie ik nog altijd het nut niet in van jouw aanwezigheid.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:24 schreef starla het volgende:
Waarom wel? Ik zie jullie als mensen die mijn beroep aan de schandpaal nagelen. Een deel daarvan is zeker waar, maar ik wil hier ageren tegen het generaliseren dat de hele medische industrie verrot en corrupt is.
Correct.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
"Het beste medicijn" suggereert alweer een hoop. Voor heel veel zaken waar nu snel voor wordt voorgeschreven (hoog cholesterol ea) zijn aanpassingen in de leefwijze van de persoon veel relevanter. Alleen verdient niemand hier wat aan dus wordt dat steeds meer een ondergeschoven kindje.
Daar heb je klinisch bewijs voor, ik weet van elk medicijn hoe het werkt en hoe effectief en veilig het is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat het beste medicijn is? En als je arts vooraf instructies heeft welke te gebruiken, zit je met je 0,0 kennis over medicijnen nog nergens.
Therapie vind ik ook een medicijn en als dat beter is zou ik dat zeker preferenquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
"Het beste medicijn" suggereert alweer een hoop. Voor heel veel zaken waar nu snel voor wordt voorgeschreven (hoog cholesterol ea) zijn aanpassingen in de leefwijze van de persoon veel relevanter. Alleen verdient niemand hier wat aan dus wordt dat steeds meer een ondergeschoven kindje.
Dan ben je een buitenbeentje. Het gros, zegge 99,9%, weet dit niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
Daar heb je klinisch bewijs voor, ik weet van elk medicijn hoe het werkt en hoe effectief en veilig het is.
Ja als iedereen alles maar voor zoete koek slikt...quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan ben je een buitenbeentje. Het gros, zegge 99,9%, weet dit niet.
Derhalve is jouw mening zinloos omdat geen goede weergave van de werkelijkheid.
http://www.lvg.org/digi/2010/21/Gezonde_scepsis.pdfquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:28 schreef Re het volgende:
[..]
Meeste CME is niet gesponsord of alleen met naam en dat staat dan gewoon aangegeven, goedkoop is die zooi niet
Wat is jouw beroep precies?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
Daar heb je klinisch bewijs voor, ik weet van elk medicijn hoe het werkt en hoe effectief en veilig het is.
Waarom dan niet gewoon de sponsoring van de nascholing verbieden? Lijkt me dat dat de meeste van je bezwaren dekt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen in de medische wereld, en hoor regelmatig zaken die hen niet bevallen aan hoe bv prijsbepaling van medicijnen in nederland verloopt, hoe de nascholing werkt in nederland (nml allemaal gesponsord maar wel verplicht om iets aan nascholing te doen voor veel beroepsgroepen). Zij zouden juist blij zijn als er meer openheid komt. Juist omdat dat de artsen die netjes handelen het voordeel oplevert dat dit ook het geval is - in zoverre dat dan 100% is aan te tonen.
Of dat beter is wordt al veel minder onderzoek naar gedaan dan naar medicijnen. Simpelweg omdat er op medicijnen geld is te verdienen, en op levensaanpassingen niet of nauwelijks. Daarmee zijn er per definitie meer publicaties over medicijnen en hoe ze werken dan over levensaanpassing en hoe ze werken. Dat is een invloed van de farmaceutische industrie welke heel lastig is om weg te werken, omdat het een simpele bijwerking is van het publiceren en de belangen om een onderzoek uberhaupt uit te voeren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:31 schreef Re het volgende:
[..]
Therapie vind ik ook een medicijn en als dat beter is zou ik dat zeker preferen
Openheid voor alles. Door openheid kun je problemen goed fingerpointen. De rest zijn maatregelen om als ongewenst ervaren constructies uit de markt te weren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon de sponsoring van de nascholing verbieden? Lijkt me dat dat de meeste van je bezwaren dekt.
Doe toch eens even normaal zeg...quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef Loppe het volgende:
[..]
Buiten enkele enkelingen die dat denken en waarvan je toch hun mening niet kan veranderen, zie ik nog altijd het nut niet in van jouw aanwezigheid.
+1quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Doe toch eens even normaal zeg...
En de therapeut is natuurlijk een vrijwilliger?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Of dat beter is wordt al veel minder onderzoek naar gedaan dan naar medicijnen. Simpelweg omdat er op medicijnen geld is te verdienen, en op levensaanpassingen niet of nauwelijks. Daarmee zijn er per definitie meer publicaties over medicijnen en hoe ze werken dan over levensaanpassing en hoe ze werken. Dat is een invloed van de farmaceutische industrie welke heel lastig is om weg te werken, omdat het een simpele bijwerking is van het publiceren en de belangen om een onderzoek uberhaupt uit te voeren.
Wat verdien jij dan? Wat is je bankrekening nr, PIN en credit card gegevens?quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Openheid voor alles. Door openheid kun je problemen goed fingerpointen. De rest zijn maatregelen om als ongewenst ervaren constructies uit de markt te weren.
levensaanpassingen kunnen prima worden vormgegeven door voorlichting in flyerachtige formats, eventueel met online ondersteuning. dit hoeft niet veel geld te kosten, en levert op lange termijn veel meer gezondheid op dan een enkele factor zoals bv een lager cholesterol dmv een pil.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En de therapeut is natuurlijk een vrijwilliger?Dat kost ook gewoon geld hoor, beetje manke vergelijking.
Zo werkt de wereld. Je kunt er stijl met je kop tegenin gaan, maar dat is niet zo zinvol.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:33 schreef Re het volgende:
[..]
Ja als iedereen alles maar voor zoete koek slikt...
Ik doe medische communicatiequote:Op woensdag 4 januari 2012 15:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wat is jouw beroep precies?
Hoe veilig een medicijn is weet je nooit volledig. Zie alle medicijnen die na uitgebreid testen op de markt zijn gebracht en vervolgens vanwege onvoorziene bijwerkingen van de markt zijn gehaald.
Deed ik laatst nog met een kameraad van me.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |