Het maakt niet uit of hij wel of niet of wel of niet of dit of datquote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe weet je dat?
Moet je in een dergelijke situatie niet als 'slachtoffer' het zekere voor het onzekere nemen? Wat als hij nog een mes had getrokken? In theorie had er nog van alles kunnen gebeuren.
Dat kan een argument zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of hij wel of niet of wel of niet of dit of datPunt is gewoon dat als je in je rug aangevallen wordt, je je gewoon op deze manier mag verdedigen.
Flapdrol.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik was er net mee bezig om een casus op te lossen waar noodweer in voorkwam
Nee.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef vandermar het volgende:
[..]
Zou die supporter dan niet opstaan en weer losgaan?
Ja. Die kans is aanwezig. Zeker als iemand onder invloed isl.quote:
Nee. Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of hij wel of niet of wel of niet of dit of datPunt is gewoon dat als je in je rug aangevallen wordt, je je gewoon op deze manier mag verdedigen.
Dan heb je noodweer exces niet begrepen. De wettekst is:quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee. Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.
Overschrijding van de noodzakelijke verdediging wil zeggen meer dan dat er nodig is. Bijvoorbeeld natrappen als je aanvaller al op de grond ligt.quote:Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt
Als hij op de grond ligt? Met stewards om je heen?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef Muto het volgende:
[..]
Ja. Die kans is aanwezig. Zeker als iemand onder invloed isl.
Gewoon correct volgens de wet hoorquote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Flapdrol.Dus je studeert rechten en je houdt er zo'n opvatting op na.
Je kunt beter nu gewoon stoppen en een andere studie kiezen.
Hij werd niet tegengehouden hoor. Hij geeft hem twee schoppen en realiseert zich daarna wat er gebeurt en houdt zich dan in.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:08 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij werd tegengehouden![]()
Als ze niks deden was die gast echt dood geweest.
Die waren er nog niet...quote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als hij op de grond ligt? Met stewards om je heen?
Toch zal hij wel worden aangeklaagd voor mishandeling.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:07 schreef Muto het volgende:
En Esteban stopt na twee keer schoppen.
Dit. Toen was de adrenalineschok grotendeels voorbij denk ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hij werd niet tegengehouden hoor. Hij geeft hem twee schoppen en realiseert zich daarna wat er gebeurt en houdt zich dan in.
Beetje domme post, weet niet of ik er op moet ingaan. Er is natuurlijk geen verschil tussen jezelf verdedigen en iemand onnodig mishandelen, pak zaagsel.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef S0nic het volgende:
[..]
Als iemand jou aanvalt vanuit het niets dan zou jij zeker ook gewoon blijven staan en niks terugdoen?
Waarom denk je dit? Je zegt het alsof het vanzelfsprekend is.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Toch zal hij wel worden aangeklaagd voor mishandeling.
Ik wil degene die mijn fiets heeft gejat ook wel een klap verkopen. Wil niet zeggen dat het daarmee ook mag.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef johannes_vermeer het volgende:
Je kan wel lullen tot je een ons weegt, maar ik weet zeker dat als iemand jou uit het niets aanvalt in de rug, dat je die gozer daarna ook kapot wil trappen als niemand je tegen houdt.
QFT. En aangezien het hier niet gaat om buitensporige mishandeling is het gewoon een redelijke reactie.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef johannes_vermeer het volgende:
Je kan wel lullen tot je een ons weegt, maar ik weet zeker dat als iemand jou uit het niets aanvalt in de rug, dat je die gozer daarna ook kapot wil trappen als niemand je tegen houdt.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef johannes_vermeer het volgende:
Alleen ajacieden praten die kaart goedquote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef Biogarde het volgende:
Als men mij zo zou aanvallen, dan zie ik ook zwart en ga ik net zo lang door tot je ligt te snurken. Hoe sneu ook voor degene op de grond.
Turn Based toch?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Want jij doet omstebeurt als iemand je aanvalt? Hij 1x schoppen en dan jij 1x? Dan hij weer?
Ja, hij had moeten wachten totdat hij weer geschopt werdquote:Op woensdag 21 december 2011 22:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Want jij doet omstebeurt als iemand je aanvalt? Hij 1x schoppen en dan jij 1x? Dan hij weer?
Dat duurde een half uur jaquote:
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Je kan lullen wat je wil. Maar dat die man zomaar in zijn eentje op Esteban af kan rennen.... faal in de AZ verdediging imo
Stel dat jij het was, ach de rest kun je zelf wel invullen hequote:Op woensdag 21 december 2011 22:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Stel die gast had een chemische bom bij zich. Dan had het niet uitgemaakt of hij had geschopt of niet
Het is geen bitchfight schatquote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, hij had moeten wachten totdat hij weer geschopt werd
Ja, en ik ben het niet met die andere eens, zoals ik aangaf.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Er had in die tijd een hoop kunnen gebeuren. (Hadden anderen dat net ook niet gezegd?)
Correct. En de beelden zijn vrij duidelijk wat dat betreft.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee. Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Je kan lullen wat je wil. Maar dat die man zomaar in zijn eentje op Esteban af kan rennen.... faal in de AZ verdediging imo
Tegengehouden? Hij stopte uit zichzelf toen de steward er was....quote:Op woensdag 21 december 2011 22:08 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij werd tegengehouden![]()
Als ze niks deden was die gast echt dood geweest.
Doe niet zo kortzichtig joh.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Rickazio het volgende:
[..]
[..]
Alleen ajacieden praten die kaart goed
Dit is Nederland.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom denk je dit? Je zegt het alsof het vanzelfsprekend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |