abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 28 december 2011 @ 01:22:23 #51
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_106113325
Stijlbreuk? die zie ik niet zo...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_106113913
Ik zie die stijlbreuk ook niet echt. Alleen qua plotdevice misschien, maar als dat niet verandert wordt het waarschijnlijk heel clichematig. Qua plot was natuurlijk seizoen 1 en 2 het beste, omdat het daar het dichtst bij Dexter bleef (de Ice Truck Killer richtte zich rechtstreeks tot hem omdat het zijn broer was) en in s2 was Dexter zelf de Big Bad. De laatste seizoenen waren minder persoonlijk dan dat, maar s7 verwacht ik weer veel van.

De enige stijlbreuk die ik me kan voorstellen was dat er in dit seizoen minder intrusive subplots van Laguerta e.a. waren, voor iedereen een pluspunt :)
  woensdag 28 december 2011 @ 11:14:51 #53
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_106119394
Noem je de onvoorzichtigheid, alle emoties, het vaderschap en de gevolgen daarvan, het neuken van random chickies, met pistolen uit een rijdende auto schieten en dergelijke geen stijlbreuk met de oude Dexter? En dat alle problemen waar hij in verzeilt raakt opgelost worden door nalatigheid van anderen (oftewel lui schrijven van de scriptschrijvers) in plaats van zijn eigen slimheid?
Volgens mij is dat nu net waar we ons allemaal aan ergeren, omdat dat in vorige seizoenen heel anders ging. Volgens mij heb ik er nu ook wel eens genoeg over gezegd, op naar seizoen 7 :')
  woensdag 28 december 2011 @ 21:32:44 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_106141042
Mja dit was het eerste seizoen waar geen spanning inzat dat hij gesnapt zou worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kunnen dat ook niet blijven doen natuurlijk, dus wat dat betreft was het wel aardig dat ze het nu eens over een andere boeg gooiden (wel een cliche-boeg, maar toch), en uiteindelijk was de central conceit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel goed gedaan. Maar al met al niet zo'n spannend of duister seizoen. Weinig mensen doodgegaan, slechts twee paar tieten, toch wel lichtelijk disappoint. Ik vond die geek en in mindere mate de oppas en die negert wel leuke nieuwe karakters (in tegenstelling tot Julia Stiles in seizoen vijf bijvoorbeeld), hopelijk bouwen ze die uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:29:54 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_106143845
Ik weet niet of er meer slordigheden inzitten, Dexter wordt slordiger, maar dat hoort een beetje bij z'n karakterontwikkeling. Hij komt er zo vaak mee weg om mensen te vermoorden zonder killroom dat ik het niet gek vind dat hij dat ook steeds vaker gaat doen.
Ik merkte wel een andere trendbreuk die me ergerde in het script. Veel van de charme van Dexter is dat de moorden je ongemakkelijk maken, het is niet alleen langzaam en in your face (wat dit seizoen minder het geval was, soms zelfs offscreen), het gebeurt ook met mensen die je niet per se dood wil hebben. Omdat je niet zeker weet of ze schuldig zijn, of omdat het een sympathiek karakter is. Deze morele ambiguiteit was er nu niet. Toen het leven van the whore of babylon in de waagschaal stond werd daarvoor nog even duidelijk gemaakt dat ze in het echt ook nogal een hoer was die met een getrouwde man rommelde en waar de dochter een hekel aan had. Zelfde voor Nick, je had nog even het idee dat hij een getroubleerd persoon was, totdat de schrijvers duidelijk maakten dat hij echt door en door slecht was, zodat hij tenminste dood kon. Dexter was nou juist zo'n toffe serie omdat het speelde met de standaard moraal van crimeseries; maar dat lijkt nu wel een beetje over te zijn. Dat was wat mij betreft waarom het seizoen echt minder spannend was dan de vorigen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_106206808
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik kan me niet goed indenken hoe zij dit gaat handelen in s7, maar iets zegt me dat die laatste scene toch wel een minor blow gaat zijn voor die liefde gevoelens.
Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:08:40 #57
161918 NelisZ
Boemerangkind
pi_106210152
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
Spoiler alert :P

Klinkt als een goed plot voor volgend seizoen :)
Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part!
Zeetakje: "Smiles per gallon is more important than miles per gallon"
Hattrick: Raging Bulls United (764020)
HT jeugd: Dolle Stiertjes (1449195)
pi_106211998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
Ik denk eigenlijk dat je best eens gelijk kunt hebben wat betreft dit verhaal :D.
Amen.
pi_106212089
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:49 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik zie die stijlbreuk ook niet echt. Alleen qua plotdevice misschien, maar als dat niet verandert wordt het waarschijnlijk heel clichematig. Qua plot was natuurlijk seizoen 1 en 2 het beste, omdat het daar het dichtst bij Dexter bleef (de Ice Truck Killer richtte zich rechtstreeks tot hem omdat het zijn broer was) en in s2 was Dexter zelf de Big Bad. De laatste seizoenen waren minder persoonlijk dan dat, maar s7 verwacht ik weer veel van.

De enige stijlbreuk die ik me kan voorstellen was dat er in dit seizoen minder intrusive subplots van Laguerta e.a. waren, voor iedereen een pluspunt :)
Ik zag laatst wat terug van seizoen 1 en vond toch wel dat dat heel anders was, stukken gewaagder op een of andere manier. Nu is het wat 'softer', voor zover dat mogelijk is bij een serie als Dexter.

Een stijlbreuk zou ook niet raar zijn, aangezien de showrunner nu iemand anders is dan vorige seizoenen.
Amen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:08:47 #60
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106212321
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.
Dat is dus precies zo'n ongeloofwaardig plot waar ik bang voor ben.....
!!! Go 49-ers !!!
pi_106212421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef speknek het volgende:
Ik weet niet of er meer slordigheden inzitten, Dexter wordt slordiger, maar dat hoort een beetje bij z'n karakterontwikkeling. Hij komt er zo vaak mee weg om mensen te vermoorden zonder killroom dat ik het niet gek vind dat hij dat ook steeds vaker gaat doen.
Ik merkte wel een andere trendbreuk die me ergerde in het script. Veel van de charme van Dexter is dat de moorden je ongemakkelijk maken, het is niet alleen langzaam en in your face (wat dit seizoen minder het geval was, soms zelfs offscreen), het gebeurt ook met mensen die je niet per se dood wil hebben. Omdat je niet zeker weet of ze schuldig zijn, of omdat het een sympathiek karakter is. Deze morele ambiguiteit was er nu niet. Toen het leven van the whore of babylon in de waagschaal stond werd daarvoor nog even duidelijk gemaakt dat ze in het echt ook nogal een hoer was die met een getrouwde man rommelde en waar de dochter een hekel aan had. Zelfde voor Nick, je had nog even het idee dat hij een getroubleerd persoon was, totdat de schrijvers duidelijk maakten dat hij echt door en door slecht was, zodat hij tenminste dood kon. Dexter was nou juist zo'n toffe serie omdat het speelde met de standaard moraal van crimeseries; maar dat lijkt nu wel een beetje over te zijn. Dat was wat mij betreft waarom het seizoen echt minder spannend was dan de vorigen.
Hier (en vooral in die post daarboven) heb je wel wat goede punten :) En ja, er zat gewoon totaal geen enkele spanningsopbouw in dit seizoen :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_106212538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
Zou wel de meest 'cheesy' oplossing zijn zeg :{ Ik schat de schrijvers van Dexter toch iets hoger in (misschien hopen tegen beter weten in :)), zij zouden dan ook wel door hebben dat Dexter vervallen is tot middelmaat.

Als jouw scenario klopt dan is het allemaal te voorspelbaar geworden, en mag de stekker wel uit de show.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:27:08 #63
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106213017
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:45 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Deb valt flauw.

Dex ruimt alles op en faked een gifgas-boobytrap-scene waardoor Deb moeten denken alles gehallucineerd te hebben.

Deb gaat 12 afleveringen lang uitpluizen of haar hallucinatie misschien echt was.

(en tussen die zooi door moet er een nieuwe seriemoordenaar gepakt worden, een stalkende intern uit de weg geruimd worden, Quin uit de goot gehouden worden en een hoop Harrison-issues opgelost worden)
Dat gaat echt niet gebeuren.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:01:51 #64
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_106214475
Als het echt geschreven wordt volgens het karakter van Deb, maakt deze ontdekking haar volledig kapot. Al haar positieve, naďeve, lieve vertrouwen in de medemens wordt volledig verwoest en Deb krijgt zware psychische problemen (schuldgevoelens, woede, wantrouwen etc.). Omdat ze geen mens meer kan vertrouwen, kan ze geen relatie meer aangaan. Op haar werk wordt ze dermate cynisch en vol wantrouwen dat ze niet meer kan functioneren. Ze verliest haar baan en na een jaar van geldzorgen en therapieën belandt ze brabbelend, scheldend, verwaarloosd en alleen onder een van de vele bruggen van Miami.

Dit is het echte scenario, als ze het goed zouden doen...
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:17:18 #65
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_106215021
Wat citaten van een producer over de volgende seizoenen, licht spoilerend (of Deb het wel of niet "echt heeft gezien" bijvoorbeeld, aangezien mensen daarover twijfelen...).
http://screenrant.com/dexter-season-7-spoilers-deb-aco-144333/
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:29:55 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106215530
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is dus precies zo'n ongeloofwaardig plot waar ik bang voor ben.....
Dat gaat echt niet gebeuren :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_106216190
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat citaten van een producer over de volgende seizoenen, licht spoilerend (of Deb het wel of niet "echt heeft gezien" bijvoorbeeld, aangezien mensen daarover twijfelen...).
http://screenrant.com/dexter-season-7-spoilers-deb-aco-144333/
Vet. :)
pi_106274436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat citaten van een producer over de volgende seizoenen, licht spoilerend (of Deb het wel of niet "echt heeft gezien" bijvoorbeeld, aangezien mensen daarover twijfelen...).
http://screenrant.com/dexter-season-7-spoilers-deb-aco-144333/
Leuk om te lezen. Maar ze zeggen ook dat er waarschijnlijk nog maar 2 seizoenen komen, dus ik ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen..
Our character is what we do when we think that nobody is looking
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Having to live with idiots is the price one pays for being clever
  zondag 1 januari 2012 @ 19:17:53 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_106283640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat citaten van een producer over de volgende seizoenen, licht spoilerend (of Deb het wel of niet "echt heeft gezien" bijvoorbeeld, aangezien mensen daarover twijfelen...).
http://screenrant.com/dexter-season-7-spoilers-deb-aco-144333/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
pi_106284114
Net het seizoen afgekeken, kon gelukkig flink wat afleveringen achter elkaar inhalen.

Ik vond het wel een goed seizoen, het was wat luguberder door de DDK dan voorheen. Toch zijn veel dingen die hier aan het begin voorspeld werden wel uitgekomen: Geller bestaat niet echt (meer) en ik had tijdens de laatste aflevering al wel snel het idee dat Deb hem inderdaad zou betrappen. Echt veel verrassingen zaten er niet in, al is het wel een leuke cliffhanger voor volgend seizoen.
pi_106376361
Ik vind ook dat het de afgelopen twee seizoenen behoorlijk bergafwaarts is gegaan met Dexter. Die geniale opbouw en het verweven van subplotjes die ook mooi worden afgerond is er niet echt meer bij. Toch te vaak de easy way out... Vond dit seizoen wel beter dan vijf maar mag hopen dat zeven toch weer iets meer de eerste seizoenen gaat benaderen. Had gehoord dat er sinds vijf ook andere schrijvers aan zitten, kan iemand dit bevestigen? Zou wel het een en ander verklaren.
  woensdag 18 januari 2012 @ 07:17:04 #72
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_106939562
Ik had al een tijdje geleden alles tot seizoen 4 gekeken, maar ik moet zeggen dat de daaropvolgende seizoenen relatief zwak zijn.

Ik hoop dat er verbetering in komt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_106942086
Favoriete seizoen is toch wel seizoen 4 .. misschien wordt dat nog bijgesteld na het
kijken van seizoen 6, waar ik nu mee bezig ben :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_106944018
Zo, net even in drie dagen het laatste seizoen bijgekeken. Ik vond 't over het algemeen wat matigjes, maar richting het einde werd het wel erg tof. En wat een cliffhanger _O_.
pi_106944161
Ik ergerde me trouwens wel dood aan de IT-talk die er gebezigd werd. Wat hebben tv-schrijvers toch weinig verstand van computers, en wat zetten ze nerds toch altijd vreemd neer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')