abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:01:39 #151
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106425662
quote:
Wilder is bij zijn verstand, blijkbaar Breivik was ook bij zijn verstand, dan kun je toch een vergelijk maken?
Wat een onzinredenatie. Het gaat er bovendien niet eens om dat je die vergelijking maakt, maar dat die vergelijking inhoudelijk kant noch wal raakt.

Verder kan Wilders niets doen aan het feit dat Breivik hem goed vindt. Andersom vindt Wilders dat niet van Breivik.
pi_106426197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:01 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Wat een onzinredenatie. Het gaat er bovendien niet eens om dat je die vergelijking maakt, maar dat die vergelijking inhoudelijk kant noch wal raakt.

Verder kan Wilders niets doen aan het feit dat Breivik hem goed vindt. Andersom vindt Wilders dat niet van Breivik.
Breivik bij zijn volle verstand maakt die vergelijking toch; Wilders is er 1 van mij, zelfde idee, zelfde intentie? Die man, Wilders, is goed bezig, die denkt precies hetzelfde als ik, ik=Wilders. En als Breivik bij verstand is, wat zegt dat dan over Wilders?
I´m back.
pi_106426216
Beter voor Wilders zou het zijn dat Breivik paranoïde-schizofreen is. :*.
I´m back.
pi_106426324
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:

[..]

[..]

Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn :') _O-

En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Ach Wilders is net zo intelligent maar tegerlijketijd net zo ontoerekeningsvatbaar als deze malloot. Het enige verschil zit hem in het feit dat Wilders de trekker nog niet heeft overgehaald.
pi_106426380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ach Wilders is net zo intelligent maar tegerlijketijd net zo ontoerekeningsvatbaar als deze malloot. Het enige verschil zit hem in het feit dat Wilders de trekker nog niet heeft overgehaald.
Ja, Wilders zit in de TK, die gaat echt de trigger niet overhalen hè, gek. :{.
I´m back.
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:48:22 #156
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106439186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Breivik bij zijn volle verstand maakt die vergelijking toch; Wilders is er 1 van mij, zelfde idee, zelfde intentie? Die man, Wilders, is goed bezig, die denkt precies hetzelfde als ik, ik=Wilders. En als Breivik bij verstand is, wat zegt dat dan over Wilders?
Natuurlijk kan die Breivik die vergelijking maken, uiteraard. Heeft ie ook gedaan. Maar het feit dat hij bij zijn verstand is zegt net zo min iets over Wilders als het feit dat ik bij mijn verstand ben iets zegt over jou. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Jij bent ook wel intelligent, of niet? |:(
pi_106439306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is je denkfout. De beste man had nogal wat waanideeen. Dus als hij die vergelijking maakt kan het net zo makkelijk een waanidee van hem zijn, zonder werkelijke treffende gelijkenis. Ik ga niet ontkennen dat er raakvlakken zijn tussen Wilders en Breivik qua politieke ideologie, maar ook een heleboel verschillen (nog).
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:58:31 #158
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106439616
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is je denkfout. De beste man had nogal wat waanideeen. Dus als hij die vergelijking maakt kan het net zo makkelijk een waanidee van hem zijn, zonder werkelijke treffende gelijkenis. Ik ga niet ontkennen dat er raakvlakken zijn tussen Wilders en Breivik qua politieke ideologie, maar ook een heleboel verschillen (nog).
Daarmee raak je ook meteen de kern van hetgene wat mij zo stoort: omdat er een paar overeenkomsten zijn zoals de strijd tegen immigratie is het hele Breivik-incident aangegrepen om een nog maar weer eens een hetze tegen Wilders te beginnen. Het is niet voor niets dat:

quote:
De link die Anders Breivik heeft gelegd tussen zijn daad en het gedachtengoed van Geert Wilders wordt door tegenstanders aangegrepen om de PVV'er medeverantwoordelijk te maken voor de gruweldaden van de Noor. Dat is niet terecht, vinden collega-politici.

Bron
Dit is mijns inziens ook de reden dat het altijd zo botst in de TK. Ja, de bewoordingen van Wilders zijn soms fel en grof, maar de rest van de Kamer gaat er mee om als een stel kleuters. Volgens mij zijn het juist de gekken die opgehitst worden tegen Wilders die nog wel eens naar het wapen zouden kunnen gaan grijpen en onze vrije democratie de mond zouden willen snoeren door een aanslag te plegen op Wilders.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:10:41 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106440083
Kortom, je doet precies hetzelfde alleen de andere kant op?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:21:11 #160
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106440390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:10 schreef Re het volgende:
Kortom, je doet precies hetzelfde alleen de andere kant op?
Nee, want ik geef daar niemand de schuld van.

Anders verwoord: ik bedoel dat mensen best beïnvloed kunnen worden door Wilders. Dat ze vervolgens een wapen pakken vind ik echter niet de schuld van Wilders, dat doen ze zelf. Het klimaat waarin dat gebeurt creëer je wel met zijn allen, welke partij dan ook, ze doen er allemaal aan mee.

Daarom zou het ook best kunnen gebeuren dat iemand beïnvloed wordt door de opruiende taal over en weer een aanslag gaat proberen te plegen op Wilders, terwijl nu wordt gedaan alsof het alleen de rechts-extremistische gekken zijn die ooit zoiets zouden doen.

Daarom vind ik het belachelijk Wilders de schuld te geven van het hele Breivik-incident, want het zou net zo goed andersom kunnen gebeuren. En dan staat iedereen natuurlijk vooraan om te roepen dat hij of zij er niets mee te maken had. Precies! En beschuldig daarom Wilders nu zelf ook niet. Het is een onzinredenatie over de rug van veel te veel doden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Fahrenheit op 05-01-2012 15:31:50 ]
pi_110522657
quote:
Vraag me altijd af wat nu erger is. Zo'n radicale massamoordenaar als Breivik die 77 mensen overhoop schiet. Of de naieve linkse opmerkingen en de Wilders vergelijkigen die je blijft lezen op internet.

Of die actie van Breivik nu ernstiger is als het gegeven om die aanslag en masaamoord tegen Wilders en aanhang te gebruiken om hen de mond te kunnen snoeren. Ik denk afentoe dat links het nog geen eens zo erg vind, Breivik heeft ze wel voer gegeven om kritiek tegen Wilders en rechts te kunnen uiten. En dat over de rug van 77 onschuldige slachtoffers.
pi_110523271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:16 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Vraag me altijd af wat nu erger is. Zo'n radicale massamoordenaar als Breivik die 77 mensen overhoop schiet. Of de naieve linkse opmerkingen en de Wilders vergelijkigen die je blijft lezen op internet.

De naieve linkse opmerkingen zijn erger, sowieso.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  donderdag 19 april 2012 @ 10:43:14 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110523353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:40 schreef Kentoet het volgende:

[..]

in tegenstelling tot de nutteloze rechtse kicks? (nee idd zulke domme uitspraken als hierboven zijn niet echt normaal nee)
pi_110523400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:40 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Vindt je ??Extremen hoeren van beide kanten zijn helemaal stom.
pi_110523513
Dat iemand het zich überhaupt serieus afvraagt.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_110526459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:34 schreef Ryan3 het volgende:
Beter voor Wilders zou het zijn dat Breivik paranoïde-schizofreen is. :*.
Inderdaad.
pi_110526879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:16 schreef Robmeister het volgende:

Of die actie van Breivik nu ernstiger is als het gegeven om die aanslag en masaamoord tegen Wilders en aanhang te gebruiken om hen de mond te kunnen snoeren. Ik denk afentoe dat links het nog geen eens zo erg vind, Breivik heeft ze wel voer gegeven om kritiek tegen Wilders en rechts te kunnen uiten. En dat over de rug van 77 onschuldige slachtoffers.
Ik vind het een redelijk verbijsterende omdraaiing van feiten.

Feit is dat Breivik 77 onschuldige mensen heeft vermoord; overwegend jonge mensen, bijna allemaal sociaal-democraten en ook heel specifiek om die reden.

Feit is ook dat Breivik er een uitgebreide ideologie op nahoudt, waarbij hij allerlei elementen heeft samengeraapt en gebundeld in een manifest. Zijn afkeer van het multiculturalisme is een belangrijke rode draad daarin.

Feit is ook dat Breivik in zijn manifest herhaaldelijk Wilders noemt, zijn bewondering uitspreekt en er gedachtegoed op nahoudt dat overeenkomsten heeft met dat van Wilders.

Feit is ook dat de PVV niet oproept tot geweld.

Feit is ook dat de PVV krachtig afstand heeft genomen van de daden van Breivik.

Wat ik verder zoal heb gelezen, gezien en gehoord, zijn voornamelijk sentimenten. Ik herinner me bijvoorbeeld dat Job Cohen zei dat hij bang was dat zoiets (een doelgerichte aanslag op sociaal-democraten) ook in Nederland kon gebeuren. Hij werd meteen verguisd vanwege die opmerking. Waarom mag Job Cohen niet bang zijn en spreken over die angst?

Ik ageer tegen de manier waarop sommige mensen het debat polariseren en alle redelijkheid uit het oog verliezen. Wilders is daar zelf overigens heer en meester in. Hij wist zichzelf notabene in een slachtofferrol te drukken, wat gezien het gedachtegoed van Breivik en diens slachtoffers redelijk verbijsterend is.

Oja, voordat ik als slinkse rat of PVV-basher word neergezet: ik stem geen PvdA en ik heb krachtig Wilders' recht op vrije meningsuiting verdedigd ten tijde van Fitna en de rechtszaak.
  Moderator donderdag 19 april 2012 @ 13:14:34 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_110528381
dat doet helemaal niemand :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_110528405
quote:
quote:
Anders Behring Breivik nam een jaar voordat hij zijn dodelijke aanslagen pleegde vrij om gemiddeld 16 uur per dag de 'gewelddadige' computergame World of Warcraft te spelen.
:')______
  donderdag 19 april 2012 @ 13:18:39 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110528531
gewelddadig... :D
pi_110528563
Hij had WoW als excuus gebruikt om zijn verdwijnen uit de samenleving te verklaren. Zeggen dat hij bezig was een bom van 900 kilo te bouwen en dat hij zich daarom nergens meer liet zien had wellicht de aandacht getrokken.
pi_110528698
quote:
WoW een geweldadige game noemen :') :') :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110528774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:19 schreef Ulx het volgende:
Hij had WoW als excuus gebruikt om zijn verdwijnen uit de samenleving te verklaren. Zeggen dat hij bezig was een bom van 900 kilo te bouwen en dat hij zich daarom nergens meer liet zien had wellicht de aandacht getrokken.
En al zou hij 16 uur per dag hebben ge'wowd. Wat dan nog.

Trouwens als een workaholic die 12 uur per dag werkt, doordraait en zijn familie omlegt in een familiedrama, gaan we dan werk verbieden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110528866
Als het nou counterstrike was, maar WoW.... :')

Maar hij moest wat doen met z'n vrije tijd. Hij wilde geen contact meer met mensen irl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')