Zoals het afschaffen van de opiumwet?quote:Op maandag 26 december 2011 18:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar economische vrijheid wordt over het algemeen meer gezien als het verminderen van bureaucratie, regelgeving en belastingen die ondernemen en arbeid verrichten minder aantrekkelijk maken.
Als je doorredeneert zoals jij dat doet kan je hetzelfde zeggen over wapens, kernbommen e.d. Ben het overigens wel met je eens hoor.quote:Op maandag 26 december 2011 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals het afschaffen van de opiumwet?
Gast, als je niet inhoudelijk kan zijn moet je maar teruggaan naar je sociale werkplaats of proletenbaantje.quote:Op maandag 26 december 2011 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ga je ook in op een kind van 4 dat roept dat er een monster in de kast zit?
Wapens en kernbommen zijn ook overal, dus daar geld idd hetzelfde voor. De enige reden dat in NL weinig wapens zijn is omdat mensen zich relatief veilig voelen. Niet vanwege een verbod.quote:Op maandag 26 december 2011 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je doorredeneert zoals jij dat doet kan je hetzelfde zeggen over wapens, kernbommen e.d. Ben het overigens wel met je eens hoor.
Verbieden helpt vaak nauwelijks, maar als overheid moet je vaak ergens een grens trekken. Niet alles legaliseren om het legaliseren.quote:Op maandag 26 december 2011 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wapens en kernbommen zijn ook overal, dus daar geld idd hetzelfde voor. De enige reden dat in NL weinig wapens zijn is omdat mensen zich relatief veilig voelen. Niet vanwege een verbod.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 26 december 2011 18:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De VVD is niet voor weigerambtenaren, dat was een concessie die gedaan werd.
Fout. Niet verbieden om het verbieden. Het uitgangspunt is vrijheid, voor een verbod heb je argumenten nodig.quote:Op maandag 26 december 2011 19:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Verbieden helpt vaak nauwelijks, maar als overheid moet je vaak ergens een grens trekken. Niet alles legaliseren om het legaliseren.
Daar is wat voor te zeggen, maar als overheid heb je toch een voorbeeldfunctie.quote:Op maandag 26 december 2011 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fout. Niet verbieden om het verbieden. Het uitgangspunt is vrijheid, voor een verbod heb je argumenten nodig.
Dan geven ze een slecht voorbeeld: plantjes verbieden om de legale drugsindustrie te sponsoren, ten koste van de belastingbetaler EN de gebruikers.quote:Op maandag 26 december 2011 19:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar is wat voor te zeggen, maar als overheid heb je toch een voorbeeldfunctie.
In het geval van drugs is dat inderdaad zo.quote:Op maandag 26 december 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan geven ze een slecht voorbeeld: plantjes verbieden om de legale drugsindustrie te sponsoren, ten koste van de belastingbetaler EN de gebruikers.
Ja want de rest van de partijen zijn wel een stem waard?quote:Op maandag 26 december 2011 19:10 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Mensen die nu nog op de VVD stemmen.
Er is geen enkele reden meer om op de VVD te stemmen.
Goed voor de economie? Nope.
Economische vrijheid? Nope.
Civiele vrijheden? Al lang niet meer veilig bij de VVD.
Om Geert Wilders in te kapselen en onschadelijk te maken? Heeft ook niet echt gewerkt.
Voor minder bureaucratie? Ook op dat front is geen enkele vooruitgang geboekt.
Alle. Traditionele. Redenen. Zijn. Verdwenen.
Je stemt tegenwoordig op de VVD als je van 120 naar 130 kilometer wilt gaan op de snelweg, als je wil dat Kamerleden de wetenschappelijke instituties aanvallen als ze de opwarming erkennen (Rene Leegte), als je een downloadverbod wilt, of het kapotbezuinigen van verschillende te linkse sectoren, en als je de HRA koste wat kost overeind wil blijven houden.
Verder heb je bij de VVD als verstandig persoon niets meer te zoeken.
Ik moet gaan beargumenteren dat een dictatuur belangrijker is dan het hebben van grondrechten, bitch pleasequote:Op maandag 26 december 2011 19:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gast, als je niet inhoudelijk kan zijn moet je maar teruggaan naar je sociale werkplaats of proletenbaantje.
Hier voeren we normale discussies.
Het is inderdaad stemmen op het minst van alle kwaden, maar feit blijft de VVD wel een erg foute partij is geworden die absoluut niet handelt in het belang van de Nederlander.quote:Op maandag 26 december 2011 19:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja want de rest van de partijen zijn wel een stem waard?
Ik zie geen partij die het beter doet.quote:Op maandag 26 december 2011 20:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het is inderdaad stemmen op het minst van alle kwaden, maar feit blijft de VVD wel een erg foute partij is geworden die absoluut niet handelt in het belang van de Nederlander.
LOL WUT?quote:Op maandag 26 december 2011 18:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb net traditionele redenen genoemd om op de VVD te stemmen.quote:Op maandag 26 december 2011 20:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik zie geen partij die het beter doet.
Dit dus, waarom zou je jezelf überhaupt nog willen conformeren aan een systeem dat in moreel en economisch opzicht failliet is? De parlementaire democratie is misbruikt, doorgedraaid en gewoon totaal "op".quote:
betalen doe ik voor de bios en een concert, niet voor hun promotie of voor twee keer aan hetzelfde verdienen. geen idee waarom dat moralistich is.quote:Op maandag 26 december 2011 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon te cheap om te willen betalen voor wat je gebruikt. Prima hoor, maar dat moralistische goedpraten maakt het erg triest.
Mensen die nog steeds denken dat de VVD liberaal is.quote:Op zondag 25 december 2011 00:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een liberale partij als de VVD die een downloadverbod voorstelt.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 06:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds denken dat de VVD liberaal is.
Jazeker wel. Ik heb er door de jaren heen veel geld ingestoken met het kopen van cd's, concertkaartjes e.d. Prima besteed geld, maar het product deugt niet meer. Als ik muziek koop moet ik een fysieke drager hebben, iets wat ik vast kan houden en kan bekijken. Voor mb's gb's ga ik niet betalen. Het is aan de bizz om met iets op de proppen te komen.quote:Op maandag 26 december 2011 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent gewoon niet bereid te betalen maar je wilt het wel hebben.
dus zijn ze voor.quote:Op maandag 26 december 2011 18:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |