In de praktijk gata dit echter niet op aangezien nog maar tot max. 110% v/d koop gefinancierd mag worden. Dit komt in de praktijk gewoon neer op je V.O.N. of K.K. mee financieren. Helaas zit ik net als Vosss met een iets hogere daling in mijn waarde, dus ik ben bang dat het me flink geld gaat kosten...quote:Op donderdag 22 december 2011 12:17 schreef Deetch het volgende:
Als je spaargeld hebt dan vandaaruit de schuld aflossen, is altijd het goedkoopst. Ik weet niet of je een restschuld nog mee mag financieren in een nieuwe hypotheek, het lijkt er wel op:
http://geld-lenen-nu.blog(...)ieren-in-nieuwe.html
Echter de geldverstrekker moet daar ook aan mee willen werken en de vraag is of zij op dit moment een extra risico willen nemen in hun hypotheken.
Ik denk dat het een persoonlijke lening wordt of aflossen vanauit spaargeld. Een persoonlijke lening heeft dan weer effect op je hypotheekhoogte (en flink ook!!!)
Alleen is dat meefinancieren dus een probleem wegens de strengere regels.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:34 schreef Sushimonster het volgende:
Het voordeel is wel, als je een groter en duurder huis terugkoopt, dat je die dan ook veel goedkoper hebt. Als je je verlies meefinanciert heb je waarschijnlijk nog een voordeel tegenover wanneer de markt niet was ingestort.
Ben wel benieuwd naar wat daaruit komt, wij zitten ook in hetzelfde schuitje. Restschuld naar verwachting zo'n 25k, waarvan we 10k kunnen aflossen middels beleggingsdeel (quote:Op donderdag 22 december 2011 12:37 schreef vosss het volgende:
Als het goed is word ik vandaag gebeld door de hypotheker voor een afspraak.
Ik heb genoeg vragen voor die knakker en ik wil weten wat er in mijn/onze situatie wel en niet mogelijk is
Volgens mij mag de restschuld wel bovenop die 106% meegefinancierd worden, vraag is alleen of hypotheekverstrekkers dat überhaupt willen in deze tijdquote:Op donderdag 22 december 2011 12:25 schreef vosss het volgende:
Die 110%, is dat incluis restschuld?
Indien ja dan is het voor mij momenteel compleet onmogelijk om een beter huis te kopen.
En tegen de zakkende huizenprijs is momenteel niet tegenop te sparen![]()
Op internet staat toch wat anders, zoek op meefinancieren restschuld. Dan lees je dat boven de 106% nog de restschuld meegefinancieerd kan worden. Maar dan moet ik zeggen dat dat allemaal wel bronnen uit april 2011 zijn, dus of dat nog steeds geldt?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:23 schreef Hi_flyer het volgende:
Zit in hetzelfde schuitje en dit is natuurlijk enorm kloten. Er valt niet op te sparen tegen de dalende huizenprijzen en hoe groter de restschuld, hoe minder de banken geneigd zijn om die schuld mee te financieren. Daarnaast is de 106% een harde grens, dus dat laat geen ruimte over voor zo'n ruimere hypotheek....
Wen er maar aan, Voss en anderen, je zit nog heeeel lang in dat kloteflatje
Dat. Dus ik lurk eventjes mee. Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:17 schreef vosss het volgende:
Dat valt nog mee. Hier staan enkele appartementen om me heen te koop voor tussen de 140 en 150; terwijl ik er 170 op heb staan (en dat was het destijds ook gewoon waard).
Ik ga dus minimaal tussen de 30 en 40K de boot in bij een verkoop
Dit zeker even na laten kijkenquote:Op donderdag 22 december 2011 12:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Niet toevallig een (deel) spaarhypotheek waar genoeg gespaard is om het verlies te dekken?
Klopt. Wij zijn dertigers met een koopwoning gekocht op hét toppunt van de huizenprijzen. Zitten in een maisonette, willen eigenlijk naar een koopwoning, maar ja maar ja...quote:Op donderdag 22 december 2011 14:23 schreef Barreltje het volgende:
dit onderwerp is erg intressant voor alle 20/30-ers die na hun eerste koopwoning gekocht te hebben in de hoogtij dagen nu willen verhuizen naar een groter volgend koophuis.
ik denk dat er hordes mensen zijn die met dit probleem zitten..
wij hebben ondertussen ook een verlies van 30 k ingecalculeerd en hopen dat over 5 jaar (als we gaan verhuizen) op de een of andere manier op te kunnen vangen..
hopelijk is de huizenprijs dan niet NOG verder gedaald..
Same here. Probleem is niet dat qua salaris we het niet aan zouden kunnen. Is gewoon puur dat niemand op een dusdanige waardedaling voorbereid was, en je die last ook moet op gaan hoesten...quote:Op donderdag 22 december 2011 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt. Wij zijn dertigers met een koopwoning gekocht op hét toppunt van de huizenprijzen. Zitten in een maisonette, willen eigenlijk naar een koopwoning, maar ja maar ja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |