http://www.signalsoft.nl/software/trdl/index.phpquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
Hoewel niet realistisch is er ook nog http://sts.js-home.org/stellwerksim/anlagen.phpquote:Op zaterdag 24 december 2011 23:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik zoek voor de garp een simulatie spelletje. treindienstleider spelletje. Tig topics geleden las ik hier ergens iets over zoeeen spelletje over een deel van het britse railnet of zo. kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand tips?
Oh leukquote:Op zondag 25 december 2011 00:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is een nieuw stationsnaambord in Nederland dat je nog niet op de foto hebt
Is vanaf 6/7 januari te zien
Leuk als je vergeten bent om in te checkenquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100
Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
Ik hoop dat ze dit ook eens gaan handhaven in de bus. En dan heb ik het over het rookgedrag van de chauffeurs hier in de stadquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Nieuwe boetebedragen: Openbaar vervoer
Zonder kaartje in het openbaar vervoer
Het boetebedrag wordt: ¤85
Zonder kaartje en geen identificatiebewijs
Het boetebedrag wordt: ¤100
Roken in het openbaar vervoer of op het station, waar dit verboden is
Het boetebedrag wordt: ¤70
Als reiziger dronken of onder invloed van verdovende middelen zijn
Het boetebedrag wordt: ¤70
Ja ik zag op Stationsweb dat er ook in 2009 al discussie over was. Naja, gaarheidquote:Op maandag 26 december 2011 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
het schijnt er al langer in te staan: http://www.mobypicture.com/user/San87/view/5635524
iemand kwam in 2009 al met hetzelfde
in ieder geval kan er geen reisadvies worden gevondenquote:Op maandag 26 december 2011 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik zag op Stationsweb dat er ook in 2009 al discussie over was. Naja, gaarheid
Dat was een soort van centraal busstation ten tijde van de grote spoorstremming agv werkzaamheden op en rond Deventer. Er reden pendelbussen vanuit alle richtingen naar Deventer en men kon op busstation De Scheg overstappen. Omdat het nogal tijd kost om het CS van Deventer te bereiken via de weg werd er gekozen voor deze locatie.quote:Op maandag 26 december 2011 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nu weer? Sportcentrum De Scheg ligt zegge en schrijve 18 centimeter vanaf station Deventer Colmschate. Is er een hernoeming op komst of wat?
Daarop reageerde de NS:quote:3.5 Aangepaste spitstijd voor het meenemen van de fiets
Het oprekken van de spitstijden betekent een verdere beperking van de toch al magere mogelijkheden om fietsen mee te nemen in de trein. Wij pleiten er daarom voor de bestaande spitstijden voor het fietsvervoer te handhaven bij eventuele invoering van een avondspits voor treinreizigers.
quote:In uw advies pleit u ervoor om de bestaande spitstijden voor het fietsvervoer te handhaven. Wij zien geen bezwaar om de huidige spitstijden voor fietsvervoer te handhaven. Dit betekent dat reizigers geen fiets in de trein mogen meenemen op werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur. Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen en in de zomermaanden juli en augustus.
ja, volgende ronde weer dusquote:Op maandag 26 december 2011 18:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee hoor die krengen zijn tegenwoordig ook doordeweeks geldig na 9u.
Ik heb ze nog even teruggezocht, alle foto's staan er nogquote:Op maandag 26 december 2011 23:20 schreef bork het volgende:
Altijd nice die jaaroverzichten van Fles
Degene die nu weer in dienst is had de minste schade, en was het achterste stel. De voorste heeft meer schade, maar inderdaad minder als op Somda (quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
De schade aan de lintjes die geraakt werden door een schommelboot blijkt mee te vallen. Een van beide stellen rijdt al weer rond en de andere zal naar verwachting ergens in het voorjaar weer rondkarren.
Twee meter achter die toendra begint de golfbaan van Leeuwardenquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die derde is wel tof, met echt helemaal niks erop. Kan net zo goed een toendra van de Amtrak zijn of zo
Waar je heel ver weg bomen ziet, begint inderdaad de golfbaan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die derde is wel tof, met echt helemaal niks erop. Kan net zo goed een toendra van de Amtrak zijn of zo
Dat is de plek waar we één keer per jaar een Aanwijzing Stop voor afgeven. Dan moet Sinterklaas namelijk de trein uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag was ik in de buurt van Tytsjerk (langs de spoorlijn tussen Leeuwarden Cammingaburen - Hurdegaryp), en enkele plaatjes geschoten.
Te Groene Ster (overweg Alddiel):
[ link | afbeelding ]
Arriva D-GTW 2/8
Ha. Ha.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
beetje dit idee: http://www.dumpert.nl/med(...)elhoofd_v_d_dag.html
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen maar eens WEL de baan op.. Wat ik vandaag ook al van plan was trouwens.
Okequote:Op dinsdag 27 december 2011 17:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is de plek waar we één keer per jaar een Aanwijzing Stop voor afgeven. Dan moet Sinterklaas namelijk de trein uit.
Wat voor ticket heb je? Welke treinen ben je van plan te nemen? En wat is het probleem?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:06 schreef RoW_0 het volgende:
Dag mensen,
Kan ik hier een vraag stellen over NS hispeed tickets? Of is dat hier niet de bedoeling?
Jullie hebben dit al wel 100x gehoord vermoed ik. Er staan namelijk geen tijdstip op mijn ticket. Ik vroeg me af hoe dat precies zat
Want als je zogenaamd een uur later zou gaan betaalde je ook 100 euro meer.
Dat was geen feest!quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen maar eens WEL de baan op.. Wat ik vandaag ook al van plan was trouwens.
- E-ticket NS-hispeed tickets.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor ticket heb je? Welke treinen ben je van plan te nemen? En wat is het probleem?
Met de verbinding Roosendaal - Brussel mag je elke trein nemen ja.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:12 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
- E-ticket NS-hispeed tickets.
- Geen idee welke treinen dat zijn. Het zijn gewoon de goedkoopste.
- Probleem is: Hoelaat moet ik nu instappen? Dat zou toch normaal op mijn ticket moeten staan?
Ik ga van (Arnhem -> ) Roosendaal naar Brussel Centraal en weer terug.
Dat kan kloppen inderdaad, want daar zag ik dat ik 3 keer moet overstappen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Met de verbinding Roosendaal - Brussel mag je elke trein nemen ja.
Die verbinding van 100 euro duurder zal wel via Rotterdam zijn geweest, met de Thalys. Of zoiets.
De stoptrein mag ook gewoon mocht de ic niet rijden, anders sta je een uur in de kou in Roosendaal. Vaak genoeg gehad vorige winter.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja, je mag zelf bepalen hoe laat je gaat, als je maar de trein tussen Roosendaal en Brussel neemt (volgens mij de Benelux-trein)..
Dat kwam doordat er een aanrijding met persoon was bij de Spoorstraat in Prinsenbeek (niet die in Breda...). Hierdoor was al het treinverkeer gestremd..quote:Op woensdag 28 december 2011 09:27 schreef bork het volgende:
27 december, volgens de ns website zou vanaf 10.41 de Fyra weer naar Breda rijden vanaf schiphol omdat wij een fyra toeslag kaartje hadden en naar Breda moesten, besluiten wij vanaf Utrecht naar Breda via Schiphol te reizen.
Om 10.30 te Schiphol, bericht geen Fyra, reizen via Den Haag. Te Den Haag krijgen we in de trein naar Venlo te horen, deze trein rijdt vandaag niet. Vandaag rijden er geen treinen meer via Dordrecht naar Breda!!!!!! Dus terug naar Utrecht dan maar weer, fijn bedankt NS, en geld voor die toeslagkaartje krijgen we ook niet.![]()
![]()
Dit is overigens de derde poging op drie die gestrand is om op een van te voren bepaald tijdstip (met ov-planners) vanuit Utrecht Overvecht om op Breda CS te komen.![]()
![]()
ja, daar was ik van op de hoogte, ik lees de storingenpagina namelijk, zie het verhaalquote:Op woensdag 28 december 2011 10:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat kwam doordat er een aanrijding met persoon was bij de Spoorstraat in Prinsenbeek (niet die in Breda...). Hierdoor was al het treinverkeer gestremd..
planmatigquote:Op woensdag 28 december 2011 08:43 schreef Bitlord het volgende:
Wow, 14 bakken VIRM in de noordoost, wat veel voor in de kerstvakantie.
Ik las niet helemaal goedquote:Op woensdag 28 december 2011 10:31 schreef bork het volgende:
[..]
ja, daar was ik van op de hoogte, ik lees de storingenpagina namelijk, zie het verhaal
Het gaat om het vervolg Greavy.
5x faal
1. fout reisadvies NS-storingen
2. fout reisadvies schiphol
3. in Den Haag de trein uitgebonjourd worden
4. melden dat er die dag geen treinen meer naar Breda rijden
5. dat je naar je geld kunt fluiten
quote:Warning: simplexml_load_file(http://178.21.117.117/ns/vertrektijden.xml?from=deventer) [function.simplexml-load-file]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 24
Warning: simplexml_load_file() [function.simplexml-load-file]: I/O warning : failed to load external entity "http://178.21.117.117/ns/vertrektijden.xml?from=deventer" in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 24
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/dennis/domains/actuelevertrektijden.nl/public_html/v2/station1.php on line 26
00:00 Geen informatie beschikbaar Geen info beschikbaar
Haha, De RE naar Groningen hehe De RB stopt overal volgens die websitequote:Op woensdag 28 december 2011 13:56 schreef dennistd het volgende:
Het is niet helemaal dood: de api doet het wel gewoon.
En dat moet grappig zijn? Site werkt nu wel weer, eerdaags weer terugzetten naar t oude script.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:37 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Haha, De RE naar Groningen hehe De RB stopt overal volgens die website
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
En dat moet grappig zijn? Site werkt nu wel weer, eerdaags weer terugzetten naar t oude script.
zitten alle kabels op hun plaats? checkquote:
quote:Op woensdag 28 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stofzuigerzak is nog niet aangesloten.
In Hengelo ook iets dergelijks:quote:Op maandag 26 december 2011 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nu weer? Sportcentrum De Scheg ligt zegge en schrijve 18 centimeter vanaf station Deventer Colmschate. Is er een hernoeming op komst of wat?
Fanny Blankers Koen: de naam van een wereldberoemde Nederlandse atlete, waar het gelijknamige atletiek-stadion naar is vernoemd wat toevallig op een steenworp afstand ligt van het compleet vervallen perronnetje aangeduid als "Hengelo FBK Stadion"quote:Op woensdag 28 december 2011 20:42 schreef Socios het volgende:
[..]
In Hengelo ook iets dergelijks:
[ afbeelding ]
"FBK"... Nooit van gehoord...
Bestaat of bestond het station daadwerkelijk, ja?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
compleet vervallen perronnetje aangeduid als "Hengelo FBK Stadion"
Ja, nog steeds. Een perronnetje met 2 batterijen van 4 wachtstoeltjes en minimaal 1 prullebakquote:Op woensdag 28 december 2011 20:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Bestaat of bestond het station daadwerkelijk, ja?
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, nog steeds. Een perronnetje met 2 batterijen van 4 wachtstoeltjes en minimaal 1 prullebak
quote:Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station.![]()
quote:
Jij reist zeker ook alleen maar met intercity's net zoals socios! Klaarblijkelijk zijn praktisch alle andere stations ongeschikt voor jouquote:Op woensdag 28 december 2011 23:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]![]()
daarnaast eis ik verwarmde wachtruimtes met een loket en koffie.
Of is hij ongeschikt voor...quote:Op woensdag 28 december 2011 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jij reist zeker ook alleen maar met intercity's net zoals socios! Klaarblijkelijk zijn praktisch alle andere stations ongeschikt voor jou
Dan was Sassenheim ook niets voor jouquote:Op woensdag 28 december 2011 23:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als je niet kan inchecken is het voor mij geen station.![]()
Maar Achter de Hoven kent ie dan weer niet. Terwijl daar toch echt treinen stoppen.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:42 schreef Socios het volgende:
[..]
In Hengelo ook iets dergelijks:
[ afbeelding ]
"FBK"... Nooit van gehoord...
Achter de Hoven is een fabriekshalte. Daar staat dan ook geen kaartautomaat. Wel een in- en uitcheckpaal. Halte is aangelegd voor Friesland Coberco (Tegenwoordig Friesland Campina, en vroeger vast een andere naam).quote:Op donderdag 29 december 2011 06:49 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar Achter de Hoven kent ie dan weer niet. Terwijl daar toch echt treinen stoppen.
In DRGL 2012 stopt dagelijks drie treinen daar, 7.51 richting Leeuwarden en 16.06 / 17.06 richting Groningenquote:Op donderdag 29 december 2011 08:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Achter de Hoven is een fabriekshalte. Daar staat dan ook geen kaartautomaat. Wel een in- en uitcheckpaal. Halte is aangelegd voor Friesland Coberco (Tegenwoordig Friesland Campina, en vroeger vast een andere naam).
Tot DRGL 2008 is het station gewoon opgenomen geweest in de dienstregeling.
Toch wel een leuk initiatief van de RET. Zeker als je je bedenkt dat het om een storing door overmacht gaat (telecommunicatiestoring bij de metro eerder deze zomer).quote:Op donderdag 29 december 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Extra trein rijdt tussen Rotterdam C en Heerenveen IJsstadion. Vertrokken uit Rotterdam om 9:52 als 28201, via Utrecht en een stop te Den Dolder (11:00), Amersfoort (11:11) en Zwolle a. 11:59. Verder vertrek onbekend, rijdt met VIRM 8732. Is een extra rit naar het NK Sprint, in samenwerking met RET en KPN
De RET heeft de trein gehuurdquote:Op donderdag 29 december 2011 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft de RET er sowieso mee te maken als er een extra evenemententrein naar Heerenveen rijdt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |