Je tikt vaak rare dingen in op Fok, maar dit slaat wel allesquote:Op woensdag 21 december 2011 18:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
China heeft helemaal niet genoeg mensen, de langdurige één kind politiek gaat daar binnenkort voor een demografische ramp zorgen.
Dit zegt natuurlijk ook niks. Je moet de leeftijdsverdeling van de bevolking kennen, en dus naar een bevolkingspiramide zoeken.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
Je tikt vaak rare dingen in op Fok, maar dit slaat wel alles
http://www.google.nl/publ(...)=country&hl=nl&dl=nl
Een groeiende bevolking is een jonge populatie, als je de aanwas van de laatste 30 jaar neemt, dan is de bevolking in China en India verdubbelt met ruim 1.000.000.000 mensen erbijquote:Op woensdag 21 december 2011 19:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dit zegt natuurlijk ook niks. Je moet de leeftijdsverdeling van de bevolking kennen, en dus naar een bevolkingspiramide zoeken.
quote:wo 21 dec 2011, 19:10
'Portugese doelen wellicht versoepelen'
LISSABON (AFN) - De doelstellingen voor de bezuinigingen in Portugal moeten wellicht worden versoepeld als de economische omstandigheden in Europa verder verslechteren.
Dat zei de leider van de Portugese IMF-delegatie, Poul Thomsen, woensdag.
,,Als een sterke verslechtering van de omstandigheden de groei van de Portugese economie raakt, dan kun je niet zomaar zeggen dat er nog meer bezuinigingen nodig zijn om de doelen te halen'', zei Thomsen. Hij voegde eraan toe dat hij ervan overtuigd is dat Portugal geen nieuwe noodkredieten nodig heeft om de huidige crisis te doorstaan.
Portugal kreeg eerder dit jaar 78 miljard euro aan noodleningen toegezegd door Europa en het IMF. Die moeten het land helpen de economie te hervormen, zodat het vanaf 2013 weer tegen een betaalbare rente geld kan lenen op de internationale financiële markten.
De groei van de bevolking van China is één van de laagste ter wereld, de bevolking veroudert er snel en er is ook nog een groot vrouwen tekort omdat er door de strenge geboorten politiek veel ouders kiezen voor abortus als een vrouw in verwachting blijkt te zijn van een dochter.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dit zegt natuurlijk ook niks. Je moet de leeftijdsverdeling van de bevolking kennen, en dus naar een bevolkingspiramide zoeken.
Gemiddeld is de Chinese bevolking met 100% gegroeid de laatste 30 jaarquote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
De groei van de bevolking van China is één van de laagste ter wereld, de bevolking veroudert er snel en er is ook nog een groot vrouwen tekort omdat er door de strenge geboorten politiek veel ouders kiezen voor abortus als een vrouw in verwachting blijkt te zijn van een dochter.
Als de huidige tendens voortzet begint de bevolking van China over een jaar of 30 te krimpen. Gemiddeld is de Chinese bevolking verhoudingsgewijs oud, met relatief weinig jonge kinderen.
De beroepsbevolking onder de 65 jaar krimpt al vanaf 2015.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:21 schreef HiZ het volgende:
Als de huidige tendens voortzet begint de bevolking van China over een jaar of 30 te krimpen. Gemiddeld is de Chinese bevolking verhoudingsgewijs oud, met relatief weinig jonge kinderen.
Oh, ik dacht 2020. Maar goed, het precieze jaar is minder belangrijk. Als het feest daar begint verdampt de spaarquote daar ook als sneeuw voor de zon. En dan vraag ik me af wie de VS verder gaat financieren.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
De beroepsbevolking onder de 65 jaar krimpt al vanaf 2015.
maar goed, ze hebben daar geen AOW dus voor de kosten zal t niet uitmaken, die oudjes komen dan inwonen en kunnen nog wat thuiswerk doenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
De beroepsbevolking onder de 65 jaar krimpt al vanaf 2015.
quote:Poverty and the Elderly in China
In the cities some retirees and pensioners get by on so little they subsist off cabbage and turnips and do not watch television or turn on the heat in their apartments because they can't afford the utility bills.
Already China is facing a situation in the countryside in which low-skilled peasants are forced to support themselves doing physical labor such as demanding field work as old age and disability set in.
There are alarmingly high suicides rates among the elderly, caused by loneliness or unwillingness to stick their families with large medical bills.
Suicide and Other Serious Problems Among the Elderly in China
Concerns about how to care for Chinas older people are growing as the nations population rapidly gets older, wealthier and more urbanized, Sharon Lafraniere wrote in the New York Times. Half of those over the age of 60 suffer from chronic illness and about 3 in 10 suffer from depression or other mental disorders, the group said. [Source: Sharon Lafraniere, New York Times, January 29, 2011]
En dat wordt dus alleen nog maar erger. Ofwel de staat of de kinderen moeten stevig gaan graven in hun spaarpotje om deze mensen alleen maar in leven te houden.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:17 schreef Goofjansen het volgende:
Ouderen hebben geen pensioen en leven vaak van restjes kool en giften
http://factsanddetails.co(...)&catid=4&subcatid=21
[..]
quote:do 22 dec 2011, 16:15
Sterke groei Zuid-Europeanen in Duitsland
BERLIJN - Het aantal Spanjaarden en Grieken dat naar Duitsland gaat om daar werk te zoeken, is in de eerste helft van dit jaar sterk gestegen.
Dat blijkt uit cijfers van het Duitse bureau voor de statistiek. Het aantal migranten uit Spanje nam met 49 procent toe.
Uit Griekenland kwamen zelfs 84 procent meer mensen naar Duitsland.
In totaal kwamen in de eerste helft van dit jaar 67.000 meer buitenlanders naar Duitsland dan in dezelfde periode van 2010.
Beide Zuid-Europese landen zijn door onder meer de eurocrisis in grote economische problemen geraakt. In Spanje is de werkloosheid tot 20 procent van de beroepsbevolking gestegen en in Griekenland tot 17,7 procent.
Aangezien arbeidsmobiliteit nou juist is waar een sterk te kort aan is in Europa lijkt me dit geen ernstige ontwikkeling.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:26 schreef Goofjansen het volgende:
De grote krimp is begonnen en weg zijn de hoogopgeleide werkwilligen
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
[..]
Kan wel zijn, maar waar moeten onze ''eigen'' hoog opgeleiden heen dan? Ik vermoed dat een gemiddelde hoog opgeleidde griek voor een stuk minder werkt als die van ''ons.'' Zelfde verhaal als met de goedkope krachten uit het oostblok, in principe.quote:Op donderdag 22 december 2011 19:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Aangezien arbeidsmobiliteit nou juist is waar een sterk te kort aan is in Europa lijkt me dit geen ernstige ontwikkeling.
Daar ben ik ook niet bang voor hoor, ik weet best dat deze expats graag aan de slag willen, ik denk alleen dat ze het voor een stuk minder salaris doen,quote:Op donderdag 22 december 2011 19:35 schreef HiZ het volgende:
Er is meestal weinig mis met de werklust van mensen die bereid zijn om in een ander land te gaan werken. Je moet uitkeringstoerisme niet verwarren met arbeidsmigratie.
quote:Op donderdag 22 december 2011 10:17 schreef Goofjansen het volgende:
Ouderen hebben geen pensioen en leven vaak van restjes kool en giften
http://factsanddetails.co(...)&catid=4&subcatid=21
[..]
'quote:Op donderdag 22 december 2011 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet bang voor hoor, ik weet best dat deze expats graag aan de slag willen, ik denk alleen dat ze het voor een stuk minder salaris doen,
De meest Polen in Nederland werken hard en zijn absoluut geen profiteurs. De kritiek altijd vind ik sterk overdreven.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:56 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind het best jammer dat je als Nederlander niet op dezelfde manier zoals de Polen hier op 1000 km van huis veel meer dan thuis kan verdienen. Zonder gezin had ik het best zien zitten om zo een paar jaar te buffelen. Overigens wordt er altijd neerbuigend over 'Polenhotel' gedaan, maar ik heb er zijdelings mee te maken gehad en ik moet zeggen dat het me ondanks alles daar best gezellig leek. Leuker dan een westerse consultant die ergens alleen op z'n 'luxe' hotelkamer zit.
Geen slecht plan.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De meest Polen in Nederland werken hard en zijn absoluut geen profiteurs. De kritiek altijd vind ik sterk overdreven.
Maar je kunt zelf ook je geld verdienen in een 'hoge-lonen land' en het uitgeven in een 'lage-lonen land'. Namelijk werken in Nederland en daarna verhuizen naar Polen!
meeste oudje willen juist een huisje aan de strand en zon. Alleen is die duur.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:19 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Geen slecht plan.
Zo kunnen we ook onze ouderen 'exporteren' naar goedkope landen waar de zorg nog betaalbaar is. Dan is de vergrijzing probleem ook opgelost.
Griekenland, Spanje, Suriname, Thailand b.v. kunnen ook. Griekenland en Spanje kampen toch met een hoge werkeloosheid, hebben die mensen ook weer een job.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
meeste oudje willen juist een huisje aan de strand en zon. Alleen is die duur.
Bovendien polen is ook ver weg.
Stel je ervoor dat je ouders in krakow woont en je moet paar keren gaan bezoeken.
In rusland is het gemiddelde salaris ook maximaal 1000 euro en vaak de helft en geen AOW hoorquote:Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Griekenland, Spanje, Suriname, Thailand b.v. kunnen ook. Griekenland en Spanje kampen toch met een hoge werkeloosheid, hebben die mensen ook weer een job.
Bezoeken gaat dan inderdaad lastig, gelukkig is er nog internet. Af en toe sparen voor een ticket is ook te doen, plak je er gelijk een vakantie aan vast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |