Turken hebben ook een oog op Thessaloniki of Grieks Cyprus, maar zoals je zelf al zegt, zelfs bij een eventuele - moralistische en of historische - erkenning komen ze daar niet in aanmerking voor.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:17 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze als een eeuw oog op mt. Ararat. Maar zou kunnen dat dat juridisch niet mogelijk is.
Dat een dergelijke erkenning in het voordeel van Turkije zal zijn geloof ik voorlopig nog niet.
Die speech is geniaal.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:58 schreef Triggershot het volgende:
Erdogans speech hierover blijft wel geniaal :
Ga me nou niet vertellen dat je de Fransen serieus neemt.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gaat niet om het mogen, het gaat erom dat Frankrijk het als moeten heeft neergezet.
Ik neem ieder land / regime die een standpunt middels een wet wil opleggen serieus, of het nu Turkije, Frankrijk, Iran of Nederland is vind ik niet zo relevant.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dat je de Fransen serieus neemt.
Zit wat in maar is het ook niet zo dat het in Duitsland verboden is om de genocide op de Joden te ontkennen?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:51 schreef Triggershot het volgende:
Ik neem ieder land / regime die een standpunt middels een wet wil opleggen serieus, of het nu Turkije, Frankrijk, Iran of Nederland is vind ik niet zo relevant.
Onzin. Turkije heeft de volledige archieven opengesteld en Armenie gevraagd hetzelfde te doen. Armenie weigert dit te doen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Turken geven hun documenten niet vrij, die hebben alleen 'goedgekeurde' archieven vrij gegeven
Er zijn verder genoeg Duitse archieven van Duitse militairen die ten tijde van het gebeuren daar aanwezig waren die duidelijk laten zien wat er gebeurd is.
Je kunt méér begrip tonen voor de actie van Frankrijk dan op de reactie van Turkije (waarbij je niet moet vergeten dat de actie van Frankrijk in de ogen van Turkije verkeerd is)? Echt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:19 schreef Smoofie het volgende:
De wet vind ik. Maar de reactie van Turkije is nog erger. Anyway, Turkije claimed Cryprus nog steeds , dus het land is niet echt serieus te nemen.
van de Franse genocide of andersom?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:42 schreef capricia het volgende:
Zijn de daders van de genocide, of moordpartijen eigenlijk al eens vervolgd? Of zijn het nationale helden?
Dacht dat het over Turkije ging?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
van de Franse genocide of andersom?
Ja natuurlijk, Frankrijk is niet het enige beschaafde land dat genocide-ontkennig verboden heeft. Daarentegen is Turkije wel het enige semi-beschaafde land dat de genocide op de Armeniers ontkent en het erkennen verboden heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kunt méér begrip tonen voor de actie van Frankrijk dan op de reactie van Turkije (waarbij je niet moet vergeten dat de actie van Frankrijk in de ogen van Turkije verkeerd is)? Echt?
En een vraagje aan jou: Waarom heeft Turkije Cyprus 'bezet'?
Wat de Fransen doen is wel ok?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Dacht dat het over Turkije ging?
Wat is het verschil tussen 'ontkennen verbieden' en 'erkennen verbieden' wanneer het nooit écht écht bewezen is?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, Frankrijk is niet het enige beschaafde land dat genocide-ontkennig verboden heeft. Daarentegen is Turkije wel het enige semi-beschaafde land dat de genocide op de Armeniers ontkent en het erkennen verboden heeft.
He? Wat interesseren mij die Fransen nou. We hebben het toch over de genocide/moordpartijen die de Turken jegens de Armeniers gepleegd hebben. Beetje on topic blijven aub. Ieder land heeft zo zijn duistere kanten.quote:
Wat ik zeg is dat de Fransen alleen al in Algerije 1,5 miljoen doden op hun geweten hebben en of dat ok is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
He? Wat interesseren mij die Fransen nou. We hebben het toch over de genocide/moordpartijen die de Turken jegens de Armeniers gepleegd hebben. Beetje on topic blijven aub. Ieder land heeft zo zijn duistere kanten.
Simpele vraag: Zijn de daders al eens bestraft, of zijn het nationale helden geworden?
Daar gaat het hier toch niet over?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:51 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat de Fransen alleen al in Algerije 1,5 miljoen doden op hun geweten hebben en of dat ok is.
komt je niet goed uit?quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar gaat het hier toch niet over?
Open er een eigen topic over ofzo...
Dat er veel mensen gedood zijn van een bepaalde afkomst betekent volgens mij nog niet dat sprake is van genocide. Volgens mij moet er ook iets van sturing van hogerhand achter zitten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:42 schreef capricia het volgende:
Zijn de daders van de genocide, of moordpartijen eigenlijk al eens vervolgd? Of zijn het nationale helden?
quote:
Geen idee wat het dan zou zijn, echter is er ruimschoots wetenschappelijke consensus over de Armeense genocide en is het een dus het bij wet bekrachtigen van de waarheid en het andere cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 23 december 2011 00:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen 'ontkennen verbieden' en 'erkennen verbieden' wanneer het nooit écht écht bewezen is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |