Dat wordt watquote:Nigeria on alert as Shell announces worst oil spill in a decade
The oil company says up to 40,000 barrels of crude oil was spilled 75 miles off the coast of the Niger delta
guardian.co.uk, Thursday 22 December 2011 13.01 GMT
An oil spill on the shores of the Niger Delta swamps. Shell has said the recent oil spill is likely to be worst in a decade. Photograph: Pius Utomi Ekpei/AFP/Getty Images
Nigerian coastal and fishing communities were on Thursday put on alert after Shell admitted to an oil spill that is likely to be the worst in the area for a decade, according to government officials..
The company said up to 40,000 barrels of crude oil was spilled on Wednesday while it was transferred from a floating oil platform to a tanker 75 miles off the coast of the Niger delta.
meer
Volledig terecht label. Vermoeiend, mensen die NWS-topics vervuilen met dit soort geneuzel. Heb het eerder dit jaar meegemaakt toen de dood van Amy Winehouse bekend werd en ik dat "breaking" durfde te noemen.quote:
QFT.quote:Het is hooguit triest dat we er al zo aan gewend zijn dat we de schouders erbij ophalen en de ernst ervan niet inzien.
..is ook een plausibel punt, maar dat veranderd niets aan het feit dat wij als mensheid de aarde aan het kontjebonken zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zal wel weer door de lokale bevolking gedaan zijn omdat ze wilde aftappen. Eigen schuld dus...
Natuurlijk, de straatarme lokale bevolking, wier inkomstenbronnen al ontnomen zijn door deze oliewinning zijn schuldig, en niet de criminele organisatie Shell.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zal wel weer door de lokale bevolking gedaan zijn omdat ze wilde aftappen. Eigen schuld dus...
Als niemand het boeit is het niet breaking dus.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
Een zeer grote olieramp is breaking. Het is hooguit triest dat we er al zo aan gewend zijn dat we de schouders erbij ophalen en de ernst ervan niet inzien.
Dezelfde faciliteit is in 2008 anders nog aangevallen door rebellen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:41 schreef falling_away het volgende:
Dit is toch midden op zee gebeurd.. lijkt me sterk dat de bevolking dit gedaan heeft.
De andere gevallen waarvan Shell de bevolking de schuld geeft gaan over olieleidingen aan land.
Nou ja, er zit een kern van waarheid in.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:45 schreef Ludd het volgende:
Zijn die mensen die hier alleen lopen te zeiken over een eventuele stijging van de benzineprijs trouwens trollen, of geven deze werkelijk niets om het milieu, c.q. de flora en fauna.
Ben het 100% met je eens hoor, laat daar geen twijfel over bestaan. Het toont des te meer aan hoe verrot we zijn(geworden)als mensheid.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:51 schreef Ludd het volgende:
Dat zal best. Maar hoe verdorven ben je als je je drukker maakt om een paar cent prijsstijging aan de pomp dan aan de milieuschade die een ramp van dergelijk omvang veroorzaakt?
quote:Op donderdag 22 december 2011 19:51 schreef Ludd het volgende:
Dat zal best. Maar hoe verdorven ben je als je je drukker maakt om een paar cent prijsstijging aan de pomp dan aan de milieuschade die een ramp van dergelijk omvang veroorzaakt?
Ach, als ik een inkomen boven de dollar per dag kon versieren door een slecht aangelegde, niet goed beveiligde en aan geen enkele norm beantwoordende leiding af te tappen die bovendien van een maatschappij is die er geen been inziet om te mondige journalisten letterlijk de nek om te laten draaien, woekerwinsten te behalen over de ruggen van mijn land en datzelfde land te vervuilen, dan zou ik het ook niet laten. Om maar eens extreem de andere kant op te vliegen.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
dus tenzij de jatmozende dorpelingen tegenwoordig boorplatforms en mammoettankers bestieren raakt je verdenking kant noch wal (hihihi, daar ligt die olie nu).quote:while it was transferred from a floating oil platform to a tanker 75 miles off the coast of the Niger delta.
Vergeet ook niet te vermelden dat juist door die vervuiling, veroorzaakt door de criminele organisatie Shell, mensen daar brodeloos geraakt zijn. Eerst waren er daar mensen die leefden van de visserij. Dit is onmogelijk gemaakt door de gigantische milieuverontreiniging. Hetzelfde geldt voor het ontplooien van agrarische activiteiten.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ach, als ik een inkomen boven de dollar per dag kon versieren door een slecht aangelegde, niet goed beveiligde en aan geen enkele norm beantwoordende leiding af te tappen die bovendien van een maatschappij is die er geen been inziet om te mondige journalisten letterlijk de nek om te laten draaien, woekerwinsten te behalen over de ruggen van mijn land en datzelfde land te vervuilen, dan zou ik het ook niet laten. Om maar eens extreem de andere kant op te vliegen.
Heb je al eens gezien hoe een bevolking zelf aan oliewinning doet als er geen grote maatschappij bij betrokken is ? In dat opzicht doet Shell het nog netjes. Dat Nigeria de opbrengsten niet terug laat vloeien naar de bevolking is niet Shell z'n probleem; dat wij hier alles langs de lat van sociaal-maatschappelijk ondernemen leggen, wil niet zeggen dat het op de hele wereld zo werkt.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach, als ik een inkomen boven de dollar per dag kon versieren door een slecht aangelegde, niet goed beveiligde en aan geen enkele norm beantwoordende leiding af te tappen die bovendien van een maatschappij is die er geen been inziet om te mondige journalisten letterlijk de nek om te laten draaien, woekerwinsten te behalen over de ruggen van mijn land en datzelfde land te vervuilen, dan zou ik het ook niet laten. Om maar eens extreem de andere kant op te vliegen.
http://www.nti.nl/taalcursussen/engels.aspxquote:Op donderdag 22 december 2011 19:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Omdat vrijwel iedere automobilist geconfronteerd wordt met de stijgende prijs, en die olieramp een ver-van-mijn-bed-show is.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:51 schreef Ludd het volgende:
1000 vierkante meter is toch niet zoveel?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
We zuigen de aarde leeg als een fucking op hol geslagen bloedzuiger, alles en iedereen moet kapot of schuiven voor de centen. Bijna duizend vierkante meter aan olietroep in de zee.
Het moet kilometer zijn..quote:Op donderdag 22 december 2011 22:12 schreef Arkai het volgende:
[..]
1000 vierkante meter is toch niet zoveel?
quote:Op donderdag 22 december 2011 20:44 schreef Ludd het volgende:
Damn, blijkbaar zijn er toch nog mensen die echt in de PR-prietpraat van Shell geloven.
quote:Op donderdag 22 december 2011 20:40 schreef elcastel het volgende:
Ik hoef geen talloze artikeltjes over Shell als weerlegging van deze post, ik probeer Shell's handelen namelijk niet goed te praten.
Dat doet iedereen die zaken doet in een land als Nigeria, Shell is daar alles behalve uniek in.quote:En wat betreft de corrupte plaatselijke gezaghebbende, daar weel Shell wel raad mee. Shell heeft zich stelselmatig schuldig gemaakt aan omkoping/corruptie.
Tering kortzinnig kneusquote:Op donderdag 22 december 2011 19:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kan een aantal redenen bedenken, bijvoorbeeld het feit dat Bea nogal wat aandelen Shell heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:00 schreef nattermann het volgende:
Misschien dat ik het gemist heb, maar waarom is hierover nog niets in de Nederlandse media bekend?
Het is niet in de golf van Mexico, maar "slechts" bij een Afrikaans land.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:00 schreef nattermann het volgende:
Misschien dat ik het gemist heb, maar waarom is hierover nog niets in de Nederlandse media bekend?
Wat?quote:Op zondag 25 december 2011 22:16 schreef JerryLee het volgende:
Nou Bea Constrictor maak je als groot aandeelhouder van Shell is nuttig
Is= eens?quote:Op zondag 25 december 2011 22:16 schreef JerryLee het volgende:
Nou Bea Constrictor maak je als groot aandeelhouder van Shell is nuttig
Kost gewoon te veel. Als een groepje rebellen die pijpleidingen en verwante infrastructuur telkens belaagt kun je er sowieso weinig aan doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:19 schreef Madame_Paon het volgende:
ALWEER?
Is het nou zo moeilijk om zoiets te voorkomen? Of kost dat gewoon te veel geld?
Terecht.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:17 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveelste grote lek is dat nu van de afgelopen paar jaar...!?
Och, de automobilist betaalt wel weer de rekening.
De TS snapt niet dat Shell bedoelt dat het hun grootste lekkage in de afgelopen 10 jaar is en de grootste in de afgelopen 10 jaar in Nigeria.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:30 schreef Dhalsim het volgende:
Niet om dit op enige manier te downplayen, maar dit is dus een fractie van de olie die in de golf van mexico terecht is gekomen (het ging daar om 60.000 vaten per dag gedurende 3 maanden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |