http://www.telegraaf.nl/b(...)jft_ongemoeid__.htmlquote:DEN HAAG - De coalitie van VVD en CDA staat samen met gedoogpartner PVV pal voor de hypotheekrenteaftrek.
Dat bezweert premier Rutte vandaag in een interview met De Telegraaf.
Geen van de ministers of Kamerfracties van de partijen wil volgens hem ingrijpen in de aftrek. „Niemand heeft het in het vizier.” Volgens hem is bij de start van het kabinet niet voor niets afgesproken dat aan het fiscale voordeel voor huizenbezitters niet getornd zal worden. „Daar zijn twee redenen voor. In de eerste plaats is het een correctie voor de hoge belastingdruk. En het mooie van de hypotheekrenteaftrek is dat het bezitsvorming stimuleert. Dus het is een geweldig instrument”, aldus de premier.
quote:Uiteraard kun je die extra paar miljard beter weghalen bij mensen die toch al niet op je stemmen dan bij je eigen achterban. Dat die mensen dan vervolgens in de armoede verdwijnen, ach... collateral damage hou je altijd..
Zou hij dat doen dan ? Destijds toen ze op tv die berekeningen lieten zien waarmee arme mensen armer werden en de rijke man een paar duizend euro er op vooruit ging reageerde de rijke man ook dat hij dat onzinnig vond. Hij had het niet nodig.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:16 schreef mymoodfentje het volgende:
Hij kan toch moeilijk zijn partij om zeep helpen om NL uit het slop te trekken toch?
Meerdere partijen hebben al voorgesteld de HRA "af te toppen" op een bepaald bedrag; bijv. E 500.000. Daar zouden Henk & Ingrid dus totaal geen last van hebbenquote:Daarnaast zullen de lager opgeleiden in dit land ook niet willen dat de HRA verdwijnt, dus die blijft gewoon. Slechts met een radicale aanval op de elite van dit land kan je die meute nog overtuigen dat de HRA alleen voor het plebs moet gelden en dan kan je zo stemmen winnen. Welke linkse partij dit (niet) gaat doen, ben benieuwd
Mwah... Vind de VVD niet echt een partij met bestaansrecht eerlijk gezegd. De levensvatbaarheid stopte wat mij betreft met de abri's vol posters van flats met schotel-antennes enkele jaren geleden.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:16 schreef mymoodfentje het volgende:
Hij kan toch moeilijk zijn partij om zeep helpen om NL uit het slop te trekken toch?
Die partijen zullen stemmen winnen bij de volgende politieke stoelendans.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:18 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou hij dat doen dan ? Destijds toen ze op tv die berekeningen lieten zien waarmee arme mensen armer werden en de rijke man een paar duizend euro er op vooruit ging reageerde de rijke man ook dat hij dat onzinnig vond. Hij had het niet nodig.
En ik denk dat veel VVD stemmers er hetzelfde over denken.
[..]
Meerdere partijen hebben al voorgesteld de HRA "af te toppen" op een bepaald bedrag; bijv. E 500.000. Daar zouden Henk & Ingrid dus totaal geen last van hebben
Dat kan eenvoudiger: verlaag die belastingschalen een stukje. Aanzienlijk eenvoudiger, duidelijker en eerlijker want iedereen profiteert daarvan!quote:Daar zijn twee redenen voor. In de eerste plaats is het een correctie voor de hoge belastingdruk.
Nog grotere onzin: zolang er geen nieuwe huizen gebouwd worden, neemt het bezit niet toe! Het huizenbezit is namelijk 100%: Ieder huis heeft een eigenaar.quote:En het mooie van de hypotheekrenteaftrek is dat het bezitsvorming stimuleert.
Ik zou nog maar geen Hosanna roepen. Dit Kabinet, deze partijen hebben nogal een reputatie opgebouwd het afgelopen jaar als het gaat om verbreken van toezeggingen en verkiezingsbeloften.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:25 schreef wafelijzer het volgende:
Ik ben er blij mee, maar ik zou het toch liever afgetopt zien tot een 3 a 4 ton.
Dan is het minste wat ze kunnen doen de zaak aftoppen. Als ze het helemaal overboord gooien zijn er grote problemen voor een heleboel mensen plus ze raken een heleboel stemmen kwijt. Als de oppositie zelfs de zaak wil aftoppen dan vind ik het prima. Mensen die zich een huis kunnen permiteren van meer dan 4 of 5 ton kunnen ook het hypotheekbedrag per maand ophoesten en hebben geen HRA nodig.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou nog maar geen Hosanna roepen. Dit Kabinet, deze partijen hebben nogal een reputatie opgebouwd het afgelopen jaar als het gaat om verbreken van toezeggingen en verkiezingsbeloften.
Wordt het niet eens tijd dat politici simpelweg niet meer herkozen kunnen worden? Dan hoeven ze zich niet zo'n zorgen te maken om hun eigen hachie, en kunnen ze gewoon doen wat goed is voor dit land!quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:29 schreef wafelijzer het volgende:
[..]
Dan is het minste wat ze kunnen doen de zaak aftoppen. Als ze het helemaal overboord gooien zijn er grote problemen voor een heleboel mensen plus ze raken een heleboel stemmen kwijt.
hoe je er tegenover staat is 1. ik neem aan dat als je het overall plaatje bekijkt je ook wel beseft dat de hra haar doel volledig voorbij is gestreefd en meer problemen heeft opgeleverd dan opgelost.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vind het fiscaal stimuleren van meer aflossen een beter idee dan de hra-aftrek afschaffen eigenlijk.
Zou ik helemaal niet erg vinden als politici niet meer herkozen kunnen worden. Daarbij vind ik wel dat je politici moet beoordelen om eventuele fouten en daarop moet zeggen.."Je hebt het niet goed gedaan....JAMMER JOH!". Oprotten en een nieuwe ervoor in de plaats.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd dat politici simpelweg niet meer herkozen kunnen worden? Dan hoeven ze zich niet zo'n zorgen te maken om hun eigen hachie, en kunnen ze gewoon doen wat goed is voor dit land!
Tja....de halve wereld vond ook dat we in Afghanistan moesten blijven! De halve wereld moet eens ophouden met zich te bemoeien met zaken die hun niet aangaan. Eerst kijken in je eigen keuken wat daar verbeterd kan worden. Daarom zal ik ook nooit D66 stemmen omdat hun de invloed van de EU willen vergroten!quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:36 schreef Janneke141 het volgende:
Typisch dat Rutte zo krampachtig wil vasthouden aan iets waarvan zo ongeveer de hele wereld al gezegd heeft dat het systeem moet worden aangepast. Zelfs op dit forum moet je met een vergrootglas zoeken naar users die de HRA echt ongewijzigd willen laten.
HRA is maar een naam voor iets, de inhoud kan altijd veranderen.quote:What’s in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet
Mensen die nog bij pappie en mammie wonen en dan over de HRA aftrek gaan lopen jankenquote:Op zaterdag 24 december 2011 10:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen met een HRA die denken dat Rutte ze een gunst verleent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |