abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:14:23 #226
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106460679
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:06 schreef Razer het volgende:

[..]

Iemand misschien, voorbeeldje gevonden van een zelfde loonstrook als de mijne:
http://www.salarishuys.nl/web/files/6591_voorbeeld-loonstrook.pdf
HEFF.PL.LOON
LB/PR Volksvz
Arbeidskort.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_106461203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

HEFF.PL.LOON
LB/PR Volksvz
Arbeidskort.
Bedankt! Het valt weer mee dit jaar ;)
pi_106523213
Fiscaal recht student volgt dit even!
pi_106577076
Deze vraag is vast eerder gesteld. Ik heb al gegoocheld maar ik kan het juiste antwoord niet vinden. Welk loon moet ik invullen, brutoloon of fiscaal loon?
  zondag 8 januari 2012 @ 21:38:04 #230
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106578965
Welk loon denk je dat de "fiscus" in is geïnteresseerd? Hopelijk weet je het nu ook weer voor de komende jaren.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:20:57 #231
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106581743
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:08 schreef formosus het volgende:
Deze vraag is vast eerder gesteld. Ik heb al gegoocheld maar ik kan het juiste antwoord niet vinden. Welk loon moet ik invullen, brutoloon of fiscaal loon?
Volgens mij is het al minstens drie keer in dit topic gevraagd,...
Blijkbaar moet het als FAQ in de OP worden opgenomen. (Al is de kans ook klein dat die wel gelezen wordt,...)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:29:47 #232
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_106582295
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:08 schreef formosus het volgende:
Deze vraag is vast eerder gesteld. Ik heb al gegoocheld maar ik kan het juiste antwoord niet vinden. Welk loon moet ik invullen, brutoloon of fiscaal loon?
Het antwoord staat ook gewoon 5 posts boven die van jou.

Maar dit is misschien wel iets voor in de OP.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_106589341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:00 schreef samara het volgende:

[..]

Misschien een beetje offtopic maar is jouw hypotheek dan om en nabij de ¤ 250K?
Ja klopt, 240k, waarom?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_106610344
@mcintosh
Ach een beetje nieuwsgierigheid :@ , vind je toch niet erg?
Ik betaal ook dezelfde maandelijkse lasten en hypotheek is om en nabij de 250K.
pi_106612394
Hoe moet ik mijn aftrekpost studiekosten invullen? Vanaf januari tot en met juli had ik recht op studiefinanciering (dwz: nullening met reisproduct). In augustus passeerde ik de bijverdiengrens, dus vanaf augustus studeerde ik zonder recht op studiefinanciering.

Voor januari t/m juli vul ik dus in de aangifte in bij studie met stufi in 2011; dit deel wordt berekend aan de hand van normbedragen. Maar wat doe ik met de andere helft van het jaar? Bij studie zonder studiefinanciering Omschrijving collegegeld en dan collegegeld 2011-2012 / 12 * 5 maanden invullen? Of is dat te logisch? :P
pi_106612614
Mag je hier ook vragen posten over wijzigingen in je voorlopige aanslag 2012?
pi_106614590
Ik en mijn vriendin hebben eind 2011 een nieuwebouw huis gekocht en getekend. Ikzelf bezit al een woning waarvoor ik maandelijks een teruggave krijg.

Nu willen we voor ons nieuwbouw woning ook de maandelijkse teruggave terug krijgen. We hebben een samenleving contract welk ingaat bij het verkijgen van de sleutel. Dus we zijn nog geen fiscaal partner. Nu heb ik al gezien dat we woning moeten opvoeren bij de persoon die het meest verdiend (hoogste belasting schijf)

Nu heb ik even enkele vragen of het invullen van de voorlopige teruggave. Kloppen de volgende zaken:

• Tbv ons nieuwbouw woining vul ik bij 'eigenwoning forfait in bijzondere situaties' de waarde 0

• Bij de aftrekbare rente vul ik de rente in die we gaan betalen voor de nieuwbouw woning. Maar ja dat is dus lastig omdat deze steeds zal stijgen gedurende het jaar. De rente die we betalen als het huis is opgeleverd is 1200 euro. Ik dacht dus aan een gemiddelde van 600. Dus wilde ik naast de rente van mijn eigen woning een bedrag van 7200 opnemen? Is dit verstandig om dit bedrag op te voeren?

• Moet ik nog ergens opgeven dat ik voor 2012 al geld terug krijg van mijn eigen woning. Net zolas ik eigenlijk doe als de normalen aangifte over 2012. Daar geef ik ook aan dat ik een woning heb en welke rente ik heb betaald voor de hypotheek. In de aangifte geef ik ook aan welk bedrag ik heb terug gekregen in dat jaar. Hierdoor voorkom ik dat ik het geld nogmaals krijg. Moet ik voor deze voorlopige teruggave 2012 dit ook doen? Zo ja waar moet ik dit invullen?
  maandag 9 januari 2012 @ 20:25:20 #238
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106615170
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:40 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe moet ik mijn aftrekpost studiekosten invullen? Vanaf januari tot en met juli had ik recht op studiefinanciering (dwz: nullening met reisproduct). In augustus passeerde ik de bijverdiengrens, dus vanaf augustus studeerde ik zonder recht op studiefinanciering.

Voor januari t/m juli vul ik dus in de aangifte in bij studie met stufi in 2011; dit deel wordt berekend aan de hand van normbedragen. Maar wat doe ik met de andere helft van het jaar? Bij studie zonder studiefinanciering Omschrijving collegegeld en dan collegegeld 2011-2012 / 12 * 5 maanden invullen? Of is dat te logisch? :P
Klinkt wel erg logisch,... Het zou maar zo eens kunnen kloppen. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:25:47 #239
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106615197
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:43 schreef knack het volgende:
Mag je hier ook vragen posten over wijzigingen in je voorlopige aanslag 2012?
Dat kan. Of je maakt een nieuw topic. Jouw keuze. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:31:45 #240
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_106615516
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:15 schreef knack het volgende:
Ik en mijn vriendin hebben eind 2011 een nieuwebouw huis gekocht en getekend. Ikzelf bezit al een woning waarvoor ik maandelijks een teruggave krijg.

Nu willen we voor ons nieuwbouw woning ook de maandelijkse teruggave terug krijgen. We hebben een samenleving contract welk ingaat bij het verkijgen van de sleutel. Dus we zijn nog geen fiscaal partner. Nu heb ik al gezien dat we woning moeten opvoeren bij de persoon die het meest verdiend (hoogste belasting schijf)
Zolang je geen fiscaal partner bent, moet je het eigendom opvoeren naar rato van de eigendomsverhouding. En de schuld (en bijbehorende rente) voer je eveneens op naar rato van de verhouding.
Pas als je fiscaal partner bent, kan (mag) je schuiven met de gezamenlijke post.
quote:
Nu heb ik even enkele vragen of het invullen van de voorlopige teruggave. Kloppen de volgende zaken:

• Tbv ons nieuwbouw woining vul ik bij 'eigenwoning forfait in bijzondere situaties' de waarde 0
Zolang het nog niet je hoofdverblijf is, ja.
quote:
• Bij de aftrekbare rente vul ik de rente in die we gaan betalen voor de nieuwbouw woning. Maar ja dat is dus lastig omdat deze steeds zal stijgen gedurende het jaar. De rente die we betalen als het huis is opgeleverd is 1200 euro. Ik dacht dus aan een gemiddelde van 600. Dus wilde ik naast de rente van mijn eigen woning een bedrag van 7200 opnemen? Is dit verstandig om dit bedrag op te voeren?
Het is een schatting. Als deze reëel is, is het verstandig om dit bedrag op te voeren. Wil je een voorzichtige schatting gebruiken dan maak je hier iets minder van.
quote:
• Moet ik nog ergens opgeven dat ik voor 2012 al geld terug krijg van mijn eigen woning. Net zolas ik eigenlijk doe als de normalen aangifte over 2012. Daar geef ik ook aan dat ik een woning heb en welke rente ik heb betaald voor de hypotheek. In de aangifte geef ik ook aan welk bedrag ik heb terug gekregen in dat jaar. Hierdoor voorkom ik dat ik het geld nogmaals krijg. Moet ik voor deze voorlopige teruggave 2012 dit ook doen? Zo ja waar moet ik dit invullen?
Het eigenwoningforfait en de rente van je eigen woning kun je gewoon bij de nieuwe woning optellen. Het is natuurlijk alleen de vraag hoe lang je de woning nog hebt. Als je in de loop van 2012 de woning verkoopt, kun je altijd nog een wijziging van je voorlopige aanslag doorgeven. En uiteindelijk wordt alles natuurlijk afgerekend in je aangifte van 2012.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_106616052
Hallo iedereen, ik heb een vraag over persoonsgebonden aftrekposten. De situatie:

2009 - gestudeerd en vanaf september geen recht meer op stufie. Geen belastingaangifte gedaan.
2010 - gestudeerd (geen recht op stufie meer), stage-inkomen gehad en daarvoor belastingaangifte gedaan. Verzamelinkomen ¤ 2.300.
2011 - Full time aan het werk en dus nu belastingaangifte aan het doen.

Nu zie ik twee dingen:
- Je kan studiekosten die buiten je recht op stufie vallen aftrekken, hiervoor zijn normbedragen vastgesteld. (http://www.belastingdienst.nl/download/3028.html)
- Je mag persoonsgebonden aftrekposten uit voorgaande jaren meenemen naar dit jaar. (http://www.belastingdiens(...)aftrekposten-25.html)

Is dit voor mij van toepassing? Ik heb over 2009 en 2010 dus volgens mij deze aftrekposten (X maanden keer het normbedrag) over, maar dit nergens 'vastgelegd' bij de belastingdienst.

Als dit inderdaad van toepassing is (dus ik mag deze kosten nu over 2011 alsnog aftrekken, hoe geef ik dat dan aan in mijn aangifte?

THNX. :)
pi_106616469
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:40 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe moet ik mijn aftrekpost studiekosten invullen? Vanaf januari tot en met juli had ik recht op studiefinanciering (dwz: nullening met reisproduct). In augustus passeerde ik de bijverdiengrens, dus vanaf augustus studeerde ik zonder recht op studiefinanciering.

Voor januari t/m juli vul ik dus in de aangifte in bij studie met stufi in 2011; dit deel wordt berekend aan de hand van normbedragen. Maar wat doe ik met de andere helft van het jaar? Bij studie zonder studiefinanciering Omschrijving collegegeld en dan collegegeld 2011-2012 / 12 * 5 maanden invullen? Of is dat te logisch? :P
Het passeren van de bijverdiengrens doet er niet toe. De vraag is of je vanaf augustus nog kon lenen bij de IBG, ondanks het passeren van de bijverdiengrens (dat kan namelijk altijd_.
pi_106616536
quote:
5s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:40 schreef carfreak2011 het volgende:
Hallo iedereen, ik heb een vraag over persoonsgebonden aftrekposten. De situatie:

2009 - gestudeerd en vanaf september geen recht meer op stufie. Geen belastingaangifte gedaan.
2010 - gestudeerd (geen recht op stufie meer), stage-inkomen gehad en daarvoor belastingaangifte gedaan. Verzamelinkomen ¤ 2.300.
2011 - Full time aan het werk en dus nu belastingaangifte aan het doen.

Nu zie ik twee dingen:
- Je kan studiekosten die buiten je recht op stufie vallen aftrekken, hiervoor zijn normbedragen vastgesteld. (http://www.belastingdienst.nl/download/3028.html)
- Je mag persoonsgebonden aftrekposten uit voorgaande jaren meenemen naar dit jaar. (http://www.belastingdiens(...)aftrekposten-25.html)

Is dit voor mij van toepassing? Ik heb over 2009 en 2010 dus volgens mij deze aftrekposten (X maanden keer het normbedrag) over, maar dit nergens 'vastgelegd' bij de belastingdienst.

Als dit inderdaad van toepassing is (dus ik mag deze kosten nu over 2011 alsnog aftrekken, hoe geef ik dat dan aan in mijn aangifte?

THNX. :)
Je kunt het restant van de persoonsgebonden aftrek inderdaad meenemen, maar dan moet je wel een restant hebben. Als je de vorige jaren niets hebt aangegeven, heb je ook geen restant.

Denk je dat je er alsnog recht op hebt? Dien, indien nog mogelijk, bezwaar is tegen je IB 2009 / 2010 of vraag een ambtshalve vermindering aan.
pi_106618084
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het passeren van de bijverdiengrens doet er niet toe. De vraag is of je vanaf augustus nog kon lenen bij de IBG, ondanks het passeren van de bijverdiengrens (dat kan namelijk altijd_.
Ooh, ok. Dat komt dan goed uit :) De toelichting van de BD had wel iets duidelijker kunnen zijn op dit punt, die spreekt alleen over stufi óf nullening + reisproduct.
pi_106620487
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:15 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ooh, ok. Dat komt dan goed uit :) De toelichting van de BD had wel iets duidelijker kunnen zijn op dit punt, die spreekt alleen over stufi óf nullening + reisproduct.
Het kunnen bijlenen valt ook onder de noemer 'studiefinanciering'.
pi_106621536
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het kunnen bijlenen valt ook onder de noemer 'studiefinanciering'.
Ok, thanks :)
pi_106631974
Kort vraagje, mijn vriendin staat in mijn pensioenoverzicht weergegeven als partner. Echter, je bent voor je pensioen volgens de regels van Centraal Beheer pas partner als je tenminste een half jaar samenwoont met samenlevingscontract (notarieel) of tenminste 5 jaar zonder.

Op alle andere richtlijnen van de belastingdienst aangaande toeslagpartners zijn wie dit niet. Ik neem dan aan ook voor het pensioen niet en we dus geen toeslagpartners zijn?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_106632036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Kort vraagje, mijn vriendin staat in mijn pensioenoverzicht weergegeven als partner. Echter, je bent voor je pensioen volgens de regels van Centraal Beheer pas partner als je tenminste een half jaar samenwoont met samenlevingscontract (notarieel) of tenminste 5 jaar zonder.

Op alle andere richtlijnen van de belastingdienst aangaande toeslagpartners zijn wie dit niet. Ik neem dan aan ook voor het pensioen niet en we dus geen toeslagpartners zijn?
Uhm, ik snap eerlijk gezegd je vraag niet echt.
pi_106632102
Ik wil weten of mijn partner en ik toeslagpartners zijn voor de BD (toeslagen en inkomstenbelasting). Wij voldoen daar niet aan op één regel na, zij staat in mijn pensioen genoemd als partner. Normaliter zou dat reden zijn om als toeslagpartner aangemerkt te worden maaarrr....

In mijn pensioenoverzicht staat dat je pas als partner aangemerkt kan worden als je tenminste een half jaar samenwoont met samenlevingscontract (notarieel) of tenminste 5 jaar zonder.
Wij voldoen aan geen van beide pensioeneisen. Betekent dat automatisch dat wij dus geen toeslagpartner zijn?
Hoor ik die Griekse melodie...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 09:17:34 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106632120
Bedoel je niet fiscaal partner?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')