abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105944761
Fusionfreak:
quote:
Durf het eigenlijk niet te plaatsen, maar doe het toch maar eens. Heb sinds 1 jaar een schuld die bijna 9000 euro is opgelopen, waarvan 3 postorder bedrijven, H&M, CZ, ,creditcard en maximale roodstand.
Heb via maatrschappelijk werk budgetbeheer aangeboden gekregen, aar dan moet ik al mijn geld WAO uitkering uit handen gven en de kans is groot dat ik een deel van mijn inboedel vrijwillig moet afstaan, ze komen dan ook op huisbezoek. Dat zie ik tootaal niet zitten, wel dat ik met behoud van eigen uitkering een maandelijkse aflossing aan de kredietbank wil doen, mar de kredietbank eist dat ik dan onder beheer kom, dus al mijn geld en pas gaat naar de bewindvoerder, anders werken ze niet aan schuldsanering niet akkoord ga. Wil ook nog wel eens graag een CDtje kopen en mijn haarmedicijnen blijven gebruiken die niet worden vergoed. Dat is
mijn voorwaarde!

Ben al 3 keer bij de kreditbank geweest en ze hebben mijn verzoek 3 keer afgegezen met de rden dat ik eerst de shuld moet afbetalen, maar daar zocht ik juist hulp voor,

Nu komt dat Wehkamp telkens 90 euro wilt hebvben, en als ikd at termijnbetdrah betaal zie ik dat de rente 94 euro is, dus die schuld loopt eigenlijk alleen maar op.

Hoe kan ik dit nu aanpakken? ik kom er zelf niet meer uit daar die schuld in feite maar niet afgelost wordt, ik klooi maar wat aan met deelbetalingen, zeg maar een soort zoethoudertje. Maar Wehkamp heeft al aangegeven dat ze met die 90 euro niet meer akkoortd gaan, wat ze eerst wel deden, want het openstaande bedrag van 4400 euro is nog geen rooie cent van afgelost sinds juni van dit jaar.
de lapo:

quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:47 schreef Troel het volgende:
Als je niet wilt accepteren dat je een stoornis hebt, dan wil je ook niet accepteren dat je hulp nodig hebt omdat je een stoornis hebt :)
Dit is de schuld die hij bij Wehkamp open heeft staan. Om de balans even toe te lichten:
- de schuld wordt met 90 euro minder
- de rente die over de schuld wordt betaald is 94,22 euro; de schuld wordt 94,22 euro meer
- netto wordt de schuld 4,22 euro meer, kortom TS gaat achteruit op deze betalingsregeling.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Hier een scan van een deel van het rekeningoverzicht, die rente is wel vreemd??

[ Bericht 5% gewijzigd door Lindstrøm. op 23-12-2011 00:00:13 ]
pi_105944843
quote:
Als je niet wilt accepteren dat je een stoornis hebt, dan wil je ook niet accepteren dat je hulp nodig hebt omdat je een stoornis hebt :)
Deze klopt gewoon O+
pi_105944861
Als je 's voor ¤13.000 je bed uitkomt is die schuld zó afgelost ! :(

[small]Ja; ik heb gelurkt in deel 1. :@[/small]

Ninja-edit. }:|

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2011 23:54:44 ]
pi_105944972
Op zich is het natuurlijk best wel een zielige en kansloze situatie zegmaar.

Ergens zou ik best bereid zijn om die lamlul gewoon persoonlijk te helpen met zn shit waar ie in zit, al was het alleen maar om eens 1x in mn leven een goeie daad te doen.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:56:13 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_105945004
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:55 schreef vosss het volgende:

Ergens zou ik best bereid zijn om die lamlul gewoon persoonlijk te helpen met zn shit waar ie in zit, al was het alleen maar om eens 1x in mn leven een goeie daad te doen.

Dan heb ik ergens liever dat je iemand helpt die wel WIL, maar het niet KAN ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105945013
...en ik heb grote twijfels of TS z'n ontwerpen aan gaan slaan mocht ie voor zichzelf gaan beginnen, maar goed dan doet ie in ieder geval iets. :)
Hallon!
pi_105945015
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:55 schreef vosss het volgende:

Vosje wat houd je tegen?
pi_105945033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:53 schreef ayumu het volgende:

[..]

Deze klopt gewoon O+
Maar het maakt je leven zo ontzettend moeilijk. En vol met frustratie. En (in dit geval) schulden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105945034
quote:
quote:
Als ik de twee CBR psychiaters en de keuringarts van het UWV moet geloven dan zou ik autismespectrum stoornis hebben, ADHD, borderline (soort persosnlijkheidstoornis) en nog van alles op lichamelijk gebied, (zoals te mager|) wat ik uiteraard zelf niet vind.
Het is mij niet duidelijk of hij zijn stoornissen ontkent. Hoe hij het schrijft kan hij ook bedoelen dat hij alleen vindt dat hij niet te mager is, maar dat de rest wel klopt.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:57:16 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_105945055
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

Het is mij niet duidelijk of hij zijn stoornissen ontkent. Hoe hij het schrijft kan hij ook bedoelen dat hij alleen vindt dat hij niet te mager is, maar dat de rest wel klopt.
Die vraag had ik al gesteld, maar daar is nog geen antwoord op gekomen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105945090
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Tsja ik twijfel een beetje...ik denk dat FF het door zijn psychische aandoeningen ook gewoon niet KAN, in dat opzicht wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, maar ja als je bijv verlamd bent ziet iedereen dat en zal niemand je dwingen om aan het werk te gaan.
Hallon!
  One tough cookie donderdag 22 december 2011 @ 23:58:38 #12
169210 liesje1979
pi_105945122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En jij bekijkt het anders he? Het blijft bijzonder hoe hardnekkig je volhoudt dat al die anderen het verkeerd zien. En dat iedereen van alles moet, behalve jij.
Ik denk serieus dat dat ook een onderdeel is van zijn ziektebeeld. (En ik denk dat zijn ziektebeeld iets meer is dan dat hij hier noemt.) Hij ziet het niet, hij ziet het gewoon echt niet, daar ben ik van overtuigd. En ja dat is tenenkrommend, je wil het er wel in schudden maar het lukt gewoon niet. Ergens is het nog zielig ook.
Als ik de topics van TS een beetje op een rijtje zet (Ik ben altijd in de war tussen TS en Dandyblue) dan geloof ik echt dat hij nergens aangenomen wordt. Volgens mij is hij echt niet geschikt voor werk, het enige wat ik kan bedenken is zonder enige vorm van druk kleding maken voor op de rommelmarkt, tassen etc. Maar daarvoor heb je weer materialen nodig om te kunnen beginnen en die ruimte heeft hij niet op dit moment, me dunkt. Ik snap je heel goed hoor Cat en ik snap de frustratie die ik hier in het topic lees, het niet willen is walgelijk. Alleen denk ik dat hij niet eens zoveel keus heeft. (Mijn vader heeft een vorm van autisme maar kan nog prima werken, een heel goede vriend van mij heeft autisme en is niet in staat tot werken, dat verschilt denk ik per persoon.)

Ik ben gelukkig niet zo thuis in schulden maar is het zo dat als TS bijv 120 euro aflost het rentebedrag alweer iets omlaag gaat? Want anders zou TS in ieder geval morgen de net gekochte cd's en klusproducten terug kunnen brengen en dat bedrag storten naar whekamp.

Maar dat wil TS helemaal niet horen, hij wil graag horen: Ja volstrekt logisch dat je alleen in de schuldhulpverlening wil als je nog geld overhoudt voor je haarproducten. En hele goede keuze trouwens, die rolluiken, ik zou nog even tot juni wachten en nog even je vakantiegeld aan een jaar lang haarproducten uitgeven.

Mensen stalken, kleding en haar obsessie, rolluiken, klinkt voor mij niet echt als autisme.

Tjee wat een verhaal is het geworden zeg! :D Maar ik begrijp jullie dus allemaal ook erg goed, en ja TS moet heel snel tegen zichzelf in bescherming genomen worden. :Y
pi_105945131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar het maakt je leven zo ontzettend moeilijk. En vol met frustratie. En (in dit geval) schulden.
Dat klopt alleen als je het niet erkent kun je ook niet geholpen worden.
pi_105945153
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Die vraag had ik al gesteld, maar daar is nog geen antwoord op gekomen :)
Tip: zoek zijn topicreeks over het CBR. Daarin geeft hij herhaalde malen aan dat de keuringsarts ernaast zit met de diagnose en hij wel in staat is zijn rijbewijs te halen. Tig examens later is het nog steeds niet gelukt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_105945154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef ayumu het volgende:

[..]

Vosje wat houd je tegen?
Nouja dit vooral:
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef Troel het volgende:

[..]

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  One tough cookie donderdag 22 december 2011 @ 23:59:55 #16
169210 liesje1979
pi_105945173
Jullie waren opeens een half topic verder enzo. :')
  donderdag 22 december 2011 @ 23:59:59 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_105945176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja ik twijfel een beetje...ik denk dat FF het door zijn psychische aandoeningen ook gewoon niet KAN, in dat opzicht wel te vergelijken met een lichamelijke aandoening, maar ja als je bijv verlamd bent ziet iedereen dat en zal niemand je dwingen om aan het werk te gaan.
True, het is niet voor niets dat autisten wel eens roepen dat ze liever spastisch waren geweest, zodat het tenminste te zien is dat ze een handicap hebben :) Net zoals autisten regelmatig te horen krijgen "dat ze het niet als excuus moeten gebruiken", maar dat iemand in een rolstoel dat nooit hoort als die zegt dat ie niet even naar het toilet kan lopen.

Maar als TS wel zou willen, maar niet zou kunnen, zou hij dat zeggen. Dan zeg je namelijk "Ik WIL wel, maar het lukt me niet" en niet "Ik WIL niet".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105945199
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja dit vooral:

[..]

Klopt :Y
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:02:25 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_105945275
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat dat ook een onderdeel is van zijn ziektebeeld. (En ik denk dat zijn ziektebeeld iets meer is dan dat hij hier noemt.) Hij ziet het niet, hij ziet het gewoon echt niet, daar ben ik van overtuigd. En ja dat is tenenkrommend, je wil het er wel in schudden maar het lukt gewoon niet. Ergens is het nog zielig ook.
Dat ben ik volledig met je eens :) Er is tenslotte niets met hem aan de hand :) Het ligt niet aan hem dat niemand met hem samen kan leven en iedereen zich maar aan hem moet aanpassen en het mis gaat als dat niet kan, maar aan de omgeving :) En zolang de omgeving zich aanpast, maakt het niet uit. Maar hij is nu op het punt gekomen waar de omgeving zich niet meer aanpast en nu gaat het dus fout :) En tja, dat hoor je helaas wel vaker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:02:27 #20
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105945277
Je hebt gewoon een beslagvrije voet. Dat wil zeggen dat er altijd een basisbedrag is waar niemand aan mag komen omdat je anders niet meer kan eten. Dit ligt op 90% van de bijstandsnorm. Voor een alleenstaande is dat ongeveer 800,- die je dus altijd mag houden per maand.
Hier gaat je bewindvoerder dan voor zorgen als je onder bewind komt. Daar kan je misschien nog best je haarmedicijnen van betalen.

Dat is hoe de regels zijn, als je allerlei voorwaarden gaat stellen van "ik wil dat en dat nog wel kunnen betalen" dan hou je dus niks over om aan de schuldeisers te geven. Daarom willen ze dan geen schuldsanering doen.

Waarom kan je niet gewoon meewerken? Het is voor een paar jaar, dan ben je er makkelijk vanaf. Veel mensen moeten jaren keihard werken om hun schulden af te lossen. Je brengt jezelf onnodig verder in de problemen door je zo eigenwijs op te stellen. Je hebt een schuld, dat heb je zelf (misschien door een stoornis) gedaan, je zit niet in de positie om een beetje te gaan onderhandelen over onder welke voorwaarden je geholpen wil worden. Wees blij dat ze je uberhaupt willen helpen.

Sterkte verder!
  One tough cookie vrijdag 23 december 2011 @ 00:02:55 #21
169210 liesje1979
pi_105945296
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef Troel het volgende:

[..]

True, het is niet voor niets dat autisten wel eens roepen dat ze liever spastisch waren geweest, zodat het tenminste te zien is dat ze een handicap hebben :) Net zoals autisten regelmatig te horen krijgen "dat ze het niet als excuus moeten gebruiken", maar dat iemand in een rolstoel dat nooit hoort als die zegt dat ie niet even naar het toilet kan lopen.

Maar als TS wel zou willen, maar niet zou kunnen, zou hij dat zeggen. Dan zeg je namelijk "Ik WIL wel, maar het lukt me niet" en niet "Ik WIL niet".
Tenzij zijn ziektebeeld nog wat breder is dan puur alleen autisch en zo is afgestomp door afwijzingen van mensen in het algemeen dat hij nergens meer zin in heeft. Maar misschien wil hij niet werken terwijl hij het wel zou kunnen en vergis ik mij, en dan is het een lamlul.
pi_105945311
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
-verhaal-
Ik snap dat het ontkennen van zijn aandoening bij het ziektebeeld hoort. ;) Maar als je als omstander gaat zeggen dat die anderen wel gelijk hebben en de patiënt niet, dan krijg je geen poot aan de grond (en waarom zou je, vanuit FF zijn optiek?)? Ik hoopte dat FF zou nadenken over mijn vraag en zijn redenering uitleggen. Zou ook een beetje inzicht geven in hoe hij denkt en tegen de wereld aankijkt.

Maar het topic gaat zo snel dat het waarschijnlijk voor hem niet bij te houden is nu.
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:04:00 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_105945349
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:03 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik snap dat het ontkennen van zijn aandoening bij het ziektebeeld hoort. ;) Maar als je als omstander gaat zeggen dat die anderen wel gelijk hebben en de patiënt niet, dan krijg je geen poot aan de grond (en waarom zou je, vanuit FF zijn optiek?)? Ik hoopte dat FF zou nadenken over mijn vraag en zijn redenering uitleggen. Zou ook een beetje inzicht geven in hoe hij denkt en tegen de wereld aankijkt.

Maar het topic gaat zo snel dat het waarschijnlijk voor hem niet bij te houden is nu.
Dat zal wel onderdeel van de borderline zijn gok ik en bij autisten hoor je het ook zeer regelmatig :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105945359
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Daar zit iets in, en zoals je al eerder in m'n posts kon lezen erger ik me ook aan z'n instelling maar van de andere kant vraag ik me af hoe letterlijk we TS moeten/kunnen nemen. Hij ziet heel veel dingen die voor iedereen volkomen logisch zijn volgens mij (helaas) echt niet.
Hallon!
pi_105945410
Kort gezegd TS heeft een buddy nodig die hem gaat begeleiden :Y

Iemand zal echt die taak op zich moeten gaan nemen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')