abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:12:43 #226
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_106447968
quote:
Clinical trials of drugs and other medical therapies are carefully carried out and are the very gold standard of scientific proof, right? According to an in-depth review of this question just published in the British Medical Journal (BMJ,) the answer is no. In fact, the BMJ is sounding the alarm that data reported by scientists is too often not the truth -- because the researchers leave out inconvenient evidence. The result of facts-gone-missing could well be harming patients, spiking up healthcare costs by the selling of medical treatments based on bogus findings, and threatening the very integrity of medicine.
bron
Ahhhh zo werkt dat dus.

Men moet zich toch wel langzamerhand kapot schamen om de medische industrie te werken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_106448163
don't blame the players - blame the game
pi_106448607
Zouden ze hun eigen zever geloven?
pi_106449103
Mensen leven altijd volgens hun eigen normen en waarden. Een moordenaar vindt zichzelf normaal gesproken ook niet als een afschuwelijk slecht mens. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
pi_106449212
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ahhhh zo werkt dat dus.

Men moet zich toch wel langzamerhand kapot schamen om de medische industrie te werken.
Hou toch op zeg.
Ga dat vertellen in een ziekenhuis waar de artsen en verpleegkundigen zich voor je uitsloven.
Het is te hopen dat je ze nooit nodig hebt.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:51:02 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106449522
quote:

[..]

Ahhhh zo werkt dat dus.

Ja jouw conclusie krijg je nou eenmaal als je er geen reet van snapt, klein missertje

Het gaat over het gebruik van individuele patiënten data in meta-analyses

http://www.bmj.com/content/344/bmj.d7762
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 6 januari 2012 @ 00:50:46 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_106467745
quote:

[..]

Ahhhh zo werkt dat dus.

Heb je door dat die bron er belang bij heeft de medische wereld in een zo kwaad mogelijk daglicht te zetten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 januari 2012 @ 07:35:30 #233
52357 Lambiekje
pi_106471862
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 00:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je door dat die bron er belang bij heeft de medische wereld in een zo kwaad mogelijk daglicht te zetten?
-knip-
Snap je nu nog niet dat het doortrapte misdadigers zijn. En dat jouw gezondheid en mijn gezondheid, onze gezondheid kosten wat kost ondermijnd en gesaboteerd dient te worden. Dat is hun business model. Een arts heeft een hogere killrate dan een huurmoordenaar.

Het is dus van extreem groot belang dat die misstappen en misleiding aan de kaak wordt gesteld.

-knip-

[ Bericht 2% gewijzigd door Gray op 06-01-2012 08:05:26 (beheers je een beetje!) ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 07:36:43 #234
52357 Lambiekje
pi_106471872
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hou toch op zeg.
Ga dat vertellen in een ziekenhuis waar de artsen en verpleegkundigen zich voor je uitsloven.
Het is te hopen dat je ze nooit nodig hebt.
Medisch Centrum West bestaat niet echt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 06-01-2012 08:47:25 ]
pi_106472854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 07:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Medisch Centrum West bestaat niet echt.
Jawel, dat was toch het ziekenhuis in Lelystad? Dat staat er volgens mij nog steeds. En de laatste ervaringen die wij hadden met medici waren zeer positief, doctoren die 's avonds ~21.00 nog even langs kwamen, terwijl ze 's morgens 07.30 op de operatiekamer aan het voorbereiden waren, tandartsen die in het weekend even bellen om te vragen hoe je nieuwe kunstgebit werkt, en of je nog pijn hebt, consequent wachttijden van <5 minuten hier in het ziekenhuis, etc etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 09:33:07 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_106473053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jawel, dat was toch het ziekenhuis in Lelystad? Dat staat er volgens mij nog steeds. En de laatste ervaringen die wij hadden met medici waren zeer positief, doctoren die 's avonds ~21.00 nog even langs kwamen, terwijl ze 's morgens 07.30 op de operatiekamer aan het voorbereiden waren, tandartsen die in het weekend even bellen om te vragen hoe je nieuwe kunstgebit werkt, en of je nog pijn hebt, consequent wachttijden van <5 minuten hier in het ziekenhuis, etc etc.
Ja, maar dat wil Lambiekje niet horen.
Is veel te positief.
pi_106473104
Een fijne arts heeft sec niets met dit topic te maken idd. En om offtopic door te gaan; tandartsen wantrouw ik :') Waarschijnlijk een extra consult gerekend voor het (ongevraagde) telefoontje. Maar ik zal wel te kritisch zijn :@
  vrijdag 6 januari 2012 @ 09:46:04 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106473303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Een fijne arts heeft sec niets met dit topic te maken idd. En om offtopic door te gaan; tandartsen wantrouw ik :') Waarschijnlijk een extra consult gerekend voor het (ongevraagde) telefoontje. Maar ik zal wel te kritisch zijn :@
wel volgens oppermongool lambiekje die met zijn verstandelijke beperking maar 1 ding voor ogen heeft, zo hard en dom mogelijk blaten en als er fijntjes op gewezen wordt dat het toch anders is er weer een godwin tegen gooit en van onderwerp veranderd en vervolgens daar zijn beperkingen over uitkotst.

Zo gaat het a 8 topics lang met dit trichroompje
pi_106473330
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:46 schreef Re het volgende:

[..]

wel volgens oppermongool lambiekje die met zijn verstandelijke beperking maar 1 ding voor ogen heeft, zo hard en dom mogelijk blaten en als er fijntjes op gewezen wordt dat het toch anders is er weer een godwin tegen gooit en van onderwerp veranderd en vervolgens daar zijn beperkingen over uitkotst.

Ja hij heeft inmiddels al een aardige FOK!-bekendheid met zijn charme, genuanceerdheid en zijn realistische kijk op zaken.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:11:07 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106473744
Ik heb eigenlijk wel een beetje medelijden met Lambiekje. Achter elke boom een boze wolf zien, nergens de goedheid van in kunnen zien, maar alles negatief, wantrouwend en als vijand benaderen ... dat lijken mij geen ingrediënten voor een gelukkig leven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:13:42 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106473792
en er is echt wel een en ander mis in deze industrie, dat zal niemand ontkennen, maar dit soort schizofreen gedrag zal weinig helpen in een discussie
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:16:01 #242
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106473854
Tuurlijk, dat is inherent aan menselijk handelen. Maar om alles over een en dezelfde negatieve, wantrouwende kam te scheren. Dan moet ergens iets danig fout zijn gegaan.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:19:42 #243
52357 Lambiekje
pi_106473932
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:46 schreef Re het volgende:

[..]

Nee ik blaat niet dom. Ik ondersteun mijn stellingen. In tegenstelling tot jij. Je KAN niet bewijzen dat men goed, secuur en oprecht handeld.

Godwin is allang geen drogreden meer. Onze maatschappij staat wederom op het punt van barsten.

Dus hou op met die rookgordijn. De medische wereld is doortrapt slecht.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:21:28 #244
52357 Lambiekje
pi_106473971
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:11 schreef Copycat het volgende:
Ik heb eigenlijk wel een beetje medelijden met Lambiekje. Achter elke boom een boze wolf zien, nergens de goedheid van in kunnen zien, maar alles negatief, wantrouwend en als vijand benaderen ... dat lijken mij geen ingrediënten voor een gelukkig leven.
... ik scratch in wezen nog maar aan de oppervlak. Alles wat ik roep is gebaseerd op feiten die boventafel zijn gekomen. De beerput is nog amper geopend. Het kan nog velen velen malen slechter.
pi_106474070
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja hij heeft inmiddels al een aardige FOK!-bekendheid met zijn charme, genuanceerdheid en zijn realistische kijk op zaken.
Gek genoeg vroeg ik hem en ook Bankfurt, toen mijn vader nog in een vroeg stadium van prostaatkanker zat, wat zij zouden doen als alternatief tegen de reguliere route via big-pharma en opname in een ziekenfabriek/huis. Ze kwamen, ondanks mijn herhaaldelijke verzoeken niet verder dan niet langer een gsm in de broekzak dragen, geen eten uit de magnetron, termen als "inlezen" en de artsen niet geloven.

Inmiddels is hij door een arts geopereerd met een da vinci robot, en is hij kankervrij.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:53:52 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106474813
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee ik blaat niet dom. Ik ondersteun mijn stellingen. In tegenstelling tot jij. Je KAN niet bewijzen dat men goed, secuur en oprecht handeld.

Godwin is allang geen drogreden meer. Onze maatschappij staat wederom op het punt van barsten.

Dus hou op met die rookgordijn. De medische wereld is doortrapt slecht.
voortaan past maar 1 reactie bij je en dat gaan we gewoon consequent herhalen

:') opperkneus
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:59:33 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106474966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... ik scratch in wezen nog maar aan de oppervlak. Alles wat ik roep is gebaseerd op feiten die boventafel zijn gekomen. De beerput is nog amper geopend. Het kan nog velen velen malen slechter.
je loopt al tig jaar te scratchen maar komt niet echt ver huh :') behalve wat bloederige schaafwondjes
pi_106475126
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:16 schreef Copycat het volgende:
Tuurlijk, dat is inherent aan menselijk handelen. Maar om alles over een en dezelfde negatieve, wantrouwende kam te scheren. Dan moet ergens iets danig fout zijn gegaan.
Het is inherent aan verschillende belangen en verwachtings (dan wel hoop) patronen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:07:18 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106475191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Het is inherent aan verschillende belangen en verwachtings (dan wel hoop) patronen.
Van mensen ...
pi_106475412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Gek genoeg vroeg ik hem en ook Bankfurt, toen mijn vader nog in een vroeg stadium van prostaatkanker zat, wat zij zouden doen als alternatief tegen de reguliere route via big-pharma en opname in een ziekenfabriek/huis. Ze kwamen, ondanks mijn herhaaldelijke verzoeken niet verder dan niet langer een gsm in de broekzak dragen, geen eten uit de magnetron, termen als "inlezen" en de artsen niet geloven.

Inmiddels is hij door een arts geopereerd met een da vinci robot, en is hij kankervrij.
Dat is iig goed te horen. Er zijn in de medische wereld genoeg mooie dingen. Zoals ik er tegenaan kijk; alles wat mechanisch is te fixen (dwz met snijden / weghalen / dichtnaaien) is de vooruitgang super rap de afgelopen decennia. Veel winst aan voor de patient. En de uitkomsten zijn relatief makkelijk uit te leggen. Uiteraard zit hier ook een marketingmolen achter welke producten probeert te slijten, maar het is allemaal iig vrij eenvoudig om de winstpunten te zien. Veel onverwachte bijeffecten zijn niet te verwachten; een snee is een snee en als je preciezer een kleinere snee kan maken en via camera's en robothandjes netter kan werken, dan is dit progressie.

Bij medicijnen ligt dit veel complexer; je hebt te maken met bijwerkingen, met medicijnen waarbij soms wel is aan te tonen dat het iets doet maar waarbij men niet de exacte route waarlangs dit gebeurt kent, bijeffecten op lange termijn die lastig in kaart te brengen zijn. En het is geen exacte wetenschap; je kunt niet aan een tafel gaan zitten en verzinnen wat je exacte doel gaat zijn (nog preciezer opereren bv). Deze wat grotere vaagheid in combinatie met enorme bedragen die met nieuwe patenten zijn binnen te halen maakt de kans groot dat er gestuurd wordt op bepaalde uitkomsten. Het zou niet de eerste keer zijn dat een patentloos uit de markt wordt gehaald als eerste keuze middel en vervangen wordt door een patentmiddel, terwijl het patentloze middel achteraf toch de betere / veiligere keuze zal blijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')